**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Kultasydän tervetuloa! :flower:

Hapsiaiselle kovasti jaksamista pukamatoipumisen kanssa. :hug: En edes halua kuvitella miltä tuo operaatio on tuntunut. :x Toivottavasti vastapainona on sitten ei niin kivulias synnytys. :hug: :hug:

Hilipatuinen olipa malliesimerkki siitä miten lääkärit voi olla keskenään eri mieltä. Harmi turhasta reissusta. :(

Meidän perheessä kärsitään nyt vatsataudista, mies ja poika jo uhreja. Mulla on vähän huono olo ja nyt toivon tosissaan, että pöpö ohittaisi mut kuitenkin.

Filuuri 36+
 
No niin, jos nyt jaksais hetken naputella. Tosin saa nähdä miten tää onnistuu kyljeltään...

Ensinnäkin kiitos kaikille tsempeistä ja haleista, ei tää päivä taida olla yhtään niin paha kun varoiteltiin. :)

Poppeliinille kiitos pinosta!

Sairaalakassista multa löytyy mm. shampoo, hoitoaine, hammasharja, hammastahna, kosteusvoide, harja ja pompuloita, huulirasva ja kynsisakset (en voi lähteä mihinkään ilman kynsisaksia tai leikkureita kun aina kun olen jossain ilman niitä kun lohkeaa kynsi vaikkei pitkät kynnet olekaan.) Sitten suklaalevy (tärkein! ;)), luumuja, pari pillimehua, imetysliivit, alkkarit (lähinnä sit kotiinlähtöä varten, aion sairaalassa sotkea vain sairaalan vaatteita), villasukat (mun varpaita palelee aina), puhelimen laturi, kameran laturi (kamera ja neuvolakortti on tuossa mun käsilaukussa rahapussin kera, otan kuitenkin käsilaukun erikseen mukaan). Sit mulla on varuilta kuulokkeet kännykkään, jos haluan kuunnella siitä radiota. Auttaa monesti mulla nukahtamiseen vieraassa paikassa kun pistän nappikuulokkeet korviin. On tosin myös korvatulpat laukussa. :) Sitten on liivinsuojia, siteitä (ihan muutama varalta, aion kyllä käyttää sairaalansiteitä) ja on myös kirja, mutta epäilen että sitä lueskelen. Muuta siellä laukussa ei muistaakseni ole..

Sit kaukaloon olen pakannut Herneelle kotiuttamisvaatteet jotka mies tuo sitten tullessaan, kuten myös mies saa tuoda mulle sitten kotiuttamisvaatteet.

Donu hihih, siellä on turvonnut ylähuuli. Katsotaan nyt ennakoiko se mitenkään synnytystä vai oletko kuinka pitkään huuli turvoksissa. ;) Mä en ole kyllä huomannut huulessani mitään muutosta vaikka olen sitä välillä sillä silmällä katsonutkin ja mulle on kuitenkin povattu jo sitä synnytystä. :LOL:

nasumasunen, onneksi selvittiin säikähdyksellä, nyt vaan lepäilyä! :hug: Ja onnea tytöstä! :heart:

Empuuu hienoa että kaikki näytti olevan hyvin. :)

Kultasydän oli tullut joukkoomme, tervetuloa!

Täällä on muuten viikko 34 se mihin asti pidätellään vauvaa masussa, sen jälkeen ei enää estellä.

KiiajaVille En mäkään ois halunnu että noita pukamia ois operoitu, mutta toisaalta nyt on paljon helpompi olla kun pukamien kanssa. :) Oli se kipu niissä pukamissa jo aika sietämätöntä joten ehkä tää oli parasta kaikesta tuskasta huolimatta. Ja Yeb, tosiaankin täällä on nyt sattunut ja tapahtunut vähän liikaakin. :D Vaivojen määrä on vakio, ne vaan muuttuu ainakin viikottain. :LOL:

Hilipatuinen
No onneksi arvot kohdallaan. :)

Jos vielä lyhyesti omaa napaa sen verran, että olo on nyt tosiaan parempi kuin osasin kuvitella. En ole ottanut nyt yön jälkeen särkylääkettä ja sain mahankin toimimaan tänään. :) Pitänee ottaa vaan kuitenkin rauhallisesti etten kamalasti vuoda. En olisi kyllä uskonut että tuo vauva piinaa äitiään jo näin paljon ennen syntymäänsä. ;) Siis siitä vauvan laskeutumisesta tuli se paine tuonne takamukseen ja siitä oli sitten pukamat päässy tulemaan En kuitenkaan ole ummetuksesta edes nyt kärsinyt joten ei siitä voinut johtua. En olisi mennyt lääkäriin edes valittamaan noista, mutta sille terkkarille eilen vaan neuvolassa mainitsin ja tässä sitä nyt ollaan. :D

Eiliset neuvolakuulumiset vielä nopeasti. Eli rv 35+5:

Mun paino noussut kahdessa viikossa 800 grammaa.
RR: 132/82 (oli vähän edellisiä korkeampi, mutta ei kuitenkaan tuon enempää vaikka kipu eilen nostattikin paineita)
Hb:n terkkari on näköjään unohtanut merkata, muistaakseni oli jotain 126-130 eli tosi hyvä, en ole kuitenkaan rautaa joutunut syömään ollenkaan.
Sf-mitta tosiaan tipahtanut viime viikosta, nyt oli 29,5 (viime viikolla 33)
Lapsiveden määrä ja painoarvio N, liikkeet: ++ ja tarjonta RT.

Vauvan pää on siis tosi alhaalla ja ei saanut enää terkkari sitä liikkumaan joten sanoi sen olevan kiinnittynyt.

Tulipas pitkä sepostus. Nyt heittäydyn ihan kunnolla lepäilemään ja palailen ehkä taas myöhemmin. Pitkä päivä olla yksin kun mies on iltavuorossa ja sen päälle vielä lentopalloilemassa.

- Hapsiainen ja Herne 35+6
 
Kultasydämelle tervetuloa minunkin puolesta!

Kovasti on taas jaksamista ja kestämistä Hilipatuiselle ja Hapsiaisellekin osunut.. :hug:
samoin taisi olla muitakin.. :ashamed¨: muisti taas pätkii..
Eli kaikille tarvitseville iso jaksu :hug: !

Noista siteistä ja alkkareista piti kommentoimani vielä.. Siis tosiaan kotiutumisevaiheeseen ne mukana on. Niin paljoa en tykkää niistä hervottomista siteistä ja verkkokalsareista että yhtään ylimääräistä jalassani pitäisin.. :)
Ja mulla on aina sen ekan hervottoman vuotopäivän jälkeen tasoittunut niin että on pärjännyt ihan perusyösiteellä, Kättärillä on kyllä tarjolla muistaakseni vuokkosten yösidettä, mutta se on se paksumalli sekin ja mukavuudenhaluisena käytän itse mielummin ohkasta, vaikkakin joutuu kenties useammin vaihtamaaan.. :whistle:

Mitähän ihmettä mun piti muuta.. Tarvinnee kohta käydä takas kakkossivulla.. :)

Omassa olossa ei juuri muutoksia, kurkku oireilee ilkeästi, flunssa kai siis tulossa.. :headwall:
Supisteluja on nyt muutamana iltana ollut enemmän, välillä vähän jopa kipeämpiäkin, muttei vielä mitään sellaista..
Masu painaa kyllä jotenkin muka oudosti, istuminen tekee pahaa pidemmän päälle ja esim. ruokapöydässä jos koittaa kumartua eteenpäin sattuu ihan todenteolla.. Siis ihan tuonne alavatsalle.. En muista että aiemmin olis tällästä ollut, mutta kait se on ihan normaalia.. :)
Neuvolan siirsin torstai aamulle, pääsen sitten kenties sinne labroihin samalla.

Nyt kurkkaamaan oliko jotain muuta kommentoitavaa, sitten pyykkiä koneeseen teetä naamariin ja sohvalle.. ;)

Jaksamisia mammoille!
 
Kiitokset onnitteluista ja tsempityksistä!

supistelut loppu sairaalassa tosiaan mutta pikkusen tuossa selän puolelta juilii nyt taas..kaupaan kun piti mukaan lähteä minunkin.. toivottavasti käy niinku KiiajaVille sanokin et sais tehä normisti hommia taas kohta...nyt en tohi vielä..oli se sellanen kokemus tuokin että huh huh...

kultasydän tervetuloa vaan kirjottelemaan! :flower:

Hapsiainen pakko kysästä heti näin suora kysymys kun mulla nuo pukamat vaivannu het ties kuin kauan ...niin että, oliko sulla pukamat ihan tuossa peräaukon ulkopuolella kun ne puhkastiin? kun mulle ei oo ees ehotettu tuommosta ja ne on ollu niin kipeetkin ja niistä oon uikuttanu...mulle vaan sanottu et raskausaikana pukamille ei oikein voi tehä mitään...
toivottavasti sulla helpottaa nyt tuon jälkeen!! :hug:

vatsatautilaisia tuntuu olevan paljon...paranemisia kaikille! :hug:

turvotusta ja päänsärkyä edelleen löytyy...

nyt köllölleen...

nasum ja neiti 32+2 tai 33+3 :heart:
 
kultasydän tervetuloa :)

Jaksuja kaikille :hug:

Vielä tohon, et eikö synnytys osastoilla sit oo noita samppoita ja muita pesuaineita? kun moni on ottamassa mukaan? Kun normi osastoilla on. Ja sillon ne vältti ihan hyvin sen ajan minkä joutu siellä kärvistelemään. Toki oma hampi harja ja tahna on kova juttu ne ei olu kivoja siellä, mut pärjäs kunnes sai omansa tuotettua. Jotenkin siksi ei osaa miettiä et mitä kaikkea tarvitsee, kun joutunut jäämään yllättäen ja silti pärjännyt (siis muussa merkitysksessä kun synnytyksessä). Ja kirja tai muuta luettavaa mulla on aina mukana (hyvää tekemistä bussissa), ja nyt alkanut kattoon et kamerakin kulkisi mukana.

Unico ja Toukka 31+4
 
unico on täällä meillä ollu jotain shamppoota tms tuolla hospitaalissa mutta mullon ollu aina omat mukana. jotenki kiva piristys saada "omaa tuoksua" suihkussakin ...mulla siis ihan piristys syistä ne mukana :)

siteistä mä oon aina käyttäny sairaalan siteitä ja alushousuja siellä..turhaa pyykkäilyä kotio en kaipaa... ja kotiinkin oon ottanu jos on ollu hollilla siinä niitä siteitä muutamalle päivälle. ohuilla siteillä sais juosta kokoajan vaihdoilla..mutta kaikki tekee tyylillään :) ja mikä parhaalle tuntuu..vuodon määrätkinhän vaihteloo kaikilla niin kovasti.

eips muuta lisättävää nyt tullu mieleen... :D
 
nasumasunen Joo siis ulkopuolella ne oli, ilmeisesti olivat pullahtaneet sisältä ulos (sori nyt kaikille tarkkaa kuvailua) ja sitten kipeytyivät siihen. Mä huomasin aiemmin jo noi pukamat, silloin ne oli kivuttomia ja sairaanhoitajakaveri neuvoi työntämään kevyesti ne takaisin. No sitä teinkin, mutta sitten viime viikolla tosiaan tuo vauvan aiheuttama paine aiheutti sen että ne kipeytyi ihan ykskaks, eikä niihin tosiaan enää voinut koskea.
Kuitenkin kärvistelin kivun kanssa viikonlopun yli, ajattelin että kyllä ne menee niillä voiteilla. Mutta sitten siellä neuvolassa kun kerroin noista niin terkkari sanoi ettei noihin taida enää voiteet auttaa. Ilmeisesti olivat siis melkoisen pahat.
Mä luulin ettei niille tosiaan tehdä raskausaikana mitään, mutta näemmä sit tehtiin.
Ja kyllä mä voin nyt sanoa että helpotus tuo oli.
Ainoa mikä nyt aiheuttaa kipua on vielä istuminen ja makuulta nouseminen. Mutta nyt kuitenkin pystyn istumaan jotenkuten, pukamien kanssa en oikein mitenkään. Tosin en vielä saa istua oikein että sais parantua nyt rauhassa.

Jos sulla on kivuliaat ne niin suosittelen kyllä marisemaan niistä lisää. Vaikka tuo operaatio oli kivulias, niin kyllä se helpotti. Se eilinen ilta oli pahin kun puudute lakkasi, mutta jos sillä oikeesti pääsin tästä niin voin olla helpottunut. Tietty onhan tuo varmasti sen viikon verran vielä arka, mutta eiköhän tässä pysty elämään. :)

Unico
Mä en edes tiedä mitä täällä on osastolla, joten jo senkin takia otan shampoon yms. Ja jotenkin on kiva ottaa kuitenkin omat tuotteet mukaan.
 
Hapsiainen :hug: Mukavaa, että toipuminen on ollut odotettua nopeampaa!

Kultasydän tervetuloa minunkin puolestani mukaan joukkoon kirjoittelemaan.

Unico, kyllä synnytysosastolta shamppoot ja peruspesuaineet löytyy. Itse en niitä aio mukaan ottakaan, paitsi hiusten hoitoaineen. Ja omia sukkia taidan pakata mukaan osastolla olemista varten, sillä minusta on inhottava tunne, kun ne muodottomat sairaalasukat valuvat jatkuvasti nilkkoihin ja pyörivät jaloissa.

Joku kysyi veriryhmävasta-aineitten testaamisesta, että millä viikolla näyte otetaan loppuraskaudessa, jos asiaa seurataan verensiirron vuoksi. Minulla se otetaan rv 35+0, mutta ymmärsin, ettei se olisi mitenkään viikon päälle tarkka juttu.

Jotain muutakin piti kommentoida, kun vain muistaisi, että mitä. Viime yö oli taas todella huono, sillä unet hävisivät jo klo 0.20, kun heräsin vessaan. Ensin valvoin varmaan pari tuntia yhtä soittoa, kävin välillä jo syömässä ja juomassakin ja siitä johtuen heräsin taas neljän jälkeen vessaan... nyt taidan siis suunnata päiväunille, kun siihen on mahdollisuus. :wave:

Rosahdus 34+5
 
Jakkarasynnyttämisestä kiinnostuneet!!! nelosella tulee tänään sairaalaohjelmassa jakkarasynnytyksestä kai pätkää... kannaattaa siis olla kanavalla joskus 19:30 maissa :)

Hapsiainen mulla oli eka synnytys vuonna 2006 ja oon niistä aina maininnu ja valittanu ku sattuu mut ei niille vielä kukaan oo mitää ehottanu tehä... :/
 
ai että ku katos taas kaikki, päikkäreiden jälkeen on nyt kuitenkin vähän prempi mieli jo. :)

Meillä ei oo sairaalassa kuin sellaista yleispesuainetta millä voi toki pestä hiuksetkin mutta mulla menee armottamaks hampuks eli kiva että on omat mukana. Oli sinne kyllä viimeksi jotkut jättäneet sellaisia purkin pohjia kun eivät olleet jaksaneet viedä enään mukanaan kotiin... Näin hyvinkäällä ja ei myöskään naistenklinikan sillä osastolla millä olin ollut muuta tarjolla kun sitä samaa yleispesuainetta.

Veriryhmä vasta-aine otetaan mustakin rv 35. terkkari sanoi muistaakseni että otetaan rv 35-36.

Hyvä että hapsiaisella on lähtenyt parantelu hyvin käyntiin :)

Alushousuista/siteestä Mä kanssa ihan kotialähtöä varten ne ajattelin. Meillä oli muistaakseni tarjolla sellaisia ihan vaippoja ja sitten 2 vähän ohuempaa laatua mutta kun niissä ei tainnut olla siivekkeitä niin tuntuu jotenkin varmemmalta lähteä kotiin sellaisessa siteessä mikä mahtuu ensinnäkin alushousuihin (vaikka oon muuten ostanut ihan vartavasten sellaiset kunnon mallia mummo housut ;) ) ja mikä pysyy paikallaan :)

Nyt täytyy lähteä hakemaan lasta hoidosta

Hilipatuinen rv 35+4
 
Huomasin että olin sit kirjottanu eilen vielä vanhaan pinoon, joten laitan tähän nyt ton mun eilisen kirjotuksen :D

KiiajaVille:

Katyana onneksi selvisitte säikähdyksellä!
Meillä kans tuo keskimmäinen on saanut lipaston kaadettua päällensä, meillä kävi siis aavistuksen verran pahemmin, mutta parilla mustelmalla siitäkin selvittiin. Lipasto tavaroineen painaa varmaan tommoset 50kg, joten kyllä sitä tosiaan säikähti. Ja ihan samasta syystä se meilläkin kaatui. (täytyis varmaan kaikki huonekalut pultata seinään kiinni)



Joo mä kanssa ton äksidentin jälkeen sanoin miehelle, että pulttaan kohta kaikki hyllyt ja kaikki seinään tai lattiaan kiinni! :LOL:
Eihän sitä nyt tuu mieleenkään, että pieni ihminen sais tollasen parisataa kilosen saarekkeen kaadettua..! :eek:

Piipa Se saareke ei oo lattiassa kiinni, joten sen takia pääsi kaatumaan. Mutta nyt se kyllä pultataan lattiaan kiinni!!

Synnytystapa-arvioo ei mulle tehdä tässä raskaudessa. (viimeks tehtiin rv 37+2 ja poika syntyi seuraavana päivänä;) Mulle tehdään sit vaan painoarvio, mikäli en oo synnyttäny sitä ennen.

Empuuu Jaksamisia! :hug:

Poppeliinille taas iso kiitos uudesta pinosta! =)

Jei! Ens kuu on jo meidän kuukausi ja kohta jo varmaan alkaa vauvoja sateleen! =) :heart:

Nasumasusella ollu jo jännät paikat, hui! Mut onneks pikkunen jäi vielä hetkeks masuun kasvamaan! ?

Kilahdin eilen täysin miehelle aamulla, kun oli jättäny pojan pissavaipan saarekkeen päälle, ja vielä niin että se sisäpuoli oli pöytää vasten! :kieh:
Siinä sille sitten mäkätin, että kuinka vaikeeta voi olla viedä se vaippa roskiin asti kun niitä löytyy aina sen jäljiltä jostain, mukavaa.. Että sellanen purkaus! :LOL:

Katyana & NaNNa ? 31+4
 
Mukavaa tiistaita kaikille!

Neuvolakuulumiset tulin pikaisesti kertomaan, kun siellä tänään kävin. Oikeesti ois pitänyt käydä jo eilen, mut enpä ollut sit edes kalenteriin vilkaissut, kun koko ajan ajattelin, että tänään se vasta on :whistle: Onneksi siis sain uuden ajan täksi päiväksi.

Rv 32+0
Paino 76,2kg (+0,5kg/vko) Yhteensä tullut nyt 8,2kg...
Turvotus -
RR 122/72
Pissa ok
Hb 126
Sf 29, keskikäyrällä, kasvanut 4cm/4vko
Tarjonta rt
Syke 133-148
Liikkeet ++

Samalla täytettiin esitietolomake ja pyydettiin suostumus NeoPilot -tutkimukseen, johon kyllä suostuin, kun kuopuskin on siihen osallistunut. Onko muut siihen suostunut? Seuraava neuvolakäynti on kolmen viikon päästä ja neuvolalääkäri=synnytystapa-arvio 13.4 eli rv 38.

Hapsiainen :hug: ja pikaista toipumista!

Hilipatuinen :hug:

Kaikille kipeille pikaista paranemista! :hug:

Kultasydän Tervetuloa joukkoon mukaan!

Sairaalakassista Kaikki on taidettu jo mainita, mitä meinaan omaan kassiin pakata :) Kirjan ja varmaan mp3-soittimenkin meinaan mukaan ottaa, kun kyllä mä ainakin jotain tekemistä kaipaan niiksi ajoiksi, kun vauva nukkuu. Oman shampoon otan myös.

Me lähdetään perjantaina viikoksi sinne Tampereen kylpylään, toivottavasti vaan kaikki sujuisi hyvin ja jaksan ensinnäkin istua autossa sen pari tuntia ilman suurempia särkyjä :whistle: Mieheltä pyysin jo etukäteissynttärilahjaksi odottaville ja imettäville tarkoitetun vartalohoidon, kun en ole koskaan missään vartalohoidossa/hieronnassa käynyt, niin nyt haluan sellaista kokeilla :D Kertokaahan tamperelaiset, että mitä siellä kannattaisi tehdä/missä käydä? Ollaan nyt suunniteltu ainakin delfinaariossa, Koskikeskuksessa ja Pyynikin näkötornissa käymistä :)

Eipä nyt muuta tällä kertaa, hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti kaikkien masuasukit vielä hetken malttaisivat :hug:

-Niiskuneiti ja Julle 32+0 :heart:-
 
HUHHUH JA ANTEEKSI ETUKÄTEEN :headwall: :(tiedossa oma napa juttua)
tänään oli synnärille aika tuon sappiarvon koholla olon vuoksi.Määräsivät jotain tabletteja jota pitää sit syödä loppuaika..no eii siinä mitään,mut teki tutkimuksen ja sano että vauvan pää tuntuu täällä kun on sormelle auki ja kaula lyhentynyt.Sit kun katto ultralla niin selvis että onkin väärinpäin!!! :eek: ens viikolla koittaavat kääntää(toivotaan että onnistus),sanoi myös että viimeistään la käynnistetään jos ei jo aiemmin,tuon sappi jutun takia ja minut on luokiteltu nyt sinne papereihinkin syöksysynnyttäjäksi :whistle:
nyt rupes tätä tyttöö jokseenkii jännittämään.. :ashamed:
painoarvio oli 2,7kg joten ei mikään jätti oo syntymässä..
anteeksi tosiaan,jäi kommentoimatta toisten jutut nyt kokonaan mutta olen lievästi sanottuna järkyttynyt :(
Angelia rv 34+6
 
Moikka!

Ehkä pikkuhiljaa rupeaa flunssa väistymään. Viime yö meni taas ihan huonosti, onneksi aamulla sain nukkua kuopuksen puolesta puoli kymmeneen, tosin olin esikoisen vienyt kouluun kahdeksaksi. Harjoittelua vauva-ajan öitä varten...

Nasumasuselle onnea tyttölupauksesta :heart: Onneksi tosiaan supistukset tuntui vielä laantuvan, samoin kuin KiiajaVillelläkin!

Täälläkin 34 vkoa on raja, minkä jälkeen ei aktiivisesti estellä synnytystä, toki lepoa ja runsasta juomista suositellaan noiden viikkojen jälkeenkin, jotta päästäisiin paremmille viikoille. Aina se vauvan sairaalassaoloaika on lyhyempi ja ennenaikaisuuden riskit pienemmät, mitä lähemmäs täysiaikaisuutta päästään.

angelia no voihan vauva, minkä meni tekemään! Toivottavasti ymmärtäis kääntyä nyt itse tai sitten viimeistään, jos käännetään.

Kultasydän tervetuloa mukaan :flower:

Hapsiainen voi mikä kokemus sulla ollutkaan :hug: Onneksi nyt vointi parempi ja pääsit tuosta inhottavasta vaivasta! Toivottavasti pysyvätkin poissa!

Mulle tuli tänään postissa Englannista tilaamani imetysliivit, tuli noin 20 euroa halvemmaksi sieltä tilata, mitä Suomesta, eikä toimituskuluja. Hintaa jäi kyllä vieläkin riittävästi, mutta lisäksi olen muutamat edullisemmat ostanut jo alennusmyynneistä.

Nyt kuopusta hakemaan kerhosta.

siru 32+4
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:
Viimeinenn reilu viikko onkin ollut aikamoinen :eek: Ensin iski koko meidän perheeseen aivan hirvittävä oksennus- ja vatsatauti ja kun tästä jotenkin toivuttiin oli viime viikonloppuna se meidän muutto. Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta saatiin tavarat uuteen asuntoon ja nyt pitäisi yrittää löytää niille paikka... Tosiaan vatsatauti oli aivan kamala ja sai aikaan aivan hirvittävät supistelut :x ei ollut kaukana etten soittanut lanssia viemään sairaalaan, mutta onneksi selvisi ilman sairaalakeikkaa. Muuttaminen isolla mahalla ei todellakaan ole mitään herkkua ja niinpä nyt on olo kuin hakatulla |O Tänään oli myös käynti uudessa neuvolassa ja siellä selvisi että myös masukki on muuttanut.. nimittäin perätilaan |O Siellähän istuskelee tällä hetkellä :kieh: Terkka kyllä sanoi että tilaa on vielä pyöriä joten voi hyvinkin vielä muuttaa asentoaan moneen kertaan.. No kunhan älyää kääntyä ajoissa raivotarjontaan.. Ensi viikolla neuvolalääkäri jossa tarkistetaan tuota tarjontaa ja samalla saan lähetteen KYS:lle synnytystapa- ja painoarvioon sekä lähetteen sterilisaatioon synnytyksen yhteyteen eli tämä jää meidän viimeiseksi vauvaksi :D

Poppeliini muutatko minulle synnytyssairaalaksi KYS:n, kiitos :D :flower:

Nyt oli täysin omaa napaa mutta lupaan lukea kaikki tekstit ajan kanssa heti kun nämä kiireisimmät asiat antaa myöden :ashamed:

MaMa ja kutonen 33+6 :heart:
 
Hilipatuinen jopas oli turhauttava reissu sulla :|
angelia hui, sinulla sitten on kohta vauva sylissä.
Kiitos muuten synnytysohjelma-vinkistä nyt on pakko se katsoa =)

Tänään on ulkoiltu oikein urakalla, laskin että kolmesti olen pukenu nuorimmaisen pihalle ja itseni tietty myös ja tehnyt lumitöitä. Jotenkin kivut nyt parempana, olisipa loppuraskaus helpompaa!

Nyt syömään
Huomenna muuten neuvola ja painoa tullut varmaan se +20kg jo :ashamed:

-Chiq ja Taneli 32+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Vielä tohon, et eikö synnytys osastoilla sit oo noita samppoita ja muita pesuaineita? kun moni on ottamassa mukaan? Kun normi osastoilla on. Ja sillon ne vältti ihan hyvin sen ajan minkä joutu siellä kärvistelemään. Toki oma hampi harja ja tahna on kova juttu ne ei olu kivoja siellä, mut pärjäs kunnes sai omansa tuotettua.
Oysissa ei ole mitään muita pesuaineita kun ihan yleispesuaine joka käy siis vartalolle ja päälle. Mutta kerran sinne joutuneena ja pesuaineita oottaneena, en kyllä niillä aineilla enää hiuksiani pese. Sen verran hampuksi ne kyllä menee. Kivaa on muutenkin sit synnytyksen jälkeen päästä kunnolla suihkuun ja saada itsensä "puhtaaksi" omilla shamppoilla.. =)

Angelialla onkin sitten jo pian vauva sylissään, joten kamalastai jaksamista nyt tämän odottamisen kanssa ja toivotaan että vauva sieltä vielä kääntyisi!!!
 
Paljon on ollut puhetta noista siteistä ja alushousuista sairaalassa ollessa.. Mä olin pitkään kyllä sitä mieltä että ottaisin omat mukaan mutta en tiedä, ehkä mä sit tosiaan käytänkin niitä sairaalan alushousuja.. Eipä tule tosiaan sitä pyykkiä sitten kotiin.. Ja noista siteistä, samoilla linjoilla kuin jotkut muutkin ovat kirjoitelleet että eipä sitä todella näin ensisynnyttäjänä ole tietoa mitä siellä sairaalassa on ja mitä ei..
Mua alkoi myös mietityttämään kun yksi kaveri kertoi ettei sairaalan vaatteissa ollut housuja ollenkaan vaan pelkästään se pitkä paita ja kysyin sitten että eikö siellä synnyttäneidenkään osastolla ollut ihan normi pyjamaa et housut ja paita niin kuulemma ei.. Tietääkö joku miten on Taysin laita?! :O
Wohou!! :) Olin ilonen kun kävin aamulla vaa´alla ja paino pudonnut puoli kiloa nyt viikon aikana, siis pääasia ettei noussut ole.. Mutta jäin miettimään sitten että kai se painon putoaminen on ihan yhtä normaalia kuin nouseminenkin..?
Sitten sellainen kysymys että jos täällä on sellaisia keillä aiemmissa raskauksissa tihkunut lapsivettä niin kai sen huomaa?? Kun mä käytän siis pikkuhousun suojaa käytännössä koko ajan ja nyt on ainakin tänään ollut se pikkuhousun suoja aivan märkä, en jaksa uskoa että valkovuotoa niin paljon tulisi eikä se pissaakaan ole :D sen kyllä tuntisi jos lirahtaisi..
Voihan toki olla että on sit vaan hionnu niin tms.. Enkä mä nyt uskokaan että se mitään lapsivettä olisi mutta jos täällä siitä jollain kokemusta on niin olen miettinyt että voiko sitä tihkua huomaamatta..
Monesti olen huomannut että tässä koneella istuessa tuo paineen tunne ja supistukset on välillä tosi kovia ettei pysty istumaan oikein :( Odotan kyllä jo sitä neuvolalääkäriä että saa tietää onko tuo kohdunsuu ym. edelleen kiinni ja muutenkin niinkun pitääkin..
Hassua kun viime yönä nukuin todellakin piiitkästä aikaa hyvin!! Mutta silti on nyt jo väsynyt :/ vaikkei mitään ole tänäänkään tehnyt.. Sit minkä oon huomannu ja oletan johtuvan raskaudesta niin järjetön hikoileminene ja kuumuus!! :O Ja sen todella huomaan kun yleensä olen ihminen kenellä on aina kylmä :D
Sitten musta tuntuu että ruokahalu olisi vähän alkanut vähentyä.. tiedä sitten että kuvittelenko vaan vai mitä..
Mutta eipä tässä tällä erää enempää :)



jastu ja vilperi 33+3
 
jastu ainakin Taysin 2b:llä löytyi muutamat kappaleet paitoja+housuja sieltä vaatevarastosta (itse siis haetaan vaatteet+lakanat sieltä ). Loppuajasta meinasi housut loppua, mutta pidin sitten pidempään niitä kun eivät likaantuneet onneksi enää verestä (me siis oltiin viikko osastolla). Mäkin inhoan niiiiin paljon niitä pitkiä pyjamia etten voi todellakaan pistää sellaista päälleni :kieh: . Oonkin sanonut mun työkavereille, että tulen vaikka sieltä hakemaan vaatteita jos ei osaston kaapista löydy!

siru2006 tilasitko täältä liivit http://www.nursingbra-shop.co.uk/anita-nursingbras.asp ? Mä aion tilata sieltä, kun ainakin noi anitan liivit on 15-20? siellä halvemmat kuin Tampereen kaupoissa. Ainoistaan tuo koko juttu vähän mietityttää että miten se oikein loppujen lopuksi menee.

Perätilavauvoja näyttää olevan enemmänkin täällä. Itsellä ei varmuutta todellakaan tämän vauvelin asennosta. Hikka tuntui tänä aamuna melko alhaalla vasemmalla, että se vähän antaisi viitteitä että pää olis alimpana. Mutta siis poikittain ja "väärinpäin" on ollut tähän mennessä joka neuvola/ultra kerralla :| .

Kultasydän tervetuloa mukaan! Lisäilen sut listoille.

Muistattehan että olisi todella kiva että laittaisitte mulle muutokset yv:nä, varsinkin kun vauvoja alkaa kohta satelemaan. Yritän kyllä noukkia niitä täältä, mutta kun tekstiä tulee niin paljon päivässä ja varmasti vauhti kiihtyy ,kun kaikki viimeisetkin jäävät äippälomalle.

Eilen käytiin illasta ideaparkissa ja sen jälkeen kotona kyllä supisteli ihan kiitettävästi. Oli kyllä napakoita ja tuli 3-5min välein. Helpottui kuitenkin kun menin huilimaan. Päivällä tuli tehtyä lumiukko neidin kanssa, joten varmasti sekin sitten kostautui illasta.

Poppeliini ja poju 32+5
 
Yeb
JääKyynel, olit kyllä ihan selvästi selittänyt sideasian :D Mun vastaus taisi vaan olla jo samalla vastausta useampaankin sairaalavaippakommenttiin ja yleistä paasausta ;) Mutta tosiaan, kun tuota esikoista olin synnyttämässä niin ei mulla ollut minkäänlaisia siteitä mukana, enkä ollut edes tietoinen mitä sairaalassa on, en edes tullut ajatelleeksi koko jälkivuotoa.. hyvä että on tämmösiä palstoja!

Niiskuneiti, me osallistutaan tohon NeoPilottiin. Olikohan se niin että se on vaan TYKSissä? Tommonen tutkimus on tosi hyvä kun otetaan vaan se verinäyte, siitä mahdollisesti selviävät taudit on tosi hyvä saada tietää ajoissa :) Mihinkään lääketutkimuksiin en lähtisi mukaan..

Hui kauhistus Angelia! Varmaan hurjaa ajatella että vajaan kahden viikon päästä jo käynnistys :hug:

Hilipatuinen, onpas omituisen erilaisia näkemyksiä eri lääkäreillä :eek: Ottaa niistäkin sitten selvää mikä pitää paikkansa.

Yeb 35+3
 
nasumasunen Höh, näköjään käytäntö sitten menee noissa pukamien hoidoissakin paikkakunnittain tai ihan lääkärikohtaisestikin... Mä oon kyllä kieltämättä saanut aikalailla ihmetyksiä että miten ne on nyt operoitu kun synnytys on kohta. Mutta ilmeisesti ne oli sitten sen verran pahat että niiden kanssa synnytys ois ollu kipeämpi kun nyt tän lopputuloksen kanssa.

amgelia voi ei, siellä on pieni pyörähtänyt väärinpäin! :( Jospa se vielä saatais käännettyä. Mutta pian siellä on tosiaan sitten vauva jo sylissä. :)

Mä en pysty muuten katsomaan tuota Sairaala-ohjelmaa itkemättä silloin kun siinä on synnytyksiä. Itken joka ikinen kerta. Niin taas tänäänkin. Aina tulee vaan se mieleen että kohta meilläkin on tuo tilanne edessä.

Ai niin, täällä kun on paljon teitä joilla on raskauksia jo ennestään takana, niin onko teillä laskeutunut maha missä vaiheessa ennen synnytystä? Mulla kun tosiaan viime viikolla sf-mitta oli 33 ja eilen 29,5, terkkarikin totesi että nyt mahtuu käsi ihan eri tavalla tuohon ylös että kyllä se vauva on sieltä laskeutunut. Voiko tuo maha tipahtaa sitten kuinka paljon ennen synnytystä vai voiko se kieliä siitä että se synnytyst on oikeasti lähiaikoina?

Nyt taidan lähteä suihkuun. Ei ole särkyä takamuksessa, mutta kävely ja istuminen ei vielä oikein onnistu. Sillain "kiristää" takapuolta. :D

- Hapsiainen
 
hapsiainen itsellä ei sf-mitta tippunut kuin 1cm viimeisellä viikolla, mutta neiti majailikin tosi ylhäällä loppuun asti. Sf-mitta riippuu myös paljon siitä, missä asennossa vauva on mittaushetkellä. Mulla on ollut tähän mennessä vauva melkein aina poikittain/viistossa mitatessa, joten odotan kyllä milloin pompsahtaa käyrällä ylöspäin ts. on pää ylös/alaspäin. Hyvin yksilöllistä tuo miten laskeutuu, oon kuullut paljon juttuja joissa vauva ollut monta viikkoa ihan lähtökuopissa ja äiti kävellyt kuin ankka sen seurauksena B) . Ai niin ja pikaista paranemista pukamien kanssa. Multa operoitiin jouluaattona patti ylempää pehvasta/alaselästä, ja vasta nyt alkaa olemaan haava kiinni (jätettiin siis auki).
 
Heippa taas :) Teillä alkaa olla jännittävät ajat, olen hengessä mukana :) Täällä poika kasvaa hyvin, tänään painoa 3070g!!! Kotona ollaan koko perhe ja poika on aivan huippu ihana :heart: :heart: :heart: Herättää syömään kerran yössä ja muutenkin rento tapaus :)
Sairaalan siteistä, itse ainakin käytin niitä oikein mielelläni. Isojahan ne oli, mutta aivan sama kunhan pitivät vuodon... Ja itse tykkäsin niistä, mitä oli äitiyspakkauksessa, taisivat olla Vuokkosia. Jälkivuotoa oli enemmän tai vähemmän 5 viikkoa.
Jotenkin sitä ei osaa kirjoitella muille palstoille, joten odottelen teitä muita että saatte pienet maailmaan. Palstaillaan sitten taas samassa paikassa :)

Mutta täällä siis kaikki hyvin :) Voikaa tekin hyvin ja saattakaa pienet turvallisesti maailmaan :)
 
merkkailen että olen lukenut. joillaki jännät paikat et kuka lieneki ekana saanut vauvan tälle kuukaudelle.
kattoiko kukaan tänää sitä sairaalajaksoa jossa oli jakkarasynnytys, netistä sen voi myös kattoo. Mä kiinnostuin, näytti niin helpolta! Takuulla haluan kokea tuon jos vaan meidän sairaalassa on jakkarasynnytyksiä, luulis kai et on.

Mitähän loppuviikolle kehittää? tänään käytiin neitosen kans kerhokuvauksissa :)

arska äippä+ tyty 32+4
 
Poppeliinille tulin vastaamaan, että tuolta juuri tein tilauksen. Tilasin Bravadon The body silk seamless-liivit, Bebesin sivuilta lunttasin kokoapua ja s-koon liivit tilasin. Ihanat on kyllä. Hinta Bebesin sivuilla 49.50 ja 30 maksoin niistä näin. Toimitus tosi nopea, olisinko viime vkon ke tai to tehnyt tilauksen ja tänään tuli postin mukana. Samaa ei voi sanoa Pingpongin toimitusajasta! Mutta heillä ei ilmeisesti ole mitään varastoa itsellään, vaan tilaavat sitten tehtailta tuotteet, mitkä tilattu heiltä. Kaukalo ja jalusta tulivat kuukaudessa, kärryt ja adapteri on nyt lähteneet Saksasta (6.1. tehtiin tilaus)... Gessleinin tehtaasta siis viivytys johtunut.

Kerttuli hienoa, että pikkumies kasvaa ja voi hyvin ja olette saaneet hänet kotiin :heart: Käyttekö sairaalassa vielä kontrolleissa neuvolan lisäksi?

jastu mulla ainakin on molemmissa edellisissä painonnousu hidastunut tai jopa paino pudonnut raskauden viimeisillä viikoilla. Arvelen johtuvan siitä, että kohtu painaa mahalaukkua, eikä enää voi syödä kerralla kuin pieniä määriä. Lapsivesiasiaan kommentoin, vaikka itsellä ei olekaan edell. mennyt: loppuraskaudessa valkovuoto muuttuu usein tosi paljon juoksevammaksi, että voi olla sitä kuitenkin. Yleensä jos lapsivesi menee, niin sen huomaa, ainoastaan, jos menee korkeammalta kuin kohdunsuun kohdalta, niin saattaa tihkutella. Hajusta saattaa erottaa; lapsivesi tuoksuu spermalta, valkovuoto ei. Jos epäilyttää, niin tilanteen voi käydä tarkistuttamassa joko neuvolassa tai synnärillä.

Hapsiainen olisko viikoilla 34-35 sf-mitta pudonnut, en muista varmaksi, enkä jaksa lähteä kaivelemaan vanhoja neuvolakortteja.

Sideasiaan mäkin käytän kyllä sairaalan tarjoamia vaippoja alkuun, samoin verkkohousuja; ne pitää sen vaipan hyvin paikoillaan. Ainakin itsellä episiotomia ja pukamat olleet sen verran kipeät, että isosta vaipasta on ollut hyväksi pehmitykseksi. Kotiutumista varten otan yösiteitä mukaan. Ja jos episiotomia joudutaan taas tekemään ja on niin kipeä kuin viimeksi, niin mies saa ottaa ison pehmeän tyynyn autoon pehmikkeeksi kotimatkaa varten.

Nyt sänkyyn lukemaan kirjaa, käytiin lasten kanssa pitkästä aikaa kirjastossa tänään ja mukaan tarttui paljon kirjoja meille kaikille =) Harmitti, kun siellä oli Torey Haydenin uusin kirja, mutta oli vain pikalainattavissa, että olis pitänyt vkon päästä palauttaa. Ei sillä, varmaan olisin sen viikossa lukenutkin (ainakin edell. ko. kirjailin kirjat on ollu pakko ahmia), mutta se, että olisinko muistanut palauttaa jo vkon päästä sen :whistle:

 

Yhteistyössä