***HUHTIKUISET Joulukuussa***

nasumasunen Onpas kiva masu, näyttää aika isolta jo. :)

Kai mun rinnat ovat jonkin verran turvonneet, vaikka siltä ei tunnu, löysin nimittäin pari punaista pientä viirua tisseistäni. :x Että pitääkin tulla noin helposti raskausarpia, yök.
 
Täälläkin eilen poksuttiin :D

Joululahjat on kaikki ostettu, paitsi isälle ja sen kekkasinkin sitten aamuyöstä. Tilaan sille paikallislehden kotiin! Sitä ei ole meille koskaan tullut, kun isä on sen aina käynyt muualla lukemassa, mutta nyt kun se menee varmasti aika nopeasti huonompaan kuntoon, eikä pääse aina liikkeelle, niin saa lukea sen kotona. Muuten oli hankalaa keksiä hyvää lahjaa syöpää sairastavalle ihmiselle, mutta nyt olen NIIN tyytyväinen :heart:

Ja mikä parasta, mies tulee tänään kotiin puolelta päivin :heart: :heart: :heart: Menihän ne kuusi viikkoa! Nyt siivoilemaan siis.

nasumasunen wau mikä pömppis!

kinkun korvikkeesta mullakaan ei ole koskaan sellaista ollut, en ole opetellut tuota seitankinkkua laittamaan, onkohan vaikea? :ashamed: Ihan siis kasvis/tofupullat on riittäneet perunan, laatikoiden ja rosollin lisäksi. Melkeinpä se on se joulupöydän tunnelma mistä eniten tykkään :xmas:

Sun Rise ja Säde 23+1
 
POKS 22+0 :heart:

Juu omasta mielestänikin mun maha on jo kauheen iso. |O ja viikot vsta noin vähän.
ainoa hommeli mikä sinänsä vaivaa on se et mun paino ei oo noussu ollenkaan vaan oli nyt viime neuvolassakin vielä -700g lähtöpainosta. lääkärikin siitä mainitsi, mut ei sen kummemmin neuvonu mitään... vaikka mä kuitenkin syön kun hevonen :LOL: mun isä aina nauraa ruoka annoksilleni kun ne tuntuu tursuavan lautaselta yli ...hernekeittoa tai jauhelihakastiketta jos vaan on ruokana...enkä mä kyllä muillekkaan äitin ja mummun ruuille sylje :p nam nam...kuola alkaa valua ihan ajatuksesta :p
yksikin päivä tein makkarakastikkeen ja perunat niin pistelin sitten 5 perunaa :p meinas ukkoa pikkusen huvittaa rouvan eväät :LOL:

mut nyt kaffelle :xmas: hauskaa neljättä adventtia kaikille!!!!

nasum ja neito 22+0 :heart:
 
nasumasunen ihana masu kyllä sinulla :heart: ei taida tyttönen antaa äidille evästä yhtään vaan käyttää kaikki itse että kasvaa :)
Minä myös syön kuin hevonen mutta se näkyy vain silloin kun olen raskaana. Neljästä muksusta on jäänyt painoa vain 5kg, eikä se nytkään ollut kuin 55kg/170cm kun aloin odottaa. Vaan hyvin paino nousee nyt, onneksi puntari on rikki etten voi stressata siitä :D

Jaksamista meille kotiäideille :heart:

-Chiq ja Taneli rv 22+2
 
Huomenta!

nasumasusella tosi ihana vauva maha ja paljon jaksamista sinne lasten sairastelujen keskelle. Sekä ennenkaikkea jaksamista ja lepoa sen masun kanssa. Samoissa tunnelmissa me mennäänkin.

Chiq ja Greddy kiitos tsemppauksesta. Se tosiaan toisinaan tuntuu tosi raskaalta tää kotona-oleminen lapsen kanssa. Tottakai siitä nauttiikin, mutta just kun mies tekee pitkää päivää/on useamman vuorokauden pois töissä, ni sit sitä jotenki toivois et toinen ottais enemmän huomioon tms.
JA eniten mua ärsyttää se, että mies sanoo et HÄN haluaa tuulettumaan, mutta ei puhettakaan siitä et mä sitä tarvisin, koska "sähän olet vaan kotona". Tuosta ollaan keskusteltu useammankin kerran ku kerran. Sanoin sille eilen sit suoraan, et mitään ryyppäys/illanviettoon ei mene, ennenku on mun kanssa viettänyt jonkun vapaa illan jossain. Koska meillä kun ei kyse ole siitä etteikö ois hoitajaa pojalle, kun niitä on. Kovasti sain vakuutteluja mut katotaan pitkäänkö se muistaa :LOL:

Syömisestä on ollut juttua ja täällä tosiaan kanssa syödään kyllä ihan kunnon annoksia, mut siltikään tuntuu et mikään ei riitä. Huomenna neuvola, ni näkee et onko paino jo lähteny noususuuntaan vai vieläkö on laskusuuntainen. Nyt ei ehkä niinkään odota tuota neuvolaa, kun oli vasta se rakenneultra. Mutta mielenkiintoistahan se on nähdä tuo paino, kun neuvolassa kuitenkin samalla vaa-alla punnitaan. Samoin pyydän sitä ottaan hb:n nyt, kun sitä ei oo katottu ku alkuraskaudessa viimetteeks.

Mut nyt mun pitää lähtee hakeen pappa mökiltä ja koittaa juokasta tää kahve loppuun.

Jaksamista tosiaan kaikille kotona "kärvisteleville" ja ihanaa sunnuntaita! :heart:

buam ja myy 21+4

ps. ai niin poppeliini muokkaatko tuonne listaan tyttöolon, tyttölupaukseksi?
 
Jensku: Outoa työkkäriltä ja sossulta tuota vaatia? En ole koskaan kuullutkaan että joku "pakotettaisiin" jäämään kotiin kolmeksi vuodeksi ilman että hakisi töitä.

Meillä esikoinen syntyi 2004 ja kakkonen 2005. Sitten jossain vaiheessa alkoi seinät kaatumaan päälle eli 2006 loppu vuodesta. Irtisaouduin töistäni mistä olin siis hoitovapaalla ja ilmottauduin työttömäksi työnhakijaksi.
Maaliskuussa 2007 aloitin työt. Siinä mielessä ihan hyvä että näin sitä työelämää ja palautui mieleen mitä se on sillä erotuksella että kaksi pientä lapsta oli olemassa.
Herätti hyvin siihen että oikeesti kotona on ehkä sittenkin parempi olla. Ehkäpä sen vuoksi meille se kolmas sitten syntyi ;) Vähän vaan jarruteltiin yrittämisen aloittamisen kanssa, etten ihan heti lähtenyt äitiyslomalle kun sen jonka äitiyslomasijaisena olin oma loma päättyi, se olisi kyllä näin jälkeen päin ajateltuna ollut paljon viisaampaa mutta aina sitä ei osaa ajatella niin pitkälle ja fiksusti.
Tuli hieman hankaluuksia esimiehen kanssa työsuhteen jatkumisesta ja muista siihen liittyvistä asioista. Kuumia viestejä mun ja liiton lakimiehen välillä vaihdettiin useasti.
Tosin mulle sijaisen löytäminen oli äärimmäisen hankalaa, ensimmäistä koulutin 2kk sen jälkeen kun olin jäämässä pois, mun pitikin jatkaa koska hän päätti ettei tämä työ ole hänelle.
Toista koulutin 2vkoa kunnes itse jäin kesälomalle, hän jatkoi vielä 2vko ja päätti myöskin ettei tykkää siitä työstä, vaikka oli aikaisemmin ihan samaa työtä tehnyt edellisessä paikassa, nyt vaan tuli "muutama" uusi asia hoidettavaksi.
Hänen jälkeensä tullut sijainen (edelleen) sitten jäi kunnes se vakkari lopetti hoitovapaansa. Taisi esimies hiillostaa tarpeeksi että oli "pakko" palata töihin.

nasumasunen :hug: kovasti tsemppiä! ajattelin jo alkuviestissä että nythän voitaisiin nähdä uudemman kerran, mutta parantukaahan kunnolla ja katsotaan sitten joulun jälkeen tai tammikuussa jos kerettäisiin kaffittelemaan jossain välissä.

Meihen oma-aika on myös välillä meillä puheenaiheena. Tietysti ymmärrän täysin, töissä päivät ja illat perheen/lasten kanssa niin onhan se toisaalta rasittavaa, ei ole semmoista aikaa että pääsis nollaamaan ajatuksensa. Joten koska minä olen kotona, vaikka työtä sekin on, niin se ei ole sama asia (kuulemma) kuin että se että käy töissä kodinulkopuolella.
Tavallaan totta, mutta ihan täysin en lähtisi sitäkään allekirjoittamaan.
Aina palautuu mieleen heinäkuu 2007 kun mies oli kotona lasten kanssa ja minä töissä. Hyvin vähän sinä aikana päivisin teki kotitöitä, siis pientä siivousta ja pyykin pesua. Se mikä ärsytti erittäin paljon oli se että vain muutamana päivänä tuon kuukauden aikana ruoka oli valmista kun tulin töistä.. ei useammin jouduin tekemään ruoan koko väelle sen jälkeen kun tulin töistä kotiin vaikka mies oli ollut koko päivän kotona.
Ei vissiin muistanut sitä että kun minä olin päivät kotona ruoka oli aina, joka ikinen päivä valmiina kun hän tuli töistä. Ja on edelleen ;)
Miten näinkin pienen ja yksinkertaisin asian ymmärtäminen voi olla niin vaikeaa välillä?
Puolustukseski täytyy sanoa että tuona heinäkuuna ensimmäiset 2vkoa esikoinen oli vesirokossa ja toiset 2vkoa nuorempi samassa taudissa, onneksi oli hellettä ja lapset pulikoi piha-altaassa lähes koko päivän. Tietysti heitäkin piti valvoa kun jo silloin olivat varsinaisia vesipetoja ja pää vedenalla suurimmaksi osaksi.

Eiliset juhlat meni hyvin, rankkaa oli ja tupa täynnä vieraita mutta siinä mielessä hienoa että pärjättiin yhdellä päivällä. Heti kun viimeiset oli lähtenyt lähdettiin miehen kanssa kaupungille, kauppaan, Makuuniin ja sitten vielä mutka Subwayn kautta kotiin sohvalle mussuttamaan patonkia ja katsomaan elokuvia. Hieno päätös rankalle illalle.
Nyt mies salilla ja kunhan tulee sieltä niin taas kaupungille viimeiset jouluostokset ja sitten vaan lekotellaan..

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
KiiajaVille
 
Huomenta!Tulihan niitä raskauden mukanaan tuomia vaivoja tännekkin nyt oikein ryminällä...Nimittäin illalla ensin tunsin kun keittiössä olin useamman tunnin hommaillut joululeipomisten kanssa,et jalkapohjat niinkuin tulessa ja muutenkin jalat oli jotenkin raskaat ja kipeät,no sänkyyn kun menin niin olipas nilkat turvoksissa,oikein sukista oli jäänyt nätit painaumat :eek: Ja sitten yöllä heräsin kipeään suonen vetoon :( auts,auts,toivottavasti ei nyt tullut jäädäkseen nuo vaivat,nimittäin suonenveto on kyllä v-mäisimpiä vaivoja mitä tiedän!
Sori omanapa keskeisyys (mutta sallittakoon kun ei tuota napaa enää kohta ole :LOL: )

hemmi ja Masu-Ukko 24+5
 
Hyvää sunnuntaita, onkos se nyt jo neljäs adventti? :xmas:

Hemmi Mulla on kans alkanut olemaan tuota, että iltaisin jalat on ihan turvonneet ja sukista jäänyt kamalat painaumat. |O Suonenveto meinaa kans aina iskeä, kun venyttelen sängyssä, mutta onneksi ehdin lopettaa ajoissa. :D Muistaakseni suonenvetoon auttaa magnesium.

Syömisestä Tuntuu, että söin mä mitä tahansa ja miten paljon(vähän) tahansa, niin lihon vaan. Ollut sama homma ennen raskauttakin. Maha täyttyy nykyään aika nopsaan, eikä aina osaa arvioida, mikä olisi hyvä määrä ruokaa. Tekis mieli kyllä syödä koko ajan, mutta pitää yrittää hillitä. Mä en halua, että paino on taas noussut neljä kiloa seuraavaan neuvolaan mennessä. :x

Masukuvaa En osaa ite ottaa hyvää, mutta tässä taas jonkinmoinen.



Höh, näytän ihan tasapaksulta pötkylältä, tässä toinen kuva http://i47.tinypic.com/2v9pzbr.jpg

rv22+4
 
Vähän ihana masu nasumasunen ja Empuuulla kans.

Onnittelut poksuville :flower:

Täälläki syödään kuin hevonen. Ihme kyllä oman vaa'an mukaan painoo ois alusta asti tullu ehkä 5kg. Se syksyinen lentsu puotti sen pari kiloa jossain vaiheessa. Ja mulle maistuu ruoka ja herkkuja syöny minkä ehtiny :ashamed: Onneks ei oo toi paino kuitenkaan alkanu nousemaan sen takia älyttömästäi....ainakaan vielä.

|.) Tuittu on ollu nyt taas vähän aktiivisempi. Nyt on hissuksiin, mutt aamulla mylläs ja eilen illalla. Tosin reppana sai eilen kärsiä tupakansavusta ja kovasta musiikista, kun oltiin avokin tallipoppoon "pikkujouluissa" ja siellä polttivat tupakkaa sisällä :( Onneks ei oo muuten altistunu tolle tupakansavulle. Tässä on siis ollu vähän hiljasempaan möyrinän suhteen, joten on jo taas jälleen ehtiny miettiä onko kaikki ok. Ja löyty sit ensimmäiset mahantaputtelijat Mutt tää on eri juttu, kun tunnen ne naiset eikä se ollu ku se yks kerta ja muuten vaan oli, ett näytä masu, joten pitihä sitä hupparia sit niille vähän raottaa. Välillä oikein tuntuu, ett muut on onnellisempia/ilosempia tästä raskaudesta, kun ovat niin hurmioissaan :D No suurimmalla osalla heistä onki jo lapsia. Mutt silleen eilen.

Mutt nyt täytyy valmistautua jouluostoksille. Yhtää joululahjaa ei olla ostettu ja tänään aateltiin sit kaikki ostaa. Toivottavasti ei mee hermot, kun väkee varmasti riittää!

Mukavaa neljättä adventtia ja joulunalusaikaa kaikille! :heart: :xmas:

JääKyynel ja Tuittu

 
JääKyynel, mullakin eka mahan taputtelija ollut. Jo pari viikkoa sitten tämä tuttu ja ihana nainen hyökkäsi kokeilemaan mahaani takin läpi. Nyt pari päivää sitten toisen kerran juhlissa. Täytyy myöntää, että tuntuu omituiselta kun joku tulee reviirille noin... vaikka tuttu onkin!
 
Hemmi kurjaa, että vaivoja on ruvennut tulemaan. Suonenvetoon on minulla auttanut riittävä määrä nestettä ja magnesium.

Ihania masukuvia! :D

Hämmästelin tänään h&m:llä vaatekokoja. Ovatko kokotaulukot muuttuneet parin vuoden sisällä??? Esikoista odottaessa 36 oli sopiva alkuun ja loppuvaiheessa 38 mukavampi, vaikkakin vähän väljähkö takamuksen kohdalta. Tässä raskaudessa olen joutunut ostamaan uusia raskaushousuja kun nuo aiemmat eivät pysy päällä kunnolla. 36 ehkä vähitellen alkaisi olla hyvä kun tuo maha on kasvanut hurjasti. Ostin yhdet 38 koon housut pari kuukautta sitten. Ovat sopivat edelleen. Tänään osui silmiin alennuksessa muutamat kivat housut ja hitsi vie; koko 38 oli niin piukka reisistä ettei pieni tosikaan!!! Eli ostin kokoa 40 ja nekin ovat reisistä nippa nappa sopivat! Takamus olisi mahtunut 38 housuihin mainiosti, mutta nuo reidet... Eivätkä ne mitkään valtavat mielestäni ole, ratsastus tietysti on reisilihaksia kasvattanut, mutta silti... Eniten tässä ihmetyttää miten pari vuotta sitten ostetut housut (eivät ole venähtäneet tms) ovat aivan eri mitotuksella (saman firman kaikki) kuin nämä nykyiset!?! Aiempi 36 vastaa tämän päivän 40...

Näiden "tosi tärkeiden" vaatepohdintojen päälle onkin hyvä hyvä toivotella mukavaa adventtisunnuntaita kaikille!

Donu ja Pikkuinen 22+5
 
Mahan taputtelijat....niin tiedän mistä puhutte....ärsyttävää....ja kaiken lisäks ku tämä minun pötsi on ilmeisesti jotenki vielä normaalia isompi,niin voi niitä taivastelijoita,antakaa mun mahan olla!!!
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=5441594.jpg
minun masu kuvaa rv 22+1 otettu ja nyt mennään 22+2

mieski on puhunut että minulla on isompi maha kui esikoisen aikaan. et itteäni hirvittää et onkohan vauva iso ja tuleeko isompi kui esikoisesta et en halua synnyttää kamalan isoa vauvaa ku pahin pelko et repeekö paikat pahasti.

mutta nyt pitää ruveta tekemään eväät huomiseksi töihin valmiiksi. aamuvuoroon oon siis menossa ja esikko meni eilen mummulaan yökylään ja on siellä vieläkin. tulee viim. keskiviikkona kotiin jotta saadaa jouluaatto vietää yhessä.

oikein mukavaa adventtisunnuntaita kaikille!

arska äippä+ tyty 22+2

p.s mahan taputtelijoista, minun kohalle ei oo vielä sattunut niitä. esikon aikaan anoppi aina kysyi saako masua koittaa ja tunnustella että liikkuuko vauva.
 
Ihania masukuvia täällä. Kannan korteni myös kekoon ja tässä on tämän päivän kuva täältä: http://www.aijaa.com/v.php?i=5441754.jpg

Kesken siivouksen piti napsasta kuva. :D

Täällä siis viikonloppu touhuttu joulun eteen. Laatikot on nyt tehty pakkaseen valmiiksi ja koti on puunattu. :) Huomenna on vielä työpäivä, mutta sitten illasta ajattelin leipoa muutamat kuivakakut lahjaksi. Sitten olisi mun osalta kaikki kunnossa ja joulu voisi tulla. :)

Huomaa kyllä että jalkoihin tää ottaa nyt paljon enemmän kun ennen. Pitänee suihkun jälkeen iskeä jalat miehen syliin niin saa hieroa niitä.

Täällä ei ole VIELÄ noita mahan taputtelijoita tullut kohdalle, mutta se mitä olen kohdannut on arvelut sukupuolesta mahan perusteella. Mua raivostuttaa se suunnattomasti, en tiedä miksi, mutta kun melkeinpä tuntemattomat ihmiset pyörittelevät päätään ja kattelevat mun mahaa tietäen kumpi sieltä on nyt tulossa. Argh!

Eilen oli muuten illalla ihme vihlaisuja alapäässä. Niin ja selkä/pakarasärky on iskenyt tänne kyllä aika tavalla. Välillä kävelen kun ankka kun vihloo niin inhottavasti. :( Voi kyllä olla että lihaksetkin on aika jumissa.

Mutta nyt suihkuun ja sitten heittäydyn ansaitusti pitkäkseen.

- Hapsiainen ja Herne 25+4

 
Yeb
Donu, mä oon ihmetellyt H&M:llä samaa kokoasiaa tässä raskaudessa.. yhdet mammahousut sieltä ostin ja pakko oli ottaa koko 44 vaikka muuten on mennyt 40! Ja nimenomaan reisistä jäi pienemmät kiinni, peffasta ja lantiolta olis sopinut. Kiva kuulla että joku muukin ihmettelee tätä samaa, vaaka ei kuitenkaan mulla niin paljoa enempää näytä kuin ennen raskautta. Ja ne pari kuukautta sitten Nextiltä tilaamani mammahousut olikin molemmat EU-kokoa 44 ja auttamattomasti liian isoja mulle :|

Arska äippä
, mulla myös nyt toisesta maha kasvanut paljon nopeammin kun esikoisesta! Toivottavasti ei ole missään yhteydessä vauvan kokoon, en tahtoisi kamalasti isompaa kuin esikoinen, joka oli 4280g :)
Oliko täällä muuten muita ison vauvan synnyttäneitä? Ei mulle tullut mitään repeämiä koosta johtuen, vaikka tulikin avotarjonnassa. Imukupin takia tehtiin eppari ja sen lisäksi joku minimaalinen repeämä mutta kyllä mä istumaankin pystyin heti enkä ollut kipeä sen takia :)

Hemmi, täälläkin on ollut vaivana yölliset suonenvedot, magnesium on siihen kyllä auttanut, kun vaan muistaisi popsia :whistle:

Mä en onneksi oo törmännyt vatsaantaputtelijoihin, en edellisessäkään raskaudessa. Omituinen ilmiö moiset :eek:

Kotiäitiydestä täällä on ollut myös keskustelua. Mä en oikeestaan esikoisen odotusaikana ees miettinyt kauan aion olla kotona. Olin jo varannut perhepäivähoitajankin tytölle kun hän täytti 1v3kk ja sopinut töihin paluusta.. Mutta sitten alkoi vaan tuntua siltä etten todellakaan halua niin pientä jättää mihinkään hoitoon! Rahallinen tilanne oli se, että mies opiskelee ja mä automaattisesti ajattelin ettei kotihoidontuella ja opintotuella voi pärjätä. Sittenpä pitikin miettiä asiat uudemman kerran ja tulla siihen tulokseen että mä voin tehdä joskus iltaisin ja viikonloppusin töitä ja sitten vaan eletään vähän köyhemmin.. Nyt oon erittäin tyytyväinen tähän valintaan ja aion pitää esikoisen kotona kakkosen synnyttyäkin, se aika menee niin äkkiä kun toinen on pieni, haluan olla sen jakamassa ja kokemassa. Mulla töissäkäynti tarkottaisi sitä, että arkityöpäivinä olisin kotona aikaisintaan puoli kuudelta, tee siinä sitten ruuat ja kaupassakäynnit niin eipä kamalasti jäisi aikaa lapsen kanssa :(

Viimesiä päiviä viedään ennen joulua :heart: Oikein ihania päiviä kaikille!

Yeb 25+1
 
Yeb minä kuulun ison (tai pitäiskö sanoa jätin...) synnyttäneisiin :wave: Esikoinen oli 4580g ja 56cm, painoarvio tosin oli vain 3,9kg 2 päivää ennen synnytystä. Neiti syntyi vasta 42+2 joten aikaa oli hyvin kerätä kokoa. Nyt ihan kauhistuttaa kun on toinen tulossa ja vielä poika, jotka on yleensä isompia. Ja kun vielä mulla on ruokavaliohoitoinen rd, niin kyllä oikeesti pelottaa että joku 5 kilonen jätti on tulossa :ashamed: (varsinkin jos päästävät sen myös virallisesti yliaikaiseksi). Vatsa on mullakin tässä raskaudessa kasvanut nopeempaa, mutta toivon sen johtuvan vain jo venyneistä kudoksista.

Närästääkö muita? Mulle on tullut tästä jo jokapäiväinen riesa taas :kieh: . Rennietä menee, saa nähdä kauanko auttaa..

Huomenna pääsen siihen parvorokkoverikoeeseen, viikko pitäis odotella vastauksia. Huomaan, että oon ajatellut välillä pahinta että mitä jos mä oon saanut sen taudin ja me menetetään tää pieni :snotty: . Onneksi melkein kaikki lahjat on jo ostettuna tai ainakin tiedän mistä huomenna haen loput. Ruokaostoksillekin ollaan ajateltu mennä jo huomenaamupäivästä, eipähän jää mitään liian myöhään kun mulla ti ja ke iltavuorot.

Poppeliini ja rakas pieni 22+3
 
Yeb
Poppeliini, mahtavan kokoinen typykkä :heart: Meillä käynnistettiin ison koon takia ja syntyi 39+0 tommosena 4280g painoisena, pituus mitattiin väärin silloin. En tiedä kuinka isoksi olisi mahassa kasvanut jos olis saanut köllötellä niin kauan kuin tahtoo, kolme viikkoa olis vielä ollut aikaa kerätä massaa :) Esikoisen synnytyksen ja käynnistyksen jälkeen on kyllä siitä asti ollut semmonen olo etten enää ison koon takia suostu käynnistettäväksi.. saas nähä millanen on mieli sitten kun saa jotain painoarvioita tästä kakkosesta :whistle: Mulla piti painoarvio hyvin paikkansa, 4-5 päivää ennen syntymää arvio oli 4,2kg.

Mulla on nyt mennyt jotain ihan ohi, miksi Poppeliini oot menossa parvorokkoverikokeeseen? :ashamed: Ja nyt käyn sitten googlessa kattomassa mikä se parvorokko oikein onkaan..

*Muoks* Nyt oon taas tietäväisempi.. Toivottavasti et ole tautia nyt sairastanut :hug:
 
Iltoja.

Ostoksilla käyty. Pari lahjaa jäi ostamatta, kun ei löytyny sit mistään. Kokeillaan keskiviikkona paremmalla onnella uudestaan, luulis yhden kirjan ja pussilakanasetin löytyvän nyt jostain.

Poppeliinille :hug: :hug:

Toivon kyllä iteki, ett noita mahantaputtelijoita ei tulis enempää...on se oikeesti vähän kiusallista niin kuin joskus jotku kysymyksetki raskauteen liittyen. Jotku naiset tuntuu olevan luonnostaan oikein yli uteliaita muiden raskauksista.

Närästää kyllä aika usein. Oon vaan ollu niin viitseliäs etten oo hakenu Rennietä. Onneks ne on toistaseks ollu tosi lyhytaikasia, mutt helpottas kai totaki kun olis noita droppeja. En oo aikasemmin syöny närästyslääkkeitä kun loppujen lopuks niin harvoin sitä on...paitsi tietty nyt.

Kaiken maailman kolotuksista. Iteki oon huomannu ett jos pitempään seisoo tai touhuaa niin alkaa kyllä jotain paikkaa kolottaa. Siivouspäivän päätteeks mullaki oli jalkapohjat ihan muusia niiku joku täällä aikasemmin jo sanoki. Sit on sitä iskias- vaivaa ollu pariin kertaan ja seki tullu just sillo jos on enempi tehny hommia. Ja alaselkä tuntuu joskus olevan tohjona, seki useinimten varmaan johtuu huonosta nukkuma- asennosta. Oon näköjään ruvennu nukkumaan selällään aika paljon. Ja tänään oli eka kerran tuolla häpyluun alueella ihan oikeaa kipua tai ennemminki jomotusta ihan hetken vain. Mutt saan olla silti onnellinen teihin moneen muuhun verrattuna, ett oon näin vähällä päässy!!

Mutta jospa menis sohvalle köllöttelee ja kattelee josko sittenki menis kohta nukkuun. Huomenna pääsee taas kampaajalle. Hyvää yötä!

4 yötä jouluun... :xmas:

JääKyynel ja Tuittu 24+5
 
Poppeliini :hug: Toivotaan että olet välttynyt taudilta ja vaikket olisikaan, pikkuisella olisi kuitenkin kaikki hyvin!!

Yeb helpotus etten ole ainoa joka näitä kokoasioita on ihmetellyt! Minä olen kutakuinkin lähtöpainossa ja edellistä raskautta jos ajattelen, on kiloja suunnilleen saman verran kuin viimeksi näillä viikoilla. Siksikin tuo mitotus tosiaan ihmetyttää. Sovituskopissa ehdin jo ajatella, että vaikka maha on kasvanut, onko massa muka mennyt reisiin kun niin kiristi. :LOL:
 
Poppeliini toivotaan parasta, mutta olikos se niin että sitten ei ole hätää jos olet sen joskus lapsena sairastanut? Niin muistelisin, nyt olisi todella huono aika se sairastaa kun on raskaana.

Alapääntuntemukset ahkera öljyäminen on auttanut siihen hillittömään kutinaan, mutta saa kyllä rasvailla 3-4 kertaa päivän aikana.
Eilen sain kotiin huutamani tanssimaton ps2:lle ja pitihän sitä heti testata, pelikin kun tuli jo aikaisemmin viikolla.
Ei muuten kannata hyppiä enää tässä vaiheessa kovin paljoa, tai mun ei ainakaan kannata. Alkoi tuntumaan pientä paineen tuntua alapäässä.. joten otamme siis jatkossa rauhallisesti vaan. Ei pompita.

Närästystä ei ihme kyllä ole vielä ilmaantunut, yleensä se on lähes päivittäinen riesa ollut mulla raskauksissa.

H&M:n koot. Koko merkinnöissä on eroa. Eilen ostin pojalle housuja kokoa 122 Kiinassa tehdyt oli pari senttiä lyhyemmät kuin Bangladeshissä tehdyt.
Pari vuotta sitten olin ostamassa paitoja lapsille silloinkin ihmettelin tosi paljon kun poikien 98 koon paita oli muistaakseni tehty kans Bangladeshisä oli suurempi kuin tyttöjen 104 paita joka oli tehty Kiinassa. Eikä mitenkään "pienesti" suurempi vaan ihan reilusti.
Myyjäkin vähän ihmetteli mutta päätyi siihen että tehkäpä tehtaalla on tullut väärä koko merkintä toiseen paitaan.

Mutta jos menis nappaamaan aamupalaa nassuun.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

KiiajaVille
 
Luettu, valtava määrä taas tekstiä :)

Vatsaantaputtelijoista, tähän mennessä tullut vastaan yksi...esikoista odotan ja koin sen hyvinkin kiusalliseksi, ei kai se "oma tila" häviä ison vatsan takia? Kyseinen taputtelija on muutenkin kiinnostunut raskaudesta ja kyselee normaalia tungettelevampia kysymyksiä. Olemme tosin työkavereita ja tunteneet toisemme kauan, silti tämä on minun mahani ja sillä siisti :D
Harrastukseni parissa on ollut hauskaa vastailla noin kymmenvuotiaan tytön uteliaisiin kysymyksiin ja vielä hauskempaa on ollut seurailla kyseisen tytön pohdintoja sarjassa "maailmassa monta on ihmeellistä asiaa" :D

Oma vointi on melkolailla hyvä, liitoskivut jostain syystä helpottaneet (toistaiseksi...). Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia ja pienen liikkeet tuntuvat välillä lähes akrobaattisilta tempuilta :eek:
Liikkeet tuntuvat (ja näkyvät) todella hyvin huolimatta istukan sijainnista, istukka siis etuseinämässä. Vahva poika, saa istukan ja vatsan rasvakerrokset nousemaan :D

Yöunet on kadonneet jonnekin...saatan herätä keskellä yötä ja kuvitella, että on jo aamu ja olla valmiina ponkaisemaan ylös. Väsymys ei tule edes päivällä, vaikka olisin nukkunut yöllä kuinka vähän...outoa.

Varsinkin vähäisten yöunien jälkeen on alkanut olla harjoitussupistuksia, saattaa tulla useamman kerran päivässä ja kestävät kauemmin kuin aikaisemmin. Iltaisin on lähestulkoon vakiona suppailut. Missäköhän vaiheessa niistä pitää huolestua?
En viitsisi soittaa neuvolaan, oma terkkari on lomalla...

epulis ja pieni 23+0 (poks :) )
 
Huomenta! Onpas tuolla paljon LUNTA, ihanaa! :xmas: Vielä olisi kolme työpäivää ennen neljän päivän vapaata. Keskiviikkonakin olen vasta kuudelta kotona ja pitäisi vielä kaikkea puuhailla. Tulee kiire sen jouluhalon kanssa ja pitäisi joku ilta jaksaa vielä imuroidakin. :kieh:

Työpaita ja työtakki ahdistaa, pitää vissiin pyytää kokoa isompaa. |O Selviisköhän sitä maaliskuulle yhtä kokoa isommalla takilla, ei tässä kuitenkaan ole kuin kaksi nappia, mahtuu pötsi kasvamaan.

Mun vatsaa on taputellut yksi kaveri. :D Olin käymässä hänen luonaan ja siinä sohvalla istuessamme tulin maininneeksi, että vauva potkii. Halusi sitten kokeilla, vaikka sanoin että ei hän varmasti mitään tunne. Ei tuo varsinaisesti haitannut, vaikka en tuommoiseen ole tottunut.

Omaa venyvää napaa näin aamuun. Päivänjatkot! :wave:

Rv22+5 (JO!)
 

Yhteistyössä