**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Iltaa.

Mulla tulee kans pelkästään oma napanen viesti. Koko päivän ollu ohjelmaa ja nyt vasta koneelle oikeestaan istahdin. Aamulla oli se synnytystapa-arvio ja vauvan huone on nyt sisustusta vaille valmis. Puuttuu verhot, matot yms. Huonekalut siellä jo onkin.

Synnytystapa-arviossa kaikki ok. Niin ainaki tämä hiljaa puhunu mieslääkäri sanoi. Avokkikaan ei kuullut kaikkea mitä puhu. Oli siis mukana tuolla arviossa. Eikä kyllä muutenkaan paljon ylimäärästä puhellu. Paikat kuulemma pehmentyny, kohdunkaula lyhentyny (ei mitää hajua miten paljon) ja paikat vielä kiinni. Joten ei kai tässä nyt ihan vielä synnyttämään ruveta :D Lapsivettä oli normaalisti ja raivotarjonnassa taisi olla. Niin voisi ehkä tosta neuvolakortistakin tulkita R ja jotain tossa lukee (eli normaalin epäselvästi lääkärin käsialalla). Lantio oli ok eli pitäs mahtua tulemaan. Ja sit se tärkein eli Tuitun paino: 2,3kg eli ihan alakäyrillä mennään. Lääkäri sanokin, että lapsi on yhtä pieni kuin äitinsäkin :) Joo no en kyllä nyt mitään jättiläistän tähän kroppaan haluiskaa, kasvaa kuitenki vielä :) Mutt ilmeisesti ei sit ollu liian pieni, kun niitä käyriään katteli ja jatkossa riittää nää normi neuvolakäynnit. Ai niin, vielä tohon painoarvioon. Tuittu ei ollu jälleen kerran yhtään yhteistyöhalunen. Toi arvio on oikeesti arvio, koska ei saanu kunnolla mitattua jalan luun pituutta. Tuittu päätti pitää kättänsä edessä ja muutenkin oli tosi hankala tapaus. Oli meinaa joku pirteyskohtaus menossa eikä sit ollu paikallansa. Joten arvoitukseksi jää mikä se ns. todellinen paino ois ollu tällä hetkellä.

Juup, eiköhä siinä ollu omaa napaa kerrakseen.

JääKyynel ja pieni Tuittu 36+1
 
Hilipatuinen toivotaan että päätöksesi toteutuu ja tosiaan vauva olisi maailmassa su-ma yönä.

Mä olen kans päättänyt että minä synnytän 17.3. saas nähä jääkö vaan toiveeksi vai toteutuuko.

Ihan vaan sen perusteella kun kontrolli äitipolille olisi 23.3. ja kahdessa edellisessä raskaudessa kun "viimeisille" viikoille on äitipolille sovittu kontrollia en ole sinne koskaan päässyt, JA edelliset kaksi on syntynyt päivän viimeisen neuvolakäynnin jälkeen.
Joten kun ensviikolla neuvola on 16.3. niin vauvan syntymäpäivän on pakko olla 17.3. :D eikös olekin?


:LOL:
 
Jääkyynel Mua kiinnostaa, että minkäslaisen huoneen olette vauvalle rempanneet. Laita ihmeessä kuvaa, kun valmistuu. :)

No niin, Kiiajavillellä lapsen syntymäpäivä päätettynä. B) Eiköhän niitä vauvoja ala pikkuhiljaa tähän pinoon tippumaan, mikä on aika hurjaa. :heart:
 
Lisää omaa napaa...
Esikoinen on kipeä ja yöt ovat olleet kamalia jo lähemmäs viikon. Heräilen muutenkin helposti, mutta nyt vuorollaan pitävät hereillä esikoinen, masukki ja koira, jonka kyljen kääntäminenkin saa minut havahtumaan hereille. Mies lähti tänään koulutukseen ja palaa sieltä huomenna ja yllättäen nämä alaosaston vaivat ovat vain pahentuneet pitkin iltaa... Häntäluuta jomottaa niin vietävästi!!! |O Isommalla hädällä on saanut käydä useampaan otteeseen ja aina kun tuntuu, että vessaan on päästävä, ei kuitenkaan välttämättä synny tulosta. En mielestäni ole syönyt mitään sellaista, joka saisi tällaisen lopputuloksen aikaan, joten vaihtoehdoiksi jää mahan valtaaja. Olo ei ole sellainen, että alkaisi syntyä, vaikka juilintaa yms on. Supistukset saavat vain hankalan olon aikaan, eivät ole säännöllisiä ja mitään vuotoja ei ole. Saa nähdä mitä tästäkin yöstä oikein tulee!

Hyvät on suunnitelmat syntymäpäivien suhteen, mielenkiinnolla jään odottamaan kuinka käy!

Yksi vaihtoehto voisi olla kaksplussan kerho, jos haluaa tutustua paremmin palstalaisiin, ilman että kaikki kansa pääsee lueskelemaan mietteitä. Kerhoon voi laittaa kuviakin. Esikoisen aikaisen odotusporukan kanssa kirjoitellaan vieläkin kerhon puolella (aktiivisten kirjoittajien määrä on vähentynyt ajan kuluessa, mutta silti juttua riittää vieläkin). Harmi, että kerho tuppaa usein hiljentämään tämän julkisen puolen. Kaikilla kun ei riitä aika moneen paikkaan kirjoittamiseen... Esikoisen kanssa käytiin parissa tapaamisessakin, mutta niiden järjestäminen on aina haasteellista kun ihmiset asuvat kaukana toisistaan. Läheskään kaikki halukkaat eivät etäisyyksien takia pääse paikalle. Hauskaa tapaamisissa on kuitenkin ollut, sekä lapsilla että vanhemmilla!!!

Nyt yöpalaa ja nukkumaan!

Donu
 
Huomenia!

En jaksanu eilen enää koneella käydä kun piti touhuta niin paljon ku neuvolasta tulin. :D Yllätys yllätys....siivoilin siis...Voisko joku haluta multa tän vimman jo pois??? :LOL:

No neuvolaan. 33+0 ja suluissa 31+0
paino 76,7 (77,4) eli tippunut
RR 136/83 (141/96) Mahtavaa!!!!
sf 31 (30)
tarjonta rt (rt)
sykkeet 140 (136)
Liikkeet ++
pissa puhdas

Mahtavaa että toi verenpaine on laskenu noin hyvin ja pysyny kuosissa!!!Mutta senhän jo tuntee olossakin, kun kerta jaksaa näin touhutakin. Tosiaan eilinen meni aamusta niin, että siivoilin tässä ja koneella istuksin ensin aamukahvosen kanssa. Sit puolilta päivin neuvolaan ja kun takasin tulin niin päätin sit ruuan jälkeen alkaa leipoon pullaa. Tekasin sit litran taikinan ja pikku pulliksi vielä ne väänsin. Nyt on ainakin sitten pakkasessa pullaa =)
Sitten siivoilin taas...
Mutta siis eilen oli tosi mahtava päivä! Mentiin käymään äidin ystävän luona (käyn siellä leikkaamassa hänen koiransa kynnet) ja tää ihminen on sellanen täys käsityö ihminen niin hän oli tehnyt vauvalle aivan ihanan köllimis/puuha peiton. On varmasti niiiiiiiin uniikki, ettei vastaan toista ole tullut. Peitossa oli kiinni ommeltuna 3 pehmolelua, sitten kankaaseen leijona ja tassunkuvia ja olikohan sellainen käärme. pehmolelut on irtiotettavia ja peiton saa laitettua toisinpäin ja toisella puolella oli kaunis kissakuva.
Koko peitto on tehty tilkuista ja on aivan upea!!!
Pitää koittaa jos saisin otettua vaikka valokuvan siitä ja laitan sit teillekkin nähtäväks...
Samoin pakkauksen laatikkoon sain verhoilun, sekin näyttää nyt niin yli söpöltä!!!

Mut nyt kahvia lisää ja naamakirja vielä koluta läpi ja sittenpä sitä joutaakin jotain muuta hommailla.

buam 33+1

*muoks* ainiin, jos joku meille perustaa ryhmän kerhopuolelle, ni tää täältä ainakin tulee sinne.
Kivaahan se ois sinne vähän "vapaammin" kirjottaa...
Tapaamisiinkin voidaan tulla, mikäli vain mahdollista.
 
kerho ja tapaamiset kuulostaa hyvälle...osallistuu jos kynnelle kykenevä. :)

synttäripäiviä vauvoille oli jo "päätettykin" ja katellaan nyt miten käy..itestä tuntuu että kun ultrassa vauva oli 8 päivää isompi niin syntyisi nyt aiemmin...mulla la:t siit 25.4 tai ultran mukaan 17.4. eli kassellaan...kutina olis tuolle 17.4 lähistölle :D

turvotus on täällä melko kaameana ...jalkoja kutittaa ilmeisesti johtuen siitä :/ ja käsiäkin kutiaa välillä kun niin turvottaa :X
eilen illallakaan en mitään tehny vaan olin kaverilla kylässä ja kun tultiin kotiin niin mä olin ihan turvoksissa... :eek: sitten yöllä alkoi taas päänsärky vaikka otin 1g panadolin illalla enn nukkumaanmenoa.. Ei viihtis neuvolaankaan soitella et kaippa mä seurailen tässä nyt vaan tilannetta... :|

väsynyt kyllä |O

aampalaa naamariin ja sohvalle lomps...

nasum ja neiti 33+4 tai 34+5 :heart:
 
Miten nää viimeiset viikot voikin aina olla näin kamalia?Musta tuntuu että mä valitan koko ajan. :ashamed:

Mä oon pieni kokoinen,164cm ja 49kg normaalisti joten en tiiä olisko sillä vaikutusta että tälläsen ison mahan kantaminen on mulle niin tuskaa loppu vaiheessa.Tuntuu että selkä on ihan tohjona,samoin mulla jotain ihme polttavaa kipua aina ollu loppu raskauden riesana tuossa ylämahalla.

Mun neuvola kuulumisia;

Rv 37+2
Paino 59,8
RR 98/56 (jee,oli noussu)
Hb 102
Kohdunpohj.kork. 31
Rt

Nyt ei oo pariin viikkoon tullu painoa ollenkaan,toivottavasti vauva kasvaa kuitenkin normaalisti.Ei kyllä kätilö sanonu painosta mitään.

Mitähän tekemistä sitä keksis loppu raskaudeksi kun ei pysty istumaan selkä kivun takia kun max.10min kerrallaan ja sama koskee makoilua.Eipä paljon muuta kun pyöriä ympyrää kotona ja toivoa että pian pääsis synnyttämään. :xmas:

AnnaBuu 37+3 :heart:
 
Meillä vauva on alkanut liikkumaan tosi paljon ja kivuliaasti. Tokihan se tila siellä on ahdas mutta tuli mieleen että olisiko merkki lapsiveden vähyydestä tms. Jostain tällaisen jutunkin bongasin ja nyt tietenkin pyörittelen asiaa mielessäni. Mites teillä muilla vauvat liikkuu?

 
Huomenta!

En malta odottaa neuvolalääkäriaikaa iltapäivällä. Lääkäri hukkuu mun kysymyksiin! :D

Illalla nukahtamiseeni asti Piksu teki jotain todella inhottava masussa. Alapäätä sattui paljon, kai se puskee itseään ulostuloaukkoa päin. Sairaalareissun jälkeen se on liikkunut, paljon enemmän kuin ennen sairaalaa. Mikähän sille on tullut??

turvotusta on nyt täälläkin. Kauheat norsun jalat eilen illalla!

Onnittelut käänttymisuutisista =)

kerhopuolelle tulen mielelläni. Kirjottaminen lasten kanssa varmasti jää harvemmaksi..

Jospa kohta lähtisin pulkkaa vetämään.

Greddy ja Piksu 36+1
 
Kasvoilla tarkoitin enemmän juuri jotain suljettua yhteisöä jonne voi lisätä omia kuvia tms. täältä korvesta on turha haaveilla pääsevänsä joskus johonki =) .

Minä olen synnyttänyt koko viimeyön -unissani. Aamulla kyllä helpotti kun tajusi että vauva on vielä mahassa.

Empuuu sinulla on kyllä pieni masu, onkohan yhtä helppokin ? Saa nähdä kasvaako se loppumetreillä sitten kuten ystävälläni. Minulla oli 4kk raskaana isompi masu entä hällä viimeisillään.

Tänään sataa lunta.

-Chiq ja Taneli rv 33+6
 
Chiq Sattuu nyt tuossa kuvassa näyttämään pieneltä, ei se sitä oikeasti ole. Sf-mittakin menee yläkäyrällä. Alkaa joissakin asioissa olemaan tiellä, mm. tuolla sängyn puolella. :kieh:

Kerhojuttua kannatan minäkin. :wave:

Ilmoittamisen arvoinen asia tämäkin, mutta oli aamuyön aikana tullut toisesta nännistä lakanaan läikkä, semmoinen vähän kellertävä. Ja nännissä oli samaa kellertävää möhnää kuivuneena. Kai nää tissitkin alkaa valmistautumaan vauvan tuloon. Ei ne ole juuri kasvaneet, ja nyt on peräti molemmista tisseistä tullut tuota nestettä.

Vähän reilun tunnin kuluttua neuvolaan. Pitää muistaa sanoa terkalle, että kolmen viikon päästä muutetaan. :)

rv34+1
 
tukkoisuutta mullakin ja juurikin öisin! Sarvikuono on olemassa, mutta en ole jaksanut käyttää...

Ensimmäinen äitiyslomapäivä täällä :D Vihdoin!!! Nyt täytyykin heti ruveta käyttämään uutta vapaa-aikaa hyödyksi ja koittaa saada kaikki valmiiksi pikkuhiljaa. Kun ne tekemättömät työt mua ainakin stressaa...
Töistä oli yllättävän helppo lähteä eilen, ehkä sitä ei niin tajunnut, että on lopullisesti ohi... Lapsia koitin halailla paljon päivän mittaan ja hyvä fiilis jäi. Kollegoilta sain Ruskovillan silkkimyssyn läksiäislahjaksi :heart: Kovasti tykkäisin tuota Ruskovillaa käyttää, mutta on niin kallista. Arvostettu lahja siis. Otan sen mukaan synnärille, niin saa heti päähänsä laadukkaan myssyn :)

Eilen käytiin myös kätilön luona suunnittelemassa synnytystä. Saa nähdä kuinka luonnonmukaisesti onnistuu. Mutta epiduraali on siis tervetullut, sitten kun en enää jaksa sinnitellä muuten. Allasta toivottiin. Nyt vain peukut pystyyn, että on allashuone vapaana silloin.

Kerhoon ja tapaamisiin olen minäkin tulossa mielelläni! Tuo blogi kuulosti kanssa kivalle.
 
Huomenta.

Täällä yksi joka vois ottaa teidän yli-innokkaiden siivousvimmaa :wave: MUlla tuntuu vaihtelevan nää puuskat, välillä saa aikaseks kamalasti, välillä ei :kieh:

Empuuu Tarkotus oli sitten tänne laittaa vähän kuvia siitä vauvan huoneesta kunhan on valmis. En viitti vielä keskeneräsestä huoneesta laittaa :) Mutt sen verran voin sanoo, ett ruskeasävy on nyt siellä aika vallitseva. No meillä on nyt muutenkin yleensä pähkinää noi huonekalut yms. Mutt siis vaaleasävynen toi huone silti on, ett ei sentään mikään mörköpesä :D

Täällä ei muuten oo noita mielitekoja kamalsti ollu. Ainut on, ett raskauden edetessä ne on vähän muuttunu. Nyt loppuaikana oon syöny paljon enemmän makeaa kuin alkuaikana. Ja paljon tulisempaa ruokaa pystyn syömään eikä tunnu edes tuliselta. Yleensä välttelen kovin tulisia ruokia koska sit palaa vaa suu eikä maista ite ruokaa. Vissiin muutenki aika herkkä makuaisti :)

Nenän tukkosuutta täälläkin.

Mitäs muuta te olitte tänne kirjotellu? Ai niin, tääki vois olla halukas osallistumaan tohon suljetumpaan yhteisöön yms.

Siinäpä noin pikapikaa kuulumisia. Täytyy lähtee ettiin vähän vaatetta niskaan ja lähtee käymään kirppiksellä ja jos sen jälkeen sais vaikka siivoiltua tai jotain muuta tehtyä?

JääKyynel ja Tuittu 36+2
 
heipsan, olen lukenut välillä juttujanne mut ei sit enää muista mitä kaikkee sit olikaan.
nenän tukkoisuutta täälläki et yölllä nenä tukos ja sit ku nousee ylös nii päivän ajan ei mitää onkelmaa. mua tympii nyt kauheena ku auto on hajonnut ja tänää ois kampaaja aika ollu nii ei pääse kampaajallekkaa. ois halunnut saada piristystä tälle päälle ennen ku vauva syntynyt. pitänee kysellä muista paikoista kampaaja aikoja ja varmistaa et mul ois auto. Mies ei oo löytänyt osia toho mein toiseen autoon et seissy tos pihalla vaa ja mua nii tympäsee et ollaa yhden auton varassa ja mies kulkee toimivalla autolla töissä.. ehkä ensviikon kulkee työkaverin kyydillä et mul ois sit auto.

täällä lunta sataa ja nii seki tympäsee et lumitöitä vaan et sais se kevät tulla jo.
Minäki muuten olen nähnyt välillä synnytysunia. täälläki mulla on ihme kipuja et yrittääkö vauva jo kiinnittyä jo vai mitä ku yöllä ihme kipuja ala mahan seudulla ja välillä hikka et nukkumiset välillä levotonta.

mut jospa tää ryhtyis nyt pyykkäilemään ja viikkailemaan nuo vauvan vaatteet lipastoon sit toi sairaalakassiki vois alkaa pakkailemaan ja laittaa listä et mitä puuttuu nii ne hommata sit täs joskus.

arska äippä+ tyty 33+6 (huomenna poksutaan ) :D
 
Neuvolassa käyty. Verenpaine edelleen koholla (kahdella mittauksella 148/86 ja 140/90), pitää siis välttää suolaa, liikkua, juoda vettä jne. Ei kuitenkaan syytä huoleen, koska ei ole oireita raskausmyrkytykseen. Paino noussut taas kivasti, yhteensä 15kg lähtöpainosta! Mä ajattelin, että nyt kun en ole töissä, ei tuo paino nousisi niin hurjasti, kun tulee syötyä järkevämmin, mutta ei. :kieh: Mitä te, joilla paino on laskenut, oikein teette/syötte? :attn: Mä olen liikkunutkin enemmän nyt parin viikon aikana, mutta laardia kertyy vaan. Pissa puhdas, niin kuin aina. Hemoglobiini on jo 143, joten voisi melkein lopettaa Obsidanin. En ole sitä enää joka päivä ottanutkaan. Sf-mitta on 32, niin kuin viime kerrallakin. Lapsivettä normaalisti, ja vauva raivotarjonnassa. Vauva tuntui terkan käsiin normaalinkokoiselta, taisi käyttää sanaa siro. Ei kuulemma pitäisi tulla mitään nelikiloista, huh! Liikkeet ++ ja sykkeet hurjat 150-160 (taisi vauva innostua, kun kaksi eri henkilöä kokeili hänen asentoaan). :heart:

rv34+1
 
Täällä on tissit kansa falskannut välillä enempi välillä vähempi, koko raskauden ajan. Ei oo sentäs suojia tarvinut, välillä ottanut liiveihin kiinni nännit kun on kuivunut.

kevättä odotellessa :)

Unico ja Toukka 32+6
 
Tänään poksutaan **34+0** :heart: . Eli taysiissa ei enää taidettaisi estellä jos nyt lähtisi syntymään. Tuntuu kyllä hurjalta :whistle: . Toivottavasti nyt ainkain 2 viikkoa vielä saisi kasvaa masussa, tosin uskon vahvasti että menee ainakin sinne laskettuun aikaan (olettaen ettei mitään häikkää tule kontrolleissa), ja erittäin todennäköisesti sinne toukokuullekin :kieh: .

Empuu mulla paino vielä alle lähtöpainon. Karkkia en ole tänä vuonna syönyt ollenkaan, viime vuoden puolellakin vain joulunaikaan pari viikkoa. Herkkuja yritän syödä kohtuudella (=kylässä, meillä vieraita, juhlapäivinä) ja normaaliruokaakin kohtuullisesti ja mahdollisimman säännöllisesti. Kaikki on kevyt tuotteita, tai ainakin sokerittomia (mullahan siis on rd). Hedelmiäkin olen vältellyt tänä vuonna, koska niissä on hedelmäsokeria. Liikuntaa en juurikaan ole päässyt harrastamaan, eli ihan normiaskareet (kotityöt+2v lapsenhoito) on riittäneet. Lähtöpainoa ihan tarpeeksi, joten ehkä se vaikuttaa tuohon ettei tuota painoa ole nyt tullut.

Tapaamisia meillä on esikoisen odotusajoilta edelleen. Tiistaina viimeksi näin 3 muuta äitiä, joilla lapset siis samanikäisiä. Meillä monet taisi tehdä niin että paikkakunnittain näkivät, eli esim. Helsingissä oli oma porukka, ja täällä Tampereella/lähikunnista meillä on oma.

Oma olo alkaa välillä olemaan aika iso. Pienempi masu mulla silti taitaa olla kuin esikoisesta. Kävely vaan on hanakalaa ja erilaisia särkyjä pitkin kroppaa, melko asiaan kuuluvaa siis :LOL:

Poppeliini ja poju 34+0 :heart:
 
Moikkelis vaan pitkästä aikaa. :wave:

Aattelin minäkin kuulumisiani kirjoitella....

Vauva on jo tosi alhaalla ja niimpä sain lääkäriltä kehotuksen olemaan "jalat ristissä," tekemättä mitään ainakin reilun viikon jotta vauva ei syntyisi ennen 36 viikkoa, nyt siis 34+5.
Olo on myös sen mukainen, tuntuu että vauvan pää kurkkii jo haarovälissä ja tukkaa vois jo rapsutella. Kävely on hankalaa taapertamista ja jos vähän yrittää ulos kävelylle (tytön kans ulkoilla) ni maha kovettuu ja tulee kova paineen tunne. Parempi siis pötkötellä nyt vaan sisällä.

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli ok. Maha menee alakäyrilla vaikka painoa tullut nyt jo 17 kg!! Siis 17 kg!!! Taidan tehdä enkat tälle palstalle!?
Olen kyl syönykki siihen malliin ettei ihme ku painoa kertynyt. Enkä ole liikkunut juuri nimeksikään. Maha kuitenkin mennyt kokoajan alakäyrillä, sf mitta oli 29 cm. Kesällä sit kulutellaan läskejä pois. (nyt 74kg/170) Meneeköhän 80 kg rikki!?
Hui, kauheaa!! :ashamed:

 
Merkkaan. Piti miun jotain kommentoidakin mut en kyl muista et mitä :ashamed:

Miekin voisin tulla mukaan blogiin tai kerhoon mikä nyt tehdään.

Huomenna neuvola ja tänään 37+0 eli täysiaikainen Miun on kyllä pakko huomenna pistää terkka koville noiden miun kipujen takia. Nyttenkin koskee tuonne alavatsaan ihan koko ajan ja sen lisäksi olen saanut selänkin vielä kipeäksi. Eilen piti ihan panadolia ottaa kaksin kappalen kun ei tuo yksi riittänyt. Pysyi kipu pois reilu 2 tuntia et sillee...

Mut nyt on pakko mennä laittaa pyykkikone ja kuivausrumpu päälle.

Saimaanrannan äippä
 
Jotkut oli puhuneet, että olis kiva saada kasvot palstailijoille. Samaa olen itsekin miettiny =) Ja piti kerran kirjoittaakin, että jos moni on esim. Fb:ssa, niin sinnehän vois vaikka perustaa meille ryhmän tai jotain? =)
Ja kerhojuttukin sopii myös mulle! =)

Mä oon myös edelleenkin säästynyt raskausarvilta!

Jääkyynel Teilläpä kävi remppa nopeesti! =) Meillä vielä ihan vaiheessa :ashamed: Seinät on maalattu pohjamaalilla, mut ees tapetteja ei oo vielä hommattu, kun ei oo osattu päättää.. :/ No mut toivottavasti saadaan huone valmiiks ennenkun vaavi syntyy, ettei sit tarvii enää alkaa remppaan.

Mä oon kans "päättänyt", et vauva tulee syntymään 8.4. (rv 37+0)! Oon nähny tästä unta ja pari muutakin "ennusmerkkiä" on, ja on muuten tulevan kummitätinsä synttäripäivä :D Saas nähä kuinka käy! :LOL:

Täällä on aivan ihana keväinen ilma! Tiet on sulia ja aurinkokin paistaa. Taitaa se kevät ja kesä sieltä alkaa pikkuhiljaa tulemaan B)

POKS!
 
Kerho ym. soppii myös tänne! :)

Vauvan liikkeet kivuliaita myös täällä.. Mulla on muutenkin maha kipeä tuosta sivuilta, ja mä en ymmärrä mikä toi alavatsa kipu voi olla, varsinkin vessassa käynnin jälkeen sattuu niin! :(

Nyt en muista enempää mitä piti kirjoitella, jatkan paremmalla aikaa! :)


jastu ja vilperi 34+5
 
Minäkin vain merkkailen lähinnä.. Viikonmittaan olen kyllä käynyt lukemassa, mutta... Jotenkin kokoajan on niiiin puhti poissa etten edes jaksa kirjoittaa.. :ashamed:

Sun Riselle lähinnä, minäkin "varailen" ammehuonetta mielessäni toivottavasti saatais kumpikin se.. :LOL: Jos nyt siis edes alakautta pääsen synnyttämään. Neuvolan täti oli kyllä edelleen positiivinen sen suhteen että pääsisin, mutta lopullisen arvionhan se lääkäri sitten 25.pv tekee. Siihen asti sormet ristissä (ja vähän toivoen jos vaikka itsekseen käynnistyisi siihen mennessä... :D )

Buam: :wave: Minä voisin ottaa vastaan sitä siivousvimmaa.. Tosiaan kun on niin saamaton että oikein hävettää.. :ashamed:

Huomenna olis *poks* 36vkoa!!! Nyt on jotenkin aika mennyt tosi äkkiä.. :eek:
Neljä viikkoa laskettuun....... :)

Liikkeistä Sapfo ja Greddy oli siitä puhelleet, mulla kanssa välillä ihan sattuu kun möyrii, välillä pelkään että on kääntynyt perätilaankin kun ottaa kipeästi sekä alhaalta että ylhäältä yhtä aikaa.. Enkä ihan oikeasti osaa (vieläkään) sanoa miten päin vauva on.. Neuvolassa tähän asti aina ollut rt, mutta....
Nyt on tullut lisäksi tosi ilkeän tuntuiset sukkapuikkokivut (siis oikeastaan ainoat kivut... ) Välillä tuntuu että kun vähänkin nousee ylös niin sattuu kuin moralla käännettäisi alapäässä.. Mies nauroi katketakseen tuolle kommentille, mutta sille se tuntuu... :/

Vadelmanlehtiä kävin ostamassa lisää, eka pussillinen juotuna jo.. En sitten tiedä onko vaikutusta, supistuksia tuntuu joskus ei kivuliaita silti.. Haluan uskoa kuitenkin että jotenkin vahvistaisi kohtulihasta.. :saint:

No joh, nyt jos menis koittaa lataa astianpesu- ja pyykinpesukoneet... Huoh.. ei jaksaisi...
=)

fantastic4 35+6

*muoks* "pakko" lisätä vielä tickeri, näyttää niin hassulle tuo 29päivää..... :eek: =)
 

Yhteistyössä