Pitäähän minunkin lisätä kommenttia BabyBjörnin rintarepusta. Tuli meille esikoisen aikana lainaan sukulaisilta. En ole huonoselkäinen, mutta jaksoin siinä kanta juuri 7kg painoon asti, ja alkaen jostain 3kk iästä sai vauvan ok asentoon. Eli käytännössä melko lyhyt käyttöikä. En silloin tiennyt, että ei ole lonkillekaan hyväksi.
Kakkosen aikana käytin eniten pitkä (5,2m?) trikooliinaa, sitominen ei ollut parin harjoittelukerran jälkeen mikään ongelma. Opin tosiaan vaan yhden sidonnan (kietaisuristi2?) ja sillä pärjäsi erinomaisesti. Myöhemmin ostin jonkun kantopussin (MAyaWrap?), eli sellainen pikaversio, joka laitetaan vaan olan yli, en käyttänyt kovin paljon, mutta nyt se on lainassa ja kuulemma todella paljon käytetty. Sitten lapsen ollessa n.9kk tuntui, että trikooliina venyy jo liikaa, ja ostin kudotun liinan, siinä kannoin pääasiallisesti lonkalla. Olimme muutaman päivän Tukholmassa, kivaa oli kuljettaa rattaissa kaikki matkatavarat kun lapsi oli vaan liinassa. Ja kaiken huipuksi oli vielä kantoreppu Patapum (aika vastaava kuin Ergo, vähän halvempi taisi olla) ja siinä kantoi mies yli2v lasta jonkun verran. N
Nyt olen ompelemassa itse 5m trikooliinan, saa halvemmalla. Muut kantovälineet onkin kaikki tallessa ja odottavat käyttäjää.
Tänään POKSUN 34+0 ja se tarkoittaa myös sitä, että tämän viikon jälkeen annetaan syntyä vauvan jos käynnistyy eikä tarvi enää keuhkojen kypsyttelyyn kortisonia. Yritän silti vielä pari viikkoa pysyä kasassa, parempi olisi. Supistelut onkin suhteellisen rauhallisia niin saikulla pötkötelleen, edellisellä kerralla olin niihin aikoihin jo osastolla ennenaikaisuuden uhan takia.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Mirabel 34+0