**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Täällä myös on pidettävä päivittäin pikkuhousunsuojaa, kun on niin runsasta valkovuotoa. Taisi olla tammikuun alkua, kun minulla oli neuvolalääkäri, niin lääkärikin sisätutkimusta tehdessään totesi, että valkovuoto näkyy olevan runsasta, mutta se on kovin yleistä raskausaikana.
 
Valkovuotoa Täälläkin runsaasti ja ajoittain kellertävää ja hieman kokkareista. Mulla kyllä tulee hiivasta sellaiset oireet yleensä että niitä ei voi olla huomaamatta, etten kanssa ole hiivaksi laskenut :x

Liityn joukkoon jota väsyttää :wave: :LOL:

Ei ollut serkkulikka päässyt vielä tositoimiin mutta kivasti kuulemma supistaa vaikka vielä epäsäännöllisesti, eli mä jatkan jännäilyä :D
 
Buamin kuulumisia odotellaan täälläkin. Toivottavasti kaikki on hyvin. :heart:

Noista kantoliinoista vielä. Olen nyt taipunut sellaisen trikoisen liinan hankintaan. Yksi vanha tuttava lupasi tulla käymään liinan kanssa kylässä niin neuvoo sitomista ja muutenkin näen käytännössä liinailua. Sitten pitäisi vaan etsiä paikka josta ostaa tai tilata se liina.

Hemmille onnittelut lomailijoiden joukkoon siirtymisestä.

Heinekeeni Ei kai siinä ripulissa muuta kun pitää pitää huoli ettei pääse kuivumaan. Eli yrittää vaan saada nestettä pysymään sisällä ja jos näyttää pahalle niin sitten yhteyttä lekuriin.

Valkovuodosta
Täällä on mennyt jo kauan että joudun käyttämään koko ajan pikkuhousunsuojia, vuoto on kyllä ihan kamalan runsasta. Terkkari eilen kysyikin siitä että onko lisääntynyt. Kerroin että ei ole lisääntynyt kun on koko ajan ihan julmetusti. :D
Mullahan lääkäri epäili hiivatulehdusta tuossa pari viikkoa sitten, itse en kyllä sitä olisi edes epäillyt kerta vuoto ei ole sellaista mitä hiivatulehduksessa on ollut. Voihan se olla että tulee helposti jo noista pikkuhousunsuojistakin hiivatulehdus, mutta minkäs teet kun ei halua olla housut märkänäkään. :D

Lanfearille paranemisia! :hug:

Mulla oli viime yö aika tuskainen, tällä kertaa käsisäryn takia! Ihan uskomatonta mistä näitä vaivoja siunaantuu!! En tiedä ottiko kädet itteensä sitten eilisestä uimisesta vai autolla ajamisesta vai molemmista. Mutta valvoin käytännössä koko yön kun särki ja pakotti ihan julmetusti käsiä. Sellaista vähän hermosäryn tapaista. Ei auttanut yhtään mikään, otin sitten jo Panadoliakin kipuun mutta ei apua. Aamullakin vielä vähän särki, mutta nyt jo paremman tuntuiset, toivottavasti ei heti ala särkemään kun aion kohta heittäytyä hetkeksi päiväunille...

Taas muuten supistaa, noita kivuttomia supistuksia mutta ihan kivikova maha jälleen kerran. Ja nyt en tee mitään muuta kun istun läppäri jalkojen päällä ja naputtelen. :D

Mukavaa laskiaistiistaita! Taidan tänään jättää laskiaispullat syömättä ja teen marjamuffinsseja. Vasta sunnuntaina syötiin laskiaispullia, joten ei tee tänään mieli. :D

- Hapsiainen ja Herne 33+6
 
Mirabel Minun mielestä myös huonekaluliikkeissä myydään sitä täytettä. Niin no joo, onhan se Sotkakin huonekaluliike :LOL:

Valkovuotoa täälläkin tosin vaihtelevasti. Välillä enempi ja välillä vähenpi ja tuota kellertävääkin välillä ollu.

Mutt nyt syömään ja eväiden tekoon, että ehtii töihin.

JääKyynel ja Tuittu 33+0
 
Empuuu, mä kyselin oran kaukalosta kokemuksia ;) Täytyy vaan ettiä joku like mikä myy kun olis kiva plläistellä sitä ennen ostoa

valkovuodosta Sitä on mut toistaiseksi riittänyt pikkuhousujen vaihtaminen. Kellertävää täälläkin, ilman kutinoita.

Onnea lomalle päässeille ja poksujille!

Väsyä täälläkin, mut johtunee siitä et unet multa kadonnut radikaalisti ja yöllä heräilee muuten vaan, huoh.
No särkyjä on mut ei kai tässä oo vaihtoehtoja kun en keksi millä ne sais pois. Toivottavasti loppuvat siihen kun toukka tulee pois :) Seilailua ympäriinsä kämpässä niin ei oo yks paikka liian kauan rasituksella on siedetävä olotila.

Unico ja Toukka 29+4
 
:wave:
Empuuuko se "kaipaili" vähemmän kirjottelevien kuulumisia.. :)
En tiiä kuulunko joukkoon, mutta tunnustan olevani supersaamaton kirjoittamisen suhteen.. Lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta.... :ashamed:

Valkovuotoon on kommentoitava, että mulla oli kanssa melko mahtavaa kosteutta, ja niinhän sitten otettiin hiiva ym kokeet ja vasta viljelyssä ilmeni hiiva (mitä ikinä tarkoittaakaan.. ) Ja nyt hiivakuurin jälkeen on tasoittunut ihan normaaliksi, eli ei enää "lorise".. :D

Oma olo edelleen mitä mainioin, yhtenä iltana sitten mietinkin että mitähän kamalaa on tulossa kun tähän asti on menty ilman vaivoja... :eek: :$
Päässäni olen päätynyt ajatukseen että sectioon mennään ja taas se hirveä horkka ja tärinä päälle, tuskin toipuminenkaan sitten helposti sujuu.... :|
Jotenkin on kyllä rasittavaa kun ei voi kunnolla valmistautua tulevaan synnytykseen, siis eihän sitä koskaan voi suunnitella etukäteen mutta jotenkin olis helpompaa kun voisi jo nyt asennoitua vaikka siihen sectioon.. Tai jos saisinkin alakautta niin vähän edes suunnitella sitä kivunlievitystä jne..
Sinne homeopaatillekaan kun en "uskalla" varata aikaa, jos jääkin turhaksi ja käyttämättä sieltä saadut vinkit.. (lieko osin supersaita-minä.. ;) )
Kivunlievityksestä sen verran omalta kohdalta: ekalla kertaa sain epiduraalin useaan kertaan kun pitkittyi, oksitosiinilla silloinkin vahvistettiin laantuneita suppareita.. -> sectioonhan se päätyi.
Kakkosella piti saada spinaali mutta anestesialääkäri laittoikin epiduraalin, toimi ihan ok (siis vei kivut ) mutta taas jouduttiin lisäämään voimaa supistuksiin, tosin tässä kaikista vähiten ja ihan loppuvaiheessa. Tyttö syntyi siis alakautta, ponnistusvaiheessa ei enää tainnut olla mitään kivunlievitystä..
Tuplien synnytyksessä epiduraalilla varmisteltiin jo alusta alkaen mahdollinen sectio, ja kun muutenkin käynnistettiin supistukset sai taas lisä voimaa eikä edennyt loppuun asti vaan taas sectioon.
Siksi jos nyt saan synnyttää alakautta en halua käynnistystä, en epiduraalia/spinaalia, enkä oksitosiinia jos vaan suinkaan saan "päättää".. Tai ainakin mahdollisimman pitkälle ilman.. :)
Tosin uskottavastikaan ei muutenkaan käynnisteltäisi enää sectioarven takia.

Kipuiluista joku muukin (en enää muista ketä.. Sorry.. :ashamed: )mainitsi äitiysjoogan, itse kanssa teen iltaisin vanhojen vauvalehtien ohjeilla muutamaa liikettä ja ei tosiaan ole ollut selkäkipuja eikä liitoskipuja. (tai sitten tää kroppa on jo niin normitilassa raskausaikana ettei ymmärrä kipeytyä.. :LOL: :LOL: )

Ainoa mikä rasittaa on jo tää talvi.. Ihan kiva toisaalta, mutta... Hiki valuu kun saa pienet puettua ja sitten tulee ulkona kylmä.. Vaunuilla ei pääse kovin hyvin liikkumaan kun aurausjälki on mitä on ja tosiaan kun puskee kahta á 13kg sälliä + vissiin saman painoisia vaunuja eteenpäin...
Hävettää kun ei olla ulkona niin paljoa kuin voisi, ulkoiluunhan tää keli olis toki mitä mainioin. Muttakun mä en jaksa... :( :ashamed: :'(
Eli tulis jo kevät ja helpommat pukeutumiskelit.. :)

Vauvaveikkailuihin ehkä minäkin Maryleneä veikkaisin, vaikkakaan ei se kaksoisraskaus automaattisesti sitä sano että aikaisin syntyy.. :)
Tai sitten buam , vähän huolettaa kun ei ole kuulunut kuulumisia, toivottavasti kaikki hyvin! :heart: :hug: :heart: :hug:
 
Buam ainakin toiseen pinoon kirjoitti tänään päässeensä kotiin. :wave:

Fantastic4 Minähän se kaipailin. :D Varmasti monet käy lukemassa, mutta eivät aina kommentoi. Ja eipä siinä mitään, kunhan ei kenestäkään vaan tunnu, että ei saa kommentoida tai on jotenkin ulkopuolinen.

Mä kans mietin, että kun tämä raskaus on alun pahoinvoinnin jälkeen sujunut kivasti ja melko vaivatta, niin miten sitten synnytys menee. Todennäköisesti olen yhdessä osassa vielä rv42+, synnytys menee päin peetä ja mitähän vielä :D Toivottavasti ei.

rv30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Buam ainakin toiseen pinoon kirjoitti tänään päässeensä kotiin. :wave:

Fantastic4 Minähän se kaipailin. :D Varmasti monet käy lukemassa, mutta eivät aina kommentoi. Ja eipä siinä mitään, kunhan ei kenestäkään vaan tunnu, että ei saa kommentoida tai on jotenkin ulkopuolinen.
Juu, tosiaan itsellä on vaan saamattomuutta.. Ja jotenkin musta tuntuu että aina kun pääsen koneelle ja just kun meinaan kirjautua kirjottelemaan jotain joku tulee nykimään lahkeesta/ kuuluu huuto parvekkeelta / tms..
=)
Ehkä jos sais itseään niskasta kiinni.. :LOL:

Kiva muuten että "päivitit" buamin kuulumisia.. :flower:
Olihan se käytävä kurkkaamassa mistä pinosta löytyy.. ;)
 
Yeb Kerroit saaneesi jonkun päänsäryn/halvauksen epiduraalin jälkeen, voitko kertoa vähän tarkemmin?
Mä en just senkään takia halua epiduraalia, että siinä lähtee tunto ja kaikki ja voi aiheuttaa myös jotain "halvautumista".. :eek: Enkä myös halua katetria, yäk! :x

Mulla jäi kans suurin osa kiloista heti sairaalaan, ja melkein kaikki loput lähtikin sit imetyksellä, vaikka en edes imettäny kun 2kk. Ja mulla kyllä nousi aivan samantien maidot kun poika oli syntyny :D Oikeestaan maitoo alko tulla jo kun oltiin vielä kotona lähdössä sairaalaan.. Toivottavasti tälläkin kertaa nousis hyvin maito ja lähtis imetys hyvin käyntiin!
Samaa toivon teille kaikille! =)

Tänään ois sit tiedossa hernaria ja laskiaispullia, niinkuin monella muullakin.. :p

Katyana & NaNNa ? 29+4
 
Seuraava synnyttäjä -veikkaus.. Vaikku Buamista ei ole hetkeen kuulunut mitään niin voisin veikata että hän saa seuraavaksi vauvan kainaloonsa. Sitten Marylene =)
Pitäisikö laittaa aina veikkaukset kehiin kun uusi vauva on syntynyt?

nasumasunen oikein oiva vertauskuva tuo pottukattilan kiehuminen. Tällähetkelläkin mahassa möyritään oikein urakalla.

Imetys ei ole laihduttanut muakaan.. tai ehkä olisi laihduttanut kun olisi tajunnut lopettaa se älytön syöminen mihin sairaalassa tottui. Ehkä tällä kertaa sitten olen viisaampi.

Väsyttää myös täällä.. mutta vaikka väsyttää niin talviunet ei sen tään innosta kun tietää miten kipeeksi siitä liikaa makaamisesta tulee. Pikku torkkuja pitkin päivää.. tai edes yhdet n.vartin torkut niin jaksaa taas vähän eteenpäin.

Esikoisen kanssa käytiin viikonloppuna hammaspäivystyksessä paikkailemassa hampaita. Lauantaina laittoivat puuduteainetta siten että alahuulikin puutui ohjeeksi saatiin ettei saa huulta purra, mutta miten tuon 5v saa sen uskomaan = ei sitten mitenkään.
Lauantai iltana jo katottiin että huuli näyttää tosi pahalta, sunnuntaina hammaslääkäri oli samaa mieltä.
Mies ei muistanut sanoa tästä maanantai aamuna mitään kun vei neitiä hoitoon ja iltapäivällä sieltä jo soitettiin että mikähän neidin huulessa on kun tuntuu vaivaavan aika paljon.
Kerroin tilanteesta (ovat sen vuoksi huolissaan kun ajattelevat että tämä yksi rakkula huulessa olisi enterorokkoa mitä heillä on liikkeellä ) ja mistä johtuu ja asia oli mielestäni selvä.
Tänä aamuna vielä päiväkodin johtaja soittaa ja tiedustelee ollaanko käyty lääkärissä ettei vaan olisi enteroa.
Mutta uskoi kun sanoin että ei ole, vaan siitä puremisesta johtuva rakko.

Onhan se kiva että ovat huolissaan, mutta jotenkin väkisinkin, kiitos näiden hormoonien, tulee mieleen että ollaan nyt sitten huonoja vanhempia kun rakkula on suussa eikä olla niin huolestuneita asiasta.

Tästä muuten sitten varoittava esimerkki siitä että pitäkää huoli että kukaan ei käytä samaa lusikkaa vauvan / pienen lapsen kanssa!
Käytiin läpi tuota miksi ihmeessä hänellä niitä reikiä on, kun ei jatkuvasti napostella ja hampaatkin pestään 2 x päivässä. Harjaustekniikkakin oli lääkärin mukaan hyvä kun ei ollut näkyvää plakkia.
Ainut selitys oli tämä voimakas bakteeri altistus pienenä. (kiitos isovanhempien)

Hormonit, muuten teki melkein tepposen myöskin viikonloppuna kun lapset osallistui yhteisvastuu keräykseen ja saivat sen infolappusen.
Totesin vaan miehelle etten voi lukea noita kun itkettää.. "Tänäänkin liian moni lapsi vain leikkii syövänsä" tai "Tänäänkään ei kaikkia lapsia huudeta syömään" :headwall:

Mutta, välipala-aika!

KiiajaVille 33+4
 
Vaivat ovat alkaneet rantautua tännekin entistä vahvemmin. Ahdasta on varmaan osittain siksikin, ettei tuo masukki osaa päättää miten päin olisi. Eilen meinasi krampata toinen kylki kokonaan, kylkiluiden välit tuntuivat olevan täynnä puukkoja, hengittäminen tosi hankalaa. Bonuksena alavatsa kipuili ja toinen si-nivel sanoi työsopimuksensa irti. Onneksi yö on tehnyt tehtävänsä ja vain alavatsa tuntuu vieläkin hellältä (+"ässä" vähän kiukkuaa). Lisäksi niitä iskuja on tänään sadellut kohti rakkoa niin, että pissat meninaa tulla housuun kun oikein murjotaan.

Väsymystä täälläkin. En ole moneen yöhön nukkunut kunnolla. Uni ei tule tai on tosi pinnallista. Ja sitten tietysti esikoisen sairastelut yms veivaamiset tuovat tähän oman lisänsä. Onneksi tänäänkin on päivän lopussa yö ja uusi yritys edessä!

Liinan ostoa harkitsevat, jos saatte tutulta apua liinan kanssa tai muuten uskotte esim. netin ohjeilla hoksaavanne sidonnat, kannattaa harkita liinan ostamista käytettynä (mikäli ei itse halua/osaa/ehdi sitä pakertaa). Esim. huutiksessa on paljon erilaisia liinoja myynnissä ja osa uutta vastaavistakin selvästi halvemmalla kuin mitä liikkeessä uudet maksavat. Sitä kautta meillekin on seuraava liina tulossa. ;)

:hug: kaikille sitä tarvitseville!

Donu ja Pikkuinen 31+0
 
Käväisinpä sittenkin yksityisellä noista suppareista ja kappas, paikat oli pehmenneet. Tähän asti rastit on olleet "kiinteä" kohdassa. Gyne kuitenkin vähätteli asiaa sanoen että uudelleen synnyttyäjällä paikat ovat usein pehmeät. Eli näillä supistuksilla jotka ovat pehmentäneet paikat ei ole merkitystä? En oikein tajunnut. Eikö ne kuitenkin ole tehneet työtään siellä kuten pitääkin.

Sitten kiinnittymisestä. Kuulemma uudelleensynnyttäjillä vauva kiinnittyy vasta kun synnytys alkaa. Voisiko joku kommentoida tätä? Onko todella näin? Eli jos vedet menee niin mennään sairaalaan makuuasennossa aina jos on uudelleensynnyttäjä jotta napanuora ei liuskahda ulos? Hmm.. miksi tätä ei lue missään ohjeissa?

Vähän sekava olo jäi kieltämättä. Vauva painoi 2,5kg :heart:
 
Hellou leidiset!

Juu tosiaan kotiin pääsin viikonloppuna, mutta aika meni ensin perheen kanssa ollessa, lähinnä pojalla ollu tosi kova ikävä. Olihan tuolla miehelläkin tietty.
Raskausmyrkytystä ei edelleenkään ole todettu varsinaisesti, kun ei mikään muu oire ku verenpaineen nousu passaa siihen. Verenpaineet on saatu nyt pysymään suht normaalissa. Tosin lääkitys mulla on päällä siihen.

Myy on kasvanu kovasti ja maha alkaa jo painamaan "kivasti". Mutta nyt kun on aikaa tässä koneella oleskella niin meen lukeen muiden kuulumiset, onkin varmaan miljoona asiaa koluttavana läpi :D

KiiajaVille enkä synnytä!!!! ;)

buam ja myy 29+6
 
Heipsan kaikille! :)
Tää mamma olis sit äitiyslomalla tästä päivästä eteenpäin! Tuntuu aikas todella oudolta.. :D

Valkovuodosta juttua, itse olen myös käyttänyt pikkuhousunsuojaa jo pitkään ihan koko ajan.. ja kellertävää tai ehkä rusehtavaa ennemmin se vuoto on myös täällä.. Mutta hiivahan mulla tutkittiin ihan labrassa joku viikko sitten ettei sillon ainakaan sitä ollut..

Väsyttää ihan kiitettävästi myös täällä.. Mahakin alkanut painaan jo.. että kyllä se selvästi alkaa vauvan jo painamaan :)

Eipä tänne muuten ihmeitä.. sitä samaa eloa :)


jastu ja vilperi 31+3
 
Empuuu taisi pyyytää että vähemmän kirjottelevat kertois kuulummisia.. en tiiä kuulunko niiden joukkoon.. tuntuu ainakin että oon ollu aika hiljaa viimesen kuukauden..

Vointi on ihan ok.. vaikkain olen kauhen väsynyt kun en oo saanut nukuttua 1kk kunnolla.. ja tuntuu että voimat on ihan pois kun ei saa nukkua.. joudun käymään 1,5h välein vessassa ainakin.. jalat on turvonneet ja kipeät.. vauva on aika rauhallinen joten se välillä mietityttää.. neuvola vaihtui muuton takia ja torstaina on sit uus neuvola jossa on kylläkin sijainen kun se oma hoitaja on lomalla.

Sitten tulevana maanantaina on synnytystapa arviointi pelkopolin kautta.. mä en tiiä miten uskalla täällä siitä sanoa mutta jospa kukaan ei mua tuomitse kun kerron että täällä harkitsen vakavasti sektiota koska viime maaliskuussa oli todella ikävä keskeytynyt keskenmeno ja siitä tuli todella pahoja komplikaatioita verenvuodossa ja lääkäri käyttäyty niin että jäi paljon pelkoja joka vaikuttaa nyt synnyttämiseen.. joten sektio tuntuisi nyt paremmalta vaihtoehdolta kun haluan kuitenkin että vauvan syntyminen olisi iloinen asia eikä aiheuttais mulle kauheaa pelkoa jne..

mitäs muuta kertoisin.. olo on alkaut olemaan aika tukala.. ja haluisin vauvan jo syliin.. mutta jospa se tulevan kuukauden aikana syntyis <3

tiitu ja nella rv 34+4 :heart:
 
saamattomuutta mullakin välillä.. :ashamed:

huomasin tänään aamulla haalean linea negran kysyin mieheltä et huomaako sekin, ei siis oo mun kuvitelmaa :D

eilen illalla vauva oli selkeesti poikitain, pää oikeella vähän jalkoja alempana, mietin et joko se kääntyis pää alaspäin, mut ei.. :$ edelleen siis köllöttelee pää ylöspäin, eilen varmaan vähän vain yritti ja mietti kääntymistä :D

potkut tuntuu hyvin, eilen vauva säikäytti miehen ku mies silitteli masua niin yhtäkkiä tuli oikeen mojova potku miehen käteen :D

oma olo iltasin varsinkin tosiaan huomaa olevansa raskaana, välillä on tosi hankalaa.. mulla on häpyluu välillä tosi kipee ja iltasin välillä jopa hankala hengittää kun maha painaa. sohvallakaan ei meinaa oikeen hyvää asentoa löytää.. :ashamed: :(
 
Katayana mulla oli ekassa epiduraali eikä mulle mitään katetria oo laitettu... ja toka meni kohdunkaulan puudutteilla ja ilman puudutetta ponnari..nyt aion ottaa epiduraalin taas jos vaan mahd.

nappasimpa tuossa kuvan masustani...


Toivottavasti onnistuu!

Väsymys juu täälläkin |O yöt on melkosta kukkumista ja pyörimistä...ja sit kun saa nukuttua niin ukko kuorsaa tai lapset "örveltää"... huoh...

Buam hyvä et kaikki kunnossa :) :hug:

KiijaVille juu mä ootan kans niitä sairaalan eväitä ja sitä jääkaapille kävelyä :LOL: heh...en oo voinu kyllä ruokapuolesta moittia siellä..toisin kun jyväskylän ks:n ruokia on moitittu..itellä niistä ei kokemusta ...

pittääköhän sitä alkaa letun paistoon :p

nasum ja napero 30+2 :heart:
 
tiitu :hug: ikävä jos sulle jäi pahat pelot synnyttämiseen :hug:
Sun täytyy vaan puhua niille siitä sektiosta ja myös tästä lääkäristä ettei se vaan pääse sua hoitamaan enää...siihenhän voi itse vaikuttaa! kaameaa jos aikuiset ihmiset ei osaa tuollasisessa muutenkin ikävässä tilanteessa olla kunnolla... :|
Jaksamisia!
 
Mukava lukea myös harvemmin kirjoittelevien kuulumisia!!! :)

Hyvä, että buam ei ole vielä jakautunut ja on päässyt kotiin! Jospa ne paineet pysyisivät kurissa lääkityksellä. Ehdin jo miettiä onko pikkuinen putkahtanut maailmaan...

tiitu tosi kurja juttu, että sinulla on ikäviä kokemuksia aiheuttamassa synnytyspelkoa. Toivottavasti tilanteeseen löytyy sellainen ratkaisu, jonka kanssa sinun on hyvä olla. Olet varmasti pyöritellyt asiaa paljon mielessäsi ja myös pohtinut sitä mikä synnytyksessä eniten pelottaa. Jospa pelkopolilla saisit purettua asiaa lisää ja riittävästi tietoa eri vaihtoehdoista.
 
Sapfo terkka on sanonut samaa, että välttämättä uudelleen synnyttäjällä ei vauva kiinnity ollenkaan. Mutta muistaakseni että sen jälkeen kun vauva on laskeutunut ja tiedetään miten päin hän majailee kohdussa, eli toivottavaa olisi että pää alaspäin niin mitään älytöntä kiirettä ei olisi.

Buam :D joo, hyvältähän tuo jo kuulostaa että olet päässyt kotiin eikä raskausmyrkytystä ole todettu.

tiitu87 en mä ainakaan tuomitse :hug: luin tuolta mitäs nyt? palstan puolella yhtä ketjua ja ei voi kuin ihmetellä joidenkin kommenteja ns. pelko sektiosta.
Eihän se äidin stressikään ole hyväksi vauvalle joten mitä kevyemmin mielin synnytykseen voi mennä niin eiköhän se ole kaikkien etu.

Jaahas, kone täytyy luovuttaa miekkoselle, ja mun vuoro vahtia lapsia kun meinaa olla hieman levotonta taas tuo yöunille nukahtaminen..

KiiajaVille
 
tiitu87 Toivottelen parempia yöunia sinulle, vaikka eipä taida nämä virtuaalitoivotukset mitään auttaa. :hug: Toivottavasti saat apua synnytyspelkoon ja löydätte parhaan mahdollisen tavan saattaa vauva maailmaan. :)

marjutti86 Sulla taitaa olla oikea linea negra, toisin kuin mikä mulla oli. Nähtiin se miehen kanssa kumpikin, mutta se katosi. :whistle: Oltiin ihan varmoja, että se ei ole painauma, mutta näköjään oli.

nasumasunen ja muutkin kuvia laittaneet, oikein kivoja massuja! =)

Mä huusin huuto.netistä sängyn vauvalle. B) Tämmöisen paitsi että hintaa tuli 55e. Vois vielä katsella hoitopöytää...

http://www.iskukoti.fi/IskuASP/iskukoti.nsf/sp?open&cid=makuuhuone&screen=productdatascreen&id=89BB291514C8A5C5C2257287003E38F5

rv30+6
 
kiitos kaikille ihanista ja kannustavista kommenteista :heart:

Olen siis käynyt pelkopolilla nyt nelisen kertaa juttelemassa ja se ens viikon käynti on sitten viides.. Sen jälkeen kun kätilö toissa kertana sanoi että "muista että kukaan ei sua pakota synnyttämään alakautta." Se helpotti oloa.. siis kun itsekkin tajusin asian.
Pää asia kuitenkin on että vauva ja minä voidaan hyvin ja että vauvan syntymästä jäisi mukavat muistot loppupeleissä.
Lääkäri joka mua hoiti silloin vuos sitten maaliskuussa ei ole onneks koko talossa enään töissä siitä otin selvää ajoissa..sekin helpottaa mieltä.

Uskon että tulevaisuudessa jos se mulle suodaan niin synnyttäisinkin ala kautta mutta keskenmenosta aiheutuneet traumat ja pelot ovat liian hyvässä muistissa nytten jonka vasta tajusin raskauden puolessavälissä..

Kiitos kun kukaan ei täällä meidän sivulla mua tuomitse tästä sektío asiassa.. <3

nasumasunen ihana masu sulla ! :)
 

Yhteistyössä