**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Jastu ja muutkin. Toki voi sairaalaan ottaa mukaan omia liivinsuojiakin, mutta sairaalan harsoilla siellä pärjää myös. Itse en aio ottaa mukaan kuin kotimatkaa varten. Kestosuojia muuten olisikin vielä ommeltava, olin jo ihan unohtanut... Onpahan taas lisää puuhaa listalle lisättäväksi... ;)
 
neukku kuulumisia

rv 33+0 (31+3)

paino +1018 (+000)

RR 117/69 ( 112/68)

pissa ok
sf-mitta 32 (30)

raivotarjonnassa ja liikkeet tuntui sekä sykkeet 152

Kaikki siis hyvin ja otettiin tosia näyte et ens maanantaina soitella mitkä tulokset on et onko tulehdusta. Seuraava neukku 22.3, mite sinne asti jaksaa oottaa :D

Mies tuli kotia töistä, kävi tässä syömässä ja lähti työpaikalle korjailemaan mein auton ikkunoita sit huomenna viedään esikoinen mummulaan kun mummulla alkanut hiihtoloma =) Saadaan miehen kans vähän omaa aikaa nyt viikonlopulle mut eipä varmaan kauheena ku mies huomennaki korjaa tota toista autoo et saadaa kuntoon jotta voin käyttää ensviikolla sitä. mut ny eikai auta ku ruveta jotain puuhailemaan kun miehellä varmaan menee aika myöhään tuolla reissulla et yöllä kait kotona.
Mut eiköhän mullekki tekemistä löydy sillekki ajalle ku esikoinen ja mies ei oo täällä. Luulisin ainakin niin :p

Mullakaa ei ollut liivinsuojuksia muistaakseni ku esikoista synnytin jne et maidon tulo ekana vuoronkauden aikana alkoi tulla tulvimalla ja paita ihan kastu jopa petiä myöten. et pitää nyt kuitenki varautua niihin ja ehk harsoihinkin et tai sitte ihan tähän et pumpataan ne maidot sieltä ku tulee tulvimalla et jos sillä rauhottais tilannetta.

arska äippä + typy 33+0
 
Mä nyt laitoin tonne kassiin kolmet parit noita suojia.. Tuokoon tosiaan puoliso sitten sinne lisää jos niitä tarvitsee..
Tuli tossa pienet päikkärit otettua kun väsytti niin.. :/ Ajattelin että päänsärkykin helpottuisi kun nukkuisi mutta ei kyllä :(
Mua on alkanu kovasti mietityttään toi synnytysvalmennus että minkähänlaista mahtaa olla mut mut toivotaan et on ihan ok :)
 
Mullakin on alkanut mieleen tulemaan tuo sairaalakassin pakkaaminen vaikka viikkoja on 33+3. Haaveilin ostavani marimekon uuden laukun itselle ja sehän täytyy heti ottaa sairaalakassiksi =)

Mäkin oon pessyt vauvanvaatteita. Onnekis aloin katsomaan paljonko mulla oli niitä pieniä. Niitä oli aika vähän, kun viimeksi sain niin paljon lainaksi. Pitää käydä vähän ostamassa lisää. Pinnasänky, sitteri ja hoitopöytä on vielä laittamatta. Ovat siis vintillä, joten ei vie kauaa niiden hakeminen. Turvakaukalo pitäisi ostaa. Olen jättänyt sen miehen huoleksi ja sillä onki pari kaverin käytettyä kiikarissa. En viitsi siitä stressata. Kyllä se sitten viimeistään on hankittu, kun pitää hakea meidät synnäriltä.

Mullakin on vihlonut viime päivinä alapäätä oikein todenteolla. Taitraa olla sitä kiinnittymistä. JOku kysyi supistuksista reisissä. Mulla esikoiselta supparit meni reisiin. Edes synnytyksessä ei tuntunut niin paljoa selassä kuin reisissä. joutuivat pistämään mulle jonkun lihasrentouttajan reiteen, että tärinä vähän loppuisi. Ei se kyllä paljoa auttanut. Nyt on supparit tuntunut enemmän koko lantioon. Eli vähän erilaisia ovat nyt toisesta lapsesta.

Odottelen tässä, että mies palaisi irtokarkkien hakureisssulta. Nam!
 
Merkkailen. Minäkin aloin tänään pakata sairaalakassia, tosin vielä paljon puuttuu.
Tämän viikonlopun aikana olis tarkoitus pestä vauvan vaatteet, tuoda sitteri vintiltä ja pestä sen kankaat sekä etsiä kaikki vauvalelut yms.

Piipa rv 34+4
 
Synnytyksestä, kertokaas te kokeneemmat et mikä on paras asento kun toi selkä ei kestä olla selällään tai puolimakaavassa asennossa. Vai pitääkö vaan kärsiä vai onko joku fiksumpi asento missä ei sattuis? Vai onko toivoa et selkä kipuloppuu ennen synnytystä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Homeopaattiset lääkkeetkin tuli tänään postissa.
Mun satsissa on arnicaa, aconitumia ja gelsemiuminia. Ohjeena on että aloitetaan viikkoa ennen LA:ta, mutta täytyy varmaan hänelle laittaa viestiä, voiko aloittaa aikaisemmin kun vain yksi kolmesta raskaudesta on mennyt niin että se olisi ollut mahdollista. Esikoisesta tällä ohjeella olisi kerennyt nauttimaan päivän, kolmannesta ei olisi kerennyt edes aloittamaan.
Lasku oli kirjekuoressa mukana.

Nuo on näköjään suurella potenssilla aconimun d200 ja arnica 430. Oma ostamani arnica d12 on kuulemma juuri sopiva sitten synnytyksen jälkeen otettavaksi, nopeuttamaan palautumista.

Caulophyllum, muuten on se naisjuuri. Babyidean sivuilla sitä suositellaan ainakin ensisynnyttäjille nopeuttamaan avautumisvaihetta. Tuonkin voi aloittaa viikkoa ennen la:ta.

http://satujarvilehto.com/12 tuolta myös löytyi tietoa synnytyksestä ja homeopatiasta.
Hei!Mä en ole kuullut noista homeopatia lääkkeistä juurikaan.Mikä tuo lääke on joka suositellaan otettavan viikkoa ennen la:ta? :) Mihin tarkoitukseen siis. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilipatuinen:
Mirabel sulla on hyvä suunnitelma :LOL: Mä oon kanssa elänyt ihan normaalia elämää, paitsi seksin oon jättänyt pois vielä pois, kun tuli rv 35 täytee, mutta eipä nyt ole sitten enää supistellutkaan juurikaan...

AnnaBuu Eikö teillä isommat voi jäädä siksi aikaa pienempien vahdiksi että oikea lapsenvahti kerkiää, ettei sitä tarvitse odotella?? =)

kaupassa olen minäkin unohtanut käydä... onneks löytyy lapselle varmaan jotain ruokaa, täytyy käydä kun mies tulee kotiin... Mä kävin tänää neuvolassa mittauttaa paineet ja sitten käytiin pojan kanssa Lahden hoplopissa, ihan ok paikka oli, mutta kyllä ehkä vähän kallis... (6 e alle 3v ja 2 tuntia saa leikkiä siellä, yli 3v. maksaa jo 10e...) ehkä jos olisi päässyt paremmin itse pojan kanssa rymyymään niin olisin eri mieltä...

Nyt tuo poikakin heräsi, nukahti kun tultiin hoplopista kotiin päin, täytyy siis mennä :)
Niin,muuten vois mutta meillä on saksanpaimenkoiria jotka on hieman vartio viettisiä eikä ne päästä sisälle edes mun siskoani ellen mä tai mies ole kotona. :D

Ei sitten meinaa uskaltaa tulla mun sisko varmasti sisälle kun koirilla on hampaat lasissa. :ashamed:

 
Tsempit kaikille! :)

Nopeesti tulin kyselemään, että tuntuuko synnytyksessä myös lantio-, selkä- ja häpyalueen kivut jos ne ovat nyt raskauden aikana kipeät?
Mulla ei siis ollut mitään näitä kipuja esikoisesta ja nyt olen alkanut miettimään että pitääkö synnytyskipujen kanssa vielä näitäkin kestää..

Alkaa synnytys olla mielessä paljon, koska huomenna on viikko niihin viikkoihin kun poika syntyi.

Greddy ja Piksu 35+2
 
AnnaBuu , voisko koirat laittaa tylysti johonki suljettuun huoneeseen siksiaikaa? Toki jos koet että jaksat odotella sekä miehen että hoitajan ja vielä matkan sairaalaan niin turhaa "piinataan" sinua neuvoilla
:D .
Meillä siis toimitaan niin kun on tuo vartijakoira, se ei katsele vieraita hyvällä ja pakko laittaa koira välillä pihalle tai khh, vieraasta oikeastaan riippuen. Ei ole koskaan kelleen tehnyt mitään, mutta laumanvartija kun on niin huolehtii lapsista vähän liikaakiin -ja pitäähän minuakin nyt vahtia kun olen "tässä tilassa" :D .

Neuvolasta annettiin tikkuja ja purkkeja mukaan että pitää seurata pissiä ja nyt aamupississä olikin tuo proteiini yhdellä plussalla, eli muuttui vaaleankeltaisesta vaaleanvihreäksi. Koitin sitä etsiä infoa asiasta mutta suurinosa oli sitä mieltä että nou hätä, mutta omaa oloa pitää seurata -ja sitä pissiä uudestaanki vielä. Minulla on lisäksi huono-olo (verensokeri ja paine alhaalla) ja näkyy "tähtiä" reunoilla, mutta tuskin mitää vakavaa kun paineet tosiaan alhaalla eikä muita oireita ole.

-Chiq ja Taneli 33+1
 
b]unico[/b] kyselit selkävaivaiselle hyvää synnytysasentoa...mullahan selän kans oll ongelmia joka raskaudessa ja esim. kun ekaa piti alkaa ponnistamaan niin yrittivät puoli-istuvaa alkaa väkertää..mä sanoin heti et mun on päästävä pystyyn tai selkä sanoo sopparin irti. Vauvan puskeminen alkaa ottaa niin tuonne alaselkään et mulla ei ollut vaihtoehtoa kun nousta ylös. ja kätilö meillä toi jakkaran et kokeiles tässä...kun jalatkaan ei siinä enää meinannu jaksaa kantaa.. jakkaralla sit oon molemmat pykänny ja hyväksi kokenut sen. suosittelen siis edelleen. monihan synnyttää myös kontallaan..siitä en osaaa sen kummemmin sanoa kun en oo kokeillu..

chiq mä kans nään tähtiä silloin tällöin ja oon miettiny et johtuukohan se paineiden heittelystä? mulla on ollu pissa puhdas ja paineet ihan ok aina kun mittailtu, mut turvotusta löytyy vaikka muille jakaa..kädet on niin tajuttoman "kankeat" .

Greddy kyselit et tuntuuko lantion jne kipuja synnytyksessä...voin kertoa että tuntuuu ja paljon muitakin kipuja. Ne synnytyskivut on ihan omaa luokkaansa eikä niitä voi verrata näihin ns. "kotisuppareihin". onneks kipulääkkeet sun muut on keksitty.
tosin itse olen hyvin kipuherkkä ja piikkikammoinen niin molemmissa synnytyksissä kätilöt on ollu kokoajan et haluatko jotain tai eksää nyt vieläkään tarvii mitään..kun oon sinnitelly niin pitkään ilman troppia..ja sanoneet että ootpas sinnikäs ja tarmokas :)
Mutta siis kyllä ne samat kivut ja säryt tulee sinne laitokselle asti ja sitten loppuu vasta kun vauva on syntynyt.


vauvan kääntyminen mä luulen että meillä on käännytty nyt oikeinpäin :) eikujaa...taitaapi tuo kuuppa ollakin tuolla oikealla kylkiluitten alla :headwall: mutta viistossa edelleen ollaan... |O |O

viimeyö oli melko tuskaa..en tiiä puskeeko tuo mukelo sitten peffallaan tuonne alas niin et alamaha on törkimyksen kipee...plaah..onneks ma on neuvola niin saa jotain selkeyttä asiaan..veikkaan et tätsy pyörtyy kun kerron et kävin lenkin jo sairaalassa :whistle: säikähti niin jo kovasti kun silloin kerroin olleeni siinä kolarissa.. :|

lapset on nyt siirretty omaan huoneeseen ja toistaiseksi kaikki menny ihan ok. kerran yössä tarvii käydä kattomassa kun pienempi heräilee... isompi oli käyny aamulla jo pissallakin itse ja menny sänkyyn takasin ja odotteli että pikkuveli herää...sitten ylpeänä selitti että yritin uudestaan nukkua mutta ei onnistunut. :D ja muksuthan on 3v3kk ja 2v 2vkoa. :)

ihana ilma ulkona ja mieli sen mukainen...siivoilut pitäs aloittaa mutta saas nähdä tohdinko. eilen ulkoiltiin ja minä otin hyvin rauhallisesti ulkona niin siltikin supisteli ihan mojoviaksin supisteluja...mä vaan toivon että pari viikkoa ainakin menis vielä eteenpäin ja sitten vois vaikka syntyäkin...mutta luulen että olen täällä toukokuun alussakin vielä uikuttamassa että ei se synny :headwall: kun edelliset on tosiaan menny molemmat melki 2vkoa yli. :headwall: nyt tosin siirrettiin la:ta 2vkolla et katellaan :)

nyt hommeloihin...

nasumasunen ja neiti 32+6 :heart: tai 34+0 :heart:

 
Huomenta!

Ihana ilma täälläkin, taidetaan pojan kanssa käydä kaupassa kävellen hissuksiin tänää. Nyt on tullu mulle sellanen olo, et haluis olla mahdollisimman paljon ulkona ja touhuta tms.

chiq, mulle sanoivat että jos protskut yhdellä plussalla, ei vielä haittaa (ellei verenpaineet ole sitten korkeella, alapaineen piti olla yli 100), vaan jos menee jo 2++, ni sit soittaa synnärille/äitipolille. Ja näköhäiriöistä sanoivat että yleisimmin raskausmyrkytyksessä ovat ns. valopalloja/pilkkuja mitkä lentelee silmien edessä.
Toivotaan et nämä edes vähän auttaa, näillä ohjeilla mun pitää mennä.

Mua vähän ihmetytti kun sillon torstaina kun kävin siellä äitipolilla ja puhuivat pienestä vauvan koosta, kun painoarvio oli 1900g, mutta kun katoin siitä neuvolan kirjasesta minkä sillon sai, et näillä viikoilla sikiön paino on n. 1800g. Mut sit aloin miettiin sitä, että tarkottikohan se lääkäri että riski siihen että vauvan kasvu hidastuu on isompi kun esikoisella on käynyt niin?
No, kaipa se selviää sitten kun sinne menen. Mutta siis mullahan on esikoinen ollut pieni ihan jo muutenkin näillä viikoilla.

Mut nyt pitää lähtee puuron keittoon ja lähtee sit ukkelin kanssa ulos.

buam 32+3
 
Buam mulle neuvolassa sanottiin kun mainitsin valopallojen näkemisestä että raskausmyrkytyksessä kuulemma näkee "sahalaitoja" ?!? et noi pallot/tähdet ei haittaa :eek:
minäkin niitä oon nyt taasen nähnyt...

siivoustaukoa pitelen ...ukko saanu taas raataa.. :snotty:
pikkuvessan oon saanu siivottua ja pestyä ja pölyjä pyyhittyä...muutapa ei tohikkaan näköjään...sormet on taas niin turbot :/ |O
 
nasumasunen hyvä tietää toi, kun miettinyt ja miettinyt et voiko mikään olla hyvä kun särkee mut ainakin tietää sanoa et ei väkisin yritä olla asennossa jos yritetään laittaa.

Noista tähtien näkemisistä, näettekö te muuta sillon kun niitä tulee näkökenttään? Täällä näkyy ajoittain ympäri näkökenttää valopisteitä jotka ikään kuin liikkuvat ilmassa ja sit taas katoavat, mut en oo osannut niistä huolestua enkä kyllä sanoa missään. Mu mä nään samaan aikaan sen mitä katon ihan ok mitä noi pisteet nyt siinä välissä seikkailee.

Täällä on suunnitelmat lähteä kaupunkiin hakemaan askartelutarvikkeita. Saa nähdä saanko kaiken tarpeellisen kasaan ennen kun pitää lähteä pois, no reitti suunniteltu lyhyeksi ja sit katotaan et mitä tapahtuu :) ja toivon löytäväni kaiken yhdestä paikkaa, mut jos en nin sit pitää jatkaa toiseen kauppaan. No aika näyttää :D

Unico ja Toukka 32+1
 
Mulle on puhutta neuvolassa taas raskausmyrkytyksen yhteydessä nokipalloista, mutta taitaa siis olla nyt ihan mitä tahansa + korkeet paineet niin on hyvä ottaa yhteyttä synnärille :) Ja sitten sanottiin ettei kannata ihan aamupissaa stiksataa kun ei oo yleensä juonut niin sen takia voi olla protsut plussalla vaikka ei oikeesti olisikaan.

Toivotaan että AnnaBuu ehtii sairaalaan kuitenkin jotenkin sairaalaan =)

Mä kävin vähän pojan kanssa ulkoilemassa, mutta en saanut illlalla unta ennnekuin joskus reippaasti puolen yön jälkeen ja poika heräsi puolen kahdeksan maissa niin en jaksanut kauaa olla. Mies tuli jatkamaan ulkoilurumbaa :)

Hilipatuinen 36+1
 
hyvää lauantai aamupäivää.. mieli on jostain syystä iloinen.. varmaan johtuu ttuosta auringosta joka tuolla ulkona pilkottaa sinisellä taivaalla.. viellä kun mittari näyttäis vaikka +10 niin olis ihanaa! <3

eilen illalla vauva melskas hetken ihan kauheesti ja kuului kauhean kovaa sellanen outo ääni mahasta kun se potkas oikealle sivulle.. mieskin ihmetteli että mikä se oli.. Onko muilla ollut tälläistä?
aattelin että voisin mennä vähän heilumaan lumilapiolla niin jospa se sais aikaseks vähän supistuksia.. heh..

mäkin olen nähnyt tähtiä välillä.. meillä taas neuvolassa on sanottu että jos on näkö hairiöitä että jos vilkkuu silmissä jotain niin vois olla myrkytyksen oire.. en sit tiiä..

tiitu ja nella rv 37+1
 
tiitu, meillä näyttää mittari +10 (tosin siihen paistaa aurinko suoraan ja on tuulen suojassa)

Kaupunkireissu tehty, tärkeimmät sai ostettua ja sit äkkiä kotiin kun alko mahaa särkemään kunvähänkin käveli et huh huijaa, täytyy tehä toinenreissu joku päivä jos sais loput tarvikkeet. Mut nyt pääsee ainakin alkuun. Ihan reilua kun alkaa mahaan koskemaan jo lyhyenkin kävelyn jälkeen, mut onneksi se menee ohi kun pääsee lepäämään. eikä supistele, kun on koko ajan särkyä.
 
Täällä myös yksi joka näkee tähtiä ajoittain. Mä olen ajatellut, että ei ne ole sen kummempaa kun menevät ja tulevat aika nopeasti ja näen samalla ympäristön ok. Pitää kai kysyä neuvolassa ens viikolla. Ekassa raskaudessa kun rupesin näkemään sellasia sahalaitasia vilkkuvia juttuja näkökentässä ja se kapeni niin, että en juuri pystynyt kohdistamaan katsetta muualle sain käskyn mennä välittömästi päivystykseen kotona käymättä. Silloin mulla oli kovat paineetkin ja tilannetta seurailtiin viikon kunnes paineet taas laski.

Onko muilla kauhea hiki koko ajan? Mä olen kuullut monesta suusta kuinka lapsi antaa lämpöä, mutta en muista esikoisesta mitään tämän tapaistakaan. Musta tuntuu, että koko ajan on nihkeä olo ja ihan liian kuuma, riippumatta mitä on päällä. Yöllä ei voi pitää peittoa päällä ja aamulla on tukka ihan klähmänen kun on hikoillut niin urakalla. Tätä on nyt ollut muutaman päivän.

Huomenna on meidän bebbe täysiaikainen, jihuu! :D

Filuuri 36+6
 
Meidän vauveli käänty yöllä pää alaspäin, jihaa! Toivottavasti nyt pysyiskin niin päin eikä enää kääntyis! Ja kyllä oli sen tuntustakin että käänty. Oikeestaan se alotti jo illalla kauheen mylläämisen ja jatko yöllä, tuli ihan huono olokin siitä, ihan kun sisuskalut ois käännetty ympäri.. :LOL:

Niin, ja mä nään kans aina välillä noita "valopilkkuja" mitkä vilisee silmissä..

Katyana & NaNNa ? 32+2
 
Merkkaan vaan et olen saanut luettua. Olette tosi paljon saaneet taas tekstiä aikaiseksi ja hyvä niin...
Kommentoin vähän paremmalla ajalla. Ja omassa olosa ei mitään ihmeellistä, koskee, supistelee ja ahistaa tää maha. Et siinä tärkeimmät.

Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin.
Unohtamatta :hug: sitä tarvitseville ja tsemppiä jännitykseen =)

Saimaanrannan äippä 36+2
 
Pikainen merkkaus. Käytiin kaupungilla ostoksilla ostamassa vauvalle tarpeellisia juttuja eikä enää puutu kuin kylpylämpömittari, kaukalo ja seisomalauta (ellen ole mitään unohtanut). Samalla sai esikoinenkin nukenhoitotarvikkeita ja on nyt tuolla innoissaan juottanut tuttipullolla nukkeja ja vaihtanut niille vaippoja. :)

Täällä on kans hiki koko ajan, oikein kunnon kuumat aallot. Muistaakseni esikoisesta tulikin sitten vielä pahempi hiki, kun maito nousi.

Piipa rv 34+5
 

Yhteistyössä