Taas oli paljon luettavaa kun oli viikonlopun poissa koneelta
Tsemppiä kaikille joilla alkaa paikat jo valmistautumaan, toivottavasti vielä vähän aikaa vauvelit kasvaisivat masuissa! Toivotaan myös maksa-arvojen korjaantumista
mirabelille ja verenpaineiden kohdillaan pysymistä
buamille :hug:
Ja ihanaa kuulla
Kerttulin kuulumisia, hienosti on pikkuinen poika kasvanut! Toivottavasti saatte hänet keskiviikkona kotiin
Donu, mulla on kanssa tuota äkkirikkaan fiilistä
Meidän perheen tuloina on nyt ollut miehen opintotuki, mun kotihoidontuki ja palkka niistä muutamista ilta- ja lauantaivuoroista sekä asumistuki. Nyt sitten mies meni alkuvuodesta töihin ja saa palkkaa, plus minun ekat valtavan suuret (tai siltä se nyt ainakin tuntuu) äitiysrahat tulee huhtikuun ekoina päivinä.. Mihinkähän kaiken sen rahan kanssa joutuu kun on tottunut niin vähällä menemään
Ihanaa kun saa välillä törsätä!
Fantastic4, täälläkin puuttuu vielä kaikenlaista tulevalta vauvelilta :wave: Semmoisen rottinkisen ensisängyn hankin mutta siihen pitäisi patja saada. Lisäksi puuttuu kaikenlaista pientä, rasvat, vaipat, tutit ja mitähän niitä kaikkea pitäiskään olla. Vaunut on edelleen rikkinäisinä tossa eteisessä, osat on sentään torstaina lähteneet Saksasta, sitten vaan tuleekin vaunujen kanssa kiire jos osat ei sovikaan :ashamed:
Vauvan vaatteiden pesemisestä oli enemmänkin puhetta. Mä en pese uudelleen esikoisen vaatteita jotka ovat olleet sisällä vaatehuoneessa säilytyksessä. Vaatteita en myöskään silittele. Mutta taatusti pesen kaikki uudet vaatteet, varsinkin jotka tulevat lasten päälle. Vähän väliähän niistä löydetään liian suuria pitoisuuksia kaikenlaisia ainejäämiä. Plus että ovat tosiaan paljon pehmeämpiä kuin kaupasta tulleet. Ja kun vielä on kaupassa töissä ollessa nähnyt ja suunnilleen tietää missä kaikkialla ne vaatteet pyörivät niin tekee mieli ne pestä
Musta se kaupan hajukin on ihan tympeä.
Pesuaineena meillä on nyt jo vähän etukäteen hajusteeton normaali pesuaine ja huuhteluaine, mutta kunhan vauveli kasvaa niin varmasti taas vaihdetaan hajustettuun ja katsotaan mitä nahka sanoo.
Niin Toivoisin, olikos se niin että tuolla maitohappobakteerien syömisellä raskauden aikana olisi hyviä vaikutuksia syntyvän vauvan ihoon? Miehellä on atooppinen iho ja sillä mietin.. Epäsäännöllisesti tulee syötyä Gefilustuotteita, olisi varmaan kannattanut panostaa, ehkä ei vieläkään ole liian myöhäistä?
Jastulle myötätuntoa painon kanssa :hug: Mullekin oli viimeksi tullut se yli kilo viikossa.. Mutta sitten kahden päivän päästä se aamupaino olikin kaksi kiloa vähemmän! Jospa sullakin olisi vaan melkosia noi painon heittelyt, mulla ainakin saattaa päivässäkin heittää sen kaksikin kiloa. Mä lohduttaudun sillä että viimeksikin sairaalaan jäi viikossa 10kg ja alle lähtöpainon pääsin jo jälkitarkistukseen mennessä
Empuuu, mullakin on suonenvetojen/lihaskramppien jälkeen lihakset tosi kipeet vielä parikin päivää sen jälkeen :x Ostin marketista jotain halppismagnesiumia ja sen kanssa on kyllä suonenvedot loppuneet, suosittelen!
Toivottavasti
Piipa75 saat tarvitsemasi avun pelkopolilta ja edes jompikumpi synnytystapa alkaisi tuntua toteutettavalta :hug:
Sun Rise, mullekaan ei todellakaan oo iskenyt mitään siivousvimmaa
Kyllä se vauveli tänne mahtuu vaikkei mitään raivaustöitä tekisikään. Ne pakolliset tein, eli tilaa pienille vaatteille mutta siihen se sitten jäikin, kyllä saa kaapit pysyä koskemattomina.. Imurointikin jo sen verran supistelee että se on jäänyt kokonaan miehen vastuulle ja sitä ei siis usein meillä sitten harrasteta
Veljeni valmistumisjuhlissa tuntui vieraita nyt jo kovin kiinnostavan tuleeko tämän lapsen jälkeen vielä lisää, ja vähän tuntuivat monet hämmästyneiltäkin kun sanoin että kyllä niitä saisi mieluusti olla enemmänkin kuin kaksi
Siitä tulikin mieleen että
kuinka moni täällä tietää (tai luulee tietävänsä ) että tämä vatsassa kasvava vauva jää viimeiseksi? Mä haluaisin siis tämänkin jälkeen vielä lisää kyllä, jos vaan onnistuu.
Yeb 34+2