:wave:
Empuuuko se "kaipaili" vähemmän kirjottelevien kuulumisia..
En tiiä kuulunko joukkoon, mutta tunnustan olevani supersaamaton kirjoittamisen suhteen.. Lukemassa käyn kyllä päivittäin, mutta.... :ashamed:
Valkovuotoon on kommentoitava, että mulla oli kanssa melko mahtavaa kosteutta, ja niinhän sitten otettiin hiiva ym kokeet ja vasta viljelyssä ilmeni hiiva (mitä ikinä tarkoittaakaan.. ) Ja nyt hiivakuurin jälkeen on tasoittunut ihan normaaliksi, eli ei enää "lorise"..
Oma olo edelleen mitä mainioin, yhtenä iltana sitten mietinkin että mitähän kamalaa on tulossa kun tähän asti on menty ilman vaivoja...
:$
Päässäni olen päätynyt ajatukseen että sectioon mennään ja taas se hirveä horkka ja tärinä päälle, tuskin toipuminenkaan sitten helposti sujuu.... :|
Jotenkin on kyllä rasittavaa kun ei voi kunnolla valmistautua tulevaan synnytykseen, siis eihän sitä koskaan voi suunnitella etukäteen mutta jotenkin olis helpompaa kun voisi jo nyt asennoitua vaikka siihen sectioon.. Tai jos saisinkin alakautta niin vähän edes suunnitella sitä kivunlievitystä jne..
Sinne homeopaatillekaan kun en "uskalla" varata aikaa, jos jääkin turhaksi ja käyttämättä sieltä saadut vinkit.. (lieko osin supersaita-minä..
)
Kivunlievityksestä sen verran omalta kohdalta: ekalla kertaa sain epiduraalin useaan kertaan kun pitkittyi, oksitosiinilla silloinkin vahvistettiin laantuneita suppareita.. -> sectioonhan se päätyi.
Kakkosella piti saada spinaali mutta anestesialääkäri laittoikin epiduraalin, toimi ihan ok (siis vei kivut ) mutta taas jouduttiin lisäämään voimaa supistuksiin, tosin tässä kaikista vähiten ja ihan loppuvaiheessa. Tyttö syntyi siis alakautta, ponnistusvaiheessa ei enää tainnut olla mitään kivunlievitystä..
Tuplien synnytyksessä epiduraalilla varmisteltiin jo alusta alkaen mahdollinen sectio, ja kun muutenkin käynnistettiin supistukset sai taas lisä voimaa eikä edennyt loppuun asti vaan taas sectioon.
Siksi jos nyt saan synnyttää alakautta en halua käynnistystä, en epiduraalia/spinaalia, enkä oksitosiinia jos vaan suinkaan saan "päättää".. Tai ainakin mahdollisimman pitkälle ilman..
Tosin uskottavastikaan ei muutenkaan käynnisteltäisi enää sectioarven takia.
Kipuiluista joku muukin (en enää muista ketä.. Sorry.. :ashamed: )mainitsi äitiysjoogan, itse kanssa teen iltaisin vanhojen vauvalehtien ohjeilla muutamaa liikettä ja ei tosiaan ole ollut selkäkipuja eikä liitoskipuja. (tai sitten tää kroppa on jo niin normitilassa raskausaikana ettei ymmärrä kipeytyä..
)
Ainoa mikä rasittaa on jo tää talvi.. Ihan kiva toisaalta, mutta... Hiki valuu kun saa pienet puettua ja sitten tulee ulkona kylmä.. Vaunuilla ei pääse kovin hyvin liikkumaan kun aurausjälki on mitä on ja tosiaan kun puskee kahta á 13kg sälliä + vissiin saman painoisia vaunuja eteenpäin...
Hävettää kun ei olla ulkona niin paljoa kuin voisi, ulkoiluunhan tää keli olis toki mitä mainioin. Muttakun mä en jaksa...
:ashamed: :'(
Eli tulis jo kevät ja helpommat pukeutumiskelit..
Vauvaveikkailuihin ehkä minäkin
Maryleneä veikkaisin, vaikkakaan ei se kaksoisraskaus automaattisesti sitä sano että aikaisin syntyy..
Tai sitten
buam , vähän huolettaa kun ei ole kuulunut kuulumisia, toivottavasti kaikki hyvin! :heart: :hug: :heart: :hug: