**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Lanfear :hug: Kaikki tuollaiset tulehdukset ovat ihan hirveitä... Oikeen puistattaa kun muistelee niitä tunnetiloja :x

Buamin kuulumisia kanssa olen ootellut :) :hug:

Muutakin piti kommentoida mutta en enää jaksa muistaa... Jumbo reissu meni nopsasti :) Ikeaan en ehtinyt kun piti lähteä hakemaan poikaa hoidosta :) Mä varmaan kuulun siihen onnelliseen ryhmään etten kärsi hirveämmin mistään isoista jatkuvista säryistä, paitsi suppareista, vihlomisista ja sitten varmaan se on häntäluu joka jomottelee tuolla alaselässä kun touhuaa liikaa :)

Joo tosiaan ei mee kauan kun seuraava vauva voi ihan hyvin syntyä :) Mulla on kolme viikkoa niihin viikoihin kun poika syntyi joten on alkanut tuntumaan että täytyy saada kaikki valmiiksi jostain syystä ennen sitä =) Ja sitten kun miettii että laskettuun on oikeesti aikaa se 7 viikkoo ja voi mennä vaikka sen 2 ylikin :LOL:

Nyt tää lähtee sitten oriflame-kokoukseen.... Mies reissussa joten vaari tulee kohta lapsenvahdiksi... Huomenna en tee kyllä mitään :LOL: Paitsi ehkä kannan sen pinniksen sisälle vihdoin ja viiimein :whistle:

Hilipatuinen
 
Täällä on ollu aivan ihana aurinkoinen päivä tänään. Käytiin esikon kanssa kävelyllä kirjastossa ja kylällä asioimassa.

Mulla on myös noita samanmoisia vihlaisuja mitä moni muukin on kuvaillut.. Enemmän ehkä vain sellaisia äkillisiä, kovia pissatuksen tunteita, joiden epäilen johtuvan siitä kun vauva on jo niin alhaalla ja vauvan pää painaa hänen liikkuessaan virtsarakkoa.. Se tunne on kyllä tosi inha.. :/ :x

Sain tänään järjesteltyä tilaa esikon vaatehuoneeseen vauvanvaatteille.. Saankin torstaina jo takkahuoneeseen kaapistot joihin pääsen sitten järjestelemään tavaraa täpötäysistä vaatehuoneista ja huoneitten nurkista.. :p

Ajatella, enää 4 viikkoa niin vauva on jo täysiaikainen.. :heart:


Kellis ja Aarre **poks** 33+0
 
Ihana lukea kun täällä porukka ulkoillut. Tällä hetkellä ei kauas kotoa uskalla yksin lähteä ja tossa pihassa ei oikeinn oo mitään.

hienoa kun osaporukasta jo hyvinkin pitkällä, sen siitä saa kun tulee viimeisten joukossa, mut ihana kuulla mitä on tulossa.

Yeb,nyt siis sairaslomalla, juu viikonpäästä pitäs mennä kokeileen töihin, mut täytyy kattoa mitä viikonlopu tuo tullessaan et hakeeko maanantaina lisää vai meneekö kokeileen ja kattoon miten se onnistuu työn teko.

Täällä sanut taas hiukan pyykättyä ;) pikkuhiljaa. Tosin nyt alkaa tuntua et istuminenkin on huonoa vaiks välillä kulkee niin ei saa tota selkää kivuttomaksi ilman makuuta huoh. No aika näyttää mihin se menee.
Tullut siten luettua kaikkea tietoa netistä ja yritettyä sisäistää ;) sa nähdä mitä tulee.
 
Nopeasti vain kirjoittelen.. Ikean reissu tehty! :) Kyllä oli kiva päivä! Ja nyt kyllä myös väsyttää.. jalat niin kipeät.. ja lantio,issias molemmin puolin jne.. Mutta oli reissu sen arvonen! :)
Tällä viikolla pitäisi vissiin kotiin kuljetuksen sitten saapua! Eli viikonloppuna varmaan leikitään remonttireiskaa ja kootaan mm. pinnasänkyä ja hoitopöytää vauvalle!! <3 :)
Ainiin ja hei mulla alkaa huomenna äitiysloma!! :D Tuntuu tosi oudolta.. Mutta niin se aika on vain mennyt..
Kelan päätöksiä odotellaan edelleen..


jastu ja vilperi 31+2
 
Kuka kyselikään Oran-kaukalosta? Just katsoin, että A-T Lastenturvan nettikaupassa maksaisi vain 65e. Meillä ei tosiaan autoa ole, joten tuommoinen voisi olla hyvä meidän hyvin satunnaisille automatkoille. Tuntuu tyhmältä maksaa reippaasti päälle 100e tuotteesta, jota ei kamalasti tarvitse. http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=93_95&products_id=231
 
Heippa!

Tänne kuuluu hyvää, pääsin kanssa luultavasti viimeiselle kymmenykselle :D jotenkin epätodennäköiseltä tuntuis, että tämä menis ohi lasketun ajan, kun kaksi on syntynyt 9 pvää ennen, mutta eipä tietysti koskaan voi tietää...

Puudutuksista ym. kivunlievityksistä... olisin mieluusti ilman selkäpuudutuksia, mutta tällä synnytyshistorialla taitaa olla viisainta harkita spinaalia... Ekassa sain epiduraalin, mikä auttoi tosi hyvin kipuihin ja ponn.vaihe ei tuntunut ihan hirveältä, vaikka 43min. kesti ja lopulta imuvedolla syntyi tyttö avonaisessa lakitarjonnassa. Ennen epiduraalia olin kylvyssä ja sain aquarakkulat selkään (vei selkäkivut tosi hyvin), sekä otin ilokaasua. Toisessa olin kylvyssä ja sain taas aquarakkulat selkäkipuun, otin muutaman henkäyksen ilokaasua, sitten laitettiin pcb, mutta saatiin enää vain toiselle puolelle, kun k-suu oli 8cm auki jo. Ponnistusvaihe taas pitkä, 50min. ja imukupilla autettiin avonaisesta lakitarjonnasta poika. Ihmettelen suuresti, mikäli tämä vauva jossain muussa, helpommin synnytettävässä tarjonnassa olisi...

Kivuista olen selvinnyt vähällä. Harjoitussupistuksia vähän on (paljon enemmän kuin edellisestä, esikoisesta ei ollut mitään ennen synnytystä) ollut, mutta eivät ole paljon tahtia haitanneet.

Chiqin kanssa samaa mieltä, että maidonnousuun ei poppaskonsteja. Suurella osalla nousee kyllä, toisilla jo sairaalassa ja toisilla vasta kotona, suurimmalla osalla viikon sisällä synnytyksestä. Runsaasti juomista vaan ja samoin syömistäkin, imetys on hyvin kuluttavaa, n. 500kcal saa lisätä normiruokaan :p Siksikin tykkään imettämisestä tosi paljon =) Vaikka olen syönyt kuin hevonen imetysaikana, on raskauskilot tippuneet hyvin, esikoisesta meni miinuksen puolellekin lähtöpainosta, vaikkei olis tarvinnutkaan.

Me oltiin viikonloppua Turussa viettämässä miehen kanssa kaksistaan, perjantaina oli meidän 10v. hääpäivä. Löysin Stockmannilta vauvalle talvihaalarin ensi talveksi, musta tosi ihanan värinen musta/harmaa/valkoinen ja menee molemmille. Ostan melkein aina lasten seuraavan talven talvivaatteet ja -kengät edell. talven alennusmyynneistä. Nyt on sitten vauvallekin tamineet valmiina, kun Vikingin goretex-kengätkin löysin jo Citymarketin lopetusmyynnistä. En kyllä ole ihan varma, kuinka paljon tarvii ens talvena talvikenkiä, mutta eipä ollut pahan hintaiset, 20 euroa.

Nyt nukkumaan, jotta jaksaa aamulla herätä töihin. Enää 13 työvuoroa ennen äitiyslomaa, mikä alkaa kylläkin vasta 17.3. Mutta on ens vko lomaa ja sitten yksi pitkä työvuoro seuraavassa 3 vkon työvuorolistassa.

Buamin kuulumiset mäkin haluan kuulla! Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

siru 30+3
 
Aamuinen merkkaus :)

Mä nukuin viime yönä toosi huonosti, ensinnäkin siksi ettei mies oo kotona ja sitten mun serkku jonka kanssa olin eilen shoppailemassa laitto eilen illalla puol yhdentoista aikaa viestin että siltä oli mennyt vedet (eilen rv 36 tasan) ja ne oli lähteneet sairaalaan, niin kyttäsin sitten koko yön puhelinta ettei mene mikään uutinen ohitse. Nyt laitoin vähän aika sitten viestiä mutta taitaapi olla synnyttämässä kun ei vastaa :)

Hilipatuinen rv 33+ jotain (ei jaksa näin aamuituimaan laskea :LOL: )
 
Merkkailenpa minäkin ennen neuvolaa.

Kovasti polttaa alamahassa ja aika kivuliaita nämä menkkakivut. Mulla on alkanut olemaan miltein joka päivä joko supistuksia tai sitten menkkakipua. Eivät kuitenkaan osu samalle päivälle :/

Minäkin olen kiinnostunut Buamin kuulumisista :hug:

Tilasin muuten täältä alesta http://www.bebelane.com/brand/1/hotmilk imetysliivejä.

On kyllä hienoa jos kuuluu siihen sakkiin joita imetys oikeasti laihduttaa. Mulla alkoi kilot tippua vasta kun imetys loppui. Kai se keho piti varastoista niin hyvää huolta siihen asti |O

Äippäloma alkaa perjantaina! Ja ensi viikolla on viimeinen päivä helmikuuta joten maaliskuu on oven takana. Mä veikkaan että ekaksi saa vauvansa Marylene kun on kaksosista kerran kyse =)
 
Merkkailen minäkin ja vähän kommentoin...

Kantoliinoista olitte paljon keskustelleet ja itse olen ajatellut, että kokeilen, kuinka trikooliina meillä toimisi. Mietin vain, että kannattaisiko ostaa valmis liina vai ommella itse. Listasinkin ihan paperille teidän mainitsemia liinoja + nettilinkkejä, että voin tutkia niitä ajan kanssa. Esikoisen kanssa kun ei liinailtu, niin ihan uusi asia on minulle kyseessä. Silloin kaverilta oli lainassa Baby Björnin rintareppu ja hyvin vauva siinä muutaman kuukauden ikäisestä alkaen viihtyi, mutta voi jestas, miten se otti omaan selkään, vaikka en mikään huonoselkäinen olekaan! Joten nyt kokeilen suosiolla kantoliinaa.

Imetys on sellainen asia, joka minua jotenkin näin etukäteen vähän mietityttää / jännittää. Esikoista kun en pystynyt ollenkaan imettämään, vaikka olisinkin halunnut, niin se oli minulle ihan jonkin aikaa melko vaikea ja arka paikka. Etenkin kun kuuli jopa joiltakin tuntemattomilta ihmisiltä kommentteja "eikö noin pienen vauvan pitäisi saada rintaa eikä tuttipulloa". :( No, toisaalta tiedän, että korvikelapsestakin voi kasvaa aivan terve ja tasapainoinen lapsi, joten jospa en nyt lataa itselleni liian kovia odotuksia imetyksen suhteen.

Jotenkin tuntuu aivan uskomattomalta, että me ollaan jo niin isoilla viikoilla, että huhtikuun vauvoja voi tosiaankin lähiviikkoina syntyä jo ihan useampiakin! :eek: Itse kun tulee muutaman viikon jäljessä kärkipäästä, niin heidän viikot tuntuvat niin isoilta, mutta yllättävän äkkiä sitä on itse samoissa lukemissa... milloinhan se synnytys alkaa pyöriä mielessä todenteolla...

Rosahdus ja Myyrä 32+5
 
Vielä pitää kommentoida, kun Sapfo mainitsi tuossa supistuksista ja menkkakivuista. Itselläni oli viime raskaudessa, kuten nytkin, vain todella harvoin harjoitussupistuksia, eikä ollenkaan kivuliaita supistuksia. Mutta sitten kun synnytyssupistukset alkoivat, niin ne olivat juuri sellaisia menkkamaisia vihlaisuja alavatsalla. Eli jännä, miten erilaisia nuo kipuilutkin voi olla. Joillakin on menkkakipuja + supistuksia, joillakin taas menkkakivut = supistuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosahdus:
Vielä pitää kommentoida, kun Sapfo mainitsi tuossa supistuksista ja menkkakivuista. Itselläni oli viime raskaudessa, kuten nytkin, vain todella harvoin harjoitussupistuksia, eikä ollenkaan kivuliaita supistuksia. Mutta sitten kun synnytyssupistukset alkoivat, niin ne olivat juuri sellaisia menkkamaisia vihlaisuja alavatsalla. Eli jännä, miten erilaisia nuo kipuilutkin voi olla. Joillakin on menkkakipuja + supistuksia, joillakin taas menkkakivut = supistuksia.
Juuri tätä olen itsekin miettinyt. Aikamoista rakettitiedettä tämä tuntuu sittenkin olevan. Joillakin juuri menkkakivut on supistuksia ja avaavat paikkoja. Joillakin merkitsevät synnytyksen alkamista. Joillakin taas eivät tee mitään alaosastolla. Joillakin supistukset on niitä kunnon menee-ja-tulee -kouristuksia jotka joka saavat aikaiseksi jotain tai sitten eivät.

Että ota tästä selvää sitten. Jorviin en ainakaan lähde enää jonottamaan tuntikausiksi. Jos synnytys alkaa niin eihän sitä enää estellä. Alkakoon sitten tai olkoon alkamatta (olen satavarma että synnytän lähellä laskettua aikaa kuten kahden muunkin kanssa).
 
Huomenta!
Eilen kävin lääkärissä ja olen sitten sairaslomalla äitiysloman alkuun asti :D Millekkähän sitä nyt alkas....omituista,ei oikein ole vielä sisäistänyt että tosiaan ei tarvi töihin raahautua enäää PIIIITKÄÄÄN aikaan... :D Kohta lähen töihin viemään sitä sairaslomalappua ja kertoon työkavereille,että tämän mamman työt on nyt tehty...
Sitte tuli mieleen et mitäköhän Jennuskaliinille(?) kuuluu,en muista että ois aikoihin kirjottanu mitään...?
Ja tänään POKSutaan,jo rv : 33 :heart:
ja toivottavasti tämä minun masuasukki tajuais nyt pysyä vielä yksiössään hyvän tovin,että kerettäs vauvalle kaikki tarvittavat hommaamaan ja laittamaan valmiiksi,pientä paniikkia pukkaa....
Mutta nyt suihkuun ja suunta sinne työpaikalle...
 
Hemmi Onnittelut "äippäloman" alkamisesta! :) Jennuskaliini kirjoitteli joskus viime viikolla(?), mutta en kyllä muista hänen nykyistä nimimerkkiään. Jennuskaliini ja kaikki muutkin vähemmän kirjoittavat, kertokaa ihmeessä kuulumisianne! :attn:

Kylläpäs melko monella supistelee, laantukoot supistukset vielä viikoiksi! :hug:

Imetys ja laihtuminen Ei ole kokemusta, mutta jotenkin musta tuntuu, että en tule laihtumaan tuosta noin vaan. En ole ikinä laihtunut helposti, lihonut kylläkin. :( Toivotaan että raskauskilot lähtee ja reilusti muitakin kiloja, jos ei imetyksen aikana, niin sitten sen jälkeen. :kieh:

Mies lähtee tänään sinne Tukholmaan, mä saan olla ihan yksikseni pari päivää. Tänään ajattelin käydä vähän shoppailemssa. Huomenna neuvolaan heti aamusta ja sen jälkeen voisin käydä Ikeassa! :)

rv30+6
 
Huomenta!

Täällä tuntuu muilla olevan supistuksia ja muita kipuja. Voimia siis niiden kans teille :hug: Itsellä ei edelleenkään ole oikeastaan mitään vaivaa, joten pistää melkein ihmettelemään onko tää normaalia...vaikka täähän on normaalia :) Eihän kaikilla ole raskausaikana mitään. Ainut on noi tuikkasut tuolla alapäässä lisääntyny, huomaa kun vaihtaa asentoa sängyssä. Turvotusta ehkä vähän enempi, mutt sekään ei taida olla jatkuva.

Mulla on edelleenkin muutama sivu lukematta, joten oon joistain asioista täysin pihalla. buam on siis joutunu sairaalaan? Täytys varmaan plarata noita vanhoja viestejä takasi päin.

Juuh, mutt tänne ei muuta. Nyt suihkuun, kauppaan ostaan kakunteko tarpeita ja sit odotteleen töihin lähtöä. Enää kolme iltaa talvilomaan.

*POKS* 33+0

JääKyynel ja protestoiva Tuittu
 
Osaako joku neuvoa, mistä saisi ostettua niitä sellaisia rakeita (styroksia?) jotka on imetystyynyssä? Kaivelin vanhan imetystyynyni varastosta, ja se on näköjään aika kutistunut, tarvisi ainakin 5l lisää täytettä.

Minäkin haluaisin kuulla niistä, jotka olivat aktiivisia ja ovat hiljentyneet!

Mirabel 34+4
 
Onkohan kukaan saanut ohjeita ripulin / mahataudin hoitoon näin raskaana ollessa? Minulla alkoi aamulla ripuli ja mietin että pitääkö meidän olla jotenkin enemmän varuillamme nyt kuin muulloin (siis kuivumisen suhteen)..

Nyt siis tuli saikkulomapäivä ja tämän päivän jälkeen onkin enää 6 työpäivää jäljellä!! Uskomatonta. Katsoin äsken neloselta "Meille tulle vauva" ja hiukan alkoi synnytys jännittämään. Toinen lapsi on tulossa ja ensimmäinen synnytys oli pelottava kokemus vaikka jälkikäteen ajatellen kaikki meni hyvin ja nopeasti. Kätilö kuitenkin oli todella töykeä eikä suostunut tutkimaan minua (infektiovaaran vuoksi kun vedet olivat menneet ja synnytys käynistetty) vaan kovissa tipalla aiheutetuissa supistuskivuissa piti odottaa kaksi tuntia vuoron vaihtumista ennen kuin minut tutkittiin ja sain välittömästi epiduraalin. Tosi ikävä kokemus, muutenkin tuo ensimmäinen kätilö oli epäystävällinen eikä antanut mitään neuvoja tai kivunlievitystä (ei tajuttu pyytää kivunlievitystä (esim. ilokaasua) vaan pyydettiin kipulääkettä kun ei tunnettu termistöä ). Jälkikäteen pelkkä synnärin ohi ajaminen sai minut itkemään, mutta nyt reilu kaksi vuotta tapahtuneen jälkeen, en ole edes tajunnut jännittää koko tapahtumaa =) Huono kokemus johtui vain ja ainoastaan tuosta ensimäisestä kätilöstä, vuoron vaihduttua tunsin saavani hyvää hoitoa. Vinkkinä siis muille että sen kätilön voi vaihtaa jos tuntuu että hoitava kätilö ei jostain syystä ole sopiva. Ja sellainen vinkki myös (voi olola että kaikki muut tämän jo tietävätkin), että sillä on syynsä miksi amerikkalaisissa ohjelmissa synnytysvalmennuksessa opetetaan hengittämään: kantapään (ja toisen kätilön) kautta opin että syvät hengitykset lisäävät supistuskipuja, kun taas pinnallinen hengittäminen lieventää niitä.

Heinekeeni & Pompa 33+5
 
Tulinpa poksumaan, tänään 30+0!!! :heart:

Synnytyksistä ja kivunlievityksistä ollut täällä juttua... Mä sain esikoisen synnytyksessä epiduraalin ja kerran sitä lisättiinkin. En tiedä, että johtuiko sitten siitä vai mistä, mutta synnytys oli aikas pitkä. Joskus viiden-kuuden aikaan aamulla oltiin sairaalassa, jolloin olin 4cm auki, mutta vauva syntyi vasta 21.10. Kivut se vei kyllä loistavasti, mutta ei ponnistamisen tarvetta, joten siinä mielessä kyllä suosittelen. Kuopuksen synnytyksessäkin olisin sen voinut hyvin ottaa, mutta eipä sitä sitten enää voinutkaan ottaa, kun sairaalaan päästiin (myös joskus kuuden aikaan aamulla), kun olin jo 7cm auki. Sainkin sitten vaan kohdunkaulan puudutteen toiselle puolelle, kun toiselle puolelle ei pystynyt enää laittamaan. Melkein luomuna siis synnytin, mutta tosi hyvin kivut kyllä kestin :) Ponnistusvaihe mulla on kestänyt molemmista n. 1,5h, joten sen toivoisin olevan nyt vähän lyhyempi. Esikoisen synnytyksessä meinasi vaan voimat loppua, niinkuin kuopuksenkin, kuopus syntyi lisäksi otsa edellä... Imukuppiin ei kuitenkaan kummassakaan tarvinnut turvautua. Mulla on avautumisvaiheessa kotona ja sairaalassa tosi hyvin auttanut suihku ja kauratyyny :) , ilokaasua kokeilin vaan esikoisen synnytyksessä, mutta ei mulle oikein sopinut tai sitten en vaan osannut ottaa sitä oikein.

Onko muilla yhtä runsasta valkovuotoa kuin mulla, että päivittäin pitää pikkuhousunsuojaa käyttää? :whistle: Aika rasittavaa...

Imettäminen on mullakin ollut tosi tehokas laihdutuskeino, helposti on raskauskilot lähteneet ja enemmänkin. Tosin mulla on kyllä suurin osa raskauskiloista jäänyt jo sairaalaan :D

Eipä nyt varmaankaan muuta... Iso :hug: kivuista ym. kärsiville ja :flower: poksuneille!!!
 
Mirabel mulle tuli heti mieleen et oiskohan sinooperissa niitä rakeita tyynyyn...

Buamin kuulumisia odotellaan myös täällä...toivottavasti kaikki hyvin :heart:

Oma napaa sen verran et kävin aamulla kontrolloimassa verenpainetta ja pissaa ja kaikki hyvin. turvotusta on edelleen mutta kovasti se on laskenu eikä jalatkaan oo enää "pölkyt". sormet on melko kankeat ja sen huomaa just tästä kirjottamisestakin...
Mahakivusta sanoi että voi johtua esim siitä et jos on syöny kovin raskaasti ...
napero liikkuu kauheasti ja taas eilen illalla nukkumaan kun mentiin niin mies laitto käden mahalle niin alkoi kauhea myllääminen..ihan kun perunakattila ois kiehunu :LOL:

Nyt pitäs alkaa keksimään leipomuksia meitin pikkumiehen synttäreille jotka on viikonloppuna. siispä googlailemaan hyviä ohjeita :p

Niin joo, mulla oli tippunu painoakin -200g viikossa :D :kieh: :LOL:

nasum ja napero 30+2
:heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti82:
Onko muilla yhtä runsasta valkovuotoa kuin mulla, että päivittäin pitää pikkuhousunsuojaa käyttää? :whistle: Aika rasittavaa...
:wave: Valitettavasti mulla sama juttu. Olen jo pari kuukautta käyttänyt ohuita siteitä koko ajan. Ja pitää sanoa että aika kellertävää tuo vuoto ja välillä hiukan kokkereitakin. En kuitenkaan epäile hiivaa, koska mitään kutinaa tai muita vaivoja ei ole. Jos jollain on parempaa tietoa voisiko kyseessä olla hiiva, niin ilmoittautukaapa!
 
Laskiaistiistaita!

Huonoksi alkaa mennä yöunet täällä päin. Vähän väliä herää kun johonkin kolottaa ja kylkeä pitää kääntää. Ja se kyljen kääntäminen kun ei niin yksinkertaista olekaan. Huoh. On suonenvetoa ja närästystä ja käsien puutumista... Ja sitten vielä nuo isommat tunkevat sänkyymme joka ainoa yö jossain välissä. Nuku siinä sitten. Aamullakin on vielä jalat turvoksissa, onneksi sentään vähän vähemmän kuin illalla.

Tänään pitää kaikista kivuista ja kolotuksista huolimatta kyetä kävelemään neuvolaan. Esikoisen 6v-tarkastus olisi iltapäivällä ja sen jälkeen jos vaan mitenkään kykenen, pitäisi päästä hetkeksi shoppailemaan. Illalla olisi joogakin, mutta en usko pystyväni kiipeämään sinne sadanteen kerrokseen portaita pitkin. :/ Eli juu, supistelee tosiaan täälläkin, eikä todellakaan kivuttomia!

Niin, turvakaukalo olisi tänään ostoslistalla, jalustaa en varmaan tänään vielä osta, arvomme vielä kahden jalustan välillä, toinen menisi vain kaukaloon, toista voisi käyttää seuraavankin istuimen kanssa. Täytyy vielä perehtyä kunnolla siihen seuraavaan istuimeen ensin... Vaatteitakin ajattelin vähän tänään vielä vauvalle katsella, hirmuisesti niitä vielä ei olekaan tullut ostettua. Vaan saa nähdä mitä sitten lopulta jaksan, kävely kun ei tosiaan ole helpointa juttua mulle enää.

Mullakin alkaa se virallinen äitiysloma torstaina jo! Otin sen varhaisimman vaihtoehdon, sillä marraskuusta saakka tuloni ovat olleet ainoastaan lapsilisistä koostuvia... Kuukauden päästä siis tulee jo muutakin rahaa, tässähän tuntee kohta olonsa rikkaaksi! (Minimi äitiyspäivärahalla siis. ;) :D )

Laskiainen olisi siis... mutta taitaa mulla mäkeen lähteminen jäädä. Sunnuntaina sentään käytiin lasten kanssa luistelemassa ja potkukelkkailemassa. Ilman potkukelkkaa olisi multa jäänyt kyllä väliin koko juttu, mutta onneksi mummolassa on kaikenlaisia apuvälineitä liikkumiseen ;) Ihmeen hyvin jaksoin potkuria potkia eteenpäin, ei se nyt kaikkein lujinta vauhtia kulkenut, mutta ihan reipasta mummovauhtia kuitenkin. Ja oli muuten oma vanha potkukelkkani ala-asteen ajoilta! "Hiukan" matala mulle, mutta onneksi matka luistelukentälle ei ollut pitkä. :xmas: Tänään siis vietetään laskiaistiistaita ihan vaan niiden pullien kanssa, mutta sehän se laskiaisessa tärkeintä onkin, eikös. :p

Jahas, se olisi sitten lounasaika sen verran lähellä, että ruoanlaittoon olisi syytä ryhtyä...

Bliss ja pikkuinen 31+0 POKS!
 
Valkovuotoa - on välillä paljon ja välillä ei ole. Sitähän on loppuraskaudessa tosi vaikea erottaa lapsivedestä kun valkovuotokin voi olla runsasta ja juoksevaa. Harvemmin kuitenkin kyse on lapsivedestä kuitenkaan.

Neuvolassa kaikki ok. Valittelin näitä kuukautiskipuja niin terkka tähän että älä nyt vielä vaan ala synnyttämään. Olisi hyvä jos pari viikkoa vielä viihtyisi. No se kai ei ole minusta kiinni koska tuo tulee |O

Perjantaina tulee 35+0 täyteen ja sen jälkeen pääsee Jorviin. Sitä ennen synnytykset hoidetaan pk-seudulla Naistenklinikalla. Mahaa koitellessaan terkka sanoi että ei täällä varmaan liian iso vauva ainakaan ole. Sf-mitta laskee koko ajan kohti yläkäyrää (nyt 34,5cm) mutta mä luulen että vauva on laskeutumassa mikä sopisi yhteen hellän alavatsan kanssa. Liikkeet kutittelee myös ihan bikinirajassa. En sitten tiedä mitä tuo kommentti oikein tarkoittaa kun olen siinä uskossa että nelikiloinen sieltä nyt tulee taas.

 
Valitusta taas... :headwall:
Kuumeen nosti eilen illalla, ja nyt on taas laskenut....liekö flunssaa vai johtuneeko tuosta tulehduksesta. Mua vaan epäilyttää että onkohan tämä oikeesti pelkkä emätintulehdus, meinaan noiden kipeiden rakkuloiden puolesta....kaikkialta netistä mitä oon lukenu, niin nuo rakkulat kuuluu herpekseen :/ mut toisaalta kun testissä taas näkyi selvä emätintulehdus, niin kai se on tohtoreita uskottava. Mulla on ens maanantaina äitipolille aika, ultra ja lääkärin vastaanotto, kiva jos siihen mennessä ei ole värkki parantunut niin ei siinä mitään sisätutkimuksia tehä |O
Mut toivotaan että nähdään sitten vaavin sukupuoli :heart:
Ulkona olis aivan ihana ilma, pakkasta noin -20. Ei ole asiaa ulos nimittäin mulle ei mahdu enää mitkään toppahousut jalkaan...ja kävely on muutenkin ( ilman näitä hiton rakkuloitakin!!) erittäin vaappuvaa ja hidasta :whistle:

Kotihommiin, ruuan laittoon ja eskari hakemaan koulusta kotiin :wave:

:heart: Lanfear 31+6 :heart:
 
Mirabel ainakin sotkassa on myynnissä sellaisia rakeita joita laitetaan esim. säkkituolin sisään. Eli vois varmaan sopia imetystyynyynkin. Mutta askartelukaupoista varmasti saa myös, ehkä tiimaristakin?

Buamin kuulumisia täälläkin odotellaan :wave:

Imetys ei laihduttanut mua esikoisesta, mutta syynä varmasti oli se että herkuteltua tuli sen imetyksen varjolla vähän liikaakin :ashamed: . Nyt aion olla tarkempi niin saa kilot kyytiä. Jos painoa ei tässä loppuajassa tule ihan hirveesti, niin sitten synnytyksen jälkeen oon noin 5-10kg pienempi kuin ennen raskautta :whistle: . Mutta onhan tässä vielä se 7-11 viikkoa (rdm:n takia ehkä 7-9) periaatteessa vielä aikaa kerätä kiloja..

Eilen oli neuvola rv 30+4
Pissa: puhdas
RR 125/74
Paino -140g/vko
Sf-mitta 27cm (ihan keskikäyrällä menee)
Sykkeet 140
Liikkeet ++
Tarjonta poikittain
Saikulla olen Hemmin tavoin äippäloman alkuun asti. Supistukset, issiasvaiva ja selkäkivut, sekä huonosti nukutut yöt riittivät siihen B). Tänään pitäis hakea vielä virallinen todistus kun lääkäri paikalla, mutta asiasta siis jo sovittu. Ihan hassu tunne, ettei ainakaan (noin) vuoteen tarvitse mennä töihin. Vaikkakin ei tää mitään lepoa ole tällä hetkellä, kun mies tekee gradua ja on tuo 2-vuotias esikoinen hoidettavana. Onneksi tänään ja huomenna tulee paappa helpottamaan äidin "taakkaa" =) .

Poppeliini ja poju 30+5 (oon miettinyt että kai mä kuitenkin varuiksi pesen myös ainakin koneellisen esikoisen vaaleanpunaisia vaatteita B) )
 
Laskiaista kaikille!
Hernekeitto on kiehumassa ja laskiaispullat jääkaapissa jälkkäriksi odottamassa. :p

:hug: kaikille tarvitseville niin sairastaville kuin muuten kipuja tunteville tai jos vaan on halauksen tarpeessa. :)

Mie kyl luin teidän juttuja, mut nyt kun pitäs ruveta kommentoimaan niin ihan kuin en olisi mitään lukenut :ashamed: No tää on nykyisin tätä. Lupasin kaverille eilen et menen kylään kun pääsee töistä, ni jo aamulla miun piti varmistaa et olihan se näin kun en sitä mihinkään ylös laittanut. Vähän oli kaverilla hauskaa miun kustannuksella.

No omaan napaan sitten...
Kävin aamulla neuvolassa. Ens torstaina menen käymään lääkärillä. Muuen olisi ollut vasta kahden viikon päästä mut lääkäri silloin lomalla ja ens viikolla to ei käyny miulle kun en saa poitsua mihinkään hoitoon. Tavalliselle neuvola käynnille olisin voinut ottaa mukaan mut en nyt kun on lääkärillä käynti samalla. Kolme viikkoa oli kuulemma liian kaukana joten se on nyt sit torstaina. Oli huolissaan miun supisteluista ja menkkamaisista kivuista, kun poitsu on syntynyt ennen aikaisena. Tänä aamuna kun en meinannut saada housuja jalkaan.

Viikkoja 33+5
Painoa oli tullu + 750g/vko
RR 109/78
Pissa puhdas
Hb 142 (ei edelleenkään rautaa tai monivitamiinejä)
Kohdunpohjan korkeus 31-32 (oli sama kun viimeeksi ja mittasi sit uudelleen ja sai 32) nyt mennään vähän keskikäyrän yläpuolella.
rt:ssä oli ja terkan mielestä aika alhaalle oli jo mennyt.
sykkeet 141-150
Liikkeet ++

Siinähän ne tärkeemmät. Kyseli vointia ja totesin et kumpa pääsisi TALVIUNILLE! Seuraavaksi kysy "olenko masentunut?" Olin :eek: totesin: "En ole ainoast VAIN VÄSY!" Sit totes "miten voitas siun oloa helpottaa?" No ei kai tätä oloa voi helpottaa muuten kuin synnyttämällä. Paitsi et voisi vielä sen 4 viikkoa olla matkassa mukana. |O

No nyt pitää mennä tekee ruoka loppuun et pääsee syömään.
Voikaa hyvin ja ottakaa rauhallisesti mikäli se vaan on mahdollista.

Saimaanrannan äippä ja "neiti aprillipila" 33+5
 

Yhteistyössä