Tuo postspinaalipäänsärky alkaa tavallisesti vasta noin vuorokausi selkäpuudutuksen jälkeen. On epiduraalissa tosi harvinainen, alle 1%, spinaalipuudutuksessa sen yleisyys on alle 8%. Yleensä se menee itsestään ohi muutamassa päivässä.Alkuperäinen kirjoittaja Katyana-87:Yeb Kerroit saaneesi jonkun päänsäryn/halvauksen epiduraalin jälkeen, voitko kertoa vähän tarkemmin?
Mä en just senkään takia halua epiduraalia, että siinä lähtee tunto ja kaikki ja voi aiheuttaa myös jotain "halvautumista".. Enkä myös halua katetria, yäk! :x
Mulla vaan ei ollutkaan "tyypilliset" oireet, eli pystyyn noustessa valtava päänsärky, eikä mulla oikeastaan ollut päänsärkyinen olo, olo oli aivan tokkurainen, en kyennyt vauvaa ollenkaan hoitamaan tai pitämään, onni onnettomuudessa että vauva oli silloin teholla.. Hyvä kun silmiäni kykenin välillä auki pitämään.. En pystynyt lähes ollenkaan liikuttamaan ylävartaloani jne. Mulla ei myöskään auttaneet mitkään särkylääkkeet, ei kyllä normaalistikaan auta. Kaiken tämän takia diagnoosia oli tosi vaikea saada ja kun mut lopulta vietiin leikkaussaliin ja laitettiin epiduraalitilaan omaa verta, olo loppui kuin seinään! Siihen asti ainoa josta sai vähääkään helpotusta oli kahvi Eli jos jollekin tämmöstä tulee niin paljon ja kofeiinia naamariin. Senkin kun olisin tiennyt, vasta anestesialääkäri joka veripaikan laittoi kertoi tästä. Semmosta siis, elämäni kauheinta aikaa kun en ollenkaan tiennyt mistä on kyse ja esikoinen teholla ja hänelläkin epäiltiin kaikenlaista. Nyt tiedän ja uskallan kyllä ottaa selkäpuudutteen uudestaankin jos tuntuu tarpeelliselta
Katetria ei kai epiduraalin takia laiteta? Ei mulle ainakaan, se taidetaan laittaa vain sektion yhteydessä? Tilastani huolimatta kykenin kyllä vessassa käymään
Onnea Hemmille, jastulle ja muille "lomailun" makuun päässeille Olkoonkin sitten sairaslomaa tai äitiyslomaa!
Mustakin on tosi kiva kuulla teidän harvemmin kirjottelevien kuulumisia :wave:
Ja tiitu87, mäkin ymmärrän kantasi ja pelkosi. Hyvä että koet saaneesi apua pelkopolilta :hug: Eihän sitä voi lähteä synnyttämään ja pelätä sitä kuollakseen!