**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

buam Juuri noita pesuaineita tarkoitin.

Toivottavasti ne paineet nyt sullaki pysyy kohillaan :hug: Mullaki on neuvolassa tupannu olemaan vähän koholla noi paineet. Sellasella uuden mallin mittarilla alapaineet aina paljon korkeemmat kuin vanhanmallin mittarilla mitattuna....ja jännityksestä ne mullaki on korkeemmat aina neuvolassa. Sillo ku kotona mittailin oli paljon matalammat. Mullaha oli kans yhen kerran paineet pilvissä, mutt sen jälkeen ok.

Täälläki rupee noi yöunet olemaan vähän huonoja. Ei nuku enää niin sikeesti ja joka ilta ei tahdo saada edes hyvää asentoa nukkumaan mennessä. Nytki nukuin 11h ja tuntuu, ett liikaa nukuin. Olis varmaa pitäny nousta ylös puol kasin aikaan eikä painella takasi nukkumaan, kun kävin vessassa. No toivottavasti tästä piristys ja sais energiaa tehä jotain.

Ulkona on oikeesti niin mahtava ilma ettei oo tosikaa. Petivaatteet menee ainaki pihalle ja kai noi matotki ois hyvä viedä, ku niissä on kissan hilsettä ja karvoja vielä viikon takasesta. Tai no eihä ne hetkessä tästä kämpästä häviä muutenkaa. Vähemmäks kuitenkin.

Eipä tähän aamuun nyt muuta, taidan käydä ettimässä vaatetta päälle ja laittaa pyykkikoneen pyöriin. Jospa se päivä siitä alkas :)

JääKyynel ja Tuittu 33+4
 
Tulin poksuilemaan 32+0!! :) <3 Se olis tasan 8viikkoa sitten vielä laskettuun aikaan.. Nopsaan taitaa aika mennä.. Enemmän ja enemmän kyllä mielessä pyörii jo synnytys.. tai pelko ehkä ennemmin.. pelkään sitä kipua niin ja niin ties mitä muutakin varmaa..

Vauvan vaatteiden pesusta Kiitoksia vastanneille.. :) Nyt sain siihenkin selvyyttä miksi jotkut niitä pesevät.. En kyllä itse ole vielä osannut päättää pesenkö niitä vai en :D

Tänään kootaan hoitopöytä eli pääsee sitten sinne laittelemaan pikkuisen vaatteita ym.. :)
Illemmalla olisi tarkoitus hakea pizzat :p

Leppoisaa lauantaita kaikille!! :)


jastu ja vilperi 32+0
 
tiitu87 Ultraavat vauvan kokoa sekä tarjontaa ja tekevät sisätutkimuksen, näppituntumalla arvioivat istuinluiden etäisyyttä ja sitäkautta sitten sitä että mahtuu hyvin tulemaan.

Itsellä tuo synnytystapa-arvio vasta 38+1. Haluavat kuulemma, että vauva olisi jo mahdollisimman lähellä oikeaa syntymäpainoaan. Sitä kautta sitten miettivät tarvetta mahdolliselle magneettikuvaukselle tarkkojen mittojen saamiseksi lantiosta. Meillä suvussa useammallakin todettu ahdas lantio ja omalla kohdallakin se siis mietityttää, varsinkin kun esikoisen syntymä kesti tuskaisena useamman vuorokauden ilman tuloksia, hätäsektion jälkeenkin lääkäri vain totesi, että on tytöllä lättänä pää, ei ole tainnut missään vaiheessa painaa minnekään...
 
Talvista lauantaita kaikille! Täällä ainakin on tooosi kylmä, rannikolla kun tuo tuuli vielä lisää pakkasasteita reilusti. Flunssaa pukkaa, niin jää senkin takia ulkoilut tänään väliin ja äitiysjooga myös. Toivottavasti ei pahemmin tulis flunssa päälle, kun loma alkoi ja melkein joka päiväksi suunniteltu kyläilyjä kavereiden kanssa, ihanaa. Nyt olen tehnyt täyspäiväistä viikkoa töissä, niin ei ole jaksamista ja energiaa riittänyt lasten harrastusten lisäksi enää kyläilyihin. Vointi on kyllä raskauden suhteen oikein hyvä, närästystä pikkuisen on, piimä ja Rennie auttaa onneksi. Töitä olis jäljellä 11 vuoroa (3.5 vkossa) ja näillä näkymin jaksan kyllä äitiyslomaan asti, mutta tietysti koskaanhan ei voi tietää, mitä tuleman pitää. 17.3. alkaa äitiysloma ja saman vkon la ollaan lähdössä sinne Luostolle, nyt on ihan lääkärin lupakin reissuun. Ei ole todennäköistä, että syntyis siellä, mutta toki mukaan otan kaukalon ja vauvanvaatetta ym. "tarviketta" mukaan, jos lähtis synnytys käyntiin. Matkaa sairaalaan on kuitenkin siellä n. 120km... toki siellä ambulanssityöntekijät ja tk-työntekijät on kokeneempia synnytyksen hoitajia kuin täällä etelämmässä, missä sairaalaan on lyhyemmät matkat.

Jospas tänään pesis koneellisen vauvanvaatteita, että vois sitten pakkailla mukaan niitä tuonne reissuun. Siivotakin pitäis jaksaa, näin loman alun kunniaksi...

Jaksamista kaikille, toivottavasti supistelut vielä rauhoittuis ja kutinat saatais lääkkeillä kuriin Mirabelilla ja verenpaineet Buamilla!

siru 31+1 (uskomatonta, että näin pitkillä viikoilla mennään jo :heart: )

 
Synnytystapa-arvioon.. Toivotaan aika hyvin sen selvittikin mitä tehdään.. :)
Itsellä kanssa alkuun ihmettelin miten onkin niin myöhään, mutta neuvolassa viimeksi täti sanoi että uskottavasti siksi ovat "myöhäisen" ajan laittaneet jotta voisivat mahdollisimman tarkasti sitten arvioida sen pystyisinkö alakautta synnyttämään.

Väsymys.. Tuo ihana tuttava.. Huoh..
Luultavasti muuten saisin hyvin nukuttua, mutta.. En tiedä mikä vaihe pojilla on menossa, mutta jompi kumpi / molemmat heräilee öisin vähintään pari kertaa.. Sitten on itsellä pissahätää ja ties mitä.. :(
Mietinkin viime yönä että miten ihmeessä kädet riittää/ selviydyn jos/kun vauva on tissillä yöllä ja jompikumpi pojista taas herää?!?!? :eek:
Toivoisin niiiiin että alkaisivat taas nukkua koko yön putkeen.. :ashamed:

No joh, jos koittais tätä väsyä lientää menemällä sohvalle pötköttämään, pojat nukkuu sisällä kun on niin kylmä viima etten viitsinyt laittaa ulos.. :/

 
kiiajaVille oli sitten päässy vierailevaksi tähdeksi mun uniin :D Olit reissussa helsingissä ja soitit mulle että vauva syntyi...ja mun piti laittaa sulle vauvan vaatteita ja kaukalo postissa sinne :D lopulta sain järjestettyä että kaveri Espoosta toi sulle kamoja sinne :LOL:
vauva oli tyttö ja painoi jotain reilut 2kg. toivottavasti et nyt kuitenkaan siellä reissun päällä synnytä : vaan tulet sen masusen kans kotio :D hih...

nyt pakko mennä kakkavaipan vaihtoon...palaan illemmalla astioille jos kerkeen...

-N ja napero 30+6 :heart: -
 
Merkkailen.
Osalla meinaa vauvat jo alkaa kiirehtiä ulos maailmaan - pysykäähän vielä hetki sisällä! Samoin voimia kaikille verenpaineiden tai maksa-arvojen tai jonkun muun asian kanssa painiskeleville!
Piipa rv 32+5
 
Lauantaita:)

Täällä on sairastettu kulunut viikko mahatautia, yäk. Koko perhe, kuopusta lukuun ottamatta on taudin jo käynyt läpi. Itse menin sitten niin heikkoon kuntoon, että olin eilen tiputuksessa päivystyksessä. Voimat meni ihan kokonaan, supisteli jo niin kovasti, ettei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin lähteä lääkäriin. No, suoloja ja sokereita kun sain infuusiona, niin johan vointi koheni ja supistuksetkin loppuivat. Aivan järkyttävän raju tauti kyllä on ollut, liekkö Noro-virusta, jota ainakin täällä on liikkeellä.

Paikatkin tsekattiin siinä samalla, ja tosiaan, pehmeät on paikat, 2-3 senttiä auki, kaulaa 1 cm, joten näillä eväillä eteenpäin. Ensi viikolla on se viimeinen käynti äitipolilla, jolloin viikkoja 34+. Sen jälkeen normit neuvolakontrollit. Kova on epäilys, ettei tämä vauva odota huhtikuuta...

Jahas,pitää varmaan siirtyä tuonne pyykkisavottaan,,,sitä riittää sairastelun jälkeen..plaah..

MM 33+2
 
nasumasunen Olipas hauska uni :D toivotaan tosiaan että pysyy koko reissun ajan masussa kuitenkin.
Meidän juna oli onneksi ajoissa, vain vartin verran myöhässä kun päästiin perille.
Katseltiin omalla asemalla Helsingin päästä tulevien junien aikataulullisia saapumisaikoja ja mitä ne sitten oli "arvioituna". Pahimmillaan 5 tuntia myöhässä!
Jotain aivan uskomatonta, taitaa VR:lle sadella paljon korvausvaatimuksia.
Ja samalla jännitää mikä tilanne on tiistai aamulla kun itse pitäisi päästä takaisin kotiin.

Onneksi otin neuvola-ajan keskiviikolle niin ei ole mitään hätää siinä mielessä. Miehen tietysti pitäisi päästä vielä töihin sinäpäivänä.

Yllättävän monella näitä ennakoivia supistuksi, mutta yritetään kuitenkin vielä pitää vauva masussa muutaman viikon.
Ehkä tässä kuitenkin loppujen lopuksi käy niin että mennään yliajalle, tiedä sitten olisiko sekään niin ihanaa.

Käytiin tänään katsomassa MVV:n vauvaa, kyllä hän oli pieni, nyt vasta sai sen todellisen kuvan pienuudesta. Jotenkin omissa mielikuvissa pitänyt häntä paljon suurempana, vaikka lapsillekin ollaan sanottu että hän on suurinpiirtein maitopurkin kokoinen, eikä se todellinen koko siitä paljoa heitä.

Mutta jospa nauttisi vähän iltapalaa, huomenna suunnitelmissa mennä tädin luona käymään ja saan väriä päähäni.
Saa vaan nähdä kuinka tuo myrsky sekoittaa suunnitelmia.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

KiiajaVille
 
Noista ennakoivista supistuksista mä en ole missään vaiheessa ymmärtänyt kun sanotaan että jos niitä on niin pitäisi ottaa rauhallisemmin jne.. En ole ymmärtänyt että miksi, itselläni kohdunsuun tilanne sama joka kerta vaikka supistuksia ollut viikolta 16 lähtien ja viimeksi kysyin neuvolasta että vaikka mulla on supistuksia näin ollut ja välillä kipeitäkin,vihlonnat ja paineen tunne lähes päivittäistä että onko sillä mitään tekemistä oikeasti sen kanssa koska vauva syntyy niin mulle ainakin vastattiin että ei..
 
Joillakin vauvoilla tuntuu olevan kiire päästä katselemaan elämää kohdun ulkopuolelle, mutta toivotaan että malttaisivat vielä jonkun viikon odotella :D

Onnittelut äippälomalle päässeille, taas yksi etappi odotusajalta saavutettu =)

Kaikille korkeiden verenpaineiden ja maksa-arvojen kanssa kamppaileville :hug: toivotaan että tilanne pysyisi mahdollisimman hyvänä, mahdollisimman pitkään..

jastu niinhän se vaan taitaa olla että ne supistelut on sellaisia että joillekin saavat herkästi muutosta alakerrassa aikaiseksi ja toisilla taas ne kipeätkään supistukset odotusaikana taas eivät juurikaan saa mitään aikaiseksi :D Itse kuulun (tai ainakin aikaisemmin kuuluin..) niihin joille ne supistelut ei hirveästi saa mitään aikaiseksi etukäteen. Viimeisintä synnytystä lukuunottamatta olen tarvinnut aina "lisäpotkua" synnytyksissä kun omat supistukset ei ole olleet riittäviä viemään synnytystä eteenpäin... Eli taitaa nämä supistelutkin olla niitä asioita jotka toimivat hyvinkin eritavalla meillä jokaisella :D

(.) Olen epätoivoisesti yrittänyt saada tätä meidän kotia "pakettiin". Muuttorumba alkaa ensi perjantaina ja olen tosi tyytyväinen jos siitä selviän yhtenä kappaleena. Vaikka olen yrittänyt vältellä kaikkea nostelua jne niin kyllä ne pienetkin tahtoo saada joko supistuksia tai sitten niitä ikäviä lihaspistoja aikaiseksi |O Närästys on ihan jokapäiväistä ja kun en maitoa tai maitotuotteita käytä niin apu löytyy rennie paketista :D Masukki meuhkaa kiitettävästi eli siellä tuntuu kaikki olevan kuten pitää =)

Mukavaa viikonlopun jatkoa :wave:

MaMa ja kutonen 32+3 :heart:
 
Huomenta!

Taas yks niistä aamuista kun ei vaan uni tuu. Kävin vessassa ennen neljää eikä uni sen jälkee tullu. Koitin tehä ristikoita hetken aikaa sängyssä jos alkas väsyttää, mutta ei! Siispä neljän jälkeen ylös ja keittiötä + muuta kämppää siivoamaan. Voihan sen aamun näinki kuluttaa :LOL: Voip kyllä käydä niin, ett meen nukkuun avokin kans kunhan kotiutuu yövuorosta ja menee nukkuun. Voip olla kuitenkin tiedossa todella väsyny päivä enkä todellakaan tule saamaan aikaseks sitä mitä oli tarkotus eli imurointi, lattioiden pyyhkiminen ja pölyt. ARGH! :/

Hyvä kun tosta synnytystapa-arviosta valastiin. Olen minäkin vähän viisaampi nyt. Oon kyllä noin suurinpiirtein kyllä tienny mitä se sisältää, mutt nyt tiedän tarkemmin :) Kui monella on ollu mies mukana? Minä aattelin ottaa ton avokin mukaan, eipähä tartte sit sanoo mitää. Se on meinaa jo näistä neuvolakäynneistä kyselly, ett eikö tartte tulla mukaan ja eikö ihmettele ku ei oo koskaan ollu mukana jne. Joten nyt otan tonne arvioon mukaan, ku hällä saattuu olemaan vapaapäivä, niin ei ainakaan jää pimentoon mistään.

Mutt nyt aamupalalle ja ukkelia odotteleen kotiin, mahtaa olla ihmeissään :D

JääKyynel ja Tuittu 33+5
 
Pesunaineista meillä koko perheellä LV-pesunaineet eikä huuhteluainetta käytetä.
Pesen aina uudet vaatteet, tuli sitten vauvalle tai muille, se on ihan neuvottukin jossain kun sisältävät vaikka mitä ainejäämiä jotka saattaa ärsyttää ihoa. Ja ties kuka niitä käsitellyt ja kokeillut...
jastu mulla supistukset alkaneet myös tosi aikaisin ja käsketty ottaa rauhallisesti kun ainakin mulla supparit jo tehneet tehtäviä tuolla, eli pehmentäneet ja avanneet paikkoja. Samasta syystä kielletty matkustaminen kauemmas, autoilu aiheuttaa suppareita eikä vauvan tarttis vielä syntyä. En tiedä onko osasyy myös se, että mulla vauvat tulevat sitten tosi nopeaa eikä välttämättä järkeä lähteä kauemmas sairaalasta =) .

Täällä myös unet hävinneet johonkin kuten monella muullakin. Väsyttää kyllä, mutta...

Mukavaa sunnuntaita täältä pakkasesta -31.

-Chiq ja Taneli rv 31+2
 
Tääälläkin yöunet alkaneet olla huonompia. Jos herää yöllä vessaan niin saattaa kyllä menne hetki että nukahtaa, tai jos aamulla herää (taas sinne vessaan) esim klo 7 aikoihin niin ei kyllä enää saa nukuttua vaikka väsyttäis |O . Ehkä sitä alkaa kroppa jo valmistautumaan tuleviin yöheräämisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Ehkä tässä kuitenkin loppujen lopuksi käy niin että mennään yliajalle, tiedä sitten olisiko sekään niin ihanaa.
Mä voin niin allerkirjoittaa tämän lauseen :kieh: . Esikoisestahan mulla alkoi joskus rv 20+ jälkeen supistelut ja välillä oli jo oikeasti kipeitäkin. Vasta käynnistyksellä tajusi tulla rv 42+2.

jastu kai sullekin silloin rv16 kehoitettiin ottamaan rauhallisemmin ja jäit sairaslomalle töistäsi kun niitä supistuksia alkoi tulemaan? Kyllä mun mielestä kaikki (terkka, äippäpoli) ovat kehoittaneet ottamaan rauhallisemmin noin rv 34-35 asti, jos siis supistelee kovasti. Eri asia on sitten täysi vuodelepo ja kaikki nostelukiellot, jos/kun paikat ovat alkaneet jo pehmenemään/lyhenemään tmv.

Pesuaineista esikon aikaan tais olla just tuota erisanin ja lv:n nestemäisiä versioita. Luulen että seuraavalla kerralla kaupasta tarttuu mukaan samanlainen purkki. Käytetään tuo hajustamaton omo vain ensin pois.

Eilen aloitin silitysurakan. Päätin kyllä että vain 62cm asti silitän noi vaatteet. Ei taida muuten mitään muuta ehtiäkään tehdä ennen :LOL: . Kotiintulovaatteitakin jo katselin ja yhdet valitisinkin, saa vaan nähdä miten mieli muuttuu matkan varrella :whistle: :whistle: . Mulle tuli mieleen, että taidan ottaa varmuudelta 2 bodya mukaan jos nyt sattuu vaikka joku isompi puklu tulemaan just kun vaatteet on saatu päälle. Esikoisen aikaan en tuollaisia miettinyt, mutta nyt tulee kaikenlaisia mieleen.

Vauva liikkuu selvästi enemmän kuin aikaisemmin ja päivittäin tulee ainakin pari kertaa noin tunnin jakso jolloin möyryää/potkii ihan koko ajan =) . Vielä ei ole tullut kertaakaan tunnetta, että otapas nyt rauhallisemmin. Luulen että tuo aikaisempi "rauhallisuus" masussa vaikuttaa siihen..

Poppeliini ja poju 31+3
 
Poppeliini No siis sairaslomallehan mä jäin ihan omasta tahdosta koska itse tiedän mitä mun työ on ja tiesin myös ettei musta sillä hetkellä töihin ollut niiden kipujen kanssa..
Ja en mä tiedä, se mun lääkäri on niin omituinen etteipä juuri mitään ole sanonut tässä kun siellä olen käynyt ei siis oikeastaan ole kehoittanut ottamaan rauhallisemmin..
Mutta kyllä se terveydenhoitaja sitten sanoi viimeksi asiasta.. Viime kerralla tuntu muutenkin niin oudolta kun oli edellisen kerran käynyt sillä terveydenhoitajalla melkein kaksi kuukautta sitten..

Nyt se maaginen 100kg on sitten mennyt rikki!! :headwall: :headwall: :x :x
Vittu!! :mad: Anteeksi.. En vaan voi ymmärtää.. 9.2 painoin neuvolassa 98,4kg ja nyt sitten vaaka näyttää 100,02kg. Jumankauta kilo per viikko!! :O
Tänään aion mennä ainakin tunniks tarpoon tonne hankeen ja tuuleen ja tuiskuun vaikka prkl sattuis kuinka!! :mad: Eipä ole itkukaan kaukana.. Laitetaan se raskauden piikkiin :D
Mutta joo ehkä tämä tästä.. :/


jastu ja vilperi 32+1
 
Pakko tulla hehkuttaan että oli aivan mahtihyvä musikaali mitä käytiin eilen kattoon. Käytiin siis tuolla Hämeenlinnan Verkatehtaalla katsomassa sellainen kuin "Villit vuodet - Vexi Salmi". Kertoi siis Vexi Salmesta ja Irwinistä..
Ja sit päälle vielä kunnon ruokaa italialaisessa raflassa! :p Ja nämä kaikki siis ilmaiseks! :D

Väsymystä on täälläkin, vaikka saankin yleensä öisin ihan hyvin nukuttua.. |O

Mies lähti johkin sählyturnaukseen pelaan, eikä mitään hajua koska tulee takas.. joten poitsun kans ollaan sit kahdestaan kotona. Ärsyttää, kun joka viikonloppu ukolla on jotain menoja! :kieh: Kun ois vielä kiva viettää aikaa kolmistaan viikonloppuisin ennenkun Nanna syntyy.

Eipä nyt sit muuta kun sunnuntain jatkoja kaikille! :wave:

Katyana & NaNNa ? 30+3
 
KiiajaVille, miten MVV:n vauva muuten voi? Siis sen lisäksi, että on pieni. Onko mennyt odotusten mukaisesti tai tullut jotain pahempiakin yllätyksiä?

Pääsin sairaalasta kotiin. TOistaiseksi käyn joka päivä kuitenkin käyrässä+labroissa, mnutta toivottavasti sekin tarve vähenee. Fantastic taisi kysyä maksaarvoistani, eivät olleet ihan järisyttävän korkeita, mutta kun eivät lähetnyt laskuun kovinkaan hyvin, nyt on nousu pysähtynyt, mutta ei vieläkään oleellista laskua. Mutta uskon, että sekin pian tulee! Toivon pääseväni ainakin pari viikkoa vielä eteenpäin.

Jastulle supistuksista vastaan, että oikeastaan melko pieni % supistelijoista synnyttää ennenaikaisesti (oliko 4%?), mutta kun mikään ei ennakoi, kenellä se vaara on. IOtse olen kaikissa supistellut melko paljon, kahdessa ekassa kävin töissä, mutta se toinen synyikin sitten 34+ viikolla. Siksi tämä kerta olen jo kohta 2kk ollut kotona (ja melkein tullut hulluksi, vaikka kuinka ymmärtäisi levon tarpellisuuden).

Onko muita, jotka EI OLE katsonut niitä MArtinan ja Eskon juttuja eikä halua koko pariskunnasta yhtään mitään kuullakaan? Mua ei kiinnosta yhtään, ja mainokset vaan ärsyttävät.

Mirabel 35+2
 
Katyana Oijoi, kuulostaapa hyvältä tuollainen ilmainen illanvietto. :p Hienoa, että oli mukavaa. :)

mirabel Mä en ole pahemmin seurannut Martinaa ja Eskoa. Sinänsä kiinnostaisi, kun kerta vauvoihin liittyy jossain määrin, mutta en mä sitä pariskuntaa jaksa katsella.

Mulla on edelleen pohje ihan saakutin kipeä siitä toissaöisestä lihaskrampista johtuen. Aiheuttikohan se nyt suurtakin vahinkoa. Kävely sattuu ja on vaikeaa. |O

Yöt Uni riittäisi, mutta jostain syystä mä heräilen joinain öinä tosi usein ja "näen harhoja". Silloin kun mies oli pari yötä poissa, heräsin yöllä siihen, kun näin jonkun tumman hahmon tulevan sänkyä kohden ja mä kysyin siltä monta kertaa "Kuka sä olet?". Ei heti uskalla ummistaa silmiä tuollaisen jälkeen. Harvoin näen mitään hahmoja, mutta ihme palloja leijuu sängyn vieressä ja kaikkea muuta kivaa. :ashamed: Kai mä olen unen ja valveen rajamailla, kun noita näen. Ei ne todellisia ole, tiedän sen. Vessaan ei tarvitse edelleenkään nousta kuin satunnaisesti.

rv31+4
 
mirabel en minäkään jaksa niiden naamoja katsoa, turhia julkkiksia :LOL:

Haettiin lapsille muutama filmi lainaan pakkaspäivien iloksi, alkaa itselläki jo seinät kaatua päälle vaikka välillä käyty kyläilemässä ym.

-Chiq ja Taneli
 
Heipat pitkästä aikaa :) Käyn kyllä kuulumisia välillä lukemassa mutta... Pieni poika voi hyvin, painoa tänään 2440 g, syö 4 tunnin välein 80 ml ja viimeyö oli mennyt yhdellä (!!!!) syötöllä. Vähä on lupailtu että pieni pääsee keskiviikkona kotiin, silloin on mun laskujen mukaan oltu sairaalassa 5 viikkoa. Tosin mun laskutaitoihin ei enää kannata luottaa, on aivotoiminta aika olematonta nykyään :D Kotona kaikki valmiina, enää kun se pieni poika ei mua yllätä tulollaan :D Kovin hyviä neuvoja ja vihjeitä on saatu sairaalasta ja jotenkin sitä on kääntänyt tämän kokemuksen kiitolliseksi. Ollaan saatu kaikki tuki ja opetella rauhassa pojan käsittelyä, hoitoa jne. Ja poikaa on todella tutkittu kaikella tavalla, on käyny silmälääkärissä, korvalääkärissä, kaikkea on ultrattu, opastusta ollaan saatu lääkäreiltä, fysioterapeutilta, hoitajailta jne... Olo on varma ja varsinkin näin ensimmäisen jälkeen kokee sen todella tärkeäksi. Muuten jos poika olis syntynyt myöhemmin, olisi kaikki se tieto ja opastus jäänyt saamatta... Syntymästä tuli pe kuluneeksi kuukausi ja nyt alkaa se synnytyksen kipu ja tuska unohtumaan, ehkäpä pystyn vielä ajattelemaan yrittäväni saamaan vielä toisen aarteen jossain vaiheessa ;)

Mutta meillä siis kaikki hyvin ja aarteemme, ihmeemme kasvaa ja voi hyvin <3 <3 <3 Onnea ja voimia teille viimeisille viikoille. Teillä on vatsassa vielä jotain todella arvokasta <3
 
Pakkanen sen kun jatkuu, tuulella höystettynä. Lumisade sentään loppui jo. Ei ole paljoa pihalle asiaa ja vähitellen alkaa kyllä tuntua siltä, että lapset menee pitkin seiniä (ja minä myös). Kun on totuttu olemaan paljon ulkona, lyhyet visiitit eivät paljoa helpota. No, aikansa kutakin!

Meillä antenni on hajalla, joten telkkarista näkyy vain se mitä halutaan DVD:n muodossa katsoa. Nettitv ei oikein peuhi, joten uutiset+sää tulee sitten päivitettyä ylen ja mtv3 sivuilta sekä lehdestä. Yllättävän paljon tuo töllötin olikin auki pitkin päivää kunnes antenni hajosi (tai johto jostain tuolta vintiltä...) ja nyt kun on oppinut "olemaan ilman" ei sitä edes kaipaa!!!

Paino on varmaan noussut aivan järkyttävän paljon... Minuun on iskenyt hillitön makeanhimo, jota tulee tyydytettyä vähän turhan usein... :ashamed: Kun vaa'asta loppui patterit (ne jotenkin kummasti unohtaa aina ostaa kaupassa käydessä :whistle: ) ei ole tullut tarkkailtua tuota painoa kotona ollenkaan. Tiistaina totuus sitten selviää neuvolassa...

Suppareita on ruvennut tulemaan selvästi aiempaa useammin. Ja ihan kyljen kääntämisestä yöllä saa supistuksen aikaiseksi. Esikoiselle talvivaatteiden pukeminen on ihan takuuvarma suppareiden aiheuttaja. Valtaosa on edelleen vain hankalan tuntuisia, mutta osa saa jo ihan tuntemuksia aikaiseksi. Minulta ei ole koko raskauden aikana tutkittu kohdunsuun tilannetta, joten jos jossain vaiheessa kokisi tarvetta käydä näytillä, ei ole mitään vertailukohtaa. Esikoista odottaessa supistuksia oli tosi aikaisilta viikoilta ja runsaasti, mutta eivät kuitenkaan pehmittäneet paikkoja. Silloin poksahdin 39+0. Vähän jännittää miten nyt käy. En kuitenkaan pysty lepäämään samalla tavalla. Voi kuitenkin olla, että vielä vappunakin kärvistelen täällä valtaisan vatsan kanssa ja ihmettelen eikö tämä lapsi koskaan synny!

Yöunet täälläkin hukassa! |O

:hug: Kaikille sitä tarvitseville!

Donu ja Pikkuinen 31+5
 
Kerttuli ihana kuulla hyviä uutisia! :heart: Olenkin miettinyt miten teillä menee ja kuinka pikkuinen poika voi! Toivottavasti tosiaan pääsette piakkoin kotiin ja vauva-arkeen. On se niin uskomaton tunne kun tuo ensimmäisen kerran lapsensa kotiin mahan ulkopuolella, saati sitten kun teillä on tuollaisia vaiheita takana.
 
Olipa ihana kuulla miten Kerttulilla voidaan! Poikakin kasvanu ihan mielettömästi!

Monella tuntuu olevan vaikeuksia unien kanssa, samoin täällä. Yöunet on tosiaan kamalan katkonaisia. Millon käy vessassa, millon herää kylkeä kääntämään, millon mitä muuta... Tosi tympeetä.

Suppareista oon saanu olla useamman viikon rauhassa, mutta eilen illalla ne sitten tännekkin rantautu jälleen. Supistellut useampaan otteeseen, eikä tarvi juurikaan kun tiskejä laittaa ni jo supistelee. Ei mitenkään kipeitä, mutta niin että tuntuu selkeästi olevan supistus ja voimaa niihin on tullut enemmän ja enemmän. Mutta siis eilen ja tänään ollut kyllä enemmän supistuksia kun aiemmin. En usko että kuitenkaan mitään tekevät tuolla. Miestähän tuo huolettaa enemmän ku mua, pitää yrittää siltä vähän "piilotella" niitä.

Mut nyt menis katteleen telkkua ja koittas kehitellä vaik jotain tekemistä....ollut jotenki mitään sanomaton viikonloppu...

buam 30+4
 
Mukavaa kuulla että Kerttulinvauva voi ja kasvaa hyvin =)

En minäkään pahemmin ole Martinaa ja Eskoa seurannut, jokusen jakson oon kattonu ja tuntuu että se niiden touhu on yhtä kiukuttelua ja kiroilua :LOL: synnytysjakson katoin kun satuin samalle kanavalle....

Herpes on parantumaan päin, onneksi!! Huomenna olis ä-poli aika, jännityksellä koko perhe odotetaan ultraa että josko saatais yksiöasukkaan sukupuoli selville :heart: Me mennään sinne koko perheen voimin, kun ei tytöille saatu hoitajaa. Sitähän ei tiedä kuinka kauan siellä vierähtää aikaa, mut otetaan lapsille vähän purtavaa mukaan jotta jaksavat.
Onko muilla koskaan ollu ä-pkl käynneillä lapset mukana, kai se ei haittaa..?? Sisätutkimuksen ajaksi jäävät kuitenkin iskän kanssa käytävälle odottelemaan....

Hillittömiä pakkasia ollut, melkein joka aamu mittari näyttänyt -36-38 astetta :/ On uunia saanu ahkeraan lämmitellä....

:heart: Lanfear 32+4 :heart:
 
Lanfear ainakaan Taysissa eivät lapset saa tulla ollenkaan tutkimushuoneeseen äitiyspolilla (ja kun menee synnyttämään joutuu isät/tukihenkilöt odottamaan ulkopuolella kun tehdään alkututkimukset/otetaan sydänkäyrää). Isot laput on siellä seinillä. Viimeksi joku isä leikki n 2v tyttärensä kanssa siellä odotushuoneessa kun äiti oli tutkittavana.

Kerttuli kiva kuulla teidän kuulumisia. Ihanaa, että poika voi hyvin :heart:

Mulle on iskenyt joku leipomisvimma. Pakastin on alkanut täyttymään vaikka minkälaisista herkuista. Ompahan sitten synnytyksen jälkeen syötävää ja tarjottavaa :p

Poppeliini ja poju 31+3
 

Yhteistyössä