Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!!!
Olipas viime piipahduksesta tullut taas lukemista
Hankinnoista on näköjään ollut puhetta... Meillä kaikki valmiina, ainoo mitä enään olis hankittava on tutit ja tuttipullot... Ja itselle ne imetysliivit. Hoitopöytää myö ei meinata hommata kun meillä kaikki tavarat järjestelty lipastoihin ja mitä nyt olen tuttavilta, mutsilta ja isukin emännältä kysellyt niin eivät ole sitä pahemmin käyttäneet.... ( ja joku viisas taisi mulle sanoa et vauvalle tekee hyvää "tutustuta ja oppia" eri pinnoille esim. vaipanvaihdon aikana... Edistää kuulemma jotenkin vauvan kehitystä... tiedä sitten onko siinä mitään perää..) Sittenpä olis kaikki vauvakamat kasassa, täytyis vaan käydä kaikki pikkusen vaatteet läpi ja tuoda osa tänne mutsille kun kotona jo muutama lipastollinen niitä on ja täällä mutsilla tullaan kuitenkin paljon aikaa viettämään kun tuo mies täällä niin viihtyy omien rakennelmiensa ja elukoitten keskellä
Synnärikassia olen miettinyt että koskahan sen kasaan katselisi ihan ajan kanssa, päässä kun on jo mitä sinne pakkaa mutta valmiiksi ei vaan tunnu tuota kassia millään saavan. Johan tuo mun pikkuveli naureskeli et pakkaa varuilta kaks kassia, yks teille kotia ja yks tänne äitin luo kun tätä väliä ravataan ja eihän sitä tiedä et millon se lähtö sit tulee, et ihan hyvä ajatus tuolla pikkuveikalla tuosta kahdesta kassista
Oman cd:n mukaan ottamisesta synnytykseen on ollut kanssa jotain juttua.... Itse meinasin yhden cd:n mukaan pakata koska siinä on kaikki lempikappaleni kasattuna yhteen pakettiin... Jos se ja oman miehen mukana olo ei synnytyksessä auta niin ei sitten mikään
Itseä ei synnytys oikeastaan jännitä enään yhtään kun siitä on puhuttu miehen kanssa paljon ja tiedän että oma kulta on siellä tsemppaamassa ja pitämässä kädestä kiinni, eli on siis tukena ja turvana.. Ja meillä niin täysi luotto sairaalan porukkaan et ei ne anna tapahtua mitään vaarallista, ne osaa asiansa ja sekin rauhottaa jo mieltä.
Sitten oma massu-osio... Masu kasvanut aivan mielettömästi muutaman viikon sisällä
Nyt alkaa olemaan kyljet hellänä potkuista ja pikkunen jyskyttää päällänsä ja alapäähän niin kovaa et nyt alkaa itsestä tuntumaan et voikun menis nää viimeset viikot nopeesti... Vessassa saa nykyään ravata vähän väliä ja painetta tuntuu alakerrassa aina kun supistelee, nyt ruvennut tuleman noita supistuksia aika tiuhaan tahtiin....
Oon nyt huomannu et ruokahalu on vähentyny jonkin verran ja tuntuu et ei enään jaksa syödä vaikka ei juuri mitään ole syönytkään... No kaipa se ohi menee....
Eilen oli kyl sellanen action-päivä et huh... Aamulla heti kun herättiin niin miehen kans talleille paneltiin ja vietiin omat hepat ulos. Aamupalan jälkeen vein tuon toisiks vanhimman pikkuveikan pienelle lenkille ja tulipahan samalla haettua posti, mies lämmitti sillä aikaa mulle leivinuunin et sain siel tehtyy makaroonilaatikon kun vanhin veikkapoika tuli emäntänsä kans niin oli taas isompi porukka syömäs... Lenkin jälkeen oottelin et leivari vähän jäähtyis ja sais laittaa hellaan tulet ja tehdä laatikon uuniin niin innostuin siin ootellessa siivoamaan (ja sittenpä alkoi supistella oikeen urakalla). Loppujen lopuks sain siivottua ja sain laatikon uuniin niin erehyin kattomaan ikkunasta ulos ja siellähän oli piha täynnä naapurin hevosia tuosta neljän kilsan päästä... Luojan kiitos meidän hevoset ei välittäny vierailijoista ja naapurin hepatkin onneks lähtivät juoksemaan tuonne poikien tekemälle peltoautoradalle... Nekun juoksenteli sitä ympäri niin myö saatiin miehe nkans meidän hevoset sisälle talliin ja päästiin sit metsästämään niit naapurin hevosia kiinni meidän aitaan etteivät pitemmälle karkaa... Luojan kiitos tuo oma kulta on nyt oppinu toimimaan hevosten kans ja se sai siit neljän laumasta yhden kiinni niin muuthan seuras perässä ja saatiin ne aitaan ja samalla jo omistajat tulivatkin pihaan kun niille soitettiin et teidän hevoset on täällä
Ne sitten kävivät hevosenkuljetusautonsa hakemas ja kahessa lastissa saivat heppansa kotia, olivat ilosia siitä kun saatiin ne kiinni ja ilmotettiin et tallessa ovat.
Siinä olis voinut tulla pahaakin jälkeä kun meidän hevosilla on just uusitut hokit kengissä ja siinä karanneessa laumassa oli yks ori.. onneks eivät päättäneet ottaa yhteen meidän kopottien kans... Mut ei kyl olla ikinä niin nopeesti otettu omia polleja talliin kun eilen...
(toivottavasti oli viimonen kerta kun tuollasta tapahtuu) Mut onneks oli tuttuja heposia mitkä uskals mennä ottamaan kiinni.... Ja sitten ei muutakun muutaman tunnin päästä laittamaan mutsin kans (kun sekin töistä kotia tuli heppaepisodin jälkeen) heposet ratsastuskuntoon ja mies selkään ja nin ne sit lenkille lähtivät ja mä pääsin loppujen lopuks lepäilemään hetkeks
Mut olipahan tapahtumarikas päivä...
Nyt ois kai ulos lähettävä kattomaan mitä se kulta ja pikkuveikka touhuavat kun veikallakin vapaata tänään koulustaj a se lähtee vasta illalla Jämsänkosken suuntaan...
Hyviä voineja kaikille!!! :flower:
Cataliina ja masuasukki 31+1 :heart: