¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

nonni testattu tänään ja näin aamusella :LOL: mut todella vahva plussa pärähti testiin ku viimeviikolla oli 2 kertaa haalea viiva testissä.

joten tässä se nyt komeilee : http://www.aijaa.com/v.php?i=4697245.jpg

toivottavasti saatte selvää siit, pitääkö parempaa kuvaa pistää.
 
Kertomisesta olen kertonut vain siskolleni ja mieheni paljasti veljelleen ja isälleen. Mun vanhemmille kerrotaan sitten, kun seuraavan kerran nähdään. Tämmöstä asiaa ei oikein tee mieli puhelimessa kertoa. Työkavereille on varmaan paljastettava syyskuun puolivälissä, kun ollaan koulutuspäivillä ja siellä illanvietto on perinteisesti melko kostea. Ei taida mitkään lääkekuuriteoriat upota...

Ruokavaliosta noista suosituksista en jaksa kovin kauheesti stressata. Syön monipuolisesti ja melko terveellisesti ja luulen, että sillä pääsee aika pitkälle. Kahvia menee max pari kuppia päivässä. Mitään ravinnelisiä en ole syönyt ennen raskautta enkä koe niitä tarpeelliseksi nytkään monipuolisen ruokavalion vuoksi. Marjoja on tullut syötyä kilokaupalla, joten foolihappo- ym. tarpeet on varmaan ylitetty moninkertaisesti.

Mulla on alavatsa myös aika turvoksissa. Normaalisti olen melko hoikka, joten tiukkoja paitoja täytyy vältellä julkisilla paikoilla.

manteli76 6+4
 
ruokailumuutoksia mulle tuskin tullee mitään..aion syödä normaalisti tosin rd:n pelossa vähennän sokerit pois melko minimin...
Oli rd viimeks nimittäin :/
Vitamiinejä syön niinkuin tähänkin asti...magnesiumin aloitn tosin kun olen saanut edellisissä raskauksissä karmeita kramppeja jalkoihin, varsinkin yöaikaan :/
ainoa oire nyt on et saa juosta vessassa kokoajan...tosin johtuu myös siitä kun juos niin paljon..niin ja mahaa turvottaa kyllä!
 
:wave: Tääki tahtoo mukaan!!!

Tein juuri testin, kun alkoi ihmetyttämään vatsan jatkuva turvotus, joka tähän mennessä AINOA oire... Laskettua aikaa on vähän vaikea määritellä, kun edellisen kerran täti punainen vieraili ennen kuopuksen raskautta helmikuussa 2008... Toukokuussa jätin minipillerit pois ja imetyksen lopetin (vain ja ainoastaan) raskautumista varten heinäkuun puolessa välissä, jonka jälkeen olen kärsivällisesti niitä menkkoja odotellu, mitä nyt ei sitten koskaan tullutkaan! LA nyt todennäköisesti osuu huhtikuun tienoille, joten kai otatte mukaan? Ennestään meillä siis on 2 poikaa (9/99) ja (12/08) ja heistä aikanaan HYVIN selvät raskaus oireet, joten voisin kuvitella, että nyt odotellaan erimerkkistä. Näiden lisäksi kotia sotkee mies ja kissa.

Eli Kantrimaria, LA huhtikuun tienoilla, kolmas, satks (mut voi ihan hyvin lisätä listoille vasta, kun saadaan laskettua aikaa ees vähän tarkennettua, pistän sit yv:tä tulemaan)

Kertomisesta on ollut puhetta. Toisaalta en haluais ihan vielä kertoa kovin monelle, sillä ystäväpiirissä useampikin keskenmeno ollut myöhäisillä viikoilla viimeisen vuoden aikana, mutta toisaalta tunnen itseni, tänään tietää jo varmaan miehen lisäksi kaikki ne, joita satun päivän aikana tapaamaan... Emmie pysty pitämään suutani supussa, kun on kyse omista asioista. Ja vielä näin IHANISTA!!! <3 Nyt vain kun kaikki menis vielä hyvin, pelottaa vähän sektioarven kestäminen, kun edellisestä synnytyksestä on kuitenkin niin vähän aikaa...

Kantrimaria kera nuppusen
 
Hei!Täällä puörähti rv 5 käyntiin,toivottavasti pikkuinen pysyy menossa mukana=)Sain soitettua eka neuvola ajan se on 16.9 ja ei auta kuin odotella. Mieki olen täältä pohjosesta (pohjois-pohjanmaalta)Oireet ovat pysyneet aika samoina, paitsi että järkyttävät kipeät finnit poskissa,ahdistaa olla asiakaspalvelu työssä kun naama kukkii kuin viimeistä päivää...Onkos muilla ihanaa finni ongelmaa?=)

Ulkona on aivan ihana ilma, täytynee lähteä lenkille kun ei SADA vettä :)
 
Uskaltaakohan tänne jo ilmoittautua... :) . Pelottaa oikeastaan vielä edes asiaa ajatella kun oireita on aika vähän, olisi "helpompaa" raskautta ajatella jos olisi edes pahoinvointia niin kuin edellisissä raskauksissa. Nyt vaan rinnat ovat tehneet kasvupyrähdyksen ja ovat arat, that's it.

Eli mulla kierukka poistettu 7.7 ja kait oli ns.tyhjennysvuoto mikä alkoi 9.7 ja kesti pari päivää, kuukautisia ei edes ehtinyt tulemaan kun jo viime viikolla testasin plussaa kahteen kertaan, varmuuden vuoksi tietysti :D . Joka paikasta luin miten suuri keskenmenon riski on, jos raskautuu heti kierukan poiston jälkeen... senkin takia on niin kovin epävarma olo :ashamed: . Viikkoja on vaikea laskea, mutta käytin tuota 9.7 päivää ja la:si sain 15.4, tarkempi aikaa selviää sitten joskus ultrassa, jos nyt sinne asti koskaan päästään. Nyt olisi siis 5+5....??? Työt onneksi pitää huolen ettei varhaisultraa tarvi edes suunnitella, joten ei auta kun odottaa...

Lapsia entuudestaan kaksi, s. -03 ja -07.

Kaikille onnittelut raskaudesta ja tarrasukkia matkaan!!!

-Ferrera ja toukka-
 
Itse en myöskään ruokavaliota paljon muuttele, mun ruokavalioon ei kyllä juuri kuulukaan mitään riskialtista tuotetta. Ja verenpaine on tuhottoman matala, niin siinä ei muutama salmiakit ja lakutkaan vielä missään tunnu. Raskausvitamiinia syön ja noita maitohappobakteereja (olen ollut huomaavinani vaikutusta suolen toimintaan jo parin päivän sisään, "liukkaammin" sujuu :D). Kalaa en syö hirveän paljon niin pitää vielä vilkuilla, että tarviiko jotain omegatabuja nappailla lisäksi. Raskausvitamiinia käytän ihan siksikin, kun olen laktoosi-intolerantti ja siinä on kalsiumit mukana. Viime raskaudessa myös tarvin rautalisää ja magnesiumia levottomiin jalkoihin. Niin samahan noita on popsia jo etukäteen eikä odotella oireita :).

Ferrera: Pidetään peukkuja pystyssä. Ajattelin itse juuri, että jos tässä menee kaikki hyvin niin tämän palleron jälkeen asennellaan sitten kierukkaa. Nuo pillerit ei oikein mulle tunnu sopivan, miedoimmatkin vaikuttaa mielialaan, ja niitten kumien kanssa tuuskaaminen on vaan niin epäkäytännöllistä. En ollut kyllä ennen kuullutkaan, että kierukan poiston jälkeen olisi suurempi km-riski. Missä sellaista tietoa on?

Mainitsin aikaisemminkin jo muistaakseni, mutta täällä on kerrottu vain mun äidille ja sen miehelle. Varhaisultran jälkeen kerrotaan sitten muille lähimmille ja saa nähdä sitten kauanko menee, että julkistetaan ihan kaikille. En ole mitään tarkkaa aikataulua suunnitellut ;).

Niin, ja minäkin täältä P-Pohjanmaalta, ihan Oulusta.

Kaikki etenee täällä hyvin, väsymystä on jonkun verran ja outoja masutuntemuksia. Sängyssä kääntyessä tuntunut pari kertaa vähän repäisykipuja. Nälkä vaivaa enemmän ja taitaa pissattaakin vähän kovemmin, mutta mitään tolkutonta vessassajuoksua ei ole vielä ilmennyt. Saas nähdä milloin ellotus iskee, yleensä en kuitenkaa oksentele, viime (ja ensimmäisessä ) raskaudessa en kertaakaan.

Mmm.. pitsaa tulossa kohta ?
Tällä kertaa en aio lihoa 25 kiloa :D, mutta en jaksa nyt mitään kaloreita tai hiilihydraattejakaan laskea. Pitää mennä fiiliksen mukaan, koittaa kuitenkin olla kauheasti ahmimatta ja turhia herkuttelematta. Lähtee ne kilot sitten nopeaa poiskin jos vaan viitsii hieman vaivaa nähdä.

 
).( Paniikki.
Mä tein tänään uudestaan apteekin oman testin ja siihen ei oikeestaan tullut edes plussaa.Ihan haalee haamu vain :| Meneeköhän tämäkin nyt sitten kesken vai voisko olla että siinä testissä oli joku virhe tai sitte ku on näin alussa niin ne hormooni pioisuudet vaihtelee? Siis elättelen vielä toiveita kun ei ole mitään vuotoja tullut...Nyt siis ovistestin mukaan mennään päivillä 4+2tai3 menkkojen niin ehkä 5+1
Tuota taulukkoa kun katselin niin siinä jotenki oli hassusti ne luvut just tähän ajankohtaan...
Hermot menee ja pelottaa.Soitin jo lääkäriin ja varasin puhelin ajan huomiseksi jos pääsis vaikka verikokeisiin tarkistamaan asiaa...siis jos ei vuoto ala tänään...ja ensi viikoksi varasin ihan käynti ajan jos nyt sattuu käymään ikävästi...
Onko kenellekkään käynyt noin et testi näyttääkin välillä negaa ja silti on ollut raskaana?
Nyt on pakko mennä...Kiitos jos joku osaisi jotain vastata
 
Millenia:Ilmaisin asian ehkä vähän väärin; mitään tieteellistä tutkimusta ja faktaa asiasta ei kait ole, mutta yhteys keskenmenoihin on ollut jotenkin suurempi jos raskaaksi tulee heti ensimmäisen kierron aikana. Ja mä tietysti toivon, ettei se pidä paikkaansa ja tapaukset olleet vain sattumia...

Ruokavaliosta sen verran, että yritän ainakin katsoa mitä syön. Niistä huolimatta painoa tuli ekasta raskaudesta 20kg ja toisesta 23. Molemmista kilot lähti neljässä kuukaudessa pois, mutta kyllä sitä aika valaaksi itsensä loppuvaiheessa tunsi. Ja selän takia olen molemmissa raskauksissa joutunut kävelemään lopussa keppien kanssa, rakas notkoselkäni ei ole jaksanut pitää itseään kasassa, ja kävely ei vaan onnistunut ilman tukea. Lapset olleet kuitenkin molemmat vain n.3700g, eli eivät mitään jättiläisiä. Nyt koitan tosissani skarpata painon kanssa, jos ei sitten tulisi selkäongelmiakaan.

Raskaudesta ei vielä tiedä kukaan, vaikka toisaalta jos menisi kesken niin olisi sitten ihmisiä tukemassa, ei tarvisi itsekseen surra.

:wave:
 
sintsu: Miten mulla on sellainen muistikuva, että apteekin omassa useinkin näkyy se viiva paljon haaleampana kuin muissa, ainakin aikaisessa vaiheessa? Miten jotenkin itse muistan joskus jossain raskaudessa testanneeni, niin se antoi paljon haaleamman plussan kuin toiset testit. Vai teitkö aiemmankin testin kanssa apteekin omalla ja oli selkeämpi plussa? Tee ihmeessä joku toisenmerkkinen testi. Se hormonipitoisuushan voi vaihdella, jos pissa on ollut laimeempaa tms. Neuvolaan / terveyskeskukseen varmaan pääsee myös veritestiin halutessaan. Tsemppiä!

ON. Voi kamala tätä pahaa oloa... Voisin kuolla just pois. Ei tekisi mieli syödä, mutta kun on hemmetti pakko jotain koko ajan puputtaa, muuten olo on vielä pahempi. Ja kun siihen mennään, niin siitä kestääkin tovi taas toipua vähän siedettävämpään olotilaan... Sentäs on ruoat pysynyt vatsassa tänään, mutta tää kauhea pahaolo syö kyllä voimia. Mutta en halua valittaa en, palkinto on sen arvoinen ja ei tätä enää montaa viikkoa kestä...
 
nasumasunen ihanaa, sinäkin tulit tuolta kolmatta kuumeilevista tänne :)

Pakko nyt myöntää, noloahan se on, mutta tein tänään vielä testin, ja lupaan, että nyt se on sitten viimeinen, 7 vkoa on pian täynnä, ja minä testasin, kuvitelkaa :ashamed: No joo, kirkkaanpunainen viivahan sieltä tuli, tuplaten kirkkaampi kuin kontrolliviiva.

Sintsu, mulla kans ekat testit näytti tosi haaleaa plussaa apteekin omalla, suosittelen testaamaan samalla testillä parin päivän kuluttua, niin viivassa huomaa kyllä eron:)
 
Tervetuloa uusille!

sintsu itse olen saanut vain haalean plussan apteekin omalla testillä esikoisesta. Toisella merkillä tuli paljon vahvempi viiva.

Ruokavaliotani en aio sen kummemmin muuttaa. Ns. kielletyllä listalla olevia ruokia ei juurikaan tule muutenkaan syötyä. Raskausajanvitamiineja ja E-EPAA syön kuten viimeksikin. Rautaa varmaankin joudun popsimaan jossain vaiheessa. Minulla kun on ollut taipumusta matalaan hemoglobiiniin lapsesta asti.

Yökötys ja väsymys ovat rantautuneet tännekin. Veikkaisin edessä olevan 6 melko voimia koettelevaa viikkoa... Mutta lopussa kiitos seisoo! :D Ja kyllä minun mielestä olojansa saa vähän valitellakin jos se vaan helpottaa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Eikö kohdun oon PAKKO antaa rauhoittua yhden kierron ajan?
Mielipide vaihtelee melkein lääkäreittäin. Jos ei ole ollut kaavintaa niin miksi odottaa? Itse asiassa ei me odotettu edes kaavinnan jälkeen mutta en raskautunut siitä.
Onks kaavinta se et joutuu polille? Mun kierukkaa yritettiin monta kertaa monessa eripaikassa ja loppupeleissä pyrki itsekseen ulos.
 
Mä tein viimmeviikolla kans apteekin omalla ja oli ihan selkeesti kaks viivaa...
Nyt ei....se vähän ihmetyttääkin kun välissä on kuitenkin jo 3 päivää...
Mut kai se jotenki selviää.Toivottavasti parhain päin ja kyseessä olisi vaan joku virhe.Mitään vuotoja tai kipuja ei oo onneksi.
 
Testaa sintsu vaan uudestaan, jos se on ollut vaikka viallinen.

Täällä olo jatkuu vaan kamalana. Tulin omille vanhemmilleni nyt muutamaksi päiväksi "hoitoon". Mies nimittäin lähtee sorsametälle loppuviikoksi, joten en halunnut jäädä yksin kotiin. Täällä porukoilla voi maata ja potea tätä oloa ihan samalla tavalla. Vanhemmat tietää kuitenkin tästä.

Aamusta asti olen tänään taas yökkäillyt. Äsken sitten vaihtui yökkäilyt ihan kunnon oksentamiseen. Mikään ruoka ei pysy taaskaan sisällä. Tuntuis jo sille että vois alkaa pikkuhiljaa loppumaan, vaikka kuitenkin jollain tavoin olen onnellinen näistä oireista, mutta silti. Yksi ilta edes yökkimättä, sellaista ei ole ollut kolmeen viikkoon. :(

Uusille tervetuloa joukkoon! :flower:

- Hapsiainen ja herne 7+6
 
Tämä ketju on kyllä niin aktiivinen ettei tosikaan :D
Asumisista on puhuttu, me asumme kaksiossa ja jossain vaiheessa kyllä muutto isompaan mutta vasta vauvan syntymän jälkeen.. Tuota vaimoketta olen kovasti autokouluun puhunut, ja on sinne menossakin niin ehkä sitten sen autonkin ostamme, minulla on siis kortti mutta on se kiva sitten kun on molemmilla. Syömisistä ym. minä olen kanssa vähän sillä periaatteella että syön kyllä mitä mieli tekee, tupakoinnin lopetin mutta muuten ei ihmeitä ole..
Väsymys on kova ja pissalla täytyy juosta..samaten nälkä on mutta samalla myös hiukan etova olo.. :/
Pääasiassa vointi on kyllä hyvä, täytyy nyt nauttia siitä kun vielä pystyy syömään ym.. :)
Tasan viikko olis vielä ultraan klinikalla.. odotus on kyllä kova :heart: =)
 

Yhteistyössä