***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Santi onnea synttäreiden johdosta! :flower:

Iso :hug: kaikille selkä- ja lonkkasärkyisille ja turvotuksen vaivaamille. Mulla ei ole turvotusta (vielä ), mutta lonkat vaivasi pahastikin tuossa joitakin viikkoja sitten ja nytkin saattaa yöllä pyörityttää tovin sängyssä. Herään useasti jalat jotenkin merkillisesti koukussa toinen toisen päällä niin kuin istuisin. Mietin tässä kumpi on oire ja kumpi syy...

Masu mulla on ruvennut painamaan niin, että on välillä tosi hankalaa istua töissä tuntikausia pöydän ääressä. Viikonloppuna molempia jalkoja pisteli yhtäkkiä samalla tavalla kuin silloin kun ovat puutumassa, vaikka en ollut istunut kuin joitakin minuutteja. Tosi ilkeä tunne. :$

Kaiholla luen normaalien talvitakkien käyttäjistä. Mulla lakkasi menemästä päälle useita viikkoja sitten ja nyt käytän sellaista takkia, että näytän lähinnä kauhean lihavalta. Aamulla ruuhkabussissa mietin, että olispa kesä ja ihmiset näkisi, että mulla on vauvamaha eikä yrittäisi vaan survoa mua vatsa edellä jotain tankoa päin kun ei se masu mene sisään eikä anna myöten vaikka miten henkeä pidättelisin.

Viina keskusteluun munkin pitää vielä osallistua. Meillä mies juo kaksi olutta (aina sama määrä ) lauantaisin saunan jälkeen ja silloin harvoin kun ollaan miehen perheen kanssa, saattavat isänsä kanssa juoda myös viskiä, mutta niin vähäsiä on yleensä määrät, että niillä ei ole vaikutusta seuraavaan päivään. Itse otan ei-raskaana mielellään lasin tai pari viiniä ruoan kanssa tai iltaa istuessa, ei kuitenkaan niin, että tuntisin humaltuvani, koska en halua lapsen kärsivän muutoksesta mun käytöksessä. On omasta lapsuudesta kristallinkirkas mielikuva siitä kuinka inhottavaa se oli kun isi sössötti samoja ah niin hauskoja juttuja uudestaan ja uudestaan ja haisi pahalta.

Filuuri 24+
 
mirabel täälläkin pyörii pienet kestovaipat mielessä. Jotain on tullut huutiksesta ostettua, hahtuvasta olen itse tehnyt yhdet pöksyt ja mummoni, jolla oli kovasti käsityön puutetta teki kolmet. Imuja on vähänlaisesti, joten bambukankaasta on tässä ollut tarkoitus tehdä niitä lisää. Kangas tuolla jo odottaakin sopivaa hetkeä. Nyt käytössä lähinnä hamppuimuja, mutta koska ei ole kuivausrumpua, tuppaavat menemään vähän koviksi. Esikosella cuddlet ovat nyt suosikkeja (siis kuoret) ja koska niissä on niin hyvät säädöt, menevät varmaankin aika pienestä myös tulokkaalle. :)

Paikkojen löystyminen ja siihen liittyvät kivut ovat täällä hiukan lisääntyneet, mutta pelkäsin niiden alkavan tällä kertaa jo aiemmin. Esikoisestakin olivat tosi aikaisin jo riesana. Tsemppiä sellaisten (jo toki muidenkin) vaivojen kanssa painiville!!! :hug:

Liikkeitä tuntuu päivittäin usein. Istukka tuossa edessä kyllä vaimentaa niitä melkoisesti. Melkoista möyrintää ja kuperkeikkojen heittoa on aina vaan useammin. Minusta liikkeet ovat ihana juttu vielä tässä vaiheessa. Sitten kun alkaa olla ahdasta ja iskua/potkua tulee mm. rakon suuntaan on kyllä tippa linssissä ja sitä synnytystä alkaa tosissaan kaivata...

Istukka etuseinämässä on minulle uusi juttu. Esikoisesta oli takaseinämässä ja esim. liikkeet tuntuivat silloin toisella tavalla. Vatsan muoto on myös toisenlainen. Vauvamaha alkaa kyllä alhaalta, (toivoakaan omien farkkujen pitämisestä ei ole ollut aikoihin kun painaa niin ikävästi tuosta edestä ) mutta on jotenkin pystympi. Esikoisen kanssa tuntui että maha "roikkuu", mutta nyt ei sitä ongelmaa ole ainakaan vielä ollut. Istukan sijainnin piikkiin laitan tämän jutun.

Painoa on tullut vielä maltillisesti. Alkuun putosi ja nyt ollaan lähtöpainossa. Nälkä on kuitenkin käsittämättömän suuri, joten ihmettelen ellei kohta ala näkyä painossakin! :LOL: Ihan eri tavalla menee siinäkin mielessä tämä raskaus edelliseen verrattuna. Silloin painoa oli melkolailla samassa vaiheessa saman verran, mutta lähtöpaino oli tuolloin 8kg vähemmän! Olen siis toiveikas, ettei lopussa painoa olisi enempää kuin viimeksi. Aluksi kun vähän hirvitti jos sitä se sama 20kg tulla paukahtaa...

Alkoholin käyttö on meillä sukulaisten takia ollut tapetilla useamman vuoden. Mies tuppasi itsekin ottamaan melko usein ennen esikoista. Määrät vaihtelivat saunakaljasta änkyräkänniin. Mies kuitenkin alkoi vähentää juomistaan lähisuvussa reilun alkoholin käytön takia tapahtuneiden ikävien asioiden takia, ja nykyään saa jo kahdesta oluesta kunnon krapulan! Ei siis juo enää oikeastaan koskaan. Saunakalja menee silloin tällöin, mutta muuten ei ota. Omat juomiset ovat jääneet kokonaan kun esikoista aloin odottamaan ja jos lapsia toivotusti tulee paljon, en koske alkoholipitoisiin juomiin vielä vuosiin edes ruokajuomana.

Talvitakki (sellainen jossa peuhataan muksujen kanssa pihalla ja rämmitään metsissä ) menee vielä kiinni, mutta housut alkavat tulla ongelmaksi... Henkselitoppikset menisivät muuten, mutta jostain syystä hartiat ovat alkaneet suuttua henkeleistä niin, etten pysty niitä pitämään. Toiset toppikset puolestaan meinaavat valahtaa kun vetoketju on pakko pitää auki. Kangas sattuu vielä olemaan niin liukasta, että valuvat helposti. Siistimpi talvitakki menee vielä juuri ja juuri kiinni, mutta ei varmaan montaa viikkoa enää. Pitänee siis ruveta tosissaan tutkimaan mitä tuolta kaupoista löytyy ja keksiä noihin housuihinkin jokin systeemi.

Donu ja Pikkuinen 21+0
 
neuvola takana.. kaikki ok, en vaan taas muista minne kortin lykkäsin kotiin tullessa... :ashamed:
Kelan hakemuksia pitäis alkaa täyttämään.. Mitens se meni mitä pitää ruksia jos/kun hakee "kaksi lasta kolmenvuoden aikana"-periaatteella?!?
Varmaan netin kautta laitan hakemuksen eteenpäin.. ;)

Hävettää oikeesti kun on näin huono muisti, hyvä kun oman nimensä muistaa... :ashamed:

Jos koittaisin taas vähän kommentoida (mitä muistan teidän jutelleen.. :LOL: )

Alkoholista sen verran, meillä ei juoda oikeastaan ollenkaan. Enpä edes muista koska olisin viimeksi juonut.. Tais olla kevät/kesällä kun koitin saunassa ottaa siiderin, miehellä sama.. :D
Nuorempana ehti senkin edestä.. :LOL:

Talvitakeista.. Tilasin ellokselta sellaisen a-linjaisen villakangastakin. Otin "vaan" yhtä kokoa isomman mutta varmana mahtuu isompikin masu alle, eli olis voinut vaihtaa omaan kokoonkin vaan en jaksanut vaivautua.. :)
Tosi kiva tuokin on päällä, ja vaikka tilava onkin istuu hyvin olkapäiltä ja hihoista.
Eihän se ihan käytönnöllisin ole tuolla puistossa seisoskellessa, mutta lämmittää varmasti..

JOllain oli rannekipuja (anteeksi etten muista kenellä.. :ashamed: ) Mulla aiemmissa ollut ja se on kuulema aika normaali raskausoire, eli rannekanava jotenkin turvotuksen ym takia oireilee, virallisesti kai rannekanavaoireyhtymässä pelkästään sormet puutuu mutta kyllä mulla ainakin on ihan kyynärpäästä alaspäin tuntunut "puutuneelta".
Itsellä auttoi pahimmillaan ollessa kun idealsiteellä tuin käden iltaisin. Lastoittamallakin kuulema saa oireita pienemmäksi..

Nyt ei ainakaan vielä ole oireillut, eikä vielä muitakaan kipuiluja onneksi ole tullut.. Jaksamista kipujen kanssa "painiville".. :hug:

Kantoliinoista ja kestoista oli muistaakseni kanssa.. Meillä pari liinaa, pitkä kudottu (vauva-lehden tilaajalahja.. :) )ja kanga, viimeksi mainittu minusta ihan ykkönen kun on vastasyntynyt, saa niin ihanasti sinne "kengurunpussiin" pienen mukaan.. :heart:
trikoista olen kovasti haikaillut, ehkäpä vielä sen ehdin jostain hankkia.. :)
Kestoja ompelen jonkin verran, jos taas kokeilisin käyttää.. :)

No enpä sitten enempää muistakaan.. Täytyypi lisäillä jos olikin jotain.. :)

:flower: vielä Santin synttäreistä ja kaikille muille joilla hyviä ultra-tms kuulumisia.. :D

Fantastic4 rv 22+4
 
Oon alkanu miettiin, että oiskohan niin, että kun mul on ihan varma poikaolo, niin meille tuleekin sitten tyttö? :D Monilla kun on täällä ollu tyttöolo ja poikaa onkin sit luvattu.. :LOL:
Noh, se toivottavasti selviää torstaina =)

Liikkeistä Niinkuin mirabelin mielestä, niin myös mun mielestä ne liikkeet ja potkut on aivan ihania :heart: Mä pojan syntymänkin jälkeen jäin kaipaan niitä potkuja ja sitä myllerrystä joten nyt saan taas nauttia niistä =)
Mulla kans vauva ei taida tykätä jos istun jotenkin silleen jalat mahaa vasten, koska sillon alkaa aina potkimaan :D

Santille onnittelut! =) :flower:

Katyana & Väpä <3 19+5
 
Fantastic4, minäkin aion hakea Kelalta tukia "kaksi lasta kolmessa vuodessa"-periaatteella. Mut en ole vielä saanut papereita neuvolasta, varmaan ensi viikon neuvolassa saan ne.

Kiiajaville: Nuo lasten tapaturmat on kyllä ihan kauheita! :eek: Jotenkin tuntuu, että näin pienten kohdalla aikuisten tulisi kyetä estämään ne, mutta mahdottomalta se tuntuu. Mies aina yrittää lohduttaa mua, että mä olen estänyt jo monet kymmenet, ellei jopa sadat turmat, että väkisin joskus tapahtuu jotain. Ei se silti lohduta, kun tytön huulessa on noin näkyvä arpi. Toivottavasti huulen solut/pinta uusiutuisi tämän ikäisillä vielä niin hyvin, että tuo arpi katoaisi kokonaan. Harmittaa myös se, että huulirajasta puuttuu amorinkaaren kohdalta nyt pieni pätkä kokonaan, kun siinä oli juuri tikki. Kuulemma voisi joskus teini-iässä / aikuisena kestopigmentoida siihen rajaa vähän, mutta ei sellaista voi vielä miettiä. Jäikö teille muuten arpi tapaturmasta? Harmi, kun me ei selvitty pelkällä liimaamisella.

Täälläkin on välillä iskias-tyyppistä särkyä, mutta onneksi se ei ole vielä toistaiseksi kestänyt pitkään. Kauhulla odotan, jos ja kun särky jää pysyväksi.. Turvotusta ei myöskään ole vielä paljoa, lähinnä nilkoissa ja kasvoissa. Esikoiselta piti ottaa sormukset pois sormista jo tässä vaiheessa, joten siinä mielessä nyt menee paremmin.

Piipa rv 22+1
 
fantastic4 Netin hakemuksessa kysytään työtuloista tms. Siellä ei ole vaihtoehtoa 2 lasta 3 vudessa, joten laita ylin, eli maksu 2008 verotulojen mukaan. Kela kuulemma katsoo asiakkaalle parhaimman menettelyn käsiteltäessä. Noin siis sanottiin asiakaspalvelussa.
 
Uusien viikkolukemien kunniaksi kuva mun pallosta :heart: eli rv 23+0




Onnittelut kaikille ultran kävijöille, taas lisää tytöiksi luultuja poikia :D

Iso :hug: kaikille kipujen kanssa kärvistelijöille :hug: Aika paljon tai siis monella tuntuu olevan vaivoja :( Kunpa löytyisi teille apua ja helpotusta jostain! Itelläni kävi yhtenä päivänä pieniä liitoskipuja, mutta otin sitten unikaveriksi tyynyn jalkojen väliin, eikä sen koommin ole tuntunut kipuja :)

Potkut tuntuu ja näkyy melkoisen tömäköinä jo mahan päällekin =) Ihanaahan se on :heart: Harvemmin vaan kukaan kerkee tunnustelemaan niitä isoimpia banaanipotkuja, kun kaveri jo vaihtaa paikkaa... Mulla on muuten kohtu jo tosi korkeella, todellakin jo lähempänä kylkiluita kuin napaa, ja potkutkin siis tuntuu varsin korkealla. Joskus ensi viikolla taisi olla neuvola, näkee sitten mitä se sf-mitta sanoo. Olen kyllä lyhyt, joten ei kannata pitkäselkäisten kauhistella, jos kohtu tuntuu huomattavasti alempana :D

Niin joo, tuosta viinasta ei meillä onneksi ole ongelmaa. Mies käy 4-5 kertaa vuodessa jossain illanistujaisissa eikä ikinä ole ollut sellaisessa kunnossa, että olisi ympäriinsä oksennellut - onneksi, en sietäis sellaista ollenkaan! Itse olen ollut jo useampia vuosia nollalinjalla, siis muulloinkin kuin raskaus- ja imetysaikoina :D Mies saa puolestani ottaa sen minkä ottaa, kun osaa kerran fiksusti olla :D , kotona hän ei silti käytä ollenkaan, eikä mun mielestä lasten tarttis alkoholin käyttöä juuri nähdäkään.

Santille onnittelut vielä =)

stoppis ja Oiva 23+0
 
heipsan, eilen kävin tosiaan neuvolassa. kaikki oli hyvin. vauvan sydän äänet 156 luokkaa. verenpaine 122/68 ja hemo 124 rautaa siis syön. paino vähän noussu eli 488g.
neukkutäti sit lähettää mulle kotiin kelaa varten todistuksen 2vk päästä. sanoi myös tuosta sokerirasituksesta et rv 25 voi mennä sinne et ei pakoteta mut suositellaa et kaikki kävis kun sitä voi olla vaikkei ylipainoa ole tai riski ikää jne. enpä tiedä sit menenkö ja monta tuntia syömättä nii ei houkuta et oloni ei kauhee hyvä sit ois et melkeen olla mies tukena et selviän siit reissusta.

viimeyön töissä oli ihan suht rauhallista. mut tänään sit ku heräsin 12 aikaa joha oli vas. puolen ala masusta kipeit viiltoi ja maha kovana et ilmeisesti supistuksia ja mul tuli yhtäkkii sellanen hiki ja kauhee epämukava olo. meni ohi sängyssä pötköttelen ja söin banaania jne.

mut nyt mieheni lähtee eteläsuomeen kursseille ja tulee vasta torstai iltana myöhään.

arska äippä+ "poika" 20+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fantastic4:
Kelan hakemuksia pitäis alkaa täyttämään.. Mitens se meni mitä pitää ruksia jos/kun hakee "kaksi lasta kolmenvuoden aikana"-periaatteella?!?
Sitä kohtaa ei ole ruksittavana, kuulemma tarkistavat asian oma-aloitteisesti, mutta "lisätietoja" kohtaan voi laittaa asiasta maininnan.

Piipa meillä ei jäänyt arpea huuleen pojalle, vaikka ne hampaat tulikin siitä läpi. Eikä se liimauskaan pysynyt siinä kuin muistaakseni päivän.
Tänään taas poika on saanut puistossa kuhmun päähänsä.. eikä edes muista missä vaiheessa.. aluksi ei ollut edes muistanut mistä se oli tullut..
Viimeviikolla liukastui kivellä ja silloinkin oli muuten huuli auki, ihan pienesti vaan onneksi..

Jos kätilö sanoo tästä syntyvästä pojasta että on juoksija hänen synnyttyään vaadin kyllä ottamaan sanansa takaisin.. Viimeksi meinaan kätilö totesi että tämä poika on juoksija ja sitä hän totisesti on.. Siinä vaiheessa kun oppi kävelemään alkoikin juosta ja pysähtyi vasta kun törmäsi naama edellä seinään, pyllähti pyllylleen, nousi ja jatkoi taas juoksemistaan kunnes taas törmäsi ja kaikki toistui ja toistui..

KiiajaVille 23+4
 
mulla on muuten samaa ku nasumasusella vauva taitaa olla pinnassa aamuisin, muutamana aamuna oon ihmetelly omaa mahaa ku se on niin hassu :D on maha, ja sit on vie siinä päällä semmonen kova möykyrä navan kohilla, taitaa siis vauva majailla sillon siinä...? tajusin nyt vasta ku luin nasumasusen viestin =)

oho stoppis mikä maha :D tosi hieno vaavimasu :heart:

| . | masussa jyllää! nyt tuntuu tosi selkeesti. onko muilla havaittavissa vauvalla rytmiä? meillä on aika hiljasta muuten mutta näin illalla viidestä noin kasiin jumpataan :D tänään on eka kertaa jopa tuntunu vähän ikävältä potkut kun tuonne alas potkuttelee, ei kestä olla yhtään pissahätä :D

mut tosi ihanaa ja jännää tää on kyllä, oon niiiin onnellinen =)

itku ja kiukun puuskat on kyl välillä ei-hallittavissa, mies jopa vertas mua salkkareitten sallaan.. :ashamed: en mä nyt niin paha oo :D

joululahjojakin oon saanu nyt osteltua, oon niitä jo vähän ressannu ku vähän aikaa sit en ollu edes miettiny mitä kaikkee pitäs ostaa.

mahakipu semmosta pingotusta ja pakotusta on välillä, oon laittanu venymisen ja kasvamisen piikkiin.
 
Mulle tulee aina näistä raskausajan mielialavaihteluista ja tunteen purkauksista mieleen se yksi suomalainen sketsi sarja jota alunperin näytettiin 2003.

Siinä oli raskaanaoleva nainen ja hänen miehensä oli lievästi sanottuna pain in the arse ja keksi jos mitäkin. Nainen siitä aina otti nokkiinsa ja mies vaan totesi "kulta sä taidat nyt olla hieman herkillä". Silloin se nauratti älyttömästi, mutta totesin miehelle että selkääs saat jos niin menet kommentoimaan mun mielialanvaihteluita tai tunteenpurkauskia..
Toki niin meni sitten sanomaankin, mutta jotenkin se aina laukasi tilanteen itselläkin ja hymyhän siinä huulille nousi..

Harmi kun en enää muista minkä niminen ohjelma se oli.
 
Kiitokset vastanneille.. Täytyy koittaa illalla tai jossain vaiheessa kun on rauhallista tutkailla sitä kelan sivua.. Voisivat kyllä tehdä vielä vähän helpommaksi tämän(kin) etuuden hakemisen.... :headwall:
Vaikka itsekin olen jo useamman hakemuksen täyttänyt on silti aina ihan sormi suussa että mitäs tähän pitikään laittaa.. |O :xmas:
Palkkoihin jo sain tänään soitettua ja varmisteltua ettei työnantaja maksa mitään kun en ole välissä ollut töissä.. Pomolle pitäis vielä varmaan soittaa.. :ashamed:
Kumma juttu mutta jotenkin jännittää.... :LOL:

Joo, takaisin iltapuuhiin..
 
r09
Pitkästä aikaa saan kirjoteltua. Täällä käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin. Jännätään loppuun asti, että kumpi tulee=) Itsellä tosin ihan tyttö olo... Saas nähdä.. Paljon ollut puhetta mies ja viina, meillä mies juo saunaoluet ja käy ehkä kerran pari vuodessa kapakassa joten ei ole mitään ongelmaa. Normaalia elämistä.
Kipuluista kärsiville paljon haleja ja voimia=)
Joulustressi iskee kohta täysillä kun on vasta 3:lle saanut lahjat ostettua ja vielä paljon ostettavaa.
Mukavaa viikkoa

r09
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
kiiajaville, eihän se ohjelma ollut joku mankeli? noi näytti mull ejotain otteita sellasesta ohjelmasta netistä
Ei ollut Mankeli.. sillä sarjalla ei ollut tekemistä Kummeli-väen kanssa.

Sillä naisella oli vaaleat pitkät hiukset, ja mies .. sen kuva on mulla päässä mutta kun nimeä en saa päähäni..

Aikansa etsin googlella niin vihdoin löysin Paristo oli sen sarjan nimi ja näytetiin maikkarilla. YouTubesta löytyy vain joku 14sek pätkä, mutta ei juuri tästä sketsistä.

Santille myös täältä synttärionnittelut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Ei ollut Mankeli.. sillä sarjalla ei ollut tekemistä Kummeli-väen kanssa.

Sillä naisella oli vaaleat pitkät hiukset, ja mies .. sen kuva on mulla päässä mutta kun nimeä en saa päähäni..

Aikansa etsin googlella niin vihdoin löysin Paristo oli sen sarjan nimi ja näytetiin maikkarilla. YouTubesta löytyy vain joku 14sek pätkä, mutta ei juuri tästä sketsistä.
oukei, ajattelin vaan et kuulosti jotenkin samalta mitä mulle näytettiin :LOL:
 
Heipsun kaikille, uutena vielä tulisin joukkoon, oon käyny juttuja lukemassa, mutta jotenkin on ollu kynnys ite liittyä joukkoon, kun en ikinä aikasemminkaan minnekkään foorumeille oo käyny kirjottamassa.. Kaikin puolin vielä vähän harjottelemista että osaa kaikkee näitä juttuja käyttää (eihän tää mitään ydinfysiikkaa oo, mutta blondi on blondi vaikka kuinka hiuksia värjäis :ashamed: ) Tjooh, eli ennestään meillä on 08 syntyny "reipas"(=täystuho) poitsu, josta nyt sit toukokuussa olis tulossa isoveikka. Vantaalla asutaan ja Kättärille ollaan menossa synnyttään. Niin ja la on siis 9.4. Mitäs muuta... helpolla on tähän asti tässä raskaudessa päästy, alkuun oli vähän huonoa oloa ja todella paljon väsymystä, mutta toisen kolmanneksen alettua olo tasottu aika lailla, joskin siitä väsymyksestä tuskin koskaan pääsee eroon esikoisen kanssa =) . massu on jo kovasti kasvanu, joskaan ulkopuoliset ei sitä tunnu vielä oikein huomaavan, ja pikku-ukko(poikaa siis povattu) potkii kovasti. hmm, jospa sitä lähiaikoina koittais saada jotain muutakin tekstiä kuin omaan napaan liittyvää, nyt täytyy kuitenkin toivottaa: good night ladies :wave:
 
Iltaa!

Ultrassa käyty! =) Kaikki hienosti, ja palailtiin takaisin alkuperäiseen laskettuun aikaan, eli tänään siis sittenkin 21+0. Uudelleen poks siis... ;) Kovasti siellä vatsassa huidottiin ja potkittiin, mutta jalat olivat visusti ristissä... Sen verran kuitenkin koitettiin silti tiirailla, että ei siellä kyllä minun, miehen, eikä lääkärinkään silmiin mitään ulokkeita näkynyt, ja pidän siis tyttöolosta kiinni edelleen. Lääkärikin sanoi, että kyllä hän ennemmin sanoisi tytöksi, mutta varma ei tietenkään voi olla. Ja jotenkin se tyttöfiilis iskikin uudelleen päälle jo tänä aamuna, ennen ultraa. Kävin sitten ultran jälkeen ostamassa vaaleanpunaisia vaatteitakin... Saa nähdä, pitääkö ne sitten kuitenkin huhtikuussa myydä eteenpäin, jos tämä prinsessaksi luultu onkin ujon sorttinen poika... :whistle: No, sykekin oli kyllä samaa luokkaa kuin tytöillänikin aiemmin, 157 paukutti menemään. Isosiskot olivat molemmat myös mukana, ja kyllä olivat tytöt innoissaan kun pääsivät vauvan näkemään. Isompi(5v 10kk)osasi heti katsoa missä kohtaa vauvan pää, maha, jalat ja kädet on, ja kotona näytti vielä kuvista, että tuossa on sen vauvan sydän. Molemmat saivat myös samanlaiset ultrakuvat vauvan jalkapohjista, kun niitä niin kovin ultrassa ihailivat. Pienempi (3v) ei suostunut laskemaan kuvaa käsistään aikoihin, kotimatkalla autossa puristi sitä käsissään kuin kalleinta aarrettaan ja on ihaillut kuvaa vielä illan mittaan monen monta kertaa. Ihania isosiskoja. :heart:

mirabel kyseli vielä kantoliinoista. Joo, olen myynyt/antanut pois toisen liinan, tosin, saattaa olla, että jostain kuopuksen vanhasta liinakankaasta ehkä löytyy toinen puoli jostain kaappien kätköistä. Ehkä. :whistle: Nytkin mulla on muutama ystävä, jotka ovat jo ilmoittaneet että heille kelpaisi toinen puoli liinakankaasta, tai jos ompelisin heille ihan valmiin liinan. Tänään kangaskaupassa katselin liinakankaitakin jo sillä silmällä, mutten vielä ostanut mitään. Pitää käydä tuossa läheisessä Jätti Rätissä vielä, sieltä olen löytänyt tosi edullisesti kivoja liinakankaita. Tosiaan, kankaan ei pitäisi joustaa kuin toiseen suuntaan, toki trikoo hiukan oikeastaan aina joustaa molempiinkin suuntiin, mutta vain vähän. Ja liinassa se joustosuunta on aina sivusuuntaan, ei pitkittäin. Lakanakangastakin olen kuullut käytettävän liinoihin, mutta itse en ole sitä koskaan kokeillut. Muutenkin mulla on vain vähän kokemusta kudotuista kankaista liinoissa, käytin trikooliinaa pitkälle taaperoikään, ja sen jälkeen trikoista kantopussia. Kantopussissa hyvä trikoo oli jämäkkä jersey-tyyppinen. Tosin kantopussinhan voi tehdä myös kudotusta kankaasta...

Pakko vielä linkata http://www.myllymuksut.com/interlock-1050m-p-72.html tuolla mm. on kantoliinoihin sopivaa interlock-trikoota myynnissä.

Nyt illan lopuksi vielä hetkeksi sohvan uumeniin, lonkkavihulainen on tänäänkin todella kipeä, enkä jaksanut lopulta kuitenkaan mennä sinne tukivyöostoksille, joskohan huomenna...

Bliss ja pikkuinen (prinsessa?) :heart: 21+0
 
Onnea ultrassa käynneille :flower:

Kelan lapuissa ei mulla onneksi ollut ongelmia kun en ole töissä nyt. "2 lasta 3 vuodessa" kohtaa ei tosiaankaan ole noissa lapuissa, itse laitoin lisätietoja kohtaan asiasta. Kuulin että kelalta tarkistavat automaattisesti aina asian kuitenkin.

Huomenna onkin sitten pelkopoli Jorvissa :/ En oikein tiedä miten asennoituisin kun 2 vuoden takaiset kokemukset sieltä on niin negatiivisia. Olen ajatellut yrittää nyt alakautta vaikka saisin edellisen pelkosektion perusteella nytkin sektion ihan helposti. Toivottavasti ei ole virhe :x Lähinnä pitäisi sitten jutella noista kivunlievityksistä ja miten ne tällä kertaa saataisiin paremmin onnistumaan. Suhtaudun kyllä aika skeptisesti niiden tuomaan lohtuun.


 
Onnea ultrassa käyneille! :heart:
Ja myöhästyneet synttärionnittelut santille!

Mä nyt nopeasti vaan poksahdan tässä nimipäivän kunniaksi, eli 24+0 on nyt mittarissa.

Sitten alankin töiden pariin etänä, ehtii vähän työpäivän aikana touhuta kotiaskareitakin... (Ja hoivata tuota yhtä potilasta, mies makaa kuumeessa sängyssä..)

Mutta palaan myöhemmin kommentoimaan.

- Hapsiainen ja Herne 24+0
 
Huomenta!

cupie Tervetuloa joukkoon pulisemaan! :wave:

Minulta kans onnittelut ultrassa käyneille. :flower: ja poksujille :flower:

Ensi viikon neuvolaa taas odottelen, ne sydänäänet on niin ihana kuulla. :) Vaa'an tuloksia en odota innolla, mä oon ihan varmasti lihonut sikana. :x Vauva möyri taas aamuyöstä mahassa, varmaan ilmoitti että olisi aika käydä tyhjentämässä rakko. Ei ole onneksi tarvinnut kesken yön nousta vessaan pitkään aikaan.

Tänään alkoikin kahdeskymmenestoinen raskausviikko, uskomatonta. :heart:

Empuuu ja Elmer rv21+0
 

Yhteistyössä