Tuosta
ammeesta olette keskustelleet. Mä olisin ollut ehkä halukas testaamaan ammetta synnytyksessä, mutta eihän täällä ole moista mahdollisuutta.
Lanfear Voi ei, toivotaan että tulokset tulee pian ja selviää mistä on kyse. Mä en ole varma mutta muistelen jotain että herpes voisi olla jotenkin elimistössä pidempään ja sitten puhjeta jossain vaiheessa rakkuloihin...? Äh, en tiedä siitä, niin en viitsi enempää tässä pohtia.
Vihlomiset "Kiva" kuulla etten ole ainoa noiden vihlaisujen kanssa. Kuuluvat asiaan, niin terkkarikin sanoi aamulla kun kävin neuvolassa.
Hankinnoista Meiltä puuttuisi oikeastaan enää vain vanna, ehkä joku vaipparoskis ja sitten mahdollisesti sitteri. Ja sitten varmaankin joudutaan hommaamaan vielä joku lipasto että saadaan kamoja mahtumaan. Pienet tilat niin joutuu vähän soveltamaan.
Sitten varmastikin tullaan hankkimaan korvakuumemittari, joka on ollut jo muutenkin hankintalistalla. Pinnasänky on edelleen porukoilla säilössä, ehkä se tässä lähiviikkoina kiikutetaan kotia ja kasataankin se sitten jo valmiiksi niin saadaan katsottua miten tavarat lähtevät mahtumaan.
Sitten vielä
omaa napaa aamun neuvolakäynnin osalta. Kopsaan tekstin suoraan tuolta toisesta keskustelusta, laiskana kun en jaksa naputella uudestaan samoja juttuja.
Olipahan melkoinen neuvolakäynti. Voin sanoa että jäi kyllä niin TURHA olo siitä!!
No keskusteltiin eka vähän synnytyksestä, tai no mä kerroin etten pelkää enkä jännitä että oikeastaan vaan odotan sitä. Sitten terkkari kertoi imetyksestä ja antoi jotain opuksia imetykseen liittyen.
Sitten tajusin kysyä sitä sairaalan esitietolomaketta ja totta tosiaan, sehän oli vaan unohtanut antaa mulle moisen. En olisi siis koskaan saanut sitä jos en olisi itse kysynyt. Tuli vaan tuo asia esille siellä synnytysvalmennuksessa.
No sitten katottiin verenpaineet, paino, sydänäänet ja sf-mitta. Näitä en nyt ulkoa muista kun tulin pyörähtämään juuri porukoilla.
Kuitenkaan hemoglobiinia ei mitattu nyt kun se on mitattu kolme viikkoa sitten. Musta vähän jännä... Sitten loppuraskauden lääkärineuvolaa ei ole mulla ollenkaan, kerta olen käynyt pari viikkoa sitten ylimääräisellä lääkärikäynnillä ja kaikki on ollut ok.
No sitten vielä kun raskaus kuitenkin edennyt ihan suht ok, niin ei neuvolakäyntejä tartte olla kun noin parin viikon välein loppuun asti. Eli nyt seuraava käynti maaliskuun alussa ja sitten vielä pari käyntiä ennen laskettua aikaa.
No painosta sain vähän sanomista tai ei vielä sanomista vaan huomautti, että pitäis syödä enempi. Käyrä ei ole noussut tasaisesti nyt, tai noussut on mutta ilmeisesti vähän liian vähän. Pitäis siis syödä enempi. Sf-mitta oli muistaakseni 30,5. Painoa tullut lähtöpainosta pikkaisen reilu 5 kiloa, tosin lähtöpainostahan multa tipahti 6 kiloa alkuraskaudessa, että oon mä raskauden aikana kerryttänyt 11 kiloa painoa.
Sitten terkkari suositteli liikkumaan enemmän. Kuulemma pienet kivut kävelyssä ei haittaa.
Ja uimassakin voin käydä niin kauan kuin lapsivedet menee. Aiemmin mulle sanottiin että viikolle 36 asti saa uida.
Jäi siis jotenkin outo olo koko käynnistä...
- Hapsiainen ja Herne 33+5