**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Iltaa!

Taas minä vain pikaisesti merkkailen ja kerron muutaman jutun omasta navasta. Mies on ollut kohta viikon työreissussa toisella puolella maapalloa ja tottakai heti ensimmäisenä iltana tyttö 2v sairastui. No olemme sitten ravanneet lääkärissä, apteekissa ja muuten olleet vain kotona neljän seinän sisällä. Just nyt, kun mulla olisi ollut kerrankin auto käytössä koko viikon! Tyttö on tietenkin vaatinut sairaana extrahuomiota ja -huolenpitoa, ymmärrettävästi. Tähän päivään asti meni ihan ok, mutta tänään huomasin olevani jo aivan loppuun väsynyt. Vielä pitäisi jaksaa pari päivää, huokaus!

Sain onneksi tänään isäni katsomaan tyttöä siksi aikaa, että pääsin käymään bailatinossa. Edes pieni henkireikä tähän sisällä oloon. Oma vointi on muutoin ok: päänsärky on lähtenyt, johtuneeko sitten venyttelystä, hieronnasta, raudan uudelleen aloittamisesta vai runsaasta veden juomisesta. Lantion löystyminen vaivaa välillä aika kovasti, samoin oli esikoisen kanssa. Pelkopolille ja lääkärille tuli kutsu jo viikon päähän, mut jouduin siirtämään ne viikolla eteenpäin.

Kirjoittelen (ja luen kaikki lukemattomat kirjoitukset välistä) sitten, kun mies palaa työmatkaltaan ja mulla on omaa aikaa muulloinkin, kuin yöllä..

Piipa rv 30+3 (kai)
 
Nasumasunen hui, mikä tilanne! Onneksi kaikki päättyi hyvin, oli tosiaan suojelusenkelit mukana :hug:

Saimaanrannan äippä onnea hyvistä hankinnoista ja vielä ilmeisen edullisesti sait tehtyä ostokset!

Häistä oli ollut puhetta. Kuulun kanssa poikkeavien joukkoon tässä pinossa, mä halusin päivän prinsessana ja isot häät ja ne myös oli (180 vierasta) :heart: Ens viikon pe tulee 10 vuotta tuosta päivästä, eli talvihäät meillä oli. Raskaana olin tuolloin 20vkolla, eli esikoinen oli sillä tavoin mukana. Hääyötä vietettiin kaksin kotona (miehen veli ja koira olivat yökylässä, niin oltiin yli vuoteen ihan kaksin). Halusin miehen nimen koko perheelle ja vauvallekin heti syntymästä asti, olen kans ilmeisen vanhanaikainen näissä asioissa. Mullakin olis ollut harvinaisempi sukunimi, mutta sukunimi tulee onneksi kulkemaan veljien perheissä ja isän veljenpojan perheessä.

Vauvan nukkumapaikka meilläkin ehdottomasti meidän makkarissa mun puolella sänkyä. Kirjoitinkin tammikuun pinoon, miten vanhempien kanssa nukkuminen vähentää kätkytkuolemariskiä, ja se onkin yksi perustelu. Enkä osais laittaa ihan pientä eri huoneeseen. Myöskin imetyksen helppous yöaikaan on tärkeää mulle. Me ollaan luultavasti saamassa lainaan kummipojan perheeltä rottinkisänkyä, joka on kyllä aivan ihana. Edelliset lapset meillä on suoraan nukkuneet pinniksessä ja tosi paljon perhepedissäkin :heart: Miehestä on vaan tullut niin huonouninen, että katotaan, miten tämän tulevan vauvan kanssa käy perhepedin, voi olla, että yöimetyksillä jää viereen, jos äiti on vähän väsynyt :D

Hapsiaisen resepti vaikuttikin hyvältä, pitääpä katsoa, jos huomenna tai lauantaina ehtis leipomaan :p

Nekkuselle onnea tyttölupauksesta :heart: Mäkin jäin miettimään tuota oman syntymäpainon vaikutusta vauvan syntymäpainoon, että varmaan muutkin asiat vaikuttaa, esim. jos sokereissa häikkää raskausaikana. Mutta yleisesti ottaen, pienikokoiset äidit saa yleensä pieniä vauvoja.

Pähkynä ihana pinkki hoitolaukku! Pinkki on mun lempiväri =)

Lasten saamisiästä musta oli ihanaa saada esikoinen niinkin nuorena (24v.), olin aina halunnut niin ja vauvakuume kun oli jo pitkään ollut... Kuitenkin olin jo opiskellut itselleni haluamani ammatin ja aikalailla olin ehtinyt kulkemaankin jo (ihan riittävästi). Meistä tosiaan tuli miehen veljen huoltajat jo reilua vuotta aiemmin, että sikälikin elämä oli asettunut ja vietimme jo perhe-elämää kolmisin. Lasten ikäeroksi en sitten taas olisi voinut omalla kohdallani ajatella 2-3 vuotta, vaan minimissään 4v. ja se onkin toteutunut, vaikkakaan ei tarkoituksella. Aina kun elämässä ei kaikki mene niinkuin suunnittelee, onneksikin jossain tapauksissa. Ja ihanaa on vielä saada vauva tämänkin ikäisenä :heart:

Nyt jos kömpisi tuonne miehen viereen. Huomenna toivottavasti sais nukuttua vielä esikoisen kouluun lähettämisen jälkeenkin, voipi olla toiveajattelua, että poika nukkuis =)

Hyviä vointeja kaikille :hug:

siru 28+6 :heart:
 
Jospa saisin kommentoitua nyt minäkin edes muutaman mielessä olevan asian.

Nukkumisjärjestelyistä vauvan synnyttyä: Meilläkin pinnasänky tulee meidän makuuhuoneeseen, minun puolelle. Esikoisen aikaan ainakin minulla oli sama juttu kuin Saimaanrannan äipällä, että perhepedissä en vain yksinkertaisesti osannut nukkua, kun varoin koko ajan poikaa, heräsin pienimpiinkin liikkeisiin jne. Ja kun en voinut häntä imettääkään, niin ehkä se ei senkään vuoksi tuntunut luontevalta.

Häistä ja sukunimestä olitte myöskin keskustelleet. Me ollaan miehen kanssa oltu kihloissa kymmenen vuotta, mutta saa nähdä, milloin päästään naimisiinmenoasteelle. Ajatuksena on ollut, että vihkiminen pidettäisiin maistraatissa tai lähiomaisten läsnä ollessa kirkossa / kauniissa luonnonpaikassa. Ja sitten jälkikäteen voisi ystäville pitää oikein rennot juhlat vaikkapa mökillä. Oman sukunimeni tulen todennäköisesti säilyttämään, vaikka poika (ja tietysti tämä tuleva vauva myös sen myötä) on isänsä sukunimellä.

Istumatyöstä olivat muistaakseni ainakin Hapsiainen ja Emppuuu jutelleet. Itse teen myös enimmäkseen istumatyötä, eikä se tunnu ollenkaan pahalta. Ainoastaan, jos istun kovin pitkään paikallani, niin alaselkä ja lonkat tuntuvat välillä todella jäykiltä, kun lähden liikkeelle. Mutta vertyvät siitä sitten äkkiä liikkeelle lähdettyä.

Piipa kerroit käyneesi bailatinossa. Se on minunkin rakas harrastus, mutta jätin sen pois ohjelmasta ennen joulua. Syke alkoi nousta liian korkealle ja bailatinoa seuraavana yönä lonkat ja alaselkä kipuilivat välillä, joten bailatino oli jo liian raskas 1,5 tuntinen minulle. Pikaista paranemista Piipan tytölle ja tsemppiä sinne arjen pyöritykseen yksikseen!

Joku sanoi, että kun edellinen lapsi syntyi ennen laskettua aikaa, niin jotenkin odottaa toisenkin kanssa käyvän niin. Minulla on ihan sama ajatus, mutta toisinpäin: eli kun esikoinen syntyi 13 päivää lasketun ajan jälkeen, niin kovasti uskon tämänkin menevän reilusti yli.

Rosahdus ja Myyrä 31+1
 
Yeb
Nekkunen, multakin lääkärit kyllä kyselivät omaa syntymäpainoani silloin kun esikoisen painoa ultrilla seurailtiin, ja sanoivat että se erittäin usein on sidoksissa äidin syntymäpainoon. Me ollaan miehen kanssa molemmat oltu yli 4-kiloisia syntyessämme ja niin oli esikoinenkin. En jotenkin edes odota tästä sen pienempää :D Onnea tyttölupauksesta :heart:

Lanfear
, "mukavaa" kuulla että muillakin on näitä ujonsorttisia lapsia kuin meillä :) Vaikka on siinä haasteensa! Mulla on edessä myös tuo johonkin kerhoon vieminen.. Ei olla missään vakituisesti käyty, 1½-vuotiaana jumpassa mutta sekin sitten loppui kun tiloista löytyi hometta. Ulkoilukaveri meillä on ja sitten mitä nyt satunnaisesti nähdään kavereitten lapsia. Mutta en voisi minäkään kuvitella jättäväni tuota syksyllä 3-vuotiaana yksin mihinkään kerhoon joten jossain välissä täytyis alotella tommosella perhekerholla että saa ittekin olla mukana..

Me ei olla naimisissa, ei enää edes kihloissa kun tähän 12 vuoteen tosiaan mahtuu kaikenlaista ja 2003 erottiin mutta sitten pikkuhiljaa taas palattiinkin yhteen :D Sen jälkeen ei olla kyllä sormuksia laitettu takaisin mutta on kyllä hankittu tuo vielä enemmän sitova, lapsi :heart: Kun sitä joskus naimisiin mennään niin varmasti jotain maistraattityyppistä tai sitten jossain luonnonhelmassa pienin menoin. Ristiäisten yhteydessä tapahtuva vihkiminenkin oli hyvä idea!

Yeb 31+6 (Apua, taas kohta alkaa uusi viikko :eek: )
 
Omppu-81, itse olen käynyt aina välillä katsomassa vauvan selviytymistodennäköistyyttä näiltä sivuilta http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=66 , ja aika hyvältä mahdollisuudet jo meidän viikoilla näyttää!

KiiajaVille mainitsi päivähoitomaksujen nousemisesta ja siihen en voi kuin todeta, että voi :kieh: !!! Kun palkka ei ole kovin suuri muutenkaan, niin eipä siitä paljon sitten jää käteen kahden lapsen hoitomaksujen jälkeen. Mutta ei mahda mitään.
 
Upeaa perjantaita kaikille! B) Mulla alkaa kolmen päivän vapaat tänään kello 17, sitä odotellessa. Huomenna saan viimein leipoa niitä salmiakkimuffinsseja. :p

Nyt alkaa mullakin näkymään vauvan liikkeet mahan heilumisena. Liikkeet myös tuntuu molemmilla puolilla mahaa. vauva taitaa olla yleensä poikittain koska ylhäällä ja alhaalla harvoin tuntuu mitään. Ehkäpä ensi neuvolassa terkka tunnustelee, missä asennossa vauva on. :)

Onkohan mulla nyt enää 13 työpäivää, kun tätä ei enää lasketa. Pitänee varmaan viimeisenä päivänä tuoda töihin jotain herkkua, vaikka tuolle yhdelle en haluaisi antaa mitään. :snotty: Toivottavasti en edes näe koko tyyppiä enää koskaan.

rv29+2 :heart: (ei oo enää mitään työnimeä vauvalla, keksitäänkö reppanalle edes oikeaa nimeä ikinä )
 
Naimisiinmeno tapahtui meillä oikein hissukseen maistraatissa. Itse vihkimisessä oli mukana vain yksi meidän ystävä, toinen todistaja oli firman puolesta :D Meistä kumpikaan ei ole halukas olemaan huomion keskipisteenä niin tämä vihkiminen sopi paremmin kuin hyvin. Vihkimisen jälkeen lähdettiin kahdestaan Tallinnan-risteilylle. Oikeastaan tuo risteily oli varttu ensin ja kun saatiin lapset (3kpl) hoitoon ajateltiin että jos kävis vihillä ennen reissua eli tosi romanttista :LOL:

(.) Eilen oli se toinen sokerirasituskoe ja tulokset soitin äsken. Ja kuten arvasinkin niin paastoarvo on koholla (sehän mulle on ongelma ollutkin näissä rasituksissa) ja muut kaksi arvoa oli sallitut eli niissä ei mitään vikaa :D Minähän olen mittaillut kotona sokereita jo rv 13 asti eli tähän tuskin tulee muutosta. Paastoarvo minulla nousee helposti yli sallitun jos ilta- ja aamupalan väli menee liian pitkäksi ja kun tämä minulla on tiedossa niin kotioloissa sen kanssa osaa pelata niin ettei kotimittauksissa se hypi yli sallitun. No katsotaan mitä terkka on mieltä että haluaako että käyn vielä ennen muuttoa Mikkelissä asian tiimoilta. Kaikesta huolimatta minulla on muuton jälkeen tiedossa vierailu Kuopiossa äpolilla jossa katsotaan vauvan kasvua jossain rv 36-37.. Nyt pitäisi saada itseään niskasta kiinni ja alkaa pakkailemaan noita tavaroita sillä muutto olisi edessä tasan kolmen viikon päästä...

MaMa ja kutonen 30+2 :heart:
 
Mama ja muutkin - onko se jotenkin vaarallisempaa jos on rasituksessa paastoarvo koholla kuin jompikumpi/kummatkin muut arvot? Kun mulla on paastoarvo hyvä mutta 1h arvo vähän koholla. Mietin vain kun laittoivat mut uudestaan nyt paastoarvon mittaukseen että miksi mitataan vain tuo yksi arvo?

Häistä - 5v naimisissa ja ihan perinteiset kirkkohäät pidettiin Suomen vanhimmassa kivikirkossa. Vaikken aina pidäkään itseäni kauhean perinteisenä niin häät tuntuivat menneen ihan perinteisen prinsessakaavan mukaan :heart: Ihania muistoja jäi!

Empuuko se kävi Ikeassa ostoksilla? Vinkki: siellä on todella halpa ja hyvä hoitoalusta, valkoinen muovinen. Pystyy helposti pyyhkimään puhtaaksi jos tulee vahinko.

 
Sapfo 33 viikkoa täynnä jo, perässä tullaan. :D Kaikille poksujille :flower:, viikko viikolta meidän vauvoilla menee paremmin, jos sattuvat syntymään. :heart:

Niin ja kiitti Sapfo vinkistä. :) harmikseni ei käytykään eilen Ikeassa, vaan menimme Jumboon. Ei tullut ostettua vauvalle mitään. Täytyy sitten käydä miehen kanssa joskus.

Onko kenelläkään kokemusta Ikean hoitopöydistä tai pinnasängyistä? :attn: Uskaltaako sieltä ostaa, vai onkohan ne liian hepposia tms. Ei tuota rahaa ole kuitenkaan liikaa törsätä. Täytyy alkaa selailemaan myös Huuto.netiä.
 
Onnea poksujille!

Täällä olis neuvola tänään ja sen jälkeen paaljon ohjelmaa, saa nähdä miten jaksaa. No sit karsitaan loppupäästä jos ei jaksa :D
Nyt pitäs vielä ennen neuvolaa skarpata ja mennä laittaa tota Toukan huonetta et sais sinne viikonloppuna alkaa kokoamaan huonekaluja :D
Närästää taasen ei ole kiva tunne.

Unico ja Toukka 28+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Onko kenelläkään kokemusta Ikean hoitopöydistä tai pinnasängyistä? :attn: Uskaltaako sieltä ostaa, vai onkohan ne liian hepposia tms. Ei tuota rahaa ole kuitenkaan liikaa törsätä. Täytyy alkaa selailemaan myös Huuto.netiä.
Meillä oli tällainen Ikean hoitopöytä http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S29828090

Kivan näköinen ja kätevästi sai ylätasolle vaippoja ym. lastenhoitotuotetta vaipanvaihtoon. Mutta ei todellaakaan mitään huippulaatua. Kaapiston ovet jäi käteen ja korjauksista huolimatta vaiva pysyi.
 
Ikea Me ollaan meinattu ostaa tällainen pinnasänky http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80108662
Ja sit tällanen hoitopöytä/lipasto http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19847862
15. päivä olis tarkotus lähteä tekemään ikean reissu!! :) :heart: Kovasti sitä jo odotan! Toivotaan vain että reissu menisi mukavasti vaikka tiedän jo nyt että supistuksia varmasti on kun joutuu kävelemään niin ja toivon myös ettei mahakipu olisi aivan mahdoton silloin kävellessä :/

Olen huomannut että vauvan liikkeet ovat taas muuttuneet paljon sellasiks "isommiks" ja laajemmiks.. et hirveetä täristystä ja mylläystä kirjaimellisesti välillä masussa, kait se käy tila ahtaaksi pikku hiljaa pienellä..
Tiistaina olisi neuvola.. Mä en vaan niin ymmärrä tätä mun painoa.. Eilen painoin 99,2 :O Ja tossa tänä aamuna kun kävin vaa´alla niin painoa oli 97,5! :O Olen sen aiemminkin huomannut että se on oikeesti niin päivästä kiinni mitä se vaaka näyttää, ja tottakai se näyttää jotain ihan järkyttäviä lukemia sit just sillon neuvola päivänä! :(
Mulla oli ja prkl on edelleen tavote että vaaka ei missään vaiheessa raskautta tule satasta näyttämään, mutta kyllä nyt pelottavan huonolta näyttää! :( Koska kyllähän se vauvan painokin nousee vielä...
Noh ehkä se tästä taasen :)
Tänään olisi tarkoitus mennä kirpparille kiertelemään :) Toivottavasti vain olisi vähän täydempää kuin viimeksi kun kävin niin oli paaaljon pöytiä vain tyhjinä.


jastu ja vilperi 29+6
 
nyt täälläki poksu viikot ja viikonloppu alkaa. saa nähä innostuuko viikonloppuna leipomaan ellei jo tänään. ensviikolla neukku :heart: kampaajaki :) onpaha hiukset siistinä ennen mein esikon synttäreitä :) niihin on vielä 2vk mut silti. pitäis leipoo yms. anoppi auttaa ja mummuni.

vauvan nukkumapaikasta, nukkuu mein makkaris kuten esikkoki vielä koska meil on yksi makuuhuone vain. tässä kesällä viim. olemme myymässä tämän talon ja muuttamassa toiselle paikkakunnalle ehkä ostaen isomman/uudemman talon ja ollaan myös pohdittu rakentamistakin. saa nähdä löytyykö sellainen paikka missä haluamme asua ja muutenki lapsiystävällinen ympäristö.

mut nyt pitää touhuilemaan ruveta kun on syönyt tuhdin aamupalan täs niin aloittelisi jostain.

:p

arska äippä+ tyty 29+0
 
jastu Onneksi Ikeassa on paljon sohvia ja sänkyjä, joissa voi levätä, jos meinaa olla vaikea olo. ;) Paino voi tosiaan vaihdella ihan reippaastikin riippuen siitä, mitä olet syönyt/juonut, onko turvotusta jne.
 
Emppuuu Joo no sitä mekin puolison kanssa eilen puhuttiin että on se sillain eri asia lähtee ikeaan kaupoille kun siellä todella on niitä sohvia ja sänkyjä että voi istahtaa aina välillä :D
Täytyy siellä kolistella ja heilutella niitä hoitopöytiä ja pinnasänkyjä ja kattoo kuinka heiluvat ja huojuvat vai ovatko todella tukevia :)
 
Sapfo onnea poksuista :flower: Tuosta verensokerista.. Korkea verensokerihan se on joka sitä vauvaa kasvattaa ja saa sitten synnytyksen jälkeen vauvan sokerit helposti heittelemään (lähinnä laskemaan liian alas). Eli parempi on jos sokerit pysyvät sallituissa oli kyse sitten paastosta tai ruoan jälkeisistä arvoista, mutta edellisen raskauden aikana luin diabetesliiton keskustelupalstalta että "pahempi" on jos ne aterian jälkeiset arvot on kovasti koholla eli ne olisi niitä "kasvattavampia" juttuja. Helpostihan sitä insuliinia määrätään jos alkaa nuo aterian jälkeiset arvot olla koholla, mutta kyllä sitä insuliinia määrätään myös jos alkaa aamun paastoarvot olla jatkuvasti yli sallitun. Tuntuu että siinä kuinka "helposti" asioihin puututaan on eroa eri paikkakunnilla tai siis sairaanhoitopiireillä. Vaikka luulisi että yhtenäiset suositukset koskisivat kaikkia.. Omalla kohdalla tuo rasituksen kohonnut paastoarvo ei hirveästi huolestuta koska tiedän itse kuinka sen kanssa pitää kotioloissa elää ettei aamulla arvot ole kotimittauksissa poskellaan..
Empuu meillä on tuolla kuopuksella Ikeasta ostettu (halvin sellainen) pinnasänky ja on toiminut oikein mainiosti. Ei notku eikä muutenkaan ole aiheuttanut "harmaita hiuksia" eli voin suositella :D
jastu tuosta painon vaihtelusta.. olen huomannut että turvotuksen määrä, vatsan toimimattomuus (etenkin kun popsii rautaa |O ) ja ties mikä muu vaikuttaa helposti painoon paljonkin. Valitettavasti aina neuvolapäivinä se paino näyttää itselläni olevan yläkantissa :kieh: :whistle: Viimeksikin oli niin ettei vatsa ollut toiminut aikoihin ja kun oli neuvolareissu tehty niin johan alkoi toimia ja varmasti paino putosi ihan reilusti :LOL: (tai ainakin niin sopii toivoa..)

Minäkin ajattelin kokeilla tehdä niitä suosittuja Runebergin torttuja joita täällä on kovasti kehuttu :D Täytyy vaan pysyä itse kohtuudessa (lue yhdessä) niiden syömisessä :ashamed:
 
tuosta vatsan toiminnasta jos joillaki ei toimi niin ainaki tääl neukkutäti suositeli et käyttää levolacia et se auttaa vatsan toimintaan ja sanoiki et on hyvä että vatsa toimisi joka päivä. sekä veden juontiki auttaa vatsantoimintaan joillakin.
 
Täälläkin poksutaan tänään, RV 29, hui!
Kestoliivnsuojat: ja niiden teko, oikeastaanhan ei ole väliä mitä sinne väliin tunkee, tärkeämpää varmaan että mitä on ihoa vasten. Kuivaliinasta tykkäävät jotku, itse tykkään bambusta joka on luonnonmateriaali ja antibakteerinen. Väliin voi laittaa vaikka vanhasta pyyhkeestä palan ja uloimmaksi palan PULlia joka pitää kosteuden sisäpuolella. Esm. huuto.netissä noita myydään TSI versioina, eikä hinta päätä huimaa kun ottaa huomioon että niitä voi tosiaan käyttää useita kertoja -ja vaikka lahjoittaa sit eteenpäin :flower:

Minun ainoat harrastukset on äitiysjooga ja koiran kanssa kävely ja tietysti ompelu :D

Kuopus jätti tutin ja päivävaipan pois , ollut viikon ilman molempia :eek: ikää nyt 1v9kk.

Mites muut, aiotteko varata tutteja kotiin? Meillä esikoinen ei syönyt tuttia kun eka kuukauden, mutta muut on tarvineet "loperon" tuonne alle 2v ikään asti.
Entä tuttipulloja ja korviketta?
Minä ostan varmaan pulloja, lähinnä siihen että saa lypsetyn maidon jäähdyttää jääkaapissa (ja ehkä juottaa sit jos itse pääsen joskus johonkin :whistle: ) mutta korvikkeet saa jäädä kauppaan.

-Chiq ja Taneli rv 29


ja meillä tuo levolac käytössä kuopuksella jolla kova vatsa, suosittelen. Kannattaa ottaa aamulla tyhjään vatsaan, paras vaikutus.
 
Korviketta aion kyllä varata. Ei sitä koskaan tiedä miten oma imetys käynnistyy tai takkuilee. Saapa ainakin vauva sitten ruokaa. Tuttipulloja on ja tutteja aion hankkia myös. Molemmat tytöt on rauhoittuneet tutti suussa nukkumaan.

Mama kiitos kommenteista. Tuo toinen paastomittaus oli 4,7 eli hyvä. Soitin juuri terkalle asiasta. Ja hemppakin oli 136 (otettiin samalla mittauksella) eli sekään ei selitä mun väsymystä.

Runebergin torttua mussuttaen :ashamed: :whistle: (kaupan)
 
Jospa poksun kunniaksi korkkaan uuden pinon.. :)


Eli kiitos Poppeliinille! :flower:

Paljon on taas tullut juttua, jotenkin itseä vaan laiskottaa niin ettei "jaksa" kirjautua ja kirjotella edes sitä muutamaan riviä.. :ashamed:

Häistä ja nimistä on ollut juttua; me mentiin kirkossa kauniina loppukesän perjantaina pienellä kokoonpanolla, paikalla oli vain vanhempia ja mun yksi ystävä. Alle 15hlöä.. :)
Eikä sitä perinteistä hääpukuakaan ollut, vain valkea kotelomekko ja miehellä perus puku, ei tosin mustana.
Oli meidän näköiset häät ja edelleenkään en osaa muuta kaivata.. ;)
Tästä siis aikaa jo 9vuotta.
Esikko oli silloin reilun vuoden ikäinen. Ja itse olin 22 vuotias.. :)
Nimeksi esikolle silti tuli miehen sukunimi, otinhan sen itsekin sitten. On harvinaisempi, olisko peräti vain joku 30 kpl käytössä tällä hetkellä, ja meidän perheessä siis kuudella.. :D

Etunimestä on muutama ajatus, mutta kuten tähänkin asti; luultavasti viimeinen päätös tapahtuu vasta kun näemme minkä nimisen näköinen lapsi on..
Eli aina on ollut muutama nimi mielessä ja vauva "vaan on sitten ollut jonkun näköinen".. :)

Ikean hoitopöytä/sänky, meillä on nytkin kaksi Hensvik sänkyä, pelittää hyvin eikä kiiku tai kaaku.. :) Hoitopöytänä oli se hinnatalkaenmalli- Sniglar, ihan toimiva sekin muuten mutta tykkään itse ennemmin vaihtaa pesukoneen päällä tai lattialla (tai milloin missäkin.. :D )
Eli suosittelen, esikolla aikanaan taisi olla brion pöytä ja sänky, ei niin ihmeellisiä mitä hintaerosta saattaisi päätellä.. ;)

Vinkkinä muuten Ikeaan menijöille, siellä on niitä pikkupyyhepakkauksia, oliskohan 10 pyyhettä paketissa ja hinta parin euron luokkaa.. Meillä ainakin nyt tuplilla ihan ykköset peppu-kasvo-ym pyyhkeinä, saa hyvin hätäpäissään puklutkin pyyhkästyä.. :)
Ja kun tosiaan on useampi siinä paketissa ei tarvi olla kokoajan pesemässä.. :)

Nukkumiseen, meinasin lastentarvikkeesta hakea sellaisen kehdon, normi pinnistä kapeampi ja tarvittaessa saa kehtojalaksen pois eli perussängyksi.
Ei ihan heti vielä meinata tuplia pinniksistä pois, joten ei mahtuis meidän makkariin kolmatta pinnasänkyä.. :) Eli samalla vastaan siihen nukkumisjärjestelyyn, vauva tulee meidän makkariin, jossa siis tuplatkin vielä asustaa..
Jossain vaiheessa muutetaan kaiken kaikkiaan huonejärjestyksiä niin että isommat saa omat huoneet ja kolme pienintä meidän makkarin ja me aikuiset siirrytään olohuoneen nurkkaan.. On siis iso olohuone jonne hyvin mahtuu sänky.
Asuin alue meillä niin hyvä ettei millään haluta luopua, ja isommissa sitten hipoo hinnat niin pilviä että näillä mennään lottovoittoa odotellessa.. :LOL:

Jotain muutakin piti vielä, en vaan yhtään muista mitä... Jollain muullakin oli tätä unohtelua, en muista ketä.. :ashamed:
Eilen kävi itsellä klassinen, avaimet jäi kotiin ja kun lähdettiin mies tuli yövuorosta ja meni suoraan nukkumaan.. Rehvakkaasti vielä sanoin että koita nyt saada nukutuksi että tullaan ihan hiljaa ja laitan muksut nukkumaan.. Niinhän sitten tosiaan huomasin että avaimet on siellä eteisen pöydällä ja sen verran aikaa kulunut että mies nukkuu varmasti jo..
Puhelin toisessa huoneessa ettei siihen herää jos joku sattuu soittamaan..
Onneksi sitten kun oltiin ulkoiltu muistin että esikon oma puhelin on siinä makkarinoven vieressä ja häveten siihen soitin ja sain miehen hereille.. Voitte kuvitella miten hävetti..

Tutit ja pullot ym, tuplat kun on osa pullotettuja niin pulloja löytyy jokunen jo, tuttia en haluaisi jos ei taas "pakottavaa" tarvetta.. (siis tuplillekaan en olisi halunnut antaa mutta, huomasin jossain vaiheessa olevani nahkainen tutti.. )
Korviketta silti paketti ehkä sitäkin mielenrauhaksi.. :)
Vaikka toivonkin että pystyisin imettämään kuten aiempiakin.. (esikkoa tosin imetin "vain" neljä kk kun en oikein osannut luottaa itseeni, kakkosta sitten imetin 1v 4kk ja tuplia n.7kk )

Tänään kävin hakemassa tuota vadelmanlehtiteetä, täällä odotuspuolella olleen keskustelunpohjilta ajattelin kokeilla jos olisi mitään vaikutusta.. Jos kohtu jaksaisi supistella sitten paremmin.. :)
Äitiysjoogaa olen kotona tehnyt iltaisin muun porukan hiljentyessä, ja onko siitä vai mistä mutta ei ole selkäkipuja tms ollut..
Muutama liike tosin vain mitä teen ja nekin aika einiinnotkeasti.. :D
Ei sitten muka aikaa löydy itseltä muuhun.. :ashamed:

Nyt jos lähtis herättelemään miestä, saa sitten ensi yönä taas nukutuksi.. :)

Viikonloppuja taas mammoille!
 
jastu minne kirpparille meinaat suunnata? Me käytiin aamusta lentolan kirpputorikeskuksessa (kangasalan puolella) ja siellä oli tosi paljon lastenvaatteita, arvioisin että puolet enemmän kuin normaalisti. Ja vielä tosi hyviä löytöjä tein, eli tyytyväinen olen =)

Tutteja, korviketta ja pulloja aion nytkin varata. Esikoinen ei ole saanut kotona kuin kerran noin 10ml korviketta (samana päivänä kun tultiin sairaalasta ja pumppaaminen ei vielä sujunut), mutta eihän sitä voi olla koskaan täysin varma miten imetys tulee tällä kertaa sujumaan.

Masukuvakin otettiin tänään tauon jälkeen. Pitää ens viikolla kyllä muistaa ottaa kun poksuu pyöreät =)


Mutta nyt syömään ja sitten leipomisurakan kimppuun. Tytöllä huomenna 2v synttärit joten tekemistä riittää :whistle:

Poppeliini ja poju 29+1 :heart:
 
Tuttipullot, tutit, korvikkeet... Luultavasti varan kaikkea kotiin, esikoinen söi tuttia 2v ja kakkonen ei suostunut käyttämään, yritän tällekin antaa. Ja vaikka edelliset on ollut käytännössä täysimetyksellä 6kk ja imetetty 1v asti, ei silloin myöhemmin korvikkeita saanut, mutta maidon tulon käynnistymisvaiheessa muutaman kerran on korviketta saanut. Ja miulla on kauhukuvat, että esim. äidille (=minulle tässä tapauksessa) nousee horkkamainen kuume, tai joku muu häikkä, joutuu äkkiä sairaalaan, on yö, ja isä kotona isompien lasten ja nälkää huutavan vauvan kanssa. Tiedän nimittäin sellaisenkin tapauksen, äiti huonokuntoisena ambulanssilla ensiavussa ja huutava lapsi kotona. Eli pari korvikeannosta ja tuttipullo tulee kaappiin.

 
Hei taas pitkästä aikaa. Aika kului kun ei jaksanut päivittää kaikkia juttuja ja sitten ei edes netti toiminut kun tuli muutto :p :D Itse olen tuskaillut vain olemattoman mahan takia :D Maha tuntuu aivan liian pieneltä viikkoihin nähden, mutta eihän se kaikilla tietystikään samanlainen ole. Kasvaako maha nopeammin uudelleensynnyttäjillä? :eek: (sarjassa tyhmät kysymykset :D )

Rapunen ja Paavo 29+5
 
Oman navan kuulumisia:
Käväisin tänään äippäpolilla kipeiden supistusten takia. Mitään akuuttia hätää ei ole mutta lääkettä määräsi supisteluihin. Töissä saan jatkaa, ja kun mulla on enää 2 viikkoa edessä niin sen haluaisin olla. Mutta lääkärin sanoista huojentuneena en ole väkisin, jos supistukset on jatkuvia.

Sukunimestä ja häistä sen verran, että meillä esikoinen sai miehen sukunimen kun oltiin ajateltu joka tapauksessa mennä naimisiin jossain vaiheessa. Naimisiin mentiin sitten viime kesänä (ja kk päästä toukka ilmoitti olemassaolostaan ;) ), joten koko perheellä on nyt sama sukunimi. Mulle se on tärkeää, sillä esim. neuvolaan/lääkäriin soittaessa on kivampi kun ei mene koko päivää koko perheen nimiä luetellessa ;)

Tutit ja tuttipullot on ostettu, korvikettakin ostin jo tänään :)
Esikoinen söi tuttia, joskaan ei ihan pienenä mutta kun ne pikkuruiset tutit on NIIN suloisia, että oli pakko ostaa vaikkei vielä tiedä, syökö uusi tulokas tuttia.

Huomenna poksuillaan!

jukra&poika 30+6
 

Yhteistyössä