**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Pikaiseen pärähdin poksumaan.. :) 33+0! =)

Ja KiiajaVillelle kovasti tsempitystä että masu vielä pysyy koossa muutaman viikon! Otat ihan rennosti nyt vaan.. :) :hug:
Voin hyvin kuvitella ettet ole nukkunut hyvin, nyt jo itseäkin "ahistaa" sairaalasängyssä ja kaiken kaikkiaan sairaalassa oleilu.. :|
En osaa oikeastaan missään muualla nukkua kuin kotona, lomatkin aina yhtä"tuskaa" nukkumisen suhteen.. =)

Meillä kanssa valvottiin yöllä, neiti hiippaili neljän jälkeen ja en taaskaan unitokkurassa "osannut" häätää omaan sänkyyn heti.. Hetken päästä toinen kaksosista päätti kanssa ettei uni enää tule, joten hänkin tuli hetkeksi kainaloon..
Vähän ennen viittä sitten todettuani että minä olen meidän parisängyn neljästä ainoa joka ei nuku.. Pikkumies kainalosta omaansa ja sitten kannoin neidin omaan sänkyyn, no pikkumieshän tästä suutahti että ei käy ja takaksin viekkuun.. Onneksi nukahti pian ja sainkin laitettua omaan sänkyyn.
Kellon pirulainen vaan pärähti sitten seitsemältä ja piti esikkoa kouluun lähteä herättelemään.. |O
Ja nyt väsyttää.. Pyykitkin odottaa koneessa.. Huoh..

Viikonloppuja kaikille mammoille, lomalaisille :flower: , kaipaaville :hug: !


 
Saimaanrannan äippä TAYS:ssa ainakin saa vielä ilokaasua.

Onnittelut mammalomansa jo aloittaneille! :flower: :)

KiiajaVille Hyvä ettei pikkunen alkanut vielä syntymään, toivottavasti vielä pari viikkoa viihtyis yksiössään! :)

Katyana & NaNNa ? 30+1
 
No nyt sitten todellakin otetaan rauhallisesti. Minuun iski flunssa kuumeen kera. Onhan tätä räkätautia ollut melkein 4 kk, mut nyt on nenä tutkossa ihan kunnolla, kurkku ihan älyttömän kipiä. Hyvä että nielasta kärsii ja sitten oli aamulla nostanut vielä kuumeenkin. |O Tää tästä nyt vielä puutui. Onneksi äiti lupasi hakea poitsun hoidosta ja pitää seuraa niin pitkään ku mies töistä kotiutuu.

Kia ja Ville olin auennut parille sormelle ja kohdunkaula oli kans lyhentynyt. Mut niinkun siullakin sisäsuu oli vielä kiinni. Mut rauhallisesti on otettava ja mitään painavaa ei saa kannella/nostella.

On miulla kuitenkin pyykkikone päällä ja vauvan vaatteet koneessa. Ajattelin et josko ne nyt pesisi valmiiksi. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Mut nyt meen ettii jotain kuumaa juomista ja käyn sohvalle viltin alle.

Onnittelut kuitenkin kaikille loman aloittaneille.

 
Saimaanrannan äippä tiedän miltä sinusta tuntuu, täällä sama tilanne, paikat pehmenneet ja kanava lyhentynyt. supistuksia on aivan liikaa päivän mittaan :( . mutta minkäs teet, koti ja muut lapset on hoidettava. Kestovaipoista kyselit myös, tai erityisesti tuosta ohjeesta, itse en ole tuota kokeillut mutta mulla on ihana nöttönen kaava joka sopii vastasyntyneelle ja sitä voin halukkaille lähettää kun laitatte yv:tä ja s-postia. Siihen on olemassa myös kuvalliset ohjeet, sitä saa tehdä vain omaan käyttöön, ei siis uutena myyntiin ;)

Täällä siis kipua ja kipua vaan, ei muuta. :$

-Chiq ja Taneli *POKS* rv 31
 
KiiajaVille huijui, elähä nyt vielä kiirehi sinne laitokselle... toivottavasti masunvauva vielä matkaa masussa ainakin sen 2 vkoa. Otahan rauhallisesti eläkä kovin paljon höntyile siellä reissussa :)
Saimaanrannanäippäkin sama homma...rauhallisesti ja lepäillen!
:hug: :hug: :hug:

Päänsärky mullon nyt ollu apri päivää ihan järkkyäpäänsärkyä...ei meinaa hellittää ollenkaan... :x tabutkaan ei jelpi..ja pitäs pojun synttäreitä alkaa laittaa |O |O

nyt meen kattoon postin ja sitten sohvalle levyks hetkeks ennen kuin mies kotiutuu töistä...

nasum ja napero 30+5 :heart:

p.s. katoin sitte aamulla marttiinan ja eskon ohjelman ja räävyin ku hullu... :ashamed: :whistle: :whistle: mites muut?
:kieh:
 
Nyt Kiiajaville, Chiq sekä Saimaanrannan äippä, koittakaa ottaa rauhassa seuraavat viikot! Varmaan helpommin sanottu kuin tehty. :) Kotihommistakin voi yrittää karsia ei niin välttämättömät pois, ei se ole niin justiinsa. Ei mene kauan, kun vauvoja alkaa syntymäään, jänskää. Mä olen varmasti viimeisimpien joukossa. :)
 
Kiia ja Ville,huh,onneksi ei pieni vielä halunnut maailmaan...oishan se hyvä jos jonku viikon vielä pysyis yksiössään.Samoin muut mammat,pitäkää nyt vielä jonkun aikaa jalkoja ristissä :D
Täällähän joka toisella siivoushommat päällä,kuin myös minulla.Pakko oli vain nyt hetkeksi istahtaa leputtelemaan selkää...Kohta pääsenkin silittelemään pienenpieniä vaatteita,ja toinen koneellinen pyörimässä,oih... =)
Jaahas,jospa nyt pesasis vielä lattiat...Mukavaa viikonloppua kaikille =)

Hemmi ja Masu-Ukko 33+3
 
Jäin miettimään tuossa, että taidan olla ainut jolla ei ole vielä mitään valmisteluja tulevalle vauvalle..? :ashamed:
Vaatteet toki kerran kävin läpi mitä on tallessa, totesin että tarvis ehkä kokeilla vielä pestä kun osaan on näköjään säilytyksessä vahvistunut "puklutahrat".. Mutta en edes vielä ole ajatellut peseväni niitä.. :snotty:
Uusia en oikeastaan ole edes katsellut, yhden suloisen myssyn ostin.. :ashamed:
Sänkykin on edelleen kaupassa, ja on varmaan siellä kunnes eka äippäraha tulee tilille.. ;)
Ja vaunut.. En vieläkään tiedä halutaanko/tarvitaanko yksösvaunuja vai mennäänkö näillä mitä on..?!

Tosin esikoinen tais olla ainut jonka kanssa tarvikkeet oli kasassa jo hyvissä ajoin.. (syntyi toukokuun lopulla ja tais joulun tienoolla olla jo sänky kasassa.. :LOL: )

Tuntuu että kaikilla muilla on jo sängyt valmiina ja vaatteet pestyinä.. :'(
:ashamed:
 
Muutamalla rivilla pikaisen selailun jälkeen.

Ekaksi POKS 35+0 ja lisäksi ensimmäinen äitiysloman päivä... jolla ei merkitystä, koska puolitoista kuukautta saikkua jo takana.

Ja toiseksi ilmoitan, että olen kotilomalla sairaalasta, tiistaista lähtien siellä ollut. Kauhean kutinan taustalta löytyikin hepatogestoosi (maksan raskauden aikainen toimintahäiriö ) eikä pelkästään hermokutina. Lääkettä syön ja odotan, että vaikutus rupesi näkymään myös maksaarvoissa. Kutina on kyllä rauhoittunut, vaikka ei vielä kokonaan ohi. Illalla menen ainakin sairaalaan ja jatkot riippuvat veriarvoista.

LApsivedenmenosta, pään laskeutumisesta, perätilasta ym olette keskustelleet. Naapnuoran esiinluiskahtuksen vaarahan on vaan jos kohdunsuu on auki. Eli jos on ollut kiinni eikä ole merkittävästi supistellut, on todennäköisyys älyttömän pieni. Jos taas on ollut kohdunsuu auki (myös sisäsuu!) jo selvästi tai on supistellut siihen malliin, että se voisi olla auennut, on toki vaara olemassa. Ja jos pää on vähän laskeutunut, vaikka ei vielä kunnolla kiinittynyt, se tukkii myös napanuoralle reittiä alapäin. Eikä ne napanuorat läheskään aina ole siellä vauvan alapuolella tarjolla, vaikka olosuhteet olisivat sellaiset, että napanuora pääsisikin ohi. Se että kaikki uudelleensynnyttäjät menisivat ambulansilla pylly pystyssä sairaalaan kun vesi menee kuulostaa vähän liioittelulta ja siski varmaankin sellaista rutiini ohjeistusta ei olekaan. Mutta jos on perä- tai poikkitila, kohdunsuu vähän jo auennut, lisäksi runsaasti lapsivettä ja tarjoutuva osa hyvin korkealla, sitten siitä varmaankin kannattaa varoa.

Mukavaa viikonloppua!
Mirabel 35+0
 
Fantastic4 no on meitä sitten ainakin kaksi, joilla hommat vielä ihan alkutekijöissään. Yhden pienen bodyn olen ostanut, mutta muuten kaikki tekemättä. Ensi perjantai alkaa äippäloma ja sitten olen ajatellut ruveta noita juttuja hiukan katselemaan. Nyt ei kertakaikkiaan jaksa töiden jälkeen ruveta mitään "ylimääräistä" säätämään, kun tuo ihana uhmaikäinen typykkä vie äiteestä kaikki mehut iltaisin. Mitäs muut tekisitte: pesettekö/silitättekö vauvan vaatteet, jos ne on pestynä ja silitettynä pakattu säilytyslaatikoihin ja säilötty sisällä (vaatehuoneessa) ?

Muutamat mammat meinaa jo ruveta repelemään liitoksistaan. Koittakaahan vielä sinnitellä yhtenä kappaleena muutama viikko. Toivottavasti saatte lepäiltyä ja suppailut hellittää vielä hetkeksi.

Talvista viikonloppua kaikille! Toivottavasti kevät rupeaa sieltä kuitenkin pikkuhiljaa puskemaan läpi.

manteli ja Sulo 33+1
 
Kiitoksia naiset :hug: myötäelämisestä ;)

Katsoin nyt tuon Martinan ja Eskon synnytyspätkän. Jännä miten tulee omatkin synnytykset aina mielee, ehkä vielä enemmän kuin niistä "meille tuli vauva" sarjoista pitkälti varmaan johtuu kielestä(kin).
Olihan tuo aika herkkä pätkä, samoja ajatuksia kuin itselläkin (ja isällä) oli kun esikoista synnytti.
Ja joka ikinen kerta kun näen jonkun isän leikkaavan napanuoraa tulee mieleen se pieni huijaus jonka meinasin miehelleni siinä tilanteessa tehdä.. "au au au ku sattuu" -oli suunnitelmissa huutaa, mutta en sitten viitsinyt, mutta kun kerroin siitä niin totesi ukko että olisi varmaan mennyt täydestä läpi.

Kyllähän tänään kun katselin lounaalla niitä ihanan pikkuisia suloisia vastasyntyneitä niin tuli itsellekin voimakas tunne siitä että pian haluaa itsekin pikkuisen syliin (mutta ei liian pian), aina sen jotenkin unohtaa miten pieniä ne on ihan vastasyntyneenä.

Nyt kans pähkäilen pitäisikö nuo vauvan vaatteet pestä vai nakkaanko vaan laatikoihin.. periaatteessa puhtaathan ne on ja ei nyt niin kauaa ole laatikossa ollut. Toisaalta, tuossa odottaa melkoinen vuori jo pestyä muuta pyykkiä että joku viikkailis ne kaappeihin.. Jospa siis siirtäisi mahdollista pesu-urakkaa myöhemmäksi.

Mutta.. joo jospa menisi katselemaan vähän mitä syötäisiin tänään kun ukko tulee töistä..

KiiajaVille
 
Mää katoin kanssa nyt vasta ton Martinan ja Eskon synnytysjakson. En millään enää jaksa valvoa iltasin ni tallentava digipoksi pelastaa. Mikäli en olis raskaana, ei varmaan ois tullu katottua yhtäkään jaksoa tuosta, ku en voi sietää Martinaa ja sen naamataulua...Tai siis se antaa ittestään aina nii bimbon kuvan... Mutta osittain tuo ohjelma on muuttanu käsitystä siitä. Ainakin tämä synnytysjakso.
Kyllähän tuossa tuli niin mieleen omakin synnytys ja taas muistu mieleen mitä on menossa tekemään...

Täällähän on moni jo meinaamassa poksahtaa! :eek: Pitäkäähän pienoiset vielä masussa ja muistakaa levätä mahdollisimman paljon!
Monella onkin tänää ollu siivousurakka ja voi miten voikaan kaivata niinkin inhottavaa asiaa kun siivous. Tällähetkellä kun tekemiset saa olla minimissään, niin tekis mitä vain että sais tehdä. Tai voinhan minä tehdä, ei sillä, mutta musta tuntuu että sillä saisin vain paineet nostettua ja lääkärin uhkauksesta loppu ajaks sairaalaan ei innosta. Eli siivoukset saa jäädä miehelle sitten.

Mulla meinaa kyllä yrittää flunssa tulla. On jotenki tosi pökkyrä olo ollu koko päivän...inhottavaa...limaa valuu kurkkuun ja muutenkin on sellanen tosi nuhanen olo. Mut sitä onkin ilmeisesti liikkeellä, niin jokapuolella suomee =)

Nyt taidan uppoutuu kirjan pariin ja ottais vaikka päikkärit...

buam 30+2

*muoks* voi hiivatin hiivatti, äsken mitattaessa verenpaine 157/100
Saas nähdä tuleeko taas lähtö. Odottelen hetken ja mittaan uudelleen, vaikkakin tuo paine on tässä istuessa otettu ja ennen sitäkin ei mitään liikkumista, eli aikalailla lepopaine on.
Perkele sanon minä!
 
Jopas on uutisia! Toivottavasti paineet pysyvät kurissa, kutinat talttuvat lääkkeillä, supistukset pysyvät vielä joitakin viikkoja poissa ja muutenkin voitte kaikki mahdollisimman hyvin, ihan kotioloissa!!! :hug:
 
Hei kaikille, yksi harvemmin kirjoittelija aktivoituu...

Vihdoinkin alkoi odotettu äitiysloma! Olen tosin ollut sairaslomalla puolitoista viikkoa puutuneiden sormien takia.
Sairausloman takia pomo laittoi mut allekirjoittamaan jonkin sairaspäivärahahakemuksen ja päätös oli tietysti nega, kun kestää alle 9 päivää. Eikö vakituisesta työpaikasta 7 sairauslomapäivää kuulu maksaa ihan täyttä palkkaa?
Selitti myös jotain äitiysloman alun yhdeksästä omavastuupäivästä, joilta ei kai olisi palkkaa maksamassa, eihän tuo nyt noin voi mennä?
No näkee sitten mitä on maksanut, kun palkka tulee kuun alussa..

Jotenkin jäi tyhjä olo kun työt loppui, miten mä nyt saan ajan kulumaan? On suoraan sanottuna tylsää.

Katselin kanssa tuota Martiinan ja Eskon synnytys-jaksoa. ilman omaa raskautta mikään ei kyllä saisi minuakaan sitä katsomaan. Lähinnä olen ihmetellyt ettei mikään, mitä lukee tai katsoo, saa minua (ensisynnyttäjä) edes jännittämään synnytystä. Onkohan minussa jotain vikaa...

Whitney 34+4
 
Täällä kanssa seurailtiin eilen martinaa ja eskoa.. :) Täytyy katsoa koska se tulee uusintana, täytyy pyytää puolisoa katsomaan se myös.. :D

Mulla on pari päivää ollut alavatsa tosi kipeä :( Välillä tuntuukin että enemmän sattuisi istuessa.. Ehkä sellaista menkkamaista kipua.. Supistuksiakin ollu taas ihan kiitettävästi tänään ja paineen tunnetta sitten myös :/
Me ajateltiin huomenna pestä vauvalle petivaatteita ja käydä läpi kaikkia vaatteet mitä on tullut haalittua :D
Siitä tulikin mieleeni että kertokaas mulle että miksi pesette vauvan vaatteet etukäteen? Me on mietitty ettei pestäisi kun ei sille yksinkertasesti keksitä syytä että miksi jotkut niin tekevät.. Sen ymmärrän että petivaatteet ja pyyhkeet ja harsot pesee ennen käyttöön ottoa..
Mulla on yöunet muuttunut vieläkin lyhyemmiksi.. tai siis se mitä nukun kerrallaan, ennen nukuin n.3tuntia putkeen mutta kyllä se nyt on jo ihan 1-2 tuntia mitä kerrallaan saan nukuttua :/
Noh kyllä se tästä taas :) Kohta sitä vain ikävöi tätä raskausaikaa! :D


jastu ja vilperi 31+6
 
Pikaiseen jastulle tuosta pesemisestä:
Mä pesen kaikki uudet vaatteet ennen käyttöönottoa.. En siis pelkkiä vauvanvaatteita.. :)
Kankaissa kuitenkin kaikkea pölyä ym likaa, sekä ties mitä kemikaaleja (tästä mulla ei ole "tieteellistä näyttöä", omapää sanoo näin.. :LOL: ). Ja mikä pahinta kukavaan on voinut ties millä "visvasillasormillaan" näperöidä just sitä vaatetta... :LOL: :LOL:
Siis tässä mun henk.koht.hulluuteeni liittyvät pesu syyt.. :D

buamille kovasti paineenalennustuulta.. Täällä helsingissä kun ainakin tuuli niin ettei meinaa pystyssä pysyä.. Huh..!
Koita buam jaksaa!! :hug:

Muoks: Ainii Mirabelille piti kanssa jaksuja lähettää.. :hug:
Mullahan oli kanssa kaksosia odottaessa toi hepatogestoosi, ja on TOSI inhottava vaiva!
Pääsikö sulla arvot kovinkin korkeiksi kun jouduit sairaalaan? Mä en nimittäin joutunut muutakuin käymään ktg:ssä "harvase hetki" ja verikokeissa.
Tosin mulla lääkkeetkin tehos aika nopeasti, eikä arvot ihan pilvissä olleetkaan. Huomattiin siis "ajoissa".
 
Hei vaan pitkästä aikaa :)

Oon vähä jälessä lukemisessa, sivulla 20 oon nyt menossa.. Ei oikein kerkeä/jaksa lukea enää työpäivien jälkeen. Parin viikon päästä alkaa loma niin jos sitten pysyis ajan tasalla ja ehkä kirjoittelis useammin... (Jos mua nyt enää kukaan muistaakaan)

Semmosta tulin tässä välissä kyseleen ja palaan sitten sivulle 20 takaisin, että onko teille annettu ohjetta syödä raskauden loppupuolella maitohappobakteereita jos on atoopinen iho niin siitä ois sitte hyötyä lapselle jotenki..?? Ja jos joku syö niin mitä merkkiä syötte?

Eipä muuta :D

minä ja maha 30+2
 
Niin toivoisin Mä ja lapsetkin käytetään päivittäin Gefilusta, lähinnä kapselien ja mehun muodossa.

jastu Samasta syystä minäkin pesen ainakin kaikki vauvan vaatteet kuin Fantasticin ;) Onhan se kiva laittaa sitten puhtaat ja raikkaalta tuoksuvat vaatteet vaavin päälle :)

Hus pois kaikki korkeat paineet, supistukset, kutinat ym. kaikilta! :hug: Pysytäänhän kaikki vielä monta viikkoa kasassa ;)

-Niiskuneiti ja Julle 30+3-
 
jastu yhdyn Fantasticin kommentteihin.. Eli en kyllä halua laittaa kaupan hyllyltä otettua vaatetta suoraan vauvan herkälle iholle. Ainahan niihin jää jotain kemikaaleja tehtaalta ja juuri tuo että muut ihmiset ovat niitä myös kosketelleet tiesvaikka millaisilla käsillään. Kirpparivaatteet tietenkin pesen, vaikka selvästi haistaisikin että ovat pestyjä. Alussa muutenkin käytän hajustamattomia pesuaineita vauvanvaatteiden (ja välillä siis omienkin) pesuun. Esikoisen aikaan tais olla nestemäistä&hajustamatonta, nyt taitaa olla kaapissa omo sensitive.

Omassa kaapissa olleet vauvan vaatteet pesin niiltä osin, jotka ovat olleet lämpimässä varastossa. Niihin oli tullut sellainen tietty ummehtunut haju n 1½ vuodessa (vaikka siis varasto on alle 2v vanha ja todellakin lämmin). Ne, jotka oli vielä tytön kaapissa siirsin suoraan odottamaan käyttöä. Sain tänään pesu-urakan vaatteiden osalta päätökseen, vielä on lakanoita ja kirpparilta ostettu unipussi pesemättä. Ihan pienet vaateet (50-62cm) aion silittää, mutta muita en varmaankaan jaksa. Noita 56-62cm on ihan järjetön määrä :ashamed: . Mä en tajua mistä niitä on oikein niin paljon tullutkin :whistle: . Muita sitten saakin vielä ostaa, tosin 74cm housuja oli varmaankin kymmenkunta kappaletta :whistle:

Whitney en tiedä miten noi sairaslomajutut menee, mutta meillä kyllä saa ihan täyttä palkkaa vaikka olis vain 1 päivän saikulla. Työnantaja tosin on tays eli ts. kuntayhtymä.

Supistelijat/"paineilijat" nyt otatte kaikki ihan rauhallisesti! Kyllähän se ois vielä hyvä, että kaikkien vauvat vielä pysyisivät noin 2 viikkoa masussa, osalla vielä enemmänkin :hug:

Täällä herättiin viime yönä ensimmäistä kertaa vauvan melskaamiseen. Teki kyllä niin isoja pyörähdyksiä/venytteljä, ettei aiemmin ole kyllä sellaista tuntunut. Tänään sama jatkunut muutamaan otteeseen =) . Poikki/perätilassa tuntuu edelleen kuitenkin olevan, joten ehkäpä siellä yritetään kääntyä pää alaspäin B) (niin ainakin toivon).

saikulla oleva Poppeliini ja poju 31+1
 
Jastu Myös mä pesen kaikki vaatteet ennen käyttöä, samoista syistä kuin Niiskuneiti ja Fantastic ja Poppeliini.

Mä oon seurannut kans tota Martinaa ja Eskoo ja kyllä oon välillä nauranut täysillä niiden tappeluja yms.. Mut kyllä nyt tuli jotenkin sellanen tunne, että onhan ne ihan ihmisiä kun näki ton synnytysjakson! :D

Tänne rantautu sit tänään närästys! :x :kieh:
Koko päivän närästäny ja sit tajusin illalla pitsan syönnin jälkeen juoda lasillisen maitoo, niin se helpotti. Ja hain kyllä rennieekin apteekista, täytyy kohta viel sellanenkin napata meneen! Ja joo, tiedän ettei tee hyvää syödä esim pitsaa jos närästää..
Toivottavasti ei nyt ihan jokapäiväiseks vaivaks tuu!

Huomenna teatteriin ja syömään raflaan! :p

Katyana & NaNNa ? 30+1
 
Iltaa.

Sänkyä kohti oon menossa, mutt pikaseen tulin kirjottelee.

Onnittelut poksuville ja vielä kerran äippäloman aloittaneille, vaikka olisikin kotona ollu saikulla ennen sen alkua :) :flower:

Täällä alkaa olla aika jännät paikat. Niin moni joutuu ottamaan todella rauhallisesti ettei vauva tulisi maailmaan tai on jotain muuta "vaivaa". Tsemppiä nyt ettei ihan vielä kukaan lähtis synnyttämään.

Ollaan kateltu tota Martinaa ja Eskoa, vaikka typerä ohjelma onki. Tää viimesin jakso on vielä kattomatta ;)

Fantastic4 Et oo ainut jolla valmistelut kesken. Vaikka sänky ostettu sitä ei oo kasattu. Kaikki vauvan vaatteet pesemättä ja kaikki pieni vielä kaupassa (vaipat, rasvat, amme yms.) Sairaalakassi miettimättä ja tää tuleva vauvan huone edelleen tapetoimatta. Joten ihan alkutekijöissä täälläki :)

Muuten noista pesuaineista. Useimmat pesee hajustamattomilla pesuaineilla vauvan vaatteet (ite käytän sellasta muutenkin). Mutt kuinka moni on ostanu vauvanvaatteille näitä allergisten pesuaineta? Oon tässä pähkäilly niinki tyhmää asiaa, ett ostanko niille vaatteille herkän ihon ja muutenkin allergisten pesuainetta vai pesenkö vain tuolla hajusteettomalla millä omatkin vaatteet pestään? Käytättekö huuhteluainetta vauvan vaatteisiin? Ite en käytä huuhteluainetta, koska jotku materiaalithan kärsii sen käytöstä (vaatteiden ja pyyhkeiden).

|.) Huomenna ajattelinkin tyhjentää ton kaapin ja siirretään tää tietsikka tonne toiseen huoneeseen, kun oon kotonaki koko päivän. Sit kuha avokki herää yövuoron jäljiltä saapi repiä listat irti ja käydä hakemassa ruiskupullon, ett saapi kastella noi seinät. Saapi vaikuttaa yön yli nii lähtevät paremmin irti. Tavoite ois tän viikonlopun aikana saada tapetit pois seiniltä.

Oon ollu tänään kamalan kiukkunen. Saanu kilareita ihme asioista ja tiuskinu vaa. Ois kiva tietää miks vai jyllääkö muka hormoonit niin ettei itekää tiedä syytä kiukutteluun :(

Hmm..jäiköhän jotain olennaista kommentoimatta? No toivottavasti ei :)

Hyvää yötä piltit, nalle silmät sulkee... Huomiseen :wave:

JääKyynel ja Tuittu 33+3
 
Huomenta!

Jääkyynel, tarkotatko noita erisan, lv tms aineita? Mä pesen vauvan vaatteet niillä, samoin kun pojan vaatteet. Siitä syystä että musta ne jää jotenki paljon pehmeemmiksi ja miellyttävän tuntoisiksi. Tai siis oikeestaan kaikki meidän pyykit pestään erisanilla. Mutta siis vauvanakin pojan iho kesti kuitenkin pesua muullakin aineella. Ehkä voin pesuainetta käyttää muutakin kun noita, mut huuhteluaine on yleensä aina tuota erisania.

Eilisestä paineen noususta, paineet laski kuitenkin jossain vaiheessa iltaa. Soitin kyllä synnärille, mut odotin ensin että olin varmasti ollut rauhassa sen puolituntia, tekemättä mitään. Sain jäädä kotiin. Neuvolaan pitää olla yhteydessä maanantaina ja käydä siellä mittauttaan paineet. Tuokin on musta sinänsä pöljää, että pitää saada "virallisen ihmisen" tekemä mittaus, joka on kyllä aina sitten korkeempi entä kotona. Kuitenkin siinä tulee aina sitä jonkunlaista jännitystä...No samapa tuo. Käydää sit.

Muutapa tänne ei kuulukkaan, oli kyllä nii maan pirun huono yö viime yönä...koittaa jotenki tää päivä sit sinnitellä...Ei uloskaan pääse, kun sielläki pakkasta kovasti. Täällä -31 tällä hetkellä...
Sais noi pakkaset jo riittää, ei kivaa lainkaan!

Nyt aamupalaa väsään, on nälkä!

buam ja myy 30+3
 
JääKyynel Mä käytän ihan normi hajusteetonta pesuainetta sekä huuhteluainetta koko perheen pyykkeihin. Ehkä sit vasta ostaisin noita allergisten aineita jos tarve vaatis? En tiedä, mut ne on varmaan vähän kalliimpiakin??

Närästys jatku sit vielä yölläkin, mut aamulla ei enää onneks ollu! Nyt vaan täytyy vähän miettiä mitä suuhunsa pistää..

Nanna on köllötelly pari viikkoo jalat tonne oikeeseen kylkeen potkien, mut nyt yön aikana oli kääntyny toisinpäin. Tosin ei vieläkään kyllä oo pää alaspäin.. Oon jo ajatellu, et onko se siellä jumissa kun koko ajan samoinpäin köllöttelee? :LOL:

Valmistelut Meidän pinniksen piti tulla nyt näillä main, mut eilen tuli kirje, että sängyn saanti viivästyy maahantuojan takia :kieh: Tulee siis vasta maaliskuussa. Mut onneks ei nyt oo mikään kiire, kun vauva kumminkin nukkuu alkuun kehdossa, eikä toi vauvan huonekaan kyllä oo vielä valmis, ei edes oo vielä alotettu.. :ashamed: Miehellä on joka viikonloppu jotain ohjelmaa, niin ei oo kerenny alkaa tapetteja repiin. :/
Meilläkään ei oo vielä vaatteita pesty eikä hommattu noita kaikki pieniä tarvikkeita, tutit, vaipat yms.. Mut aattelin vaatteetkin vasta pestä sit kun vauvan huone on valmiina että saa ne sit suoraan laitettua lipastoon ettei tarvi enää laatikoihin pakata.

Tänään pääsee sinne teatteriin ja syömään, jee! Eikä tarvi edes ite maksaa mitään, kun miehen työpaikka maksaa kaiken! :D

Katyana & NaNNa ? 30+2
 
Huomenta.. vähän huonosti nukuttu yö taas takanapäin.. haluisin niin nukkua ees yhen yön sikeää unta mutta ei niin ei.. sen takia on jatkuvaa päänsärkyä ja en jaksa enään tehä oikein mitään kun olen niin väsynyt. (anteeksi valitus)
Näin unta että vauva oli syntynyt ja kolmen päivän vanha ja niin suloinen <3

supisteluja ja menkkasärkyä on nyt sit ollu lähes jatkuvasti.. ihmettelen kyllä jos ei mitään muutosta oo tapahtunut ma kun menen synnytystapa arvioon.. tietääkö joku miten se arvio tehään jne?

tiitu ja nella rv35+1
 
Huomenta täältäkin! Yö meni muuten ihan hyvin, mutta heräsin taas ihan järkyttävään lihaskramppiin, nyt oli onneksi toisessa pohkeessa kuin viimeksi. |O Itkuksihan se meni... :(

Ihan kuin vauva olisi vaihtanut asentoa, potkiskeli yölläkin aivan toiselle puolelle kuin aiemmin. Ehtiihän se vielä kääntyillä. :)

rv31+3
 

Yhteistyössä