Hmm, yllättävää kyllä, SAIN pidettyä suuni kiinni, eikä raskautumisesta tiedä vielä muut kuin mies. Vanhemmalle pojallekin ehkä kerrotaan vasta myöhemmin... Haluan ainakin sydänäänet kuulla, ennenkuin aletaan hirveesti hihkumaan ympäri kyliä.
Asumisesta: ostettiin kolmisen vuotta sitten rivarikolmio, mihin nyt just ja just vielä hetki mahdutaan, vaikka hermoihin ottaa kyllä rajusti tämä säilytystilojen puute. Edes tavallisia rattaita ei mahdu sisään vetämään, saatikka sitten tuplarattaita, mitkä on melkein pakko hommata keväällä, nuorimmille kuin ei tule kuin n. 1v 5kk ikäeroa. Kovasti on makkariakin mitottu, mahtuuko sinne parisänky, pinnasänky ja jatkettava lasten sänky, vai mennäänkö kahdella pinnarilla alkuun.
Isovanhemmista ja muutenkin tukiverkoista sen verran, että sekä minun, että mieheni vanhemmat asuvat yli 750km päässä, joten sieltä ei ihan heti oo hoitoapua tiedossa. Lähimmätkin perheenjäsenet asuvat yli 500km päässä... Onneksi tästä läheltä olen saanut muutamia tosi hyviä ystäviä, joten jos tarvii esim. neuvolan ajaksi hoitoapua, ni sen saa järjestettyä, kunhan ajoissa ilmottaa, että saavat vapaata järjestettyä.
Joku jo kerkeskin kertomaan, että edellisessä raskaudessa oli paino noussut yli 25 kg, mut mites teillä muilla on mennyt? Mulla nousi esikoiselta paino 30kg, joista melkein 20 kyllä jäikin, olen laiska liikkumaan... Toisesta nousi "vaan" 16kg, mistä 11kg jo kerkesin saamaan poiskin, mutta kun olin 4,5 viikkoa kesälomareissulla poikien kans pohjosessa, niin myös paino kerkes nousta sen saman 4,5kg... :ashamed: ja nyt en ees alotuspainoa tiedä, kun en tiedä millä viikoillakaan mennään! Mies kyllä jo edellistä odottaessa uhkas, et jos taas nousee 30kg ja jää 20kg, ni enempää ei tehdä... =) Ihan jo vaan mun omankin vointini takia. Pitää nyt yrittää kuitenki vähän skarpata ja yrittää jättää herkut väliin ja liikkua vähän enempi, jos ei ihan mahottomia lukemia lyötäs tiskiin tälläkään kertaa.