**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Jastu joo Lansinohia voi käyttää, melkeinpä mihin vaan. Aika paksua tatinaa on ja pieni tuubi maksaakin "kivasti", en tosin muista hintaa. Paksuuden takia on tosi riittoisaakin. Bepanthenia meinaan itse ostaa tuon lisäksi, se ehkä levittyy paremmin vauvan iholle, jos tarvetta rasvailuun on. Olen noita rasvoja ostanut kavereille, kun heillä on ollut vauvakutsuja. Mistä tulikin mieleen, että oletteko muut olleet vauvakutsuilla? Mulle ja veljen vaimolle viimeks pidettiin yhteiset mun siskon ja veljen vaimon serkun toimesta ja oli tosi kivat kyllä! Parilla muilla kutsuilla olen ollut ja on ollut kivaa. Hyvää syömistä nyyttärimeiningillä, lahjoja tulevalle äidille/vauvalle, sukupuolen arvoitus-leikkejä ym. Ei lainkaan niin Amerikan meininkiä, mitä alkuun ajattelin =)

Chiq mäkin tilasin tuolta Nalle Nöttösiä ja tuon Pehmo-Nallen. Ihanaa materiaalia! Lisäksi sain kummipojan käyttämättömiksi jääneet äp:n ImseVimset. Parit Muumivaipat ostin, kun sain -70% alesta (kuori ja sisus).

Feles Ihanaa, että tulokset normaalit! Ja onnea tytöntylleröstä :heart:

Nyt lähden lenkille, pakko saada päivän ulkoiluannos =)
 
Vauvakutsuista En ole ikinä ollut mutta vähänkö olis kiva olla ja ihanaa jos itselleni joku sellaiset järjestäisi! :)

Siru Eli lansinohilla (kauhee ku pitää aina tarkistaa kirjotinko tuon oikein :D ) ja bepanthenilla pärjää.. Mihin tällanen sinkkivoide on sitten tarkoitettu? Johonkin vaippa juttuihin käsittääkseni sekin.. Luoja kun näitä pitää todella olla niin joka lähtöön kaikenlaista tavaraa siis :mad:
 
Naisjuuri, harmi kun en muista sen oikeeta nimeä..
Siis pehmentää kohdunsuuta ja valmistelee tulevaa koitosta varten. Toimii jotenkin niin että "huomaamatta" avautuu valmiiksi..
Mun pitää siitä vielä kysellä vähän tarkemmin..

Rasvat vauvalle varmasti riittää se mikä tulee äitiyspakkauksessa. Meillä on jäänyt käyttämättä kun vauvaiässä lapsilla on ollut iho todella hyvä eikä ole kuivunut.
Nyt tytöillä on atooppista ihottumaa aika ajoin ja heitä rasvaillaan, poikaa ei ole taidettu rasvailla muulla kuin aurinkorasvalla
Bebanthen varmasti paras pikkuisen peppuun, vaikka meillä myöskin sinkkivoidetta käytetään.
Sinkkivoide on juurikin pepun punoitukseen, vaippaihottumaan. Taitaa toimia siten eritavalla että viilentää ihoa, mitä taas bebanthen ei tee.

Talkkia on tullut käytettyä sitten sitäkin enemmän. Apteekista on taidettu ostaa, tai sitten Pirkan talkkia. Natusanissa on aika paljon hajusteita, olen huomannut.

Rintapumppu ehdoton mulla. Olisin pulassa ja varmasti iskisi joku tukos jos ei pumppua olisi käytössä.
Nyt katselen Huudosta niitä, ei niin haittaa vaikka olisi käytettykin kunhan on vaan semmoinen mikä kestää.
Omani kun myin keväällä pois.. kun se 3 lasta piti olla meille tarpeeksi.

Itkuhälytin on myöskin niitä ehdottomia. Asutaan omakotitalossa eikä tuosta terassilta itkut sisälle kuulu. Ja kun vielä kuulun itse näihin "lapsen on parasta nukkua päikkärit ulkona" -ihmisiin niin.. Philipsin karvalakki malli toimii vieläkin moitteettomasti esikoisen vauva-ajoilta lähtien.

Lansinohille on ainakin Citymarketissa Ainun vastaava rasva, taitaa olla hiukkasen edullisempikin ja ainakin koostumukseltaan vastaava.

Esikoisen tarhasta tuli vaihteeksi ilmoituslappusta. Vatsatautia ja enterorokkoa liikkeellä runsaasti.
Toivottavasti jonkun ihmeen kaupalla säästymme noilta taudeilta. Kerran on ollut entero meillä ja esikoinen kerran vatsataudissa, muut lapset on siltä säästynyt.
Toivotaan että hyvä onni jatkuu.
Silloin kun sikainfluenssa oli pahimmillaan yhtenä päivänä oli kaikki tarhalaiset poissa. Tosin osa varmaan "muuten vaan" kuten meidän lapsi, mutta kuitenkin.
Onneksi on mahdollisuus sairastaa ja ennen kaikkea toipua kunnolla kun olen kotona.

 
Mikään rasva-arsenaali ei ole mun mielestä tarpeen, joku Bepanthen tai vastaava on riittävä vauvan pepulle ja mahdollisiin rinnanpään haavaumiin (meillä taitaa olla jotain Bevita tms nimistä, on helpommassa tuubissa ja mun mielestä parempi koostumus -> makuasioita), ja ite käytän sitä huulirasvana. Sinkkivoidetta tarvitaan kait jos on tosi paha vaippaihottuma. Noin muutoin ei vauvan ihoa kannata rasvata, jos on hyvä -> iho alkaa vaan turhan takia vaatimaan sitä rasvausta, jos esim. kylvyn jälkeen "varmuuden vuoksi" hölvää.

Talkkia en ole ostanut, ne on yleensä hajustettuja, eikä minusta ole hyvä asia vauvan iholle hajusteita lätkiä. Olen käyttänyt perunajauhoa, jos on ollut tarvetta -> toimii varsin hyvin.

Rintapumppua en ole ikinä tarvinnut (kolme pitkää imetystä ), olen varmaan ennenkin maininnut. Eli mun mielestä sitä ei kannata etukäteen hommata, kun ei voi tietää tarviiko vai ei. Pahimpia pakotuksia olen joskus lypsänyt käsin, ite en haluaisi pumpulla mennä sotkemaan sitä imetyksen kysynnän ja tarjonnan lakia. *Eli jos pumppaat liikoja maitoja pois, niin tissihän luulee että sitä tarvitaan enemmän ja niin joudut taas pumppaamaan sitä pois ja kierrehän siitä syntyy...*

Vauvakutsuilla en ole ikinä ollut, tuskinpa niitä harrastetaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella :whistle: Mun mielestä muutenkin vähän jenkkimeininkiä... Ei sillä etteikö voisi olla kivaakin, en vaan näe, että kukaan täällä sellaisia järjestäisi.

Feles suuret onnittelut hyvistä tuloksista ja tyttölupauksesta :flower: =)
 
Pikainen kommentointi vielä näin illalla.

Rintapumppu osoittautui minulla lähes tarpeettomaksi. Maitoa ei tullut niin paljoa ylimääräistä, että olisin sitä montaakaan kertaa käyttänyt. Enemmän taisin käyttää maidonkerääjiä, siis kerääjä toisessa rinnassa, mistä imetin, kun toisesta valui silloin maitoa tosi paljon. Ja joskus ns. lypsin puhtailla käsillä itse suoraan pulloon, jos rinnat tuntuivat täydeltä - minulle sopi se paremmin. Mutta mistä sitä tietää, miten nyt kakkosen kohdalla menee.

Esikoisen aikaan en käyttänyt homeopaattisia tuotteita, mutta ostin luontaistuotekaupasta jotain "mammateetä" tms. Sen piti auttaa maidon nousemiseen ja määrään ja kyllä niin mielestäni olikin. Tee ei kyllä ollut mitään kaikkein parhaimman makuista..Olikohan tuo ollut Frantsilan, en ole aivan varma (en jaksa nyt googlettaa).

Yeb, onpa omituista, ettei pissaasi ole katsottu. Minä kyllä varmaan jo huomauttaisin asiasta, kun on sillä sen verran paljon merkitystä esim. raskausmyrkytyksenkin huomaamisen kannalta.

Minä valittelin jo aiemmin sitä keihäsmäistä ylävatsakipua oikealla, joka säteilee myös selkään. Olin tänään yhteydessä neuvolaan ja terkka passitti mut saman tien huomenna näytille, että tarkistetaan ainakin verenpaine ja pissa, ettei raskausmyrkytystä ole kehittämässä. Esikoisesta oli siis tuo sama vaiva ja silloin tutkittiin sappikivet, joita ei kuitenkaan ollut. En sitten tiedä, voiko ns. sappisora olla näkymättä ultrassa. Närästystä tuo ei liene, kun en ole huomannut sen yhteyttä ruokaan ja se on ollut välillä heti aamusta. No, huomenna olen ehkä hieman viisaampi tai sitten jatkan näissä kivuissa kitumista. :(

Nyt telkkarin ääreen rentoutumaan. Eilen ja tänään on ollut myös kipeitä supistuksia ja nyt lisäksi pukkasi kunnon flunssan päälle, kauhea yskä, limaa ja kuumetta. Ei kiva. :(

Piipa rv 31+2



 
Pakko oli vieläkin tulla kommentoimaan, että mähän en asu pääkaupunkiseudulla, että kyllä vauvakutsuja muuallakin järkätään :D Ja olivat tosiaan oikein positiivinen yllätys, ennen mulle ja veljen vaimolle järkättyjä kutsuja en ollut ollut, sen jälkeen on sitten nuo muutamat olleet. Lahjat on olleet ihan "Suomen tyyliin", jotain pientä tosiaan äidille tai vauvalle. Yhdelle kaverille järjestettiin porukan kanssa, kun oli pienen lapsen kanssa kotosalla ja odotti seuraavaa, lähinnä oli sellainen kaveriporukalla rentoutuminen hänelle; syömistä ja yhdessäoloa.

Mäkin olen talkin sijaan käyttänyt perunajauhoja sen muutaman kerran, kun ollut tarvetta. Ja turhaa rasvaamista tosiaan kannattaa välttää, ettei pienen iho totu. Meillä on ollut nuo Lansinoh ja Bepanthen ja hyvin ollaan pärjätty.

Nyt tv:tä hetkeksi katsomaan, miehen yövuorot onneks tältä viikolta ohi, niin pääsee sen viekkuun nukkumaan :heart:
 
Feles onnittelut hyvistä uutisista :hug: Nyt voit rauhassa odotella tyttöä syntyväksi :D
Rasvoistasinkkivoidetta on meillä käytetty vaippaihottumaan. Isommilla lapsilla sinkkivoide on helpottanut esim. nokkosen polttamia kesäaikaan. Eipä me olla hirveästi etukäteen erilaisia voiteita hamstrattu vaan ollaan sitten tarpeen mukaan niitä osteltu :D Tuo lansinoh on ollut ihan ensi viikkoina kovassa käytössä kun rinnat on alkuun kovilla imetyksen kanssa :D
Rintapumppu on ollut ihan ehdoton sillä maitoa on tullut reippaasti. Etenkin silloin oli tarpeellinen kun tuo nyt 2v oli vauva kun hän alkoi nukkua 10h yössä parin viikon iässä eikä tissit kestäneet noin pitkää syöttöväliä. Pakko oli nousta aamuyöstä lypsämään, mikä toisaalta harmitti kun vauva olisi antanut nukkua mutta tissit ei :whistle: Mutta tämäkin on sellainen ostos joka kannattaa jättää siihen että näkee onko itsellä tarvetta vai ei :D
Vauvakutsuja ei ole ollut eikä taida nytkään tulla :D En ole itsekään koskaan sellaisissa ollut joten kokemusta ei ole..
Itkuhälytin löytyy, mutta todella vähäistä on meillä sen käyttö ollut.

Onko kenelläkään muulla ollut sellaista ilkeää kipua tuolla vatsan sivulla/nivusissa? Kipu muistuttaa sellaista lihaspistoa jota usein penskana oli jos tuli juostua kovasti. Tänään oli päivällä tällaista kipuilua joka kesti suhteellisen kauan eikä siihen auttanut edes asennonvaihto |O Onneksi helpotti aikaa myöden, mutta olihan ilkeää.. Tätä on ollut aiemminkin mutta ei ihan näin pitkäkestoisena..

MaMa ja kutonen 30+6 :heart:
 
Feles Hieno homma! :flower:

Näin synnytysunen viime yönä. Olin jostain syystä äitini kanssa siinä tilanteessa, hän yritti soittaa ambulanssia mulle, mutta kukaan ei vastannut puhelimeen. Olin vähän paniikissa, koska napanuora pullahti hetkeksi ulos, meni onneksi takaisin sisään (eilisen jutut tuli uneen mukaan) :D Vauva syntyi tosi nopeasti ja täysin kivuttomasti. Mulla oli pitkä ja löysä paita päällä, vauva pullahti paidan sisälle "reppuun" synnyttyään. Oli hyvin pikkuinen. :heart: Jostain syystä samassa rytäkässä sain syliini kissanpennun, pitelin sitä ja vauvaa paljaan tissin edessä odottaen, kumpi imee eka. :snotty: Poksumisen kunniaksi tuommoinen uni.

rv30+0 :heart:
 
Piipa75 Olisko ollut Vauvan ilo nimistä yrttiteetä. Ei todellakaan mitään herkkua.
Maidon saa nousemaan myös esim. kotikaljalla ;)

Empuuu hauska uni.. tuli heti mieleen tuosta kissanpennusta kun "jotain nettivideoissa" käytiin läpi YouTubesta löytyviä villeimpiä videoita ja siinä oli yksi kiinalainen nainen joka imetti kissaa.
Jos olet sen nähnyt niin olisiko siitä tullut toinen vaikutus uneen.

Mulla on surkea olo. Nuhaa, mutta ei onneksi kuumetta.
Eilenkin nukuin pikku päikkärit mutta silti oli olo kuin olisi jyrän alle jäänyt. Nytkin särkee silmiä ja päätä juuri tuosta oikean silmän yläpuolelta.
Ei kivaa.

Puistoon kuitenkin olisi mentävä että saa raitista ilmaa itse ja lapsukaiset. Poitsukin odottaa kuin kuuta nousevaa puistoilua kun tänään on makkaranpaisto päivä.

Sitten pitäisi taas vähän siivota, esikoisen tarhakaveri tulee illalla käymään joten ihan sekaisin ei talon tarvittis olla. Vaikka sanoihan tuo neiti eilen että kyllä kaverillakin oli ollut vähän sotkuista, joten mitään kamalaa paniikkia tuosta ei kannata ottaa.

KiiajaVille
 
KiiajaVille - tutkin omapäisesti netistä asiaa ja varasin ajan Sofianovaan
http://www.sofianova.fi/index.php?pageid=1

Lääkärikeskus jossa käytetään myös pehmeämpiä hoitotapoja modernin lääketieteen rinnalla. Innostuin totaalisesti tästä homeopatiasta synnytyksen auttajana :D Kuulemma Kättärillä toimii jo homeopaatti-kätilö, Jorvista en tiedä. Joka tapauksessa mitä netistä luin kokemuksia niin äidit on saaneet apua juuri paikkojen pehmittämiseen la tienoilla sekä avautumis- ja ponnistusvaiheen nopeuttamiseen, kivunlievitykseen ja minimoimaan verenhukkaa. En usko että tuosta ainakaan haittaa on. En luota sairaalan kivunlievitykseen josta en ole saanut oikeastaan mitään apua. Ehkä siis homeopatia auttaisi =)

 
rasvoista munkaan mielestä niitä ei kannata hamstraamaan alkaa...meillä on riittäny hyvin pakkauksen rasvat ja sitten oon sairaalasta saanu sitä "nännirasvaa" mukaan pikkukippoon...sitä lampaalle haisevaa ;D nimet hukassa :whistle:
meil on käytetty sinkkivoidetta ja talkkia jos pylly punottaa ja erisania tuli pakkauksessa viimes niin sekin lähes käyttämättä.

Kotikaljan juoja täällä kans...pitää laittaa panimo taas pystyyn kun neitokainen päättää syntyä...jelppiny ihan kivasti. Mun kaksoispikkuveljet kun aikonaan synty niin äiti joi sitä litra tolkulla ja sai maidon riittämään..et suosittelen!

KiiajaVille kohdun suun pehmittäjää/avaavaa hommaa mulle tarvis kyllä... :D mulla on menny molemmat raskaudet yliajalle...eka 15 päivää ja toka 9 päivää yli |O

raskausmyrkytys unohdin eilen mainita siitä kun mullekin tätsy suositteli et kävisin mittauttaa itsepalvelussa verenpainetta kun alkanu nuo alapaineet olla hiukan kohollaan...ja turvotusta on myös. ekassa kun oli epäily myrkytyksestä. :(
nyt siis jos tullee ylämaha kipua tai on päänsärkyjä niin pitää soittaa heti neuvolaan... :/ toivottavasti ei tarvis noita enää alkaa stressaamaan...plaah.
Nytkin sormet on kaameat nakit :| :ashamed: :snotty:
no seuraillaan tilannetta..

nyt täytyy jatkaa aamun hommeleita :)

nasum ja napero 29+3 :heart:
 
Yeb
Feles, onnittelut lopullisista tuloksista ja tyttövahvistuksesta :heart:

Piipa, tosiaan ihmetyttää tuo ei pissaa tarkisteta.. Täytyy muistaa seuraavalla kerralla mainita siitä. Hemoglobiinin mittauskin pitää täällä kuulemma oikein itse pyytää |O

Unohdinkin eilen kysyä onko täällä muita joilla on jatkuvia harjoitussuppareita? Siis tunnissa tulee useita. Kivuttomia ovat, lähinnä tukalan tuntuisia ja tulevat tosiaan todella helposti. Ei tarvi kun nousta tuolilta tai eilenkin kun neuvolantäti räpylöi vatsaa niin heti supisteli. En muista esikoisesta tämmöistä olleen. Ja onkohan ne jotain liitoskipuja tai vastaavaa kun nivusissa tuntuu rauhallisenkin kävelyn jälkeen ja varsinkin iltaisin on niin raihnainen olo että :whistle: Tämmöstäkään en edellisestä muista..

Ihanan aurinkoista päivää kaikille :)

Yeb 32+4
 
Empuuulla hauska uni :LOL: .

Rintapumppua ei kannata ostaa, ennen kuin näkee mahdollisen tarpeen. Sähkökäyttöiset on ihan kohtalaisen hyvän hintaisia. Eri asia sitten, jos saa jostain lainaan sen vekottimen. Itse en esikoisen aikana tarvinnut lainkaan. Maitoa tuli sopivasti. Ainoastaan maidon noustessa pari päivää synnytyksen jälkeen rinnat oli hiukan piukeat mutta käsin sain lypsettyä sen ylimääräisen pois. Maidonkerääjillä sain hyvin jemmamaidot pakastimeen, kuten Piipakin kertoi.

Rasvoista esikoisella käytin Bepanthenia (sitä punaista eli rasvaisempaa) pahimpiin punoituksiin ja sinkkivoidetta vaippaihottumaan. Liikaa ei tosiaankaan kannata läträillä rasvan kanssa, ettei iho rupea sitä vaatimaan jatkuvasti.

Omaa napaa: eilen illalla vääntäydyin sauvakävelylenkille ja tunnin lenkin aikana tuli kymmenkunta supistusta. Ei mitään kipeitä tai pitkäkestoisia, mutta vauhtia piti heti himmailla. En muista että esikoista odottaessa olisi vielä tässä vaiheessa suppaillut urheillessa tai muutenkaan.

manteli ja Sulo 31+6 (11 työpäivää äippälomaan)
 
Feles, onnea hyvistä uutisista!

MaMa mulla oli yks päivä nivuskipua siis kun yritti liikkeell nii meinas jalka lähteä alta ja sattu ihan pirusti, se oli sen päivän tosin iltaa kohden jo helpotti

Onnea poksujille!

Mitäs muita vinkkejä sit siihen maidon nousuun, kun tuo tee ja kotikalja (joka on multa kielletty)? Ja sitä teetä sai alkaa litkimään jo ennen synnytystä?

Täällä tukonen edelleen, no meneepä se loma näinkin... Olishan se kiva virittää loput kamat valmiimmaksi. No toivottavasti ehtii. Kaupungilla vaan pitäs käydä asioita hoitamassa vielä, toivottavasti on loppuviikolla parempi kunto.

Unico ja Toukka 28+5
 
Yeb Mulla on noita jatkuvia harjotussuppareita. On ollut levossakin ja tulee kyllä oikeastaan koko ajan. Niiden takiahan kävin jo lääkärissäkin joku aika sitten, mutta eivät olleet aihettaneet mitään. Sitten noiden sekaan alkoi tulla vähän jo kivuliaitakin supistuksia ja taas kävin lääkärissä ja kaikki oli ok. Nyt on kivuliaat jääny ja jäljellä tosiaan taas jatkuvat harkkasupparit.

Feles
onnittelut hyvistä uutisista ja tyttövahvistuksesta! :heart:

Täällä on nyt sitten mies flunssassa. Tuli kesken työpäivän kotia pärskimään. Taitaa olla sama tauti mikä mulla oli viikonloppuna. :(
Ihan kiva että mulla on nyt jotain seuraa päivän aikana, mutta arvatkaas osaanko tehdä yhtään mitään kun tuo on kotona. :LOL: Sotkee tän mun päivärytmin, ai minkä rytmin?? :D

Mutta nyt toppavaatteet päälle ja pienelle ulkoilulle. Omakaan olo ei vielä ole täysin terve, mutta pienelle kävelylle uskaltaudun kyllä ja sitten jatkan vauvanvaatteiden pesuprojektin parissa.

- Hapsiainen ja Herne 33+0 POKS!
 
olen käynyt lukemassa välillä juttujanne :) Mutta kohta lähdettävä kun 11.30 on tytön hammasneuvola sitten kl. 13.00 on mun neuvola et ihan mukava ku samassa rakennuksessa ettei tarvii rampata ees takas missään ku sama odottaa siellä sit.

nyt valmistauduttava kun just syötiin. otettava kaikki tarvittavat mukaan ku pitää käydä kaupassakin. tulen kertomaan kuulumiset myöhemmin.. :wave:
 
Feles Onnea hienoista uutisista! :flower:

Unico Tuolla aiemmin jo kirjotinkin, että mulla maidonnousuun on auttanut herukkamehu. Aion sitä jo sairaalakassiinkin pakata, niin saa heti synnytyksen jälkeen alkaa juomaan :)

Kertokaas muuten, että mistä menkkamainen vatsasärky taas johtuikaan...? Noloa näin kolmannen odottajana kysyä, mutta ei sitä kaikkea voi muistaa :whistle: Mulla oli koko eilisen päivän sellaista jomotusta ja jo sitä edeltävänä yönäkin vähäsen... Varmaankin johtui siitä, kun maanantaina tuli koko piha kolattua ja meillä ei ihan pieni piha ole...

Nyt syömään, kun pojat tuolla jo huutelee :wave:

-Niiskuneiti ja Julle 29+1-
 
Nyt alkoi taas näppis pelittää :) Läppärin paras paikka ei ehkä tosiaan oo sohvapöydällä mistä 3-v, juoksee ohi monta kertaa päivässä ja saattaa vahingossa kompastua johtoon ja tiputtaa koko koneen.... :ashamed:

Rasvoista Mä oon kanssa sitä mieltä että ihan bebanthen ja joku perusvoide riittää. Mä ite ostin poikaa oottaessa esim. sinkkivoidetta ja kun ei mitään vaippaihottumia tullut niin jäi käyttämättä. Talkkia ostin ja sitä on vieläkin sama purkki olemassa, joten ei hirveesti tullut sitäkään käytettyä. Täytyypä muuten katsoa että onko se vielä käyttökelpoista... :whistle:

Rintapumppua en oo hommannut, oon lypsänyt käsin sen minkä on tarvinnut. Ja ei varmaan tosiaan kannatakkaan ostaa ennenkuin tietää että tarviiko oikeesti.

Unista Tässä raskaudessa en oo nähnyt seksi enkä synnytys unia vielä, mutta esikoista oottaessa noita seksiunia näin kyllä ;)

Neuvolakäynneistä Mulla on ollut siis neuvolakäyntejä ja tutkimuksia ihan saman verran kuin esikoisestakin, eli täällä ei karsita sen takia että on esim. uudelleen synnyttäjä niinkuin jossain saatetaan tehdä. (eli kerran kuussa, kahden viikon välein, lääkäri käynti jokaisella kolmanneksella, np+rakenne ultrat) Mutta todella kummallista ettei esim. pissaa tai hemoglopiinia tutkita tai sisätutkimusta tehdä :eek: :eek:
http://www.helistin.fi/?page=9415038&id=7070422 tuossa oli mun mielestä tälleen nopeella selauksella hyvä linkki :)

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. :)

Hilipatuinen rv 32+jotain
 
huimaileepi täällä :/
ykskaks alkoi huimaamaan ihan törkeenä...ja olo muutenkin hatara...
Olin menossa laitamaan pitsaa uuniin niin ei muuta kun pöydäst kiinni kun päässä heittää...ihan outo fiilis.. :(

mullakin on vähän väliä sellasta menkkajuilintaa...kaippa se jotain suppailua on...ihmeesti tuntuu vaan selän puolella enemmän..
 
Itkuhälärit on pojan vauva-ajoilta vielä tallessa ja on meille hyvinkin tarpeelliset kapistukset! :)

Feles Onnittelut hyvistä uutisista! =)

Yeb Mulla on ollut tosi paljon harkkasuppareita, niinkuin sullakin. Ei tarvi kuin nousta tuolilta tai vaan maata sohvalla niin jo suppailee. Eivät oo siis kivuliaita, mut välillä jotenkin henkeekin ahdistaa ja tuntuu että tuolla rinnassa/kurkussa puristaa jokin.. :eek:
Ja joo, totakin on, että liikkumisen jälkeen tuolla alapäässä tuntuu sellaselta kummalta. Jomottaa ja jotenkin pakottaa alapäätä.. :(
Mullakaan ei viime raskaudessa tälläsiä ollut!

Mun tanssikavereilla oli eilen hauskaa reeneissä, kun nauroivat mulle, kun mun sykemittari piipitti koko ajan, jopa pelkkää lihankuntoo tehdessä :LOL:
Ois varmaan aika alkaa ottaa hiukan rauhallisemmin? Millään en vaan vielä haluis luopua harrastuksista ja sit vaan "löhöillä" ja lihoo.. :ashamed:

Katyana & Nanna ? 28+6
 
neuvolassa käyty, kaikki ok. tosin terkkari ehdottelee sairaslomalle jäämistä ja sen miettimistä et pitäskö jäädä. No se on hankala päätös kun välillä jaksaa ihan hyvin koko päivän ja välillä se 2 tuntia ja kaikkea siitä välistä huoh. No täytyy miettiä.

Mistä syystä täällä on jääty sairaslomalle? Mikä on hyväksyttävää? Ettei jää sellanen olo jos nyt vielä olisin sittenkin jaksanut. Oliskin helppoa kun joku pystys sanomaan mitä tuleva tuo ja miten päivät menee.
 
Äitipolilla käyty tänään. Sokerijutut niin kunnossa, ettei tarvitse kuin joka toinen aamu mitata paastosokeri =) . Eli tällä hetkellä ei ole insuliinin aloituksen vaaraa, jos sokerit pysyy suunnilleen näissä lukemissa. Noin 2 viikkoa kai ne voi vielä huonontua (viikoilla 28-32), mutta jos/kun tiukkaa linjaa pidän niin hyvin pitäis mennä. Vauva painoi vain 1,2kg (ala- ja keskikäyrän puolessavälissä ) ja vatsanympärys oli myös alle keskiarvojen (diabeetikoilla sitä kai seurataan tarkemmin kuin koko kokoa). Eli tällä hetkellä ei ole pelkoa jättivauvasta. Syömisistä (ts. millä tasolla sokerit on) paljon kiinni miten tulee kasvamaan viimeiset 10 viikkoa. Seuraava kontrolli on noin 5 viikon päästä ja sitten vielä noin 37 ja 39-40, eli uskallan luottaa siihen että sitä kokoa todellakin seurataan, kun ei perustu vain yhteen mittaukseen =) . Ai niin, ja kohdunsuu oli sormelle auki.

Unico itse jäin esikoisesta supistelujen takia saikulle rv 26+1. Tässä raskaudessa oon vielä siis töissä, mutta ens maanantaina taitaa tää mamma pyytää saikkulapun terkalta (ollaan sovittu neuvolalääkärin kanssa että kun tuntuu siltä niin sitä pyydän). Ei nää harkkasupistukset ja iso masu tunnu kovin kivalta hoitotyössä..

Yeb täällä kans yksi jota supistelee :wave: . Harkkasupistuksia taitaa olla, ei kipeitä mutta napakoita on.

Poppeliini ja poju 29+6 (huomenna poksuu :heart: )
 

Yhteistyössä