***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Huomenta.

Poppeliini :hug: toivon että kaikki on hyvin.

Jalkojen väsyminen tästä nyt on jo niin paljon kokemusta että haluan kyllä jakaa vinkit =) Jalat ylös mahdollisimman usein (lupa löhötä sohvalla siis ;) ) ja mies jos hieroo edes muutaman minuutin silloin tällöin se helpottaa. Lisäksi suosittele ehdottomasti tukisukkia. Ne lisää verenkiertoa ja ainakin minulla kun on tarpeeksi napakat helpottaa myös kipua. Itse ostin tuollaiset https://ssl.lemonkids.fi/shop/product_info.php?products_id=304&pc=5 ja vaikka hinta hirvitti niin jo eka päivän jälkeen olin vakuuttunut ettei rahat mene hukkaan. Saa pestä 60 asteessa. Ostinpa tuolta myös parit alennushousut :whistle: noin niinku samalla.

Tämän äidin vatsaa ei taputella ilman lupaa. Se on oikeasti todella ärsyttävää vaikka tuskin kukaan mitään pahaa tarkoittaa.

Joululahjat hommattu, paitsi miehelle. Mitä voi ostaa sellaiselle joka ei tarvitse mitään?!? Minulle taas on niin helppo ostaa kun tykkään niin paljosta että on vaivan vara valita. Mietittiin että jos kumpiukaan ei osta joululahjaa vaan ostetaan jotain kivaa sitten tammialesta.

epulis ainakin poksuu, onnea onnea =)

-Chiq ja taneli rv 22+3 ja ylihuomenna lääkärineuvola.
 
Huomenta!

Pikapostaan nyt vaan neukku kuulumiset. Sit pakko alkaa touhuileen, ni luen vasta myöhemmin jutut mitä on tullu.

Eli 21+5 neuvola käynti takana, suluissa 16+6 arvot
Paino 75,4 (74,7)
RR 126/82 (131/84)
pissassa prot. +,gluk - (-,-)
Hb 140 (rv 9+5 130)
sf-mitta 22,5
syke 153 (154)
liikkeet ++ (++)

Elikkäs pissinäyte pitää viedä labraan, ettei oo pissis/hiiva ton protskun takia. Mut sillä ei ole kiirettä, ehtii kuulemma tuossa vuodenvaihteen jälkeen viedä. Kun ei mitään oireita kumpaankaan ole.
Sf-mitta menee yläkäyrillä, mutta tähän ei vielä puututtu kun vasta ensimmäinen mittaus. Liikkeitä tuntuu jo niin että herään öisinkin liikkeisiin.
Mutta nyt mun on pakko rientää siivousten pariin...Illalla pitäis vielä jaksaa laittaa paketit paketteihin.
Mut kiva neukku käynti siis kaiken kaikkiaan takana ja kaikki pienokaisellakin hyvin.

Nyt menoks!

buam ja myy 21+5
 
Chiq, kiitos tuosta tukisukkavinkistä. Mä tilaan tuolta sukat jos en nyt löydä jostain kaupasta vastaavanlaisia. Nimittäin viime yö oli niin tuskaa särkevien jalkojen kanssa. :(

Heräsin yöllä siis joskus kahden maissa jalkasärkyyn, vaikka illalla pidin jalkoja ylhäällä ja mies hieroi niitä. Mutta eilen olinkin ihan koko päivän jalkojeni päällä.
No yöllä pistin sitten vähän kylmävoidetta pohkeisiin, mutta on nuo vieläkin aika turtanat. Taidan käydä katselemassa noita tukisukkia heti tänään jos sattuis jostain löytymään. Onko kellään vinkkejä mihin kauppaan mun kannattais suunnata?

Nyt en ehdi muuta kirjoittelemaan. Pakko yrittää painaa töitä kun tämän päivän jälkeen alkaa ainakin ne jouluvapaat. :)

- Hapsiainen ja Herne 25+5
 
Vauhdikas viikonloppu takana, mutta nyt on siivoukset tehty ja kaikki joululahjat paketissa. Joulu saa mun puolesta tulla! Itse asiassa huomenna lähdetään jo mummilaan joulun viettoon. Ihanaa rentoutumista ja hyviä herkkuja tiedossa.

Perjantaina käväisin rakenneultrassa ja kaikki oli oikein hyvin. Mitat vastasi viikkoja ja pikkuinen oli erittäin ultraajaystävällinen, eli esitteli itseään juuri sopivissa asennoissa. Painoarvio oli 637g. Oli siis jo sen kokoinen mötkylä, että kunnon kokovartalokuvaa ei enää saanut otettua. Sukupuolta emme halunneet tietää, joten arvoitus ratkeaa vasta keväällä. Tyttöololla siis jatketaan sinne asti.

Oikein ihanaa, rauhallista ja rentouttavaa Joulua kaikille huhtimassuille! (Silta varalta, että en enää ehdi koneelle ennen h-hetkeä.)

T. manteli ja Sulo 24+4
 
Ihania masukuvia ja onnea paljon poksuneille :hug: :flower:

Taas tuli nukuttua todella pitkään... :eek: Vaikka yöllä juoksinkin pissalla, niin nukuin todella sikeesti... :D

Ihanaa, täällä on satanut koko yön lunta ja nyt on kaunis jouluinen ilma... :heart:

Tässä on meikäläisen masukuvat =) Taas kauheesti kasvanu...





Tuo possupaita kuvaa ihan mun oloa tällä hetkellä :LOL:

hyvät joulun odoukset kaikille... :hug:
 
Sain tänään punaiselta ristiltä lahajakortin (70?) ruokakauppaan.... Mitä sillä voi ostaa... ja mitä ei? Voiko sillä esim ostaa deodoranttia tai shampoota?
En ole koskaan saanut tällästä, joten en tiedä miten toimii... :eek: :| :(

Voisiko joku joka tietää jutusta jotain niin auttaa hieman tietämäöntä...? *punastuu*

24+5
:heart:
 
Vitsit mikä aamu.. Tää asukki tuolla masussa on pitäny sellasta myllerrystä varmaan aamu kuudesta alkaen et voi luoja!! Koita siinä sitten nukkua, juu ei onnistu ei.. No sain mä tossa onneks parisen tuntia vielä nukuttua et on jo vähän enemmän elävien kirjoissa.. Päätä ja selkää särkee niin pirusti! :( Niin ja aamulla vielä jossain vaiheessa alko yhtäkkiä hirveet vihlonnat nivusiin,häpyluuhun,sisäreisiin.. Mut onneks meni ohi..
Tänään pitäisi joulusiivoa tehdä sillä välin kun puoliso on töissä :)
Huomenna on sitten se neuvolan lääkärikin, mua oikein pelottaa käskeekö se mut ihan lepoon näiden supistusten takia..
Mutta eipä muuta ihmeitä näillä mennään taas :)

jastu ja vilperi 23+2
 
:wave:

Täälläkin lunta tullu lisää ja lisää pitäs vielä tulla jonkun verran. Onneks tuli valkea joulu jo ajoissa.

Nyt on kuontaloki taas kuosissaan, kehtaa näyttäytyä joulupukille ;) Ja uutena vuotenaki kehtaa pistää päänsä ovesta ulos.

jennuskaliini87 Mullaki on sellane käsitys, ett sillä saa pelkkää ruokaa (tiedän yhden joka on tollasella ostanu viime vuonna), mutt en mene kyllä sata varmaks sanomaan tuostakaan mitään.

Tänne ei oikeesti sen ihmeempiä. Tuittu on onneks ollu hereillä, mutt ei se oo nyt sellasia bileitä pitäny kuin sillon yks päivä. Pääasia kuitenkin, ett tiedän sen ainaki välillä liikkuvan. Nyt meen laittelee joulukoristeita ja tekemään jauheliha-riisipasteijoita, nam :p

Kivaa joulunodotusta. 3 yötä jouluun... :xmas:

JääKyynel ja Tuittu

 
Osaako joku nyt kertoa, että mitä mun pitää toimittaa työnantajalle äitiysrahaa varten, riittääkö siis tuo pelkkä raskaustodistus? :attn: En ole vielä saanut vastausta työnantajalta ja haluaisin alkaa täyttämään noita lappuja. Mitä työnantaja sitten toimittaa Kelalle? Ja toimittaako ne sen automaattisesti, kun saavat mun raskaustodistuksen? Krääk.
 
manteli Ok, kiitos. :) Jos siis hakee äitiysrahaa edellisten 6kk perusteella, niin tarkoittaako se siis edellisiä 6kk hakemuksentekohetkellä, vai 6kk ennen äitiysloman alkamista? :ashamed: Oon aina luullut, että sillä tarkoitetaan tuota jälkimmäistä.

Yhteenvetona itselleni: lähetän työnantajalle raskaustodistuksen ja pyydän palkkatodistusta. Kelalle lähettelen sitten palkkatodistuksen (tai työnantaja lähettää suoraan), raskaustodistuksen ja sen hakemuksen. Jospa tämä tästä...Työkaveri ei tuossa jokin aika sitten ollut saanut hakemuksiaan eteenpäin, koska ei ollut saanut varmaan tuota palkkatodistusta, vaikka oli jo viikolla 28. Saan varmaan iteki odottaa ikuisuuden.
 
Jennuskaliini Siis onko sulle oikeesti sanottu noin työkkäris ja sossus? Outoo.. :eek: Mistä sä sitten saat rahaa jos oot lapsen kanssa kotona? Vai riittääkö sulle pelkkä kotihoidontuki??
Ja tottakai saat itse päättää kuinka kauan haluat lapsen kanssa kotona olla!

Ihania masuja! =)

Arska äippä Mulla on myös isompi maha nyt kuin esikoisesta, esikosta ei edes näkynyt vielä tässä vaiheessa. Mut mä luulen, et johtuu ainoastaan siitä, että ollaan uudelleen synnyttäjiä ja sen takia näkyy aikasemmin ja on sen takia jo isompikin? En usko että vauvan kokoon vaikuttaa..

Mahantaputtelijoita ei oo onneks mun kohdalle osunut onneks nyt eikä viime raskaudessakaan!

Alapäässä paineen tunnetta Muistaakseni täällä jossain vaiheessa tästä oli puhetta ja nytkin joku kirjotellut.. (?) Mulla on ollut jo jonkin aikaa niin, että kun liikkuu, siis kävelee, tanssii tai mitä vaan, niin alapäässä alkaa tuntuun sellasta painetta ja alkaa jomottaan.. Tuntuu mun mielestä ihan samalta, miltä tuntu synnytyksen jälkeen tossa epparin kohdalla.. Onkohan jotain vakavaa? Mulla on kyllä onneks huomenna neuvola et voin siellä asiasta kysästä.. Ja siihen auttaa ainoastaan, että istuu alas.

Olipas ihanaa päästä tänään viikon sisällä olon jälkeen pojan kanssa pihalle, kun luntakin on noin mukavasti yön aikana satanu =) Ja sainpas pojankin tänään ekaa kertaa onnistuneesti nukahtaan isoon sänkyyn, jihaaaa! :D

Huomenna neuvolaan =)

Katyana & Nanna <3 21+4
 
POKS 24+0!

Olikohan se Chiq, joka kyseli neuvolan mielialatestistä. Se oli sellanen 2-puoleinen paperi, jossa kyseltiin mm. itkemisestä, ahdistumisesta yms. Kuulemma täytetään suunnilleen näillä viikoilla.

KiiajaVille: tsemppiä sinulle tyttösen vaivojen vuoksi! :hug:

Buam, Chiq, Greddy, Donu ja KiiajaVille: kotiäitinä täälläkin ja täysin samat fiilikset. Tosin mies ei paljoa käy viihteellä, mutta muutoin tuntuu oma elämä pyörivän aivan liikaa kotiympyröissä. Ja olen samaa mieltä kuin Greddy, että miehet tuskin tajuavat sitä, miten paljon työ voi kuitenkin antaa voimia, onhan se kuitenkin aivan eri maailma kuin kotona, jossa itse viettää vuorokaudet ympäriinsä.

Oma napa: Minulla supistelee nykyisin joka päivä kymmeniä kertoja, osa melko kipeästikin ja tuntuu, että alapää räjähtää. (Katyana, mulla on ainakin ollut sitä paineentunnetta ja kipua eppari- ja repeämäarvissa). Neuvolastahan mut passitettiin lääkärin tarkastukseen, mutta minulle itselleni ensimmäinen sopinut aika oli vasta tammikuussa, joten sitten vasta saan tietää, onko kaikki kunnossa. Nyt mietitään, uskalletaanko me lähteä ajamaan joulun jälkeen 500km Pohjois-Suomeen tämän mun tilan takia.

Kuinka paljon magnesiumia saakaan ottaa päivässä? Täälläkin vetää suonta usein öisin oikeasta nilkasta ja pohkeesta, tosi inhottavaa. Ja vauva potkii hurjasti alamasuun, todennäköisesti siis on perätilassa toistaiseksi.

Kelan paperitkin pitäisi laittaa eteenpäin, jouluruuat ostaa ja tehdä, kuusi hankkia, siivota ja pari lahjaakin vielä hankkia. Pitäisi varmaan hoitaa nuo hommat pois mahdollisimman pian ja rauhoittua, ettei tuo vauva tule nyt liian aikaisin ulos maailmaan ainakaan stressistä johtuen..

Mukavaa jouluviikkoa! =)
 
Hupsista kun taas on juttua kertynyt!

Poppeliini olispa kätsyä jos täälläkin olis ollut tuollainen 6 päivän seuranta sokereista, niin ei tarvis minunkaan mittailla... Mutta täällä ei tosiaan mitään tuollaisia, suoraan vaan tää rytmi että 2 päivää viikossa ja 4-5 arvoa/päivä. No ei siinä mitään, näkeepähän ainakin, jos jossain vaiheessa alkaa arvot nousta (kuten varmaan loppupuolella luonnostaan käy). Toivottavasti pääset säikähdyksellä Parvo-epäilystä, kamalaa kun saa pelätä komplikaatioita :hug: :hug:

Kotiäitiydestä on ollut juttua. Mä olen kyllä viihtynyt lasten kanssa kotona ja varmaan nyt ainakin sen pari vuotta vielä olen - kattoo sitten mitä keksii (täällä ei ole oman alan töitä ja freelancena ei oikein toimi täältä takapajulasta...). Tokihan ympyrät on pienet, mutta oon vissiin sopivasti kotihiiri tähän hommaan, että en kaipaa sen kummempia :ashamed: Joku harrastus olis ihan kiva, mutta en ole löytänyt vielä mieleistä (täällä ei tarjonta ole kummoinen...). Mies käy viihteellä ehkä 5 kertaa vuoteen, joten ei ne menot haittaa, urheilumenoja on vaihtelevasti, mutta niitäkin sopivasti. Ja kun mies on ope, niin työpäivätkään ei ole kauheen pitkiä =)

Paineen tunnetta on mullakin aina välillä, mutta ei vielä kovin tuntuvasti. Edellisessä raskaudessa oli kans ja enemmänkin (silloin supistelikin paljon enemmän). Mä luulen että tää on vaan näitä uudelleensynnyttäjän "iloja", tää kuitenkin 4 (tai oikeesti viides) raskaus. Viime raskaudessa ei ainakaan ollut mitään muutoksia alakerrassa, vaikka painetta tuntuikin.

Joo, nyt lähetään tuonne ulos lumisateeseen :xmas: vähän ulkoilemaan ennen saunaa ja pienimmän iltapuuroa =) :wave:

stoppis ja Oiva 24+6

Ainiin liikkeistä vielä sen verran, että nyt on tällä tyypillä sellaiset kunnon venyttelytreenit tulleet tavaksi, että tuntuu vastakkaisilla puolilla mahaa yhtä aikaa jytinät =) Taitaa ottaa jaloilla vauhtia ja törmätä pää eellä vastaseinään, ja uudestaan :D Sitä kyllä ihmettelin eilen, että mikä fakiiri tää on, kun kolmella eri kulmalla tuntui tyyliin sekunnin sisään muksaus :eek:
 
Ai niin, vakuutus on ollut mielessä, pitäisi kaiketi ottaa hyvissä ajoin...Ajattelin Tapiolaa, koska siellä on talouden muutkin vakuutukset (auto-, koti-, hevosvakuutukset ja säästötili). Sieltä saa ihan hyvin alennuksia kun keskittää. Tapiolan lapsen vakuutukseen olikin joku ehto, että piti olla kotivakuutus samassa firmassa.
Hintoja tai ehtoja en ole vielä vertaillut, infoa saa laittaa jos joku on perehtynyt :)
 
Vakuutuksista Tapiolassa on kahden ensimmäisen vakuutukset ja kolmannen ja tämän tulevankin Pohjolassa (kunhan haen tälle neljännelle)
Tapiolasta saa tosiaan hyvin alennusta kun keskittää, mutta sieltä en enää vauvalle vakuutusta saa koska on selvillä tämä perinnöllinen sairaus.
Pohjolan vakuutus on kyllä sika kallis kun siellä ei ole mitään muuta vakuutusta. Mutta isompien lasten tai ainakaan esikoisen vakuutusta ei kannata mihinkään siirtää kun sitten poissuljettaisiin kaikki mitä on jo todettu.
Keskimmäisen ehkä voisikin siirtää mutta sitten taas mun tapaturmavakuutusta ei koska papereissa taitaa kuitenkin olla merkintä siitä ms-taudistakin (vaikkakin epäilys vasta onkin) ja silloin ei ainakaan Tapiolalta tapaturmavakuutusta saa.
Pitäisi vaan laskea mitä tulee maksamaan jos niitä lähdettäisiin siirtelemään, mutta se ei ole nyt ihan ykkösenä mielessä.
Ensviikollahan tuo vakuutus pitäisi laittaa vetämään kun pitää hakea viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa. Mihin on muuten enää 100 päivää jäljellä!

Hommattiin uusi internet yhteys eilen ja täytyy sanoa että olen tyytyväinen. Otettiin DNAn mokkula fullratella, aikaisemmin oli paikallisen puh.yhtiön palvelu megan yhteydellä. Nyt äsken testasin niin nopeus oli 5,52megaa :D ja mikä parasta tämä on huimat 10 senttiä halvempi kuin paikallisyhtiön hitaampi..

2 yötä enää jouluun. Saiskohan tänään aikaiseksi imelletynperunalaation tehtyä, pyykkiä pestyä ja pakattuakin kun ajattelin että huomenna lähdetään mummilaan.
Anopin miehelle pitäisi vielä hakea lahjakortti joululahjaksi niin sitten olisi kaikki hommattu.

Oma olo on jotenkin kummallinen, en oikein osaa selittää mutta ei tämä ihan normaalikaan ole. Ehkä pitäisi vaan ottaa rennosti mutta jotenkin ei aina pysty tai jos pystyy niin kamalan syyllinen olo sitten on.

 
Huomenet! :wave:

Taitaapa muuten kaikki olla tässä pinossa ylittäneet jo puolenvälin, tuli mieleen. :) Muutamaa vailla rakenneultrakin käytynä.

Omaan napaan ei mitään uutta, sattuu vähän joka paikkaan. Pitää tänään soittaa palkanlaskijalle ja varata myös aika sokerirasitukseen tammikuun puoleenväliin.

rv22+6
 
Vakuutuksista Mehän otettiin nyt Tapiolasta, mutta kyllä kestää se päätös! Marraskuun alussa otettiin jo ja vieläkään ei ole päätöstä tehty. Viime viikolla tuli lappu että selvittävät nyt keskussairaalasta mun raskauden aikaisia käyntejä siellä. (Joita ovat ultrat äitipolilla ja yksi päivystyskäynti virtsatieinfektiosta.) Saa nyt nähdä voiko noihin kaatua sitten muka koko vakuutus.
Päätös ois kyllä kiva saada jo pian.

Jalkasärky
Mulla alkaa olla tää jalkojen särkeminen aika hemmetinmoista, näin nätisti sanottuna. :D Muutamien päivien ajan sitä särkyä on ollut, mutta nyt kun se valvottaa jo öisinkin. Tuntuu että pohkeet hajoaa tuohon pakotukseen ja nyt se kipu on "noussut" reisiinkin. Turvotus jaloissa ihan hullua.
Eilen löysin ihan marketista sitten jonkinmoiset tukisukat, kokeilen nyt onko niistä yhtään mitään apua. Onneksi on nyt vapaita niin voin lepuutella jalkojani, tosin huomenna on edessä automatka etelä-Suomeen ja istuminen tuntuu pahentavan tuota kipua. :(

Mutta mikä on positiivista niin Herne melskaa ainakin kivan säännöllisesti. Sen liikkeet on jotenkin muuttunu, enää ei tule sellaisia pieniä iskuja vaan en tiedä mitä se tekee, se kuitenkin muljuaa koko mahan alueella niin että maha vaan heiluu. :D

Ja on positiivista että ylihuomenna on jouluaatto. :) Ja kaikki jouluhommatkin on hoidettu. :) Tänään tulee mun vanhemmat käymään kylässä, tuovat vissiin paketit ja ottavat täältä mukaan mun kotiseudulle lähtevät paketit. Sitten mennään joulupäivänä heille syömään.

Mutta nyt lähden köllimään hetkeksi vielä miehen viereen.

Mukavaa joulun odotusta!

- Hapsiainen ja Herne 25+6
 
Jennuskaliini siitä lahjakortista...en oo koskaan spr:n korttia saanu mutta muita vastaavia olen kassoilla vastaanottanut taannoin. Niissä kyllä usein lukee että elintarvikkeita ja /tai hygieniavälineitä. Kiellot on ainakin niissä mitä käsitellyt olen niin kaljaan ja tupakkaan. Mutta jos siinä ei lue mitään niiin luulen että voit ostaa sillä ihna perusostoksiasi. ja luulen että ovt varmaan jouluruokaan tms laittaneet sen esimerkiksi. :) olipas muuten ihana ylläri tuollainen :)

Mä tässä kirjottelen isukin antamalla joululahjalla :D sain nääs oman miniläppärin jonka voin sitten ottaa sairaalaankin :LOL: ihana mies kun mua noin ajatelee...nettimammalle oma kone ettei tuu höperöks sairaalassa :whistle:
hohhoijaa...

eilen taas oli huono päivä kävelyn suhteen :( mä taidan mennä ja touhottaa ihan liikaa kun ykskaks tulee niin kipeeks ettei kunnolla kärsi kävellä...taas sai 1g panadolin huuleen heittää et pysty oleen.. :(

parvorokko epäilyssä oli joku..olikohan se Poppeliini ..toivottavasti et saa sitä.. :hug:

mä paistan tänään kinkun :p
oijoi...oispa jo ilta :p siis en mä yhtään malttamaton ole enkä kuolaakaaan ...*lurps* :p

nyt kahveelle ja soffalle ...sitten alkaa pasteijoiden leipominen.

nasum ja muru 22+2 :heart:
 


Vakuutuksista Meillä on kaikki vakuutukset pohjolasta. Viikko tai pari sitten tein tarjouspyynnön siitä vauvavakuutuksesta, tai mikä nyt viralliselta nimeltään onkaan, mutt vielä ei ole vastausta tullu. Autojen ja moottoripyörien takia me noi vakuutukset siirrettiin tonne, kun oli edullisimmat meille ja saapi vielä bonustaki kaupan päälle... ja alennusta vielä enemmän kuin keskitetysti, kun tiltitkin on osuupankissa (paitsi minun jemmatili) ;)

Tää mamma ei muuten saanu sit eilentehtyä yhtään mitään :/ En leiponu pasteijoita enkä liiemmin koristeita laittanu. Aattelin nyt aamuenergialla laittaa ne loput koristeet mitä on laittamatta ja sit lähtee kattelee Avokille sitä joululahjaa. Toivottavasti löytyy. Sit jos sais ne pasteijat tehtyä. Illalla koristellaan sit kuusi kunhan saadaan se sisälle. Ihanaa ku toi miehenpuolikas sai muutettua yövuorojaan illoiksi, niin pääsee vapaille aikasemmin. Oikeesti ois siis tänään menny vielä yöhön ja aamulla ois alkanu vapaat, mutt meniki nyt vähän aikasemmin eli jotain 10-17 on varmaan töissä.

Tuittukin on hereillä...mutt nyt hommiin.

Enää kaksi yötä jouluun... :xmas: En jaksa odottaa, ett saa riisipuuroa ja graavilohta. Tehny mieli jo pitkään noita, mutt kalaa en oo tarkotukella tehny ettei tuu kamalasti sitä syötyä. Ja tietty muita ruokia kans :D

JääKyynel ja Tuittu
 

Yhteistyössä