***HUHTIKUISET Joulukuussa***

Onnittelut kaikille jotka päässeet uusille viikkoluvuille =) Sekä kaikille ultrassa käyneille :flower: Ja super :hug: kaikille jotka tuntevat tarvitsevansa :wave:

Joulu me ollaan mun porukoilla, sinne tulee myös siskon perhe, lapsia siis 3 meillä molemmilla. Melko tiivis tunnelma, mutta hyvin on mahduttu =) Onneksi asutaan nykyään samalla paikkakunnalla, niin me ei enää jäädä sinne yöksi - se olis jo ehkä vähän liian tiivistä :D Eli yöksi kotiin. Joulupukki tilattu vähän aikaisemmaksi, siinä klo 15-16 ennen ruokaa, kun yleensä tullut ruuan päälle n. klo 18-19. Mutta nyt tää meidän pikkuherra kun menee nukkumaan jo seiskan jälkeen... Tottahan sitä tällaisten juhlien takia voi viirata rytmejä, mutta herra herää joka tapauksessa klo 6 (tai yleensä jopa aikaisemmin, jos nukkumaanmeno viivästyy :/ ), niin ei hirveen myöhään viitsisi valvottaa.

Jouluruuat onkin nyt sitten vatutuksen aihe, kun niitä sokereita tarkkailen. Hirveestihän sitä on sitä hiilaripuolta jouluruuissa... Eli taitaa jäädä väliin niin joulupuuro kuin kaikki herkutkin. Tai maistelen vähän - hirveen hyvät arvothan mulla on olleet, ei lähellekään yli... Mutta kyllähän se ottaa aivoon kun tietää ettei voi "vapaasti" nauttia :(

Harrastuksia mulla nyt ei ole muutenkaan sen kummemmin ollut, kun täällä ei tuota tarjontaa ole ihan mieleistä :/ JOka toinen ilta teen stepperi-treenin ja lisäksi vatsa- ja selkälihakset. Muutoin ulkoilua joka päivä kahteen otteeseen lasten kanssa.

Ainiin niistä H&M mammasukkiksista samat hajuisat kokemukset :wave: Toisessa pesussa kyllä lähti tuoksut pois! Mulla eivät ole löpsähtäneet, hyvin pysyvät päällä :)

Huomenna eka lääkärineuvola, pitänee tulla päivittämään kuulumiset :wave:

stoppis ja Oiva 24+0 *kiva aina päästä uudelle viikolle :D *
 
Unico Juu on sopimus voimassa, määräaikainen 11/2011 asti. Tosin sopimuksessa kyllä lukee että tunteja kolmessa viikossa 0-115 eli se on sitten ihan oikeutettua ettei vuoroja ole vaikka olisikin työkykyinen..?

Kyllä sitä on monet itkut taas itketty tänään.. Mutta nyt jo positiivisemmalla mielellä.. Olen miettinyt jos aloittaisi käymään uimassa :) Ja jatkaisi vielä sitten synnytyksen jälkeenkin..
En tiedä mikä tuota pikkuista on tänään vaivannut kun on myllertänyt masussa suunnilleen koko ajan, aamusta alkaen.. ehkä sillä on joku ylivilkkaus :D
Mutta nyt nukkumaan huomenna toivottavasti paremmalla mielellä :) <3
 
Tervehdys!

Jennuli lämpimät synttäri onnittelut!

Jastu jos siulle ei anneta tunteja niin yritä saada sairaslomaa tuo väli ennen äippälomalle jääntiä saat edes sairaspäivärahaa kelasta. Toiseksi jos siulla ei ole tunteja niin etkös silloin ole oikeutettu liitonrahoille (jos liittoon kuulut). Nuo tuli miulle ensimmäisenä mieleen.

Mie laitoin viikko sitten maanantaina kelaan ne paperit ja eilen tuli päätös kotiin että maksavat huomenna sen äitiysavustuksen 140 ? tilille. Aika nopeesti tuli tuo päätös miusta. Olivat antaneet sen jo viime viikon keskiviikkona.

Oma olo: Edelleen väsyttää. Eilen nukahdin istualleen nojatuoliin päiväunien ajaksi kun poitsu oli hoidossa. Eikä ole kyse siitä että en saisi yöllä nukutuksi. Edellisenä yönäkin nukuin melkein kellon ympäri. Muuten olo ihan ok.

Nyt kyllä häivyn nukkumaan et jaksasin paistaa poitsun kanssa pipareita edes huomenna.
Hyviä öitä!

Saimaanrannan äippä
 
Huomenta!

Meidän perhe heräsikin jo ennen klo 6 |O Pojalla oli vaippa päästänyt läpi ja heräsi siihen. No, onhan se vaihteeksi ihan kivaa olla näinkin aikaisin hereillä (me kun pojan kanssa nukutaan puoli ysiin ainakin)

Jennuli Onnea näin päivän jäljessä :flower:

Onnittelut myös ultrassa käyneille!

Buamille voimia. Mullakin tuli heti mieleen seksin "vaarallisuus" kun kerroit pehmentyneesi. Tiedän kyllä odottavia, joille on näin aikaisin annettu seksikielto paikkojen pehmentymisen takia..

Meillä nuo kiellot ei paljoa muuttaisi, koska olen niin haluton :ashamed: Mies taas väittää että eritän jotakin "pane mua"-hormonia :LOL: (se käy ihan kuumana, mun muotoihin kuulemma, ei pysty ymmärtää :) )

jastulle voimia. Pidä vaan puolesi työasioissa jos et ole saikulla äippälomaan asti.

Harrastuksia ei ole :ashamed: Poika pitää siitä hyvin huolen. Iltaisin olen aika poikki kaikkien kotihommien jälkeen etten jaksa mitään.. vaikka pitäisi.

Jouluaatto ollaan kotona keskenämme ja joulupäivänä tai tapanina mennään anoppilaan syömään.
Joululahjastressiä ei meillä ole, koska olemme sopineet joka vuosi, ettei vaihdeta lahjoja kenenkään kanssa. Nyt se alkaa olla jo tapa, josta ei tarvitse muistutella. Vaihdetaan tätä tapaa sitten kun tulee 2 palkkaa taloon.. Muut saavat pojalle jotakin antaa jos tahtovat. Ja kyllä mekin pojalle jotain annetaan.

Nyt leikkimään!!

Mukavaa pakkaspäivää teille!

Greddy ja Piksu POKS 24+0 :heart:
 
jastu tuo on kyllä vähän kurja juttu jos eivät anna tunteja. Mun mielestä kaikilla työntekijöillä pitää olla oikeus myös "sairastaa" niin, että siitä myös saa korvauksen. Itse onnistuin pitämään raskauden piilossa siihen asti että sain 100%:sen työsopimuksen, ihan jo senkin takia että saapahan hyvät sairaslomarahat jos niille taas joutuu loppuajasta. Ja mitä tuohon sun painoon tulee, niin älä liikaa masennu. Ne kilot tulee mitä tulee ja suurin osa varmasti lähtee pois kun vauva syntyy. Itsellä painoa suunnilleen saman verran, ja kun oon tuosta painosta puhunut neuvolassa (jo esikoisenkin aikaan), niin terkka on vaan sanonut että älä siitä liikaa stressaa.

stoppis joudutko joka päivä pistämään? Itsellä sokerit tuntuu pysyvän melko hyvin kurissa kunhan vain syön suht terveellisesti. Voin ihan rehellisesti myöntää että karkkiakin syön välillä ja muita "hiilaripommeja". Ja jouluna aion syödä hyvällä mielellä myös sitä riisipuuroa ja suklaata :whistle: . Ehkä muutamat sokerit mittaan ihan vain mielenkiinnosta, koska mullakin arvot on ollut aina alle raja-arvojen kun mittauksia olen tehnyt.

Itsellä oma vointi edelleen melko hyvä, oikeastaan loistava =) . Eilen tunsin ensimmäistä kertaa kunnolla kädellä kun pieni potki äidin masua. Tai no voiko olla enää kovin pieni kun potkut tuntui melkein 5cm navan yläpuolella B) Hassua oli se, että tunsin ne potkut vahvemmin kädellä kuin mitä "masun iho" tunsi. Johtuu varmasti tuosta istukasta, joka vaimentaa. Käsi kuitenkin selvästi kohoili, joten joku siellä monotti :D . Mieskin tunsi ensimmäiset varmat potkut käteensä :heart: . Eilen kerroin muutamalle työkaverille, että raskaana olen, kukaan heistä ei ollut edes arvannut :saint:

Poppeliini ja poju 21+6
 
Huomenta!

Kiitos naiset, että ootte huolissanne tosta seksistä, mut pitää ottaa huomioon se, että on lääkärin kanssa keskusteltu suuntaan ja toiseen tästä ja samoin se, että on tosi, että moni on saanut seksikiellon siitä, mutta monia on myös jotka ei ole saaneet, että ilmeisesti tämä arvioidaan yksilöllisesti. Toki, jos me harrastettais enemmän tuota, niin en varmaan rupiais, mut se on niin harvaa hommaa nykyään meillä, et ei taida nyt sitä vaaraa olla. Siis toisinaan mulle tulee ihan älytön himo, et mun on saatava ja nyt heti, mut sit suurimmaks osaks se on sitä, et ei kiitos. Mut missään vaiheessa mulla ei vielä seksi satu, supistele tms. Ei edes sen jälkeen suppaile. Eniten mikä sattuu on noi lonkat.
Ja noihin rintojen vuotamiseen, ni mullahan ne vuotaa esim saunassa, mut se tuli yllätyksenä, et niistä vuotaa noin ku mies härnää.

Onnea poksujille, joihin minäkin tänään liityn! :heart:

Nyt vain odottelua iltapäivään ja pääsee sinne rakenne ultraan.

buam ja myy 21+0!!!!
 
Saimaanrannan äippä Juu sitä mäkin tässä toivon että kirjottaisi lääkäri sitten sairaslomaa sinne äippäloman alkuun asti että saisi edes sitä sairaspäivärahaa.. Ja niin en tiedä kuinka tuo liitto juttu sitten menisi.. täytyypi selvitellä..

poppeliini Juuri eilen illalla mietin tuota paino asiaa.. että ehkä se miksi se stressaa ja ahdistaa mua niin pirusti on se kun ekalla neuvola käynnillä terkka sano että kun mulla on tätä painoa jo näin niin välttämättä ei nousisi paino kuin neljä kiloa raskausaikana. Niin mulla on mielessä koko ajan vain se neljä,neljä,neljä... Ja nyt eilen paino oli tasan 96kg neuvolassa eli se neljä kiloa on jo tullut täyteen mutta luin myös jostain netistä että huomattavasti ylipainoa kun on niin paino nousisi raskausaikana 6-8 kiloa, mikä on mun mielestä jo paljon realistisempi luku. Koska kun miettii että vauva painaa,istukka,lapsivesi ja mitä noita nyt on mistä se paino kertyy niin onhan se mun mielestä väkisinkin enemmän kun neljä kiloa! :eek: Eli ehkä mä nyt yritän pyyhkiä mielestäni pois tuon kummittelevan neljän kilon rajan :D

Muuten ei ihmeitä, kaikki ennallaan :)

jastu ja vilperi 22+4
 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista :hug:

Heräsin kymmenen minuuttia sitten :whistle: Tuli hieman nukuttua, mutta ehkäpä se on vaan hyväksi :D

Tänään on suuri päivä sillä pikkuinen täyttää 24-rv:tä :heart: =)



ja sitten muutama kuva :D





Musta vatta on kasvanu aika paljon viikon sisällä tai sitten kuvittelen... :D
Hyvät joulun odotukset teille kaikille.... :hug:
 
Heips!

Täällä kovat pakkaset jatkuu eli -20. ei tänne erikoista kuin et flunssa tainnut iskee et saa nähä meneekäö perjantaina töihin ku esikkoki nuhainen hieman :ashamed: Kovin väsynyt olen ollut nyt :/ mut jospa tämä tästä menee.

niin tosiaan istukkani on takaseinämässä ylhäällä et potkut tunnen aika hyvin. mieheniki tunsi viime perjantaina ekan potkun :) kohta tää viikko on ohi sit onki kohta joulu, apua!pitänee viikonloppuna käydä ostoksilla vielä ensviikko onki kiirettä ku mies ensviikolla 3 päivää töissä ja minä kans sen ekat kolme päivää ja aatto saadaa viettää perhe yhdessä. sit jouluaaton jälkeen taas loppu viikko töitä. mut kyllä varmasti tuo koko ensviikko hurahtaa äkkiä.

Kohta menis kattomaan postia et oisko mitään iloista tullut postiin. eilen sain jo ekan joulukortin. Mäkin haluan pian äippäpakkauksen mutten ole vielä saanut neuvolasta sitä todistusta et vois hakea kelalta sitä pakkausta.

mukavaa joulun odotusta kaikille! :flower:


arska äippä+ tyty 21+5
 
Arska äippä Teilläkö sitten on päätetty että kahden tytön jälkeen on lapsiluku täynnä? No kyllähän se varmaan toisaalta harmittaa, mutta olkaa silti iloisia että lapsi on tulossa ja on (toivottavasti) terve! =) :heart: Ja eihän sitä tiedä vaikka miehes sitten jossain vaiheessa vielä innostuis ;)

Iso :hug: kaikille kipujen kanssa kamppaileville!

Jennuli Kyllä toi sun mahas on ihan selvästi kasvanut =)

Pakkaset jatkuu täälläkin ja on lunta =) Toisaalta, onneks ei tarvii mennä tonne ulos nyt kun pojalla on vesirokko. Hyrrrr!
Joo, ja meidän auto sano sopimuksensa irti, ei suostu käynnistyyn näillä pakkasilla ja myös meidän ulko-oven lukko ei toimi! :kieh: :kieh: No, onneks tosiaan ei tarvii nyt loppu viikkona mihinkään lähtee.

Katyana & Nanna <3 20+6
 
Jennuli ihan reilusti on mun mielestä sun masu kasvanut viimeisestä, nättiä pyöreyttä on. =)

Kävin äsken taas yhden porukan kanssa joulupöydässä ja nyt jälleen hirveä ähky. Eilisen pöydän jälkeen söin koko iltana neljä mandariinia kun ei enää enempää mennyt. Tänään yritin rajotella, mutta ei näköjään onnistunut. Onneksi on mammahousut. :D

Ihanaa kun saatiin vähän lunta tänne eteläänkin! Tunnelmallisia joulunaluspäiviä kaikille! :xmas:

Filuuri 25+
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! olenkin tainnut kirjoitella viimeksi jokunen kuukausi sitten.

Ihan yhtenä kappaleena ollaan. Tämä raskaus on ollut tosi erilainen kuin kaikki muut aikaisemmat. Pahoinvointi oli kaikista rajuin ja edelleen olen tosi väsynyt. Vieläkään en tunne vauvan liikkeitä ja olen siitä huolissani. Aikaisemmin olen tuntenut liikkeet viimeistään rv 17 paikkeilla... Tämän takia kävin viime viikolla neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja kyllähän ne löytyivät ihan hyvin. Jostain syystä liikkeitä ei kuitenkaan tunnu. Th epäili, että istukka olisi kohdun etuseinämässä ja sen takia en tuntisi liikkeitä. Huomenna rakenneultra. Saapa nähdä, mitä sieltä löytyy...

Joulu tulee kovaa vauhtia, ihanaa. Odotan jo kovasti sitä, että saa levätä tästä arjesta ja lukea kirjoja ja syödä suklaata (kohtuudella, ettei sokerit nouse :( ). Lämmintä joulumieltä kaikille!!!

Hankku ja vaavi 21+3
 
jastu, harmi et siinä lukee noi tunnitkin. No jos pääset työkuntoon ennen äippälomaa niin toivottavasti saat tunteja sitten myös.

Hapsiainen, pääset sitten jo henkisesti valmistautumaan äippälomalle jääntiin kun pitää seuraaja opettaa

katyana, meillä on kanssa lukko ongelmia eimeinaa mennä lukkoon toi etuovi, miettinyt mitä sinne vois tunkea et toimis paremmin, kun tuntuu jäykältä.

Täällä väsyttää ja särkee paikkoja, onneksi on toi kova pakkanen kun sinne menee vähissä kamppeissa niin auttaa aina hetkeksi :D
No on meillä nyt joulu verhot, et joulu tulee edees keittiöön ja olkkariin jos ei muualle... Piparit sai koristusta päälleen kun sen voi tehä istualleen :)

Unico ja Toukka 20+5
 
Heippa :wave:

|.) Hienoa todeta työpäivän päätteeks, että on olemassa selkäänpuukottajia. Häkellyin niin, ett vasta jälkeen päin tuli mieleen mitä ois voinu sanoo yms, mutt en ala asiaa perästä päin kaivelemaan. Jos ei uskonu minua yhdellä kertaa niin oma on häpeensä. Niin että mikä juttu toi on? Mulle tuli meidän tiiminvetäjä tänään narisemaan, että oon puhunu paskaa selän takana. Ja sano vielä kuka on sanonu jne. Hienosti noi jutut vaan paisuu! Sanoin etten ole puhunu, ainoastaan se ettei tieto kule minulle asti mikä on täysin totta! Mutt ei minun napaa kutkuta jos ei usko minua vaan näitä saatanan juorukelloja ja selkäänpuukottajia. Pitää näemmä alkaa miettimään mitä puhuu ja kelle puhuu. Eipä ois tästä puukottajastakaa uskonu miten kaksnaamanen ihminen voi olla! Että vituttaa! Anteeks kamalasti kiroileminen, mutta ottaa vaa niin päähän! :ashamed: :ashamed:

Onnittelut poksuista ja tsemppiä rakenneultriin :flower: :flower:

|.) Pitäs kai kehitellä jotain järkevää tekemistä ettei mene ilta ihan sohvalla makoiluks. Tietty jos inspiraation sais niin akvaarion vois siivota. Lukekaa: Pitäs siivota :D Kukahan sen siivoo sit ku on maha nii iso ettei pysty muuta ku veden vaihtamaan? Meillä ei toi ukkeli tee muuta ku ruokkii kalat enkä muuta ole odottanukkaa tekevän. Menipäs nyt omanapaiseks tää kirjottelu, mutt annettakoon se anteeks ;)

Kivoja talvisia pakkaskelejä teille.

JääKyynel ja Tuittu

 
Mulla siirtyi ensviikon neuvolalääkäri tammikuulle. Nämä 2 seuraavaa viikkoa on vain akuuteille tapauksille joten voin ihan hyvin odottaa.

Tammikuun ekalle viikolle sain sokerirasituksenkin ja siitä paripäivää niin on tuo neuvolalääkäri, ei tarvi soitella niitä tuloksia kun voi mennä paikanpäälle kuulemaan.
Helmikuulle hammastarkastuksen sain tänään myös. Täällä oli tehty fiksusti että raskaanaolevat on omassa jonossaan koska muuten ajan saa n.6kk päähän.

Mutta kappas, kello taas vaikka kuinka paljon siis lieden ääreen ja ruokaa laittamaan.
 
Meillä mies tunsi eilen ensimmäisen kerran potkun masun päältä! :heart:
Huomenna neuvola ja just tänään olen syönyt pastaa, kaksi joulutorttua, piparin ja suklaata. Ei vissiin näytä paino huomenna enemmän.. :whistle:

Piipa rv 23+2
 
katyana mies päätti et lapsiluku on täynnä vaikka viime ultrassa sillo alussa oli sitä mieltä että se kolmaski saa tulla. mua nii harmittaa ja masentaa :( mä sanoin tänää miehelle että jos tyttö nyt tulee et ois kiva se poikaki nii se tokas tähän et onhan meillä tuo yks "poika" eli koira. mä sanoin ettei ole sama asia.

jouluruokaa haluais nii kauheena :D noh ensviikolla kinkkua pääsee syömään ku aattohan on jo ensviikolla :eek: aatella, näin se aika vaa hurahtaa.

mut iski KAMALA väsy et jos sohvalle levähteleen.

arska äippä+ tyty 21+5
 
sain tossa inspiraation ja pesin hiukan keittiön kaappeja, mut eipä se inspis kauaa ollu ..
Joulukuusi laitettiin tänään ihan tytön virkistykseksi, sillä eilen saatiin niinkin ikävä diagnoosi kun keuhkokuume hänelle. :(
nyt vaan ollaan kotosalla lukuunottamatta crp-kontrolleja.

huomenna loppuu oma saikku ja aamulla pitäs töihin jaksaa ... |O tänään on ollu kokopäivän päänsärkyä ja maha löysällä. :/ yks kaks vääntää ja sit saa juosta kiireellä vessaan..ei kivaa.

Jennulilla on hyvin massu kasvanu. veikkaisin edestä otetun kuvan perusteella tyttömasuksi :D :D onko sulla omia "arvioita" kumpi tulee?

(.) päänsärkyä ja mahan löysyyttä siis täällä tänään. neitokainen potkii paljon ja mahassa näkyy jo päälle päin potkut. Kinkkua ootetaan kielipitkällä :p muta kaippa sitä on ootettava tuonne keskiviikkoon :D
pelottaa jollain tapaa tuo huominen töihinlähtö. :ashamed: et miten jaksan ja selkä kestää..

nyt mulla kohta palaa hermot...oon tosiaan pikkuhiljaa koittanu siivoillla niin lapset sotkee sitä mukaa... :headwall: :headwall: ei jaksa...nyt perutaan meillä kohta koko joulu...

Väsynyt Nasum. ja neito 21+3 :heart:
 
Moikka, en ole 5 päivään päässyt lukemaan ja täällä on hulluna tekstia :eek:
Yritän lukea teidän kuulumiset tänään.
Mutta nyt omaan napaan.:ashamed:
Eilen oli sitten se kauan odotettu ultra. Kätilö oli aivan ihana ja saatiin 10 kaunista kuva mukaan :heart:
Vauva voi oikein hyvin ja kaikki oli kunnossa.
Muistatte kuin kerroin että näin unta että meille tulee tyttö? Mutta mieheni oli ihan varma että se on poika. Noh- uni tuli todeksi!!! Meille tulee ihana pikkuinen tyttö. En voi uskoa sitä, kahden pojan jälkeen tämä on aivan mahtava!!!
=) =)
Molemmat itkettiin ollaan vieläkin aika pyörryksissä. Onnellisena kävin ostamassa ihania vaaleanpunaisia vaatteita joita olen hiplannut nyt koko illan.. Olen niiiin onnellinen.
Onnea kaikille jotka jo käyneet ultrassa!!!
Juhlan kunniaksi kävin alkossa ja ostin 0,5% kuiva siideriä, sitä nyt juon.Ai että maistuu hyvälle :LOL:
 
Onnea Daggerille hienoista ultrakuulumisista. :flower:

Minua niin harmittaa, kun kaikki muut on saanu monta monta hienoo kuvaa mukaan tästä rakenneultrasta ja ite sain vaan kaks kuppasta huonoo kuvaa. Edelleen oisin toivonu olevan saman kätilön ultraamassa kuin nt-ultrassa josta sai tosi mahtavia kuvia. Mutt tyydyttävä tähän, pääasia kai se on, ett masussa kaikki on hyvin.

Hyvä ruoka, parempi mieli. Tein kinkkupaistoksen ja sitä aion kohta mennä syömään.

JääKyynel ja Tuittu 24+1
 

Yhteistyössä