**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Siru olin juuri aikonut kysyä sinun pingpongin tilauksestasi. Itse tilasin noin 3 viikkoa sitten sieltä, on luvattu postitus viikolla 11. Onneksi en ole vanhaa kaukaloa myynyt, joten aluksi vauva tulee siinä matkustamaan. Toivottavasti kerkii uusi kaukalo perille ennen kuin ekat pitkät reissut mommoloihin jne) edessä. Ekat muutamat viikot aiomme varmaankin ihan kotona olla.

Angelia ihan kuin omaa 2 viikon takaista tarinaa olisin lukenut tekstistäsi! Minulla silloin 34+ ja kutina, maksaarvot koholla, lääkityksen aloitus - ja kun sen tiimoilta menin käymään, kävi ilmi, että vauva kääntynyt perätilaan! Toissapäivänä oli ulkokäännös, onnistunut sellainen. (sen hepatoosin takia olenkin varma, että vauva tulee ennen kuin kaukalo Saksasta) :hug:

Minä tilasin kahdet imetysliivit Englannista. Nyt kun katsoin s-postia, tajusin juuri, että tilasin siitä osoitteesta http://www.nursingbra.co.uk/, mutta s-postissa (josta tuli vastaus), oli linkki "kiitos kun tilasit meiltä" siihen toiseen osoitteeseen http://www.nursingbra-shop.co.uk/faqs.asp. Eikä ole millään kovin nopea ollut tämä toiminta. Tilasin 14.2, sain s-postia 15.2, että "huomenna etsitään varastosta, mutta sorry, postiin pannaan vasta to-pe" (eli 18. tai 19.2). Ihan ok, vaan että nyt jo 2,5 viikkoa tilauksesta eikä ole vielä tullut pakettia. Eli jos postitivat luvattuna ajankohtana, tulee siitäkin kohta 2 viikkoa. Jos huomennakaan ei tule liivejä rupean kyselemään. Mutta tosiaan halvemmat olivat kuin Suomessa samat. Koon valitsin ihan tuon ekan linkin etusivun taulukon mukaan, mittailin usemman kerran ja totesin, että mittojen mukaan pitää otta vähän niukempi rinnanalusmitta ja vähän isompi kuppi, kuin mitä sovittamalla täällä olen edellisissä imetyksissä ostanut. Ja melkein uskon sen, aina kiristän viimeisen hakaseen kiinnityksen ja ehkä siellä olisi vielä varaa kiristää. Eli sen mukaan tilasin.

Mirabel 36+5
 
Merkkaan luetuksi ja alan valmistautumaan neuvolareissuun =)
Mirabel jopas olet aikaisin herännyt vai oletko ehtinyt edes nukkua? minä olen kauhea aamuvirkku varsinkin nyt, en ymmärrä minne ne unet katoaa aamulla..
-Chiq ja Taneli rv 32+5
 
Huomenta!

Täällä kanssa yks aamuvirkku hereillä. Ei riitä unet aamuisin enään. Nytkin heräsin jo ennen kuutta ja keittelin kahvet ja kävin pikku lenkin koirien kanssa ja sit saakin rauhassa oleskella. Tai no, rauhassa ja rauhassa, esikoinen päätti ettei mee päiväkotiin, joten sekin jää kotiin. Ei kuulemma huvittanu lähtee :D
Onneksi mikään pakko ei vielä ole, niin toki saa jäädä kotiinkin.

Huomenna onkin taas äitipolille kontrolli ja sinne suunnatessa, toivotaan että tällä kertaa ei ole niin pitkä reissu kun viime viikkoinen...
Mutta jos sitä aamupalalle lähtis tästä suuntaamaan...

buam ja POKSUU 32+0!
 
Merkkaus

Toivotaan että perätilavauvat kääntyisivät vielä itsestään :hug:

Kiva kuulla että Kerttulin poitsulla ja miksei koko perheelläkin mene hyvin :D

Jotain muutakin oli mutta nyt täytyy mennä syömään tässä välissä. :)

Hilipatuinen 35+5
 
Huomenta!

Täällä ihmeen pitkä ja hyvin nukuttu yö takana. Vähän ihanaa. Ennen seiskaa olisin jo voinu nousta ylös, mutt käänsin vaan kylkee ja nousin ylös puol kasin aikaan. Nyt huomaa, ett lonkka ja jalka kipeytyy tosi herkästi ja sit pitääki jo kääntyä toiselle kyljelle. Samoin kädet tuntuu olevan jatkuvasti puuduksissa nukkuessa. No eiköhä nääki vaivat oo kohta ohi :) Olenko ainoa vai onko kenelläkään muulla maha kipeä (navan molemmin puolin sivuista)ylös noustessa? Johtuuko se kipeytyminen jotenkin siitä missä vauva on, kun kyljellään nukkuu, ett painas johonkin? Meinaa sit ku nousee ylös, niin jonkun ajan päästä ei enää ole kipee. Tyhmiä kyselen, mutt nyt ollu muutamana aamuna niin :)

angelia Tsemppiä sinne :hug:

Kerttuli-79 Kiva kuulla taas kuulumisia :)

|.) Täällä on vissiin tullu toi jalkojen turvotus ollakseen. Viikonlopun aikana turvotus lisääntyny ja eipä toi näytä mihkää häviävän lepäili tai ei. Sormet on kans aika pökkelöt välillä. No onneks vasta näin loppuajasta tääki vaiva vasta tuli selkeesti, vaikka pitkin raskautta ollu vaihtelevasti sitä. Tuittu potkii ja nyrkkeilee jo välillä niin kovaa, ett pitää oikein sanoa auts! Nyt on jotenkin muutaman viikon aikana huomannu miten kaikki liikkeet vaan voimistuu koko ajan. Ja se hikka! Vähän se on ärsyttävää jos sille tulee yöllä se. Yksikin yö jouduin nousemaan ylös, kun ei saanu Tuitun hikan takia nukuttua :D Hetken päästä siitä se sitten loppuki.

Joo, jos menis hakeen lisää kahvia, taikomaan aamupalaa ja alottelis sit vähän siivoilua. En kyllä tee muuta kuin imuroin pikaseen ja pölyjä vähän pyyhin. Tänään tulee se neuvolan täti ja opiskelijatyttö käymään. Onneks ton yhen huoneen rempan takia voi vedota kaaokseen, kun siitä johtuu, ett täällä on tavarat vähän missä sattuu ja levällään. Saapi nähä saadaanko tapetit tänään vai sotkiko lakko koko meidän tapetointikuvion ja saadaan ne vasta ties millon. Mutt nyt aamupalalle.

JääKyynel ja Tuittu 35+1
 
Jääkyynel Mulla on ollut outoa vatsakipua viimepäivinä. Ylösnoustessakin tainnut tuntua, ja esim. viime yönä heräsin siihen, kun molemmille puolille mahaa sattuu, semmoista "venyvää" kipua". Pari kertaa piti vaihtaa asentoa niin helpotti. Tuossa yhtenä päivänä kun makoilin selläälleen, ja mies laittoi kätensä mun mahan päälle, niin alkoi sattumaan ja piti pyytää että ottaa käden pois.

Vauvalla oli eilen illalla ja yöllä oikein ISOT ja ihanat mylläykset. Mitä lie teki, varmaan rakenteli pesää mun masussa. :heart:

Poksista!

rv33+0 :heart:
 
Merkkailen :wave:

Pari päivää niin vauva on virallisesti TÄYSIAIKAINEN :eek: Synnytys on ennenaikainen, jos se tapahtuu yli 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Hapsiaiselle - auts! :hug:

Katsoiko joku eilen sen surkean episodin jakkarasynnytyksestä Sairaala-sarjassa? Parkkeerasin itseni oikein töllön eteen ja mitä sieltä tulee: 5 minuuttia pientä äänetöntä ähellystä ja siinä se, jakkarasynnytys. Enpä tullut viisaammaksi. Toisaalta jos noin nopsaan menee ponnistusvaihe niin olen hyvin avoin jakkaralle. Aattelin myös kokeilla Jorvissa tuota ammetta.

Sairaalakassia olen minäkin yrittänyt koota mutta ei oikein jaksa innostaa. Kai se on sitten tämä kun kolmas kerta jo kyseessä niin uutuudenviehätys on tipotiessään. Sairaalan siteiden ja verkkohousujen puolesta puhuja olen minäkin. Jälkivuodon määrä oli niin huima alussa että siteitä sai vaihtaa tunnin välein. Enkä omiani haluaisi haaskata tähän kuten en omia yöpukujakaan tms. Käytin surutta muutaman sairaalapaidan per päivä kun tuota verta tuli koko ajan läpi ja tulin kotiinkin sairaalavaipan ja verkkohousujen kanssa. Ne verkkohousut on tosi kätevät.

Mulla on intialainen päänhieronta ja vyöhyketerapia kohta. Jospa saisi rentoutua vähän ja kroppa alkaisi valmistautua synnytykseen.


 
kerttuli, kiva kuulla kuulumisia :) ja ihanaa että hyvin menee.

Täällä alkaa sit porukalla oleen jännät paikat kuka seuraavana saa vauvan syliinsä :) Aina kun tulee kattomaan niin pienellä jännityksellä :)

Hyvä kuulla noista sairaalan varusteluista synnytysosastolla.

Onko kellään puudutellut sormia? Täällä on ja hiukan ihmeissäni, et liittyykö ne nyt tähän raskauteen jotenkin.

Kellään mitään hajua tosta sairaala sarjasta mitä jaksoja ja kautta ne nyt siellä näyttää?

Tää nukku hyvin ja heräs aamulla virkeänä kuuden jälkeen, noo ei jaksanut nousta ylös vielä ja sit yht äkkiä olikin uni tullu ja melkein ysiin asti nukuin :)

Unico ja Toukka 31+5
 
Yeb : en tiedä että käynnistääkö ne parin viikon päästä..mutta viimeistään laskettuna päivänä.luulen että muilla onkin jo nyyttejä minua aiemmin
mirabel :eek:hhoh,kylläpä on sattunutkin,toivottavasti myös minulla saadaan käännettyä jos ei sitä ennen pikkuinen itse sitä tajua tehdä
vointeja kaikille :flower:

*poks*
angelia rv 35
 
siru2006 tais lukee noita torey hayden kirjoja? Mul on 5 omaa kirjaa. kirjaston kirjan luin ekana sit halusin omaksi ku jotenki kiinnostavia jne.

muutaki piti kommentoida, hmm pitääpä luntata ihan toisilta sivuilta...

unico kyselit sairaalaohjelmasta, netin kautta näet niitä joitaki jaksoja niinkui eilisen jakson näet siellä eli nelonen.fi ja sieltä klikkaa ohjelmat ja koitat löytää se sairaala.

arska äippä + tyty 32+5
 
Huomenta kaikille!

Minä en ole paljon kirjoitellut, joskus alkuaikoina pari kertaa, mutta lukenut olen lähes päivittäin teidän juttujanne.

Nyt ajattelin kirjoittaa edes tämän hetkiset kuulumiset. Eli eilen oli viimeinen lääkärikäynti ja kaikki oli hyvin. Paikat pehmenneet, mutta kiinni. Painoarvio oli 2800g. Sitten selvisi sekin että neljäs tyttö olisi tulossa :) .

Neljän viikon päästä olisi tosiaan LA, mutta luulenpa että tämäkin viihtyy masussa ainakin sen 10 päivää yli kuten kaikki edellisetkin. Onko muita joilla jouduttu käynnistämään kaikki synnytykset? Tietysti toivoisin, että edes tämä tulisi itsekseen.

Jaksamisia kaikille :flower:

dublo 35+6
 
Angelia olipas yllätys että vauveli olikin väärinpäin! toivotaan että käännösyritys onnistuu ettei perätilassa tarvitsisi synnyttää.
Meidän sairaalassa vissiin melko herkästi suositellaan sektiota perätilavauvoille, niin ainakin ymmärsin kun kakkosta odotin hän kun makoili perätilassa melko pitkään.

MaMa74 sama juttu.. onneksi tilaa vielä on kääntyillä joten toivotaan parasta!

Vyöhyketerapiassa kävin eilen, kyllähän oli rentouttavaa. Ensviikolla jatketaan ja hierotaan vähän "rajummin", eilen otti vielä hellemmin. Mutta kyllähän oli tosiaan mukavaa.
Hänellä ei itsellään ollut enää sitä naisjuurta, koska oli kuullut että niillä pienillä potensseilla ei ole mitään vaikutusta synnytystä ajatellen.
Antoi kuitenkin homeopaatin numeron, joka pystyy postitse lähettämään tarvittavat homeopatialääkkeet ja ohjeet miten niitä sitten otetaan. Ei tarvi itse siis ostaa koko purkkia.
Ajattelin ainakin hänelle soittaa ja kysäistä, mies on edelleen skeptinen asian suhteen mutta minähän siinä synnytän ei hän joten hänen ei tarvitsekkaan siihen uskoa ;)

Ei huvita yhtään mennä ulos, joten aamupäivä vietetään sisällä, jospa vähän sais aikaiseksi siivottuakin niin olisi aika hyvä juttu.
Sitten lounas ja nuorimmainen päikkäreille ulos ja josko siinä vaiheessa ulkoilisi isompienkin kanssa.. Tosin tuo lumipyry ei oikein innosta, ei sitten yhtään..

KiiajaVille 35+5
 
Mäkin olen tilannut kolmet liivit tuolta NursingBrasta. Kahdet tuli ihan parissa päivässä tilauksen tekemisestä ja heti sain myös mailin, että kolmansista koko loppu ja haluanko perua tilauksen vai odotanko sen viikon mikä kestää varastoon täydennys. Odotin, ja kolmannet tulivat perästä juuri niin kuin sovittu. Olin tosi tyytyväinen niiden palveluun ja kolmissa liiveissä säästin pitkän pennin Suomen hintoihin verrattuna.

Musta näyttää, että masu olisi laskeutunut yön aikana. Sitä mieltä olin tosin viime viikollakin, mutta nyt näyttää siltä kun napa olisi vaihtanut tyystin paikkaa. Viime yönä olikin kaikenlaista jomotusta, joten jospa vauva olisi porannut itseään vähän lähemmäs ulko-ovea. =)

Mäkin voisin vaihtaa oman päiväohjelmani Sapfon rentoutukseen. :p Mulla on tiedossa pyykkäystä, silitystä ja imurointia. =)

Mutta jottei mene liiaksi ahkeroinniksi, niin taidan etsiä netistä sen jakkarasynnytyksen, ruvennut kiinnostamaan muakin.

Filuuri 36+3
 
Unico Sormien puutuminen on todellakin tuttua. :D Mä en saa yöllä kämmeniä sellaiseen asentoon, etteikö sormet puutuisi. Useita kertoja yössä herään siihen, kun sormet on puuduksissa. Ranteet ovat vissiin kipeytyneet siitä, kun nukun kädet milloin mitenkin.

Käytiin katsomassa uutta asuntoa. Kaipaa todellakin laminaattia ja maalia, eiköhän se sitten ole hyvä. Makkari on tilavaa, mahtuu hyvin pinnasänky, hoitopöytä sun muut meidän oman sängyn lisäksi! :)

rv33+0
 
sapfo joo, melko lyhyesti näytettiin se synnytys :/ ei ite jakkaraa edes näytetty...hö!
mutta mulla on kaksi jakkarasynnytystä takana ja ponnistusajat 34min ja 11min. et ihan jees.
Mua jäi vaan ärsyttämään kun se kätilö mollas sitä jakkaraa "muotioikuks" tms ja sanoi että ei sitä nykyään juurikaan käytetä... hah sanon minä! moni vaan ei osaa hoksata sitä ja pyytää...ihan paras hommeli mun mielestä! :)

dublolle kans onnittelut tyttölupauksesta!


(.)

supisteluja on ollu pieniä ja juilintaa alaselällä.. illalla sain jopa saunottua kunnolla ilman keskytyksiä :D
nyt vaan on sellainen huoli että meillä taidetaan istuksia tuolla mahassa :eek: päällään puskee tohon tissien alle heti niin kovaa et huh huh...
maanantaina olis neuvola ja sitten pitäs tilata sinne polille aika painoarvioon..jos ne nyt tilaa sitte kun olin just siellä...mut kait se on pakko jos tää neitokaine on vaan istuksien. huh huh...

synnytys eilen kun katoin sen jakkarasynnytyksen niin sen jälkeen mua on alkanu pelottamaan synnytys. siis ihan sairasta, mutta ihan kauhuissani olin illalla et mitäs jos se menee taas niin etten saa kipulääkettä :eek:
täytynee keskustella maanantaina siitäkin nlassa. mä oikein valvoin pitkän tovin yölläkin ja mietin ja tärisin...hurjaa, hurjaa, hurjaa... en oo koskaan näin aikaseen aatellu saatikka ees pelänny tuota tapahtumaa... :ashamed: :snotty: :/

nojoo, nyt jotain syöpöttelemään ettei vaan pääse laihtumaan.. :p

nasum ja neiti 32+3 tai 33+4 :heart:
 
Kerttuli kiva kuulla että poju kasvaa ja olette jo kotiutuneet =)

Toivottavasti kaikki perätilassa majailevat ymmärtäisivät vielä kääntyä!! :wave:

Kukahan se kysyi mahan laskeutumisesta, on taas edellisellä sivulla, en muista :ashamed: Mulla ei vissiin ainakaan merkittävästi ole masu laskeutunut kenenkään kolmen kohdalla - neuvolan mittauksissa sf-mitta on noussut (tai taisi jossain ollut pysynyt samassa lopussa) viimeiseen käyntiin asti.

Tännepä ei mitään uutta, olo on edelleen vaivaton ja hyvä *kopkop* =) Mietin tässä että pitäiskö niitä vauvan vaatteita nyt sitten alkaa pesemään vai...

stoppis 35+1
 
Mukava kuulla että Kerttulin poika kasvaa ja voi hyvin =)

Angelialle tsempit kääntöyritykseen...toivottavasti onnistuu!!

Ja onnittelut kaikille jotka ovat saaneet jo sukupuolta selville :flower:

Yöt ovat olleet viimeaikoina melko hankalia :/ Vessassa täytyy ravata jatkuvasti ja liitoskivut vaan pahenee. Ilman tyynyä polvien välissä on turha haaveilla nukkumisesta, ja kääntyminen kyljeltä toiselle on melkoinen operaatio, vaatii paljon ähinää ja puhinaa ja rauhallisia liikkeitä :kieh:

Siteistä on ollut juttua....aina oon sairaalassa käyttäny sairaalan paksuja siteitä ja niitä -ah- niin ihania verkkopöksyjä :D Mut koettu ehdottomasti parhaiksi, en millään yösiteillä pärjäis niitä ekoja päiviä. Kotiinkin olen ottanut mukaan jokusen niitä paksumpia....Viime synnytyksen jälkeen kotona kerran hulahti ihan älytön määrä verta pöksyihin, en tehnyt mitään ruumiillisesti vaativaa mut yhtäkkiä alkoi vaan valua, ja kun menin pytylle niin sitä tuli ihan solkenaan parin minsan ajan :x Että kunnon siteitä kannattaa varata....!

Sairaalakassia en ole aloittanut vielä pakkaamaan mut listan oon jo tehnyt mitä tarvii mukaan. Ja aikalailla samaa tavaraa sinne näköjään menee teillä muillakin, tosin omaa rintapumppua mä en ota mukaan. Jotain kevyttä lukemista, esikoisen kohdalla mulla oli mukana Taru Sormusten Herrasta, ja eihän sen lukemisesta nyt siellä mitään tullu :LOL:

Mut nyt kotihommiin...

:heart: Lanfear 34+0 :heart:
 
HUh, nyt on imuroitu ja vessa siivottu. Jos vielä sais vähän niitä pölyjä pyyhkästyä ja edes vähän raivata noita levällään olevia tavaroita. nYt huomaa ettei näköjään kannata kamalasti itteesä rasittaa, ku heti alkaa mahaan koskea kun vähänki enemmän rasittaa itteensä. Toi minun avokki on tosin kans sellanen, ett joutuu kieltään minua tekemästä tiettyjä asioita ja onki kyllä nyt tehny hyvin asioita. Aika kultanen se kuitrnkin on, vaikka välillä raastaaki hermoja esim. jättämällä tavaroita lojumaan :)

Onnittelut muuten poksuville :flower: Alkaa olla kaikilla viikot todella hyvällä mallilla, varsinkin Sapfo harpoo jossain omissa luvuissaan ja vauva on kohta täysiaikanen :flower:

Sairaala-sarjassa on uusinnat menossa. En kyllä nyt oo kattonu ketä siinä on ja missä mennään, mutt taitaa olla vielä sellasia jaksoja menossa mitkä oon nähny melkei kaikki. Uudemmissa jaksoissahan on jo niitä hoitajia ja lääkäreitä vaihtunu uusiin.

Unico Täällä on noi puutuneet sormet ollu tuttu asia jo pitkään. En oo edes ihmetelly asiaa, kun kerta paikkojen puutuminen kuuluu raskauteen :) Mutta samoja vaivoja täälläkin.

Joo, nyt niitä pölyjä pyyhkimään.
 
Ihana kuulla Kerttulin kuulumisia. :heart: Hienosti on pikkumies kasvanut. :)

Kiitti teille noista vauvan laskeutumiskommenteista. Paljonhan mulla tosiaan tuo sf-mitta oli tipahtanut. Sama mittaaja oli, mutta olisko sitten ollut vauva vähän eri asennossa. No jos ens viikkoon asti pääsee niin sitten saa taas uudet mitat. Ehkä se pieni on vaan tullut lähtökuoppiin jo. :)

Mä en valitettavasti ehdi nyt kommentoimaan tämän enempää. Tulee mun veli kylään ihan just kummityttöni kanssa. :) Olisin kyllä halunnut levätä tämänkin päivän, mutta nuo käy sen verta harvoin että otan ne kyllä ilomielin vastaan ja kerta ovat niin tuttuja niin kai mä voin makoilla vaikka ovatkin täällä. :D

Nyt olis tasan 4 viikkoa laskettuun aikaan, saa nähdä sitten mitä tämän neljän viikon aikana ehtii jo tapahtumaan. :)

- Hapsiainen ja Herne 36+0 POKS!
 
Rauhoittavaa tietää että muillakin puutuu sormet, ei tartte siis huolestua :)

Kävin kanssa just kurkkimassa sen sairaalan tuolta nelkulta. Meniskin synnytys noin nopeaan ;)

Onnea poksujille!

Onko kukaan mittaillut mahan ympärystä?
 
Just meinasinkin kritisoida tuota Sairaala -sarjaa ja siinä näytettyjä synnytyksiä kun muistakseni kaikki on ollut sitä perusasentoa, puoli-istuvaa..
Vähän alkoi kuitenkin mietityttämään nasumasusen ponnistusten kestosta.. jos (kun) jakkaralla synnytän niin sehän tulee sitten ihan syöksyllä.. Kun nuo mun ponnistukset siinä perusasennossa on kestänyt 7-22 minuuttiin..

Soitin sille homeopaatillekin, 25e tulee maksamaan se satsi minkä hän mulle lähettää. Kyseli mitä toivomuksia on rentoutusta, rauhoittumista vai nopeaa avautumista.. Valitsin sen nopean avautumisen ;) jos joku on kiinnostunut niin voin yv:llä numeroa laittaa tulemaan.

Mutta nyt karhaamaan lapsia ulos, pyryttäähän siellä edelleen mutta ei auta.
Sitten olisi tunteroinen aikaa rentoutua tai siivota... Tuntia pidempään ei nuorimmaista voi enää nukuttaa muuten menee yöunille nukahtaminen "liian" myöhäiseksi. Tuskin sentään vielä 1,5v pärjäisi ilman päiväunia, vaikka sekin kieltämättä käväisi jo mielessä..
 
Sormien puutumisesta.Mulla on jo n.pari vkoa ollut oikean kaden nimetøn puuduksissa,nyt lisaksi keskisormi ja olen itse sen diaknosoinut rannekanavanoireyhtymaksi ja kaveri joka on laakari sen myøs "vahvisti".
Ja tama ihottuma josta jo aiemmin mainitsin,tama on jotain aivan hirveaa!!Itkun kans raavin nilkkoja ja varpaita,ne on taynna pienta punaista nappya.Kutina katoaa valilla,mutta esim. illat on aivan tuskaa.Kylmalla vedella suihkuttaminen autaa hetkeksi,samoin hydrocortison voide,mutta kutina palaa aina vaan...TUSKAA!!No tanaan olin menossa laakariin naita koipia nayttamaan,niin soittivat just terveyskeskuksesta et joutuvat perumaan mun ajan ja seuraavan ajan oisin saanut vasta 10.pv.No sanoin et mulla huomenna onneks neuvola,et jos siela osattais tahan jotain sanoa/neuvoa/tehda.....
 
Alkuun perätilavauvoille täältäkin huhuilua että hoksaisivat vielä kääntyä "oikein"päin.. :)
Ja jaksamis:hug: muutenkin tarvitseville.

Kerttulin kuulumisia kanssa minusta kiva lukea, tule vain jatkossakin kertoilemaan miten menee.. Kohtahan täällä kenties muitakin vauvaantuneita on.. :)
Mitens muuten jatkossa, kun kaikilla kääröt jo on syntyneet, siirrytäänkö tuonne vauvapuolelle?

SF-mitasta, kattelin noista aiemmista korteista eikä niiden mukaan ainakaan ole missään huomattavasti pienentynyt, kokoajan kasvua tullut.. Vaikka kaikki liki laskettua ovatkin syntyneet..
Mahanympärystää en ole tullut mittailleeksi, tytön odotuksessa oli eri neuvolan täti, sellainen vanhempi (omien sanojensa mukaan: 60-luvulta kätilönhommia tehnyt ) ja hän mittasi aina sf-mitan lisäksi myös vatsanympäryksen.. Merkkas korttiinkin aina xx/xxx . Liekö siis ollut joskus tapana näin tehdä?!?
Vois kyllä kokeilla mitata joskus.. Tuplien kanssa mittasin joskus ihan loppupuolella ja oli aika hurjia lukemia.. :LOL:
Olihan se muuten pakko mitata nyt.. :D Tasan sata tuli selällämaaten.. :D :D

Omassa olossa ei edelleen muutosta, eilen useat teekupposet hunajalla sai kurkkukarheudenkin häviämään.. :)

Jaksamisia!! :flower:
 

Yhteistyössä