**HUHTIKUISET Helmikuussa** (Ensimmäinen vauva syntynyt!)

Kiitos tsempityksistä. :)
Lievästi vois sanoa että jännittää. :LOL:

Mä kuitenkin toivon että pääsisin vielä maaliskuun puolelle tässä odotuksessa, mutta sille asialle ei taida voida mitään jos se on tullakseen, tuskin se odottelee vaikka kuinka pitäisin jalat ristissä. :LOL:

Tuosta limatulpasta Mä luulin oikeesti että kuvittelen eilen tuota limaa. Mutta sitä itseään se on sitten ollut, sellaista verensekaista se oli, lähinnä sellaista "vanhan veren" sekaista. Saa nyt nähdä sitten kauanko tuo vielä kestää, hyvä kai tässä on kuitenkin varautua nopeaankin lähtöön. :D
Tulipahan pakattua sairaalakassi loppuun vauhdilla ja katsottua Herneellekin kotiuttamisvaatteet. Pitäisköhän sille keitellä muutama tuti tai tutipullokin valmiiks...

Kattokaa vaan niin tuskailen vielä huhtikuun puolessakin välissä kun tuo ei oo syntyny. :LOL:
 
hapsiainen Jännää! Ja onnee! :flower: :heart:

Äitipolilla kun käytiin viime pe. niin lääkäristä vaikutti siltä, että jossai virtauksissa (toinen oli aivovaltimo, toinen joku mahassa oleva, muttei napavirtaus kuitenkaan) oli jotain epänormaalia. Ei saanu hyvää mittaa ku vauva liikkui niin kauheesti, mutta sen verta epäilytti, että antoi uuden ajan heti viikon päähän. Vaavi oli kyl kasvanu, nyt 1,5gk.
Perätilassakin oli pikkunen yhä.. Sais kääntyy jo.

Muuta en jaksa nyt kommentoida... Väsyttää, selkään sattuu ja mies on poissa TAAS. |O

Feles 33+3 <3
 
hapsiainen hui, mä olen nyt ihan järkyttynyt, kun et niin kauheasti ole kuitenkaan edellä noissa viikoissa :eek: Tosin, jos teillä sitten ollaankin jo pitemmällä kuin kuviteltu... (mutta eikö ultrissa siis ole muutettu LA:aa?) Huhhuh, onnea matkaan nyt, jos lähtö tosiaan piankin koittaa!!! :wave: =)

Feles toivottavasti kaikki on kunnossa kontrolli-ultrassa!

Niin, täällä on nyt aika monellakin paikat lähteneet kypsymään ja aukeilemaan :eek: Tuntuu niin hurjalle, että niitä vauvoja saattaa kohta alkaa jo tähänkin pinoon sadella! Vaikka eiköhän suurin osa kuitenkin pääse ihan sinne täysille viikoille :wave:

Toivotan kaikille tarvitseville jaksuja (kun en taas näe tuonne edelliselle sivulle..) :hug: :wave:

stoppis 34+0
 
Stoppis ei ultrissa ole muutettu mitään. Ultrien mukaankin LA osuis kyllä maaliskuun lopulle, mutta terkkari oli silti epäileväinen. :D Sanoi että ne ultrat on kuitenkin aina vaan arvioita. Höh, kaikkihan on aina sitten vaan arvioita ja arvioita. No eiköhän tää selviä sit kun pieni on maailmassa. :D

 
Hapsiainen Hui mä kans silmät pyöreinä tekstiäsi luin! Mutta juu ei todella voi sanoa muuta kuin onnea synnytykseen! :) <3

Neuvolassa käyty, ei ihmeitä ihan normi käynti.. Saatiin vikaan neuvolalääkäriinkin aika kolmen viikon päähän ja siitä sitten viikon päähän neuvola..
Siitä pitikin kysyä kun seuraavalla neuvolakäynnillä jutellaan kuulemma jotain koska lähteä synnyttämään jne.. Niin mahtaisikohan olla sellanen käynti että kannattaisi ottaa puoliso mukaan?
Juteltiin myös mun supistuksista,paineen tunteesta ja vihlonnoista ja sanoinkin terkalle että nää on jo niin kauan kestänyt eikä mitään muutoksia ole aikaan saanut niin tuskinpa on nytkään että johan mä oon siellä lääkärillä ravannu ja terkka sit oli samaa mieltä että jos nyt supistelee kovin säännöllisesti tai tapahtuu muuten voinnissa muutosta niin sitten soittelen..
Niin ja sain muuten myös jonkun sikiön liikkeiden seuranta lappusen..


jastu ja vilperi 32+3
 
Vau, hapsiainen, teillä alkaa olla jo jännittävät ajat!! :heart:
Ihan tajutonta muutenkin että ei oo enää ku yks täys kuukausi odotusta ja sit saa itsekkin alkaa lähtöä odottelemaan =)

Neuvola ajan varasin tänään kun terkka pyysi soittamaan ä-poli käynnin jälkeen. Nyt alan siis kulkemaan 2 viikon välein nlassa ja sit ihan loppuvaiheessa viikottain. Herpestä seurataan edelleen tiiviisti, jotta jos uusiutuu niin aloitan heti estolääkityksen ettei olis päällä synnytyksen aikaan. Jos näin kävisin niin sektio olis edessä. Mut toivotaan että se on menneen talven lumia |O

Leivinuunia lähdenpä lämmittelemään, taas n.-20 on pakkasta...ja jos saunois likkojen kanssa, mies on ilta/yövuorossa ja tulee aamuyön tunteina.

:heart: Lanfear 32+6 :heart:
 
Jastu kyllä mä ottaisin puolison mukaan tuolle kyseiselle neuvolakäynnille. Niin että hänkin muistaisi ne asiat eikä olisi vain sun muistin varassa. Vaikka ei siinä välttämättä mitään vikaa ole, itsestäni vaan olen huomannut ettei raskaanaolevan naisen muistiin ole ihan luottamista ;) ja kyllä se varmasti häntäkin kiinnostaisi.

Nukahdin sohvalle kun katselin ohjelmia, nyt vähän pirteempi mieli. Ja kun kerran olen tähän aikaan nukahtanut niin se tietää sitä ettei yöllä uni tule "ajoissa".
 
huih hapsiainen kovasti tsemppiä sinne! =)

me käytiin tänään synnytysvalmennuksessa oikeestaan se oli lähinnä tutustumista osastoon. synnytyshuoneessa käytiin ja mm. kivunlievityskeinoista kätilö kertoi.
ihan kiva käynti mut vähän tuntu et määhän tiiän nää jo :D miehelle oli kuulemma mukava käynti ja sai uutta tietoakin ;)

ei mua kyl paljoa pelota synnytys, melkeen jo ootan et pääsis tositoimiin :D tietenki vähän jännittää ja sehän on selvää et sattuu se, mut enemmän harmittaa se kun joutuu siellä osastolla olemaan ensisynnyttäjänä n. 5 päivää :(

alaosastoa nipistelee ja vihloo :| vauva potkii ja välillä käy poikittain mut sitten kohta on taas pää tuossa tissien alla :LOL:
 
hapsiainen, tsemppiä jännäykseen :)

Feles, jaksuja sinne

mitäs täällä taas sairaslomaillaan tovi ja kattellaan sit töissä jaksaminen uudelleen. Ei oo kiva kun kipuilee, mut toivottavasti se ei vaikuta Toukkaan mitenkään. Ei oo eilisen jälkeen kyllä tuntunut supistusta, mut en sano et ne tunnistan kaikki. No ei kun rauhassa ja kattella mihin menee.
 
Hapsiaiselle Täältäkin tsempit matkaan sitten kun se lähtö tulee =)

Tosta limatulpasta vaan vielä sen verran että mulla tulee sellaista niukasti sellaista rusehtavaa vuotoa ja yhelle kaverille mietinkin että alkaakohan kohta tulemaan tulppaakin. (pojasta alko tulee vesien menon jälkeen...) niin kaveri sano vaan että juu ei se mitään et tulppaa tulee, sillä ekasta tullut tulppaa joskus 36 viikosta ja toisesta 38 viikosta ja molemmat syntyneet lasketun ajan jälkeen... :whistle:

Feles :hug:

Jastu Onhan se kiva jos puoliso pääsee mukaan niin kuulee samalla kertaa jutut ja voi sitten itsekkin kysellä jos hälle tulee jotain mieleen :)

Hilipatuinen
 
Hui, kuinka nopeasti aika menee. Täällä myös yksi harvemmin kirjoitteleva päivittää kuulumisiaan. Olen edelleen kuitenkin kiitollinen teille aktiivisille kirjoittajille, kuulumisten lukeminen on mukavaa.

Hapsiaiselle tsemppiä tulevaan koitokseen. Ei sitä sitten yhtään tiedä milloin kellekin lähtö tulee. Onneksi ollaan jo näin pitkällä.

Marjutti86 onpa teillä pitkä aika ensisynnyttäjille sairaalassa. Taysissa ollaan valmennuksen mukaan 1-2vrk. Musta tuo kuulostaa aika vähältä mutta tuskin sieltä ketään vasten tahtoa ulos laiteta tai jos on jotain ongelmaa. Synnytysvalmennuksesta ikävästi jäi sellainen viba että Taysissa kyllä on monessa säästetty.. Nooh, turhapa sitä etukäteen on murehtia.

Monella on alkanut äitiyslomat tai sairaslomat. Itse olen ollut saikulla jo 20.1. lähtien kun selkä ei enää töissä kestänyt. Kummasti tuntuu aika juoksevan vaikka pelkäsin sen käyvän liian pitkäksi. Hyvä ratkaisu kuitenkin oli jäädä pois näin jälkikäteen ajatellen sillä kipujen ja huonojen unien kanssa olisi käynyt turhan rankaksi töissä. Muuten raskaus on kyllä sujunut ilman suurempia ongelmia, vauva tuntuu voivan hyvin.

Vaatteiden pesusta oli juttua. Itse olen kanssa kaikki pessyt hajustamattomilla pesuaineilla. Oletteko silittäneet myös? Mä olen tässä vaiheessa silittänyt vaan harsot, lakanat ja pyyhkeet. Jotenkin tuntuu aika hommalta silittää kaikki pienet vaatteet, onko se tarpeellista?

Lapsiluvusta ei uskalla sanoa vielä mitään. Kunhan nyt tämä ensimmäinen saadaan niin mietitään siten. Itse olen ollut kovin onnellinen omista sisaruksistani joten sen puoleen mielellään omalle lapsellenikin soisin sisaruksen. Tuskin kuitenkaan suurperhettä meille tulee mutta eipä sitä koskaan tiedä.

Nyt naapuri poraa niin ärsyttävästi, että on paettava ulos. Jaksamista kaikille.
 
Hapsiainen, sulla on jännät paikat edessä. Onnea jo näin etukäteen!
Mulla meni esikoisesta limatulppa muistaakseni rv 38+4 ja mulla se oli sellainen selkeä kananmunankokoinen limamöykky, jossa oli veriviiruja! |O Kuulostaa ällöltä, mutta sellainen se oli. Muistan vielä, kun olin vessassa ja tuntui, että alapäästä tulee jotain ja otin paperia ja laitoin sen alle, niin sieltä plumpsahti tuollainen möykky. Kutsuin vieläpä miehenkin katsomaan sitä, voi raukkaa näin jälkikäteen ajateltuna. :LOL: Esikoinen syntyi sitten 39+2, mutta käynnistyksen tuloksena sen myrkytyksen vuoksi.

Feles, meillä on melkein samat viikot ja meidän vauva arvioitiin ultrassa eilen (33+0) 2250g painoiseksi. Huh, toivottavasti sieltä ei ole oikeasti tulossa ihan jättiläinen!

Pesuaineista. Me pestään kaikki pyykit sensitive- tai hajusteettomilla pesuaineilla, merkki vaihtelee. Esikoiselle silitin aluksi kaikki vaatteet pesun jälkeen, mutta nyt en tiedä, ehtiikö. Ehkä ekan satsin vois silittää.. Uudet vaatteet pesen yleensä meiltä kaikilta ennen käyttöä (en päällysvaatteita).

Lapsiluku lienee tämän jälkeen täysi. Alunperin haluttiin kolmea, mutta en taida enää uskaltaa..

Piipa rv 33+1
 
Juu mä mietinkin kyllä että ehkä se puoliso olisi tuolle neuvolakäynnille ihan hyvä ottaa mukaan! :) Koska vaikka mä en olisi raskaana niin mun muistiin ei ole muutenkaan paljon luottamista :D Ja onhan se ihan kiva mennä yhdessä.
 
Ensisynnyttäjä sairaalassa Meillä ollaan 1vrk (eli se kun lapsi syntyy) + 3 vrk, sairaalan sivuilla sanottiin että n. 3vrk, mutta joku kertoi silloin kun olin poikaa synnyttämässä että sitä vuorokautta kun syntyy niin ei lasketa...

Silittämistä En ole todellakaan harrastanut :LOL: Mä en ole mikään talousihme muutenkaan joten... :whistle: ;) Onko joku syy että miksi silittää vauvan vaatteet?
 
IIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

Nyt ne tuli jännät paikat täälläkin!Olin tänään äitipolilla (viikot 34+5) ja lääkäri totes että vauva on tosi,tosi alhaalla,kohdunsuu 1cm auki,kanava lähtenyt ja paikat ihan pehmeenä ja totes että nyt vaan supistuksia odottelemaan.

Siis APUA,eihän mulla oo mitään vielä valmiina!!! :eek: :eek: :D Ja vaipat ja muut tarvittavat.Sairaala kassikin pitäis pakata ja yrittää sopia kuka tulee ammaks muille muksuille.En osannu odottaa että vielä tapahtuis mitään muutamaan viikkoon ja nyt meinaa sit iskeä paniikki.

Ei kuulemma enää estellä jos supparit alkaa,saa syntyä jos on syntyäkseen.Että pikaista lähtöä oottelen,mulla on synnytykset kestäny max.tunnin ja nyt vielä noin otolliset paikat että olla viisainta olla het lähdössä kun supparit alkaa,30km kuitenki ajettavaa sairaalaan...

Nyt oon sit illan pessy vauvan vaatteita valmiiksi,turvakaukalon haen varastosta ja pesen sen vielä tänään.Vaunut,sitteri jne on vielä kaupassa. :eek: :ashamed: :D :ashamed:

Omaa napaa vaan kaivelen,sorry.Mutta kun jännittää nyt niin kovasti. :heart: :D

AnnaBuu (ex tohelin) 34+5 :wave:
 
Älkää nyt naiset vielä ruvetko synnyttämään!!! Vaikka meistä äideistähän se tietysti onkin kiinni... ;) :LOL:
Ihan vakavasti puhuen, tuntuu kyllä hurjan jännältä kuka seuraavaksi pienen nyytin saa syliin. Yllättävän monella on nyt jo kovasti merkkejä siihen suuntaan, että lähtö tulee lähiaikoina. Tsemppiä siis synnytykseen kaikille, jotka tositoimiin ovat pääsemässä lähiaikoina! :hug:
 
Ohhoh! Täällähän on tullu jännittäviä uutisia :eek: Tsemppiä siis hapsiainen80 ja AnnaBuu. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Eli seuraavaa vauvauutista odotellessa :D :flower:

|.) Täällä saatiin tää tietokone siirrettyä tähän toiseen huoneeseen...vihdoin ja viimein. Enää on muutama pikku tavara tuolla tapetoitavassa huoneessa, joten pääseepi kohta repiin tapetteja :) Tosin nyt huomaa, ett on vähän huhkinu vähän raskaamman homman parissa. Välillä ollu nii tukala olo ja sattunu, mutt ei sattunu mahaan. No onneks en paljon tätä ruumillista hommaa harrasta, joten ei varmaankaan kovin vaarallista tää yks päivä. Tapetteja revin sit kykyni/oloni mukaan.

Joop, jos hakis pyykit koneesta ja sitten harkihtis nukkumaan menoo, kun avokin vanhemmat tulee huomen aamuna klo 10 tänne. Isänsä tulee tiputtaa lumia katolta ja kai äitinsä sit "kiusaa" muuten vaan olemassa olollaan täällä. Kunhan ei sit rupee tuputtaa mitään apujaan, kun ei se osaa järkätä tavaroita oikein. Se homma on paras tehä ite! Täällä on siis tavaraa vähän siellä ja täällä vielä tän päiväsen jäliltä.

Mutta nyt öitä! :wave:

JääKyynel ja Tuittu 34+0
 
AnnaBuu Kohtalotoveri! :D :heart: Ja lähestulkoon samat viikot! Tsempit sinne!

Mulla on vähän kans tuo sama tunne, että enhän mä ole valmis vielä! Sitteri, vanna yms. on kaupassa, mutta eiköhän noi ehdi hankkia vaikka myöhemminkin ja kai tuo mieskin jotain osaa käydä ostamassa. Vaippoja ostin tänään ja omaan sairaalakassiin luumuja ja lakuja. :D Mutta on vielä asioita joita ajattelin tehdä ennen synnytystä, nyt vaan pitää miettiä että mitä oikeesti tarttee tehdä ja jättää loput myöhemmäksi.
Lepoa tällä hetkellä tuntuu ainakin kroppa kaipaavan eniten. Väsyttää nimittäin ihan koko ajan.

Huomenna ois sit virallisesti eka äippälomapäivä, onneks tuli tuo saikku aiemmin niin kerkesin vähän tekeen kotihommiakin ennen tätä uutista. :D

- Hapsiainen ja Herne 34+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fantastic4:
Pikaiseen vain tulin tsempittämään Hapsiaista ja AnnaBuuta :flower: :heart:

Hurjaa tosiaan ajatella että niin niitä pieniä alkaa putkahtelemaan maailmaan jo.. :)
Jos alkaa..mun on jotenkin niin vaikea uskoa että tuo tuolta vielä mihinkään liilahtais kun menny kaikki muut odotukset loppuun.Mut vauva päätti nyt pitää mua jännityksessä. :D

Mulla paino arvio oli 2300g.Vaikka mulla näitä odotuksia takana onkin,mulla ei ole oikeastaan tietoa minkä kokoinen vauva näillä viikoilla pitäis olla että onko tää pieni,sopiva vai suuri viikkoihin nähden?
Onko jollain tietoa? :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hapsiainen80:
AnnaBuu Kohtalotoveri! :D :heart: Ja lähestulkoon samat viikot! Tsempit sinne!

Mulla on vähän kans tuo sama tunne, että enhän mä ole valmis vielä! Sitteri, vanna yms. on kaupassa, mutta eiköhän noi ehdi hankkia vaikka myöhemminkin ja kai tuo mieskin jotain osaa käydä ostamassa. Vaippoja ostin tänään ja omaan sairaalakassiin luumuja ja lakuja. :D Mutta on vielä asioita joita ajattelin tehdä ennen synnytystä, nyt vaan pitää miettiä että mitä oikeesti tarttee tehdä ja jättää loput myöhemmäksi.
Lepoa tällä hetkellä tuntuu ainakin kroppa kaipaavan eniten. Väsyttää nimittäin ihan koko ajan.

Huomenna ois sit virallisesti eka äippälomapäivä, onneks tuli tuo saikku aiemmin niin kerkesin vähän tekeen kotihommiakin ennen tätä uutista. :D

- Hapsiainen ja Herne 34+6
Pakko kysyä,mikä on vanna? :ashamed: :D Joo sama mulla,tuntuu että eihän tää vielä voi tulla,mulla on oikeesti vaunut,sitterit,sängyt ja kaikki vielä kaupassa. :eek: :heart: :D

 

Yhteistyössä