***HUHTIKUISET Lokakuussa***

No niin, nyt....

Tässäpä kuvaa vaunuista!!



Ja siis, oikeesti noi huusin hintaan 105 ?
Voiko oikeesti käydä enää parempi tuuri, vaunut oli vielä oulussa joten matkaakaan ei tullut pitkästi hakea eikä tarvinnu postauksia.

Ratasosakin on ihanan leveä ja mahtavat oheiset tuli mukaan.

Kyseessä on siis Brion yhdistelmät, en tiiä vuotta, mutta erikoiskuosilla olevat.

:heart: :heart: :heart: :heart:
 
buam Hyvät kaupat olet tehnyt siis. :flower:

Jääkyynel Voi rähmä, ei ole kiva olla kipeänä. Koita nyt parannella ittes! :hug:

Niin toivoisin ja bambinoko Kiva että käytte edes silloin tällöin kertomassa kuulumisia. Kenties sitä itse tulee roikuttua täällä liikaa, kun kommentoin joka päivä jotain ja yleensä useaan kertaan. :whistle:

Bliss, Sapfo ja Kellopeliappelsiini ainakin käyneet ultrassa. Olin niin innoissani omasta ultrasta, että en teitä muistanut onnitella ollenkaan. :)

Hohhoi, kohta nukkumaan, IHANAA! Vedän oikein kaksi peittoa päälleni.

Ja vielä - olkoon Tirppana tästä eteenpäin Anni. Ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että tyttö tulee ja puhutaan vauvasta aika usein Annina. :heart: Saattaahan sille Annille pallitkin kasvaa, mutta mennään nyt näin.

Empuuu ja Anni rv12+2

 
Hei, minäkin unohdin omassa ultrainnostuksessani onnitella muita ihania kuvia katselemaan päässeitä! Oli se ilmeisesti niin pään pyörälle laittava kokemus taas... :heart: Onnittelut siis kaikille muillekin! =)

Bliss
 
Plaah...
Oon ihan täpinöissäni odottanut torstain neuvolaa, että pääsen taas kuuntelemaan pienen :heart: lyöntejä (joku ehkä muistaakin että niitä vähän seuraillaan), mutta nyt esikoinen on ihan kipeänä eikä taida onnistua paraneminen siihen mennessä, täytynee siis siirtää...

-Toivotaan ja Pikkis rv14+5
 
Tänään seulontaultrassa kaikki oli hyvin ja lapsi heilui kuin heinämies, eikä meinattu kuviakaan saada sen vuoksi :D :heart: Ja onnea myös muille kuvien katselijoille =) :hug: Meillä pää-perämitta 5.67 cm ja viikotkin täsmäsi omiin laskuihin eli nyt menossa 12+2, eli olisi ilmeisesti sama kuin Empuuulla. :) Miespuolisko keksi että lapsi on Paavo niin kauan kunnes toisin todistetaan :p

Rapunen ja Paavo rv 12+2
 
Tosi monella kivoja ultrakuulumisia, onnittelut kaikille tasapuolisesti =) :flower:

Täällä eka kertaa tuntui tukalalta tehdä selkälihaksia mahallaan, kuin olis pallon päällä pötköttänyt - että kaipa se kohtu on kasvanut :heart: Pitänee siirtyä tekemään selät kontillaan.

Lopeteltiin tuossa sunnuntaina kuopuksen imetys... ei oikeastaan tunnu edes haikealta, kun ei sieltä kerran mitään enää tullut... Nyt onkin sitten sylitelty vähän tavallista enemmän :heart: Pikkumies siis 1v4kk :heart:

Kiva päästä uudelle viikolle =)
stoppis ja OivaIines 14+0
 
Huomenta!

Onnea kaikille jotka eilen kävi ultrassa! :heart:

Nyt pitää taas mennä, tänään käyn niissä verikokeissa ja vien tuon pissanäytteen samalla.
Mä inhoon neuloja :/

Mut samalla POKS!!! :heart: :heart: :heart:

buam 11+0
 
Huomenet täältäkin! :wave:

Eilen kävi niin ikävästi että kun käytettiin siskoni kanssa koiria metässä siskon 1v ikäinen koira ja meiän vanhempi 4v koira ottivat yhteen niin että jouduttiin lähtemään Ouluun päivystykseen tuon meiän koiran kanssa. Pentu repäs meiän koiralta palan kaulaa irti niin että siinä on nyt kolmen sormen mentävä reikä suoraan nahan alle. Lääkäri sanoi että tuuri ettei ole osunut 2-5cmn päässä oleviin isoihin kaulasuoniin!! :x Siitä ois tullu rumaa jälkeä! 140euron lasku sieltä tuli. Onneksi siskon kanssa ei ollut kahta puhetta etteikö lasku menisi puoliksi. Ilta meni pökkyräistä potilasta hoitaessa, yö huonosti nukkuessa kun huoletti toinen. Jätin yöksi sen pesuhuoneeseen, kun rauhoittavasta johtuen saattaa kuulema tehdä allensa jne. Koira nukkui kuin tukki koko yön. Illalla oli vielä melko pökkyrässä, päätään ei patjasta nostanut, mutta peiton alla häntää yritti huiskuttaa.. :heart: (peiton alla siksi koska rauhoittavat laskevat elintoimintoja ja ruumiinlämpö laskee niin tahtovat kylmettyä herkästi) Aamulla kuitenkin oli jo pirteä itsensä. Kävi aamupisuilla ja meni takaisin makoilemaan. Haavaa hoidetaan nyt avoimena, märkien sidetaitosten alla, antibiootein ja kipulääkkein lääkiten. Viikon päästä kontrolli. Toivottavasti paranee nyt noin, eikä tarvikaan tikkejä.. Aika hurjan näköinen kyllä oli, vaikken minäkään herkimmästä päästä ole.. :p

Tänään sitten hoitomuksujen kanssa apteekkiin lääkeostoksille :p

Täällä sataa lunta! Ihan ihkaoikeaa lunta, eikä märkää räntää, niinkuin on tullut jo parina päivänä. Jotenkin sitä herää ihan erilailla ajatukseen talventulosta (ja Joulun :heart:) kun lunta tupruttaa. Minä sitten rakastan talvea! :xmas:

Onnittelut kaikille muillekin eilen ultrasta hyviä uutisia saaneille! :heart: Ihanaa kuulla että kaikilla oli hyviä uutisia! Toivon ettei yksikään tästä pinosta enää joudu kokemaan pettymystä, vaan saadaan jokainen ennemmin tai myöhemmin terveet pikku paketit syliin saakka! :heart:

Onnittelut myös poksuneille! Viikko viikolta tässä vaan tarvotaan eteenpäin! :)

Monet ovat nimenneet jo pikku kyytiläisiä! Ihanaa! Pitäisi itsekin keskustella miehen kanssa miksi tätä miniä alkaisi kutsumaan.. Olisi ihana kun olisi joku persoonallinen, hauska, molemmille sukupuolille sopiva nimi, jolla kutsua masulaista. :heart:

Mukavaa alkanutta päivää kaikille!
 
Mulla on ollut netti poikki muutaman päivän, etten ole päässyt kirjoittelemaan.
Onnea kaikille ultrassa käynneille hyvistä ultra kuulumisista :)

Mä sain 3 viikkoa lisää saikkua, kun kävin maanantaina lääkärillä...

Eipä muuta ihmeellistä, täytyy lähteä hoitamaan asioita vähäsen, kommentoin paremmin kun kerkiän :)

Hilipatuinen rv 14+5
 
Monella ollut hyviä ultrakuulumisia. Onnittelut niistä :flower: .

Itsellä on huomenna klo 13 np-ultra ja pitää kyllä myöntää että jännittää, keskenmeno ei ehkä niinkään ole se mitä pelkään, koska sydänäänet kuuluu ja nyt aamulla ne olivat jotenkin erityisen voimakkaat =) . Lähinnä se, että miten pieni on kehittynyt ja löytyykö turvotusta/muista poikkeamia on se mitä jännitän. Noita asioita vartenhan tuo np-ultra on, ei sen takia että kiva päästä katsomaan vauvaa :| (vaikka mies aamulla sanoikin että senhän takia me sinne mennään ;) ). Tämänkin kokoisessa mammajoukossa kyllä laskennallisesti seulan pitäisi hälyttää jonkun kohdalla, ja koska huonojo uutisia ei ole vielä tainnut tulla (vai oliko jollain turvotusta?) niin pelkään että mun kohdalla niin käy :ashamed: . No vielä ois sellaiset 28h odotettavaa..

Poppeliini ja Taito/Taidot 11+3
 
kellopeliappelsiini voi koira parkaa.. toivottavasti paranee pian <3

Täällä sataa vettä huoh.. on niin syksy ilma kun vaa voi olla... mutta ihan kiva kuitenkin.. :):)
Huomenna vaihtuu taas viikot eiku yli huomenna.. :) hassua.. alkaa jo sitten 17viikko.. :O :)
Onko muilla muuten pää kipee useesti?? mietin vain että uskallanko mä ottaa päänsärkyyn kaks paramax rap 500mg.. ? kun siis migreeniä poden..lääkäri vaa ei osannuts anoo mitää sanoi että syö panadolia mutta sitä ei nyt ole.. :/
 
Moi. Ilmoittautuisin mukaan ketjuun. =) Lähes alusta asti oon taustalla seuraillut kirjoituksianne, mutta vasta nyt uskallan mukaan liittyä. Liekkö taikauskoa..??
Olen 24 vuotias, ja perheeseen odotellaan toista lasta. Esikko täyttää parin viikon päästä neljä vuotta. Viikkoja on kasassa 12+4 ja laskettu aika 17.4.

T: Santi ja masukki.
 
Ihanaa löysin viellä yhdestä liikkeestä brio joyful vaunut.. jotka on nyt varattu pe saakka kun käydään kastsomassa niitä..käytiin kyl jo viimeviikol yhdessä toissessa liikkees mutta siel oli ainaot sellaset ja ne oli turkoosin tai sellaset siniset.. ja muutenkin se henkilökunta ei oikee osannut sanoo juuta eikä jaata mihinkään mitä kysy.. niin mennään yhteen toiseen liikkeeseen jospa ne osais vastaa.. :)
Muuten vaikuttivat tosi kevyiltä ja helpolta.. vaikka heittoaisan takia ei ole jousitusta oikeestaan yhtään mutta koska kaikkea ei voi saada tai luulen niin ettäe i oo vaunuja jossa olis heitto aisa ja hyvä jousitus.. heh.. saa nyt nähä sitten mitä pe päätetään tehä.. jos ne on hyvät ni ostetaan ne koska brio ei niitä enään kai tee ens vuodelle... senkin haluan tietääe ttä miksi.. :)

sori vaunu vuodatus:D
 
Tiitu87 täällä yks jolla pää kipeä tosi usein (tälläkin hetkellä,jo eilisestä asti).Oon yrittäny pärjätä ilman särkylääkkeitä,mutta välillä en vaan kestä ja pakko ottaa paracettia.
(.) Mulla vähän surkeet fiilikset...kaveri raskaana kans,niin eilen sit ilmotti et ultrassa ei pienen sydän lyönyt :'( tänään sillä lääkkeellinen keskeytys sitte... Niin epäreilu maailma! :headwall:

Asiasta kukkaruukkuun...Olikos joku jolla oli kotidobbleri?Mulla on angel sound ja en ole ihan varma mitä ääniä mä sillä löydän :ashamed: välillä luulen löytäneeni sydän äänet aivan hetkesi ja sit ne taas katoaa...kaiken laista pulputusta ja loisketta(?) sieltä kuuluu ja ilmeisesti kuulen myös istukan "suhinan"(joka siis etuseinässä).... pitäskö olla huolissaan ku varmoja sydän ääniä en löydä...??

Hemmi ja Papu 14+4 *lähtee etsiin taas pienen sydän ääniä*

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
kellopeliappelsiini voi koira parkaa.. toivottavasti paranee pian <3

Täällä sataa vettä huoh.. on niin syksy ilma kun vaa voi olla... mutta ihan kiva kuitenkin.. :):)
Huomenna vaihtuu taas viikot eiku yli huomenna.. :) hassua.. alkaa jo sitten 17viikko.. :O :)
Onko muilla muuten pää kipee useesti?? mietin vain että uskallanko mä ottaa päänsärkyyn kaks paramax rap 500mg.. ? kun siis migreeniä poden..lääkäri vaa ei osannuts anoo mitää sanoi että syö panadolia mutta sitä ei nyt ole.. :/
Mä kysyin eilen lääkäriltä saako muuta kuin parasetamolia ottaa, sanoi että koska on jo yli 12 viikkoa voi toisinaan ottaa Buranaakin, 400 tai 600mg. Mulla on siis migreeniä ollut aika tavalla tässäkin raskaudessa, ja eilen ja tänään on juuri päällä. Tänä aamuna uskaltauduin sitten ottamaan Buranan (400) ja vaikka yksi burana mulle tavallisesti ei riitäkään, on siitä ollut kyllä ihana apu! Paramaxissahan on vaikuttavana aineena parasetamol, niinkuin Panadolissakin, eikö? Eihän sillä lääkkeen merkillä ole väliä, se vaikuttava lääkeainehan siinä on se tärkein.

Bliss
 
Yeb
Poppeliini, täällä yksi seulassa kiinni jäänyt :'( Turvotusta ei ihan mahottomasti (2,1mm viikolla 10+4) ollut mutta yhdistettynä veriseulaan saatiin riskiluvuksi 1:70. Toivottavasti teillä ultrassa ja seulassa kaikki hyvin, en tätä kohtaloa, epätietoa ja ihmettelyä toivo kenellekään! Meillä on ensi maanantaina edessä lapsivesipunktio, siispä odottelua vieläkin edessä. Seulakärähdyksen takia ei oo juurikaan tullut tännekään kirjoteltua, tuntuu että mä murehdin niin eri asioita kuin te muut. Samanlainen palstatauko iski kun pelkäsin keskenmenoa..

Hemmi, mulla on myös toi Angel Sounds kotidoppleri enkä kyllä saa pitkällistenkään etsintöjen jälkeen sillä mitään kuuluville minäkään. Suhinaa ja rätinää mutten minkäänlaisia sydänääniä. Silti tiedän että mahassa ollaan elossa, tai oltiin ainakin viikko sitten kontrolliultrassa ;) Ehkä se on sitten kiinni istukan sijainnista (mulla vissiin etuseinässä ) ja siitä että kohtu on niin syvällä ja taaksepäin kallistunut. Neuvolassakin kävin niitä kuunteluttamassa joskus ennen 10 viikkoa eikä mitään kuulunut vaikka esikoisesta kuului 9 viikolla.

Täällä oli monillakin ollut huolia siitä ettei vatsa vielä näy vaikka muilla jo näkyy. Mulla ei kanssa tuosta ekasta näkynyt juuri ollenkaan, töissäkin jäin kiinni vasta neljä kuukautta ennen laskettua aikaa vaikka olinkin hoikka.. Nyt tästä toisesta tuntuu että vatsa on jo nyt ihan pallo! Luulen kyllä että siinä on enimmäkseen turvotusta ja tota ylimäärästä mitä imetyksen lopetuksen jälkeen on kertynyt kuin oikeeta vauvamahaa :LOL:

Taustalta olen joka päivä teidän jutut kyllä käyny läpi mutta kommentointi on aina jäänyt, josko sitä tästä vähän tsemppailis taas.. Tervetuloa uusille :flower:

Yeb 14+4
 
tiitu87: Mä sain neuvolalääkäriltä reseptin panacod poreeseen, siinä on parasetamolia 500mg sanoi että voit ottaa kaksikin, mutta toisaalta koska panacodissa on myös kodeiinia niin suositteli että mikäli yksi poretabletti ei auta niin panadolia samaan aikaan, siten että tulee gramman kerta-annos se on ihan turvallista.
Eli voit ottaa sen 2 paramaxiakin.

Edellisessä raskaudessa mulla oli usein myös migreeniä, voltaren rapidia otin silloin tällöin senkin sopivuuden tarkistin terratologisesta palvelusta sieltä sanottiin että tulehduskipulääkkeitä voi ottaa satunnaisesti mutta kehottivat välttämään niitä kuitenkin viimeisellä kolmanneksella.

Täällä sataa ja tuulee myös. Ei menty aamulla puistoon kaveri tuli lastensa kanssa meille leikkimään. Ihan mukavaa vaihtelua sekin vaikka jäi nyt se aamu ulkoilu väliin mutta eiköhän me pärjätä ilmankin sitä. Toivotaan ;)
 
Kellopeliappelsiini Hui! Toivottavasti haukku paranee! :hug:

Santille tervetuloa! :flower:

Päänsärystä Mulla on särkenyt nyt reilun viikon päätä. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Itse luulen että mulla johtuu aika pitkälti niskoista, päätetyö ja huono työasento niin ei paljoa muuta tartte. Jos ei perjantaina olevan hierojan jälkeen helpota yhtään niin sitten johtuu vissiin jostain muusta.

(.) Meille muuten ostettiin vastoin mun/meidän periaatteita jo häkkisänky. Miehen kaveri tarjos hyvän sängyn todella edullisesti niin ei sitten enempää mietitty vaan suostuttiin ottamaan se. Viedään se nyt vielä mun vanhemmille säilöön, lähinnä pois mun silmien alta. Eikä meillä ois kyllä tilaakaan, täytyy sitten talvella kehitellä jotenkin tilaa vauvan tavaroille, mutta ei vielä.
Niin ja olihan anoppikin mennyt ostamaan jo parit vaatteet vauvalle, vaikka ollaan sanottu ettei vielä saa hankkia mitään. :D Se näytti ne mulle mutta miehelle ei kuulemma saa sanoa kun se tietää että sieltä tulee sanomista. :LOL: Kivallehan ne näytti, mutta kun en haluais vielä ajatella mitään tuollaista, ehkä tää on sitä taikauskoa tai jotain...

Tänään yllätin itseni ja sain syötyä oikeaa ruokaa ensimmäistä kertaa koko raskausaikana. Kävin tuolla työpaikkaruokalassa syömässä lihapullia ja perunamuussia ja hyvin maistui. Näyttäis myös sille että ei nyt ainakaan ole heti potkimassa takaisin. :)

Viime yönä muuten heräsin aivan järkyttävään kipuun vatsassa. Olin unissani liikahtanut jotenkin niin että ilmeisesti se oli joku repäisykipu tms. Kipu kesti hetken mutta sattui ihan älyttömästi. Mutta tuollaiset repäisyt lienee normaalia?? Onhan? En jotenkin jaksa nyt huolestua tuosta, ajattelin sen vain olevan normaalia.

Niin ja mua pissattaa ihan koko ajan, hyppään töissä tosi usein veskissä. Juon kyllä suht paljon vettä päivän aikana, mutta jotenkin se tulee tavallista nopeammin ulos. Onko muilla mitään vastaavaa?

Nyt takaisin työtekoon, vaikkakin tällaisena myräkkäpäivänä parasta olisi maata peiton alla piilossa tuolta sateelta. :)

- Hapsiainen ja herne 15+0 *POKS*
 
Päänsärystä Mua vaivasi kanssa ihan hirveä päänsärky ennen kuin jäin saikulle. Kuuluu kuulemma jossain vaiheessa ihan asiaan että voi olla päänsärkyä...

Hei, onkos joukossamme ketään jolla ois kokemusta noista sisaruslaudoista ja rattaista...? Kamala pähkiminen jo nytte että minkälaiset rattaat sitte ostaa...

Muoks...
Hapsiainen mulla on kanssa tommoisia repäsykipuja kun makaa sängyssä ja yrittää vasemmalta kyljeltä kääntyä selälleen niin siinä tulee yksi sellainen kulma missä sattuu aina niin P****sti.
 
päiviä. Hyvällä tuurilla netti voi toimia kohta, modeemissa ainaki palaa tarvittavat valot, mut netti ei vielä pelitä. Toivottavasti vika ei oo täällä päässä vaikkei vahvistusta ole vielä tullutkaan. Hain tänään saikkua. Uskomatonta, mutta totta. Lapun kirjoitti sama lääkäri joka oli mulla neuvolassa. Tunnistikohan. Minäkää en oo tolla angel soundilla kuullu ku omat sydänäänet ja muita ääniä. Mullaki muistaakseni istukka etuseinässä ja sit on taaksepäin kallistunut kohtu.
 
Ultra tänään klo18 ja pelottaa ja jännittää niin, etten osaa mihinkään keskittyä! Kolme kertaa oon ultrassa kuullu ikäviä uutisia, niin tuntuu aika kamalalta mennä ultraan. :x Mutta en kyllä malta olla menemättäkään. :whistle:
Päänsärky vaivaa täälläkin. Aivan kamala yrittää tehdä lasten kans kotihommia, kun ei tuon säryn takia oikein pystyssäkään vois olla. Makuulla helpottaa, mutta enpä mä jouda hirveesti makoileen, kun 5v, 4v ja 2v lapset vaatii huomiota ja kohta tuo koululainenkin kotiutuu.
Pitäkää peukkuja, et saadaan illalla hyviä uutisia.

Tänään menkkojen mukaan tasan rv12. Mutta vähenee varmaan viikot ultrassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilipatuinen:
Hei, onkos joukossamme ketään jolla ois kokemusta noista sisaruslaudoista ja rattaista...? Kamala pähkiminen jo nytte että minkälaiset rattaat sitte ostaa...
Meillä oli/on Brion Twinettet, ne oli siihen aikaan kun ne ostettiin, käytettynä, markkinoiden kapeimmat 74cm leveät.
Asuttiin silloin kerrostalossa ja nuo mahtui juuri ja juuri hissiin. Tosin sitten kun se kakkonen syntyi ei enää asuttukaan kerrostalossa, mutta kyllä tuli kaupoissa käydessä tarpeelliseksi, monessa paikassa ne hälytinportit on niin kapeat ettei niistä ole toivoakaan päästä yhtään leveämmillä läpi.
Yhdessäkin kaupassa oli tasan kaksi kassaa missä oli leveämpi tuo portti eikä ne ollut koskaan käytössä kun siellä käytiin.
Kävivät onneksi kuitenkin meidät aina päästämässä läpi niistä että päästiin poiskin kaupasta ;)

Myöhemmin oli käytössä myöskin Brion seisoma-alusta sitäkin tuli käytettyä ja ihan näppärä oli, jopa pienessä sohjossa/lumessakin.

Varmaan noilla twinetteillä mennään nytkin ensvuosi, ehkä sitten seuraavana taas tuo lauta tulee käyttöön. Twinettessä on "normaali" kokoiset pyörät ja ne on mun mielestä kätevät.
Puistossa parilla on Carenaa mutta ei ne loppujen lopuksi näytä yhtään kätevimmiltä vaikka nätimmät kyllä ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilipatuinen:
Hei, onkos joukossamme ketään jolla ois kokemusta noista sisaruslaudoista ja rattaista...? Kamala pähkiminen jo nytte että minkälaiset rattaat sitte ostaa...
Mä olen kanssa jo ehtinyt hätähousuna pohtimaan tuota ratasasiaa ja olen kyllä vahvasti kallistumassa tuon körötyslaudan puoleen. Meillä esikoisella käytössä Emmaljungan yhdistelmät ja nykyisinkin on jo tosi työlästä saada neitiä istumaan rattaissa. Haluaa aina kävellä itse. Luulen, että tuplat menisi melko lailla hukkaan. Itseni tuntien kun en kuitenkaan mitään halpisversioita kelpuuta, niin turhan kalliiksi tulisi se hankinta.

MetsäMörrinVaimolle peukut pystyyn illan ultrareissulle. Hyvin se menee!

).) Aamupäivällä olin tuntevinani muutaman hennon hipaisun masussa. Jokohan se Sulo siellä rupeaa viestittelemään äiskälle terveisiä. Aika varma olen kyllä liikkeistä, palautuu esikoisen ekat liiketuntemukset mieleen. Ihanaaaaa! :heart:

manteli ja Sulo 13+6
 

Yhteistyössä