**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

hapsiainen80: Mä ehkä sinuna kävisin tarkistuttamassa, ettei vaan ole lapsivettä, kun eikös se ole just vaaleanpunaista...tai ainakin soittaisin, et mitä kannattais tehdä... Toivottavasti nyt kuitenkin olisi väärä hälytys :hug:
 
Onnittelut poksujille :D

Chiq mukavaa lomailua!!!

jastu kaikki nuo kivut lantion seudulla joista olet kertonut kuulostavat niin tutuilta ja minulla ainakin kyse oli viimeksi juuri lantion löystymisestä. Onneksi ei ole tullut tällä kertaa vaivaksi yhtä aikaisin, mutta kyllähän niitä kolotuksia kuitenkin sillä aluella on nytkin... Ymmärrän hyvin, että odotat odotuksen loppumista. Raskaus on tosiaan raskasta kun vaivoja on niin paljon, että vaikuttaa huomattavasti arkielämään. Tsemppiä! :hug:

Hapsiainen :hug: toivottavasti kaikki kunnossa. Oletko soittanut jonnekin vuodosta? Onko kipuja?

(.) Totesin perusteellisen mittaamisen jälkeen, ettei tuohon meidän minimakkariin mahdu mitenkään pinnasänkyä. Ei vaikka kuinka vääntäisi ja kääntäisi... Päätimme ostaa Oran haikarapesän http://kauppa.orasel.fi/www/popupcard.php?id=194 ja kävin tänään hakemassa tehtaanmyymälästä sellaisen. Sattui vielä olemaan alehinta 69e. Siihen sitten virittelen vielä verkkokankaasta suojan tuota pikkuapuria ajatellen, ettei pääse tökkimään vauvaa niin helposti.

Donu ja Pikkuinen 29+4
 
Onnea poksujille!

hapsiainen, hui, toivottavasti ei oo mitään kummallista toi!

Donu,
vaikuttaa kivalta nukkupaikalta toi ;)

täällä alkaa toi kävely taas onnistua :D on se näköjään aika oleellista. Josko huomenna taas parempi. Närästys vaivaa, sa kehitellä kaikkea mitä siihen auttas. Kellään vinkkejä? Siis piimää vissyä ja rennietä menee vaihtelevasti auttavat.
 
Soitin keskussairaalalle. No ei kuulemma tartte nyt huolestua kerta ei ole ollut kipuja eikä vuotoa ole tullut tuon enempää.

Jos tulee kipuja tai vuotoa tulee lisää huomattavasti enempi niin sitten näytille, mutta nyt ainakin näyttää sille ettei sitä enää tulis kun ei ole kuitenkaan useaan tuntiin tullut. Voi kuulemma olla vaan limakalvot niin herkät että sieltä on päässyt vähän verta valkovuodon sekaan.
Niin ja kerta potkut tuntuu normaalisti niin ei hätää ja nuohan tuntuu ja näkyy. :heart:

Joten tältä osin voin olla rauhassa. Kiitos kaikille haleista. :heart:

- Hapsiainen
 
Donu Nimenomaan siis musta ehkä hirveintä tässä raskaudessa on ollutkin se kun tuntu etten todella voi elää normaalia elämää!! :O Ja mun mielestä oikeesti se kuulostaa aika hirveeltä että ihminen ei voi nauttia sillain odotuksesta..
Ajattelin juu todella kysyä neuvolassa tiistaina että voisiko nämä kivut olla lantion löystymisestä, mitään muuta kokemusta mulla ei siis asiasa ole kun tuo pieni pätkä mikä siinä vihkosessa on, mutta kun olen ollut sitä mieltä jo varmaan marraskuulta asti että se teksti on kuin suoraa mun elämästä!
 
Huomenta.

Minulla selkäkipuihin auttanut äitiysjooga. Jos joku haluaa saada hyviä vinkkejä liikkeisiin, niin ei muuta kuin yskärillä s-postiosoite niin voin laittaa tulemaan =) . Vielä viime viikolla en saanut edes kengännauhoja sidottua kun niin sattui (olin viikon kipeä enkä voinut harjoitella liikkeitä) niin parin päivän venyttelyt auttoi. muut lapset, mies (ja koiratkin !) tuntuvat oikein viihtyvän kun äiti jumppaa, kuulen jopa koirien hiljaa nauravan :LOL:

Mukavaa sunnuntaita

-Chiq ja Taneli rv 29+2
 
Ja aikainen sunnuntai aamu...

Täällä jo mustikkasoppa keitelty, olis kyllä muuten väsyttänyt vielä, mutta kun on niin hemmetin tukkoinen olo ettei saa nukutuksi. Nukuin pienissä pätkissä viime yön, mutta kun henki ei kulje mitään kautta niin koko ajan havahtuu. Mistä ihmeestä mulle tällainen nuha nyt tuli! :(

Nyt kun olen selvinnyt eilisestä vaaleanpunaisesta vuodosta säikähdyksellä niin yritänpä kommentoida nyt jotain. :)

Vauvan liikkeistä Eilen oli hauska saunassa kun yks kaks tuosta rintojen alta meni pieni jalkapohja. Satuttiin kummatkin huomaamaan se, sen näki ihan selvästi kun se pyyhkäsi menemään. :heart: Ja sitä tärinää on täälläkin välillä. :D Hauska tietää, että se vois ehkä olla vauvan pissaamista. :D

Unico Hyvä, että kävely taas luonnistuu, mutta voi itku tuota närästystä. Mun täytyy koputtaa puuta koska sitä ei ole ainakaan vielä ollut tällä suunnalla...

Nyt yritän saada juotua jotain kuumaa, jos vielä sais nenänsä siihen kuntoon että pääsis vaikka hetkeksi vielä miehen viereen köllimään. Ärsyttää kun aivastelen ihan koko ajan kun menen sänkyyn. :( Toivottavasti tää nuha menis ohitte yhtä nopeasti kuin tulikin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

-Hapsiainen ja Herne 32+4

 
Unico hörpytysasia on ihan uusi juttu vielä mullekin. Mukeja löytyy erikseen, mutta en tiiä miten onnistuu muillakin vehkeillä. Jostain keskustelusta sen bongasin täältä eka ja sitten perhevalmennuksessa imetysinfoamisen lomassa suositeltiin tuota hörpyttämistä, jotta vauva oppisi hyvän imuotteen. Ja niiden purentavikojenkin takia kai.

Vekarakirppiksen pöydät oli ihan hyvin täyttyneet ottaen huomioon, että se avattiin vasta vajaa kuukausi sitten. Vaatetta enimmäkseen, enkä niitä sinne ensisijaisesti mennyt katselemaan. Hyvä tietää kuitenkin mistä saa kätevästi ostettua. Yksi meidän värinen body ostettiin, sekä pienet ruskeat saappaat, mitkä joutuu odottaa lapsen kasvamista, mutta kun oli niin edulliset ja coolit B) Niin juu ja pussilakanan ja tyynyliinan, jotka myöskin oli ihanan rauhallisen väriset. En tykkää räikeistä lapsikuoseista.
Sit käytiin kahvilla ja sain vihdoin sen korvapuustin, jota himoitsin pari päivää sitten =) Käytiin Kallion Rytmissä ja siinä vastapäätä on niin sopivasti ekokauppa Ekolo, että sinnekin menin samalla kun mies lähti lähibaariin pelaamaan flipperiään. Ekolosta ostin imetysteetä kaappiin, sekä ihanan kasviskeittokirjan Aurinkomaa, jota myös olen himoinnut kauan. Siinä on kivasti ohjeet myös kiinteisiin siirtyville eri ikäisille vauvoille.
Ja kotona kasattiin vihdoin pinnis kasaan tuohon makkariin. Jätin toisen laidan laittamatta, niin sen saa sitten kiinni meidän sänkyyn sivuvaunuksi. Samalla järjestelin kaikki vaatteet mitä ollaan tähän mennessä saatu. Ihan kiitettävästi. Niin, ja sain ostettua myös pesukoneen päälle hoitoalustan! Ihana tunne, kun tekemättömiä asioita saa tehdyksi! :heart: Nyt ongelmana nuo kestovaipat, kun niitä on niin monenlaisia, enkä niiden päälle vieläkään oikein ymmärrä :/
 
Onnea taas kaikille, joilla uudet viikkoluvut =)

Limatulpasta joku mietiskeli.. joillain tulee sellainen klöntti, joillain tulee vähitellen limaisena vuotona (voi kestää siis jopa viikkoja), jotkut ei huomaa moista ollenkaan. Mulla on ollut nää kaikki kolme vaihtoehtoa eri raskauksissa :D

hapsiainen mä kans luulen että limakalvot olleet ärtyneet ja siitä tullut vähän väriä valkkariin. Toivottavasti pääset nihasta pian eroon!

Donu kiitos haikaranpesä vinkistä! Tuollainen kelpaisi mullekin, mieskään ei täysin tyrmännyt, saas nähdä saanko mä ton vielä :D

Hörpytystä kokeilin esikoisen kanssa, mutta siitä kyllä mitään tullut... muitten kanssa en ole sitten jaksanut, laiska. Kun se tissi on niin helppo, niin en ole sitten muita jaksanut kovin pitkään treenata muille syöttövälineille, kun esikoisen kanssa treenaaminen meni ihan hukkaan, kun ei koskaan kelvannut.

Jaa, pitäsikö minun nohevoitua noissa vauvajuttujen laitossa, kun tuntuu että monella alkaa olla jo vaatteet paikallaan ja sängyt sun muut :eek: :ashamed: Sen verran ajattelin aktivoitua, että tekisin listaa hankinnoista =) Mutta edelleen tuntuu jotenkin ihan liian aikaiselta laitella, jotenkin. :ashamed:

stoppis 31+5
 
hapsiainen no hyvä että meni vuotelut ohitse! :) ainahan se säikäyttää taatusti!

kolarihommelista sen verran vielä et nyt meil on jo toinen vara-auto jonne ei kuitenkaan vieläkään mahdu rattaita eli taas huomenaamuna mies hakee uuden auton. Toivottavasti saatais omasta autostakin nopsaan tietoa... :/ orpoa ajaa toisen autolla...Lunastukseen menon mahdollisuuttakin oli puhuttu kuulemma. :(

limatulpasta ekassa en huomannu muuta ku kovaa limaisuutta lopussa mutta tokassa raskaudessa kun pissalla oli niin kuului plumpsus ja katsoin niin ei voinu erehtyä mikä oli. sellanen muutamien senttien pitkä pötkylä :x ja sit alkoikin tulla veristä limaa..ja seuraavana päivänä poika syntyi :) yöllä jo tosin lähettiin..


Tutit jne tutit olen jo ostanut..nuorimmainen valitsi vauvalle tutit :)
tuttipullon olen ostanut ja korvikettakin meinaan ostaa ainakin pari purkkia. en viitti tiiltä ostaa jos nyt tuo tissimaito kelpaiskin :)

Miehen synttärit olis huomenna ja mä en oo saanu mitn aikaseks. :ashamed: jotenkin menny ihan sekasin noista päivistä ton kolaristressin takia et hohhoijaa...
aattelin lasten kans kyllä leipoa isille kakun nyt illalla kun isi on illan töissä...
ja jos vaikka suklaata kävis ostamassa...

nythä mä sen hokasin :) mä otan Juha tapio uusimman levyn synnytyssaliin soimaan :D siitä mä sen voiman ammennan...jees!
hih, meinaakos muut ottaa omaa musaa saliin? mul ei oo koskaan ollu ja nyt aattelin kun tässä fiilistelen ja näppäilen samalla..

(.) olo ollu ihan jees jos noita jatkuvia alamahakipuja ei lasketa. mahakin toiminu ihmeesti. :)
neitokainen potkii kovasti ja puskee kylkiluihin et on hankala istua.
turvotusta oon huomannu nyt tulleet enemmän..sormet turpoaa ja nilkoissa näkyy sukkien rannut :/ Sokeritkin on pysyny aisoissa mutta nyt ollu muutaman päivän ihan kaameata herkkujen mussutusta.
aamulla mittaisn sokeriarvon niin 4,2 oli :) olen tyytyväinen :)

Mun lapsuuden paras kaveri on ihan viimeisillään raskaana ja oottelen kovasti poksumisuutisia :) sekä toinenkin tuttava on jo yli la:n. jännät paikat :)
joka kuulle on odotettavissa poksumisia :) maaliskuulle 1 ja huhtikuulle meidän lisäksi 3 tuttua/sukulaista :) kivaa :)

nyt mentävä jelppii ukkoa...

nasum ja napero 29+0 :heart: POKSUUUUUU :D
 
Onnea poksuista!

Chiq, Kun vain sais tehtyä kotona noita liikkeitä :d kyllä sen huomaa kun tunnilla käy et on parempi olo :D

Sun rise, hörpyttämisessä, jos hommais sen yhen oikean mukin et sais jotain tuntumaa niin sit varmaan osaa kattoa mstä kaikista voi antaa :D. eiköhän nuo vaipat kokeilemalla opi (näin haluan uskoa, täällä on liuta harsoja kaapissa :D ja villiksiä muutamat ja muita kuoria pitää vielä miettiä.)

Jaahas kun on kohtuu hyvä olo jos menis sit tonne toukan huoneeseen säätämään jos jo tänään pääsis laittamaan huonekaluja sinne ;) ja sit kamppeita niihin :D

Unico ja Toukka 28+2
 
Musiikki synnytyksessä Kyllä varmaan tulee joku levy otettua mukaan :)
Pojan syntyessäkin meillä oli musiikkia mukana mitä ei sit keretty ikinä kuunteleen kun poika tuli niin vauhdilla maailmaan. Ja sitten kun poikakin oli jo puettu ym, niin sit mies sano, et "hei ton radion vois varmaan laittaa päälle".. :LOL:

Ens viikonloppuna aletaan varmaan tuolta yhdestä makkarista sit repiin tapetteja et saadaan alkaa vauvalle huonetta laittaan :) Jos ei tulis sellanen kiire kun pojan huoneen kans, se saatiin valmiiks edellisellä viikolla kun poika sit synty :D
Ja pääsis sinne kaikki tavarat laitteleen valmiiks ym ym.. :heart:

Katyana & Nanna ? 28+3
 
stoppis ei meilläkään ole vielä laitettu mitään valmiiksi. Siis on ostettu vähän vaatetta ja kaukalo mut esim. rattaat on kellarissa, sänky kasaamatta ja vaatteet pesemättä sekä kappiin laittamatta. Jotenkin miusta on vielä liian aikaista laittaa niitä valmiiksi. Sitä paitsi se patjakin on sänkyyn vielä ostamatta :whistle: Toisekseen en halua et kissa ottaa sängyn nukkumapaikakseen ja saan olla sitä kymmenen kertaa päivässä sieltä hätyyttämässä.

Tutteja ajatelin sen yhden kahden tutin pakkauksen käydä ostamassa samoin kun tuttipulloihin tutit ja muutaman korvikkeenkin kaappiin.

Musiikista enpä ole edes ajatellut et voisin ottaa sitä mukaan. Taidankin ladata mp:n täyteen. Meillä kun ei miehen kanssa tuo musiikki maku oikein yhteen sovi niin varmaan tyydytään sitten pelkkään radioon. Mut jos vaikka varmuudeksi laittas yhden tai muutaman Popedan levyn kassiin mukaan :whistle:

hörpyttämisestä ei miullakaan ole kokemusta. Poitsulle iskettiin heti alkuun sairaalassa pullosta lisämaito samoin kun lastenosastolla jonne muutaman päivän vanhana joutui. No eipä poitsu enää sen jälkeen kyllä tissille oppinutkaan ja täytyy myöntää et aika helposti tuli sitten luovutettua ja siirryttyä pulloon. Jaksoin kyl jonkin aikaa lypsää mut sit se maidon tulo vaan tyrehtyi.

Kestovaipoista mie olen niitä miettiny. Ja vaikka kuin ole niistä lukenu ni jotenkin en ole päässy sisälle niiden käyttöön ja moni asia askarruttaa. Nyt ajattelin kun Suuressa käsityö-lehdessä oli vaippojen teko ohje et josko muutaman saisin ommeltua et voisin edes kokeilla. Samoin lehdessä oli kantoliinan teko ohje jonka ajattelin kans ommella kunhan saan aikaiseksi.

Närästystä täällä aina välillä vaivana samoin kun tuo ummetus. Mie kyl söin pellavarouhetta ja oli onnellinen ku sain sillä vatsan toimimaan. eipä tullut mieleenikään et sitä ei saisi syödä :ashamed: No nyt pitänee sitten keksiä jotain muuta mikä auttaa. Närästykseen auttaa kun otta hörpyn kahvikermaa. Taisin siitä joskun mainita. Itse käytän tätä kun en voi sietää Rennietä :x Ja muita en muuten apteekista löytänyt käytettäväksi tai oli siel joku nestemäinen juttu...

Donu tuo haikaran pesä vaikuttaa kätsältä jutulta. Olis helppo ottaa mukaankin. Ajattelen vaan jo kesää ja caravaani-elämää... Taidan pistää harkintaan. Olis tosiaan asuntovaunussa aika kätsä juttu varmaan. Sinne kun pitää pienelle nukkumapaikka johonkin väsätä tai sitten menee siihen et pitää hankkia uusi vaunu...:whistle:

Mut nyt pitänee mennä tekemään ruokaa

 
hapsiainen Olisko tuo vuoto ollut "vain" herkistä limakalvoista? .. saitkin jo saman arvauksen sairaalasta.

Musiikista en oikeastaan ole tarvinnut musiikkia synnytyksessä. Tosin.. tiedä sitten miten metallista saisi ammennettua voimaa (tavallaan kyllä kunhan luukuttaa tarpeeksi kovaa mutta sitten häiriintyy muut) rauhoittumiseen ehkä sopisi sitten joku muu.. paitsi Juha Tapio joka saa kyyneleet silmiin lähes poikkeuksestta.

Aivan ihana ilma ulkona, lapsetkin nautti pihaleikeistä. Aurinko paistaa ja ihan vähän vaan pakkasta.
Jalisharkat takana ja vielä uinti edessä. Jospa sais taas tuon jätkän enegriaa purettua kun tuntuu käyvän ylikierroksilla, jo varmaan kolmatta päivää.
Suoraan verrannollinen siihen kun ollaan oltu sisällä pääsääntöisesti. Mutta pitää het taas huomenna aloittaa kunnon ulkoilu.
Jänskättää vaan se että kuinka paljon supistelee.. tiistaina neuvola ja siellä varmaan täytyy ottaa puheeksi mm. ne perjantain supistelut ja ylipäätään se että supistelee nyt niin kovin herkästi, levolla onneksi loppuu mutta mutta..
Pakkolepo kun ei oikein houkuttelisi ollenkaan, vielä vähemmän se että joutuisi osastolle makoilemaan jos/kun kotona ei pääse lepäämään.

Keittiö on vielä kaaoksen partaalla, muualta ollaan viikonlopun aikana saatu miehen kanssa siivottua.
mutta jospa menisi ruoan laittoon (ja raivaamaan sitä keittiötä ) että lapset saa syötyä hyvissä ajoin ennen uintia.

Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille!

KiiajaVille
 
Hei toi kahvikerma närästykseen, vois olla kokeilemisen arvoinen kotona toimivakin, täytyy laittaa ostoslistalle :) Jos ei toimi mulla niin ei ainakaan hirveää vahinkoa tule.

PampulipamPam87, Ottamalla asian kerrallaan (helppo sanoa vaikea toteuttaa). Yrittämällä tehdä mahdollisimman vähän ja hakemalla ystävien tuen ja avun. Voimia sinne ja otan osaa.

Täällä selkä kipeänä, mut oon mä saanut sitten aikaankin :D vaikka mitä. katotaan nyt onko seuraavat paripäivää ettei mikään onnistu. Mut nyt meillä on hoitopöytä kasassa :) ja ekat harsot pyykissä :) siitä se pyykkäys alkaa. Mut nyt ne saa sit kuivuttuaan paikoilleen ja odottamaan käyttäjäänsä. Mut totesin että muut huonekalujen siirtelyt saa kyllä mun osalta jäädä väliin turhan rankkaa hommaa tuntuu olevan, kun osien siirtely jo teki kipeäksi vaikka välillä huilas.

Unico ja Toukka 28+2
 
mulla ois kanssa ollut sama arvaus hapsiaiselle
musiikkia en oo aatellut. ehkä mp3-soittimen pakkaan reppuun, mutta pojan synnytyksessä en mitään musiikkia sen ihmeellisemmin kaivannut.
limatulpasta mulla alko tulppaa tulemaan sen jälkeen kun vedet meni. siitä ei voinut erehtyä, oli sellaista vähän rusehtavaa ja aika paksua mömmöä...

hilipatuinen
 
Hapsiainen, onneksi ei ollut mitään vakavaa ja selvisit pelkällä säikähdyksellä!

Limatulpasta: omalla kohdallani siitä ei voinut ennen esikoisen syntymää erehtyä. Oltiin juuri saavuttu sairaalaan ja olin siellä tulossa vessasta, että vaihdan sairaalan vaatteet päälle. Kuinka ollakaan, olin juuri kerennyt viskata roskiin kaiken varalta housuissani olleen terveyssiteen, kun tunsin, että jotain valahti housuihin ja alushousut olivatkin sitten yltä päältä verisessä limassa. Ne alkkarit sitten päätyivät suorilla sairaalan roskikseen. :LOL:

Musiikki synnytyksessä: Tällä kertaa en levyä mukaan ota, sillä eipä sitä tullut edelliselläkään kerralla yhtään kuunneltua, vaikka mukana olikin. Keskityin niin itse synnytykseen, että olin lähinnä kuuro kaikelle muulle. Radio soi kyllä synnytyssalissa, mutta koko yön ajalta muistan radiolähetyksistä vain sen, että siellä oli välillä juontamassa entinen työkaverini ja yhdessä välissä soi Shakiran "Hips don´t lie", mikä oli minusta jotenkin siinä tilanteessa koomista. :D

Minäkään en ole oikeastaan tehnyt juuri mitään valmisteluja vauvaa varten , kuten eivät Stoppis ja Saimaanrannan äippäkään. Ajattelin keskittyä asiaan äitiysloman alettua, eli aikaisintaan kolmen viikon kuluttua. Ja kun esikoisen jäljiltä suurin osa tarvikkeista on jo hankittuna, niin valmistelut ovat sitten lähinnä tavaroiden esille laittamista ja vaatteiden pesemistä, eli äkkiä tehty.

Kävin muuten viikolla katsomassa ystäväni kuuden viikon ikäistä vauvaa ja ihan tuntui, että enhän minä osaa niin pientä pitää edes sylissä! :eek: Saattaa se tuntua aluksi oudolta käsitellä omaa vastasyntynyttä vauvaa, kun tuon esikoisen syntymästäkin on jo lähemmäs neljä vuotta.

Täällä myös mahasta tuntuu välillä tärinää ja olen ihmetellyt, mitä ihmettä vauva siellä silloin puuhaa! Tuo tärinä tosiaan on ollut niin nopeatahtista, että lähinnä minulle on tullut siitä mieleen jumpassa tehty lihasten loppurentoutus. :LOL: Tuo oli minulle ihan uutta tietoa, että se johtuukin vauvan pissaamisesta.

Nyt touhuamaan pojan kanssa...

Rosahdus ja Myyrä 31 + 3
 
Tärinä masussa jostain olen kuullut että voisi johtua siitä kun (poika) vauva pissaa. Sen pitäisi kuulemma tuntua tärinältä. Itse en ole tuota muistaakseni koskaan tuntenut joten tiedä sitten pitääkö paikkansa.

Nopea googlaus asiasta vahvistaisi tätä asiaa, mutta nopeasti kun katsoin niin veikkauksina oli myös hikka ja hermostovärinä...

Hikka kylläkin tuntuu aivan muulta kuin tärinältä, nopea nytkähdys ennemminkin.

Mutta, iltapalan aika..
 
Hikka meillä tyttö hikotteli masuaikana tosi paljon ja edelleenkin kun saa hikan niin ei tahdo mennä ilman juomatta ohi. ja nyt tuntuu hikka olevan kans aika usein ja se tuntuu sellasena pienenä "tökkimisenä" tasaseen tahtiin..
Tärinä tulee mun tiion mukaan siitä et poikavauva pissaa ja niin oli mullakin pojan odotusaikana..

KiiajaVille Tota mä mietin itekin et jos mä ton Juha Tapion levyn otan niin vaarana on se rääkyminen :D monesti kotosalla kuuntelen ja lauleskelen sitä ja sit ykskaks alkaa itkettää :'( :whistle:
on se vaan niin ihqu :heart:

nyt meen jotain napsimaan ja laittaa muksuja nukkumaan. taidan itekin mennä sillä mun nukkuminen on todella pätkittäistä nykyään ja oon ihan väsynyt ja kärtynen :| :ashamed:
mieli maassa nytkin... ja mies töissä :|

nasum ja napero 29+0 :heart:
 
Poikaa odottaessa en muista tunteneeni koskaan tuota tärinää. Nyt pitäisi kahden ultran mukaan olla tulossa tyttö, ja tärinää on tuntunut suhteellisen usein. Ei kai masussa ole sittenkin poika! :eek: :D Usein tuntuu vauvalla olevan hikkakin ja huomattavasti vilkkaampi on mahassa kuin esikoinen aikanaan.

PampuliPamPam, :hug: En oikein osaa muuta neuvoa antaa kuin että pyydä kaikki mahdollinen apu ystäviltäsi/vanhemmiltasi/muulta tukiverkoltasi.

Nasumasuselle ja muillekin katkonaisista unista kärsiville (itseni mukaan lukien) toivon hyvää yötä ja riittävää unta! :hug:
 
Taas on juttua tullut viime kirjoittelusta.

Perjantaina oli neuvola 31+2:
sf: 28cm (täsmälleen sama kuin esikoisesta näillä viikoilla)
painoa tullut melkein kilon viikossa, eli 3kg 3 viikossa!! APUA!!! :eek: Nyt siis tasan 10kg ekasta neuvolasta tullut. Ei oo kivaa.. :( Lopetin herkuttelun (taas)
syke 140
rt:ssä oli mutta Piksu kyllä vielä pyörii miten sattuu
paineet oli alhaiset kuten aina ja hb:tä ei otettu

Kysyin voiko muualle mennä katsomaan kohdunsuun tilanteen kuin sairaalaan (jonne pidempi matka) ja vastaus ei.. Kiva.. No jospa synnytys alkaisi vesien menolla niin osaisi paremmin tietää milloin lähteä sairaalaan..

Viimeksi otin CD:n synnytykseen mukaan muttei muistettu sitä kuunnella.. oli jotain muuta mielessä silloin =)

hörpyytys näytettiin meille sairaalassa muttei sitä kuitenkaan kotona tehty..

Tuttipulloja on esikolta tallessa.. varmaan tutti hankitaan varmuuden vuoksi. Alkuun ei todellakaan pullosta anneta maitoa, mutta myöhemminhän se on hyvä jos osaa tissistä ja pullosta juoda.

limatulppaa en ensimmäisessä raskaudessa nähnyt..

Hoitopöytä siirrettiin nyt meidän makkariin. Tekesi niin mieli täyttää sen laatikot pienillä vaatteilla a vaipoilla =) Mutta jos en ihan vielä niitä laita pölyttymään.

Nyt pää lyö tyhjää. Olin laittamassa uutta masukuvaa tähän mutten taida edes yrittää kun on muita latauksia tässä samalla menossa. Huomenna toivottavasti sitten.

Greddy ja Piksu 31+4
 
Kiitti musiikkivinkistä, Juha Tapio on niin ihana että taidan synnyttää hänen laulujen tahdissa =) Synnnytän sitten kotona tai sairaalassa...
Hieman tuo syöksy alkanut taas pelottaa, tosin meidän lähellä asuu yksi kätilö joka viimeksi pelkopolilla sanoi, että hänet saa hälyttää paikalle vaikka keskellä yötä jos synnytys alkaa. Torstaina lääkärineuvola ja jännityksellä odotan mikä tuomio tulee, minullahan suppailee jatkuvasti.

-Chiq ja Taneli rv 29+2
 

Yhteistyössä