**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Merkkailen...

Ikean sängyistä ja hoitopöydistä, ostimme jo esikoiselle aikanaan Ikean halvimman pinnasängyn, olikos se Sniglar ja saman sarjan hoitopöydänkin. Ei ole ollut laadussa valittamista, kakkonen nukkui samassa sängyssä, hoitopöytä taas ei ollut hänellä käytössä lainkaan. Nyt sekä pinnasänky että hoitopöytä ovat olleet kaverilla lainassa, sängyn saamme takaisin piakkoin, mutta vauva tosiaan tulee ensiksi nukkumaan samaiselta kaverilta lainaan saatavassa rottinkisängyssä. Jonkun (=minun) pitäisi vaan raivata ensin makuuhuoneeseen tilaa, että sinne mahtui edes se pienikin sänky... Työpöytä joutuu siis varastoon, samoin karttalaatikosto, jossa säilytän teoksiani ja tyhjiä papereita. Olen siis ammatiltani kuvataiteilija, tosin viime vuosina en ole näyttelyjä ehtinyt pitää, ihan vaan omaksi ilokseni piirtelen ja maalailen tällä hetkellä.

Täällä leivottiin myös runebergin torttuja eilen, tosin Stockan sivujen ohjeella, en ehtinyt täältä tuota toista ohjetta bongatakaan. Hyviä tuli silti, ja vielä on jäljelläkin, en sentään uskaltanut montaa popsia... :whistle: Mullahan siis oli silloin sokerirasituksessa se paastoarvo myös koholla, mutta kotimittauksissa ei ole ollut kertaakaan, eikä muutkaan arvot.

Mun pitäis myös jaksaa ommella muutamat kestoliivinsuojat, kankaitakin ois valmiina, ei vaan ole ollut intoa ompeluun. Selkä on ollut kovilla, eikä oikein ole jaksanut mitään, no, pakko se on kohta tsempata, että tulee hommat tehdyksi ennen kuin niitä suojia tosiaan tarvitaan... Lakanoitakin täytynee alkaa ompelemaan vauvalle, entiset on laitettu kiertoon melkein kaikki, hups. Aiemmin olen käyttänyt enimmäkseen kertakäyttöisiä liivinsuojia, mutta ne tosiaan eivät ole kovinkaan miellyttäviä. Samoin ne (olivatkohan Ainun) kestoliivinsuojat ovat ihan surkeita, päästävät kaiken kosteuden läpi välittömästi. Varmaan ovat ihan käyttökelpoiset sellaisella, jolla maito ei vuoda kuin niukasti, mutta mulle ainakin olivat täysin riittämättömät. Maidonkerääjää käytti tämäkin suihkutissi imettäessä, mutta ei sitä tosiaan ole tarkoitus muulloin käyttääkään, eikä se olisi miellyttäväkään, ja näkyy kyllä vaatteiden läpikin oudon näköisenä möykkynä. ;)

Mahan koosta, mulla oli esikoisesta maha selvästi pienempi kuin kakkosesta, tai nyt. Tosin esikoinen oli kakkosta selvästi pienempi syntyessäänkin. Itseasiassa esikoinen oli hyvin saman kokoinen kuin itse olen ollut syntyessäni, painossa vain 20g ero. Kakkonen taas oli pitkä (54cm) ja painoi puolisen kiloa enemmän kuin esikoinen (3865g)... Katsotaan mitä tämän 3. kohdalla käy. Kohdunpohjan mitat ovat olleet nyt samoilla käyrillä kuin kakkosen kanssa, joten odottelen itse enemmän kakkosen mitoissa olevaa tapausta.

Korvikkeista, tuttipulloista ja tuteista, yhden pullon varmaan varmuuden vuoksi ostan, sekä purkin tai pari korviketta. Korvikkeita eivät aiemmat ole juoneet meillä kyllä ollenkaan, mutta kai se on varauduttava kuitenkin. Tuteista en vielä ole päättänyt. Aiemmin olen niitäkin jemmannut varastoon, mutta ei niitä ole koskaan kumpikaan aiemmista huolinut, toisaalta olisi kyllä, varsinkin pitemmillä automatkoilla, helpotus jos tutti kelpaisi... Ehkäpä siis pari tuttia taas käyn jemmaan ostamassa.

Bliss ja pikkuinen 29+3
 
Vauvan nukkumapaikasta on ollut puhetta, pinnasänky tulee makuuhuoneeseen sängyn viereen...jotenkin kuvittelisin olevan helpompaa syöttää yöaikaan, kun ei tarvitse mennä toiseen huoneeseen. Sitä olen miettinyt, että mitä jos nukahdankin imettäessä ja vauva nukahtaa viereen, osaako sitä vaistomaisesti varoa? Yhtenä vaihtoehtona ajattelin nousta nojatuoliin tai keinuun joka imetykselle...mutta vaarallisempaa kai on nukahtaa tuoliin vauva sylissä.

Tuttiasiaakin olen miettinyt, ostan varalle pari tuttia, mutta kokeillaan josko pärjättäisiin ihan ilman.
Koala-riippukeinu tuli hankittua, kuulosti oikein hyvälle, josko menisi sitterin tilalla.

Täällä on leivottu pariin otteeseen kääretorttua, maustamaton turkkilainen jogurtti on aivan loistava täyte hillon kanssa :p Pitäisi rajoittaa tuota syömistä, nyt kun lääkäri määräsi kotilepoon, on loppunut se vähäinenkin liikunta..

Omaa vointia..Lääkärissä tarkastuskäynnillä kohdunkaulan tilanne oli pysynyt samana, eli saan levätä kotona...pelkäsin sairaalaanlähettämistä, en siellä osaisi varmaankaan olla millään.
Sf-mitta menee yläkäyrällä, mutta ei vielä syytä huoleen. Jos hyppää yläkäyrästä yli, niin sitten aletaan seuraamaan vauvan kokoa ultralla.

Kylkeä kääntäen ja laiskotellen :D , epulis ja pieni 29+4
 
Poppeliini Radiokirppikselle oli tarkotus suunnata mutta me siivoiltiinkin kellaria joten ehkä suuntaan sinne huomenna puolison nukkuessa kun menee yöksi töihin..

Tutit,pullot ja korvikkeet Kaikkia on itseasiassa jo, korvikejauhetta mietin jos ostaisi niin ei tarvitsi niitä tetroja roudata kaupasta, meillä kun ei autoa ole niin ei kovin jaksaisi niitä kanniskella kaupasta..
 
Rosahdus Eikö olisikin mukavaa jos voisi päätellä edellisestä synnytyksestä milloin seuraava syntyy.
Totesin että itselleni tämä on tälläkertaa täysi mysteeri esikoinen syntyi 39+1, kakkonen 41+3 ja kolmas 38+2. Joten pidän sitä 4vkoa haitarina mulla.. mutta saa nähdä miten käy, ehkä ainoa varma on se että milloin viimeistään syntyy.

Supistuksia on tänään tullut, ja kohtalaisen kivuliaitakin pistää puuskuttamaan. Mutta mielestäni eroaa vielä sillä ettei ne mene selän kautta. Yritin siis siivota aamulla, muuta neljän kohtalaisen tiheän peräkkäisen supistuksen jälkeen totesin parhaakseni levähtää hetken ja edelleen levähdän ;)
Nuo supistukset tuli varmaan 20min sisään, eli aika tiuhaan tahtiin. Muutama kyykkyyn meno ja ylös nouseminen + tiskaaminen oli siinä vaiheessa menossa.

Tutit, pullot ja korvike pullojahan meillä on joten niitä en ainakaan osta. Yhden parin tutteja kylläkin mutta en korviketta.
Enkä välttämättä pulloihnkaan pullotutteja ainakaan heti alkuun. Kukaan meidän lapsista ei ole huolinut pulloa ennen n.3kk ikää, ei vaikka kuinka on yrittänyt.
Korviketta ostin esikoisen aikana yhden "paalillisen" tuttelia joka sitten myöhemmin kaadettiin viemäristä alas, koko satsi, kun laps ei kertakaikkiaan sitä pulloa huolinut ja päiväykset tuli vastaan.

Runebergintortutkin tuli uunisa hetkisitten, onnistuin niitä vähän polttamaan.
Hieman sävelsin ohjetta ja mukana on vähän enemmän rasvaa ja piparinmurusia.
En vielä ole maistanut, mutta tässä illanmittaan sitten.

Täällä myös poksutaan.. 32+0 :heart: eli (5)6-10 viikkoa suurinpiirtein, max 12 niin meille tulee vauva.. (voi apua!!)

Mutta josko menisi ja yrittäisi tehdä jotain hyödyllistä, kuten ruokaa kun isäntä ja esikko tulee kotiin n. tunnin päästä.

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

KiiajaVille 32+0
 
Onpas omituinen tunne nyt kun työjutut on palautettu. Sain aivan ihanan ison kukkakimpun mukaani, siinä vaiheessa meinas kyllä kyyneleet tulla. Ihan hullua, kun kuitenkin olen odottanut tätä että lomat alkaa, mutta sitten kun se tulee ajankohtaiseksi niin fiilikset on ihan ristiriitaiset. :eek:

Pomokin oli jotenkin tosi hyvällä tuulella, ehkä se oli onnellinen kun pääsi musta eroon. :LOL: Kyseli kamalasti vointia, pyysi käymään ja sanoi että hän haluaa tietää sitten synnytyksen jälkeen kumpi tuli. :D Tottakai ekana pistän viestiä pomolle kumpi sieltä tuli. ;)

Kävin sitten tuon jälkeen ostamassa kassillisen kaikkea vauvakrääsää tai oikeastaan sellaisia juttuja itselleni joita voin pakata sairaalakassiin. Jospa ens viikolla saisin sitä vähän pakattua. Olen koko ajan ajatellut että se on liian aikaista jo, mutta kai sinne voi jo jotain heitellä. :) Ai niin, ostin varalta suklaalevynkin jo jonka aion pakata mukaan. :LOL: Haluan niin testata heti synnytyksen jälkeen että maistuisiko suklaa taas hyvälle, raskausaikana kun siitä tulee niin ällömaku suuhun. :D (Tosin se ei ole este syödä silti suklaata, joten pahoin pelkään että noita "sairaalakassi-suklaita" saattaa vielä muutama kulua ennenkuin se lähtö tulee.... :D

Sapfo
Hahaa, mä poimin tuon sun vinkin tuosta Ikean hoitoalustasta. ;) Ollaan nimittäin menossa anoppilaan tässä joku tuleva viikonloppu niin samalla reissulla vois poiketa Ikeassa... :whistle: Sieltähän saattais löytyä samalla jotain muutakin kivaa vauvakrääsää... ;)

Empuuu
Varsinaista kokemusta Ikean pinnasängystä ei vielä ole, mutta meillä on sellainen, käytettynä ostettu. Ei vaikuttanut kyllä mitenkään heppoiselle.
Ongelmaksi muodostui vaan sopivan patjan löytyminen kun Ikean sängyt ovat hieman eri kokoisia kun muiden sängyt. Patja olis pitänyt käydä ostamassa joko Ikeasta tai sitten leikkauttaa esim. Etolassa. No me ostettiin sitten vähän liian iso patja, jota ei kyllä vielä ole testattu mahtuuko sellaisenaan sänkyyn, mutta siinä on mahdollisuus avata kangas ja leikata vaahtomuovista siivu pois jos ei meinaa noin mahtua...

Vauvan liikkeistä
on moni kirjoittanut että liikkeet ovat muuttuneet "isommiksi". Täällä kyllä sama homma. Toisaalta ollut jo jonkin aikaa, mutta yhä "isommiksi ja laajemmiksi" ne päivä päivältä muuttuu. Jotenkin nyt tuo maha hyllyy puolelta toiselle niin paljon selvemmin kuin ennen. Toimistollakin tänään porukka nauroi kun Herne heilutteli koko mahaa. :D

Chiq Kyseli tuteista ja tuttipulloista. Meillä on jonkin verran varattuina, koska sain veljeltäni ison pakkauksen tutteja ja tuttipulloja + puruleluja yms. (On sellaisella tehtaalla töissä jossa noita tehdään) ja sitten oli pakko tilata pari ensituttia, toisessa lukee "Mute" ja toisessa "Äänenvaimennin". :D Korviketta meinasin ostaa varuiksi pari pakettia, kunhan vaan kyselen vähän tuttaviltani mitä merkkiä ne suosittelee. :D

Ja onnea kaikille poksuneille, tuntuu taas olevan useita poksujia. :heart:

- Hapsiainen ja Herne 32+2
 
Empuuu mä käyn aika useasti lindexillä ja myös sen omppu puvun olen siel bongannu, ihana :)

ikea monella tutulla on ikeasta pinnis tai hoitopöytä, en oo kuullu niitten ainakaan valittavan :)
me myös ostettas ikean sellanen valkonen peruspinnis (90e) mut saadaan varmaan yks tosi kiva käytetty pinnasänky ihan parilla kympillä

vauva liikkuu välillä tosi hurjasti, tulee semmosia pienimuotosia maanjäristyksiä mahaan :D ymmärtääköhän kukaan millasta tunnetta tarkotan =)
sit välillä maha poukkoilee ylös alas =) ihanaa!

oi runebergin torttuja :p mullon niin haluttanu niitä ( niinku muutakin makeaa.. :snotty: ) mut en oo jaksanu alkaa väsäämään ja ihan hirmu kalliita kaupassa..

muuten ummetuksesta kärsiville, ostakaa apteekista lactulos ratiopharm liuosta, toimii..... :whistle:

eilen oli neuvola kaikki ok, hemoglobiini oli mullakin sen verran pudonnut et rautaa piti käydä hakeen.
nyt on sit aika ekalle lääkärille ja myös synnytysvalmennukseen
onko muilla aikoja jo sinne? :wave: meillä tän kuun lopussa en muista tähän hätään päivää..

masukuvaakin haluttas taas päivitellä mut ei jaksa .. :LOL: :$

tiitukin jo niin pitkällä! onnea =)

 
Tänää haettii äitiyspakkaus postista! B) Näyttää kyl paljon nätimmiltä luonnossa noi vaatteet. :whistle: Kuvissa ne valkoiset oli joteki keltaisen näköisiä. Hyvä näin. :)

Vauvan liikkeet on mun mielestä jotenki vähentyny viime viikon aikana. :| Iltaisin liikkuu mun mennessä nukkumaan, mutta päivällä tuntuu melko harvoin. En viitsis vielä huolestua kun kumminki jonkin verran liikkuu. Lääkäri sanoi mahaa kokeillessaan, että tuntuu melko napakalta ja kysyi liikkuuko vauva. Tarkoittikohan se sitä, että vauvalla saattaa olla ahdasta? Liikket on jo pitkään tuntunu lähinnä "möyrimiseltä" ja "änkeemiseltä". :D Ja sellasta tärinääkin ilmenee välillä. Joku sanoi, että kun tuntuu värinää niin vauva pissaa. Tiedäpä tuota. :whistle: Niin juu ja hikan oon kanssa jo tuntenu. :)

Feles 30+6 <3 (huomenna vaihtuu viikot taas!!)

 
Tuosta pellavarouheesta vaan tulin pikaisesti kysymään, että onko turvallista syödä raskausaikana, kun ainakin sen lapun mukaan, minkä mä olen neuvolasta saanut, niin pellavansiemeniä ei suositella...vai onko rouhe sitten eri asia? :whistle: Ajattelin itsekin, et vois tota rouhetta ostaa, kun ummetus ja peräpukamat vaivaa täälläkin, mutta sitten luin ton...
 
Synnytysvalmennus Juu meillä se on muistaakseni 25.3

Puoliso lähti juuri yöksi töihin :/ Ja ensi listalla tulee tekemään paljon yövuoroja, yleensä ei niitä siis ole. Mutta tietääpä se sitten ainakin rahaa meille! :)
 
Kiitokset Yebille ja siru2006 onnitteluista :)

Korvikkeet tuttipullot ja tutit Varmaan hommataan meille nuita kaikkia, korvikkeet ja pullot ihan varalta jos sattuu että ei lähe maito nousemaan tai jos jotain muuta vastaavaa tulee. Tutin koin ainakin esikoisen aikana helpotukseksi, rauhoitti pikkuista kummasti ja vieroitus n.1v iässä kävi sekin helposti. Toivottavasti tämän tulevan kanssa myös =)

Hapsiaiselle iso kiitos reseptistä, kokeiltu on ja hyviä oli :D Pitää pistää ihan talteen ja tehä joskus toistekin.
 
Jahas ja taas unohdin kaiken mitä piti kommentoida :LOL:

No sen voin ainakin sanoa, että mun mielestä Runebergin tortut on ällöjä ja varsinkin se päällys :x Mutta makuasioistahan ei voi kiistellä ;)

Korviketta ja pulloja en meinaa hankkia, meillä ei yksikään ole suostunut juomaan korviketta eikä edes tissimaitoa pullosta... voihan niitä hankkia sitten jos tosiaan tarve tulee. Huvitutit hankin jossain vaiheessa, ei ole kiirettä sillä - kattoo ensin että imuote tissistä on oikea ja ottaa sen tutin sitten siinä ensimmäisten viikkojen aikana. Meillä on vaan toi kolmas (= kuopus) syönyt tuttia, noi muut eivät ole huolineet ollenkaan. Esikoinen imutti etu- ja keskisormea ja sitä ei voinut millään estää -> tuttia yritettiin sille kyllä tuputtaa ja opettaa, mutta kun ei niin ei. Toinen ei sitten syönyt tuttia eikä mitään muutakaan, paitsi tissiä siis tietty :LOL:

Maidonkerääjää olen käyttänyt alkukuukaudet imetyksestä, kun on tulvinut pahiten. Esikoisen kanssa pistin pakkaseen sitä maitoa, mutta poishan sen siis sai heittää, kun ei pullo kelvannut. Muitten kohdalla en sitten ole viitsinyt nähdä enää vaivaa, vaan kipannut suoraan viemäriin.

Täällä odotellaan kovasti ensi viikon ultraa, kiva nähdä taas miten vauveli on kasvanut :heart: JOs vaikka pääsisi vähän shoppailemaan samalla reissulla :p

stoppis 31+3
 
Tutteja on jo ja tuttipullo myös, korvikksseta en osaa sano, kai sen huomaa sairaalassa et tarviiko sitä ja voi mies sen sit hakea jos tarvii, meillä kuitenkin tuo pikkukauppa auki joka päivä ja tossa lähellä et ostaa jos tarvii.

täällä oli joku ihme homma mua ei löytynytkään neuvolanlistalta, vaikka aika annettiin. No ei sitten käyty, saa nähdä jääkö sit lääkäri väliin, kun ens viikollakaan ei ole tilaa ja sit on myöhäistä. No aika näyttää, ens viikolla pitää kuitenkin käydä siellä terkalla. Mut tuskin se mun kysymyksiin vastailee, noo kattellaan. Tuli vähän sellaknen kakamainen fiilis et en tuu sit enää ollenkaan miksi pitäis, mut pidin suuni kiinni kattellaan mihin fiilikset menee.
Onan se epämukavaa kun närästää ja polttelee urakalla ja tuntuu ettei mikään auta. eikä sekään oo kivaa kun hengästyttää ja ahdistaa melkein aina kun on liikkeellä ja sit noi kivut ei oo kivoja, mut tuskin niissä mitään hätää kun ei verta vuoda, näin ainakin ennen sanottu.

Unico ja Toukka 28+0
 
Unico ärsyttäisi muakin, prkl. Mullakin kerran oli se väärä aika annettu ja jo se vidutti. |O

Ja se neuvolakäyntien tiheys on mulla ollut tähän asti 5-9 viikon välein, joten ei se kaikkialla oo se neljä viikkoa. Nyt tihenee parin viikon väleiksi kuitenkin.

Tutit, tuttipullot ja korvikkeet ei tunnu mullekaan niin tärkeiltä, kun toivon kuitenkin pärjääväni ilman. Ja jos sitten tarvitsee sitä korviketta, niin sen saa mies haettua kaupasta helposti. Hörpyttämistä olen itse suunnitellut, jos sitä maitoa tulee pakkaseen asti. Ainakin siihen asti, että se imuote on oikea. Mutta en tiedä sitten toimiiko sekään kaikilla, kokemuksia? Eli sen hörpytysmukin voisi hommata.

Meinataan lähteä tänään katsastamaan Helsingin Vekarakirppis, minkälainen on. Toivottavasti reissusta tulee tuottoisa =)

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki hyvin. Sf putosi vielä lähemmäs alakäyrää, mutta vielä ei ole hätää. Sitten vasta, jos jatkuu putoaminen. Nyt on kuitenkin vielä normaalin rajoissa. Ja toivon todellakin, että jatkuukin normaalina, sen Haikaranpesän takia. Hemoglobiinia ei mitattu, ensi kerralla sitten, koska ei kuulemma nouse niin nopeasti. Kuukausi sitten oli 111 ja noussut 99:stä
Nyt sain tarkemmat luvut sokerirasituksestakin, ja nehän oli hyvät: 4,3/6,8/5,9

29+6 (27+2-lääkäri)

Paino 69,9 (68,9) +390g/vk - alimmasta noussut nyt 5,5 kg, mutta lähtöpainosta vielä -2kg, mutta ehtiihän tuo 10 viikossa nousemaan B)
RR 106/74 (108/71)
sf 25,5 (24)
raivotarjonta edelleen
Syke 133 (+, mitä nyt ikinä merkkaakaan)
Liikkeet ++ (++)

Ja POKSUTAAN ISOJA :D

Sun Rise ja Poikasäde 30+0 :heart:
 
Huomenta.

Hörpytysmukista ei ole kokemusta, itsekin sitä suunnitellut kokeilevan.
Koala riippukeinu kuulostaa myös ihanalta ja olen siitä lukenutkin.

Tämä äiti on tänään itsekäs ja lähtee kaverin kanssa kaupunkiin, saa isi olla lasten kanssa välillä. Lomaa kaikilla siis :heart: .

Mukavaa viikonloppua !

Sun Rise, onnea isoista poksuista :flower:

-Chiq ja Taneli the möyryäjä rv 29+1
 
Sun Rice, ootko päässy tossa hörpyttämisessä siihen asti et millanen muki siihen tarvitaan? Vai sopiiko ihan normaali? Vai mikä toi hörpytys muki on? Jotain mielikuvaa on mulla mut en saa kavettua sitä esiin. Onnea isoista poksuista :D

Toukka piti eilen kunnon möyryämiset onneksi toi mieskin sai osansa :LOL:
Aamulla nivunen viilteli kyllä ihan urakalla etei jalka meinannut kantaa, no liikutaan sitten seiniä pitkin.

Unico ja Toukka 28+1
 
Olipas tullut juttua, mutta sain luetuksi. Nyt vaan nopiasti merkkailen kun ollaan kotona käymässä ja täällä nopea netti, mutsilla kun vain hermot riekaleiksi repivä mokkula :D
Vauvan liikkeet täälläkin voimistunut entisestään ja nyt tekee jo kipiää kun potkiskelee kylkiluihin, tuntuu että tulee joku kaunis päivä kyljistä läpi :)

Nyt kait olis lähdettävä takasin mutsille päi kun kaksi hyvää kaveria tulee pitkästä aikaa käymään :) Onnea kaikille poksujille ja hyviä neuvolakuulumisia saaneille!!!!

Taidan samalla poksua jo huomiselle näin etukäteen kun huomenna tuskin koneella kerkiä istuskelemaan.... Eli siis poks huomiselle 31+0 :heart:

Cataliina ja masuasukki 30+6
 
Korvikkeet ja tuttipullot Jos yhden tuttipullon ja korvikepurkin ostais varalta, vaikka uskon ja toivon kyllä että imetys onnistuu ja oma rintamaito riittää.
(muoks: toki pullo saatetaan ostaa jossain vaiheessa sen vuoksi, että isä saa olla vauvan kanssa kotona ja mä pääsen omille asioille, mut jää nähtäväksi, suostuuko vauva sit syömään siitä. Jos vauvalla on heikko/huono imu, en halua sotkea sitä ennestään pulloruokinnalla.)

Tutti taidetaan ostaa myös, yritän opettaa syömään ihan sen takia et esikoinen ainakin piti rintaa välillä ihan huvituttina. Hän ei kuitenkaa suostunu syömään tuttia vaikka sitä useasti yritettiin. Tietyissä tilanteissa tutti toimii myös hyvänä rauhoittajana. :)

Vauva liikkuu paljon ja mulla on kyljet ihan hellinä potkimisesta, auts! :/ Vauveli potkii oikeen urakalla tonne kylkiluiden alle ja survoo päätänsä alapäähän niin että paineen tunne on melkoinen ja pissarakko on koetuksella. :)

Tänään ois tarkotus käydä vähän ostoksilla, kirppareilla ja jossain muualla, eli kiva päivä tiedossa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

syysmama & muru rv 32+2 :heart:
 
heissan :)

ootte taas saaneet paljon juttua aikaiseksi :) mä kävin sokerirasituksessa to aamuna ja ainakaan vielä ei oo kukaan soittanut äitipolilta että niissä olisi jotain häikkää... soittelen ite ihan mielenkiinnosta ensi viikolla ja kyselen, jos ei mitään kuulu :)

häistä meidän häistä tulee ensi elokuussa 6v. :eek: äkkiä se aika menee :D meillä oli sellaiset n. 100 hengen häät... Miehen kanssa oltiin molemmat 18 kun mentiin naimisiin...

lapsensaanti iästä on jotain keskustelua käyty, en kaikkea jaksanut lukea selasin vaan :ashamed: mä oon ollut 21 kun poika on syntynyt ja nyt oon 24 =)

tutit jne pulloja on kaapissa vanhastaan ja muutaman pullotutin ja tutin olen ostenut varmuuden vuoksi. myös korviketta on muutama tetra. saa nähdä tarviiko ollenkaan vai miten käy :) poika lopetti tuttipullosta juomisen n. 8 kk vanhana ja tutin syömisen alle vuoden ikäisenä ja ihan vauvana kun oli myös rinnalla niin ei haitannut vaikka söi välillä pullostakin, oli siis tosi helppo tapaus tälläisten asioiden suhteen =)

nyt täytyy mennä ottaa ruoka pois uunista ettei vallan pala :whistle:

hilipatuinen rv 32+1
 
Tutit, pullot ja korvikkeet Tutit aion hommata varalle, mutta en aio niitä tyrkyttää vauvalle jos tuntuu ettei niitä tarvi. Pulloja on pojan jäljiltä hyvin, tarvii niihin vaan ostaa uudet tutit ja ehkä sit jos tää nyt on tyttö, niin ostaa joku vaal.punanen pullo :D
Mä en tykkää yhtään noista Ainun tavallisista pulloista, tuntu että pojalle ainakin tuli niistä tosi paljon ilmaa mahaan. Mut Ainu MAM pulloista oon tykänny kovasti, ja niistä ei tullut ilmaa! Suosittelen siis niitä lämpimästi!
Korvikettakin tarvii varmaan pari purkkia ostaa jemmaan varalle.

Rapunen Oon kuullut, että uudelleensynnyttäjillä maha näkyy aikasemmin ja kasvaa nopeemmin. Ja mun kohdalla tää on pitänyt kyllä täysin paikkansa! :D

Kävin kanssa tänään pojan ja ystävän kans kiertämässä pari kirppistä ja muutamat vaatteet jäi matkaan =) Tuli sit ostettu kaks 50cm bodya kun ei maksaneet kun 1,50e/kpl. Ja toiselta kirppikseltä sain EUROLLA kauheen kasan puolipotkareita ja sukkia mukaani :eek: ((tää oli sellanen kirppis missä immeiset oli ite myymässä kamojaan)) Ja jäi sieltä jotain muutakin matkaan :)
Siskokin just soitteli, että tuo mulle tänään niiden tyttöjen pieniä vaatteita. Täytyy alkaa kyl kohta vähä kattoon, et mitä viel tarvii ja mitä ei.

Katyana ja Nanna ? 28+2
 
Niiskuneiti mua on kielletty syömästä pellavarouhetta odotusaikana neuvolan suunnasta!
harmittaa kun ne saa masun toimimaan mut en muista mikä niis on et ei saa syödä...

ikeaan pääsen minäkin perjantaina :p jippii!!! sitä on ootettukin :whistle:
me saatiin laina-auto ja sillä onneks saa lähteä sille meidän varatulle reissulle!

nyt lumitöihin...

nasum ja napero 28+6 :heart: :heart:
 
Heti alkuun poksunnat 30+0 :) <3 Solis sit viimonen 10 viikkoo jäljellä..
Mutta kyllä mä ainakin odotan oikeesti et sit tää raskaus on ohi.. Äsken käytiin tossa tekemässä puolen tunnin reipas kävelylenkki ja kyllä jumankauta tuntuu.. koko vyötärö,issias ym. tuntuu että särkee niin että hyvä kun tunto pelaa.. :(
Kyllä nyt alkaa helpottamaan pikku hiljaa kun ollaan jo parikyt minuuttia kotosalla oltu..
Mä luin tänään taas sen kohdan lantion löystymisestä tuosta vau´n kirjasesta ja mietin edelleen että voisikohan mulla olla se kyseessä.. Täytyy ehkä neuvolassa ottaa asia tiistaina puheeksi. No mutta kohta saunaan! :) Jospa se oloa helpottaisi!


jastu ja vilperi 30+0!
 
nasumasunen: Pellavassa on korkea kadmium- ja syaanivetypitoisuus, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan... ;)

Täällä ollut ihanan rauhallinen päivä tänään. Aamulla oltiin koko perheen voimin miehen työpaikalla lehmät ruokkimassa ja sen jälkeen vähän mainoksia jakamassa (olen alkanut lastenvaatteiden kotimyyjäksi). Sieltä palattaessa mies ja esikoinen lähtivät aika pian ralleihin. Kuopus meni päiväunille ja minäkin katsottuani ensin yhden jakson CSI:ta :) Nyt vaan odotellaan loppua perhettä kotiin, että vois laittaa pikkuhiljaa saunan päälle.

Nyt ei enempää, onnittelut poksujille kuitenkin! :flower:

-Niiskuneiti ja Julle 28+4-
 
Kopsaan lähes suoraan tuosta toisesta keskustelusta mun omanapaisen viestin tännekkin.

Tänään multa tuli jotain vaaleanpunaista vuotoa, ensin pikkuhousunsuojaan ja sitten jäi pyyhittäessä paperiin, samalla jäi jotain limaa siihen. Tuo tietysti sillä aikaa kun meillä oli molempien vanhemmat vierailulla (ekaa kertaa näkivät toisensa). Arvatkaas vaan olinko koko ajan ihan paniikissa, kun en halunnut asiasta ääneen huudella mitään...

Nyt kun "pääsin vieraista eroon" niin aloin tuota vuotoa taas miettiä enemmän, pitäiskö mun huolestua jostain? Onko tuo normaalia? Ei sitä ole tullut nyt tuon päivän jälkeen... :eek:

- Hapsiainen ja Herne 32+3
 

Yhteistyössä