**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Nopeasti vaan merkkailen. Täälläkin on päivä vietety kaupungilla kauppoja kierrellen. Varmaan oli viimeinen kerta tän mahan kanssa, ei tuo enää niin miellyttävälle tuntunut.

Ja hiki on täälläkin. Kaupoissa valitin miehelle koko ajan että kuolen kuumuuteen. Takki auki piti viipottaa ja vähän väliä käydä pihalla. Sitten kun mentiin syömään niin pelkäsin ottaa takkia pois kun meinasin että haisen kun mikäkin. :D
Öisinkin hikoan kyllä ihan tolkuttoman helposti. Voi vaan todeta että onneks nyt ei ole kesä!

- Hapsiainen ja Herne 36+3
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!

Mulla alkaa iskeen paniikki, kun luen teidän juttuja. Monella on jo täysiaikaisia vauvoja ja nekin, joilla ei ole, on pakanneet jo sairaalakassit. Musta tuntuu, että vauvan tuloon on vielä tosi kauan aikaa, vaikka meillä on kaikki syntyneet ennen laskettua aikaa. En ole vielä laittanut vauvalle mitään valmiiksi... Viikko sitten siirrettiin tämän hetkinen kuopus pois pinnasängystä.

Mulla on seuraava ultra vajaan parin viikon päästä, jossa aletaan seuraamaan lapsiveden määrää. Jos se vähenee, kuten aikaisemmissa raskauksissa, synnytys käynnistetään. Hui. Mutta tuntuu, että siihenkin on vielä tosi pitkä aika.

Jaksamisia kaikille loppumetreille!

Hankku ja pieni 32+6
 
Lauantaita kaikille! :) Ja sehän olisi poksumista sitten taasen täällä eli 34+0 :)
Aamulla jo mietin että joko se viikko taas meni! :D
Hiki on todellakin.. Tänään mentiin oikein kävellen kauppaan, bussilla takaisin.. Ja kaupassa kyllä hiki valu päästä niin että!! :O
Mulla on alavatsa ollut kipeä oikeestaan koko päivän :( häpyluu ja nivuset olleet useemman päivän myös kipeinä jo :/
Niin ja paino vain laskee.. tänään oli 98,4 tiistaina oli siis 99,1..
Mutta ei muuta kuin ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!! :)


jastu ja vilperi 34+0
 
Heippa!

Jee, meidän uudet kärryt tuli eilen!! Pari kuukautta meni tilauksesta. Tykkään kyllä tosi paljon =) Eilen iltavuoron jälkeen oli pakko kasata ne, vaikka olis kannattanu mennä nukkumaan, kun tänään oli aamuvuoro. Jäi vähän lyhyiksi yöunet. No tänään sitten aikaisin nukkumaan, kun huomennakin on aamuvuoroon meno edessä, onneksi vasta kahdeksaksi =) Onko muita, kenellä ei vielä äitiysloma alkanut? Mulla olis nyt 7 vuoroa jäljellä, että eipä ole enää paljon :D Töissä on asiakkaat alkaneet tällä viikolla kysellä, että koskas sun vauva syntyy :D eipä tätä mahaa enää työvaatteisiinkaan piilotella :heart:

Kiva, että löytyi muitakin Torey Haydenin kirjojen lukijoita :)

Mirabel ihmeen kauan kestänyt tuo Nursingbran tilauksen tuleminen :|

Stoppis kiitos Barbapapa-vaatevinkistä! Tilasin 68cm 2 paitaa ja yhdet housut, enemmänkin olis voinut tilata, mutta toiset oli niin tyttömäisiä ja jos tämä tulija onkin poika, niin en niitä viitsinyt ottaa. Sitten tilasin alekoodilla myös imetyspaita-setin, eipä tullut paljon hintaa enää yhdelle paidalle. Juuri H&M:n myymälässä niitä katselin ja mietin, että minkä värisen ostaisin, enkä sitten vielä ostanut mitään. Imetystoppeja meinaan kans ostaa H&M:ltä.

Onnea täysiaikaisuuden saavuttaneille :flower: Näin sen ajan kulumisen oikeasti tajuaa! Ja onnea myös poksujille!

Synnytyssuunnitteluajan sain 29.3., eli 36+4 olis silloin viikot. On sen meidän Luoston matkan jälkeen heti, että toivotaan, että yhtenä kappaleena tulen Luostolta :D Tukisukat sain töistä lainaan matkaa varten ja lisäksi muovitaustaisia alustoja otin autoa varten, jos sattuis lapsivedet menemään ja olis pitkä matka siellä mennä autolla sairaalaan.

Nyt sohvalle ja irtokarkkeja syömään :p

siru 33+1

 
POKS 34+0 :D

siru, mulla vielä kaksi vuoroa jäljellä, torstaina siis eka äitiyslomapäivä. Oon ollut tosi iloinen, ettei ole tarvinnut sairaslomalle joutua, vaan saan töissä porskuttaa loppuun asti.

Hiki, juu olenkin ihmetellyt jokailtaisia kuumia aaltojani, huh. Olen joutunut pelkissä rintaliiveissä olemaan ja olohousuissa, nekin on tehnyt mieli ottaa pois, mut en oikein ole niin sinut kroppani kanssa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Homeopaattiset lääkkeetkin tuli tänään postissa.
Mun satsissa on arnicaa, aconitumia ja gelsemiuminia. Ohjeena on että aloitetaan viikkoa ennen LA:ta, mutta täytyy varmaan hänelle laittaa viestiä, voiko aloittaa aikaisemmin kun vain yksi kolmesta raskaudesta on mennyt niin että se olisi ollut mahdollista. Esikoisesta tällä ohjeella olisi kerennyt nauttimaan päivän, kolmannesta ei olisi kerennyt edes aloittamaan.
Lasku oli kirjekuoressa mukana.

Nuo on näköjään suurella potenssilla aconimun d200 ja arnica 430. Oma ostamani arnica d12 on kuulemma juuri sopiva sitten synnytyksen jälkeen otettavaksi, nopeuttamaan palautumista.

Caulophyllum, muuten on se naisjuuri. Babyidean sivuilla sitä suositellaan ainakin ensisynnyttäjille nopeuttamaan avautumisvaihetta. Tuonkin voi aloittaa viikkoa ennen la:ta.

http://satujarvilehto.com/12 tuolta myös löytyi tietoa synnytyksestä ja homeopatiasta.
Hei!Mä en ole kuullut noista homeopatia lääkkeistä juurikaan.Mikä tuo lääke on joka suositellaan otettavan viikkoa ennen la:ta? :) Mihin tarkoitukseen siis. :flower:
Tuo Caulophyllum, ja oikeastaan kaikki muutkin oli ohjeella viikkoa ennen la:ta.
Mutta ainakin tuo Caulophyllum on se naisjuuri mistä ole naikaisemminkin maininut.

Eli se pehmittää paikkoja, ja edellisessä raskaudessa mun vyöhyketerapeutti sitä mainosti "lääkkeenä" jonka ansiosta monet ovat huomaamatta avautuneet sen 4-5cm.

Sain kuin sainkin tuolta homeopaatilta luvan aloittaa 2vkoa aikaisemmin ne lääkkeet mitä hän mulle lähetti kun kerroin miten aikaisemmat on syntynyt.

Poitsu valittaa edelleen masukipua, itellä oli aamulla vatsa lähes vesiripulilla mutta ei sitten enää mitään. Muuten on olo kaikilla hyvin.
Toivotaan että näin jatkuu vielä huomennakin.

Tänään myös meillä ollut siivouspäivä.

Sairaalakassia olen myös alkanut pakkailemaan, eikä sieltä enää paljoa puutu. Listan mukaan puuttuu neuvolakortti, alusvaatteet (kotiin tuloa ajatellen) puhelin, kamera, energiapatukat (miehelle) ja liivinsuojat.

Rintapumppua mietin edelleenkin minkä siis ostais. Onko jollain kokemusta Philipsin Aventin IQ sähkökäyttöisestä pumpusta? Käsikäyttöinen on mun mielestä ihan ykkönen ja Ainun sähkökäyttöisestä tykkäsin myös.
Mutta jos tuossa IQ:ssa yhdistyy nämä kaksi loistavaa ominaisuutta se olisi aika huippulaite.

Mutta, nyt iltapalle ja sitten saunaan.

Mukavaa lauantainillan jatkoa kaikille!
 
Mielenkiintoisia tuollaiset lääkkeet :eek: joista KiiajaVille mainitsi, en ole kuullutkaan.
Kiitos kaikille kannustuksesta ettei se 1+ proteiini ole paha ja mulla tosiaan paineet 99/55 tänään, eli matalaa hakkaa ja siitä varmaan nuo tähdet.
Nämä supistukset sais vain loppua. Nyt nautin jokaisesta eletystä päivästä ja siitä että vauva on tänäänkin pysynyt masussa :heart: .

Hiki mies kyllä tykkää kun olen raskaana kun olen niin hikipeikko sitten ja hyppelen vähissä vaatteissa :whistle: kiva että tästä kropasta on tuolle omalle kullalle iloa, itseä lähinnä hirvittää :ashamed: vaikka ainahan nuo kilot on tippuneet lähtölukemiin, mutta ei näitä +15kg ole silti helppo kantaa.


-Chiq ja Taneli 33+1
 
Hiki, ei todellakaan vaan palelee ;)

Täällä ei ole vielä äitiysloma alkanut (mutta sairasloma kylläkin, en tiä muuttuuko miksikään sitten kun nimi muuttuu ;) paitsi ollaan lähempänä synnytystä, mulla siis reilu pariviikkoa vielä sairaslomaa)

Ei kestänyt sit oikeesti muka käyä siellä kaupungilla sen jälkeen tuli kin sit piitkät päikkärit kylmäpussin keralla et pääs taas ylös.
 
Hikoilua ei täällä tässä vaiheessa ole kyllä melkein ollenkaan, emmä kyllä palelekkaan =) Poikaa kun odotin niin hikoilin aivan hirveesti ja hiki haisi todella pahalta :x

Mä oon kerran ohikulku matkalla yöpynyt Luostolla ja silloinkin jäin hissiin jumiin ensimmäistä ja tähän asti viimeistä kertaa elämässäni :)

Mä en muista valitinko jo edellisessä viestissä kun mua turhauttaa ihan hirveesti kun kaikki esim. neuvolantätikin oli sitä mieltä että synnytän ihan kohta, ettei välttämättä nähdä tiistaina kun olisi seuraava neuvola... Mutta itelläni ei oo mitään sen isompia tuntemuksia, kolottaa vaan pienesti päästä varpaisiin eilisestä asti ja sitten tulee ilmeisesti, sorry tää on yökköä, :x niin sellaisia puolen pikkurillin kokoisia ilmeisesti valkovuoto paakkuja kun ne on sellaista vaaleaa eikä sellaista hieman rusehtavan läpinäkyvää kuin tulppa... Eilen illalla meni joku pari tuntia ennenkuin sain unenpäästä kíinni just tuon turhautumisen tunteen ja epämääräisten kolotusten takia. :headwall: Hölmö sanoa, mutta sattuis edes kunnolla niin tietäs mistä jokuk kolotus johtuu |O

Ehkä tänä iltana hieman paremmalla onnella...

Sirulle oli saapunut vaunut :D ihanaa kun pääsee kasailemaan ja testailemaan =)

Kiiajavillellä voitiin jo paremmin, kiva :)

Valivali Hilipatuinen rv 36+1
 
Mulla on taas tullut jo pari tuntia kivuliaita suppareita. Kuitenkin epäsäännöllisesti. Tätä se on ollut jo muutaman viikon iltasin :kieh: Katotaan niin tämä tulee vasta rv 42+ vaikka nyt jo lupailee että olis pian (?) tulossa :snotty:


kultasydän & Onnimanni 35+6 tai jotain..
 
Voi vitsi että mä oon tänään ollu kypsänä tähän oloon!Viime yönä taas alkoi kipeet supparit just kun pääsin sänkyyn ennen puolta yötä ja sitten ne kesti pari tuntia eikä puhettakaan että niiden kipujen kans nukkuis.Onneks sitte rauhottui niin sain nukutuksi.Olin nimittäin eilen niin väsy illalla että toivoin "älä synny tänä yönä,ethän,kiltti!" :D

Tänään sitten alku illasta alkoi taas ja niin kipeitä ettei kävellä oikein pystynyt.Kesti vartin verran ja rauhoittui.Nyt ollu sellasia pieniä kipuja,mitä nyt on vähän joka päivä ollu viikon ajan.

Jotenki alkaa tympimään tää olo kun oon koko ajan kipee,joko supistaa tai sit selkä särkee.Lohduttaa toki että enää ei oo pitkä aika ja et kohdunsuu on täysin kypsä.Mutta silti tuntuu tää odottavan aika vaan pitkältä kun alkaa olla kipeenä joka puolelta.

Mulla neuvolassa perjantaina;

Paino 59,9kg
RR 104/58
Pissa näyte +/- (valkuaista oli vähän)
Hb 108
Kohdunpohjankorkeus 31
Rt ja syke&liikkeet ++

Maanantaina pitäis taas mennä,seuraavat tota hb:ta kun on ollu reilusti alle 100 viimeksi pari viikkoa sitten et jos vielä menee niin alas niin pitää mennä suonensisäseen tankkaukseen.

Niin ja otettiin se rh-verikoe,mullaku verensiirto tehty 2007.Toivottavasti ei oo muuttunu,viikon päästä tulee tulokset.

...Mutta nyt taidan mennä kullan kainaloon leffan pariin. :heart: Mukavaa lauantai iltaa kaikille ja supistuksia niitä jo odottaville! :hug: :)

AnnaBuu 36+3
 
Huhuh, kurkkasin tuohon Vau-kirjaan, ja sopivasti tämän viikon kohdalla lukee, että vauvalla on yhä vähemmän tilaa ja liikkeet vähenee. B) Oon taas joutunut taputtelemaan mahaa ja pyörittelemaan Bola-korulla vauvaan vauhtia.

Hikoilua oli mullakin, kun olin vielä töissä. Nyt kotosalla ei enää niin paljon. Ranteet kipeet, ärysttävä vaiva. |O Turvotusta edelleen, mutta ei onneksi niin pahasti kuin viime viikonloppuna.

Hyviä vointeja ihan jokaiselle! :hug:

rv33+4
 
Huomenta!

Täällähän on "hikistä" porukkaa! :D
Ei vaan inhottava vaiva, esikoisesta oli mulla se, vielä (*koputtaa puuta*) ei ole tänne rantautunu. Lähinnä enemmänkin olen vilukissa nyt. Saa villatakki päällä olla koko ajan melkein.

Täällä kanssa yks jolla ei ole vielä äippäloma alkanut, vaan sairaslomalla olen tuonne äitiysloman alkuun. Tais alkaa tuo loma mulla 22. päivä tai jotain....En oo niin miettiny sitä kun oon kuitenkin tässä pitkään jo saikulla ollut, joten elämähän ei muutu miksikään vaikka "loma" sinällään muuttuukin.

Eilen käytiin esikoisen kanssa sellasessa perhetapahtumassa mikä täällä meidän kunnassa oli. Käytiin kävellen siellä ja mä vedin osan aikaa sitä pulkassa. Alkumatkassa hieman alko pisteleen tuonne alas ja loppumatkasta samoin, enemmänki ehkä painetta tuli tuonne kohdunsuulle tai sinne päin, mutta hienosti jaksoin ja ei ollu huono olo missään vaiheessa, oli ihana kävellä niinku ois normaalisti mennyt...Otin sitten sieltä isäni auton, kun se oli sitä järkkäämässä niin tulin sitten autolla sieltä pois.

Mutta ilma oli kyllä mitä parhain, -4 astetta pakkasta ja aurinko paisto kirkkaalta taivaalta! :heart:

Mutta tottakai, pitäähän se nyt jossain kostautua???
Viime yönä mennyt pitkään ennenku on voinu nukahtaa kun lonkkiin sattu niin paljon. Samoten tuonne häpyliitokseen. Kävin sit keskellä yötä nappaamassa grammasen panadolin ni sillä sain nukuttua, sen mitä nukuin. Mä en tajua, mä en koskaan ole ollut aamuihminen ja tän raskauden aikana herään kyllä jo 6-7 aikaan aamulla!

Mut jos lähtis kattoon eilisen selviytyjien jakson, en jaksanu sitä kattoo illalla loppuun ku väsytti niiiiiiin kamalasti!

buam 32+4
 
vauvan liikkeistä Mä en jossain vaiheessa päivää pysty aina sanomaan että koska vauva on viimeks liikkunuyt, mutta jossain vaiheessa päivää tää kyllä potkii TODELLA kipeesti tuonne oikeaan kylkeen...

:hug: niille joilla menee hermo syystä tai toisesta :)

Mä yritän mennä takaisin sänkyyn jos tuo poika viihtyis hetken noitten piirrettyjen seurassa...
 
Mitä lähemmäksi mennään laskettua aikaa, sitä vähemmän on oireita |O Hiemankos hermostuttaa. No, huomenna taas vyöhyketerapiaan.

Hikoilua on hitosti! Ja turvotusta raajoissa. Kädet kuumottaa ja kipristelee, sormukset ei lähde pois enää. Sormien nivelet tekee ilkeää kun koukistaa.

 
33+0 :heart: POKSUUUU

Hikoilua täälläkin, yleensä oon sellanen vilukissa että huh huh..

äippäloma ei oo alkanu täälläkään, mutta saikulla oon ollu tammikulta asti..äippäloma alkaa 19.3. vasta.

KiiajaVille toivottavasti noro ei iske teille :hug: Täällähän on sairaalassakin kuulemma paljon sitä et eivät suosittele hirveästi siellä käyskentelemään...ja käsidesiä lutrattava urakalla.

päänsärky mulla vaan jatkuu...taas ei oikein saanu kunnolla nukuttua kun jomotti...enkä pilleriä jaksanu hakea. :snotty:
pitänee neuvolassa sanoa tuosta särystä kun ei tuo enää niin normilta vaikuta kun 5 päivää viikossa särkee päätää |O

Meillä tuoksuu omppupiirakka tuolta uunista niin houkuttelevasti :p ja sitä ennen laivoin jo suklaamuffinseja joihin ajattelin tehä sellasen korrutteen tomusokerista ja nomparelleista ...namnam!

nasum ja neiti 33+0 :heart:

p.s.meitin masuvauva sai jo tuliaisiakin kaukomailta :) ihanan kesäpuvun ensikesälle...ooh..ois jo ees toukokuu :D
 
Sapfo, mulla ei oo enää pariin viikkoon ollu sormusket sormessa juts ton takia et ne ei sit lähe enää pois. Hiukan on outoa, mut parempi niin. Josko ne sais sittensynnytyksen jälkeen pian sormeen.

Unico ja Toukka 32+2
 
Huomenta.

Täällä on kans ennemmin hiki/lämmin kuin kylmä. Oikeesti oon armoton vilukissa ja nykyään melkei minä kulen vähemmissä vaatteissa kuin avokki, jolla tulee kuuma pienestäkin ja harvoin on edes sukkia sisällä jalassa. Oonki ihmetelly oikeesti sitä, ett avokki melkei pukee jo enemmän päällensä kuin minä ja valittaa kylmää. Onkoha meillä osat vaihtunu :LOL:

Tänne on on taas rantautunut armoton väsymys. Eilenkään en mitään kummosia tehny. Pesin pari koneellista pyykkiä, pistin makaroonilaatikon uuniin ja makoilin suurimman osan päivästä, niin silti olin väsyny ja oisin voinu nukkua, vaikka koko päivän. Eilen illasta oli muutenkin tosi tukala olo, ei oikein tienny koskiko johonkin vai ei yms. Ja oli jalat + sormet taas aika turvoksissa, taitaa olla edelleen. Nukkuminenkin vaan huononee entisestään. Nukun kyllä sikeesti jotain pätkiä, mutt sit se heräily ja unen saaminen uudestaan saattaa olla hankalaa. Tänäkin aamuna heräsin neljän aikaan ja nousin ylös viiden aikaan. Tosin kömmin sänkyyn takasi jossain vaiheessa ja heräsin äsken. Taas tosi sekavasti selitetty, mutt samoja vaivoja kuin muillakin.

Tuitun huone alkaa olla valmis. Puolesta huoneesta puuttuu enää boordi ja uudet kattolistat käydään huomenna ostamassa. Sitten pääseeki sisustamaan ja sen jälkeen saapi Tuittu minun puolesta tulla :) Koitan tänään nyt niitä pieniä vaatteita pestä, en ole vieläkään saanu aikaseks ja alkas olla jo korkee aika, kun koskaan ei voi tietää millo lähtö tulee. Tosin keskiviikkona synnytystapa-arviossa varmaan vähän selkiytyy missä vaiheessa tässä nyt ollaan menossa :)

Mutt meen ettiin syötävää, tuntuu toi nälkäkin taas vaivaavan koko ajan. Aurinkoista päivää kaikille (kunpa sais ittesä pihalle, mutta ei :ashamed: ).

JääKyynel ja Tuittu 35+5
 
jastu mulle ei ole edes puhuttu koko synnytysvalmennuksesta neuvolassa mitään. Tosi taitaa johtua siitä että en ole ensisynnyttäjä, joten kai ne ajattelee etten mä mitään valmennusta enää tarvitse :whistle:

Hiki/lämmin on mullakin nykyään. Aikasemmin oon aina nukkunut sukat jalassa (talvella villasukatkin lisänä), mutta nyt on muutama yö mennyt ihan paljain jaloin. Myös topilla tulee oltua aika paljon täällä sisällä ja jotkut caprit oon vetänyt jalkaan.

äippäloma alkaa mulla ti 16.3 mutta saikulla oon ollut kohta jo 3 viikkoa joten eipä sitä enää huomaa eroa äippälomaan. Paitsi sillä että synnytys on lähempänä :D

Aamusta tuli käytyä taas kirpparilla. Onneksi ei enää tartu ihan niin paljon mukaan kuin aiemmin ;) . Tosin tytölle löysin kivoja housuja ja mekon. Yleensä ei enää meinaa löytyä hyväkuntoisia isompia kokoja (noin 86 eteenpäin), mutta nyt onneksi oli =) . Mies ja tyttö lähtivät ulos, joten jos tämä äiti alkaisi laittamaan ruokaa. Pitää myös yksi juustokakku leipoa vaarille töihin synttäreiden kunniaksi.

Poppeliini ja poju 33+3 :heart:
 
Lähinnä vain merkkailen luetuksi. Näin äitiyslomalla on niin ihanasti aikaa ja energiaa kaikenlaiseen mukavaan, että koneella ei tule oltua niin tiiviisti, että tulisi kommentoitua. Pitäisi varmaan vähitellen suunnata tätä energiaa vauvavalmisteluihinkin, mutta on vain sellainen olo, että eihän tässä ole vielä mikään kiire. Vointi on todella hyvä ja mielikin positiivinen, kun huonoja öitä saa paikattua päiväunilla.

Hilipatuinen, jospa se limajuttu on limatulppaa, joka on alkanut irrota. Synnytyshän saattaa käynnistyä ihan äkisti ilman sen kummempia ennakkovaroituksia, joten älähän nyt menetä toivoasti. :) Esim. minulla ei ollut esikoista odottaessa yhtään kivuliaita supistuksia koko raskausaikana tai muitakaan tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä, kun synnytyssupistukset sitten vihdoin alkoivat rv 41+5 ja tuli sairaalaan lähtö.

Hikoilua esiintyy täälläkin, etenkin yöaikaan. Tosin olen melko lämminverinen muutenkin huonoa ääreisverenkiertoa lukuun ottamatta. Öisin tykkään nukkua lyhyessä paitulissa ja yäk, mikä on tunne, kun hikiset reidet "liimautuvat" vastakkain! :$ Välillä täytyy ihan survoa peitto jalkojen väliin tuon takia.

Minua on vaivannut nyt runsaan viikon ajan ihan hillitön makeanhimo. Vetäisin tuossa äsken kerralla melkein puoli paketillista Ballerina-keksejä, kun niitä oli vierasvarana ja jäi sitten vielä tähteeksikin. :ashamed: Ja morkkis on aina melkoinen, kun tulee houkutuksiin sorruttua ja mielessä pyörii, että millaisenhan sokerivauvan tällä menolla kasvatan. Todella hyvin pystyinkin vuoden alusta viime viikkoon astiherkkuja vastustamaan, mutta nyt touhu on karannut käsistä.

No, vastapainoksi tuleehan tuota ulkoiltuakin paljon, vaikka se monesti onkin vain pojan kaverina pihalla seisoskelemista. Jotain pientä siinä samalla yritän kuitenkin aina touhuta, että edes muutama herkuista saatu extrakalori tulisi poltettua. Ja 45 minuutin reippaan (mitä nyt tässä tilanteessa voi reippaaksi kutsua) iltalenkin koetan kuitenkin joka ilta koiran kanssa tehdä muun puuhastelun lisäksi.

:hug: kaikille kipuilijoille tai muuten sitä tarvitseville!

Rosahdus 35+3
 
Poppeliini Mutta en mä uskois tai ei mun mielestäni ainakaan asian niin pitäisi olla että synnytysvalmennuksesta puhuttaisiin vain ensisynnyttäjille.. :O

Mua on vaivannut varmaan viikon verran jo kovat alavatsa kivut.. :( Sellaista kipua kun mitä menkkojen aikana on ollut.. Ja samalla sitten nivuset ja häpyluu on kipeät.. Tosi inhottavaa :/
Mä mietin että pitäisi vähän tuota unirytmiään muuttaa kun tuntuu menevän niin että menen nukkuun aina vasta kahdentoista aikoihin tai jälkeen ja nukun sitten sinne puoleen päivään enemmän ja vähemmän välillä heräillen.. Mutta sitten taas toisaalta mietin tuossa kun heräsin ja katsoin kelloa pariinkin kertaan että onko se todella jo noin paljon että mitäpä sillä on väliä kuinka sitä nukkuu vielä kun voi nukkua kuinka ja koska vaan! :)


jastu ja vilperi 34+1
 
Tänne tulee kyllä tekstiä kiitettävään vauhtiin. Ihanaa. :) En vaan taas osaa kommentoida mitään. :ashamed:

Hilipatuisen
turhautumisesta tuli vähän tää oma olo mieleen. Tosiaan kun se terkkari ja lääkärikin on ollut sitä mieltä ettei mene kauaa kun lähtö tulee, mutta kun eipä vaan sen enempää itestä tunnu sille. Välillä vihloo tuolta alakerrasta ja satunnaisia kivuttomia supistuksia tulee sekä välillä selkäsärkyä, siinä se.
Mullakinhan terkkari sanoi että no, annetaan sulle vielä ensi viikon torstaille neuvola-aika, vaikka tuskin enää silloin nähdään. Pah sanon minä. :D

Eilen havaitsin itsessäni ensimmäisen kerran turvotuksen merkkejä. Suklista oli jääny rannut jalkoihin ja oikeastaan naamassa tuntui sille että on turvotusta. Sormissa ei niinkään. Olisiko ollut vain jostain syömisestä johtuvaa koska tänään on taas ihan normi olo.

Tuo hikoilu on kyllä yöaikaan melko raivostuttavaakin jo. Yölllisten veskireissujen jälkeen tuntuu että ne lakanat on niin inhan hikiset. Sais varmaan vaihtaa joka päivä! Ja näin päiväaikaan ei enää puhettakaan että pistäisin kamalan paljoa päälle, eilen piti ostaa kaupungilta lyhythihaisia pidempiä paitoja joita voin pitää sisällä ilman läkähtymistä.

Nyt täytyy pistää ulkoiluvaatteet päälle ja suunnata nauttimaan tuosta ihanasta auringosta. Mies lähti hiihtämään, tarkoitus olisi tunnin päästä ajella hakemaan se tuolta määränpäästään ja paistella siellä sitten yhdessä makkarat ja juoda kuumat mehut. Tarvitsee vaan mun ensin päästä myös ulos, mutta kun mun ulkoilu on vähän lyhytkestoisempaa niin suosiolla käyn kävelyllä täällä kotinurkilla ja hyppään sitten vasta autoon.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! Ja kipuilijoille isot halit! :hug:

- Hapsiainen ja Herne 36+4
 
Hyvä että Piipa mainitsi ton kylpylämpömittarin, koska meidänkin pitää hommata uus sellanen, koska pojalla ollut meni rikki. Täytyy siis se muistaa!
Meillä myös poika hoitaa aina innoissaan mummulla tai mun siskolla ollessa nukkeja, ja siskoni kerran sanoikin, että meidän pitää hommata pojalle oma nukke jota se voi sit hoitaa samalla kun mä hoidan vauvaa. =)

:wave: Siru, mulla ei oo vielä mammaloma alkanu, alkaa 23.3., elikkäs pari viikkoo vielä olis =) Vaikka eipä se mun elämää mitenkään muuta, kun oon aikaslailla noihin aikoihin ollu tasan kaks vuotta kotona :D

Onnittelut kaikille joiden pikkuiset on kerenneet kasvaa jo täysiaikaisiks! :flower: =)
Toivottavasti me muutkin päästään noille viikoille, ennen pienten syntymää!

Täällä ei oo hikoilua.

Täällä on aivan ihana aurinkoinen ilma, saa oikein hyvälle ja reippaalle mielelle! B)

Katyana & NaNNa ? 32+3

 

Yhteistyössä