**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

nasumasunen no hui, varmasti säikäytti että menoa nyt. Onneksi kuiten paikat kiinni ja kaikki hyvin :flower:
Pitäisi jaksaa käydä lasten vaatteet läpi ja katsoa mitä ne mahdollisesti tarvii, kirjata ylös ja käyttää alet hyväksi :D .
Sairaalakassiin edellämainittujen lisäksi pakkaan lankaa ja puikot, mulla ainakin käy siellä aika aina niin pitkäksi että hyvä kun en seinille hypi. Ja korvatulpat että mulle eina tuleekin ne huonetoverit jotka kuorsaa, eikä niille viitsi öristä kuten miehelle :LOL:
Keskiviikkona on neuvola ja 26pvä pelkopoli. Ultrataanko teillä pelkopolilla? Täällä ei muistaakseni edes sisätutkimusta tehdä ja minua kyllä pelottaa mitä nuo supparit tekee, ne tuntuu jokapäivä voimistuvan :x

-Chiq ja Taneli rv32+3
 
Yritän kommentoida mitä muistan, sain pojan nyt vasta päikkäreille ja alkaa vässy painaa itteetäkin...

Uudet vaunut On ostettu jo joulun alla, tosin ovat meidän makkarissa kokoamatta ja vanhat odottavat autotallissa että saisin ne vietyä vanhemmilleni vararattaiksi... (en esim. tänään saanut niitä sinne jostain syystä vietyä vaikka siellä kävin...)

Sairaalakassissa on omat sukat, alushousut kotiinlähtöä varten, imetysliivit, liivin suojat, 1 side, pari trippiä, myslipatukoita on ollut alunperin, mutta kun se laukku on ollut mukana nyt jo monessa reissussa niin ne on tainneet sieltä jo huveta :LOL: peseytymisvälineet, hammasharja jne. sairaalakortti, kalenteri ja mp3-soitin. Kirjan voin vielä laittaa mukaan jos lähden synnyttämään/jostain muusta syystä sairaalaan niin aina melkein joutuu käyrille ja siellä on TYLSÄÄ, on sitten jotain tekemistä :)

Empuu Toivottavasti ei kehittele myrkytystä :hug:

Nasumasunen Hyvä että menivät supistukset ohitse =)

Donu Mä luulen ettei oo tarpeellista ottaa esikoisen aikasta äitiyskorttia mukaan, jos et oo sitten vaihtanut sairaalaa tässä välissä :) Aikalailla koneella ne tiedot on ja sitten ainakin jos oon käynyt jossain varatulla lääkärikäynnillä niin on olleet ihan kaikki mun paperit siellä ihan papereinakin, joten eiköhän ne aika helposti löydy sitten muutenkin jos tarvis tulee :) Jos on vaihtanut sairaalaa niin sitten ottaisin ehkä, koska en ihan luottaisi siihen että kaikki oleellinen tieto on siirtynyt, kun siinä voi mennä aikaa ja sitten on helppo ja nopee vilkaista vanhasta kortista jos on ollut jotain :)

Niin ja kiitos uudesta pinosta =) :flower:

Ite oon saanut touhuta aika hyvinkin eikä oo tullut suppareita, eilen esim. olin pojan kanssa ulkona, kävin saunassa ja illalla vielä kaverin kanssa kahvilla eikä mitään tuntemuksia... Oli oikeestaan vähän pakko kokeilla että mitä jaksaa/pystyy kun olin jo ihan unohtanut että pojalla alkoi 3 päiväinen hoitoviikko jo tämän kuun alusta, eli on ma ja pe kotona... :ashamed:

Hilipatuinen rv 35+3
 
Usemman kerran kassin pakanneen kokemuksella :LOL: oon todennu tosi tarpeelliseksi HUULIRASVAN!Ottakaa mukaan saliin!

Sekä ellet halua rintojenhoito huoneeseen mennä lypsämään muiden äitien sekaan vaan haluat lypsää rauhassa omassa huoneessa niin mukaan rintapumppu.

Mä oon noi todennut tosi tarpeellisiksi. =)

Laskettuun aikaan olis sitten tasan 30 päivää.Viikko sitten sanoi lääkäri ettei Maaliskuulle kyllä päästä tämän odotuksen kans..POKS,POKS,keskiviikkona tasan rv 36. :D

Kiva on ite kyllä tietää että toi kellari kerros on täysin kypsänä,on vähän jännitystä päivissä kun voi koska vaan alkaa.Tosin mun tuurilla tuonne 39 viikolle mennään niinkun aina.Ei se muuten mittään mutta kun vauva on kiinnittyneenä niin en meinaa päästä kävelemään enää.Kuuluu kuulemma vaan KVAAK,KVAAK kun tää mami etenee kotona huoneesta toiseen. :LOL: :wave:
 
Poppeliinille suuret kiitokset uudesta pinosta! :flower:

Niin se aika rientää ja kohta on meidän kuu. Tai siis mullahan on kyllä laskettuaika jo tän kuun puolella, mutta henkisesti huhtikuu on mun kuu. =) Me pantiin sukulaisille vauvan synytmäpäiväveikkaus käyntiin ja aika hyvällä haarukalla toistaiseksi tullut arvauksia. Esikoinen syntyi kaksi viikkoa la:n jälkeen ja mä olen itse ihan sitä mieltä, että sinne ollaan menossa nyt myös, mutta arvauksia on kaikkea välillä 24.3.-13.4. Toi 13.4. olisi jo 42+2 ja mä toivon, että ihan niin pitkälle ei kuitenkaan mentäisi, vaikka mistäs sen tietää. =)

Nasumasunen onneksi saivat supparit loppumaan. Toivottavasti vauva viihtyy masussa vielä ainakin joitain viikkoja.

Sairaalakassi ahdistaa mua. Aina kun luen siitä mietin, että pitäisi pakata, pitäisi pakata ja sittenkään en saa aikaseksi mitään. Mikähän siinä on niin vaikeaa? Tänään otin kyllä askeleen oikeaan suuntaan kun kävin hakemassa itse kassin kellarista. =) Toisaalta luulen, että jos kiire sattuisi tulemaan, niin neuvolakortilla, hammasharjalla ja kameralla päästään alkuun. Lopun voi mies sitten käydä haalimassa kun tulee kotiin. =)

Filuuri 36+1
 
Pitkästä aikaa tänne taas kirjottelen..Oikein ihanaa alkanutta maaliskuuta kaikille ja kiitokset uudesta pinosta :) Aika tosiaan menee hirmuista vauhtia eteenpäin! Äsken oli mielessä vaikka mitä mihin piti kommentoida, mutta yllättäen pää lyökin nyt tyhjää:whistle:

Ensimmäiselle vauvansa saaneelle suuret onnittelut:flower::heart:

Vauvan koosta oli ainakin ollut puhetta. Mulla on mennyt tuo sf-mitta koko ajan keskikäyrällä ja nyt viimeksi se oli ihan vähän keskikäyrän alapuolella. Mulla vähän toisenlaiset ajatukset kuin monilla, eli toivon ettei se mitta nyt tuosta pienene ja että pikkuinen kasvaa normaalisti.

Onko täällä muita haikaranpesään ilmottautuneita? En muista ainakaan nähneeni viesteistä. Me ilmottauduttiin sinne ja toivottavasti myös sinne pääsen synnyttämään:)

Hankinnoista, meillä on nyt kaikki suurimmat hankittuna sänkyä lukuunottamatta, koska se pitäisi saada tutuilta. Sitten vaipat ym pikku tavara on vielä hankkimatta. Pesin just viikonloppuna kaikki pikkusen vaatteet uuteen lipastoon joka ostettiin ikeasta:) ihanaa kun saa jotain valmiiksi niin asia alkaa pikku hiljaa tuntua todelta, että meille on tosiaan tulossa vauva, eikä siihen enää kauaa mene :heart:

Supistuksista ym muista vaivoista, niitä on täälläkin vaikka millä mitalla. Tuntuu että lähes koko ajan jotain paikkaa kolottaa. Närästys yllättää lähes päivittäin, ja on erittäin inhottavaa! Onko muut muuten kuulleet sellaisesta "uskomuksesta" että jos äitiä närästää odotusaikana, niin vauvalla olisi syntyessä enemmän hiuksia? :p Itse olen joskus tuollaisesta kuullut, saa nähdä pitääkö paikkansa :D Närästyksen lisäksi on kivuttomia supistuksia ja selkäkipua päivittäin. Minua myös huolestuttaa, että saako nuo supistukset jotain aikaiseksi, mutta jotenkin se lääkäriin soittaminen tuntuu aina niin ylivoimaisen vaikealta.. Mulla on onneksi keskiviikkona neuvola niin täytynee siellä jutella asiasta.

Sairaalakassia en ole vielä oikein miettinytkään :p hyvä kun täältä saa vinkkejä mitä kannattaa ottaa mukaan:)

Raskausmyrkytyksestä, hyvä Empuuu että kaikki näytti neuvolassa olevan hyvin!:) Itselläkin verenpaineet olleet aina koholla neuvolassa, ja sitä mittausta aina jännitänkin. Sitten kun neuvolassa kerran alettiin puhua raskausmyrkytyksestä ja sen oireista niin tuntuu että oon tullu ihan vainoharhaseksi kaikkien vaivojen kanssa. Toivottavasti kaikki välttyttäisiin moiselta inhottavuudelta!

Toivottavasti pikkuiset vielä jaksaisivat muutamia viikkoja odottaa tuloaan:) vaikka monilla onkin jo la lähellä:heart:

Yritän nyt tulla ahkerammin kirjottelemaan:) ja varmaan kohta muista mihin kaikkeen olisi ollut kommentoitavaa...

Nyt maistelemaan kääretorttua jonka juuri sain tehtyä :p

Hope 32+4 :heart:
 
Hyvää maaliskuuta kaikille! :flower: Ensi kuu onkin jo meidän kuu - uskomatonta! Raskausaika on mennyt todella nopeasti ja ehkä siitä johtuen en ole vielä antanut ajatustakaan sairaalakassille (paitsi että edellä mainitsemienne asioitten lisäksi pakkaan sinne aikanaan ehdottomasti myös korvatulpat!). Kunhan nyt saisi ensin nämä valmistelut vauvaa varten kunnolla alulle...

No, tänään teinkin todella upeita löytöjä kirpparilta vauvalle: sitterin, ihan uudenveroisia vaatteita 0,50 - 2 ? kpl, sekä Tricot-slen kantoliinan hintaan 20 euroa. En jäänyt enää yhtään puntaroimaan, että kannattaisiko liina ommella itse tai hommata huutonetistä, sillä muistelen katsoneeni netistä, että tuon Tricot-slenin hinta uutena olisi lähempänä 60 euroa.

Jastu, minulla ainakin hormonit auttoivat jaksamaan vauvan synnyttyä valvomisen paljon paremmin kuin raskausaikana, joten voihan se olla, ettei puolisokaan joudu sitten kärsimään kiukuttelusta. :) Tietysti loputtomiin ei niitten hormonien voimallakaan selviä, mutta ensimmäisinä viikkoina ne auttavat kummasti (omalla kohdallani jopa ylikierroksiin asti).

Huh, onpas nasumasusella ollut vähän liiankin jännät paikat! Luulisi, että tuollaiset supistukset saisivat jo jotain kohdunsuulla aikaiseksi, mutta parempi tietysti, ettei niin käynyt.

Pojan kanssa päästiin tänään vihdoinkin tekemään lumiukkoja ja lumilinna. Koko talvi sitä on odotettukin. Jotenkin on niin hyvä mieli noista kirpparilöydöistä ja lumiukkoilusta :) On tämä nautintoa olla vihdoin kotona, poissa töistä!

Rosahdus ja Myyrä 34+4
 
Merkkailen pikaisesti.

Kiitos taas Poppeliini!

Eilen alkoi vatsatauti kuopuksella ja tänään on itselläni ollut heikko-olo, mutta varsinaista tautia ei vielä ole näkynyt. Väsymys on melkoinen, viime yönäkään en saanut nukuttua kuin n. 4 tuntia (kuopus oksenteli jne). Mies tulee kohta töistä, ja toivon pääseväni päiväunille.

Viikonloppuna saimme viimein ison lipastonrohjakkeen pois makuuhuoneesta, ja nyt sitten raivataan loputkin ylimääräiset vauvan tavaroiden tieltä. Ei kylläkään tänään. Tänään tosiaan aion vain nukkua.

Hyvin väsynyt Bliss 32+6
 
KiiajaVille joo se nesteytyshommeli laitettiin ja sillä onneks saatiin loppumaan. jos ei ois loppunu ni sit ois se lääkitys alotettu. koko ajan "pelottaa"pikkusen et tuleeko ne taas illan koitteessa,vaikka oon vaa makoillu mut silti... olin mä niin kipee et huh huh..salissa oon vasta molemmista tollasia fiiliksiä kokenu. huh.

sairaalakassi on edelleen pakkaamatta mut näköjään kannattas jotain perusjuttuja laittaa kassaan et ei tarvii sitte hamstrailla ku on kipee..

asento vauvalla vauva oli tännää siis poikittain/viistosti ja nyt tuntuu alas potkut :eek: vilkas neiti :) mä jo nimenkin päätin ja nyt alkaa miehen taivuttelu :LOL: :whistle: :p

päänsärkyä mulla on ollu koko päivän ..sitä pitänee seurailla nyt myös...verenpaineet on ollu hyvät.

nyt taas rentoudun tähän soffalle...

nasum ja neiti 32+1 :heart:
 
Mä kerron nyt vaan omanapaiset kuulumiset äkkiä, tuun kommentoimaan myöhemmin muita... (Suurin osa kopioitu toisesta ketjusta, mutta en kärsi nyt olla koneella kovin kauaa)

Tämän päiväinen neuvolareissu muuttui keskussairaalassa makaamiseksi ja nyt on sitten ihan julmetun kipeä olo! Mutta ei oo muuten niitä pukamia enää. Tosin en halua tietää mikä olo on huomenna, kun kuulemma huominen on pahin päivä...

Eli siis neuvolassa kerroin mun kipeistä pukamista, terkkari katsoi ne, pisti lekurille, lekuri tai itse asiassa kaksi katsoi ne, pisti kirurgille keskussairaalaan. No siellä makasin sitten koko päivän ja äsken operoitiin takapuoli. Enkä ole kyllä moista kipua koskaan kohdannut! Saa nähdä lähteekö Herne syntymään nyt näiden kipujen vuoksi. Meinaan sattui niin paljon että luulin pyörtyväni siihen pedille, vaikka siis puudutettiin, mutta ne puudutteetkin sattui. Itkien puristin vaan sitä pedin reunaa ja ensimmäistä kertaa elämässäni huusin kipua. En ehkä halua tietää tuon jälkeen mitä ne synnytyskivut on...

Multa tosiaan puhkaistiin ne pukamat! Nyt vuodan sitten viikon niiden takia ja toivon niin paljon ettei Herne synny ennenkuin parannun tästä, tai toisaalta tässä samoissa kivuissa tulis varmaan yks vauvakin maailmaan...

Nyt vaan panadolia nassuun ja pari päivää totaalilepoa.

Neuvolakuulumisista sen verran että Herne on kiinnittynyt ja laskeutunut alas. Sf-mitta oli pienentynyt viime viikosta nelisen senttiä että aikalailla se on tosiaan tipahtanut. Synnytys vois siis tapahtua milloin vaan... Oisin voinu sen hakea kyllä äsken jo kun makasin sairaalalla.

Nyt vihdoin ruokaa ja sitten nukkumaan.

- Hapsiainen ja Herne 35+5
 
hapsiainen tai sitten synnytys kivut ei tunnu missään kun on toi tuoreessa muistissa. ( ja joo kummastakaan kivusta ei oo kokemusta)

Hei täällä on kivuton hetki pitkästä aikaa, kävin viemässä selkäkipuni järveen :) nyt katotaan koska ne palaa mut jäi sinne ainakin hetkeksi aikaa, toivotavasti järvestä olis piitkä matka niillä takas tänne ;)
 
hapsiainen hui AUTS! :hug: Toivottavasti kerkeet parannella tuon peräpään ennen synnytystä :hug: :hug: Kovasti jaksuja!

Tervetuloa kultasydän jakamaan viimeisten viikkojen jännäykset meidän kanssa =) :wave:

Sitä vaan tulin ihmettelemään, kun moni meinannut pakata siteitä sairaalakassiin - niin miksi? Mun mielestä ne sairaalan vaipat ja verkkopöksyt on kyllä alkupäivien vuotoon vallan passelit, enkä muutenkaan rupeis omia siteitä "tuhlaamaan", kun niitä pitä kuitenkin hygienia-syistäkin vaihtaa varsin usein. Ja olen kyllä kotimatkalle ottanut myöskin sairaalan siteitä ja eka yöksi kotiinkin...
 
hapsiaiselle :hug: ! Toivotaan pikaista paranemista!

nasumasusellakin ollut jännät paikat. Onneksi neiti malttoi vielä mielensä. Pyöriköön siellä yksiössään vielä muutaman viikon.


stoppiksen kanssa samoilla linjoilla noista siteistä. Mulla ei olis ainakaan riittänyt mitkään normi yösiteet alkupäiviksi jälkivuotoa pitelemään. Kunnon sairaalavaipat verkkopöksyyn ja that's it.

Huomenna eka äippälomapäivä. Pari palkallista vapaata oli vielä pitämättä, joten torstaista asti oon jo ollut pois töistä. Nyt totutellaan esikoisen kanssa kotona oleskeluun. Onneksi kovat pakkaset hellitti, niin pääsee ulos purkamaan pahimmat paineet.


poppeliinille
jälleen kerran kiitokset uudesta pinosta! :flower:

manteli ja Sulo 34+4
 
hapsiainen80 :hug: En osaa kuvitella noita kipuja saatika synnytyskipuja. Valmennuksessa vaa kätilö sano ettei mikään muu kipu voita kuin synnytyksessä oleva, vaikka ois kokenu mimmosia kipuja/tuskia. Jaksamista kuitenki nyt :hug:

Noista siteistä yms. Vähän niiku Empuuukin sanoi, että vaikea tietää mitä saa ja mitä ei. Näin ensikertalaisena on todella vaikea tietää mitä sitä oikeasti tarvitsee olla mukana jne! Joten parempi varalla kuin, että sitten sieltä kassista puuttuski jotain oleellista. Ja muutenki näin ensi kertalaisena vaikea tietää mitään vuotojen määriä yms. ja eikös nekin mene vähän henk.kohtaisesti, toisella enemmän toisella vähemmän ja joku tykkää toisesta asiasta, joku ei. Mutt ehkä sitä on sitten viisaampi kun on sairaalareissun käyny jos vaikka uusi synnytysreissu sattuisi joskus myöhemmin tulevaisuudessa tulemaan :)


Mutt nyt jatkamaan aamukahvi litkimistä. Ei viitti omasta navasta kirjottaa, ku se ei sisällä taas muuta ku turvotusta yms. :)

*POKS* 35+0 Viikon päästä pääsee Vammalaan jos tää päättäs syntyä, muuten Tampereelle.

JääKyynel ja Tuittu :heart:
 
hapsiainen :hug: voi kurjuus mikä kokemus! Toivottavasti nyt helpottaa kipu niiden osalta.
Närästys ja vauvalla hiuksia päässä kuten HoPe oli kuullut, en tiedä kuinka paljon pitää närästää mutta meillä lapsilla hiuksia vain vähän päässä ja nekin "kuluneet" pois kunnes vuoden iässä alkanut kasvaa ja neidillä 5v on sellaiset hiukset että aina vieraat kommentoi, hällä on siis hiusta vaikka muille jakaa!
manteli lle toivotan mukavaa alkanutta äippälomaa :flower:
Tervetuloa kultasydän jännittäviin loppurutistuksiin meidän pariin.

Hieman alkaa jo pelottaa kun varsinkin iltaisin on aika napakat supparit jo =/ ei todella tarttis vielä syntyä, mutta jos samoilla viikoilla syntyis ku isoveli niin tämänkuun viimeinen päivä se olisi. toivon kuiten että ensi kuulle päästään!

Jääkyynel, onnea poksuista, tosi hyvät viikot sinulla jo, enää vauvaa ei estetä tulemasta joten saat olla huoleti =) Minä olen luullut että se raja on 34, mutta viime viikolla kuulin että 35. Tietääkö joku onko tämä sairaalakohtaista vai--?

-Chiq ja Taneli rv 32+4
 
Huomenta!

Hapsiaiselle ensiksi ISO :hug: ja jaksamista!!!!

Tuosta jälkivuodosta, on totta että se on jokaisella yksilöllistä, mutta kyllä ne alku aikoina tuppaa olemaan kaikilla aika runsasta. Pari ensimmäistä päivää holvaa kyllä kun seula. Vielä kun kätilöt käy kattomassa vuodon määrää ja painelemassa mahaa sun muuta... :x Mutta totta on niinku Jääkyynel sanoi, että joku tykkää toisesta ja joku toisesta. Sairaalassa ne vaipat on vaa riittävämpiä tuohon vuodon määrään mitä tulee, kotona joutuukin sitten sumplimaan että miten saa siteet riittämään.... Mutta jokainen sen huomaa mikä itselleen on parasta ja jokainen pakkaa sen omanlaisensa kassin.

En mä esim, tarvitse sairaalakassia synnytyssalissa mukaan lainkaan, en mä mitään sieltä tarvi. Mies voi sen hakee sitten kun hakee, jätän autoon jo senkin takia JOS tulee passitus kotiin. Mutta mies voi sen sitten hakea kun käy tupakilla synnytyksen aikana. Sairaalakassia en nyt sen koommin ole pakannut, miettinyt lähinnä mitä sinne laitan. Tossa on toi hätäkassi siltä varalta jos joudun osastolle makaamaan näiden paineiden vuoksi ja siellä on sitten 3 kirjaa (meinaan jos masussa vauva ja minä osastolla, PITÄÄ olla lukemista). Mutta kirjan otan mukaan kyllä ja sitä varmasti luenkin sillon kun vauva jo syntynyt osastolla. En mä koko aikaa jaksa vauvaa katella vaikka se onkin niin ihana, mutten siltikää...
+ jos sattuu joutumaan sinivaloon tms, ni sitten on pakko olla jotain tekemistä kun ei voi vauvaa hoitaakaan kun syötön ajan.
Muuten aikalailla samaa kamaa mitä muillakin =)

Aika lailla ajatukset käy yksiin kaikilla :D
Mutta onhan tässä jo pitkä taival koluttu "yhdessä", palstaillen. Tuntuu nii hassulta ajatella että pian onkin se meidän kuu ihan oikeesti. Aina se on tuntunu vaa olevan tuolla jossain...Ja varmasti vauva uutisia alkaa piankin kuulumaan tähän pinoon, sitten saadaan onnitella pienen ihmisalkujen äitejä :heart:

Nyt laittaan jotain suuhunkin, nälkä vaivaa...

Ai niin, mun serkulle oli syntyny viime yönä tyttö, ihanaa pian pääsee kattoon pientä vauvaa!!!

buam 31+6

*muoks* chiq, mulle ainakin ovat sanoneet oysissa että 34 viikolle asti pidättävät masussa, sen jälkeen annetaan tulla jos on tullakseen. En tiiä onko sit sairaala kohtaista vai ei....

Samoin kyltasydän tervetuloa joukkoon!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiq:
hapsiainen :hug: voi kurjuus mikä kokemus! Toivottavasti nyt helpottaa kipu niiden osalta.
Närästys ja vauvalla hiuksia päässä kuten HoPe oli kuullut, en tiedä kuinka paljon pitää närästää mutta meillä lapsilla hiuksia vain vähän päässä ja nekin "kuluneet" pois kunnes vuoden iässä alkanut kasvaa ja neidillä 5v on sellaiset hiukset että aina vieraat kommentoi, hällä on siis hiusta vaikka muille jakaa!
manteli lle toivotan mukavaa alkanutta äippälomaa :flower:
Tervetuloa kultasydän jännittäviin loppurutistuksiin meidän pariin.

Hieman alkaa jo pelottaa kun varsinkin iltaisin on aika napakat supparit jo =/ ei todella tarttis vielä syntyä, mutta jos samoilla viikoilla syntyis ku isoveli niin tämänkuun viimeinen päivä se olisi. toivon kuiten että ensi kuulle päästään!

Jääkyynel, onnea poksuista, tosi hyvät viikot sinulla jo, enää vauvaa ei estetä tulemasta joten saat olla huoleti =) Minä olen luullut että se raja on 34, mutta viime viikolla kuulin että 35. Tietääkö joku onko tämä sairaalakohtaista vai--?

-Chiq ja Taneli rv 32+4
Voi olla että on sairaalakohtaista sillä mulle juuri sanottiin 34 viikolla että saa synty,ei estellä jos tulee.


(Onneks huomenna tasan 36 ja kasassa edelleen.) :)
 
PAinoin jotain väärä nappia ja tekstini hävisi, kun olin juuri allekirjoitusta laittamassa! :'(

Sen verran uusiksi, että synnytyksen aikana omia eväiti syödessään kannattaa ensiksi kysyä kätilöltä lupaa - jos on jostain syystä isompi vaara joutua sekitoon, ei ole oman turvallisuuden (nukutusken) takia hyvä mitään laitta suuhun!
Ja että nenä limakalvojen öljysumuitekin on omassa meikkipussissani, siellä kuivuu myös muut limakalvot, öljysumute voisi auttaa.

Mirabel 36+4
 
Yeb
Tervetuloa mukaan loppumetreillä kultasydän :flower:

Sairaalan vaipat on kyllä ihan ykkösiä siihen vuodon määrään mitä sitä synnytyksen jälkeen tulee. Mulla ei imukykysimmätkään yösiteet olis mitenkään riittäneet ja vielä kuten buamkin sanoi kun kätilöt käyvät vielä kohdun supistumista tarkkailemassa ja painelevat mahaa niin aina oikein tuntee kuinka hulahtaa.. Keskenmenojen vuodoissa mä oon kotona joutunutkin hurjimpina vuotopäivinä turvautumaan tytön Liberoihin, niitäkin sai pahimmillaan vaihtaa vartinkin välein :x

Hapsiaiselle jaksuja peräpään kanssa :hug: En osaa edes kuvitella tommosta kipua. Kylläpäs sulle nyt sitten sattuu ja tapahtuu!

Toivottavasti Empuuun turvotus vähän hellittäisi! Hyvä että paineet suht kohdallaan ettei olisi merkki raskausmyrkytyksestä.

Ja Poppeliinille vielä kiitokset uudesta pinosta, olet ahkerasti jaksanut päivitellä :)

Yeb 35+3
 
Hapsiainen :hug: kokemuksesi kyllä pistää miettimään haluanko että mun pukamia operoidaan. Toki eivät ole yhtään kipeät joten ehkäpä opettelen elämään niiden kanssa.

Kultasydän Tervetuloa vaan mukaan!

Siteet ja sairaalan pöksyt meilä sairaalassa on "onneksi" ihan normaalit yösiteet tarjolla, eikä edes verkkopöksyjä vaan mallia mummo puuvillaiset ihanuudet. Ei kiristä mistään ja tosiaan mukavaa kun ei tarvitse pyykkiä kanniskella kotiin.

Nasumasunen toivottavasti menee sulla samalla tavalla kuin mulla että sen sairaalareissun jälkeen ei ole pahemmin supistellut. Saanut tehdä vähän enemmänkin niin ei mitään..

Närästys ja vauvan hiukset jos pitää paikkansa niin tämä vauveli tulee olemaan kalju. Muutaman kerran vasta närästänyt.
Edellisissä raskauksissa kyllä on närästänyt useastikin, ja tytöillä onkin ollut paljon hiuksia syntyessään, eikä ne hävinnyt minnekkään.
Pojalla oli vähän vähemmän, mutta oli kuitenkin eikä nekään tippunut. Nyt on kaikilla kohtalaisen paksut hiukset kuitenkin.

Mutta jospa nuo lapset sais hetkeksi ulos.. eli patistamaan.. ulkona riittäis taas hommia pitää katsoa pystyykö tekemään mitään vai ei. Jep, sitä lunta sataa taas.

KiiajaVille 35+4
 
buam ja Yeb Vähän epäselvästi selitin :) En tarkoittanutkaan sitä, että omia siteitä siellä sairaalassa käyttäsin enkä kiellä etteikö se vuoto oikeasti voi olla niin runsasta, ett viisainta käyttää sairaalan siteitä. Kaikki vaan sanoo, että pakata omia siteitä kotiin lähtöön. No sittenhän tuon näkee kui monta päivää joutuu sairaalassa olemaan ja mikä se vuodon määrä on kotiin lähtiessä. Josta tuli mieleen, ett monella on noi keskenmenojen vuodot ollu tolkuttomia. Itse pääsin aika vähällä ja loppujen lopuks selvisin kaupan yösiteillä, vaikka välillä joutuki vaihtamaan siteen melkei koko ajan (ja collegehousut kerran), mutt sitäki kesti max. vuorokauden sit mulla laantu se vuoto eikä jälkivuotokaan kestäny ku viikon jos sitäkää.

Ai niin, unohdin ihan toivottaa kultasydämen tervetulleeks loppuajaksi :flower:

Varmaan noi rajat on sairaalakohtasia. Vammalahan ei ota riskitapuksia muutenkaa synnyttämään, joten varmaan siellä on siks oltava 36 viikkoa täynnä, ett pääsee synnyttämään. Jos vauvalle jostain syystä jouduttas antamaan tehohoitoa synnytyksen jälkeen, niin Tampereelle vietäs heti, koska Vammalassa ei noita tehohoitovalmiuksia ole.

Jaha, jos menis taas ettimään syötävää. Nukuin tossa vajaa kaks tuntia ku alko väsyttää. Nousin ylös samaan aikaan ku avokki eli viiden aikaan, ei vaa väsyttäny. Sit pitäs saaha itteesä niskasta kiinni ja alkaa vähän raivailee tätä kämppää, ahdistaa ku ei saa mitään aikaan, vaikka kaikki tolkuttaa lepäämisestä.
 
Hellurei ja hellät tuntee, täällä menee hermo kohta :kieh:

Soittivat tänään neuvolasta että maksa-arvo oli ollut eilisessä labrakokeessa ihan vähän raja-arvon yläpuolella ja sappiarvo ok. Käskivät kuitenkin soittaa äitipolille ja kysyä että tarviiko mennä varmuuden vuoksi näytille. Äitipolilta sanovat että voithan sä tulla ja ajan puolisen tuntia sinne sitten kun vaikka oikeesti olisi tehnyt mieli jäädä kotiin nukkumaan. Sitten taas ensin käyrille, johon piirtyy muutama pieni supistus. Olisi se yksi kovempi mikä tuli odottaessa, tullut edes vartin myöhemmin niin olisi saanut yhden kunnollisenkin siihen käyrälle. Lääkäri oli sitä mieltä että arvot olivat ok kun sappiarvo oli ok. eli ihan siinäkin mielessä turha käynti, kirjoitti reseptin Ataraxille jos alkaa enemmän kutisemaan. Teki nopean sisätutkimuksen jonka mukaan enemmin oon umeputumassa kun avautumassa. 2 sormelle auki (kaksi viimeistä lääkäriä sanoneet 3 cm auki, huomioitava toki että eri lääkäri eri paksuiset sormet), kaulan pituus 1,5cm (viimeisin lääkäri sanoi että vain ihan vähän jäljellä, sitä edellinen että vain paksu reuna) ja ettei vauva ole kiinnittynyt (2 edellistä sitä mieltä että vauva on kiinnittynyt...) Pikkaisen rupesi turhauttamaan, vaikka nuo eivät mitään isoja heittoja ole paitsi tuo vauvan kiinnittymisjuttu... Paino-arvioksi sai 3,3 kg että toivotaan ettei nyt ihan hirveästi ainakaan yli mene...

Kultasydän tervetuloa

Muutakin piti kommentoida mutta nyt ei kyllä ajatus toimi yhtään.
 

Yhteistyössä