***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Empuuu, oisko ihan pakkasista johtuvia näppyjä? Vai onko siellä edes pakkasta? Mulla ainakin pakkanen kuivattaa ihoa, sitten kutittaa ja sitten voi tulla näppyjäkin.
Tai sitten mulle tulee joskus ihan pienistäkin määrin pähkinää kutiavia näppyjä, joten oisitko säkin syöny jotain mikä saattais allergisoida sua?
 
hapsiainen Mulla tulee kyllä reisiin semmoisia pakkasnäppyjä ja aika samanlaiselta tämä vaikuttaa. Ei ole kyllä mikään kova pakkanen ja ei ole ikinä ennen mahaan tullut. :D Nooh, jospa kuitenkin johtuisi tuosta kylmästä ilmasta.

Palkanlaskijan sijaiselle soitettu. Sanoi, että mun pitää ottaa siihen oikeaan palkanlaskijaan yhteyttä vähän ennen äitiyslomaa. Sitten kuulemma vasta antavat sen palkkatodituksen. Laitan hakemuksen kuitenkin eteenpäin niin saan edes sen pakkauksen, niitä muita päätöksiä ehtii odotellakin. :)

rv22+6
 
Olipa sakea lumipyry tuossa tunti sitten pk-seudulla :eek: Liikenne oli monin paikoin pysähtynyt teillä kun ei nähnyt yhtään minne ajaa. Ja nyt sitten saadaan aurinkoa taivaan täydeltä B) Ihanaa, valkoinen joulu taitaa olla tosiasia myös Espoossa.

Empuuu - en osaa yhtään sanoa mitä ne on ne näppysi. Mutta kokemuksen syvällä äänellä voin kommentoida että kaikenlaista uutta ja ihmeellistä saa kokea kun on raskaana :D Mulla kutiaa iho nyt, esikoisesta olin varmuudeksi verikokeissa ettei ollut sitä maksatulehdusta. Nyt jälkeenpäin ajatellen sen kutinan on oltava aika vietävää ja erikoisissa paikoissa kuten kämmenissä ja jalkapohjissa jotta täsmäisi tuohon tautiin. Nytkin mulla kutiaa kaikkialta iho mutta ei mitenkään valtavasti.

Vakuutukset - meillä on Aktiassa lapsivakuutukset (kaveri on siellä töissä) ja muut vakuutukset sitten.. enpä muistakaan kun mies hoitelee nämä jutut.

 
Täälläki tullu koko aamun vähän väliä lunta ja yhdessä välissä vähän enempiki. NYt paistaa sit aurinko, ihanaa!

Avokille käyty joululahjaki ostamassa. Ostin talvi crocksit, ne oliki sopivasti -20% alennuksessa. Pitää toivoo, ett ostin oikean kokoset. Vaihtaahan nuo saa, mutt jos siellä ei vaikka olekaan sopivan kokosia.

Mulleki tuli näköjään tänään nyt ne paperit vakuutusyhtiöstä, pitää jossain vaiheessa perehtyä niihin ja laittaa eteenpäin. Tarttee siis vielä täyttää jotku laput ja laittaa neuvolakortista kopio mukaan.

Mutt jos nyt menis tekeen niitä pasteijoita, jotka eilen jäi tekemättä...ovat sentään jo aluillaan :)

Joulumieltä kaikille! :xmas:

JääKyynel ja Tuittu 25+0 (uskomatonta, ett jo tollasilla lukemilla)
 
Neukkukuulumisia:

Rv 21+5
Hb 100
Pissa puhdas.
Paineet 125/69
Painon muutos/vko +296 (alusta rv 9+1 tullut painoa 3kg)
Turvotus -
Sydämen syke +
Liikkeet ++

Hemo oli sen verran alhanen, että joudun alottaan raudan.. :kieh: Niin aattelin että oisin senkin syömiseltä säästyny tässäkin raskaudessa mutta ei niin ei.. Mut alotan sen vasta joulun jälkeen, kun se kuulemma vaikuttaa mahan toimintaan ja aattelin kyl syödä kunnolla ilman mahavaivoja jouluna :LOL:

Kysyin noista alapään tuntemuksista ja neukkutäti sanoi, että varmaan on vaan noita liitoskipuja. Siellä oli tosin nyt sijainen joten täytyy ens kerralla kysyä uudestaan.

Mulla on kans miniläppäri. Tosin itse oon sen hommannu :D Hyvä laite on kyllä! Ainoo mitä kaipaisin, niin levyasema, mut saahan senkin ulkosena :) Mut ajattelin kans ottaa sen sairaalaan mukaan niin on jotain tekemistä :D Miehellä on oma kunnon läppäri töiden kautta ja vanha pöytäkone annettiinkin mun veljelle kun eros tyttöystävästään..

Tänään pitäis vielä lähtee metsästään viimesiä joululahjoja ja käydä kaverilla kahvilla. Jossain vaiheessa pitäis vielä keretä siivoon ja vääntään perunalaatikot.. Hohhoijaa! |O

Katyana & Nanna <3
 
Jääkyynel Poksuonnittelut, kuten myös muille! :flower: Lukemat alkaa olemaan hurjia.

Mulla on alkanut turpoamaan sormet. |O Pitää yrittää puristella kämmeniä, josko lähtisi nesteet liikkeelle. Onneksi ei ole sormuksia.
 
Poksahtelemaan tulin 23+0 täynnä tänään. =)

Eilisillasta saakka on ollut ikävä olo, alaselkään särkee, ja vatsakin on kipeä. Toivottavasti menisi ihan vaan levolla ohi. Oloni saattaa olla seurausta eilisen rääkistä (todennäköisesti on), oltiin lasten kanssa pulkkamäessä ja 3v (ja ~17kg) päätti sitten pulkkailun päätteeksi, ettei hän todellakaan jaksa kävellä ollenkaan. Heittäytyi vain maahan makaamaan ja itkemään. Huoh. Ei auttanut kuin vetää pulkassa koko kotimatka, onneksi ei kovin pitkä, mutta ylämäkiä riitti ja asfalttiosuuksia... Kantamaan en todellakaan enää häntä kykene, ja tuo pulkan kiskominenkin oli mulle aivan liikaa. Ilman rattaita emme todellakaan enää pulkkamäkeen lähde, oltaisiin päästy hieman pidempää mutta tasamaastoisempaa reittiä pitkin helposti rattaiden kanssa, mutta hiekotuksen (ja asfalttien) vuoksi pulkalla sinne ei kannattanut edes vilkaista. Olin ihan poikki kotiin päästyäni, ja kyllä supisteli melkein pelottavasti sen jälkeen. Onneksi suostui sentään kotiportaat konttaamalla nousemaan, alkuun siitäkin väännettiin kättä, kun kantaa olisi pitänyt. No väsynyt se oli se pieni tyyppikin, eikä todellakaan voi vielä ymmärtää miksei äiti vaan kanna kun väsyttää kovasti.

Tänään en siis ole todellakaan tehnyt mitään. Edes ulos emme ole menneet vielä. Viimeiset pari joululahjaa on kyllä pakko illemmalla käydä ostamassa, toivoa sopii, että löydän kaiken tuosta lähimmästä paikasta, eikä tarvitse tuskailla ja ahdistua yhtään enää. (Eilen illalla mulla siis oli jo tarkoitus tämä homma alta pois hoitaa, en vain kyennyt.) Kyse siis omien mummojeni (yli 90v.) lahjoista, jotka ovat joka vuosi ihan yhtä hankalia ostaa... Jos olisin vain jaksanut, olisin ommellut heille jotain lämmittävää, vaikka fleece-liivit tai jotain, nyt on vaan voimat olleet iltaisin ihan liian vähissä ompeluhommiin.

Valitusta siis vain näin joulun alkajaisiksi... :whistle: Onneksi tosiaan jouluaatto on jo ylihuomenna, sitten tosiaan otetaan ihan vaan rennosti! =) Huomenna olisi tarkoitus siis suunnistaa joulunviettoon kohti itäistä Suomea, ovat lupailleet kamalaa ajokeliä, ja ruuhkaakin on taatusti ihan liikaa, huh hei! :/

Eilen ystäväni synnytti ensimmäisen lapsensa, pikkuinen poika näki maailman juuri ennen joulua! Mahtavaa!

Mukavaa ja leppoisaa Joulua kaikille teille, koitetaan olla stressaamatta yhtään mistään tänä jouluna, eikös vain! =) :xmas:

Bliss ja pikkuinen 23+0
 
heippa pitkästä aikaa! =)

rakenneultra oli ja kaikki ok, taitaa vasta synnytyksessä meille paljastua tuleeko tyttö vai poika, sen verran tiukasti piti jalkoja ristissä et ei saatu mitään tietoa viel.

oon tässä vähän ollu kipeenä, onneksi alkaa jo pikkusen helpottaan.

joulu alkaa olla jo kivasti käsillä, kuusi on haettu ja lahjat ostettu :xmas:
nautitaan nyt vaan kaikki ihanista raskauksista ja joulun ajasta!! :heart:

marjutti ja masuvauva 21+1

siis hui oikeesti tää aika menee ihan älytöntä vauhtia.....
 
Bliss, kuulostaa niin tutulta tuo lapsen heittäytyminen maahan ja kieltäytyminen kävelemästä tms. Meillä tuo on kans arkea, tosin tyttö on sen 2v3kk, mutta kyllä hänenkin kantaminen käy jo työstä. Meidän tyttö ei suostu enää oikein istumaan rattaissakaan eikä pulkkakaan kelpaa, joten ainoa vaihtoehto olisi kantaminen ja sitä jaksan tehdä ehkä sen 50m. :whistle: Voimia sinulle! :hug:

Vakuutuksista oli ollut puhetta. Meillä on esikoisen vakuutus sekä koti- ja matkavakuutukset Nordean Vahinkovakuutuksen kautta. Siellä on mielestäni ihan ok hinnat ja korvaustapauksissa tosiaan kustannuksia voi kerätä vuoden, joista menee sitten yksi omavastuuosuus. Autovakuutus meillä on Tapiolasta. Se on otettu niin kauan sitten ja on niin edullinen ja kattava, ettei saatu sitä enää samaan hintaan Nordeasta, joten pidettiin se Tapiolassa. Tälle syntyvälle lapsellekin haettiin jo se syntymättömän lapsen vakuutusvaraus Nordeasta ja saatiin jo päätöskin, että se on hyväksytty. Tosin ikävä uutinen oli se, että huhtikuun alusta omavastuuosuus nousee hieman, ei tosin paljoa, mutta kuitenkin.

Eilen oli ihan mielettömiä supistuksia koko päivä ja ilta! Illalla jo meinasin soittaa ja lähteä äitipolille, kun supistukset tulivat vain varmaan yli 10 kertaa tunnissa ja ne kestivät pitkään! Lopulta makasin pari tuntia sohvalla enkä tehnyt enää yhtään mitään, jolloin supistelukin loppui. Tänään ei ole onneksi tullut ainakaan toistaiseksi tuollaisia suppareita. Täytyy kyllä myöntää, että alkoi jo vähän huolestuttaa, että tuleeko tuo vauva jo nyt ulos masusta.. :x

Piipa rv 24+1
 
Bliss minäkin sain kaverilta eilen vauvatekstarin ja poika oli heillekin syntynyt <3 ihania päivän piristyksiä nuo.

tänäänkin sais mun päivääni joku hiukan piristää sillä mä oon koko päivän ollu jotenkin niin pirun äkänen.. kaiken huipuksi mies alkoi itse vaihtaa cd-soitinta autoon ja arvatkaas saiko uuden toimimaan...no ei!!! prkl ku mullon metrin värkki otassa. istutaan sitten autossa ilman musiikkia. mä en voi sietää sitä et ei oo musaa autossa varsinkin kun ollaan lähdössä 25.12. pidemmälle ajomatkalle .... aaaarrrrggghh!!!!!!!!!!


 
Tänään on tullut reilu viisi tuntia oltua liikenteessä, välillä nyt tietty pysähtyen mutta kuitenkin ja kyllä huomaa.. selkää särkee niin pirusti :( Eilen illalla mulla rupes melkeinpä yhtäkkiä hirveet kivut tai ehkä enemmin vihlonta alaselässä ja kipu alavatsalla.. :( se oli ihan hirveetä, ei oikein mikään auttanut.. ihan kai asiaan kuuluvaa sit sekin.. muutenkin olen tänään huomannut että sellasta menkkamaista maha kipua on välillä taas ja tosi lujasti sattuu.. tosi inhottavaahan se on..
Nyt on niin väsynyt että saunaan <3 kohta ja sit aikasin nukkuun!
Niin tänään kävin siellä neuvola lääkärillä.. Nyt sitten labraan katsastamaan onko mulla hiiva, ja siitä kivut johtuisivat.. mä en usko ite tohon yhtään :D Mutta mennään nyt sit.. se virtsanäyte minkä viime viikolla vein oli puhdas ihan niinkun mä ite epäilinkin. Ei sillä että rasisti olisin mutta mua ärsyttää se meidän neuvolan lääkäri, on joku venäläinen kait tms. ja tuntuu ettei vaan toi yhteispeli ihan suju.. musta tuntuu et se ei ihan ymmärrä kaikkea mitä selittän hänelle ja mulla on myös vaikeuksia välillä ymmärtää mitä hän tarkoittaa..muutenkin mua nyt naurattaa niin toi hiiva juttu että kai sen nyt herranjesta huomais jos hiiva olisi! :D
Onko kukaan kuullut tällaista että valkovuodolla ja supistuksilla olisi yhteyttä keskenään? Näinkin hän mulle tänään sanoi.. no joo ei jaksa miettiä enempää..
 
Tammikuisista kurkkimassa teidän ketjua kun tunnistin tutun nickin...

jastu kyllä mulla todettiin raskauden keskivaiheilla hiivatulehdus, jota en itse huomioinut. Valkovuotoa on ollut koko raskauden runsaasti enkä siitäkään osannut arvioida. Olen itse ollut sieltä raskauden puolivälistä supistelujen kanssa sairauslomalla ja kyllä ne supparit helpottivat olennaisesti kun sain hiivan hoidettua. En ois itse uskonut. Loppujen lopuksi ne olivat jo aukoneet paikkoja joten lepo sai jatkua vaikka supparit helpottivatkin vähän. Toivottavasti sun olo helpottais!

hauskaa joulua kaikille muillekin tähänkin pinoon.
 
Toivotan nyt omasta puolestani palstalaisille hyvää ja rauhallista joulua!

Todennäköisesti en enää huomenna ehdi palstailemaan kun pyritään lähtemään tien päälle heti aamusta.

Nauttikaa jouluruoista!

- Hapsiainen ja Herne 25+6

 
Yeb
Ihanaa joulua kaikille :xmas: Huomenna meidän porukalla on edessä lähtö äitin luokse joulun viettoon ja siellä vierähtää toivottavasti useampi päivä :)

Meillä on nykyään vakuutukset Fenniassa. Esikoisen odotuksen aikaan ne oli vielä Pohjolassa mutta joskus tytön ollessa vajaa 1v soitti Fennian edustaja ja teki miehelle todella paljon edullisemman autovakuutustarjouksen kuin mitä Pohjolassa maksettiin. Kiinnostuttiin ja pyydettiin tarjous myös kaikista muistakin olemassaolevista vakuutuksistamme. Tytön vakuutus olisi ollut Pohjolassa seuraavana vuonna yli 300? kun se Fenniassa samoilla korvaussummilla oli alle 150?! Nyt tuli tästä kakkosesta paperit ja odotusajan maksu on 90?, koko eka vuosi yhteensä 230?. Pohjolan vakuutukset kannattaa erityisesti silloin jos on Osuuspankista isoja lainoja, meillä ei ollut ollenkaan..

Mutta nauttikaahan kaikki joulun antimista ja fiiliksestä! Musta on niin ihana seurata kuinka innostunut tuo 2,5v on, lisää ihanasti tunnetta tähän hommaan mukaan :heart: Täällä onkin monia esikoisen odottajia joille joulu onkin viimeinen siipan kanssa kahdestaan :)

Yeb 25+3
 
Taas äitiysrahahakemuksesta... :ashamed: Tuosta tulonhankkimiskulut kohdasta. Kuljen siis julkisilla töihin, pitääkö mun laittaa tuohon nuo kustannukset ja kilometrimäärät? En ole verotuksessa ilmoittanut mitään noita, joten tuskin Kelaakaan kiinnostaa?
 
Syyskuisten pinoa jo pukkaa,kylläpäs aika rientää =)
Ja heti (.) Voi tajuton mitkä elefantin nilkat taas!!! huoh.... Ja PIIP moinen närästys!!!! huoh...
Huominen vielä töitä ja sitten startataan suomen puolelle äidin luo jouluksi =)
Oikein rauhallista ja mukavaa joulua teille kaikille :heart: :heart:

Hemmi ja Masu-Ukko 25+0 (oho,ja huomaamatta tänään poksutaankin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Taas äitiysrahahakemuksesta... :ashamed: Tuosta tulonhankkimiskulut kohdasta. Kuljen siis julkisilla töihin, pitääkö mun laittaa tuohon nuo kustannukset ja kilometrimäärät? En ole verotuksessa ilmoittanut mitään noita, joten tuskin Kelaakaan kiinnostaa?
Siihen tulee muistaakseni myös liitonjäsenmaksut, jos olet liiton jäsen siis.

jennuska jaa-a, on iisisit ei vedä övereitä ja tulee yöksi kotiin tai jos venähtää niin laittaa vaikka tekstiviestin missä on ja koska tulee kotiin. Ei tee mitään tyhmyyksiä. Siinäpä ne mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.
Yksi aika olellinen on varmasti myös se että kuinka monta kertaa kuukaudessa saa mennä. Sitä ei ainakaan kannata hyväksyä että menee AINA kun itse haluaa varsinkaan jos se on useamman kerran viikossa. Kerta viikossa riittää nuorillekin ihan varmasti, saa vähän opetella jo tulemaan koska vauvan synnyttyä menot karsiutuu molemmilla aika reippaasti.
Voihan sitä muuten kavereiden kanssa pitää hauskaa myös ilman alkoholia, sitäkin kannataa alkaa miettimään.

Imellettyperunalaatikko on uunissa, vähän jännittää tuleeko siitä mitään kun tein sen gluteenittomiinjauhoihin (isälläni keliakia) ja soijamaitoon. Jotenkin en luota siihen että äitini ja mummani olisi saanut tehtyä löysää siitä laatikosta mikä heillä on ollut tekeillä. Toivotaan että tuo onnistuu ;)

Vielä vähän siivoilua ja odottelua että ukko tulee töistä kotiin ja sitten lähdetään mun vanhempieni luokse.
Saattaapa vaan se hirmulumipyry tulla just siihen aikaan näille kulmille, mutta meillä ei ole kiire joten toivotaan että liikenteessä on muitakin jotka ajattelee samalla tavalla.

Eilen kun istuskelin lattialla ja lajittelin pyykkiä alkoi sattumaan taas tuonne alas ihan julmetusti, meni sitten onneksi aika nopeasti ohi. Ärsyttäviä nämä kipuilut.

Koitetaanhan naiset kuitenkin pitää ne vauvat vielä monta viikkoa masussa, ihan vielä ei ole aika syntyä. Ja jos vähääkään tuntuu siltä niin äkkiä soittoa synnärille jos sieltä saisi hyvät ohjeet miten estää niitä liiallisia supistuksia. Ottakaahan rennosti joulunaika !

Hyvää matkaa kaikille jotka reissailee tässä joulun aikana ja oikein rentouttavaa joulunaikaa kaikille! Nauttikaa!

KiiajaVille
 
Olisikohan se minunkin aika toivottaa kaikille oikein hyvää ja rentouttavaa joulua! :xmas: Koneella roikun kyllä koko päivän, kun pääsen töistä vasta viideltä, mutta muilla taitaa ollakin jo muut suunnitelmat... Ajakaa varovasti te, joilla on ajomatka edessä! :wave:



Ai niin, tänään poksuu!

Rv23+0 :heart:
 
Huomenta!

jastulle piti kommentoidan nyt ensimmäiseksi, että mulla otettiin uusinta papa tässä pari viikkoa sitten, juuri noiden supisteluiden takia, ja kun pissassa/muissa kokeissa ei ollut mitään. Lääkäri soitti toissa päivänä, että mulla on emätintulehdus, ei mitään hajuakaan et mistä sellanen on tullut, mut siihen on nyt paikallishoitonen ab-kuuri. Nyt sitten eilen aloitin ensimmäisen päivän tuota kuuria ja enää 6 jäljellä. Mutta todennäköisesti tämä tulehdus on saanut ne supistelut aikaan ja sen kohdunsuun pehmentymisen.

Nyt minäkin toivottelen Oikein rauhallista Joulua

Ja matkaan lähtijöille oikein turvallista matkaa!

Buam ja myy hiljenee joulunviettoon ja poksuu samalla 22+0!
 
Huomenta!

Tulin toivottamaan teille kaikille oikeen rauhallista ja tunnelmallista joulua!
Täällä kaikki on valmista, hiljennymme joulun viettoon. Maan peittää paksu lumikerros, joten joulupukki pääsee sittenkin matkaan. :)

Voikaa hyvin, toivottavasti jokaisen joulu on rentouttava, muistakaa nauttia! :xmas:

syysmama & pieni joulutonttupoika rv 25+6, huomenna POKSuu ja alkaa rv 27! :heart:
 
Noista HenkkaMaukan vaatkoosta, hyvä et mä en oo ainut joka kattoo et oikeesti ei niihin mahu. Sai kyllä ostaa reippaasti isommat kun muuten ja just reidet kiristää ja ei mennyt ylös. No nyt menee reisistä, mut hiukka väljä takamus ja mahan seutu (no on siinä sit kasvuvaraa)

Jouluvalmisteluista, koristelut kesken, kuusi pitäs ottaa kylppäristä olkkariin ja koristella :) kinkku on paistettu ja maisteltu, meillä syödään jouluruokaa jo tänään :) no kynttilöitä on ainakin mitä poltella.

Toukkis liikkuu jo ihan selkeästi, sitä odotellessa et varmasti tuntuu mahan päältä pääsee toi mies potkujahtin :)

Täällä on autolla ajo hieman hankalaa. alkaa koskemaan selkään ja sit epämukava olo mahassa. Onneksi ei tee vielä samaa kun kyydissä istuu, sillon siniä penkissä pystyy jonkin verran enemmän likkuumaan. Muuten ei olis toivokaan liikkua mihinkään.

Vakuutukset mielessä, mut mitään ei ole niiden hyväksi saanut tehtyä.

Nyt vois mennä kokeileen hommia. On vaan vähän väsy. Mut kyllä se joulu tulee ja parasta on hyvä sapuska :D

Unico ja Toukka 21+5

ai niin sitten viimekirjoittelun tästä on tullut rouva.

Rauhallista Joulua kaikille ja nauttikaa!
 

Yhteistyössä