**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Pitäis jo mennä nukkumaan, mutta en saa vielä kuitenkaan unen päästä kiinni, kun mies yötöissä. Aamuvuorossa olin tänään ja meen huomenna ja ylihuomennakin. Olen nyt pari vkoa päivätyössä ja ihan kivaa vaihtelua. Muutenkin työnkuvaan kuuluu kierto, mistä tykkään kyllä.

Tuttipulloja ja tutteja en meinaa hankkia, viimeksikään ei ollu yhtäkään hankittuna, eikä niitä kyllä tarvittukaan. Toivon, että imetys menee saman kaavan mukaan kuin edellisistäkin. Toivotaan, että vauvakin on samaa mieltä. Esikoiselle kokeilinkin joskus pulloa, mutta hän oli täysin tissivauva, niin vähiin jäi yritykset. Tutti oli esikoisella. Toinen ei koskaan saanut pullosta mitään, eikä hänellä ollut myöskään tuttia. Hörpyttää osaan tai sitten "hätätilanteessa" voi antaa lusikallakin.

Mäkin olen ajatellut laittaa sänkyä ym. valmiiksi vasta äitiysloman alettua. Tosin me lähdetään sinnen Luostolle saman viikon lauantaina, kun ke mulla eka äitiyslomapäivä. Parin viikon päästä olis kyllä lomakin, mutta silloin myös esikoinen on koulusta lomalla, että lasten kanssa puuhataan kaikenlaista.

Nyt yrittämään unta, toivotaan, ettei mene pyörimiseksi.

siru 29+2
 
Jospa sitä nyt jaksaisi kirjoitella vähän.

Meillä ei ole myöskään pinnasänkyä, hoitopöytää, ammetta jne. edes hankittuna vielä. Täytyy viimeistään ensi kuussa piipahtaa Ikeassa, ehkä me sieltä sitten uskalletaan noita hankintoja tehdä, kun monella oli hyviä kokemuksia. :) Kaikkea muutakin tarvitaan, ei ole kuin nuo äitiyspakkauksen lakanat ja tarvikkeet valmiina.

Eilen tuli siivoiltua ja pestyä pyykkiä, tänään leivoin porkkanasämpylöitä. Ollut jotenkin väsynyt olo koko viikonlopun, ruokahalu poissa ja nyt illalla alkoi vielä päätä särkemään. :/ Onneksi huomenna mulla on vapaapäivä, ei edes neuvolaan tarvitse nousta.

Hyvää alakavaa viikkoa, naiset! :wave:

rv29+4
 
Huomenta!

Tulee vähemmän käytyä täällä, koska oikeesti kuulun maaliskuisiin :D

Huomenna kauan kauan odotettu pelkovalmennus synnytyssalissa :) Tänään alkaa monikkovalmennus yhdistyksessä :)

Oma olo
No tietenkin hieman tukala. istuma-asentoa saa etsiä kun maha painaa reisiin ja vauva pyrkii vatsanpeitten läpi :D
Oli pakko käydä sairaalassa kun supistuksia on lääkityksestä huolitamatta. Lääkäri määräsi vain ja pelkästään lepäämään, mut enhän mä malta ollenkaan.

Marylene ja pikkuiset 32+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti82:
Tuosta pellavarouheesta vaan tulin pikaisesti kysymään, että onko turvallista syödä raskausaikana, kun ainakin sen lapun mukaan, minkä mä olen neuvolasta saanut, niin pellavansiemeniä ei suositella...vai onko rouhe sitten eri asia? :whistle: Ajattelin itsekin, et vois tota rouhetta ostaa, kun ummetus ja peräpukamat vaivaa täälläkin, mutta sitten luin ton...
Apua! Olet oikeassa! Ja minä olen säännölliseti käyttänyt kuukausien ajan, kun olen siihen tottunut ja en ole muistanut/huomannut, ettei saisi käyttää! Arvatkaa, miltä tuntuu! Kauheta, yrittänyt tehdä kaiken hyvin ja oikeiun, ja sellainen moka! Miten se voi vaikuttaa vauvaan nyt tai tulevaisuudessa!? Masentava!
En nyt pysty enää mitään muuta ajattelemaan, itkettää vaan.

 
Mä en vieläkään ole saanut laitettua mitään juttuja vauvalle....vaatteet on pesemättä, sänky varastossa, hoitopöydästä ei tietoakaan...rattaat kans varastossa, tutteja ja tuttipulloja ei olla ostettu. Ei siis yhtään mitään. Mut ei me sänkyä ym voida laittaakaan ennenkuin ollaan rempattu tätä meidän makkaria, lattia pitäisi käyttää auki ja laittaa lisää eristettä+ uusi laminaatti. Että remppaa odotellessa.... :whistle:

Limatulpasta,ekassa synnytyksessä en tiedä milloin se on mennyt, en ole huomannut. Tokassakaan en ole varma oliko se limatulppaa, mut sairaalan ammeessa lilluessani huomasin verisiä viiruja vedessä ja hieman sen jälkeen alkoivatkin kipeät supparit joten olen olettanut tuon vuodon olleen limatulppaa...

Vauvan liikkeet alkavat olla tukalan tuntoisia, pikkujalat potkii kovasti kylkiin ja painon tunnetta on alhaalla. Liitoskipuja on välillä, varsinkin jos istuu jalat ihan tiukasti yhdessä, onkin täytynyt opetella istumaan hieman haarat levällään :LOL:
Närästystä on edelleen paljon, mihinkäs siitä pääsis....

:heart: Lanfear 30+5 :heart:
 
Mirabel :hug: Tuskinpa mitään katastrofia tuossa nyt on. Oletko syönyt kotimaisten vai ulkomaisten valmistajien rouhetta? Tuo "sääntöhän" koskee ulkolaisia tuotteita. En oikein löytänyt tietoa kuin täältä, kopsaan sen nyt tähän sinulle.

Miksi raskaana olevan naisen ei suositella käyttävän pellavatuotteita?

Odottavien äitien on neuvottu välttämään pellavansiemeniä ja - rouhetta. Syy tähän kieltoon on pellavatuotteiden sisältämä kadmium, ei niinkään mahdollinen syaanivety. Pellavaöljy ei tietenkään sisällä kadmiumia eikä syaanivetyä, joten pellavaöljyn käytöllä raskauden aikana ei ole estettä.

Pellavansiemeniin kertyy maaperästä kadmiumia ja luontaisesti siinä muodostuu helposti haihtuvaa syaanivetyä. Koska syaanivety on siis helposti haihtuvaa, pellavarouheen kuumennus on tehokas keino sen poistamiseksi (pellavansiemenistä syaanivety ei liukene elimistöön ollenkaan). Syaanivedyn käyttäytyminen ruoansulatuskanavassa on vielä osittain epäselvää, mutta arvellaan että syaanivety muuttuu elimistössä tiosyanaatiksi, joka poistuu normaalin aineenvaihdunnan kautta. Syaanivetyä on luontaisesti pieniä määriä monissa muissakin raaka-aineissa mm. manteleissa.

Elintarvikkeiden kadmium kertyy ihmisillä munuaisiin, mutta tutkimuksissa pellavansiemenien tai -rouheen nauttiminen ei ole nostanut kadmiumpitoisuuksia lähellekään haitallista rajaa. Tässä suhteessa säännöllisen käytön, kohtuurajoissa, ei pitäisi olla haitaksi. Odottaville äideille suositukset ovat kuitenkin erilaiset, koska raskauden aikana pienetkin määrät kadmiumia voivat olla sikiölle vaarallisia. Raskasmetallit (kuten kadmium) mm. vaikuttavat solunjakautumiseen ja hidastavat sikiön kasvua.

Kadmiumin pitoisuuksia mm. äidin veressä ja istukassa on seurattu erilaisissa tutkimuksissa. Tämä johtuu siitä, että tupakointi raskauden aikana on yleinen riskitekijä, joka lisää kadmiumin saantia huomattavasti. Tupakointihan on vaarallista raskauden aikana hyvin monesta eri syystä, tietysti häkän ja nikotiinin takia mutta yhtä lailla myös raskasmetallien kuten lyijyn ja kadmiumin takia.

Tupakoivien naisten vauvojen tiedetään olevan keskimääräistä pienempiä mutta on vaikea varmuudella tarkentaa kadmiumin vaikutusta syntymäpainoon, koska muuttuvia (haitta)tekijöitä on useita. Istukan korkean kadmiumpitoisuuden katsotaan kuitenkin olevan yhteydessä alhaiseen syntymäpainoon ja pään ympärysmittaan.

Jonkin verran on ilmeisesti myös tutkittu tekijöitä jotka vaikuttaisivat kadmiumin imeytymiseen. Esim. yhdessä tutkimuksessa havaittiin elimistön matalan rautavaraston olevan yhteydessä kohonneeseen kadmiumin imeytymiseen. Toisaalta esim. runsasta rasvansaantia pidetään mahdollisesti kadmiumin imeytymistä lisäävänä tekijänä.


Lähde
http://www.sini-pellava.fi/FAQ.htm#raskausaikana

Toivottavasti tuo nyt toi helpotusta =)

 
Mirabel, en usko, että olet saanut mitään haittaa vauvalle tai itsellesi aikaiseksi. Sääntöjä ruokien suhteen tulee jatkuvasti lisää ja joskushan raskaana oleville suositeltiin maksaa ja maksatuotteita, ihan terveitä lapsia kuitenkin syntyi :hug:
Toki on hyvä, että tulee uutta tietoa, itse en ainakaa ole niiiiin hysteerinen ollut ruokien kanssa. Lääkkeet, tupakka ja päihteet ovatkin sitten ihan eri asia. En tosin tuomitse ketään tupakoivaa odottajaa.

Oma napa...kasvaa ja laajenee :D Ruoka ja lepo maistuu, pääsenköhän kohta liikkeelle ollenkaan :whistle:

epulis ja pieni 30+0 poks! (jee!!)
 
Mirabel Älä huoli, en minäkään usko että olet saanut mitään vahinkoa aikaiseksi. Noita sääntöjä on sen sata ja tuntuu että välillä ne vaihtuu vuosittain tai paikkakunnittain joten ei tuo nyt mikään pahin mahdollinen tapahtuma ole. Moni lapsi on ihan normaali vaikka äiti ei olisi välittänyt mitään mistään ohjeista. :hug:

Epuliksen sanoin niin minäkin pidän noita päihteitä, tupakkaa ja lääkkeitä pahimpina ja silti tiedän tapauksia että esim. moni on tupakoinut koko odotusajan ja silti heidän lapset ovat terveitä.

Itse muuten näin juuri viime yönä unta että tupakoin. Kamala mitkä omantunnontuskat siitä tuli. Poltin siis muka mieheltäni salaa ja olin polttanut koko raskausajan. Oikeastihan olen siis tupakoinnin lopettanut jo vuosia ennen raskautta. :LOL:

Vauvan tavaroista ja hankinnoista.
En minäkään ole saanut mitään laitettua kuntoon. Hankintoja olen tehnyt, mutta kaikki ovat paketeissa ja pusseissa. Pitäisi ehkä aktivoitua ja ryhtyä pesuprojektiin. Jospa tällä viikolla, mutta ei tänään vielä. :D

Täällä on vielä sen verran flunssainen olo että meinaan ottaa tämänkin päivän hyvin rauhallisesti. Pistin tuossa äsken saunan lämpenemään jos sillä saisi röörit aukeamaan ja pystyisi hengittämään. Kai lomalainen saa käydä saunassa vaikka keskellä päivää. :LOL:
Viime yö kyllä meni jo paremmin nuhan suhteen, nyt vaan tullut yskäkin tähän kaveriksi. Tuo yskä on sinällään ikävä kun oikein kovasti yskin niin sitten mua alkaa supistaan. Kivuttomia kuitenkin ne supistukset on, mutta ei silti kiva. :(
Eilinen mulla meni koko päivä maatessa yöpaita päällä. :D Tänään meinaan kuitenkin vaihtaa päivävaatteet päälle, mutta en usko että mitään sen kummempaa teen. Ulos en taida viitsiä vielä lähteä kun jos lähden kävelemään niin hengästyn ja puuskutan niin paljon että sitten varmasti yskin loppupäivän keuhkojani pihalle.

Mutta nyt saunaan ja sitten lepoa.

Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja Herne 32+5
 
Mirabel, voin suunnilleen kuvitella, miltä sinusta tuntuu. :hug: Itse söin tyhmyyksissäni alkuraskaudesta monivitamiineja, jotka sisälsivät a-vitamiinia ja voi sitä morkkiksen määrää, kun tajusin, ettei sitä suositella raskaana oleville. :( Googletin paljon aiheesta ja loppujen lopuksi sain itseni jotakuinkin vakuutettua siitä, että jospa en olisi vauvalle mitään vahinkoa silti aiheuttanut.

Mahan koosta olitte jossain vaiheessa keskustelleet, että onko ollut eroa ensimmäistä ja seuraavaa odottaessa. Minulla maha tuli tässä toisessa raskaudessa esille huomattavasti aiemmin kuin esikoista odottaessa. Esikoisesta sidoin kengännauhat sujuvasti raskauden loppuun asti, mutta jo nyt samainen toimenpide saa minut ähisemään kummasti, kun maha on niin paljon tiellä. Sf-mitta menee nyt suunnilleen keskikäyrällä, kun esikoisesta meni vähän keskikäyrän alla, mutta ero mahan koossa tuntuu huimalta. Tuntuu, että ensimmäisessä raskaudessa maha oli näin iso vasta ihan viimeisillä viikoilla.

No, nyt taas töitten pariin. Enää kolmetoista työpäivää jäljellä! =)
 
Lanfear: Ei ole täälläkään vielä pahemmin tulevalle vauvalle valmisteltu mitään. Kaksi tuttia olen ostanut, siinä se.
Kuopukselle pitäisi tilata sänky että hänet voi siirtää pinniksestä pois ja tietty ne vaatteet pitäisi käydä läpi.
Pesemistä vielä harkitsen, kaikki vaatteethan on periaatteessa puhtaita ja siististi (tai ainakin melko siististi) laatikossa. Ei tarvittis kuin ottaa ne sieltä ja laittaa lipastoon.

Limatulppa tai osaa siitä on tullut aina n.vuorokautta ennen synnytystä.

Inkiväärikin on muuten joskus ollut suositeltavien listalla, muistaakseni närästykseen. Nykyään sitä taas ei suositella. Varmaan aika monessa asiassa suositukset muuttuu ajanmyötä.

Muutenkin kun ajattelee että useampia lääkkeitäkin voi ottaa raskaudenaikana, vaikka olisi raportoitu haittavaikeuksia. Esim se Neurotol Slow (lähinnä epilepsia lääke, mutta käytetään myös neuropaattiseen kipun) mitä edellisen raskauden alussa söin.
Se olisi voinut aiheuttaa selkärankahalkion, mutta sitä pyritään minimoinmaan foolihapolla, muistaakseni 10 kertainen määrä normaalisuositukseen nähden.

Nenä tukossa, taidan olla tulossa kipeäksi. Toivottavasti ei kuitenkaan pahene tästä.
Yöt on tullut nukuttua todella hyvin, ostettiin torstaina ilmankostutin ja se on ollut meidän makkarissa siitä lähtien öisin päällä, voisin kuvitella että tällä on osavaikutus asiaan. Tai sitten vaan kuvittelen.
Lasten makarissa se on päällä parituntia ennen nukkumisaikaa ja tuntuu että lapsetkin nukkuu paremmin.
Kumma vekotin.

Mutta, valmistautumaan taas puistokäynnille. Keskimmäinen puistolapsena niin pitää hakia poiskin..

KiiajaVille
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!!!

Olipas viime piipahduksesta tullut taas lukemista :)

Hankinnoista on näköjään ollut puhetta... Meillä kaikki valmiina, ainoo mitä enään olis hankittava on tutit ja tuttipullot... Ja itselle ne imetysliivit. Hoitopöytää myö ei meinata hommata kun meillä kaikki tavarat järjestelty lipastoihin ja mitä nyt olen tuttavilta, mutsilta ja isukin emännältä kysellyt niin eivät ole sitä pahemmin käyttäneet.... ( ja joku viisas taisi mulle sanoa et vauvalle tekee hyvää "tutustuta ja oppia" eri pinnoille esim. vaipanvaihdon aikana... Edistää kuulemma jotenkin vauvan kehitystä... tiedä sitten onko siinä mitään perää..) Sittenpä olis kaikki vauvakamat kasassa, täytyis vaan käydä kaikki pikkusen vaatteet läpi ja tuoda osa tänne mutsille kun kotona jo muutama lipastollinen niitä on ja täällä mutsilla tullaan kuitenkin paljon aikaa viettämään kun tuo mies täällä niin viihtyy omien rakennelmiensa ja elukoitten keskellä :)

Synnärikassia olen miettinyt että koskahan sen kasaan katselisi ihan ajan kanssa, päässä kun on jo mitä sinne pakkaa mutta valmiiksi ei vaan tunnu tuota kassia millään saavan. Johan tuo mun pikkuveli naureskeli et pakkaa varuilta kaks kassia, yks teille kotia ja yks tänne äitin luo kun tätä väliä ravataan ja eihän sitä tiedä et millon se lähtö sit tulee, et ihan hyvä ajatus tuolla pikkuveikalla tuosta kahdesta kassista :D Oman cd:n mukaan ottamisesta synnytykseen on ollut kanssa jotain juttua.... Itse meinasin yhden cd:n mukaan pakata koska siinä on kaikki lempikappaleni kasattuna yhteen pakettiin... Jos se ja oman miehen mukana olo ei synnytyksessä auta niin ei sitten mikään :D
Itseä ei synnytys oikeastaan jännitä enään yhtään kun siitä on puhuttu miehen kanssa paljon ja tiedän että oma kulta on siellä tsemppaamassa ja pitämässä kädestä kiinni, eli on siis tukena ja turvana.. Ja meillä niin täysi luotto sairaalan porukkaan et ei ne anna tapahtua mitään vaarallista, ne osaa asiansa ja sekin rauhottaa jo mieltä.

Sitten oma massu-osio... Masu kasvanut aivan mielettömästi muutaman viikon sisällä :) Nyt alkaa olemaan kyljet hellänä potkuista ja pikkunen jyskyttää päällänsä ja alapäähän niin kovaa et nyt alkaa itsestä tuntumaan et voikun menis nää viimeset viikot nopeesti... Vessassa saa nykyään ravata vähän väliä ja painetta tuntuu alakerrassa aina kun supistelee, nyt ruvennut tuleman noita supistuksia aika tiuhaan tahtiin....
Oon nyt huomannu et ruokahalu on vähentyny jonkin verran ja tuntuu et ei enään jaksa syödä vaikka ei juuri mitään ole syönytkään... No kaipa se ohi menee....

Eilen oli kyl sellanen action-päivä et huh... Aamulla heti kun herättiin niin miehen kans talleille paneltiin ja vietiin omat hepat ulos. Aamupalan jälkeen vein tuon toisiks vanhimman pikkuveikan pienelle lenkille ja tulipahan samalla haettua posti, mies lämmitti sillä aikaa mulle leivinuunin et sain siel tehtyy makaroonilaatikon kun vanhin veikkapoika tuli emäntänsä kans niin oli taas isompi porukka syömäs... Lenkin jälkeen oottelin et leivari vähän jäähtyis ja sais laittaa hellaan tulet ja tehdä laatikon uuniin niin innostuin siin ootellessa siivoamaan (ja sittenpä alkoi supistella oikeen urakalla). Loppujen lopuks sain siivottua ja sain laatikon uuniin niin erehyin kattomaan ikkunasta ulos ja siellähän oli piha täynnä naapurin hevosia tuosta neljän kilsan päästä... Luojan kiitos meidän hevoset ei välittäny vierailijoista ja naapurin hepatkin onneks lähtivät juoksemaan tuonne poikien tekemälle peltoautoradalle... Nekun juoksenteli sitä ympäri niin myö saatiin miehe nkans meidän hevoset sisälle talliin ja päästiin sit metsästämään niit naapurin hevosia kiinni meidän aitaan etteivät pitemmälle karkaa... Luojan kiitos tuo oma kulta on nyt oppinu toimimaan hevosten kans ja se sai siit neljän laumasta yhden kiinni niin muuthan seuras perässä ja saatiin ne aitaan ja samalla jo omistajat tulivatkin pihaan kun niille soitettiin et teidän hevoset on täällä :D Ne sitten kävivät hevosenkuljetusautonsa hakemas ja kahessa lastissa saivat heppansa kotia, olivat ilosia siitä kun saatiin ne kiinni ja ilmotettiin et tallessa ovat.
Siinä olis voinut tulla pahaakin jälkeä kun meidän hevosilla on just uusitut hokit kengissä ja siinä karanneessa laumassa oli yks ori.. onneks eivät päättäneet ottaa yhteen meidän kopottien kans... Mut ei kyl olla ikinä niin nopeesti otettu omia polleja talliin kun eilen... :D (toivottavasti oli viimonen kerta kun tuollasta tapahtuu) Mut onneks oli tuttuja heposia mitkä uskals mennä ottamaan kiinni.... Ja sitten ei muutakun muutaman tunnin päästä laittamaan mutsin kans (kun sekin töistä kotia tuli heppaepisodin jälkeen) heposet ratsastuskuntoon ja mies selkään ja nin ne sit lenkille lähtivät ja mä pääsin loppujen lopuks lepäilemään hetkeks :) Mut olipahan tapahtumarikas päivä...

Nyt ois kai ulos lähettävä kattomaan mitä se kulta ja pikkuveikka touhuavat kun veikallakin vapaata tänään koulustaj a se lähtee vasta illalla Jämsänkosken suuntaan...

Hyviä voineja kaikille!!! :flower:

Cataliina ja masuasukki 31+1 :heart:
 
Cataliina Jopas teillä oli ollut härdellipäivä, huh! Onneksi saitte hepat kiinni, voin vain kuvitella miten pahaa jälkeä ne olis voineet saada jossain autotiellä tai juuri teidän hepojen kengistä..
Tänne ei kuulu ei niin mittää.
Kuopus suukottelee mahaa ja huutelee vauvaa, kuuntelee välillä että vastaako se jotain (ja on kuulemma vastannutkin että "zau" =)
Mulla on hirveä himo syödä oikein väkeviä karkkeja :whistle: toivottavsti tämäkin ohimenevää ettei ala kovin painossa näkyä. Muilla tullut jotain erikoisia himoja? Mulla on lisäksi appelsiini, pakko saada jokapäivä.

-Chiq ja Taneli rv 29+3
 
Jaahas täällä alkaa taas iskemään nuha, kiva kun juuri sai päätettyä et eiköhän se edellinen oo hellittäny niin näyttäs tulevan takas. ei muuta kun huilia. siihen oon kyllä tyytyväinen et eilen sain niin paljon aikaan et ei oo enää hirveästi jälellä vaiks loppu loma meniskin näin. Kivaahan tää ei oo kun saa jatkuvasti arpoa missä kunnossa on, mut jätän tältä päivää kaikki ylimääräiset fyysiset aktiviteetit pois ja huilin vaan.

Onko muuten teillä kellä on kokemusta noista pinniksen suojista niin minkä vahvuiset ne on? Siis onko tönkköä ja paksua vai melko ohutta ja lörtsömpää?

Unico ja Toukka 28+3
 
merkkaan kun oon jotenkin niin saamaton. koko päivän oon vaan löhönnyt sängyssä ja ollut koneella, oon kyllä nukkunut huonosti ja sitten tuo ärsyttävä flunssa ja päänsärky mutta ei kuumetta tauti saa olon kyllä voimattomaksi...
 
Limatulppa tuli mulla pojan syntyvää edeltävänä päivänä. Se ei tullut sellasena ns. "tulppana", vaan oli vaan sellasta tosi paksua limaa. Eikä ollut vertakaan siinä yhtään mukana.

Tässä tulee nyt vähän noloo juttua, mut.. :ashamed:
Unista Siis mä oon alkanu näkeen melkein joka yö jotain villejä seksiunia, kauheeta! :eek: Taitaa olla hormonit mitkä tekee tepposiaan :D
Muille tullu tälläsiä??

Kävin aamulla kaverilla kylässä, niin sain taas kassillisen tyttöjen vaatteita mukaan :) Alkaa oleen kohta jo melkoset kasat vaatteita. Kun vaan pääsis ne laitteleen paikoilleen valmiiks ?

Katyana & Nanna ? 28+4
 
Kiitos kaikille, jotka lohduttivat tyhmää äitiä! Haluaisin uskoa, että olette oikeassa. Saan toki koko seuraavan elämän ajatella, varsinkin jos lapsella on jotain poikkeavuuksia tai häiriöitä, johtuuko siitä jne, nyt ei voi kuin rukoilla.
 
Tuli tässä mieleen että kuinka paljon teillä on ollut neuvola käyntejä??
Kun mä olen käynyt koko raskausaikana kolme kertaa neuvolassa ja kaksi kertaa lääkärillä ja kaksi kertaa ultrassa. Huomenna siis neljäs neuvola käynti. Mutta mä kuvittelin jotenkin että noita käyntejä olisi useemmin..
Esimerkiks viime neuvolakäynti mulla on ollut 15.12 ja on tää mun mielestä nyt aika pitkä väli :O
En tiedä vaikuttaako sitten se kun olen siellä lääkärillä joutunut ravaamaan useemmin sairasloman ja noiden supistusten takia.. Ajattelin kyllä että jos se antaa mulle seuraavan ajan huomenna taas johonkin reilun kuukauden päähän niin ajattelin kysyä että onko niitä käyntejä todella niin harvoin..


jastu ja vilperi 30+2
 
Unista Pakko kommentoida että kyllä, täällä on myös tuollaisia seksi-unia esiintynyt jo varmaan viikon verran.. Mä olen ajatellut että nämä johtuisivat jotenkin no joo varmasti hormoneistakin mutta siitä kun on virtsarakko täynnä niin ehkä se sitten herättää jotain tuollaisia.. en mä tiedä :D noloa ja huvittavaa kyllä on.. :LOL:
 
jastu Mulla on tainnut olla tähän mennessä viisi neuvolakäyntiä, joista kaksi oli lääkärineuvoloita. Ensi viikolla on kuudes käynti, mulla tulee silloin täyteen rv31+0.

Kiiajavillen innoittaman laitan minäkin mahakuvan. Ei tuo nyt oikein näytä miltään, riippuu näköjään tosi paljon vuorokaudenajasta ja vaatetuksesta tuo mahan koko. Eiköhän se taas illalla ole melkoinen pötsi.

 
Tavaraa on kyllä hankittu ja saatu, mutta kaikki on vähän levällään. Sairaalakassin tavaralistan tein, mutta senkin pakkaus pitäisi hoitaa, ikinä kun ei tiedä milloin pitää lähteä. Pinnasänky, kehto ja hoitopöytä pitäisi hakea yms. Tuntuu että ei jaksa vaikkla vain päivät saikulla makoilen...
 
Komioita mahakuvia olette laittaneet!

Katayana mulla on kans ihan kauheita "pornounia"...ukolle oon puhunu niistä nolona aamulla ku oon hoksannu uneni :ashamed: kauheita himoja tai haluja täälläkään ei oo mutta :p aina välillä sit enemmän :whistle:

Jastu aika vähän sulla kyl ollu noita neuvolakäyntejä.. nyt pitäs olla noin kerran kuussa alkuun ja myöhemmin istte olikohan se 2vkon välein...

Viimeyö oli taas pyörimistä ja kyljen kääntöä. plaah. alkaa tympimään tuo hereillä oleilu |O

meitin pikkumies huutaa tuolla paahtoleipää ja kanamunia! et kai mun täytyy välipalaa mennä laittamaan...tosin en kyllä munankeittoon ala :snotty:

nyt hommeloihin...

nasum ja napero 29+1 :heart:
 
Ihana kuulla, että en oo sit ainoo jolla näitä ihania kamalia seksiunia on, eli taitaa siis olla ihan "normaalia" näin raskaana ollessa ;) Vaikkakaan esikoisen odotusajalta en tälläsiä muista olleen..
Miehelle en oo niistä mitään sanonu, käsittäis pian väärin :D

Neuvolakäyntejä mulla on ollut tähän mennessä 4 ja 3 ultraa. (Ajalla rv 9+1 -25+4) Tässä kuussa on sit ensimmäinen lääkärineuvola jossa ultrataan samalla. Ja nyt sit ton lääkärineuvolan jälkeen kait pitäis alkaa oleen kahden viikon välein käynnit?
 
Hienoja masuja :D
Neuvolakäyntejä on ollut rv9 alkaen 4:n viikon välein ja nyt on siis 2:n viikon välein. Lääkärineuvola oli rv 19+ ja seuraava lääkäri on sitten äpolilla rv 36-37. Ultria on ollut kaksi np-ultra ja sitten omakustanteinen "rakenneultra" (täällä siis ei ollut kuin tuo 1 ultra kunnan tarjoamana) jastulla on ollut aika vähän noita neuvolakäyntejä varsinkin kun kyseessä esikoinen..
Tutit ja pullot tutteja on pari odottamassa ja pullojakin on edellisten jäljiltä kaapissa. Tälle ajattelin opettaa kyllä tuo pullosta juomisen jalon taidon imetyksen ohella sillä tuo nykyinen nuorimmainen ei pulloa huolinut missään vaiheessa ja sehän tiesi sitä että mihinkään ei ollut "tissibaarilla" asiaa |O eli omat menot oli täysin pois laskuista...
Tavarat vauvaa varten tulee laitettua sitten muuton jälkeen ja sitten voi sitä sairaalakassiakin alkaa miettimään :whistle:

(.) Viime päivinä on supistelut lisääntynyt huomattavasti, eihän nuo kipeitä ole mutta tuntuu silleen jännästi ilkeelle. Tämä on tietysti vaikuttanut siihen että muuttopakkailut on jääneet vähälle. Pikkusen pelottaa että miten siitä muuttourakasta suoriudutaan.. Lantion löystyminen on nyt sitten taas saapunut kuvaan mukaan |O varsinkin sängyssä huomaa kylkeä kääntäessä miten inhottavasta asiasta on kyse :kieh: Masukki pyörii ja potkii välillä tosi reippaasti jopa niin reippaasti että meinaa ihan huono olo tulla kun niin myllää :D Hyvähän se on että ilmoittelee itsestään muuten sitä voisi olla huolissaan kun on niin hissukseen :D

Jos yrittäis taas jollain tapaa saada tuota tavaran pakkaamista eteenpäin..

MaMa ja kutonen 30+5 :heart:
 

Yhteistyössä