***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Kysymys varhennetusta äippälomasta, eli voinko mä jäädä äippälomalle vaikka sen 50 päivää ennen laskettua aikaa, ihan vaan siitä syystä, että mä haluan vai pitääkö siihen olla jotain lääketieteellisiä syitä? :xmas:

Osaankohan mä noita lappuja täyttää ollenkaan. En edes tiedä, maksaako työnantaja palkkaa ne ekat kuukaudet vai ei. Pitää varmaan ottaa yhteyttä palkanlaskijaan tms.
 
Greddy, mites jos aloittaa ton verhennettuna niin eikö siinä sit lopukkin se aikaisemmin?

täällä väsyttää, jostain kumman syystä alkanut heräileen aamulla aikasemmin ja sit ihan sippi vaikkei oo ees puoltavuorokautta valvonut. no täytyy sinnitellä hetki vielä hereillä.
 
jennuskaliini Joko olet laittanut hakemuksen menemään? Rv22+ sitä voi hakea, menee jonkin aikaa ennen kuin sen saa (joitain viikkoja jopa?)

Mun häpyliitos repee! |O Ihan törkeet kivut, on tullut tänään käppäiltyä enemmän kuin normaalipäivinä.
 
Tuli muute itelläki mieleen tosta äitiylomasta. Miten pitkä se nyt virallisesti on? Sen jälkeenkö alkas se hoitovapaa? Täytyykö työnantajalle ilmottaa äitiysloman päätäyttyä, ett jääkö hoitovapaalle vai jatkuuko se automaattisesti ilman mitään ilmotteluja? Taas sata kysymystä ja piti aikaa sit kysyä, mutt unohdin :ashamed: dementiaa :ashamed: :ashamed:

jennuskaliini87 Äitiyspakkauksen saa sitten kun Kela on käsitelly hakemuksen siitä.

JääKyynel ja Tuittu 24+2

Lisäys: Oikeesti alan olla jo huolissani itestäni. En oo ennen ollu näin hajamielinen ja nyt tää raskaus oikein kärjistää sitä asiaa. Millonkaha oikeesti unohan missä asun :D
 
Kela on vissiin sit ottanu minun hakemuksen käsittelyyn, kun oli ilmestyny päivä määrä millon hakemus saapunu (aikasemmin oli vaan, ett saapunut), puolison nimi jne. Mutt vielä ei ilmeisesti ollu päätöstä tehty. Saankoha ennen joulua äippäpakkausta? toivottavasti, tahtoo sen :)
 
Jääkyynel Eikös se äippäloma ole nyt sen kymmenisen kuukautta (mikäli olen noista mitään ymmärtänyt), jonka jälkeen voi jäädä hoitovapaalle. Luulisi, että siitä pitää sitten erikseen ilmoitella, lähetellä lomakkeita jne.

Mulla olis kans vielä kysymys. :xmas: Eli voinko mä hakea omalla nimellä noita etuuksia, mutta ilmoittaa miehen tilinumeron? Vai pitääkö sen olla tili, joka on mun nimellä?

Muoks. Niin ja mitä mun pitää lähettää mun työnantajalle, kopio raskaustodistuksestako vain? :(
 
Eilen kirjoitin pitkään ja kun painoin vastaa nappia niin kone ilmoitti ettei yhteyttä, niinpä pitkäpätkä tekstiä katosi :x

millainen on neuvolan mielialatesti? Minä saisin varmaan jonkun masentunutyksilö-vastauksen :ashamed:

Kukas kertoi että pitäis alkaa akvaariota siivota? Minulla kun se käsittää vain vedenvaihdon.. suodatinta puhdistan kun tukossa, ulkosuodatin puhdistuu 2-3x vuodessa.

Minä olen myös täydellinen lahopää nykyään, voi että kiukuttaa kun kaikki pitää laittaa paperille että muistaa, vinkkinä muillekin että lappua vaan asioista jääkaapinoveen niin ei tarvi miettiä että mitä piti muistaa ;)

Jaksamista kaikille kipuilijoille :hug: täällä kans yksi jolla sattuu enemmän ja vähemmän :(
Pikkuiselle tuli kudottua sukat :heart: ja oli niin nätit että aloitin toiset samointein.

Huomenna taas poksutaan, viikkoja sitten 22 JEE.

-Chiq ja Taneli 21+6
 
Huih ku on menny aikaa viime kirjoittelusta.. :whistle:

Oon ollu sairaslomalla tuon iskiaksen takia nyt viikon verran ja nyt muutamana päivänä ollu kyl muutaki jomottelua ja kolottelua.. :/
Tänäänki vissiin tullu touhuttua liikaa ku selkää särkee ja lantioo kolottaa.. :( auts!

Ihanat paukkupakkaset ollu! Mä oikein nautin ku lumi narisee kunnolla kengän alla ja hengitys höyryää :) Ihana odotella Joulua.

Tänään siivoilin ja laittelin kahteen ikkunaan joulutähdet ja vaihdoin keittiöön joululiinan pöytään. Huomenna ajattelin tehdä aamupalaksi riisipuuroa ja jos laittais vielä yöksi jäälyhdyt jäätymään ku sain niin hyvän vinkin eräältä nettitutulta ;)

Masukki möyryää pitkin päivää säännöllisesti. Eipä tarvi huolehtia etteikö siellä ois kaikki kunnossa.


 
Neuvolassa käyty,kaikki ok =) paitsi omasta mielestä paino noussu AIVAN liikaa :ashamed: neukkatätin mielestä ihan normaalia,mutta omasta mielestä aivan kamalan paljon, siis että viikolta 12 paino noussu 7kg!!! Apua....niin noloa :ashamed: neukkatäti yritti lohdutella et oli myös eri vaaka millä punnittiin et voi vaaoissaki olla eroja.... Täällä Norjassa (kuten oon vissiin jo aikasemmin maininnu)ei olla niin tarkkoja ku Suomessa tuonb painon kans,vähän sellanen hälläväliä meininki.... No hyvä mulle,Suomen neuvolasta oisin ssanua tuollasten kilojen kans varmastia huutia :D
Ja siitä sitte siihen SF-mittaan,yläkäyrällä mennään (ylläripylläri) ilmeisesti jos tulkitsen oikein tuota ruksin paikkaa niin 24cm,tosiaan vähän epäselvästi merkitty,mut 23-24cm.Miltä mä tulen näyttämään huhtikuussa,vyöryvä ihrapallo.... ei naurata....
Ja tänään aloitin työt monen viikon sairasloman jälkeen,ja selkä huutaa hallelujaa...no,jospa kuiten nyt yrittäsin huomisen sinnitellä,sit onkin viikonloppu ja sen jälkeen vielä 3päivää ja sit onkin joulu =)

Paksu-Hemmi ja Masu-Ukko 24+2
 
Chiq :wave: Tää siitä akvaarion puunauksesta puhu. Yleensähän se veden vaihto riittää, mutt pitää tosta lasejaki putsata ja välillä tota kasvillisuutta siistiä. Ulkosuodatin tossakin on, kun on 390l. Se vaan on niin hassun mallinen (ei mikään standardi mittanen) niin näin lyhyenä ihmisen tuottaa vaikeuksia tehä ilman mahaakin sille ilman jatkojalkoja mitään...paitsi tietty se veden vaihto.

Jäälyhtyjä tääki on miettiny jo monta päivää, vissiin eka kerran ekoilla pakkasilla, mutt ei oo saanu aikaseks.

Mutt kohta nukkuun. Ensin Mentalist ja sit unta palloon. Hyvää yötä!

JääKyynel ja Tuittu 24+2
 
Hui kun on yhden päivän palstailematta niin sitten on tekstiä tullut paaaaaaljon!

Kellopeliappelsiini Kiitos tuosta jäälyhtymuistutuksesta. En olis taas tajunnut ollenkaan, tänään pitää pistää jäätymään niin sais kivoja jäälyhtyjä viikonlopuksi. :)

Jennuskaliini Se pakkaus tulee pian. :) Mä ainakin yllätyin siitä nopeasta päätöksestä ja nopeasta toimituksesta. :)

Ja onnea hyvistä neuvolakuulumisista niitä saaneille sekä tietysti ultrassa käyneille. :heart:
Ja tosiaankin, kyllähän niitä tyttöjäkin alkoi nyt tulla. :)

Sitten omaa napaa.
Mä oon saanut nukuttua ihmeen hyvin tämän viikon. Ihanaa! Vaikka olenkin tullut aikaisin aina töihin niin olen mielestäni nukkunut kunnon unet ja mikä parasta niin vessaan ei ole tarvinnu herätä kun kerran yössä. :) Nyt kun näin sanon niin varmaan loppuu tää vaihe... :x

Tänään meinasin käydä labrassa antamassa pissanäytteen, kun terkkari kirjotti lähetteen viime neuvolassa. Ihan ylimääräinen näyte siis. Sen takia se sen kirjoitti kun olin jossain vaiheessa valittanut vatsakipuja niin haluaa seurata ettei ole mitään tulehduksia. Nyt ei kyllä ole ollut mitään oireita mutta käyn nyt kuitenkin antamassa tuon näytteen. Pääsen samalla syyllä käymään työpäivän aikana keskustassa, saatan eksyä ehkä silmäilemään miehelle joululahjaa.... :whistle: (Ai miten niin hiljaisia työpäiviä? Ja miten niin motivaatio on jo joululomalla?)

Ei olis töitä kyllä kun tämä päivä ja maanantai. Sitten alkais jouluvapaat. Välipäivät ois töitä JOS ei liiton lakko tule. Sitten jos lakko tulee niin palailen töihin vasta talviloman jälkeen tammikuun puolessa välissä. Juhlaaaaaaa!! B) Ja sen jälkeen ei oiskaan kun reilu kuukausi töitä ennen äippälomaa, hurjaa!

Huomenna tarkoitus tehdä vähän joulusiivousta kerta pakkasia pitäis olla vielä huomenna, sitten joulunaluspäivät jos keskittyis keittiöön, leipomiseen ja ruoanlaittoon. Jospa se joulu siitä sitten tulis.

Nyt hetki töitä ja sitten lähden näytteenottokeskukselle.

- Hapsiainen ja Herne 25+2
 
Äitiysloma on virallisesti 105pv ja sen jälkeen alkaa vanhempainlomakausi 158pv eli yhtensä n.9kk.
Äitiysloman ja vanhempainloman erohan oli siinä että toinen vanhemmista voi jäädä tuon 105pv jälkeen hoitamaan lasta jos äiti haluaa/joutuu palaamaan työelämään.

Mä en ole vieläkään palauttanut muuten tuota äitiysavustushakemusta, tuossa se pöydällä makaa ja odottaa.
Kuten myös se vauvavakuutushakemuskin.
Mutta jospa ne sunnuntaina saisi siihen kuntoon että molemmat voisi laittaa eteenpäin niin hyvä olisi. Eihän tässä mitään kiirettä vielä ole kummankaan osalta..

Tänään on siivouspäivä.. kunhan on ekaksi lasten kanssa ulkoiltu ja lounas syöty. Sitten aion nakata muksut taas ulos että saa siivousrauhan. Esikoinenkin aloittaa jo tänään joululoman niin on tuolle jätkällekin pihalla seuraa niin saattaa siellä viihtyäkin.

Enää ei tarvi edes muuten kävellä kohtalaisen rivakasti että sattuisi :headwall: pitää nyt taas tänään yrittää tukivyönkanssa josko olisi mukavempaa.
Vähän taas mietityttää. Tehtiin esikoiselle toissapäivänä keliakia testi ja heikkoa plussaahan se näyttää. Sain lastenpolille soittoajan 28.12. joten sitä odotellessa josko päästäisiin pian lisätutkimuksiin.
OYSsissa perinnöllisyyslääkäri myös totesi että neidillä on skolioosi(kin) eilen itsekin katsottiin niin ihan selvästihän se selkäranka on mutkalla. Mitähän vielä?

KiiajaVille *poks* 25+0 :heart:
 
Huomenta

Mun pitää tästä lähtee shoppaileen tänään, mut KiiajaVille:lle piti tulla kommentoimaan, et tiiän niin hyvin tuon tunteen, et mitähän vielä....Ja se jatkuva ramppaaminen oysissa...ei kivaa, ei...
Eli koittakaa jaksaa :hug:

buam 21+2
 
Huomenta!

Onko nuo nyt liitoskipuja vai mitä, jotka tuntuu häpyluussa? Eikö siellä ole rusto, joka venyy ja paukkuu. Tuntui mukavasti yöllä asentoa vaihtaesssakin nuo kivut ja tänään jatkuu vaan. |O

Kiiajaville Ikävää, että teidän tytöllä on moisia vaivoja. :hug:

Ah, tänään pääsee viikonlopun viettoon jo klo 16. Käydään hakemassa Subwaysta patongit, ellei sitten itse tehdä. Pirteää perjantaita kaikille! :wave:

Rv22+2
 
kellopeliappelsiini, ei kannata laittaa päivällä ja ottaa aamulla pois, ummessa on :D siis noi jäälyhdyt, mä luotin et aamulla on tiedotuksen mukaan pakkasta -9 ja laitoin sillee et olis sopivat niin ylläripylläri aamulla pakkasta 23 niin eipä siinä ämpäri sulamaan :) dit ajattelin laittaa maitopurkit jäätymään niin saa jäämuurin :D

Kiiajaville, ikäviä vaivoja mutta onneksi niiden kanssa voi elää. Tosin keliakin a kanssa saa olla aina arpomassa mitä voi syödä mut äkkiä sen oppii. ja tohon skolioosinkin on onneksi apua tarjola. Voimia alun opetteluihin!

Täällä on kylmääääääääää :D mut ihanan kirkasta ulkona kumminkin. Toukkis piti bileitä yöllä niin nyt sitten voi olla ihan rauhassa. Täytyy kohta lähtä tästä liikkeelle kun tää kämppä on kylmä ennen kun koneet lämmittää aamusta oli+16 hui nyt asteen enemmän.
Tänään olis kauppa reissutiedossa, haetaankinkku jääkaappiin sulamaan ja sitten jos sais paiteltua ti ke välisenä yönä :D odottaa jo kielipitkällä sitä :)

Unico ja Toukka 21+0 (hups heijaa)
 
Alkoi sitten 27viikko.. :) masu on kasvanut aikalailla.. ja kävely tuntuu jo välillä vaikealta.. oon siis 160 pitkä joten masualkaa tuntuu jo nyt isolta.. sf mitta oli ke 24 mutta lyhyt kun olen niin se tuntuu jo olevan aika ylhäällä. Muuten kuuluu loistavaa.. olo on hyvä vaikka hb oli vai 106..

tiitu ja nella rv26+0 <3
 
Pakkashuomentapäivää!!

Enpäs olisi jäälyhtyjä muistanutkaan ilman teitä =)

Kiiajaville :hug: tytön vaivoista

Onnittelut ultrassa käyneille! Tyttöjäkin tulee :)

Painosta huolehtijoille lähetän stressittömyyttä. Painoa tulee niin kuin on tullakseen. Lähtee ne myös pois :)
Mä sitten aatonaattona tulen tänne voivottelemaan neuvolan vaakatuloksia.

Voi teitä saikkulaisia ja kolotuksen uhreja :hug:

Chiq Mä sain viimeksi neuvolasta kotona täytettäväksi ja seuraavalla kerralla palautettavaksi mielialatestin. Muistan että samanlainen oli viime raskaudessakin. Ja pojan neuvolassakin sain tollasen täytettäväksi joskus kuukausikäynnillä.

Menen tänään yksin kaupoille. Eihän lapsen ja miehen kanssa voi kunnolla kierrellä.. Käyn ostamassa äippäsukkiksetkin.. katsotaan mitä hajuhaittoja saan niiden mukana :) Imetysliivitkin ajattelin ostaa. Ja sitten jotakin joulujuttuja kotiin. :xmas:

Katyana Me ottettiin ensin pojan pinniksestä yksi laita pois ja olisko pari viikkoa niin nukkunut ihan normaalisti ja sitten poika alkoi kiivetä itse isojen sänkyyn ja osasi tulla sieltä pois. Isojen sängyssä ei ole ollut mitään ongelmia.. Kai se vaan itsekseen opitaan sitten? Täytynee varautua ettei Piksu ole näin helppo :)

(.)
Eilen kauppareissun jälkeen oli kamala tunne masussa. Ja loppuillan oikeastaan.. Samanlainen olo tuli keskiviikkona, kun kävin pojan kanssa autolla viemässä kelaan sen neuvolan todistuksen. Kai sitten pojan pukeminen, kantaminen autoon+istuimeen asettaminen, autosta poisotto, kantaminen, autoon takaisin, autosta kotiin ja vaatteet pois oli niin rankkaa??
Eilen mulla oli vuorostani se ärsyttävä päivä. Kaikki ärsytti, ihan kaikki. Poika en nukkunut pvikkäreitään hyvin ja halusi koko ajan sylitellä. En saanut koristella kotia jouluiseksi enkä edes laittaa tiskejä koneeseen kun poika koko ajan oli takiaisena ja kiukkusi (hampaita tulossa??).
Ystävät kutsuivat meidät mökilleen (50min ajomatka) joulupäivänä. Olisi musta tosi kivaa. Mies ei halua. Ollaan alustavasti sovittu että ollaan aatto keskenämme ja joko joulupäivänä tai tapanina mennään anoppilaan syömään. Olen nyt sitä mieltä että jos ei oteta ystävien kutsua vastaan niin ei kyllä mennä anoppilaankaan! En minä tykkää väkisin mennä anoppilaan esittämään että kaikki on ihanaa ja voi kun olette ihania ihmisiä...
Ei heiltä apua ole tullut. Ymmärrän kyllä että ovat kiireisiä mutta eikö lapsenlapsi ole niin tärkeä että annetaan sille aikaa, tai edes lapsenlapsen vanhemmille jotta voisi vähän hengähtää?? Eilen olisi anopin pitänyt tulla poikaa hoitamaan kouluni takia.. Sen kurssin jätin silloin kesken kun oli niitä suppareita.. mutta ei anoppi sitä tiedä. Unohti siis.. Tollanen ärsyttää mua! :ashamed: Rahaa he kyllä olisivat valmiita aina käyttämään meihin. Mutta ei rahalla saa aikaa lepoa.
Tulipahan purkauduttua..

Unico Kiitos kun muistutit että kinkku pitää ottaa sulamaan hyvissä ajoin!! =)

Greddy ja Piksu 24+2
 

Yhteistyössä