**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

dodiin neuvolareissu tehty.
29+5
pissa ok.

paino 56.2 (tuossa taitaa virhe olla ku tääl kotona punnitsin ni 54,8kg ilman toppahousuja) +840g
RR: 116/67
kohdunpohjan korkeus: 27

sydänsykkeet + 158
liikkeet: +
vauva: raivotarjonnassa

täällä pitäis siivouspuuhiin ryhtyä mut jotenki tuntuu et ei jaksa mut pakkohan se on siivota ku kohta on taas viikonloppu ja ensviikolla on vielä enemmän pakko siivota ja leipoo esikoisen synttäriä varten.

tosiaan seuraava neukku 22.2 :) sitä odotellessa et sinne ei enää pitkä aika. mut nyt ryhdyttävä siivouspuuhiin.
 
poppeliini, sepä se kun ei supistele, mut muuten särkee lonkkia, nivusia, mahaa ja selkää. Nin ei osaa päättää et mitä tekee kun ei koko ajan särje ja melkein koko ajan pystyy kävelemäänkin suht hyvin.
 
Saikulle jäämisestä Mun mielestä kannattaa ottaa se saikku vastaan jos sitä tarjotaan. Ei sitä kannata miettiä, että onko tää sellainen päivä että jaksaa vai onko ihan puhki jonkun päivän jälkeen. Kivempi se on ottaa rauhallisesti ja valmistautua vauvan tuloon kaikessa rauhassa ja olla levännyt kun vauva syntyy. =)

 
Unico Mä jäin saikulle supistusten takia (rv 31+6), tai oikeastaan sen takia kun töissä istuminen selvästi aiheutti niitä ja muutenkin aiheutti kipua ja tuskaa mulle. Olisin ollut valmis pyytämään saikkua myös siihen mun väsymykseen jos en olisi tuolla kertaa vielä lappua saanut. Turha sitä on kärvistellä töissä kerta mahdollisuus annetaan jäädä sieltä aiemmin pois. Pystyypähän valmistautumaan vauvan tuloon ihan kaikessa rauhassa.
Itse olin ainakin niin puhki työpäivien jälkeen ettei siinä ollut enää mitään mieltä kun en jaksanut kotona tehdä yhtään mitään ja kärvistelin vaan vaivojeni kanssa.
Kyllä siis nuo sun säryt on mun mielestä jo ihan hyvä "syy" jäädä pois töistä.

Mulla ois muuten ens ma seuraava neuvola. Mitenkähän mä muistan mennä sinne, tai paremminkin mitenkähän herään sinne kun se on 8.15 ja mähän oon nyt lomalaisena nukkunut kymmeneen. :LOL:

- Hapsiainen
 
Äitipolilla käyty kontrollissa, vauveli hyvin kasvanut eikä merkkiä anemiasta (jota siis noi veriryhmävasta-aineet voi aiheuttaa) =) Painoarvio tällä hetkellä 2180 g, alkaa olla jo ihan kivan kokoinen beibi (menee siinä keskikäyrän yläpuolella)! Seuraava kontrolli jo parin viikon päästä ja sen jälkeen kai rv 36, että saahan tuolla ravata... tarviikohan mun neuvolassa sitten juuri käydäkään :whistle: Lääkäri sanoi, että vaikka nyt näyttääkin oikein hyvältä, niin mahdollisuus on, että käynnistellään kuitenkin ennen laskettua aikaa. Kävin sitten ostamassa vähän 56 kokoisia vaatteita lisää, ihan 50 en viitsinyt sitten kuitenkaan ostaa, jos sitten mennäänkin melkein loppuun asti... Sehän se on kun ei voi tietää :/

Puhuttiin tuossa miehen kanssa hankinnoista, ja nyt mulla taas mietityttää noi tuplarattaat :whistle: Ikäeroa näille pienimmille siis tulossa 1v10kk. Mies sitten sanoi, että minä saan päättää nämä asiat, kun minähän se arkea täällä pyöritän - hän sitten miettii ruohonleikkurit ja tällaiset :D Että voipi olla että ne tuplat sitten kuitenkin tulee hankittua... saas nähdä.

Kukahan se edellisellä sivulla puhui alavatsan lihaspistoksen kaltaisesta tunteesta (en muista kun luin siitä aikaisemmin :ashamed: ) Mula oli edellisessä raskaudessa yksi kohdunkannatin aika kireä (neukkatäti siis tunnustellessaan tälla lailla huomautti) ja sitä kohtaa mulla joskus aina sitten kiristi/ahdisti kuten lihaspistoksessa. Lepo auttoi siihen, mutta monesti tuli kesken kävelyn ja sitten joutui himmailemaan rajusti, kun ei se siinä menossa tietenkään hävinnyt. Nyt ei ole ollut tuota kuin yhden kerran, olisko se kannatin jotenkin löystynyt :LOL: Mutta tosiaan siis mulla oli kyse tuosta kannattimesta, kävellessä ja pystyssähän se joutuu kovemmille.

Nyt iltapalaa isommille laittamaan :wave:

stoppis 32+1
 
merkkailen vain täältä sairaalasta kännykällä.
joten en alkanu lueskeleen listaa olleskaan, mut edelleen yhdessä kasassa ollaan ja vauvakin voi hyvin.
odottelen tässä huomista kovasti kun paineet laskussa niin, että voi olla että pääsen kotilomalle ainakin tässä loppuviikosta.
Mutta silloin lisää mikäli pääsen. =)

jaksuja kaikille!

toivottelee buam poksuen! 29+0
 
Buam Miten multa on mennyt ohi, että olet edelleen sairaalassa? Luulin että pääsit jo pois. :ashamed: Onneksi voitte vauvan kanssa hyvin. :hug:

Täällä maha venyy ja väsyttää. Arpia tulee mahaan lisää vaan. |O

rv30+0
 
Buam iso :hug: toivottavasti ne paineet laskis ja pääsisit kotiin...Kauanko olet siellä sairaalassa ollut?
(.) Töissä olin.Selkä kipeä.huimausta edelleen.Ja vauva koittaa kai vatsanahkasta tulla läpi.Siinäpä tärkeimmät.

Hemmi ja Masu-Ukko 32+1
 
buam :hug: Jospa tilanne muuttuisi paremmaksi ja pääsisit kotiin. Ja masukki voisi turvallisesti jatkaa kasvuaan mahassa.

Rasvoista meillä esikoisella on ollut käytössä lähinnä bepanthen vaippa-alueen punotuksissa (+talkki) ja muuten on käytetty öljyä jos iho on ollut kuiva. Talvisin esikoisella on kovin kuiva iho (minulla samaa ongelmaa ja miehellä myös) ja öljy on ollut hyvä apu siihen ongelmaan. Tosi kuiviin kohtiin on laitettu yöksi Tummelia. Sitä tulee itsekin käytettyä käsirasvana.

(.) Täällä sairastaminen jatkuu, nyt jo mies niistää. Katsotaan säästynkö taudilta vai käykö pöpö koko perheen läpi...

Donu ja Pikkuinen 30+jotain
 
Taitaa aika monella olla jotain flunssanpoikasta? Paranemisia. :hug: Minulla on taas tämä tukkoisuus tullut kehiin, siinä samassa verta tulee vähän niistäessä.

Te, joilla on ennestään lapsia, onko lapsi näyttänyt jo ihan vauvana enemmän jommalta kummalta vanhemmista, onko ollut piirteitä molemmilta jne.? :)

Plööh, huomenna olisi 10h työpäivä normaalin 8,5 tunnin sijaan. Puoli seitsemään asti istun siinä aulassa, eikä varmasti mitään tapahdu. |O
 
Buam Toivottavasti vointi paranee ja pääset pian kotiin. :hug:

Onko teillä kellään kokemuksia kantoliinoista? Olisko sellainen hyvä hankinta? Kertokaa kokemuksia jos jollain sellainen on ollut käytössä. Ja mistä sellaista kannattais esim. tilata?

Nyt ei tämän enempää, vaan painun katsomaan telkkaria.

- Hapsiainen
 
Heips!

Feles, onnea hyvistä uutisista!
Yeb, pyydä ihmeessä sitä pissan tutkimista!
Buam, :hug:

KiiajaVille: tarkistin ja kyseessä on Valioravinnon valmistama Mammatee, ohessa linkki: http://www.tamroshop.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=2018521
Tosi pahaa litkua. Mä muistelen myös, että kotikalja ja alkoholi yleensäkin sai maidon virtaamaan vuolaasti. Siinä on vain se huono puoli, että eihän alkoholin vaikutuksen alaisena pysty imettämään. Minä pidin senkin suhteen tarkkaa linjaa esikoisesta, että jos yhdenkin otin, piti sen olla poistunut elimistöstä, ennen kuin imetin. Ehkä mä olen vähän ylivainoharhainen, mutta kuitenkin..

Te, joilla on jo lapsia. Ovatko teidän miehet suhtautuneet yhtä suurella innolla tämän toisen / kolmannen tms. lapsen odotukseen, kuin ensimmäisen? Minulla mies odotti esikoista varmaan yhtä innokkaasti kuin minä ja huomioi koko ajan, missä vaiheessa raskautta olen ja mitä tapahtuu. Nyt tuntuu, ettei hän juurikaan huomioi koko raskaana oloani. Tai no kyllä hän hieroo ja tekee paljon muutakin, mutta silti jostain minulle on tullut tuollainen tunne..

Empuu kyseli, onko vauva näyttänyt jo heti pienenä jommalta kummalta vanhemmaltaan. Meidän tyttö näytti syntyessään aivan miehen kopiolta: mustat paksut hiukset, tummahko iho, tummat silmät, miehen piirteet. Nyt kasvaessaan tyttö on alkanut näyttääkin sitten koko ajan enemmän minulta: hiukset ovat vaalentuneet (ollen edelleen melko tummat), kihartuneet, silmät ovat muuttuneet vihreiksi, kuten minulla (miehellä ruskeat). Tosin monet sanovat, että riippuu aivan päivästä, kummalta tyttö näyttää, eli kai hänessä molempien piirteitä on. :)

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Tuohon oikealla ylävatsassa / selässä olevaan keihäskipuun terkka ei osannut oikein sanoa mitään, kun se ei selvästikään ole närästystä eikä myöskään raskausmyrkytykseen liittyvää, kun paineet olivat matalalla. Hän arvioi, voisiko olla, että vauva välillä painaa jotenkin sappea tai maksaa ja siitä aiheutuu nämä kivut. Minä kun olen kohtuu lyhyt, niin tuossa mahassakin on vähemmän tilaa pystysuunnassa. Terkka käski kokeilla olla kivun tullessa esim. kontallaan, jolloin vauva ikään kuin roikkuisi eikä painaisi. Jos tämä ei auta, niin sitten pitää tutkia tarkemmin esim. ylävatsaultralla. Sf-mitta minulla huitelee muuten taas omilla käyrillään yläkäyrän yläpuolella ollen nyt 32cm. :whistle: Toivottavasti se ei enteile isoa lasta, sillä silloin alakautta synnytys ei onnistu.

Seuraava käynti onkin sitten 1,5vk päästä pelkopolilla, jossa on myös lääkäri. Tästä 2vk eteenpäin onkin tasan 35+0 ja neuvolalääkäri + kokoarvio. Hieman on alkanut nyt pelottaa, että miten tuo vauva saadaan ulos, kun pelkään sektiota, mutta alatiesynnytyskin saattaa olla mahdoton. Pelottaa myös se, miten mun selän käy, kun esikoisen synnytyksessä se välilevy repesi. :( No, kai se vauva sieltä kuitenkin jotenkin saadaan ulos..

Nyt nukkumaan.

Piipa rv 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja zihihi:
tUlipa tässä lukiessa mieleen yksi ei kyllä niin kauheen oleellinen asia mutta.. Onko muilla"pulpahtanut" napa ulos?:D Ja palautuuko se sitten ihan normaaliksi?
Esikoista odottaessa napa pullahti ulos (ja taisihan tuo pullahtaa kaksosia odottaessakin) ja kyllä se palautuu entiselleen ajan kanssa :D Nyt ei ole ehtinyt viimeisimmissä raskauksissa napa pullahtaa kun on tuo mahanahka sen verran "virttynyt" vuosien varrella että löysää tilaa on mahan kasvaa :whistle:

buam :hug: toivotaan että paineet laskevat ja pääset kotiin ja ennen muuta toivotaan että pysyvät kuosissaan ettei tarvitsisi enää sairaalaan palata makailemaan ja vauveli saisi kasvaa masussa mahdollisimman pitkään..

stoppis minä siitä lihaspistotyyppisestä kivusta kyselin ja kiitos vastauksesta. Tuota minä itsekin epäilin, mutta on vaan niiiiiiiin inhottava vaiva kun sattuu kipuilemaan |O

MaMa ja kutonen 31+0 POKS :heart:
 
Navasta,just äsken makasin sohvalla paita korvissa tutkaillen omaa massua niin mies tuli siihen ja tuumas aivan kauhuissaan että:herra jumala,sullahan ei ole enää napaa,ihan tuollanen lituska vaan...! eli ei siis ole pulpahtanut...vielä.Ja kai se siitä palautuu takaisin normaaliksi,ainakin luulen niin =) nyt pötkötipötköti,öitä.
 
Feles onnea!
Buam :hug:

Piipa75 meillä on kolmas tulossa, ja mielestäni mies on ihan yhtä lailla mukana. Tai tavallaan vähän eri tavalla, kun silloin oli vaan innostunut mutta ei tiennyt mistään mitään, ja nyt huomaa selvästi, että on "kokenut" isä. Toki supistelen paljon ja olen sen takia saikulla enkä voi kovin paljon tehdä, se jo laittaa vaatimukset, mutta kyllä olen tyytyväinen miehen suhtautumiseen. Varsinkin huomioon ottaen, että tämä kolmonen on usemman kuukauden aivopesun tulos, hän olisi ollut kahteen täysin tyytyväinen...

Sairaalakassiin tarpeellisista tavaroista halusin vielä sanoa, että itse olen joka kerta aika paljon huulirasvaa siellä tarvinut, mutten en kovin paljon käyttä, mutta siellä olivat huulet kuivia koko ajan. Voihan toki se ilma eri sairaaloissa olla erilainen.

Hapsiainen meillä oli kuopuksen aikana kantoliina käytössä, nytki ehdottomasti kokeilen. Riippuu äidistä ja lapsesta, esikoisen aikana kokeilin rengasliina ja lapsi ei tottunut, ehkä minunkin vika, kun en osanut. Mutta ihanaa, kun saa kädet vapaaksi, pystyy jotain tekemään kun lapsi haluaa läheisyyttä.

Oikeastaan tulin tänne valittelemaan karseeta MAHATAUTIANI! Uusi kokemus, näillä viikoilla elämän pahimpia mahatauteja. Muutenkin kun supistelee herkästi, voi apua. Nyt jo himpun parempi, ainakin hiukan nestettä olen saanut pysymään sisällä, reilun puolen vuorokauden tuli nesteitä vaan ulospäin, ja se kyllä tuntui voinnissa tavallista enemmän. Onneksi vauva on liikkunut tavalliseen tapaan.

Mirabel 33+6

 
buam toivon täällä myöskin pitkää kotilomaa siulle :heart:

Hunajasta olen kuullut ja lukenut maidon nostattajana, kunhan sitä ei laita kuumaan nesteeseen. Kuumassahan hunajan lääkkeelliset vaikutukset tuhoutuu.

Ja sitten oon lukenut sekä kuullut hyvän kokemuksen sitruunasta nännien hoitajana. Eli tuoreen sitruunan mehua rikkoutuneeseen nänniin, niin paranee nopeesti, vaikka kirveleekin alkuun. Sillä kannattaa ilmeisesti lotrailla jo nyt ennen synnytystä, jotta vahvistuisi nuo nännit

Tässä vähän luonnollisia temppuja :D Itse olen niitä ajatellut kokeilla.

Homeopatiaa meinaan minäkin käyttää synnytyksessä edes sen Arnican verran. Nyt jo syön tuttavahomeopaatin suosituksesta Emerald-nimistä lääkettä, joka rauhoittaa. Sitä jatkan imetyksessäkin vielä. Rauhoittaa samalla lasta. Hän käytti sitä itse nuorimmaisensa kanssa ja uskoo poikansa tyytyväisyyden johtuvan siitä. Sitähän ei voi varmuudella tietää mistä johtuu.

Mulla pyörii jo tulevaisuus mielessä niin pitkällä, että mietin jo kouluun ilmoittamista synnytyksen jälkeen :D Me halutaan steinerkouluun lapsemme (tietenkin, olenhan itse alalla...), ja tämän vauvabuumin myötä on luokat varmasti aikas isoja. Ja tällä hetkellä noiden koulujen suosio on kasvamassa, eli nyt jo luokat ihan täysiä... Ehkä menen kuitenkin jo asioiden edelle, nyt pitäisi keskittyä siihen syntymään vain =)

(miten saan tämän makeanhimon loppumaan... puputan karkkia ja makeaa päivittäin :/ , karkkilakko vissiin edessä, huoh... )
 
Buam Toivottavasti paineet laskee että pääset käymään kotona :hug:
Napa Ei ole pullahtunut, mutta ei pullahtunut esikoisestakaan :)
Mies Ei oo mitenkään hössöttävää sorttia muutenkaan, eli kai se samalla tavalla on suhtaunut, auttaa jos tarviin apua, mutta ei ainakaan näkyvästi mitään vauvakirjoja lue itsekseen, kuuntelee kyllä mun löpinät. Ehkä vähän suojelevaisempi kun silloin kun ootin esikoista. Esim. on tarkka ettei esikoinen riehu mun lähellä jos makaan jossain sohvalla jne...

Empun kyselyyn Meillä poika oli syntyessään ihan isänsä kopio :) Mä sanoinkin silloin että epäilisin että onko mun lapsi ollenkaan jos en tietäis mistä se on tullut :D Silloin kuulin jostain en muista yhtään mistä, että se että vauvat näyttää usein isältään syntyessään johtuu, siitä'että eläinten poikaset näyttää pieninä uroksilta etteivät urokset tappaisi/söisi niitä, nehän haisevat enemmän emoiltaan/vieraalta... Tiiä sitten miten on :)

Tuplarattaita joku mietti... Kyllä mä melkein ottaisin jos noin pieni ikäero on... Ei ne välttämättä ihan hirveen kauaa käytössä oo mutta kuitenkin. Voihan hankkia jotkut käytetyt ja esim. emmaljungan rattailla jos on hyvin pidetyt niin on myyntiarvoa eteenpäin niin aika hyvin vaikka olisivatkin jo vähän vanhat.... Just tässä oon kaupannut facebookissa kaverin tuplia toiselle kaverille :)

(.) Mulla tuleekin olemaan rattoisa 2 viikkoa... Mies lähtee työmatkalle tampereelle ma ja tulee hyvässä lykyssä ke takaisin, jos huonosti käy niin to... Sitten oon luvannut sille jo aikaa sitten pilkki reissun mökille niin se lähtee la sinne ja tulee ti takaisin.... poikakin on kotona päiväkodin hiihtoloman takii silloin kun mies on mökillä että täytyy keksiä jotain tekemistä niille päiville... Mua vaan ärsytttää että miks pitää aina kaikkien isojen laskujen kuten sähkö, auton verot jne. sattua samalle kuulle, oon sitten ihan p-aukinen... No täytyy mieheltä ruinaa rahaa, että päästään joku päivä vaikka uimaan ja hampparille ja sitten vois kattoo kun onhan se täällä hiihtoloma viikko niin voi olla kaikenlaista tapahtumaa...

Sun riselle Mä olin jopa 2 viikkoa aika hyvin puputtamatta mitään makeeta kun ostin hedelmiä ja vihanneksia ja popsin niitä, mutta olikohan se toissa päivänä kun sorruin jäätelöön ja vedin sitten litran kerralla... nyt tekee ihan auttamattomasti mieli kirpeitä karkkeja ja salmiakkia...

hilipatuinen rv 32+6
 
Buam :hug: toivotaan että paineet laskisi ja pääsisit vielä kotiin vauvaa masussa kasvattamaan.

Mies ja raskaus Ei tuo nyt enää ehkä niin innokkaasti seuraa missä mennään kuin esikoisen aikana. Mutta jotain ainakin, tai siis sujuvasti kuuntelee kun kerron ;) Esikoisen aikaan saattoi jopa jotain lukeakin.

Piipa75 vai olisikohan ollut mallas joka saa maidon nousemaan?? Koska muistaakseni myös alkoholiton olut teki saman vaikutuksen.

Periaatteessa, lasillinen pari kotikaljaa/tai vaikka ykkösolutta ei nosta omaa humalatilaa niin paljon etteikö pystyisi sen vuoksi ilmettämään.
Maidon alkoholipitoisuus on kuitenkin sama kuin veren. Ts. pitäisi olla aivan tolkuttomassa humalassa että alkoholista olisi vauvalle haittaa esim 4,5% niin olisihan siinä jo itsekin siinä kunnossa ettei imettämään tai ylipäätään mihinkään pystyisi.
Mutta, nämä on taas niitä jokaisen itekseen päätettäviä asioita, jos ei halua ottaa tippaakaan myöskään vauva-aikana sehän on aivan ok!

Olisikohan sinullakin vauva kohtuu ylhäällä vielä? Mulle terkka sanoi että se vääristää tuota sf-mittaa aika paljon. Toivotaan että johtuisi siitä eikä suuresta vauvasta.

mirabel :hug: jaksamista vatsataudin kourissa. Tuota minäkin pelkään! Kun sitä nyt tuntuu olevan runsaasti liikkeellä ja hyvin suuri mahdollisuus että esikoinen sen tarhasta meille tuo.
Yleensä en vatsatautiin sairastu (todella harvoin) mutta mutta tilanne taitaa nyt olla hieman toinen kun on raskaana ja pieni nuha päällä niin olisin aika otollinen vatsatautipotilas seuraavaksi.

Supistelut aamupalaa tehdessä, siis ihan paikallaan seisoessa supisteli ja tietysti kun kumarsin täyttämään pyykkikonetta.. tälläinen päivä siis taas tulossa.

Vauva liikkuu runsaasti, nytkin tuntuu että mahassa möyrisi vähintäänkin 3 lasta yhden sijaan.
TOIVON hartaasti ettei tämä aktiivisuus jatku syntymän jälkeen, tai siis tuossa taaperoiässä.
Meille kiitos riittää yksi pallosalama/aropupu/sähköjänis tai miksi tuota keskimmäistä nyt kutsuisikaan.
Tytöt on onneksi hieman rauhallisempia... ne on vaan vilkkaita :D

Sun Rise Emerald... hmm kuulostaapa houkuttelevalta... (sopivasti tähän väliin).
Voisikohan sitä antaa 4 -vuotiaallekin?

Mutta, josko menis tuota poitsua patistamaan ulkovaatteiden pukemiseen.. Menee tänään puistolapseksi kun tekevät retken ja vievät tekemänsä ystävänpäiväkortit postiin.

KiiajaVille
 
Feles kovasti onnea hyvistä tuloksista! :flower:

Buam toivottavasti pääsisit kotiin kasvattamaan turvallisesti masua. :hug:

Navasta mulla on napa aika sileänä aamupäivisin, mutta iltaisin on ruvennut sanomaan plops ja pullahtelemaan ulos. Varmaan vaan ajan kysymys koska löytää ulos kokonaan. =)

Kotikaljasta tai mitä perhekaljaa se nyt olikaan nimeltään join välillä esikoista imettäessä ja vaikutus maidontuloon oli musta huomattava. Siinä ei muistaakseni ollut alkoholia laisinkaan tai ainakin todella vähän. Tulkitsin sen kuitenkin olevan ok, koska samaa oli sairaalassakin tarjoilla. Yhtä lasia enempää ei tarvinnut eikä olisi kyllä maun puolesta tehnyt mielikään juoda. =)

Empuuun kyselyynesikoinen muistutti synnyttyään isäänsä niin paljon, että säännölinen kommentti muilta oli ettei isästä ole epäilystä. Joku oli niinkin vitsikäs, että kysyi kuka on äiti kun isän tunnistaa. Nyt on ajoittain vähän munkin suvun piirteitä, mutta kyllä tuo poika on vieläkin kävelevä kopio isästään. :heart:

(.) poika on ollut kipeä lauantaista ja mä olen aika väsynyt yötä päivää oltuani "palveluksessa", mutta onneksi nyt on paranemaan päin. Tää "pakkolepo" eli kotoa poistumattomuus on kyllä tehnyt hyvää mun öisille lonkkasäryille ja jalkakrampeille - enää ei tarvitse aamuisin harkita molempien jalkojen amputoimista. =)

Filuuri 33+
 
buam, voimia ja peukkuja täältä. Kiva että kuitenkin voitte hyvin

navasta, täällä on noususuuntainen mutta ei ole vielä pompannut ulos.

täällä ehkä hiukan helpottanut flunssa, no kattellaan mihin menee. Toukkista kuunnellessa kyllä päivä menee sujuvasti kun se tuolla riehuu mahassa ja tunkee jalkaansa mun kylkiluitten alle ;)

Unico ja Toukka 28+6
 
buam :hug: Toivottavasti pääsette pian kotiin.

Napa on kohtalaisen sileä. Esikoisesta ei ainakaan pullahtanut, joten joskos se nytkin pysyttelisi tuossa asennossa.

Töissä yritän pysytellä hereillä, viime yö meni valvoessa noroviruksen kanssa taistelevan 2v typykän kanssa. Nyt on isänsä kanssa kotona ja minä menen puolilta päivin päästämään ukkelin iltavuoroon. Voi sitä pyykin määrää: patja, tyynyt, peitto, lakanat ja parit yöpäidat siellä ihan oksussa. Onneksi toisen "lastin" kerkesin ohjaamaan suoraan lattialle, niin ei sotkeutunut meidän sängyn petivaatteet. Nyt on sitten kuulemma ripulikin mukana kuvioissa. Toivottavasti itse säästyisin tuolta taudilta. Käsidesiä kehiin!

manteli ja Sulo 32+0 *POKS POKS*

 
Luoja mihinkä mun nukkumiset öisin on mennyt.. :( Herään joka ääneen, ja niitä ääniä meidän talossa riitää! :mad: Nyt on kaks viimestä yötä mennyt niin että olen nukkunut reilun 5tuntia koko yönä ja senkin kahdessa osassa! :( Alkaa pikku hiljaa väsyttään kyllä.. :/ Väsymys on kova, mutta kun ei uni vaan tule.. Ja se mikä todella ärsyttää väsymyksen lisäksi on armoton päänsärky siitä johtuen kun on nukkunut niin vähän.. olo on kuin krapulassa, ilman pahoinvointia.


Olette jutelleet noista maidon nostattajista.. :) Toimiiko ne ihan oikeasti? Että jos sä sitä kotikaljaa juot niin sittenkö maito nousee nopeammin..? :D Kuinkas paljon sitä pitäisi juoda ja kauanko..? Ja alottaakko heti sairaalassa.

Supistuksista joku kyseli en nyt muista kuka, niin mulla ainakin tulee vaikka seisoisin liikkumatta paikallani :D Eli kyllä tulee koska vain mistä vain, saatikka sitten kun vähän jotain tekee.. Ei nyt viimeksi kun saunassa oltiin mutta edellis kerralla, koko sen ajan mitä löylyissä istuin niin supistuksia oli aivan kestona, ja yleensäkin saunassa ihan koko ajan..
Katsoin tuossa yks päivä että mulla on ensimmäiset supistukset tulleet viikolla 16+ eli kai se kohtu sit joillain vaan todella supistelee herkemmin ja useemmin kun toisella..


jastu ja vilperi 30+5
 
Muistaakseni kotikalja tai ykkönen oikeasti auttoivat maidon tulemisessa. En minä muista, auttoivatko ne siihen ensimmäiseen "nousuun", mutta myöhemmin kyllä.

Kiva kuulla muidenkin kommentteja miesten suhtautumisesta kakkoseen tai kolmoseen. Kaipa se on ihan normaalia, ettei mies suhtaudu ihan yhtä suurella innolla kuin esikoisen odotusaikana. Rehellisesti sanottuna, eipä mulla itsellänikään ole aina viikot selvillä enkä lue kirjoja samaan tahtiin kuin esikoisen aikaan. Tuskin voin siis odottaa sitä mieheltäkään. (Tai no voihan raskaana oleva odottaa muilta ihan mitä vain. :kieh: )

Harmittaa, kun ei olla päästy kunnolla ulos kohta 2 viikkoon. Ensin oli tyttö viikon sairaana ja nyt minä itse olen kuumeessa ja ilmeisesti keuhkoputkentulehduksessa. Aivan kammottava yskä! Tuntuu, että tähän tukehtuu eikä lima vain irtoa.

Piipa rv 31+3
 
Piipa Paranemisia sinne! :hug: Taitaa olla melkoiset flunssa-aallot nyt joka puolella. :(

Jastu Nuo nukkumiset kuulostaa niin tutulle. Mä pyörin viime yön sen takia kun en saanut nukuttua miehen nuhan takia. Se ite kyllä nukkui, mutta piti muka niin pahaa korinaa etten mä sitten saanut nukuttua. :D Ja sitten aamulla kun olisin nukkunut niin eikö sen puhlimesta ollut akku lopussa ja se piippaili - ja mies ei tietenkään itse herännyt.
Mulla on ollut muuten nyt parempia kausia tän nukkumisen kanssa, mutta herkkäunisuutta on kyllä edelleen. :(

Napa On kohtalaisen sileä, mutta kasvattanut hassun "lipan" yläreunaan. :D

Kiitti noista kantoliina-kommenteista. Saattaa sellainen ehkä mennä hankintalistalle, jatkan vähän tutustumista vielä aiheeseen. Eniten mietin sitä että osaanko sitoa sitä, mutta kai sen oppii.

Nyt aamukahvit nro 2. :D

- Hapsiainen ja Herne 33+1
 

Yhteistyössä