***HUHTIKUISET Joulukuussa***

No niin, eilen oli sit vihdoin se rakenne ultra. Kaikki näytti olevan hyvin. Mulla on ollut kokoajan tyttö olo ja niinhän tuo lääkärikin tyttöä vähä lupaili. Vauva oli pylly alaspäin joten ihan varmaa ei osannut sanoa koska näkyi huonosti....

Täällä kans painoa tullut LIIKAA! Nyt siis kertynyt jo 8 kg ja viikkoja 22+6.... Terkan mielestä ihan normaalia koska olen/olin hoikka. Omasta mielestä hoikkuus on nyt kaukana!

Edellisessä raskaudessa liitoskivut vaivasi jo tässä vaiheessa mut nyt ei oo mitään. Ei edes selkä särkyä (Koputan puuta ja kovaa!) Ehkä se johtuu osaksi siitä ku olen tytön kans kotona enkä siis töissä niin kuin silloin...

Jouluhössötykset alkaa olla täällä jo ohi. Pientä siivousta ja ruokaostoksia ennen aattoa mutta muuten kaikki alkaa olla kondiksessa. Mennään aatoksi siskon perheen luo ja muuten ollaan kotosalla. Käydään toki mummuloissa kyläilemässä mut ei mitään sen erikoisempia suunnitelmia ole. Tämä joulu on erillainen koska olemme olleet aina minun vanhempien luona aattona. Äitini kuoli viime helmikuussa joten en halua sinne nyt mennä.... Tulee liikaa muistoja mieleen ja ahdistaa! Eikä siellä enää tunnu joululta koska äitini ei oo sitä laittamassa ja isä (ja lapset jotka kotona viel asuu) vähät välittää tunnelmasta....


 
:hug: kiitos!
Tosiaan, nämä vaivat on pieniä jos ajattelee esim leukemiaa tai muita erittäin vakavia sairauksia joista paranemisennusteet on kovinkin alhaiset.

Pitäis siivota, mutta väsyttää.. Lapset olis nyt ulkona niin se onnistuisi ilman häiriötekijöitäkin.. taidan keittää ekaksi kupin kahvia ja istahtaa johonkin.. tai tähän koneen äärelle ihan pieneksi hetkeksi.

Jäälyhtyjä olen myös tehnyt, ensimmäinen meni pipariksi ajattelin ettän n. 5t-17 asteen pakkasessa olisi riittävä, no ei ollut.
Yön yli oli toinen ja se onnistui hyvin. Pakkasta nippa nappa -10. sitten on noita maitotölkeissäkin jäädytettyjä palkkeja nyt 4 valmiina, lisää pitäisi laittaa tulemaan. Elintarvikeväri on vaan loppunut, mutta eiköhän ne "tavallisetkin" ole ihan kivan näköisiä.

 
Kinkun tilalle joulupöytään mä en kaipaa mitään, vaikka kasvissyöjä oonkin. Mä en tykkää tofusta ja soijaakin käytän ainoastaan rouheena, eivät oo mun juttu.. Mulle riittää ihan hyvin laatikot ja rosolli :D ..niitä odotellessa.. :p

Jääkyynel Mun mielestä se menee niin, että jos aikoo jäädä kotiin vielä mammaloman jälkeenkin, niin siitä on ilmoitettava työnantajalle joku 2kk ennenkun mammaloma loppuu.. Jos en nyt ihan väärin muista??

Huomenna suunnataan taas vaihteeks ikeaan, jos nyt saatais sieltä loputkin tavarat hommattua :D

Hyvät viikonloput kaikille! Pitäkää ittenne lämpiminä! =) :wave:

Katyana & Nanna <3 21+1
 
Jäälyhtymuistutuksesta kiitokset täältäkin! Noita maitopurkkiin tehtäviä minäkin tein muutama vuosi sitten, ja kun elintarvikevärejä ei ollut niin nakkasin sekaan mehutiivistettä / punajuurten lientä ja kaikkea värillistä mitä jääkaapista löytyi. =) Tuli ainakin persoonallisia. Jossain näin joku vuosi todella kauniita jään palasia, johon oli jäädytetty havuja ja kukkia sisään.

Empuuulle piti kommentoida noita alakerran kipuja. Samaa täälläkin, tuntuu niin kuin häpyluuta revittäisiin keskeltä kahtia. Liitoskivuksi olen sen luokitellut. Sitten kipuilee tuonne vasemman pakaran alle. Mulla ois hierontalahjakortti käyttämättä, mitähän hieroja tuumaisi jos sanoisin että voitko hieroa tuota mun pyllyä!?! :LOL: Meillä on mies mun pyllyä hieronut, ei ole tarvinnut edes kauaa houkutella. ;) Joku muuten mainitsi siitä tissien hieman rivon kuuloisesta hieronnasta, mä oon monta iltaa itsekseen nauranut asialle, kun oon kuvitellut miltä se mahtaa näyttää. :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille! Santi
 
tiitu tuntuu tosi hurjalta nuo viikot joilla jo menet!!! Enää ei ole pitkä aika kun 30 paukkuu ja sitten onkin enää lyhyt matka maaliin. :D

Tein melkoisen löydön eilen kun tutkin toppavaatevarastoja. Vastaan tuli ratsastustoppahousut ja siinä ratkesi arkiulkoilun toppahousuongelma kertaheitolla. Housuissa on vyötäröltä nilkkaan asti kaksisuuntainen vetoketju molempien lahkeiden ulkoreunoissa ja tarranauhat, joilla vyötäröä saa säädettyä. Toisinsanottuna saan laittaa edestä housut kiinni aivan normaalisti ja säätää mahan mukaan sivuista lisätilaa vetoketjujen ja tarranauhojen avulla! Mikä virka noilla vetoketjuilla on ratsastusharrastusta ajatellen, sitä en tiedä, mutta aivan sama sillä tässä tilassa systeemi on parempi kuin hyvä!!! Ihanaa kun enää ei tarvitse palelluttaa vatsanahkaansa! :) Esikoista odottaessa tuntui pakkasilla jatkuvasti, että maha paleltuu, vaikka puinkin pitkän villapaidan uloslähtiessä ja tungin sen housujen sisään ja kehittelin muitakin viritelmiä. Nyt varsinkin kun joutuu nostelemaan ja kantamaan lasta, kumartelemaan ja kyykkimään paljon, tuntuu, että paidat nousevat "korviin".

Paino on alkanut nousemaan alun notkahduksen jälkeen ja seuraava neuvola on sopivati joulun jälkeen. Vaaka näyttää varmaan hurjaa nousua muutamalle hassulle viikolle (kuun alussa oli rakenneultra ja samalla reissulla katsottiin myös paino, paineet ja pissa), mutta sitä tulee sen verran kun on tullakseen! :D Hyvä on tietysti katsoa mitä suuhunsa laittaa, mutta pelkän painonnousun pelossa en jätä jouluherkkuja syömättä. :p

Masussa käy melkoinen myllerrys monta kertaa päivässä. Liikkeet tuntuvat tosi eritavalla kun esikoisesta kun nyt istukka on etuseinämässä.

Nyt touhuamaan tytön kanssa. :wave:

Donu ja Pikkuinen 22+3
 
Oikein ihana viikonloppua kaikillE!!! :heart: :heart: :heart:
Täällä on niin ihana talvinen sää, on kyllä hyvin jouluinen olo. Keskiviikkona on sitten matka isomummolaan, en varmaan kerkeä kirjoittamaan ennen sitä. Niin HYVÄÄ JOULUA kaikille!!! :D :heart: :heart:
Nyt menen laittautumaan kohta on aika lähteä ravintolaan( viedetään meidän 6 hääpvä). Ja sitten elokuviin, poitsu on mummolassa yötä, niin että voidaan olla ihan kahestaan(ihanaa).

Meillä on kaikki joululahjat jo ostettu, niin että sitä huolia ei enään ole :kieh:
santi ja empuu on mullakin ollut alapäässä outoa painetta/ kipua ihan kuin joku repeis...
malehalle onnea tyttövauvasta ja hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Nyt pukemaan ja ulos!! =)
 
Kirpeää iltapäivää :wave:

Täällä alkoi nyt joululoma!! :xmas: :xmas: Uudenvuoden jälkeen paluu töihin.

KiiajaVille Kiitos tiedosta. meidän taloudessa se menee ainakin niin, ett minä oon koko ton 9kk kotona. Ei yksinkertasesti oo vaihtoehtoja kun ukkeli tienaa enemmän.

Onnittelut poksuville jälleen kerran :) :flower:

Hyvää Joulua täältäkin Dagger! :xmas:

|.) Tuittu on ollu tänään hiljasempi ja minusta myös eilen illalla. Aina huoli nostaa päätään, kun ei koko aika oo johki monottamassa, mutt kai se normaalia on ettei myllerrä koko aikaa. Eihä mekää koko aikaa olla menossa :)

Omaan napaan ei sen ihmeempiä kuuluile. Pitää lähtee kauppaan ostaan pesuainetta, ett saa puunata tänään kylppärin ja saunan nii ei tartte huomenna sitä tehä. Kun muutettiin avokin äiti pesi saunan ja kai kylppärin ja vähä alko ärsyttää ku melkei koko saunan pesuaineen käytti, vaikka siinä pullossa on annosteluohje ja pesuainetta oli vielä vaikka kui jälellä. Ett laitto iha takuulla liikaa mikä ei oo hyväks puupinnoille :kieh: :kieh: Minua muutenki ärsyttää jos joku muu tulee ja tekee jonku asian täysin eri tavalla ku mitä ite oon tottunu ja hutiloiden! Ja sitä toi edellä mainittu just tekee vaikka sanoo tekeväsä kunnolla. Jos minä siivoon tarkasti nii sillon kans siivotaan tarkasti ja varsinkin muton yhteydessä, vaikka edellinen ois siivonnu! Taas vaa valitusta :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu

 
Ei mulla muuta ku, ett mulleki on tulossa äitiyspakkaus. Eilen on tehty päätös ja postitettu tänään...vissiin siis paperi päätöksestä? Ehtiiköhän se pakkaus tulla ennen joulua? Toivon niin :) Vaikkei se kuitenkaa ehdi, kun pyhätki tulossa :(

Nyt torttujen tekoon ja saunan puunaukseen...

JääKyynel ja Tuittu 24+3

P.s. Onnittelut myös poksuvalle Arska äipälle.
 
Heipä hei, piitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Välillä on tullut luettua mutta aikoihin en ole saanut tekstiä tänne...
Nyt rv 24+3 ja saikulla olen ollut tämän ja eilisen päivän. Alkoi eilen supistelemaan tiuhaan ja sitä kesti koko päivän. Tänään jatkunut mutta onneksi harvaksemmin. Ensi viikolla lääkäriin tarkistaan ettei ole paikat lähtenyt avautumaan. Että lepoa ja veden juomista tämä elämä tällä hetkellä, jospa huomenna tilanne olisi normalisoidumpi, toivotaan...

Sain viime viikolla äitiyspakkauksen! Kun lähetin hakemuksen, viikon päästä tuli jo päätös ja siitä varmaan viikko tai kaks niin sain paketin. Tykkäsin kyllä vaatteista.

Ainiin, rakenneultrassa tuli käytyä joku viikko sitten ja kaikki oli hyvin ja poika tulossa. :)
 
Reissusta kotiuduttu esikoisen kanssa kotiin. Oltiin ennen reissua kylässä, jossa lapsi oli sitten sairastunut ja sillä epäillään vahvasti parvorokkoa. Itse asiassa meidän esikoisellakin on noita läikkiä poskissa, että saa nyt nähdä mikä tää tauti on. Itsellä ollut kurkku kipeä jo 4 päivää, päänäsärkyä, pienet laikut poskissa ja nyt uusimpana on polvi kipeä. Vasta maaanantaina pääsen siihen verikokeeseen, missä katsotaan onko mulla immuniteettia tautia vastaan, vai oonko sen nyt saanut.. Voi aiheuttaa vauvalle anemiaa, turvotuksia ja pahimmillaan kuoleman. Hoitomuotoja on ja niiden ennusteet on yleensä hyviä eikä jälkiseurauksia tule (ellei nyt sitten satu kuolemaan...).

stoppis juu niin mä ymmärsinkin että ruokavaliohoitoisella olet, ei sentään vielä insuliineja. Mulle sanottiin ettei tarvitsisi ollenkaan pistellä/kontrolloida, kun kerta 6 päivän seurannassa ei ollut poikkeavaa. Mutta kyllä mä olen 2-6 mittausta ainakin ottanut/viikossa, ihan omasta mielenkiinnostakin. Eilen sain ensimmäisen kerran menemään yli raja-arvojen (8,2) kun olin syönyt ison&myöhäsen aamupalan lisäksi 3 geishakonvehtia ja 2 isoa palaa arabialaista maustekakkua. Eli jos noi suklaatkin ois jättänyt pois niin ois varmaan oltu sallituissa rajoissa :p Ennen lounasta vs oli 5,1 eli ihan mallillaan siltäkin osin. Kokeilemallahan sen oppii mitä elimistö sietää, jotkuhan eivät voi syödä edes maissinaksua kun jo sokerit taivaissa.

Poppeliini ja poju 22+2
 
Huomenta!

Ei oo oikein jaksanu palstailla tai mitään muutakaan tehdä. On ollu jotenki mieli maassa... :ashamed:
Eilen sain ostettua viimeiset joululahjat ja ne on nyt valmiina sit odottamassa. Paketoida vielä pitäis, mut sen teen sit semmosena päivänä ku mieskin on kaverina.
Tympäsee niin paljon, ku se eilen lähti viihteelle, ni hyvä kun ei pomppien menny ovesta ulos ku nii innossaan oli. Siis tottakai se on kiva lähtee, mut ei sitä tarviis noin näyttää, kun varsin tietää että toinen jää tekemään tänne sitä, mitä aina, eli olemaan kotona, tekemättä yhtään mitään normaalista poikkeavaa.
vali vali vali :ashamed:
Mut siis mä olen vaan niiiiiii väsyny tähän kaikkeen ja siihen, että mitään "hauskaa" ei mulle tapahdu, vaan mä olen vain. No, kai tää on taas näitä päiviä =)

Nyt käyttään koiruus pihalla ja lukeen vielä parit jutut.

buam ja myy 21+3
 
Voi buam, ensin en edes meinannut kirjautua sisään, mutta pakko oli kun luin kirjoituksesi. Se oli melkein kuin omasta maailmastani, kotona olen ollut 7 vuotta ! Siis kotiäitinä. Arvaat varmaan, että elämässä ei tapahdu juuri mitään. Välillä tuntuu myös, ettei kotiäidillä saisi edes muuta elämää olla, katsotaan pitkään kun on yksin/kaverin kanssa kaupungilla shoppailemassa. Tosiasia on, että minulle nuo kaupunkikierrokset ja koiran kanssa ulkoilut on kuin lottovoitto, ne on ainoa piristys näihin päiviin. Nytkin kun oli yli -20 pakkasta ei edes ulos päässyt ja lapset hyppi pitkin seiniä. Onneksi keksin leipomisjuttuja jokapäivälle :D ja onneksi on netti, että joskus saa hetkeksi ehkä istua omiin oloihin, mutta eipä tässäkään viitsi -eikä jaksa- kauaa istua.
Jaksamista sinulle buam tähän päivään, varsinkin kun joudut rapulaista katsomaan. ei muuta kuin vedät kimpsut niskaan ja menet jonnekki jos mahdollista, jätät listan mitä mies voi kotona tehdä sillävälin kun olet poissa, käyt itse kavereiden luona, syömässä ulkona tai mitä vaan ja tulet -toivottavasti myöhään ja siivottuun kotiin. Olet ajatuksissani!

-Chiq ja Taneli rv 22+1
 
buam Pakko sulle kirjottaa, vaikken meinannut nyt vielä kirjotella mitään.
Ihan samat fiilikset mulla, siis tuon kotiäitinä olemisen kanssa. Eilen pääsin pitkästä aikaa yksin kaupoille pariksi tunniksi. Se oli luksusta ja antoi kyllä energiaa.. Meillä ei kyllä mieskään käy oikeen missään, mutta kyllä sille varmasti töissä oleminen antaa jotakin, vaikkei se sitä itse tajua. Todellakin tuntuu siltä ettei ole elämää muuta kuin kotona pojan kanssa. Mullakin läheisimmät ystävät asuvat muissa kaupungeissa ja näen heitä harvoin. Ne ketkä kaverit asuvat täällä, eivät ole samassa elämäntilanteessa, eli heillä ei ole lasta. En mäkään ennen lasta ole tajunnut lapsellisten elämää.. Kyllä sitä kaipaa omaa aikaa ja kahdestaan oloa miehenkin kanssa. Appivanhemmat eivät ole hydyksi tässä asiassa.. eivät tule meitä auttamaan antamalla aikaansa (kuten eilen valitinkin)
Eli buam ja Chiq: ette ole ainoita. Voimia teille :hug:

Greddy ja Piksu 24+3
 
Onko oikein että työkkärin ja sossun mielestä minun pitäisi olla kotona kolmevuotta (tai jopa kauemmin) lapsen syntymän jälkeen ja hakea vasta sitten töitä...? Itse haluisin mennä töihin jo aikaisemmin....

Aivan ihana talvinen ilma täällä :D

Hyvät joulun odotukset kaikille :hug:
 
jennuskaliini87 Täh? :eek: Ei kai ne nyt voi sinun puolesta päättää miten pitkään oot kotona. Eiköhän se ole sinun oma asia miten pitkään haluat kotona olla. Minen ainakaa aatellu kolmee vuotta kotona olla! Tai ainaki nyt oon sitä mieltä. Kyllä ite ainakin meen työelämään aikasemmin muuten tuun hulluks...ellei mitään mullistavaa tapahdu.

Mutt nyt jos alotteli joulusiivousta niin sen jälkeen pääsin laittelemaan joulukoristeita pikku hiljaa. Ihanaa joulu lähestyy :heart: :xmas:

JääKyynel ja Tuittu

 
Oon ruvennu jo panikoimaan synnytyksen suhteen! Aiemmin oon suhtautunu synnytykseen tosi positiivisesti ja rauhallisesti, eikä synnytysohjelmien katsominen oo aiheuttanu muuta ku liikutusta. Tietty oon koettanu suhtautua realistisesti ja varautua, mutta tässä yks päivä kun tajusin miten lähellä (musta tuntuu että aika kiitää) synnytys ja lapsen näkeminen on niin iski pienoinen paniikki! Mä en yleensä panikoi minkään asian suhteen vaan oon aina tosi rauhallinen mut nyt jännittää iha kauheesti! Toivottavasti saan mukavan kätilön joka ymmärtää ensisynnyttäjää. :whistle: Että sellasta avautumista... :D

Kelan paperit palautan varmaa ens tiistaina samalla kun meen jouluostoksille. Ihanaa varmaa saada se äitiyspakkaus jo tässä vaiheessa. <3

Feles 24+0! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jennuskaliini87:
Onko oikein että työkkärin ja sossun mielestä minun pitäisi olla kotona kolmevuotta (tai jopa kauemmin) lapsen syntymän jälkeen ja hakea vasta sitten töitä...? Itse haluisin mennä töihin jo aikaisemmin....
Eiköhän jokainen päätä tuon asian ihan itse.

Neuvolassa käyty ja sf-mitta oli 24. Siellä keskikäyrän tuntumassa mennään.

Täällä räkis edelleen ja menkkakipua. Muuten on ihan joulufiilikset.

Onnea ultratuille :flower:

 
Heipä taas!

Nyt on kylpyhuone ja sauna siivottu! Selkä on jälleen ihan poikki ja liitoskivut varmasti pahenee iltaa kohden. Ihana ilma ulkona, mutta en taida ehtiä ulkoilemaan ennen auringonlaskua. :)

Vauvan liikkeet tuntuu navan korkeudella, kohtu menee kyllä jo navan yli. Ei pahemmin liikuskele yöllä meidän vaavi, viime päivinä liikkeitä on tuntunu eniten, kun istun (syön, olen koneella, olen töissä jne)

Hyvää lauantainjatkoa kaikille! :wave:

rv22+3
 
Jaaha sitä poksuttais taas 23+0!! <3 :) Hui ku meneekin aika nopsaan..
Tänään aamulla huomasin ekan kerran että vähän näkyy mahan päältä kun vauva potkii :heart: Kyllä viime aikoina on pikkuisen odotus ollut kova :) <3 Molemmilla äideillä :)
Kovasti mä odottelen myös äitiyspakkausta kelasta saapuvaksi, sitten saan antaa puolisolleni tuon oma tekemäni pakkauksen =)
Täällä on maha ollut sekaisin jo muutaman päivän.. :mad: mietin vain mitähän tuosta joulusta tulee, pitäisi mennä aatto illaksi ja sitten olla yötä puolison veljellä.. jos mun mahan toiminta on tätä luokkaa niin en kyllä lähde! :D

jastu ja vilperi 23+0
 
Kotiäidin arki ei tosiaan aina ole "herkkua". Varsinkin jos ystävät ovat kaukana ja omaa aikaa vain harvoin. Ruokakaupassa käyminen yksin on ihan luksusta, samoin lenkkeily/jokin oma harrastus kerran viikossa. Harmi ettei tällä hetkellä ole mahdollisuutta omaan harrastukseen ja yksin kaupassa käyminenkin on harvinaista huvia. Elämä on muuttunut aivan totaalisesti siitä mitä se oli ennen lasta! Minä ajattelin työelämässä ollessa, etten todellakaan aio olla kolmea vuotta kotona, pää ei kestä, ammatillisia tavoitteita oli kovasti jne ja käsitys siitä mitä tämä kotiäidin arki on, oli kyllä muutenkin melkoisesti metsässä. Nyt minä nautin tästä arjesta enkä osaa vakavasti kuvitella töihin paluuta vielä useamaan vuoteen. Sitä ei tietenkään tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja mieli voi moneen kertaan muuttua. Valitettavasti meillä käy helposti niin, että kotihommat ja vastuu lapsista jää naisen harteille. Omista hetkistä saa joskus suorastaan taistella. Ei tuo minunkaan mieheni usein viihteellä käy, mutta tekee pitkää päivää ja silloin minunkin päiväni on pitkä. Mies nauttii työstään, sosiaalinen piiri on työn parissa, hän on onneksi päätynyt ns. omalle alalleen ja pystynyt tavallaan yhdistämään työn ja vapaa-ajan. Itse koen olevani "omalla alallani", olenhan kka ja pph ammateiltani. Saan siis tavallaan tehdä osittain sitä mitä olen opiskellut ja mistä nautin suuresti. Silti vapaa-ajan puute saa joskus tosi väsyneeksi ja olisi mukava päästä vähän lomailemaan... Voimia kaikille kotiäidin työn väsyttämille! :hug:

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!!!

Tämä kotiäiti lähtee nyt ulkoilemaan jälkikasvun ja koiran kera.

Donu ja Pikkuinen 22+4
 
Nyt tulee taas kovasti omaa napaa... :ashamed:

Eli mä jouduin jäämään nyt saikulle tuonne tammikuun 10. päivään saakka ainakin aluksi ja sitten uusi kontrolli. Eilen kävin lääkärissä ja kaikki ok, mutta paineen tunne alapäässä ja alamaha kipu ei ole hyväksi... en tahdo liikkeelle päästä ja kaikki raskas työ on nyt kielletty rv 36 saakka. "kevyttä elämää" sinne saakka kuulemma...eli saas nähdä meenkö töihin enää ollenkaan. Onneksi pomo oli oikein ymmärtäväinen ja sanoi että en saa stressata töistä vaan ottaa nyt rennosti ja levätä. et sellasta, mä tosiaan kävelen kuin ankka ja silleen et ihan ku ois lämmin lähetys housuissa... :ashamed:
työkaverikin sanoi et näyttää sille et sun jalat painaa ainakin tonnin.. :snotty: :|

Lapset on meillä kans kipeinä. Toinen keuhkokuumeessa joka nyt onneks on jo helpottanut ja toisella molemmat korvat tulehtuneet :( eli antibiooteilla molemmat. Josko me nyt jouluksi saatais perhe kuntoon mammaa lukuunottamatta...

saunan pesuun meinasin lähteä mutta totesin et ensviikkoon ellei mies pese sillonkin. maha oli ihan kivikova ja taas tuntu ettei eteenpäin pääse. Supistelut siis tulleet tännekin ja nyt pelottaa ihan suoraan sanoen et ollaankohan sitä pedissä kuulkaas vielä loppuajasta ...hohhijaa...
|O

nyt meen soffalle köllötteleen...

nasum ja neiti 21+6 :heart:

p.s. ainiin nyt varmistui meidän tyttö ennustus. taas näky jalkoväli niin ettei voinu kyllä erehtyä :D
 
nasumasunen :hug: :hug:

Huh, nyt on siivottu ja saunassa käyty. Eilen puunasin saunan ja kylppärin. Tänään siivottiin muu kämppä, matot ja sohvatyynyt + petivaatteet pihalle, imurointi, lattioiden- ja pölyjen pyyhkiminen. Pitipäs tarkkaan selostaa :D Nyt tarttis enää joulkoristeita alkaa laittelee, menee varmaan alku viikkoon. Huomenna pitää lähtee Tampereelle ostaan joululahjat (varmaan ruuhkaa), kun ei oikein muina päivinä ehdi. Sit saiski joulu tulla kun kaikki on laitettu. Ja stressiä en oo vielä ottanu ja tuskin otankaan :)

Mutt taas pitäs olla menossa, joten täytyy lähtee laittaa itteensä kuntoon. Pitää vielä mennä kun pystyy...väsyttäs tosin vähän, mutt jospa se tästä.

JääKyynel ja Tuittu 24+4
 

Yhteistyössä