**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Väsy ja päätä särkee....viimeyö meni taas niin ja näin. Suonenvetoa on ollut nyt ihan älyttömästi, toissaaamuna heräsin siihen kun pohjelihas kramppasi ihan jumalattomasti enkä saanut jalkaa oikenemaan, vieläkin siis pohje erittäin hellänä.. |O

Jälkisupistuksista on ollut jotain juttua...mulla on ollut kummankin synnytyksen jälkeen, ekasta ne oli aika lieviä, tulivat aina kun alussa imetin. Tokassa ne oliki sit välillä ihan kaameita :$ Kerran satuin olemaan vauvan kans kaksin kotona ja kamala supistus iski päälle, mä vaan makasin kippuralla sängyssä ja koetin saada henkeä kulkemaan ja vauva itki vieressä :( Oli ihan semmoinen fiilis että vieläkö sieltä jotain syntyy, oli verrattavissa ihan avautumis vaiheen supistuksiin. Kestivät parisen viikkoa. Että kauhulla odotan jos pahenevat joka lapsen kohdalla....!!

:heart: Lanfear 34+1 :heart:
 
Oksutaudin kimpussa kamppaileville täältäkin halit! :hug: Sitä ei toivo kyllä kenellekään, on se niin viheliäs tauti. :(

Tiitulle myös. :hug:

En jotenkin osaa taas kommentoida yhtään mitään. Parempi ehkä heittäytyä hetkeksi taas lepäilemään. Nyt kuitenkin nimittäin kärsin jo istua pehmeällä hetken aikaa. Tosin ei varmasti vielä kamalan hyvää tee takamukselle mutta ei koko aikaa jaksa maatakaan..

- Hapsiainen ja Herne 36+1
 
Onpas ollu saamaton päivä tänään :/

mirabel, juu meillä oli se tapetointiurakka. Me otettiin ne tapetit mihin tykästyttiin ja asennoiduttiin siihen, ett vois viivästyä niiden tulo. Tänään oli avomiehelle soitettu, ett tapetit on tullu. Eli tais ne sen lyhyen lakon takia päivän myöhästyä, mutt ei haittaa kun tapetointiurakka on tiedossa huomenna. Tai no minä katon vierestä :) Sen verran pitäs vielä tehä, ett maalataan ikkunan ympäillä oleva seinä tänään ennen tapetointia. Mutta kaikki meni tapetin tilauksen suhteen loppujen lopuks hyvin :)

Empuuu Ei mullakaa noita kivuliaita supistuksia oo ollu. Hyvä jos tiedän mitä harkkasupistus on...tai siis en tiedä mitä se on :) Tosin veikkaan kyllä mullaki noita supistuksia olleen/olevan, en vain osaa yhdistää asiaa supistukseksi oli se sitten kivulias tai ei.

Onpas täällä monen huushollissa ollu mahatautia :x Toivottavasti ei rantaudu tähän huusholliin ikinä!

Mutt jos menis nyt noi ikkunanpokat teippaamaan ennen maalausoperaatioita. Vois Tuittu ehkä joskus saada oman huoneen ;) Ja vois oikeesti vihdoin ja viimein alkaa pesemään niitä pieniä vaatteita, kun on paikka mihin ne laittaa :)

JääKyynel ja Tuittu 35+2
 
Tiitulle :hug: kyllä se aika kuluu.. Voin kuvitella mitä tuntuu, itsekin kun olen "vain" 165 pitkä ja tosiaan toissakesänä se kaksosmasu oli valtava (siis vika sf-mittaus oli 48cm) Ja tuskallista oli ollut jo pitkään..
Mutta koita ajatella positiiviseti, palkkio masun kantamisesta on sitäkin suurempi.. :)

Empuuu kyselit noista harkkasuppareista.. Ei täälläkään niitä juuri ole, jotain kivutonta saattaa silloin tällöin tuntua, enemmän jos joutuu rehkimään niin ottaa napakasti.. Tai sitten en taas ehdi niitä huomaamaan niinkään.. Päivästä paljon tuntuu olevan kiinni.. :)

Jälkisupistukset; liekö sektiosta johtuen vai mistä, mutta ei mun mielestä ole yhdenkään synnytyksen jälkeen ollut mitään kovaa kipua. Siis ei sektion jälkeen eikä alatien..

Syöminen synnytyksessä: Mulla on aina ollut tajuton nälkä, mutta en ole koskaan saanut mehukeittoa ihmeempää.. :(
Ja etenkin leikkauksen jälkeen sitten on ollut tosi tuskallista kun ei sittenkään ole saanut mitään syötävää useaan tuntiin.. Tuntuu että taju lähtee jo pelkästä nälästä.. :D

Hikkaa täälläkin on.. Kuten kaikilla aiemmillakin. Mutta ei onneksi haittaa nukkumista tai oikeastaan muutenkaan.. :)

Sappiarvot, tosiaan tänään neuvolan jälkeen jonotin labroihin.. Tosi kiva olla syömättä illasta lähtien ja sitten jonottaa vietävän eläkeläisten keskellä liki kaksi tuntia verikokeisiin... |O
Siis meidän terveysaseman labrasssa oli taas ihan uskomaton jono.. Yleensä loppuviikolla on vähemmän jonoa, mutta.... :headwall:
Ja ekana kyllä kysyikin että olenhan ollut syömättä aamun..
Neuvola oli siis tänään, peruskäynti.. Ei mitään ihmeellistä oikeastaan aika samat kuin viimeksi, hb vähän noussut eli rauta jatkuu.
Vauveli edelleen RT ja aika alhaalla oli tosiaan jo, ei ihan kiinnittynyt mutta ihan "lantion sisäsuulla" (jos oikein muistan miten sen sanoi..... )
Seuraava käynti taas parin viikon päähän, kun on se äitipoli sitten kolmen viikon päästä.

Nyt meen pesemään vaatteita, kaveri toi ison kassillisen äitiysvaatteita vielä loppuun.. :)
(vaikka puhtaitahan ne on niin haluan oman pesuaine tuoksun niihin.. :D )
Josta muuten tuli mieleen.. jukrakos se kyseli silittämisestä.. Meillä silitetään edelleen kaikkien vaatteet, myös vauvan vaatteet on silitettynä.. :)
Ja meillä on siis jo neljä lasta, eli ei se silityshulluus ehkä laannu.. :LOL:


Aurinkoista kevätpäivää!

fantastic4 34+6

 
Yeb
Stoppikselle kiitos H&M-vinkistä! Barbapapat on ihania :D Täytyykin siis illalla vähän tuhlailla, toivottavasti on vaatteita vielä jäljellä.

Tiitulle paljon jaksuja! Sun sf-mitta kuulostaa kyllä valtavalta noinkin lyhyelle :hug:

Empuuu, täällä myös yksi jolla ei ole ollut kivuliaita supistuksia :wave: Kyllähän mulla on reilustikin noita harkkasuppareita mutta ei ne kipeitä ole, tukalia korkeintaan.. Esikoisesta ei moisia ollut, vasta sitten supisteli kun käynnistettiin.

Jälkisupistuksia
ei mullakaan esikoisesta ollut. Toivottavasti tästäkään ei sitten mitään mahdottomia tulisi.

Tänään olis edessä autokoulun 2-vaiheen arvioiva ajo, jännittää niin perkuleesti! Enemmän ku mitkään raskaudenaikaset toimenpiteet :eek: Pitäs vaan osata suhtautua vähemmän vakavasti ja ajatella että sitten se olis ohi ikuisiksi ajoiksi, tai ainakin kunnes keksivät jonkun 3-vaiheen :kieh: Joudun vielä ajamaan jollai supertehokkaalla jättiautolla, mä oon tottunut vaan tohon meidän pikkudiiseliin.

Yeb 35+5
 
Neuvolassa käyty.Kohdunsuu oli nyt auennut taas sentin lisää,kätilö antoi mulle ajan maanantaille ja meinas että varmaan synnytän kyllä ennen sitä.

Selitti että kohdunnapukka (??) vai sisäsuu (??) kääntyy juuri vähän ennen synnytystä johonkin asentoon ja mulla oli kääntynyt se.Mulla on synnytykset kestänyt tunnin tai alle ja nyt meinas että kun tilanne kohdunsuulla on tää mikä nyt on niin tää tulis vielä syöksympänä kun edelliset.


Kääk! :eek: Mulla on kuitenkin se tilanne että mun pitää ensin soittaa miehelle että ajaa 30km päästä hakemaan mua (jos sen työpäivän aikana alkaa) ja sitten soittaa lapsenvahti tänne ja sitten vielä matkaa sairaalaan on 30km.Pitänee siis laittaa vauhtia heti kun supparit kunnolla alkaa.

*Oman navan kaivelua oli tää* :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lanfear:
Väsy ja päätä särkee....viimeyö meni taas niin ja näin. Suonenvetoa on ollut nyt ihan älyttömästi, toissaaamuna heräsin siihen kun pohjelihas kramppasi ihan jumalattomasti enkä saanut jalkaa oikenemaan, vieläkin siis pohje erittäin hellänä.. |O

Jälkisupistuksista on ollut jotain juttua...mulla on ollut kummankin synnytyksen jälkeen, ekasta ne oli aika lieviä, tulivat aina kun alussa imetin. Tokassa ne oliki sit välillä ihan kaameita :$ Kerran satuin olemaan vauvan kans kaksin kotona ja kamala supistus iski päälle, mä vaan makasin kippuralla sängyssä ja koetin saada henkeä kulkemaan ja vauva itki vieressä :( Oli ihan semmoinen fiilis että vieläkö sieltä jotain syntyy, oli verrattavissa ihan avautumis vaiheen supistuksiin. Kestivät parisen viikkoa. Että kauhulla odotan jos pahenevat joka lapsen kohdalla....!!

:heart: Lanfear 34+1 :heart:
Voin sanoa että kyllä,ne todellakin pahenee joka lapsen jälkeen.Neljännen jälkeen ne oli jo tosi kipeitä ja kauhulla odotankin millasia ne on nyt kun kasi syntyy.

Ei mulla ainakaan auttanut mitkään särkylääkkeet mitä ne niihin laitoksella antaa. :/

 
AnnaBuu Siellä taitaa tosissaan olla jännät paikat lähellä. :hug:

Silittämisestä Mä tykkäsin ennen silittää ihan kaikki vaatteet, paitsi no alusvaatteet. Sit se into laantui. Vauvan vaatteita silitin osan, vauvan lakanat kyllä silitin kaikki, mutta sitten se into laantuikin jo. Joten en usko että tulen jatkossakaan silittämään niitä vaatteita. Ei vaan näköjään ole mun juttu enää. :D

Kamala kun täällä on väsymys ystävänä. Mä voisin nukkua koko ajan, tai no herään välillä syömään. Syön ja nukun, nukun ja syön. Mitään muuta en sitten teekään, ei jaksa eikä oikein pystykään. Vähän alkaa oleen ankeita päiviä. :D

No nyt kuitenkin päiväkahvit, vaihtelua sen verran. :D

- Hapsiainen
 
Empuuuei mullakaan oo ollu ku noita harkkasuppareita.
Vauvan hikasta,tamakin masuasukki hikkaa monta kertaa paivassa,hassun tuntosta =)
Sairaalakassia en ole vielakaan pakannut :ashamed: vaikka mies siita joka paiva jaksaa muistuttaa et eikø olis jo viisasta,mutta en vain saa aikaiseksi...
Silittamisesta oli joku kysynyt.Olen aina inhonnut silittamista yli kaiken.No,nyt olen kuitenkin kaikki vauvan vaatteet,lakanat pyyhkeet,rievut ja ratit,KAIKKI silittanyt =) Toivottavasti se vauva sitten osaa arvostaa minka tyøn olen tehnyt :D
(.) neuvola kaynti meni hyvin.Siella oli joku laakari "kuunteluoppilaana"ja sai myøs massua tunnustella ja kuunnella sydanaania.Kaikki ok,verenpaineet yms.ok,eli sita raskausmyrkytysvaaraa ei sitten kai ole,hyva =) valitin siela sitten tasta kutinasta ja ihottumasta,otettiin sit verikokeet(kai niita maksa arvoja tms),tulokset saan ens viikolla.Nyt en muista kuka vinkkas niista marista sukista yøksi,kiitos vinkista,taidan ensi yøna kokeilla sita.Viimeyøna oli pakko laittaa jaapaloja pussiin ja nukkua se pussi jalan paalla...
Jaahas,jospa oikasis ittensa tuohon sohvalle,palataan =)

Hemmi ja Masu-Ukko 35+2
 
Täällä muutamilla alkaa olla jo jännät paikat :D Toivottavasti itsellä ei vielä aikoihin tule lähtöä, sillä niin pahasti on kaikki kesken tämän muuton jäljiltä. Sain sentään laitettua vauvan vaatteet kaappiin, mutta yhtään en ole edes miettinyt kotiutumisvaatteita saati sairaalakassia itselle :ashamed:
Sairaalakassiin pakkaan puhelimen laturin, hygieniatarvikkeet, vaihtovaatteet itselle, kameran ja varapatterit siihen, siinä taitaa olla ne tärkeimmät. Mitään ajanvietettä kuten lukemista, käsitöitä tms en edes harkitse sillä ennen synnytystä ei malta keskittyä ja synnytyksen jälkeen ei ehdi muuta kuin tutustua tulokkaaseen ja yrittää hieman elpyä ennen kotiutusta :D
Syömisestä synnytyksen yhteydessä kyllä minulle on tarjottu ruokaa synnytyssalissa. Viimeksi vaan synnytys eteni niin nopeasti ettei kätilön suunnitelma, lepoa ja sitten ruokaa toteutunut kun neiti päätti syntyä pienen lepäilyn jälkeen (kiitos epiduraalin)..
Silittämisestä en ole silittänyt ensimäistäkään vauvan vaatetta, enkä aio sitä tehdä myöskään tulevaisuudessa :ashamed:
Jälkisupistuksista neljännen jälkeen oli aikamoisia suppareita imettäessä, mutta viimeksi ne oli ihan siedettäviä. Saa nähdä miten on nyt kutosen jälkeen..
Vatsatautia poteville iso halaus, tiedän omasta kokemuksesta miten kamala se voi olla... Mitenhän sitä onkin näin reippaasti liikkeellä...
Tiitu :hug: tiedän tunteen ja ymmärrän hyvin halusi päästä jo masusta eroon, mutta yritä jaksaa vielä hetki. Voihan olla että synnytyksen jälkeen voi tulla jopa ikävä sitä pallomahaa sillä aika kultaa muistot..

(.) Masukki tuntuu mylläävän miten sattuu, potkuja tuntuu joka puolella eli taitaa heitellä voltteja |O eli taitaa tosiaan olla tilaa vielä pyöriä.. No kunhan älyää kääntyä ajoissa ettei tarvitse alkaa väkisin kääntämään. Terkka sanoi tiistain käynnillä ettei masukki ole mikään pienikokoinen, mikä ei kyllä yllätä sillä isojahan nuo on kaikki olleet. Ja kyllähän sen tuntee liikkeistä ettei ne mitään hentoisia ole :whistle: Tuo viime viikkoinen vatsatauti sai sitten meikäläisen verensokerit ihan poskelleen :kieh: Aamun paasto on ollut järjestään pielessä kun ruokailut on olleet satunnaisia ja syömiset on olleet mitä sattuu |O Tänä aamuna alkoi arvot lähestyä normaalia kun sain ohjelmoitua itselleni tuon iltapuuron takaisin eli ei muuta kun kaurapuuroa keittelemään taas iltaisin :D Onneksi päivän muut arvot on olleet hyviä, mutta pitäisi tuo aamu saada vielä kuosiin.. Ensi viikon neuvolalääkäriä odottelen innolla, silloin selviää onko masukki älynnyt kääntyä oikein päin ja mikä on alakerran tilanne, sitä kun ei ole katsottu kuin rv 19+6...

MaMa ja kutonen 34+1 :heart:
 
Tekstiä tulee tosiaan nopeaan tahtiin, mutta hyvä vaan:) Suurin osa taitaakin olla jo äitiyslomalla. Minä kun olen opiskelija niin ei ole varsinaisesti jotain tiettyä päivää jolloin aloitan mammaloman, käyn koulua niin pitkälle kun jaksan:) onneksi nyt on suht vähän koulussa istumista.

Stoppis, kiitos H&M vinkistä:)
Tiitu :hug:
AnnaBuu, hui kun jännää:) tsemppiä kovasti!
Empuuu, minä en oo myöskään koskaan tuntenu kivuliaita supistuksia. Päivittäin tuntuu vaan semmosta mahan kovettumista ja ne olen tulkinnut kivuttomiksi harjotussupistuksiksi. Kauhulla oikeita odottaessa :D
MaMa74, mulla sama juttu että tänään on tuntunu mylläystä ja potkuja joka puolella:) Välillä arvelen että nyt vauva on varmaan pää alaspäin ja sitten taas tuntuu että ei kun kyllä se on perätilassa. Saas nähdä, toivotaan että kaikkien vauvat asettuu lopulta oikein päin:)
Vauvan vaatteiden silityksestä, itse oon tosi laiska silittäjä, mutta kaikki vauvan vaatteet ja lakanat oon kyllä saanu silitettyä:)

Tänään poksutaan:)
Hope 33+0 :heart:
 
AnnaBuu toivotaan, että sitten kun ne supistukset alkaa mies olisikin kotona eikä töissä. Jos vähän helpottaisi sitä kiirettä. Josko joku voisi sitten esikoisen hakea vaikka sairaalasta ettei tarvitse kotiin asti häntä odottaa.

En silitä vaatteita, kuivausrummussa tulee tarpeeksi "sileäksi" ja pehmeäksi. Miehenkin työpaidat on easy care paitoja joten niitäkään ei tarvitse silitellä.

Tämä päivä ollut vähän matalaliitoa. Eilen alkoi taas nivuskivut joten liikkuminen on ollut melkoista tuskaa.
Mutta täyty ajatella positiivisesti 6 viikon kuluessa tämäkin vauva on jo syntynyt. Reilu 2 jos syntynee samalla viikolla kuin kuopus, mutta ehkäpä se on toiveajattelua.

Täytyy purnata myös postista.. huudettiin huudosta tripp trapp joka on laitettu matkaan 28.2. eikä ole tullut perille. Viimeinen rekisteröinti paketille on 1.3. aamulla Seinäjoen lajittelukeskuksessa.
Soitin tänään postin (siis Itellan) asiakaspalveluun, selvittivät asiaa ja soittivat takaisin että itseasiassa se paketti voi olla ihan missä tahansa, Seinäjoella se ei enää ollut.
Sitä vaan ei ole rekisteröity siinä paikassa mihin se on toimitettu, meidän lähiposti se ei ole.
Olivat soitelleet sieltä asiakaspalvelusta noihin lähiposteihin eikä mistään löytynyt semmoista pakettia.
Sinänsä, paketti on 120*60cm ja painaa vajaa 9 kiloa joten aika outoa on että on "hävinnyt".
Mutta eipä voi mitään muutakuin pyytää lähettäjää tekemään katoamisilmoituksen ja toivoa parasta että se jostain löytyisi. Tai edes että sitten sen 2vkon säilytysajan päästä palautetaan lähettäjälle että voi sen sitten uudestaan lähettää meille.
Siinä vaiheessa taidan pyytää että laittaa vakuutettuna, jospa sitten tulisi varmuudella perille.

Mutta jospa menis katsomaan lapsille iltapalaa..

KiiajaVille 35+6
 
annaBuu huih siellä on jännät paikat, paljon tsemppistä! :wave:

Empuuu ei mullakaan ole ollu suppareita, ei edes nuita harkkareita, tai en tiiä onko ollu niin ilmeisesti sit ei oo.. :ashamed:
kaikenlaista kolotusta ja jumitusta on lantion alueella mut tuskin nuita suppareita =)

vauva on kait nyt sitten kääntyny pää alaspäin, tai sit on poikittain enää ei kuitenkaan tunnu pää tuossa tissien alla, se on hyvä se =)

synnytys alkaa pikkuhiljaa jännittää, käy mielessä joka päivä, samoten se kuinka ihmeellistä on sit synn. jälkeen nähä oikeesti meän oma vauva <3 :D

neuvola-lääkärillä oli kaikki ok, en muista kirjotinko jo siitä.. kohdunsuu kiinni & kiinteä.

neuvolaa täytyykin nyt odotella suunnilleen 2 viikkoa.

närästäää! joka päivä ainaki kerran, nyt jo toista kertaa tälle iltaa.. :$ on kyl inhottava vaiva!

tänään käytiin ulkoilemassa oli niin kiva ilma, pari tuntia oltiin ja kyllä sen huomas.. nivuset oli aikas kipeet kun kotiin pääsin.

 
Neuvolasta soitettiin mulle tänään ultra-aikaa, ja se on nyt sitten 30.3. Silloin rv:t tasan 37. Vajaa 4 viikkoa siis siihen. Sitten alkaakin olla jo viimeiset päivät käsillä! :) Huh, aika tosiaan menee ihan tolkutonta vauhtia!!!

Tänään on laitettu vauhtia vauvan tavaroiden paikalleen laittoon; pieniä vaatteita alkaa olla pestynä iso kasa. Vihdoin. Kukapa saisi vielä ne silitettyä ja lajiteltua lipastoon ja säilytyslaatikoihin... Olen pessyt aika paljon sellaisiakin vaatteita, jotka ovat vielä aivan liian suuria, mutta koska niihin oli jo tullut säilössä varastonhajua, pestään ne nyt nekin. Katsellaan pestäänkö ne vielä uudelleen sitten myöhemmin... ;)

On kyllä niin paljon noita vaatteita nyt loppujen lopuksi kertynyt, että en todella tiedä minne ihmeeseen nuo kaikki lykätään... Mistä noita taas ehtikään kertyä noin paljon? Vuodevaatteiden suhteen onkin sitten vielä hankittavaa, ne ovat kaikki entiset kadonneet jonnekin, edes vauvan täkkiä en ole vielä löytänyt. Tosin se äitiyspakkauksen peitto, mitä aiemmat lapsukaiset meillä ovat käyttäneet, on aika tuhannen kertaa pesty jo, voisi vaikka ostaa uudenkin. Ja ihan kiva että saa ostaa uusia lakanoitakin, tuntuu, että on sitten jotain uuttakin pikkuiselle. No, vaatteitakin on kyllä uusia, mutta silti. ;)

Hmmm. taisi pesukone juuri pysähtyä, siispä ripustamaan taas lisää pikkuisia vaatteita! :) On ne kyllä söpöjä, ei voi mitään! :heart:

Bliss ja pikkuinen 33+2
 
No niin, jouduin sitten käymään tänään ylimääräisellä neuvolakäynnillä, kun on noussut kuume (ei tosin enempää kuin 37,9), huono olo, tämä jatkuva ylävatsakipu ym. oireet. Terkkarin sijainen halusi sulkea pois raskausmyrkytyksen. Paineet ja pissa, kuten kaikki muukin oli kunnossa, joten myrkytyksestä ei liene kyse. Sf-mitta huitelee täälläkin jo 34cm:ssa ja pituutta on 162-163, joten tukalaa on. Kävin jopa ostamassa Rennietä apteekista, jos syy vatsakipuun olisi närästyksessä, mutta ei, ei mitään vaikutusta.

Niin ja minä pahvipää unohdin kysyä siitä, miksi sappilabroihin ei käsketty olla syömättä!!! :headwall: Jos kerran kaikkia muita on kehotettu olemaan syömättä, niin miksi minua neuvottiin toisin ja tein toisin?! Jatkossa menen kyllä aina labraan syömättä ja juomatta, niin eipähän tule tällaista tilannetta.

Maanantaina on lääkärineuvola, silloin 35+0. Terkka kyllä meinasi, että koska mulla on synnytyspelkopolin lääkäri 36+4, voitais tuo lääkäri perua, mutta mä halusin pitää sen. Olenko mä teidän mielestä itsekäs tms., että olisko tuo pitänyt perua? Mä niin haluan tietää kohdunsuun tilanteen ja sitä kautta pohtia ehkä enemmän sitä synnytystavan valintaa. Ja samalla pitää kysyä noista sappiarvoista (mies aikoi kirjoittaa asian tussilla mun otsaan :kieh: ) ja siitä veriryhmävasta-ainehommasta.

Oksutauti on sitten rantautunut tännekin. |O Viime vkl tyttö jo oksensi kerran, mies tuli eilen pois töistä kesken päivän huonon olon vuoksi ja tänään olikin sitten minun vuoroni tehdä tuttavuutta vanhan taudin kanssa. Yök! Oli kamalaa! Pitäis vaan muistaa juoda nyt tarpeeksi, että vauva saa tarpeeksi kaikkea tarpeellista.

Nyt lepäämään. Kauhee olo edelleen. Ai niin, joku kyseli hikasta. Täälläkin vauvalla on ollut hikka jo varmaan kuukauden päivät lähes päivittäin. Niin ja vauva ei ole kiinnittynyt vielä, raivotarjonnassa kylläkin.

Piipa rv 34+3
 
Piipa Ei mun mielestä ois pitänyt perua. En mäkään olisi omaani perunut, tossa on kuitenkin melkein 2 viikkoa väliä ja siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka mitä :) Nyt tosin peruin omani tältä viikolta, mutta mulle on kahden viikon sisällä tehty jo muutenkin 4 sisätutkimusta, ja ensi viikolla taas äitipolille, joten ei ehkä oikeesti olisi ollut tarpeellista (varsinkaan kun en muuten tiiä olisiko käynti ollut "oikealle" lääkärille vai jollekin yleislääkärille) :D

Marjutin vauva oli kääntynyt :) Jee B) jospa ne muutkin saisivat virtuaali vaikutteita

Kiiajaville Mulla menee kanssa välillä hermo tuohon postin toimintaan kun oottelen oriflamen pakettejani, ne sais nykyään matkahuoltoonkin, mutta postin kautta saa kotiin kuljetuksen mikä on ainakin tällä hetkellä ihan kiva juttu...

Nyt saunaan :)
 
Pikainen kommentointi vielä noihin sappilabroihin. Sain neuvolasta tänään mukaani lapun, jossa oli kaikki otetut testit ja niiden tulokset sekä viitearvot. Perehdyin lappuseen äsken tarkemmin ja kas vain, multa ei olekaan otettu sappiarvoja lainkaan! Maksa- ja haima-arvoja onkin otettu sitten senkin edestä kuten myös pieni verenkuva. Pitää siis maanantaina todellakin muistaa kysyä nimenomaisesti noista sappiarvoista.

Sori vihainen kirjoitus, mutta ottaa päähän, kun ne oli nimenomaan tarkoitus katsoa eikä niitä ole listalla lainkaan. Ärrin murrin...
 
Merkkailen, poksuminenkin meni jo tältä viikolta :snotty:
Hirmuisesti tekstiä lyhyessä ajassa, mutta kiitos Poppeliini uudesta pinosta, tervetuloa uudelle/ uusille (?) Raskausdementia vaivaa...ei muista mistä on puhuttu ja mitä kommentoitu :D
Vauvanvaatteet on pesty ja silitetty, en varmaankaan jatkossa silitä, mutta nyt oli jotenkin mukava silittää "pöpöt pois" ensimmäisen pesun jälkeen, kuitenkin olen ostanut osan käytettynä...ja kun ajattelee kuinka moni käpälöi vaatteita kaupassa ja missä kaikkialla ne kulkevat..
Omassa navassa ei mitään ihmeellisyyksiä, supistukset ovat päivittäisiä. Huonojen yöunien jälkeen supistuksia saattaa tulla muutaman minuutin välein, mutta eivät ole vaikuttaneet kohdunsuun tilanteeseen =)
Liitoskipuja ja närästystä on, mutta jotenkin ajattelen, että ovat normaalia raskaudenkulkua, en niistä sen kummempaa stressiä ole ottanut. Välillä on hankalaa liikkua, mutta ajatus siitä, että tämä ei ole pysyvä olotila, helpottaa kummasti =)
Vauva on ollut raivotarjonnassa tammikuun lopusta asti, kääntyilee nyt akselinsa ympäri, hurjan näköistä kun pylly siirtyy mahan poikki :D Saa nähdä pysyykö loppuun asti noin (toivon kovasti), allekirjoittanut on itse kääntynyt perätilaan viime hetkellä :whistle: :D
Jaksamista ja hyviä vointeja kaikille, kohta helpottaa :hug:

epulis ja pieni 33+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
AnnaBuu toivotaan, että sitten kun ne supistukset alkaa mies olisikin kotona eikä töissä. Jos vähän helpottaisi sitä kiirettä. Josko joku voisi sitten esikoisen hakea vaikka sairaalasta ettei tarvitse kotiin asti häntä odottaa.

En silitä vaatteita, kuivausrummussa tulee tarpeeksi "sileäksi" ja pehmeäksi. Miehenkin työpaidat on easy care paitoja joten niitäkään ei tarvitse silitellä.

Tämä päivä ollut vähän matalaliitoa. Eilen alkoi taas nivuskivut joten liikkuminen on ollut melkoista tuskaa.
Mutta täyty ajatella positiivisesti 6 viikon kuluessa tämäkin vauva on jo syntynyt. Reilu 2 jos syntynee samalla viikolla kuin kuopus, mutta ehkäpä se on toiveajattelua.

Täytyy purnata myös postista.. huudettiin huudosta tripp trapp joka on laitettu matkaan 28.2. eikä ole tullut perille. Viimeinen rekisteröinti paketille on 1.3. aamulla Seinäjoen lajittelukeskuksessa.
Soitin tänään postin (siis Itellan) asiakaspalveluun, selvittivät asiaa ja soittivat takaisin että itseasiassa se paketti voi olla ihan missä tahansa, Seinäjoella se ei enää ollut.
Sitä vaan ei ole rekisteröity siinä paikassa mihin se on toimitettu, meidän lähiposti se ei ole.
Olivat soitelleet sieltä asiakaspalvelusta noihin lähiposteihin eikä mistään löytynyt semmoista pakettia.
Sinänsä, paketti on 120*60cm ja painaa vajaa 9 kiloa joten aika outoa on että on "hävinnyt".
Mutta eipä voi mitään muutakuin pyytää lähettäjää tekemään katoamisilmoituksen ja toivoa parasta että se jostain löytyisi. Tai edes että sitten sen 2vkon säilytysajan päästä palautetaan lähettäjälle että voi sen sitten uudestaan lähettää meille.
Siinä vaiheessa taidan pyytää että laittaa vakuutettuna, jospa sitten tulisi varmuudella perille.

Mutta jospa menis katsomaan lapsille iltapalaa..

KiiajaVille 35+6

Takoititko että ottaisin esikon niinkun mukaan sairaalaan kun lähdetään? :D Aika monta joutuis ottaa,tää on nimittäin mun kahdeksas lapsonen jota nyt odotellaan syntyväksi. :D :whistle:
 
AnnaBuu lla jännät paikat, onko mies töissä myös vl? Onko sulla synnytykset alkanu supistuksin vai vesien menolla? Mulla siis viides lapsi, 3 alkanut supparein ja neljäs vesien menolla, syöksyjä täälläkin nuo synnytykset olleet paitsi esikoisen kohdalla.

Tänään ylimääräinen neuvola, kuunnellaan vauvan sydänääniä. Toivon vaan että kaikki on hyvin.

POKS -Chiq ja Taneli rv 33
 
Huomenta!

Täällähän oli...

AnnaBuulla siellä onkin jännät paikat edessä.

Mahatautia tuntuukin olevan jo kiertänyt kohta koko pinon läpi...Tsemppiä kaikille sen vaivoissa oleville!

Eilen olikin sit se äitipoli käynti. Ultran mukaan vauva painaa nyt 1900g, ja 37 viikolla menen sitten uudelleen seuraavan kerran jossa arvioidaan tuota vauvan kasvua. Mikäli vauvan kasvu yhtä hidasta/hidastunutta niin sitten käynnistävät synnytyksen tuolloin 37-38 viikolla. Mikäli ovat tyytyväisiä kasvuun niin sitten toivotellaan synnyttämään millon tuntuu siltä. =)
Verenpaineet oli nyt kyllä hyvät ja harvinaista kyllä, matalatkin minun paineilla. Tais olla jotain 120/77, en ees muista aikaa millon viimeksi mulla on ollu alle 80 tuo alalpaine.
Ensi viikolla on neuvola, sen ajan käskivät pitää vaikka nyt 2 viikon sisällä on tutkittu ja ultrattu useampaan otteeseen. Ilmeisesti kuitenkin tuon verenpaineen ja pissan tarkistamiseksi.
Pissaa kuitenkin pitää sticsailla kotonakin.
Kohdunsuu on pehmee ja aukenemassa, sano että nippa napaa vajaa sentin auki. Kanava lyhentynyt 4 cm 2,5. Mutta uudelleen synnyttäjällähän tuo tilanne voi olla tuollainen pitkäänkin, joten siitä en kanna huolta.
Täällähän oli noita supistuksia sillon 20 viikon tietämillä ja ne on kyllä jääneet pois niin että lähinnä tulee vaan noita harkkasuppareita ja nekää ole kipeitä, lähinnä epämukavia. Oksutaudin jälkeen supisteli tosin aika napakasti, mutta lääkärikin sanoi sen johtuvan nestehukasta, kun ei vesikään sisällä pysyny.
Mutta tuntuu kyllä hassulta ajatus siitä, että ei välttämättä menekään tuonne huhtikuun lopulle vaan voi olla että vauski tulee jo ennen sitä...
Mutta pääasiahan on se, että vauva on jo silloin kuitenkin valmis tulemaan maailmaan. Pienen vauvan syntyminen ei meidän perheelle niin järkytys olekaan kun ei esikoinenkaan ollut mikään jättiläinen.

buam 32+2
 

Yhteistyössä