**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

merkkailen kun tekstiä tulee paljon =)
käytiin eilen tutustumassa laitokselle miehen kanssa.vaikka onkin jo kolmas mutta muutettiin uudelle paikkakunnalle niin sairaala ei oo tuttu. oli ihan hauskaa,kätilö oletti kaikkien olevan ensisynnyttäjiä ja kertoi että supistukset tuntuvat samalle kuin kovat kuukautiskivut, jeah sure :LOL: . meinasin ihan ääneen nauraa mutta sain pidäteltyä
Angelia rv35+2
 
Lähinnä merkkailen.. eilen alko rv 37, ja supistelee tosi runsaasti päivittäin. Noh, niinhän se tässä loppuvaiheessa supistelee ja kipuilee vähän kaikilla. Eilen oli myös neuvola, vauva on todella alhaalla ja kiinnittynyt.

Hyvää viikonloppua! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:
Takoititko että ottaisin esikon niinkun mukaan sairaalaan kun lähdetään? :D Aika monta joutuis ottaa,tää on nimittäin mun kahdeksas lapsonen jota nyt odotellaan syntyväksi. :D :whistle:
:LOL: no sitähän mä just tarkoitin.. en muistanut että niitä lapsukaisia olikin jo 7, joten anteeksi hassu vinkkini..

Piipa75 Mun mielestä ei ole itsekästä olla peruuttamatta neuvolalääkäriä myöskään.

Mahatautia ei onneksi ole täällä vielä näkynyt. Naapurissa tien toisella puolella on noroa, toivotaan että se pysyy siellä. Poitsu on tosin kyllä eilen ja tänään valitellut pariin otteeseen masukipua, mutta toistaiseksi ainakin vielä ollaan itse taudilta vältytty. Toivottavasti pysyy poissa kokonaan.

tiitu ja Sapfo onkin päässyt vauvan kanssa jo täysiaikaisuuteen onnittelut molemmille :flower: , sekä muille saman rajapyykin saavuttaneille ja myöskin poksujille!

Nyt kun päästiin niistä lumipyryistä pakkasta onkin vähän enemmän. Käväistiin lasten kanssa ulkona ja oli ihan ok sää kun ei tuullut. Pakkasta n.-16. Tunti siinä vierähti.
Mutta jotenkin alkaa olemaan hankalaa jo pelkkä seisominenkin. Yritin välillä istua lumipenkalla (juuri sopivalla korkeudella) sen verran ettei peppu jäätynyt ja toinen todella hyvä asento oli kun nojasi käsillä omiin polviin. Onneksi talvivaatteissa ei tuo nuorimmainenkaan pääse juoksemaan niin ei tarvinnut hänen perässä juosta. Isommat lasketteli liukurilla peppumäestä, auratraktori on kasannut tuohon meidän talon viereen hillittömän kasan lunta joten lapsethan innostui heti kun sen aamulla ikkunasta näki.

Tiistaita odotan innolla kun on se äitipoli käynti. Saa tietoon kuinka iso vauveli masussa makoilee ja mikä on alakerran tilanne. Ja toivottavasti jotain sitten ajasta synnytyksen jälkeen ja kipulääkityksestä mikä sopisi imetyksen kanssa hyvin.
Neurollakin ehkä niistä voisi kysyä, mutta oletan että äitipolilla olisi imetys+lääkitys parempaa tietoa. Kunhan kerron millaisia lääkkeiden pitäisi olla ja miten vaikuttaa.
Tai sitten siellä kipupolilla.

Mulla ei ole mitään syötävää! Eilen ehkä olisi pitänyt käydä kaupassa, mutta se sitten jäi.
Soitinkin ukolle että saa tulla lounaaksi kotiin, kunhan tuo ruokaa mukanaan. Nuorimmaiselle onneksi löytyy hätävarana purkkiruokaa joten hänet saan ajoissa ruokittua ja päikkäreille.
Isompien pitää valitettavasti odottaa vähän pidempään. Ukolla alkoi juuri meinaan kokous, eikä etukäteen tiennyt kauanko siinä vierähtää, täytyy toivoa ettei tuntia pidempään.

Mutta... jospa yrittäisi nyt vähän raivata tuota olo-huonetta vähän siistimpään kuntoon.. tai tyhjätä tiskikone tai pyykkikone ja laittaa uutta pesemään.. tai... jos vaan olis...

KiiajaVille, myös poksuen 36+0 :heart:
 
tiitu87, Sapfo ja Mirabel Onnittelut täysiaikaisuuden saavuttamisesta! :flower:

Milloinkas vauvalla alkaa olemaan niin vähän tilaa, että liikkeet vähenee? Minusta tuntuu, että vauva on liikkunut nyt parina päivänä vähemmän kuin normaalisti. On tuo saattanut kyllä asentoaankin vaihtaa, liekö sen takia sitten. Äsken pyörittelin Bola-korua mahan päällä, alkoi onneksi tuttu möyrintä. :)

rv33+2
 
Ja onnittelut Sapfolle ja Tiitulle, jotka ovat yhtä pitkällä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Pikainen kommentointi vielä noihin sappilabroihin. Sain neuvolasta tänään mukaani lapun, jossa oli kaikki otetut testit ja niiden tulokset sekä viitearvot. Perehdyin lappuseen äsken tarkemmin ja kas vain, multa ei olekaan otettu sappiarvoja lainkaan! Maksa- ja haima-arvoja onkin otettu sitten senkin edestä kuten myös pieni verenkuva. Pitää siis maanantaina todellakin muistaa kysyä nimenomaisesti noista sappiarvoista.

Sori vihainen kirjoitus, mutta ottaa päähän, kun ne oli nimenomaan tarkoitus katsoa eikä niitä ole listalla lainkaan. Ärrin murrin...
Miksi sinulta piti katsoa sappihappoja? Onko sinulla kutinaa? Ei sappirakkovaivan epäilyn takia tutkita sappihappoja, nimenoman muut maksaarvot näyttävät sitä (sappihan tulee s-rakkoon maksasta, maksan tuontantoa). Sappihappoja (ja juuri niiten takia pitää olla ravinnotta!) raskauden aikana tarkistettaan, kun on hepatoosin eli tietynlaisen raskauden aikaisen maksakomplikaatoin epäily, ja sen oireena on kutina, varsinkin kämmenien-jalkapohjien, myös mahan. Eikä se aiheuta MITÄÄN TUNTEMUKSIA maksan ja sappirakon seudussa/ylämahassa, siis kipuja ym!!!

KiiajaVille tarkoititko että miehesi easy care kauluspaidat käyvät kuivausrummussa? Tai miten saat ne niin sileäksi, ettei tarvi silittä? En yhtään tykkä siitä hommasta, silitettävät pyykit odottavat aina piiiiitkään. Viimeiksi äitini, aktiivinen ja kiireinen uranainen, jolla on todellakin muutakin tekemistä, huokaili täällä käydessään pyykkipinon nähdessään (eksyi kotihoitohuoneeseen, ei ollut tarkoitus) ja silitti kymmenisen vävyn kauluspaitaa ja farkkuja ym housuja ison pinon. Kommentti oli, ettei hän ole vielä nähnyt miestä, jolla olisi niin paljon housuja, että vaimo ostaa varmaankin aina uudet housut, kun ei jaksa edellisiä silittä... :LOL:
Vauvan vaatteita EN SILITÄ! Lakanat aluksi kuitenkin aion silittä, jos kerkin.

Aion muuten synnyttää ensi viikolla! En halua ihan vielä lähipäivinä, ja voihan se pitemmällekin mennä, ei mua sillä lailla haitta. Vaikka vaivoja on (supistelee ja selkäsärkyä ja pahoinvointia ja nkun huonosti, joka yö 2-h hereillä jossain klo.2-5 välissä, ja isompien lasten takia joutuu silti heräämään, ja vähän tukala ja inhottavin kaikista on oikean etureiden täydellinen puutuminen, ne tiedä jotka ovat kokeneet...). Mutta kun tähään asti ole ollut todela varovainen ennenaikaisten supistusten takia jo 2kk, sitten nyt aion elää TÄYSIN NORMAALIA elämää ja vauva saa syntyä, jos haluaa. Eli aion mennä saunaan (ja oikein löylyyn, nautinnolla), kävellä selkä suorana vaikka kuinka se aiheuttaa supistuksia, ja kävellä niin paljon kuin haluan, ja tehdä lumitöitä (tykkään siitä, eikä ole uskaltanut tehdä ), ja harrastaa kunnon perinteistä seksiä (se on se eniten odotettu). Kaksi kuukautta kun ei ole tehnyt oikeastaan mitään, mikä supistuksia aiheutta. Jo ajatus siitä tekee iloiseksi! Ei haitta, jos vauva siilti mahassa pysyy, mutta ihanaa kun ei tarvi enää kaikkea rajoittaa! :p

Mirabel 37+0
 
ens maanantaille ois olllu neukku aika mut pääsenkin jo TÄNÄÄN :heart:
samalla otettais näytteet että onko hiivaa varmistaakseen asian. muutenki ihan tavalliset jutut tehää niinku viimeksikkin. kerron sit neukku kuulumisia :)


pitää lähtä kattoo ruokaa uunista et joskos olis valmista et vois syyä ennenkui mennään neukkuun :)

arska äippä+ tyty rv 33

 
Mirabel: kiitti selvennyksestä sappihappojen suhteen. Mulla on siis tuo järkyttävä ylävatsakipu oikealla ja se säteilee selkään samaan kohtaan, eli käsittääkseni sappivaivat aiheuttavat tuollaista. Kutinaa ei ole paitsi mahassa ja ehkä käsivarsissa, mutta se voi johtua kuivasta ihostakin ja ihon venymisestä. Eli siis tuo liuta maksa-arvoja näyttäisi sen, mikäli sapen toiminnassa olisi jotain häiriötä tai siellä olisi jotain tukoksia? Tai tietty ultrassahan kivet näkyisivät, mutta siis näkyisikö se toimintahäiriö myös noissa maksa-arvoissa? Hyvä saada hieman tarkennusta - olisi ollut ehkä hieman noloa alkaa valittaa lääkärille ja sitten kuulla, että kaikki tarpeellinen onkin tutkittu. :)

Huh, kauhee hiki ja kuumat aallot koko ajan! Muistui juuri mieleen esikoisen odotuksen viimeiset metrit, kun piti nukkua ikkunat auki (siis isot ikkunat) ja tuuletin päällä - tosin silloin oli loppukesä/alkusyksy. Nyt tuntuu, että hikeä pukkaa koko ajan päälle.

Tuli muuten mieleen, että onko kukaan kuullut mitään Jennuskaliinista tms.? En ole ainakaan huomannut hänen kirjoitelleen aikapäiviin.

Piipa rv 34+4
 
mirabel easy care on juurikin semmoinen kauluspaita mitä ei tarvi silittää. Koneesta rumpuun ja kun jättää hieman kosteksi, laittaa henkarille ja ravistaa muutaman kerran niin on sileä.

Toivotaan että toivomuksesti synnytyksestä ensiviikolla onnistuisi =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Jälkivuodosta. Minulla ainakin se oli esikoisesta niin runsasta, etten olisi pärjännyt kaupan normisiteillä. Itse asiassa sairaalassa jouduin pitämään muutaman päivän ajan ensin kahta sidettä peräkkäin, että se riitti pitämään vuodon! Kauhee vaippapöksy.. Kotiin sitten pummasinkin :shamed: muutaman sairaalan siteen yövaroiksi ensi alkuun. Sitten tyhmä kysymys: onko jälkivuoto samanlaista sektion jälkeen kuin alatiesynnytyksessä?
Mä olen myös miettiny tota, et onko jälkivuoto samanlaista sektion jälkeen.. En kyllä tiedä miks.. :D

Synnytyksen aikana syöminen Mä en kerenny viimeks syömään tai edes juomaan mitään koko synnytyksen aikana, sairaalassa kun kerettiin oleen se 3 tuntia ja salissa niistä 2, joten ei kyllä kauheesti käyny syöminen mielessä :D
Synnytyksen jälkeen sit saatiin aamupalaa kun olin käyny suihkussa ym..
Nyt keksin, että pakkaan sairaalakassiin mukaan smoothieta. Pirkalla on ainakin sellaisía mitkä säilyy huoneenlämmössä, niin ne voi ostaa jo hyvissä ajoin. =)
Ja jos ei tuu niitä sit käytettyä synnytyksen aikana, niin voihan ne sit hörppästä myöhemminkin. =)

Jälkisupisteluja en huomannu ollenkaan pojan syntymän jälkeen, mutta jostain oon joskus kuullu, että uudelleensynnyttäjillä ne saattaa olla voimakkaampia ja näin ollen myös kivuliaampia..? Toivottavasti ei nyt kumminkaan ihan mitään järkkyjä olis!

Ah, Barbapapa-tuotteet on ihania! =) Meillä on pojalla sellanen iso vaal.sininen Barbapapa pehmo ja eilen just mummu osti pojalle Barbapapa-säkkituolin, ja poika on sen kanssa ihan innoissaan! =)

Tiitu Koita jaksaa vielä se muutama viikko! :hug:

Sairaalakassia en oo vielä pakannu. Eilen sen verran sain aikaan, että kirjotin lapun tavaroista ja laitoin sen sinne kassiin odotteleen :D

Eilen ostin vauvalle kotiintulohaalarin ja haalarin kanssa samaa sarjaa olevan pipon ? Aikasemmin oon ostanu jo samaa sarjaa olevan bodyn, housut ja sellaset paksumman paidan ja housut.
Mies repi eilen vauvan tulevasta huoneesta tapetit pois ja tänään hioi seinät, joten kohta pääsee maalaan ja tapetoimaan, johan sitä on odotettukin! =)

Täällä yritetään saada pojalta unituttia pois. Aika huonolta näyttää.. :/ Tuolla se on rääkyny viimesen puol tuntia ja aina jos mä meen sitä katsomaan, pyytää isäänsä ja toisinpäin. Tekis jo kohta mieli luovuttaa.. :ashamed:

Katyana & NaNNa ? 32+1
 
Huhhuh kun on taas väsynyt.. :( Ja helkkarin tylsää tämä äitiyslomalla olo.. Sitä ennen kun oli vielä sairaslomalla.. Kuusi viikkoa ja yksi päivä vielä laskettuun aikaan! :)
Sairaalakassista Lista on tehty ja itseasiassa eilen kassinkin nostin esille, ehkäpä tässä tämän päivän aikana sinne jotain jo heittelisi :) Toi olikin hyvä idea ottaa smoothieta mukaan :)
Kun näin mä olen ymmärtänyt että synnytyksen aikana itse et saa syödä..?

Mutta mutta eipä tässä sen kummempia taasen :) Ihana ilma ulkona, jospa sitä vähän ulos lähtisi jossain vaiheessa :)


jastu ja vilperi 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
[Eli siis tuo liuta maksa-arvoja näyttäisi sen, mikäli sapen toiminnassa olisi jotain häiriötä tai siellä olisi jotain tukoksia? Tai tietty ultrassahan kivet näkyisivät, mutta siis näkyisikö se toimintahäiriö myös noissa maksa-arvoissa? Hyvä saada hieman tarkennusta - olisi ollut ehkä hieman noloa alkaa valittaa lääkärille ja sitten kuulla, että kaikki tarpeellinen onkin tutkittu. :)

..........

Tuli muuten mieleen, että onko kukaan kuullut mitään Jennuskaliinista tms.? En ole ainakaan huomannut hänen kirjoitelleen aikapäiviin.

Piipa rv 34+4
Jep, juuri niin. Sappi-maksa on niin sama systeemi, että nimet sekoittavat. Järkyttäviä kipuja aiheuttavassa sappitukoksessa kyllä nuo maksaarvot (ja joskus myös haimakokeet, kun tiehyeet yhtyvät) pitäisi nousta. Jos arvot ok ja silti kovat kivut, olisi ylämahan ultraääni mielestäni silti aiheellinen, suht halpa ja helppo tutkimus kartoittamaan tilannetta. Sitä voisi vaatia, mutta sappihapoista ei hyötyä.

Jennuskaliinista minäkin kaipaisin tietoa!

KiiajaVille on miehelläni jokunen easy care paitakin, mutta en ole edes tullut ajatelleksi, että voisi laitta rumpuun. Ja narukuivauksen jälkeen aina vähän silitän niitäkin. Ensi kerralla kokeilen!

Mutta oikeastaan tulin VALITTELEMAAN että imetysliivini eivät ole vieläkään siitä NursingBrasta tullut! Kolme viikkoa! LAitoin tänään s-postia, mutta... En näköjän voikaan vielä synnyttä, kun ei ole niitä liivejä! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiq:
AnnaBuu lla jännät paikat, onko mies töissä myös vl? Onko sulla synnytykset alkanu supistuksin vai vesien menolla? Mulla siis viides lapsi, 3 alkanut supparein ja neljäs vesien menolla, syöksyjä täälläkin nuo synnytykset olleet paitsi esikoisen kohdalla.

Tänään ylimääräinen neuvola, kuunnellaan vauvan sydänääniä. Toivon vaan että kaikki on hyvin.

POKS -Chiq ja Taneli rv 33
Mulla on kans yks alkanut vesien menolla ja loput supistuksilla.Se on hyvä että tietää ite että syöksyyn saa taas varautua mutta toisaalta se kamalaa kun aina jännittää ehtiikö sairaalaan asti.Mulla nuo on tuntunu koko ajan lyhenevän vaan,tunnin paikka on pisin.

Mites sulla? :wave:

36+2 :heart:
 
Homeopaattiset lääkkeetkin tuli tänään postissa.
Mun satsissa on arnicaa, aconitumia ja gelsemiuminia. Ohjeena on että aloitetaan viikkoa ennen LA:ta, mutta täytyy varmaan hänelle laittaa viestiä, voiko aloittaa aikaisemmin kun vain yksi kolmesta raskaudesta on mennyt niin että se olisi ollut mahdollista. Esikoisesta tällä ohjeella olisi kerennyt nauttimaan päivän, kolmannesta ei olisi kerennyt edes aloittamaan.
Lasku oli kirjekuoressa mukana.

Nuo on näköjään suurella potenssilla aconimun d200 ja arnica 430. Oma ostamani arnica d12 on kuulemma juuri sopiva sitten synnytyksen jälkeen otettavaksi, nopeuttamaan palautumista.

Caulophyllum, muuten on se naisjuuri. Babyidean sivuilla sitä suositellaan ainakin ensisynnyttäjille nopeuttamaan avautumisvaihetta. Tuonkin voi aloittaa viikkoa ennen la:ta.

http://satujarvilehto.com/12 tuolta myös löytyi tietoa synnytyksestä ja homeopatiasta.



 
Jennuskaliini on näköjään nykyään PampuliPamPam87 sama profiilikuvaus ja kun tuolta joulukuun pinosta painoin Jennuskaliinin nikkiä niin tuli tuo.

Tuolla nikillä löytyy vain yksi ketju, helmikuussa kirjoitettu http://kaksplus.fi/keskustelu/t1643261#m19171934
Ovat näköjään eronneet avokkinsa kanssa.
 
Onnittelut täysiaikaisuuden saavuttaneille! :heart:

Jennuskaliinista minäkin kaipailin tietoja, mutta hienoa että KiiajaVille oli löytänyt tuon uuden nikin.

Mä olen tänään touhunnut ehkä vähän liikaakin. Pitkästä aikaa kun oli olo parempi niin en malttanut lepäillä. Saa nähdä kuinka kauheasti aiheutan tällä itselleni haittaa... Ensiksi kävin kävelyllä, sitten aloin siivoilemaan ja leipomaan sekä tekemään ruokaa. Aika raskas olo on nyt ja selkä huutaa hoosiannaa, mutta nyt en voi valittaa kun itse olen tämän aiheuttanut.
On vaan niin kiva kun tuo takamus on parantunut näinkin hyvin ja pitkästä aikaa on jaksanut ihan eri tavalla. :)
Katsotaan sitten että joko lähden viikonlopun aikaan synnyttämään kun tällein rääkkäsin itseäni...

- Hapsiainen ja Herne 36+2
 
Täällähän on jo täysiaikaisia, onnea teille :wave: Perässä tullaan :D

Jaksuja kaikille mahatautisille :hug: :hug: :hug: Mun mielestä oksentaminen on jotain ihan kamalaa, onneksi ei ole tarvinnut moista "harrastaa" sitten vuoden 1998 :x *kopkop toiv. pysyy pois vaikka ikuisesti moiset!!!!*

Silittämisestä en ole muistanut mainita, että inhoan sitä älyttömästi!!! :D Eli en todellakaan vauvan vaatteita silitä, ne kyllä tulee kuivausrummussa ihanan pehmeiksi =) Nytkin tässä lorvin, kun pitäisi meidän uudet verhot silittää että saisi ikkunaan :kieh: Saisi nuo verhotkin olla sellaisia easy care -malleja :LOL: Se siinä silittämisessä ehkä nyppiikin, kun ei ikinä tule niin sileää kuin haluaisi, varsinkin just kaikki verhot on ihan hanurista :kieh:

Empuuu täällä yksi vaivaton tapaus, mitä olen ihmetellyt ihan älyttömästi, kun usein sanotaan että vaivat lisääntyy raskaus raskaudelta :wave: Tämä neljäs loppuun saakka menevä raskaus on ollut varmaan vaivattomin kaikista :eek: Yleensä edes jotain liitoskipuja on ollut, vaikka aika helpolla olen kyllä kaikissa raskauksissa päässyt - nyt siis ei ole edes liitoskipuja ollut kuin kahtena iltana (rv 20 paikkeilla ja tuossa joku viikko sitten) hyvin hyvin lievänä ja aavistuksen omaisena :eek: Ja supistukset on niitä kivuttomia harkka-suppareita, jotka huomaa lähinnä siitä että mahan muoto muuttuu. No, pitää tietty olla kiitollinen, ja olenkin, koska jos olisin hirmu vaivainen, niin voisi olla hankalaa tuon kuopuksen (1v9kk)kanssa - isommat ei apuja juuri kaipaile.

Ite en kyllä homeopatiaa edes uskaltaisi kokeilla, kun muutenkin olen ollut loppupuolella kahdesta edellisestä useamman sentin auki useita viikkoja :whistle: Nyt mulla ei taida sitten olla lääkäriä, että kohdunsuun tilannetta en vissiin tule tietämään :/ Voisikohan neuvolatäti kokeilla jossain vaiheessa? Kun meinaan vaan, että sitten kun on se poliaika rv 39 ja haluaisin silloin pyytää käynnistystä, niin pitäisi tietty olla auki jonkun verran että onnistuisi pelkällä kalvojen puhkaisulla... Niin olisi kiva tietää että onko paikat jo kypsinä vai pitäisikö harrastella erinäisiä pehmitys-keinoja :D

Joo, ehkä pitää mennä nyt silittämään...

stoppis 35+3
 
Empuuu täällä myös lapsi lopettanut sen kauhean riekkumisen ja toki huolettaa että liikkuuko tarpeeksi. Sain neuvolasta tänään liikkeiden seurantaohjeen ja jos sulla ei sitä ole niin tässä se:
makaa vas. kyljellä tunti, liikkeitä pitäisi tulla min 10, mieluiten 10-50 jos tulee alle 10, juoda mehua ja odottaa toinen tunti, jos ei edelleen tule 10 liikettä niin soitto synnärille.

Vaatteita en silitä, rumpu tekee niistä suht. pehmeitä ja suoria :)

AnnaBuu 1. 20h, 2. alle 3h 3. alle 4h ja 4. vähän yli tunti. Tästäkin sairaalaan se puolentunnin matka.

jastu, mulla riittänyt yksi pari, lähinnä kotiintulomatkalle.

-Chiq rv 33
 
Chiq Tämä ei ole ollut mikään kamala riekkuja alunperinkään. :) Olen just tehnyt noin kuin kerroit, tosin yleensä juomatta mitään. Kyllä niitä liikkeitä sitten alkaa tulemaan, tänään vielä kilisyttelin sitä bola-korua, aika nopeesti alkoi tulemaan muljauksia. Ehkä tää huoli johtuu siitä, kun vauva ei ole nyt parina yönä myllännyt (tai en vaan ole herännyt siihen). Liikaa aikaa kuulostella vauvan liikkeitä näin lomalla. :p
 
Mirabel sulla on hyvä suunnitelma :LOL: Mä oon kanssa elänyt ihan normaalia elämää, paitsi seksin oon jättänyt pois vielä pois, kun tuli rv 35 täytee, mutta eipä nyt ole sitten enää supistellutkaan juurikaan...

AnnaBuu Eikö teillä isommat voi jäädä siksi aikaa pienempien vahdiksi että oikea lapsenvahti kerkiää, ettei sitä tarvitse odotella?? =)

kaupassa olen minäkin unohtanut käydä... onneks löytyy lapselle varmaan jotain ruokaa, täytyy käydä kun mies tulee kotiin... Mä kävin tänää neuvolassa mittauttaa paineet ja sitten käytiin pojan kanssa Lahden hoplopissa, ihan ok paikka oli, mutta kyllä ehkä vähän kallis... (6 e alle 3v ja 2 tuntia saa leikkiä siellä, yli 3v. maksaa jo 10e...) ehkä jos olisi päässyt paremmin itse pojan kanssa rymyymään niin olisin eri mieltä...

Nyt tuo poikakin heräsi, nukahti kun tultiin hoplopista kotiin päin, täytyy siis mennä :)
 
jastu mulla meni sairaalassa ollessa kokonainen paketti niitä liivinsuojia :whistle: . Maito tuli ihan järjettömästi, välillä oli 2-3 liivinsuojaa/rinta ja silti tuli läpi. Me tosin jouduttiin olemaan sairaalassa viikko, joten maidontuotanto tosiaan lähti hyvin käyntiin. Itse en ollut pakannut liivinsuojia ollenkaan mukaan ja mies niitä joutui mulle tuomaan sairaalaan. Tällä kertaa lähtee heti mukaan kokonainen paketti. Mutta siis kovin yksilöllistä miten ehtii alkaa tulemaan maito sairaalassa.

Aamusta oltiin tytön kanssa ulkona reilu 1½h. Oli aivan loistava ilma (tai no paistaa tuo aurinko vieläkin), ainostaan istuinpaikkoja minäkin kaipaisin. Kukas se olikaan lumihangessa istunut? No, samaa tein minä ja kun yritin laittaa neidin liukuria oman pehvan alle, niin johan kuului "minun! äiti ei lainaa" :whistle: . Valokuviakin tuli vihdoinkin otettua noista järkyttävistä lumikasoista.

Poppeliini ja poju 33+1 :heart:
 

Yhteistyössä