**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Merkkailen ja laitan neuvolakuulumisia.

rv 33+6 (30+6, äitipoli 31+6...)
paino 76,7kg (75,6) +367/vko
verenpaine 110/80 (tosta mun alapaineesta sano että kannattaa seurata, vaikka hyvin todennäköisesti johtuu vaan väsymyksestä ja vähän flunssasta... normaalisti alapaine jotain 70-luokkaa...)
Hemppa 115 :ashamed: No mä en oo syönyt niitä rautatabletteja taas.... (viimeks mitattu rv 24+4 ja oli 117...eli ei mitään tramaattista tipahdusta ilman niitäkään...)
sf-mitta 30 viimeks 28,5cm. Menee ihan vähän keskikäyrän alla.
Muutenkin kaikki ok :)

Sairaalaa menotavasta Ei mullekaan kukaan ole ainakaan vielä sanonut että pitäisi mennä ambulanssilla jos vedet menee... Mutta tää onkin jo laskeutunut tosi alas sanoi terkkari tänään joten ehkä se riittää...

Onneks mies tulee tänään kotiin niin saa pari päivää nukkua vaan ennenkuin se taas häippäsee, tosin mä jo suunnittelin että jos oikeen rupee väsyttää niin ajelen maanantai iltapäivällä pojan kanssa mökille niitten perässä kun ne on kuitenkin tiistaina lähdössä sieltä, että tuskin nyt ihan hirveesti miesten pilkkireissua pilataan, tai jos pilataan niin pääseväthän aikaisemmin tiistaina liikenteeseen kun eivät ole niin krapulaisia :LOL: No katotaan oonko niin ilkee :)

Lanfear Toivotaan että lähtee pois voiteella ja ennen synnytystä :hug:

Tulipas jotenkin sekavan tuntuinen sepustus... No nyt tää sekopää menee kyllä nukkumaan, muuten ei tuu mitään :wave:
 
Vihdoinkin täälläkin saavutettiin viimeset kympit ? ((toivottavasti))

Pakko oli tulla vaan heti aamusta poksuun kolmenkympin kunniaks :D

Jätettiinkin pojan kanssa tänään muskari väliin ja lähetään mummulaan ulkoileen ?

 
Yllättävän hyvin nukuttu yö takana.. tosin puoli kahdeksaan asti.. siitä eteenpäin olenkin sitten ollut hereillä.. :/
väsyttää kyllä, mutta ehkä mä nukun päikkärit jossain vaiheessa :)
Vauva möyri masussa eilen illalla nukkumaan mennessä oikein urakalla! :D
Eilen tuli Ikean kotiinkuljetus!! :) <3 Eli viikonlopun aikana kootaan sitten hoitopöytä ja pinnasänky :) <3
Eipä tässä muuten ihmeitä.. Ensi tiistaina neuvolaankin sitten taasen.. Kelasta rahaa kovasti odotellen!! Tai edes päätöksiä! Laskeskelin et ekan äitiyspäivärahan saan varmaan maaliskuun lopulla mutta sairaspäiväraha vois kyllä piakkoin tulla.. alkaa tekeen vähän tiukkaa kun ei rahaa tule mistään ja menoja olisi :/ IKUINEN stressi: RAHA!! :headwall:
Ihana ilma ulkona, aurinkokin paistaa! :) Jos tänään vaikka kävelyllä kävisi :)


jastu ja vilperi 31+5
 
Täällä myös ihan hyvin nukuttu yö takana. Aamusta kävin myös jo pienellä kävelyllä nauttimassa tuosta auringonpaisteesta. :) Nyt hetki lepoa ja sitten uimahallille. Eilenkin kävin vesijuoksemassa, muuten hyvä reissu, mutta eikö joku ollut peruuttanut mun auton kylkeen. Hyvä kun mies on ajanut mun autolla viimeiset parisen viikkoa ja heti kun minä otan oman autoni käyttöön niin enkö tuo sen takasi pelti rutussa. :D No onni onnettomuudessa tässä jutussa kuitenkin on, ensinnäkin oli rehellinen ruttaaja, oli jättänyt lapun puhelinnumeroineen ja illalla kun soitettiin sille niin ei kiistä mitään vaan korvaa kaikki vahingot. :) Toinen onni on se, että meni vaan apukuskin ovi, eikä se nyt pahasti mennyt, mutta siinä samaisessa ovessa oli entinenkin naarmu. Sekin oli tullut muuten uimahallireissulla. :D No nyt kun ovi menee uusiksi niin samalla häviää tuokin naarmu. Saapahan sitten pistää tuon auton myyntiin ilman ruttuja. :) Tuo aiempi lommon aiheuttaja ei ollut ollut rehellinen vaan oli poistunut paikalta. Selkeästi näki että oli käynyt pyyhkäsemässä kädellä sitä lommoa ja katsomassa että mitä jälkiä siihen oli tullut...

Lanfear toivotaan että voide auttaa. Hyvähän tuo oli saada tieto mistä on kysymys.

Marylenen
masu on kyllä aika kiitettävän kokoinen, voin uskoa sen tukaluuden.

Pistän masukuvia täältäkin vaihteeksi:
34+1 edestä:


34+1 sivusta:


- Hapsiainen ja Herne 34+1
 
Päiviä :wave:

TAAS tulee omanapanen kirjotus :/

Onnittelut poksuville :flower:

Aikast ihania masukuvia :heart: Kunpa mullaki olis noin söpö maha, kuin teille.

Tänään olis sitten viimenen ilta töissä ja huomenna alkaa talviloma. Sain eilen tehtyä ne valkosuklaakakut. Toivottavasti riittävät. Minun laskujen mukaan pitäs riittää niille joille sanon, mutta kuinka moni sellanen joita en edes tunne ottaa samalla kun työkaverini. Tauoilla kun käydään kukin missäki porukassa, enkä todellakaan tunne niitä muiden porukoiden kaikkia ihmisiä. No eipä ole oikeastaan minun murhe, koska sanon siitä kakusta tasan tarkkaan vain työkavereille. Siis pointti on se, ett en voi kaikille alkaa kakkua tarjoamaan koska työntekijöitä on niin paljon.

Tuntuu oudolta mennä viimestä päivää. Ihan ku vaan jäis lomalle, kun talvilomalla alotan :) Mutt pitää mennä taas eväiden tekoon, syömään ja viimestelemään ne kakut.

Ihanan aurinokista talvipäivää kaikille!! :heart: :)

JääKyynel ja Tuittu 33+2
 
Onnea uusille viikkoluvuille päässeille =)

Lanfear hyvä että löytyi vaivan syy, toivottavasti paranee pian! :hug:

Marylene on kyllä melkoinen masukki, varmasti jo tuntuu jossain tuon kanniskelu!

Hapsiainen veikkaan tyttöä masun perusteella :D

Hauskaa viimeistä työpäivää ja loman alkua Jääkyyneleelle!

Neuvolassa käyty rv 33+2
Painoa +397 g/vko, yht tullut n. 7 kg alusta
Paineet 127/77 , samoja mitä ennenkin
Hemppa 130 (noussut vähän, käytössä Iron vital F, ei vars. rautalääkkeitä)
Sf 31, menee keskikäyrän ja yläkäyrän välissä tasaisesti

Kaikki hyvin, kovasti monotti dopleria :D Seuraava äitipoli mulla on jo viikon päästä ja sitten alustavasti puhuttiin että rv 36 olisi sitä seuraava (jos ei mitään ensi kerralla ilmene). Eli kun siellä nyt ravaan, niin neuvolatäti sanoi että saan ihan ite valita miten tulen neuvolaan seuraavan kerran. Sanoin ettei ole tarvetta omalta puolelta, joten laitettiin sitten seuraava neuvola sinne rv 37. Huimaa ajatella että kuukauden päästä ollaan jo noilla viikoilla :eek:

Joop, nyt lähen syömään ja sitten maalailemaan vähän kalusteita tuon taaperon huoneeseen, jos hän nyt vaan nukkuis niin pitkään että kerkeen! :wave:

stoppis 33+2
 
Muutin nikin,oon siis Tohelin :D

Mulla hb 98 ja verenpaineet 96/50,äitipolille meni lähete.Painoa 59kg.Kätilön mukaan vois olla joku 3 kilonen vaavi tulossa..oon synnyttänyt aina pieniä vauvoja alk.2700g. :heart:

Se olis sitte 35 rv menossa.Hui,enkä oo laittanu es sänkyä valmiiksi ja vaunutkin on vielä kaupassa.Tuleekohan kohta kiire. :ashamed: Vaatteita on varmaan jo tarpeeksi vauvaa varten hankittuna.

Muuten tää olo on kamala...kärsin ylä maha kivusta joka säteilee selkään,kai vauva painaa jotenkin.Yöt on mitä on ja päivät samoin.Onneks ei oo enää paljon odotusta jäljellä. :) :heart:

(lask.aika 31.3)
 
Neuvola kuulumisia..
Rv 32+1
Painoa +47g/vk (vihdoinkin joku tolkku tuossa painon nousussa..)
RR 126/80 (hieman tavallista korkeampi, mutta ei huolta..)
Pissa puhdas
Sf-mitta 33cm (ja kuten aina yli käyrien..)
Syke 144-153 :heart: Vauveli liikkui sellaiseen asentoon ettei sykettä saatu kuin napanuoran kautta kuulumaan..
Raivotarjonnassa, mutta pää vielä sen verran ylhäällä että pääsee hyvin vielä muljuamaan..

Tämä olikin sitten viimeinen neuvolakäynti täällä, varasin maaliskuun alkuun neuvola-ajan uudelta kotipaikalta.. Ai niin ja hääpäivän kunniaksi laitoin ukon ottamaan sikarokotteen kun sattui olemaan mukana neuvolareissulla. Ihan siltä varuilta että jos sattuu syystä tai toisesta että eväävät vielä synnytykseen mukaan tulemisen jos ei ole rokotettu, kun ei näistä kotkotuksista aina tiedä...

Napsuminen sitä kuuluu ajoittain täälläkin etenkin jos on isommat mylläykset menossa. Tätä on ollut muissakin odotuksissa, mutta ei kukaan ole osannut sanoa mistä moinen ääni tulee. Itse veikkaisin että kuuluu noista kalvoista :D
Marylene kyllähän tuon tuplamasun kantaminen on ihan oma juttunsa :D Eihän se mitään herkkua enää loppuajasta ollut kun tuntui että vähäinenkin liikkuminen sai aikaan mukavat supistelut..
Lanfear toivotaan että pääset inhotavasta vaivasta nyt eroon :hug:

Mutta nyt päiväsumpille :wave:

MaMa ja kutonen 32+1 :heart:
 
Huh mikä urakka!

Sain vihdoin ja viimein luettua läpi nää jutut mitkä parilta viikolta on jääneet lukematta. Musta oli tosi epämiellyttävää lukea kännykällä joten luovutin sitten kokonaan.

On vaa nii pää nyt tyhjä, et palailen illemmalla kommentoimaan paremmin... =)

Mutta erityiskiitos kaikille kun ootte ollee nii huolissaan! :hug: :heart:

buam 30+1
 
No just joo... Taas hävis miun kirjotukset jonnekin huitsin nevadaan...
Tulee sitten ihan omat kuulumiset ja kommentoin illemmalla ne mitä vielä muistan.

Tänään on sitten 34+0...

Aamupäivästä kävin siellä lääkärissä niiden kipujen takia. Tulos oli et paikat on pehmenneet ja auenneet. Asiaa seurataan ja pitää ottaa yhteyttä jos supparit on oikein kipeitä vaikkakin epäsäännöllisiä. Lisäksi pitää ottaa RAUHALLISESTI LEVÄTEN ja PASSUUTTAA itseään (tietäspä miten se onnistuu) eikä saisi nostella mitään raskasta. *huokasu* Tää kaikki sen takia et poitsu aikanaan synty ennen aikaisena rv 35+1. Olen kyllä itsekin sitä mieltä että vähän pidemmälle voisi kuitenkin tuolla mahassa viihtyä sitä paitsi eihän siihen olisi kuin reilu viikko...
Nyt alkaa kuitenkin olemaan tavarat suht hankittu, jotain pientä vielä puuttuu sekä se vaatteiden pesu on vielä vähän kesken.

Nyt syömään ja sen jälkeen asioille kaupunkiin.

Saimaanrannan äippä
 
hei kaikille.. KÄvin siis uudessa neuvolassa tänään ja voin heti sanoa että aivan ihania ihmisia kaikki jotka tapasin koko terv.asemalla. :)
Kaikki muut arvot oli ok paitsi yllätys yllätys hemoglobiini.. seoli taas laskenut ja nyt oli vaa 94.. ottivat sit lisä näytteitä ja jos niis näkyy jotai häikkää niin menee lähete ä.polille senkin takia.. kaipa ne mulle verta antais vaa.. alkaa jo itteenikin huolestuttaa tää.. pää asia et vauva saa tarpeeks happea!!

sanottiin myös siitä että kun vauva ei ole ihan viellä niin alhaalla ku vois olla että jos lapsivedet menee niin ambulanssilla makuu asennossa sairaalaan tai jos tulee supistuksia säännöllisesti.. etttei se napanuora tuu ulos..

huomennna alkaa sit 36 viikko.. :)

eli tänään 34+6
 
Saimaanrannan äippä :eek: :hug: Toivottavasti et nyt vielä ala puskemaan vauvaa kun on vielä viikkojakin noin vähän. Mutta toisaalta mitäs sille tekee jos pieni haluaa jo tulla :heart: Ja onhan tuossa viikkoja ihan hyvin että selviää varmasti pieni.
 
SabfoEn kyllä vielä ajatellut synnyttämään lähteä. :D
Ei sillain mitään "vakavaa" pitää vaan muistaa ottaa rauhallisesti. Paikat on siis aukenemassa ja vähän jo auki sekä pehmeneet. Itselläni vaikka supistuksia onkin ei ole vielä sellainen tunne että tästä nyt johonkin pitäs lähteä. Supistukset ei siis ole kipeitä. Mutta katsellaan päivä kerrallaan.
Kyllä itsekin toivoisin että vielä ainakin muutaman viikon tuolla mahassa viihtyisi.
Poitsu aikanaan joutui lastenosastolle sen takia ettei ymmärtänyt syömisen jaloa taitoa ja oli keltainen eli oli siellä sinivalohoidossa. Muuten oli täysin terve kaveri joskin pieni kokoinen. Edelleenkin on pienikokoinen mutta kasvaa siellä omilla käyrillä ihan tasaisesti koko ajan.

Tänään onkin ollut paljon parempi päivä kuin esim tiistai ja eilen. Tänään jopa sai housut jalkaan seisoviltaan mikä tiistaina ei onnistunut. :)

Kestovaipoista Uusimmassa Suuri Käsityö-lehdessä oli kestovaippojen teko ohje. Tietäisikö joku olisiko ne tekemisen arvoisia? Olen ihan pihalla niiden kanssa mut ajattelin josko muutaman ompelisin että voisin kokeilla. Vai olisiko jossain "parempaa" ohjetta? Jos sitten innostun niitä käyttämään niin voisi niitä sitten ommella lisää...

Vesien menosta miulle oli kanssa ihan uutta et jos vedet menee niin "lanssilla" pitäisi sairaalaan mennä. Poitsun synnytys kun käynnistyi nimen omaan vesien menolla. Ei ne kotoa ihan kerralla menneet mut silloin kun sairaalaan soitin niin totesivat et sinne on tultava mutta ei ole mitään kiirettä. Niinpä pakkasin kaikessa rauhassa kamat kassiin ja vasta parin tunnin päästä sitten lähdettiin sairaalaan ja sinnekin on matkaa reilu 60 km. Kukaan ei missään vaiheessa sanonut et makuullaan pitäs olla. Sairaalassa kyllä sitten makasin "pää alaspäin" sängyssä ettei napanuora luiskahda esiin.

Kivun lievityksestä olitte myös puhuneet. Edellisessä synnytyksessä oli apuna ilokaasu sekä kohdun kaulan puudutus. Onko ilokaasu vielä käytössä? Ihan kun olisin jostain lukenut että sen käytöstä synnytyksessä olisi luovuttu.
Epiduraalia en ehtinyt saada kun olin ylläri auennut niin nopeasti. Kun rupesivat sitä "suunnittelemaan" miulle oli jo liian myöhäistä.
Nyt tulevasta olen ajatellut et mennään sen mukaan mikä hyvältä tuntuu eli jos sitä tarvitsee ja ehdin sen saamaan niin miksipä ei voihan sitäkin kokeilla.

:hug: kaikille sitä tarvitseville kipuilijoille, huonosti nukkujille sekä muuten vain jos tuntee olevansa halauksen tarpeessa.

Nyt lähden kaikesta huolimata pyykkivuoren kimppuun :wave:

Voikaa hyvin ja ottakaa rauhallisesti ;)
 
Sainpas luettua taas kirjoitukset. :)

Mullekin oli aivan uutta tietoa tuo, että jos uudelleen synnyttäjällä menee vedet, pitää mennä makuullaan sairaalaan. Aina oppii uutta, mutta hyvä niin.

Oma olo on entisellään. Ylävatsakipua on edelleen, tosin tänään hieman vähemmissä määrin. Muutoin olo on kohtuu hyvä, paitsi että hermot tuntuu menevän joka asiasta ja alapäähän ja nivusiin / häpyalueeseen sattuu. :kieh:

Tiitu87, pelkosektiossa ei ole mielestäni mitään pahaa. Itsekin olen menossa ensi maanantaina pelkopolille ja samalla on lääkäri. Voi hyvinkin olla, että kohdallani päädytään sektioon aiemman vaikean synnytyksen ja nykyisen pelkoni vuoksi. Mutta katsotaan.. pelkään kyllä sektiotakin.. :/

Minäkin olen tällainen satunnainen kirjoittelija: välillä kirjoittelen päivittäin jopa useamminkin ja sitten saattaa vierähtää pitkä tovi. Tämä nyt johtuu täysin tuosta esikoisesta, miten hän antaa minun olla koneella.

Nyt iltapalalle. Ai niin, hali :hug: kaikille tarvitsijoille!

Piipa rv 32+3
 
POKS POKS 31+0 :heart:

Kävin tänään palauttamassa vaatekaapin avaimen ja kulkuluvan esimiehelle. Työkaverit saivat myös herkkuja kahvipöytäänsä :p . Jotenkin vähän haikea fiilis, kun ei oo 100% varma että enää tuolle osastolle menen kun työelämään paluu koittaa. Mutta eiköhän tuo tunne mene pian ohi ;) Tänään pesin ensimmäiset koneelliset vauvanvaatteita. Kunhan vain jaksais vielä ne silittää.. Yhden kerran aion sen tehdä (siis silityksen), koska jatkossa ei aika siihen riitä millään B)

Poppeliini ja poju 31+0
 
Loman aloittaneille/aloittaville rentouttavia lomapäiviä, ei saa rehkiä liikaa, vaikka mieli tekisikin! ;) Itselläni on vielä ensi viikko töitä ja voin sanoa, että MÄ EN JAKSA! |O Väsyttää vaan eikä oikein jaksa enää kiinnostua työasioistakaan. Työssä ei sinänsä mitään vikaa, mutta kiinnostus tällä hetkellä nollassa. Kyllä mulla varmasti tulee ikävä tänne, talon väki ja asiakkaat ovat 99%:sesti mukavaa porukkaa. :)

Vauva innostui myllertämään illalla, kun isukki palasi eilen kotiin. :heart: En mä kuitenkaan hirveesti yksikseni kotona puhu, reppana joutui olemaan mykän mamman massussa. Minusta tuntuu, että eniten liikkeitä tuntuu, kun mä olen puheliaalla päällä. :D

Pinnasänky saatiin eilen, jihuu! Jos vielä hoitopöytä saadaan, niin olen tyytyväinen. :) Pitää alkaa miettimään, miten tuon makkarin järkkää uusiksi, niin että kaikki toimii siellä hyvin.

Ei näin aamutuimaan muuta, töissä hiljainen päivä tiedossa. Ensi viikolla on varmaan ihan kuollutta, kun henkilökunta pitää talvilomiaan. No, ei auta muu kuin istua persiillään ja ihmetellä. Päivänjatkot! :wave:

rv31+2
 
Mulla myös alkoi äitiysloma tänään :)
eilen tuli taas illalla supistuksia ja menin lepäämään ja nukahin niihin kipuihin kun aloin laskemaan niitä ja niiden kestoa.. heh.. nyt taas supistelee mut ei kipeesti..

tiitu ja nella rv35+0
 
Onnea, loman aloittaneille ja poksujille!

Täällä eilinen touhuilu oli vähän liikaa, kun aamulla vielä sattui jalkaa pikkunen mutta kumminkin. Tähän asti yö on auttanut ja aamulla ok. Mut unet on vähentyneet radikaalisti, huoh nyt kun olis aikaa nukkua vielä :) Ja erinäiset kivut on mukana menossa, noi tutut jalka selkä ja maha ja lisäksi tullu tännekkin se viiltely tuolla emättimessä. Ei kivaa.

Unico ja Toukka 30+0
 
stoppis Kiitos, kiitos :)

Sapfo ja tiitu87 Hyvää äippäloman ensimmäistä päivää :) Niin ja Poppeliini kans, alkoikos sullaki äitiysloma? (huono muisti :ashamed: ) :)

Täällä alkoi siis ensimmäinen talvilomapäivä, mutt kiireellä. Täytyy mennä valmistautuu avokin isän synttäreille. Tuli kutsu syömään yhdeksi. Hyvin alkaa loma kun pääsee valmiiseen ruokapöytään :D

JääKyynel ja Tuittu 33+3



 
Täällä mä oon 3 päivän ajan siivous juttuja puuhastellut et koittanut tosissaan järkätä paikkoja ja kun tänään sais vielä imuroitua ja mopattua kaikki huoneet ja pyykättyä mahdollisimman paljon. aamulla 7 aikaa -30 pakkasta! en tiedä paljos nyt. Pitää lämmittää kyllä uunia ja takkaa lisää vaikka eilen lämmitin. Tulee siskot meille yökyläileen niin onpahan täällä lämmintä sit. Sunnuntaina tosiaan sitten vietellään esikoisen synttäreitä. Huhuh.. toivon ettei huomenna tarvis kauheena ennää siivoilla. Sais tänää tai huomenna varastosta tuua nuo hoitopöytä ja sänky et sais neki laittaa valmiiksi. MIeheni ja siskot voivat tuoda sisälle et mä en takuulla jaksa kantaa niit ja tässä tilassa en menis kantamaan.

täälläki aurinko paistaa et pitää kaupassa kävästä ja hakee siskot juna-asemalta sit siinä 17.00 aikaa. On tässä aikaa siivota koko päivä vielä ja toiv. saisin hommat tehtyy ku YKSIN täällä puurtanut et ei kukaan oo ollu kaverina. |O

mut oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Mulla ois sitten maanantaina neuvola :D
 
Onnea loman aloittaneille ja poksujille! :flower:

Ensi viikolla täälläkin alkaisi virallisesti äitiysloma, vaikkakin lomalla tässä on oltu jo se parisen viikkoa. Välillä kyllä tuntuu että töissä olisi voinut olla rentouttavampaa, olen touhunnut kyllä joka päivä ihan liikaa. :LOL:

Saimaanrannan äippä, nyt vaan otat rauhallisesti, niin jospa pieni pysyisi vielä ainakin muutaman viikon masussa. :)

Arska äippä Sun siivousurakka kuulostaa tutulle. :D Täällä alkoi tänään näillä näkymin useamman päivän siivousmaratoni.

Aloitin aamulla pakastimen sulatuksen ja uunin pesun. Sitten heitin myös meidän kaikki kengät ulos, kun tuota pakkasta on noin pirusti niin saa nekin tuuletettua. :D Pari pientä mattoa pistin koneeseen pyörimään. Huomenna olis tarkoitus sitten siivota kunnolla, siis imuroinnit, pölyt, lattianpesut ja jos vaan pakkasta on näin niin ihanaa kun saa kaikki mahdolliset petivaatteet vietyä tuulettumaan. Mutta jos ei huomenna jaksa kaikkea niin sunnuntaina voi jatkaa. :)

Nyt olen muuten saanut unenlahjat taas takaisin. Tänä aamunakin olisin nukkunut ties kuinka pitkään. Kymmenen aikaan sitten pakotin itteni jo nousemaan sängystä, kuitenkin eilen menty yhdentoista maissa nukkumaan. :D Heräsin oikeastaan vasta äsken kun kävin käveleksimässä pienen aamulenkin tuolla pakkasessa.

Mutta nyt siivousurakan pariin, tai lähinnä tuon pakastimen pyyhkimisen ja uunin pesemisen pariin.

Ai niin stoppis, sä oot eka joka veikkaa tyttöä mahan perusteella. :D Oon kuullu nyt niin paljon poikaveikkauksia tuosta mahasta. :D

- Hapsiainen ja Herne 34+2
 
Onnittelut lomalaisille! Enää ei ole pitkästi siihen kun vauva on sylissä.

Kelan päätös tuli vihdoin!!! Ihanaa tietää milloin rahaa on tulossa ja kuinka paljon. On helpompaa suunnitella montaakin asiaa. Itseasiassa tuntuu aivan uskomattomalta olla saamassa niin paljon enemmän rahaa kuin nyt. Palkan jälkeen tuo raha tuntui pieneltä, mutta nyt kun on pitänyt selvitä lainanlyhennyksistä yms kotihoidontuella, on rahan arvo muuttunut! :)

Supistuksia on alkanut tulla aina vaan useammin. Myös turvotusta hiukan ja yksi päivä meni tähtiä silmissä vaikka vain istuin tekemättä mitään sen kummempaa. Uusia alushousuja pitää käydä ostamassa, sillä nykyiset tuppaavat painamaan alavatsaa (ja siten aiheuttavat myös supistelua), vaikka ne olisikin kääntänyt edestä alemmas.

Siivouspäivää täälläkin ajattelin startata. Pesukone on puhdistuspesussa, vessa pitäisi jynssätä, pari kaapin päällistä pitäisi käydä läpi (jotenkin kummasti kaappien päälle on tullut nostettua tavaroita esikoiselta turvaan :whistle: ) ja tehdä sellainen perussiivous noin muuten.

Donu ja Pikkuinen 31+3 (?, ei muista...)
 
Saimaanrannan äippä kuinka paljon sinulla oli paikat auennut?

Sapfo ja tiitu onnittelut äitiysloman alkamisesta!


Lepopäivä täällä!
Piti eilen hakea vähän jännitystä elämään. Supisteli illalla, ei mitenkään tiheään ja ei mitenkään älyttömän kipeästi mutta tuntui sentään selässä ja kun tuo reissu on tulossa niin sanoinkin miehelle että pitääköhän mua ihan skitsona jos haluaisin käydä vähän näytillä.
Ei sanonut vastaankaan ja soitin synnärille ja pyysivät käymään näytillä ei tainnut olla kiirettä + kun viikkoja on vielä vähän.

Kätilö otti vastaan ja mentiin käyrille, sanoi että otetaan tätä puolisen tuntia ja sitten tsekataan tilanne. Heillä oli vuoronvaihto menossa ja puolen tunnin käyrällä istuminen venyikin tunniksi.
Viimeisen puolen tunnin aikana niitä supistuksia sitten tulikin vähän enemmän, ei mitenkään voimakkaita.
Kätilö tarkasti kohdunsuun tilanteen ja totesi että pehmeää ja sormelle auki. Kanavaa ei uskaltanut kokeilla ettei provosoisi liikaa.
Kysyi uskaltaisinko lähteä kotiin ja totesin että mielelläni, asutaan vielä niin lähellä ettei mitään hätää.
Halusi kuitenkin vielä kysyä lääkärin mielipidettä, enkä siis päässytkään kotiin.

Otin iltapalaa vähän kaapista ja menin makoilemaan ja supistuksia alkoikin tulemaan 3min välein. Joten tippaa käteen (ihan perus nesteytystippa) tippumaan vauhdikkkaasti, koko pussin tiputukseen meni n.30min.
Tämä onneksi auttoi ja supistukset loppui ja pystyin nukkumaan.

Aamulla käyrää uudestaan ja siihen ei tullut yhtään supistuksia, hyvä niin. Lääkäri vielä tarkisti tilanteen ja ihan hyvä on vielä, kanavaa jäljellä 3cm ja sisäsuu on kiinni.
Kotiin ja lupa vielä reissuunkin tuli!

Pariviikkoa vielä pitäisi kuulemma vauvan pysyä sisällä, sitten ei enää estellä. Nyt olisi kuulemma vielä liian pieni ja joutuisi keskolaan, eikä välttämättä edes jaksaisi itse syödä.
Joten, rauhallisesti rauhallisesti otetaan seuraavat viikot, eiköhän yksi keskonen meidän sukuun riitä tälle vuotta (ainakin).

Sen huomaa että tämä istuminen vähän provosoi enemmän kuin makaminen, siis noita supistuksia. Joten jotenkin pitäisi päästä palstasta irrottautumaan, vaikeaa se tulee olemaan.
Onneksi sentään FarmVillestä pääsin eroon suhteellisin lievin vieroitusoirein, mutta tämä tulee olemaan varmasti paljon hankalampaa.

no, kunhan nyt edes kerran päivässä tällä käy, eikä istu sitä puoltapäivää koneen ääressä niin eiköhän se ole hyvä.

Sain toisenkin sukan valmiiksi, tässä ei pärkyäkään! Edistystä siis. Tuolle pari niin sitten on poitsulle sukat tehtynä.
Novitan ohjeilla onnistuu, katselin sitä Marttojen vauvasukan ohjetta ja jotenkin se tuntuu monimutkaisemmalta.

Mutta nyt päikkäreille, hieman huonosti nukuttu yö kamala tyyny, sänky ja älyttömän kuuma huone ei oikein sovi mulle.

KiiajaVille 34+0 :heart:
 

Yhteistyössä