Heips!
Feles, onnea hyvistä uutisista!
Yeb, pyydä ihmeessä sitä pissan tutkimista!
Buam, :hug:
KiiajaVille: tarkistin ja kyseessä on
Valioravinnon valmistama Mammatee, ohessa linkki: http://www.tamroshop.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=2018521
Tosi pahaa litkua. Mä muistelen myös, että kotikalja ja alkoholi yleensäkin sai maidon virtaamaan vuolaasti. Siinä on vain se huono puoli, että eihän alkoholin vaikutuksen alaisena pysty imettämään. Minä pidin senkin suhteen tarkkaa linjaa esikoisesta, että jos yhdenkin otin, piti sen olla poistunut elimistöstä, ennen kuin imetin. Ehkä mä olen vähän ylivainoharhainen, mutta kuitenkin..
Te, joilla on jo lapsia. Ovatko teidän miehet suhtautuneet yhtä suurella innolla tämän toisen / kolmannen tms. lapsen odotukseen, kuin ensimmäisen? Minulla mies odotti esikoista varmaan yhtä innokkaasti kuin minä ja huomioi koko ajan, missä vaiheessa raskautta olen ja mitä tapahtuu. Nyt tuntuu, ettei hän juurikaan huomioi koko raskaana oloani. Tai no kyllä hän hieroo ja tekee paljon muutakin, mutta silti jostain minulle on tullut tuollainen tunne..
Empuu kyseli, onko vauva näyttänyt jo heti pienenä jommalta kummalta vanhemmaltaan. Meidän tyttö näytti syntyessään aivan miehen kopiolta: mustat paksut hiukset, tummahko iho, tummat silmät, miehen piirteet. Nyt kasvaessaan tyttö on alkanut näyttääkin sitten koko ajan enemmän minulta: hiukset ovat vaalentuneet (ollen edelleen melko tummat), kihartuneet, silmät ovat muuttuneet vihreiksi, kuten minulla (miehellä ruskeat). Tosin monet sanovat, että riippuu aivan päivästä, kummalta tyttö näyttää, eli kai hänessä molempien piirteitä on.
Kävin tänään
neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Tuohon oikealla ylävatsassa / selässä olevaan keihäskipuun terkka ei osannut oikein sanoa mitään, kun se ei selvästikään ole närästystä eikä myöskään raskausmyrkytykseen liittyvää, kun paineet olivat matalalla. Hän arvioi, voisiko olla, että vauva välillä painaa jotenkin sappea tai maksaa ja siitä aiheutuu nämä kivut. Minä kun olen kohtuu lyhyt, niin tuossa mahassakin on vähemmän tilaa pystysuunnassa. Terkka käski kokeilla olla kivun tullessa esim. kontallaan, jolloin vauva ikään kuin roikkuisi eikä painaisi. Jos tämä ei auta, niin sitten pitää tutkia tarkemmin esim. ylävatsaultralla. Sf-mitta minulla huitelee muuten taas omilla käyrillään yläkäyrän yläpuolella ollen nyt 32cm.
Toivottavasti se ei enteile isoa lasta, sillä silloin alakautta synnytys ei onnistu.
Seuraava käynti onkin sitten 1,5vk päästä pelkopolilla, jossa on myös lääkäri. Tästä 2vk eteenpäin onkin tasan 35+0 ja neuvolalääkäri + kokoarvio. Hieman on alkanut nyt pelottaa, että miten tuo vauva saadaan ulos, kun pelkään sektiota, mutta alatiesynnytyskin saattaa olla mahdoton. Pelottaa myös se, miten mun selän käy, kun esikoisen synnytyksessä se välilevy repesi.
No, kai se vauva sieltä kuitenkin jotenkin saadaan ulos..
Nyt nukkumaan.
Piipa rv 31+2