¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

JääKyynel: Mulla ainakin tulee huono olo kaikesta liikkumisesta. Ei voi käydä lenkillä eikä kotonakaan tehdä juuri mitään... Vähän voin aloitella jotain hommia, laittaa tiskit koneeseen tai pyykit rumpuun, mutta siihen se sit aikalailla jää. Paikallaankaan ei oikein voi seistä, vaan alkaa heti oksettamaan. Pahimmissa oloissa pitää maata, välillä pystyy istumaankin. Ihanaa... Nooh, ei tätä kauaa enää kestä.

KiiajaVille: Juu tuon takia kannattaa se neuvola-aika varata ajoissa, että kerkeää saamaan riittävän ajoissa sen ajan np-ultraan. Usein neuvolassa on kai myös tapana, että se aika varataan vasta kun on siellä käynyt - ei silloin vielä, kun aikaa varaa (näin ainakin mun molemmissa raskauksissa, sekä Helsingissä että Vantaalla). Maanantaina neuvola, joten odottelen saavani kutsun ultraan ehkä sitten seuraavalla viikolla, lähelle sitä viikkoa 12 varmaan mennään (neuvola 9+0, noin viikko että saa kirjeen sairaalasta ja siinä aika noin parin viikon päähän - veikkaan).
 
En saanut vieläkään neuvolan aikaa. :( Puhelu meni suoraan keskukseen, tänään ei ole th tavattavissa. Tylsää! Olin tehnyt isoja järjestelyjä, että pystyin töissä soittamaan ja kukaan ei kuulisi. Ja huomenna on jo 8 viikkoa täynnä ja... :| No juu, kyllä kerkin ne äitipolin ja ultran ajat saamaan kuitenkin, vaikka vähän tiukaksi aikataulu menee.

Huono olo vaan syvenee pikkuhilja, onneksi kukaan ei ole vielä töissä ymmärtänyt (kai...). Usemman kerran päivässä oksennan joka tapauksessa, ja ällöttää 90% ajasta.

Onko kukaan joutunut joskus esim. asiakaspalvelutyössä hyökkäämään pois oksentamaan? Apua, jos tämmöinen pitäisi tapahtua (ja varsinkin jos meidän ainoa henkilökunnan vessa olisi sillä hetkellä varattuna)!
 
Te joilla on jo lapsia, missä vaiheessa olette huomanneet tuon painon nousun??
Mulla on tullu ihan pienessä ajassa n.3kiloo painoo lisää enkä oikein tiedä tai ymmärrä että mistä.. niin mietin että tuskin on vielä mahdollista et raskaudesta johtuis.. Viikkoja siis 5+4
Olo on muutenkin kun possulla :headwall: :x tuntuu et huono kunto mikä on ollut on vaan entistä huonompi ettei jaksaisi edes lähteä lenkille tms. että saisi painoa laskuun ym..
 
jastu: Turvotusta, turvotusta.. Kyllä se raskaudesta johtuu. Mulle tullut kaikissa raskauksissa aina jotain 3 kiloa ennen ekaa neuvolaa, joka on ollut viikoilla 8-10. Sitten kun alussa voi pahoin ja on pakko kokoajan jotain pututtaa eikä oikein pysty liikkumaan, niin siinähän se. Kyllä se siitä sitten tasoittuu ja voi olla ettei vähään aikaan paino niin nouse. Mulla on kyllä tissitkin kasvanut jo niin hervottomasti, että pelkästään niissä on varmaan puolikiloa lisää kumpaisessakin. :LOL:
 
Mulla ei ole vielä paino noussut, mutta kyllä se siitä lähtee :). Ja tosiaan kyllä se turvotus helposti lisää sen muutaman kilon, ei mitään ihmeellistä tai hälyyttävää.

Täällä päin on nyt semmoinen ongelma, että se uusi auto pitäisi saada. Ja eihän meillä ole rahaa. En siis puhu mistään uudenkarheasta Volvosta täällä, vaan tarkoitan nyt jotain parin tonnin käytettyä, johon mahduttais kahden lapsen kanssa, ja jossa olisi ilmastointi. Mutta minä olen kotihoidontuella ja mies on työmarkkinatuella (ja ihan turha kuvitella, että jotain töitä löytyisi tähän hätään :/ ). Lainaa myönnetään vaan niille, joilla on varaa ostaa tuommoiset muutenkin :headwall:. Tietääkö kukaan, miten vähillä varoilla pystyy hommaamaan jotain tuollaista kalliimpaa? Jos en olisi nyt tullut raskaaksi, olisin luultavasti nostanut opintolainaa autoa varten, mutta nyt sekin on poissuljettu mahdollisuus. Missään ei anneta osamaksullakaan, ellei ole palkkatuloja. Ihan ihmetyttää miten ne yh:t on autonsa saaneet jne. Tuntuu täysin mahdottomalta täältä katsoen. Vinkkejä kaivataan.

 
Heissan!Tanaan olin lekurissa,sain nivaskan lippusia ja lappusia lukemiseksi ja ottivat 5(!)putkellista verta,sain myøs "neuvola"ajan,joka vasta 1.10jolloin viikoja jo 13+....miten ihmeessa jaksan sinne asti odotella?!Taalla norjassa vahan erinlainen tuo neuvola systeemi ku suomessa,et se on katilø(jordmor)jolle siis mulla aika.Mites noi ultrat suomessa,millon niita on,milla viikoilla?Itsehan kavin varhaisultrassa 6+4,ja ilmeisesti seuraavaa saanki sit odotella ku toi jordmor-aikaki vasta tuollon :(

Hemmi ja papu 7+4
 
No nyt on ultrassa käyty :) Ja siellä se sydän sykki :heart: Arveli että kiertoni ollut normaalia pidempi, että ei olekaan7+0 vaan 6+2, laskettu aika siten 12.4.
Lisäksi sanoi että se alkio on vähän vaikeassa paikassa, että hieman vaikea nyt ultrata. Mutta se että näki samantien sykkeet :D voi miten helpottunut olin!! Aika kallis käynti. 10 min, ja 105 euroa, mutta omaa tyhmyyttäni, oisin voinu aikaa tilatessa kysyä edullisempaa lääkäriä.
 
Heip naiset.
Olen täällä taustaillut hetken aikaa ja ajattelin nyt sitten
"ilmiantaa itseni" :whistle:
Minut saa myös lisätä listaan La 23.4 ja KOKS ja viidettä odotan..
Oikein ihanaa, iloista, rattoisaa odotusta teille kaikille oikein sydämeni pohjasta!!!

HEMMI: ultrat suomessa about 11vkolla ja toisen kerran about 19vkolla...elleivät ole muuttaneet käytäntöjä... ??
 
Olipa Annmari hyviä uutisia. :flower:

(.) Mun etominen on päässyt oksentamisvaiheeseen. Kauhee olo koko ajan, niin ei edes voi ennakoida, kun se yrjö jo tulee. Mulla ei oo tunnit vielä alkaneet (ammattikorkea) onneksi. Pitäis käydä katsomassa, että onko mun tunnit sellasissa luokissa, jossa on lähellä vessa ja yrittää vaihtaa jonkun toisen open kanssa lähemmäs vessaa, jos on liian kaukana.

Mulla oli tänään toinen ultra. :heart: Siellä oli kaikki hyvin. Katson myöhemmin, jos saan kuvan skannattua ja laitettua tänne. Sellanen jättipää-papuhan se vielä on :LOL: Alkio vastas viikkoja 8+3 (menkkojen mukaan 7+5). Koko oli 16 mm. Ens viikolla neuvola. Meidän neuvola antaa numeron sairaalaan, josta itse varataan np-ultra. Sain numeron jo neuvola-aikaa varatessa, joten np-ultrakin on jo varattu (viikolle 12 muistaakseni). Omituista, ettei Norjassa tarjota niskapoimu-ultraa. Vai tarjotaanko? Tuo eka neuvola-aika vaan on siihen nähden niin myöhään.

Happis ja jättipää-papu 7+5
 
Annmari onnea ultrakuulumisista. Onnea myös happikselle jättipää-pavusta. :)

Hyvä ku täällä on ollu puhetta tosta np- ultrasta, muistin et täällä(kin) aika sinne varataan ekan neuvolakäynnin jälkeen. Pitää siis nyt vihdoinki varata se aika, tänään en vaan ehtiny soittoajan aikana.
Oi että mä ootan jo rakenneultraa (jos sinne asti pääsen) jos/kun saa tietää kumpi on tulossa.

Uudet tervetuloa!

Äklöolo jatkuu..äh, kyllä tässä on kestettävää mut onneks palkinto on mitä parhain. En tiedä kuvittelenko, mut en oo ehkä AIVAN niin väsyny ku aikasemmin. Jospa pahin ois menossa ohi.

syysmama & pikkuinen rv 7+6 (hups, huomenna alkaa rv 9!) :heart:
 
Mahtaakohan siihen turvotukseen auttaa ananasmehut, nesteenpoisto tabletit tms..?! :) On meinaan kyllä niin possu olo ettei tosikaan..painoa on siis muutenkin todella reilusti liikaa niin sitten kun paino on näinkin pian noussu niin sen kyllä huomaa.. :x
 
Tervehdys!!

Tervetuloa kaikille uusille, ja mahtavaa vauhtia pino kasvaa =)
Mulla kaikki ennallaan, ei kummempia oireita, tissit edelleen kipeet ja turvotusta valtavasti iltaisin mahassa, näyttää kun olis jo pitkälläkin raskaus :LOL: Tänään tuli täyteen 6 viikkoa ja viikon päästä onkin sit ultra. Väsyttää ihan hirveesti, mutta en tiedä väsyttääkö tämän tilan takia vai siksi kun maanantaina vasta menin töihin takaisin 4 viikon loman jälkeen ja herätys on joka aamu 5.30... Joka tapauksessa tänäänkin menin sohvalle lasten kanssa hetkeksi töiden jälkeen ja heräsin klo19 kun mies oli lasten kanssa ulkona.. Oho :attn:

Asumisjuttuja on kyselty : Me asutaan omakotitalossa, rakennettiin 2 vuotta sitten ja hommia riittää.
Auto on ihan farmari, johon ois paree sopia kolmen lapsen nimittäin isompaan ei vaihdeta. Muutenkin farmarin takatila on jopa isompi kun minkään tila-auton, ja me tarvitaan isojen koirien takia tilaa takaluukkuunkin =)

Me ollaan kerrottu parille kaveripariskunnalle ja mun vanhemmille, en aio salaisuutena pitää, mutta töissä en halua vielä paljastaa. Niin ja meidän lapset on muuten 04 ja 05 syntyneet.

Iloista odotusta vaan kaikille ja toivotaan ettei kukaan enää putoa kyydistä :heart:

kolomonen 6+0
 
Mä jatkan valitusta kun kerran alotin jo :D Iltaisin mulla nousee aina lämpö hieman korkeammaksi kuin tavallista ja sekin väsyttää vielä lisää ja vetää olon sellaiseksi vetämättömäksi.. Onko muilla ollut samaa vaivaa.. koska oire mahdollisesti häviää..?
 
Kiva kun täällä pääsee höpöttämään :) Ei olla siis kerrottu vielä kellekään miehen kanssa. Varhaisultran jälkeen kerrotaan varmaan lähimmille ystäville ja vanhemmille. Np-ultran jälkeen sitten julkistetaan enemmän.

Asumme omakotitalossa kissojen kanssa. Samaan huoneeseen esikoisen kanssa on tarkoitus pikkukakkonen laittaa.

Painoa tuli viimeksi 9kg, joista 5kg jäi sairaalaan ja heti kotona lähti 3kg viikossa ja se viimeinen kilo lähti sitten siinä imetyksen kanssa. Tuskimpa nyt tulee noin vähän. Eikös se mene niin, että toisessa sitten rupsahtaa? :D

En kauheasti osaa kommentoida vielä muille, on niin paljon luettavana teidän juttuja :)

).( Ällö olo on ollut vajaan viikon ja eilen kun plussa tuli niin kai ne aivot vaan tekee temput ja ällötys paheni. Aamulla ei tee mieli syödä ja normaalisti ole juustohirmu, ja nyt aamulla teki juusto pahaa. Sama oli viimeksikin alkuraskaudessa. Väsy on kova. Koko ajan on nälkä. Ja jos ei tule syötyä koko ajan, niin tulee ällötys. Nyt mies lähti Mc'iin hakemaan mulle ruokaa :p Mitään makeaa ei tee mieli, suolaista vaan. Ero poikaa odottamisenn on masun pömpötys. Normaalisti mulla on ihan litteä vatsa ja nyt se pömpöttää, vaikka yritän vetää sisään. Eli turvotuska kai sitten?
En malttasi odottaa varhaisultraan. Mies on niin iloinen ja suunnittelee jo kaikkea tälle pienelle. Mulla epävarma olo..

Nyt urheilua katsomaan ja odottamaan että ruoka saapuu (ja mieskin siinä mukana ;) )

Kiva, että tänne sai tulla kirjottelemaan (vaikka omaa napaa mulla nyt alkuun ainakin paljon, koska on niin paljon purkaamista, kun ei muille vielä puhuta )!
 
Heips taas kaikille!

On ollut aika sekavat pari viikkoa enkä oo tännekään ehtinyt kuulumisia kirjoittelemaan aiemmin. Mutta tosiaan sillon vajaa pari viikkoa sitten kirjoitinkin että tais mennä kesken. No kävin sitten lääkärissä varmistamassa asian ja lääkäri totesi että toinen on mennyt kesken mutta toinen olis vielä tulossa. Tuli aika shokkina tuo tieto kun olin sitten jo henkisesti valmistautunut kuulemaan uutisen keskenmenosta. Ja enhän mä ees tiennyt mistään kahdesta tulokkaasta! No tänään olin nyt vielä uudelleen ultrassa ja edelleen lääkäri vahvisti että toinen sieltä olis tulossa. Kuului jo sydänäänet ja oli kasvanutkin viikkoja vastaavaan kokoon :)

Nyt siis totuttelen ajatukseen kasvavasta masusta uudelleen :)
 
täällä iho vaan pahenee kun viikot lisääntyy, onko muilla tullut näppyjä naamaan , esikoisesta ei tullut mitään ja hän oli tyttö ja nyt vielä toisena oireena erittäin kova vatsa ,,,onko muilla näitä oireita???

huisi ja nökö 7+3
 
kiiajaville samma här! :D
saas nähä tunnetaanko me?! :whistle: ;)

iho kukkii minullakin...

kaikki makea maistuu ja raikkaat ja kylmät jutut myös :)

töissä oon joutunu muutaman kerran yökkiin...ruuanhaju tekee välillä pahaa!

mies tietää meillä vain, muille ei oo kerrottu!

nasum ja kolmonen 6+2
 
Nyt mulla alkoi kuitenkin mietityttämään tuo varhaisultra, kun soittelin hintaa (täällä on vaan yksi paikka) - täällä maksaa n. 68 e ultra ja siitä kela-korvaus kuulemma noin puolet pois, joten eihän tuo todellakaan kallis olis. Ainakaan verrattuna niihin yli satasen keikkoihin, joista täälläkin olette kertoneet... Pitäisköhän kuitenkin käydä :whistle: Kun mietin sen kannalta, että jos mies ei pääsekään mukaan np-ultraan (on naapurikaupungissa, joten jos on keskellä päivää, niin siinä menee melkein koko päivän palkka :/ ), niin olisi helpottavampaa mennä yksin, jos tietäisi, että siellä on edes elämää... MEnisittekö tuohon hintaan? :wave:
 
Stellanella
Stoppis: mee ihmeessä varhaisultraan, jos hintaa oikeesti jää vain reilu 30e. Huh, sehän tuntuu ilmaiselta! :)

Täällä olo vaihtelee suuresti päivittäin ja päivän aikana. Välillä on jo niin oireeton, että mietin, että olenkohan mä sittenkään raskaana...pistää ihan pään sekaisin. Välillä taas turvottaa ja kuvottaa niin paljon, että tuntuu ettei mistään tule mitään.
Liikkuminen on vähän niin ja näin. Itse perusliikkuminen tuntuu parantavan oloa, mutta heti jos pitää kyykistellä toi nostella jotain, niin se tuntuu olevan myrkkyä ololle. Ja töissä joutuu tekemään sitä aikalailla. Jännä nähdä, että onko viikonloppuna taas yhtä huono olo, kuin viime viikolla, kun löhöän kuitenkin paljon enemmän kuin viikolla ;)

Yleisesti ottaen, nyt on kuitenkin varsin hyvä olo.. *koputtaa puuta*

Stellanella 7+1
 
Ria88: Olipas ihana uutinen! Voi, kun elämä on ihmeitä täynnä - sen oon nyt tän plussan myötä joutunut itsekin kokemaan.

jastu - Juu, mullakin on reippaasti yli 37 ruumiinlämpö iltasin, ja paleltaa ihan tosi paljon! Yli kaksi astetta enemmän kun normaalisti, sillä normaalilämpö on mulla n. 35.5 (!).

Stoppis: Kyllä on halpaa kuin saippua! Mie varmaan ravaisin useamman kerran noilla hinnoilla. :D

Minä: HUOMENNA aamulla se varhaisultra ja jotenkin pelkään, ettäm iun maailma romahtaa! Jännittää tosi paljon... Onneks mies tulee mukaan, ja oon ottanu koko päivän vapaata. Tulipas mitä uutisia tahansa, niin en ainakaan vois keskittyä töihin enää. :| APUA.

Bee 6+4
 
Ria88 ihania uutisia sinulla! :heart: Onnea!

Huisi: mulla samoja oireita: pari päivää on ollu vatsa tosi kovalla ja näppyjä tullut naamaan (ekassa raskaudessa ei näitä oireita ollu ja tyttö tuli, mielenkiintoista...???)

Stoppis: on tosi halpa toi ultra siellä teillä. Mene ihmeessä!

(.) Väsyttää ihan törkeesti. Töissäkin haukottelen ihan jatkuvasti. Mulla on myös iltaisin tosi kylmä. En oo kyllä mitannut lämpöjä, mutta vaatteita saa kasata päälle kunnolla. Onneks meidän koulutuspäivät syyskuulta on peruttu sikainfluenssan takia, joten ei tartte vielä niin aikaisin paljastaa työkavereille.

manteli76 6+6
 
Moi! Mínäkin voisin ilmoittautua huhtikuun odotajiin... la 20.4, 2. odotetaan ja synnäri SatKs. "Pääoireet" tällä hetkellä tolkuton väsymys ja paleltaminen.
Ihanaa kun on tällainen paikka missä on muita samanmatkan kulkijoita. :hug:

Minni 5+3
 
Kyllä se vuoto sitten alkoi :( Ei taida meille tulla vauvaa vieläkään :'( :'( :'( Eile kävin verikokeessa ja illalla alkoi vuoto.Lääkäriajankin jo varasin ens torstaiksi jos sieltä saisi vaikka jotain apuja..On vaan niin outoo kun ei näin ole käynyt aikaisemmin kun ollaan vauvaa yritetty ja lapsia on kuitenkin kolme...Alkaa jo epäilyttää et saadaanko me enää pientä ollenkaan...mut pakko se on vaan jaksaa yrittää ja toivoa.

Mutta onnellista odotusaikkaa teille kaikille :heart: :wave:
 
sintsu, Surullisia uutisia.. voimia sinulle! Uskotaan, että teille se pieni vielä syntyy. :hug:

Minni Tervetuloa! :flower:

manteli76 ja huisi Täällä kans näppyjä naamassa, ekassa raskaudessa ei ollu, tyttö synty. Saapa nähä. :)

Ria88 Oi miten ihania uutisia! Masussa on toinen sitkeämpi tapaus vielä mukana! On varmasti ristiriitainen olo ja suru keskenmenneestä, mut onni siitä että raskaus jatkuukin.

Rouva B Onnea huomiseen ultraan! Varmasti jännittää. Toivottavasti kaikki on hyvin, sitä hyvien uutisten jälkeistä olotilaa ei voi kuvailla, niin ihana ja helpottunut se on! :heart:

stoppis Ultraan mars! Ei tuo enää kallis ole..

Täällä olo samanlainen ku ennenki. Just noustiin ylös tytön kans ja pahoinvointi nostaa päätään. Eli nyt syömään!

syysmama & muru (pitäähän joku nimi pienelle olla) 8+0 POKS! :heart:
 

Yhteistyössä