¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

sintsu no voi että :( . Jaksamisia :hug:

Ria88 varmasti on pää sekaisin tuollasiten uutisten jälkeen. Ihanaa että toinen kuitenkin on kyydissä mukana :heart:

stoppis minä ainakin menisin noilla hinnoilla heti alkuraskauden ultraan :wave: Mitä itse olen lueskellut niin täällä meillä päin hinnat liikkuu noin 70-130? tienoilla, joten todennäköisesti tällä kertaa jää välistä =( Esikoisesta kävin, koska silloin kunta maksoi vain rakenneultran (asuttiin siis eri paikkakunnalla tuolloin). Vai tietääkö joku edullista ultraa Tampereelta/Pirkanmaalta? :wave:

Kertomisesta me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Varmasti vanhemmat saavat tietää ensimmäisinä. Mies haluaisi odottaa sinne 12.viikolle mutta voi olla että joudun jo aikaisemmin paljastamaan ainakin omalle äidilleni. Töissä haluaisin pitää salaisuutena vielä pitkään.

Eilen illalla kotiuduttiin reissusta. Oli se vain ihana herätä aamulla omasta pehmeästä sängystä. Täälläkin palellaan vähän väliä, iltaisin tosin taitaa olla pahint. Osa ruuista on jo alkanut tökkimään, mutta melko hyvin vielä ruoka maistuu. Esikoisesta en oksentanut kertaakaan, mutta huonoa oloa olikin sitten 24h/vrk :x (ja sen seurauksena laihduinkin kuukaudessa 5kg...) Saa nähdä miten nyt käy, tuo samainen painonpudotus ei todellakaan olisi mulle pahitteeksi, koska ylimääräistä löytyy ennestään valitettavasti :ashamed: . Väsymys on täälläkin lisääntynyt, saa nähdä miten töissä jaksaa viikonloppuna |O

Neuvolan puhelinaika alkaa puolelta, joten nyt vähän ruokaa masuun ja sinne soittelemaan =)

Poppeliini 4+6 (tai 6+1.. katsotaan mitä neuvolantäti sanoo ja mennään sitten ultraan asti vaikka sen mukaan)
 
KiiajaVille ihan toisaalta suunnlta ollaan :) en taida sieltäpäin tunteekkaan ketään...

mua tympäsee töihinlähtö :( ei millään hotsittais... mul on kokoajan kylmä ja väsy :/
karmeeta ku tuntee jo muka haamupotkuja...äsken ihan kuin ois tullu potku tuonne oikeelle alamahaan...hurjakshan tässä tulee vielä ;) :LOL:

alettava ruuanlaittoon..
 
Ria88 olipa teille ihana yllätys =) Onnea tosi paljon :flower:

Sintsu :'( Olen tosi pahoillani :hug: Ihan varmasti teille vielä pieni suodaan!!! :hug:

Yleisestä yllytyksestä ultra varattu :D :LOL: Ens keskiviikkona olis (ke on vastaanotto, ei muita päiviä ), ihan kiva päästä näkemään onko siellä elämää ja mitkähän olis viralliset viikot =)

stoppis 7+1
 
No nyt on neuvola-aika varattu, 9.9 ja silloin olisi viikkoja näillä näkymin 7+5! =) Hassua, tuo neuvolatäti muisti minut, vaikka olen soittanut hänelle vain kerran tai kaksi aiemmin vuosi sitten. :eek: Vois melkein varata varhaisultran samalle viikolle.

Empuuu ja Tirppana 4+6

(Olkoon nyt Tirppana. Näin eräänä yönä unta, jossa mieheni oli tehnyt lapsen siskoni kanssa, vauvaa sanottiin Tirppanaksi :kieh: )
 
Itsekin sain neuvola-ajan varattu ja se olis sitten 4.9, viikkoja terkkarin mukaan 8+2. Ultra-aika varattiin myös samalla ja se on 1.10. Mitenkähän sinne asti jaksaakaan :whistle: La tosiaan aikaistui 14.4.2010 terkkarin laskuissa, mutta itse epäilen vahvasti että tulee sitten viimeistään ultrassa muuttumaan.

Poppeliini 6+1 (terkkarin mukaan...)
 
Sintsu :hug:

Poppeliini tuo sun tän hetkinen laskettuaika ois aika hyvä, tää täällä täyttää kyseisenä päivänä pyöreitä. :D

Ja sitten omaa napaa. Oksentelu vaan jatkuu. Aamuyöstä alkoi jo myllertää taas siihen malliin, että tiesin mitä aamu tuo tullessaan. Nyt tulee kaikki pihalle. :(
Huomenna soittelen terppakeskukseen, kun joudun käydä antamassa uuden pissanäytteen virtsatieinfektion takia, samalla aion mankua sairaslomaa ensi viikolle. Ei musta todellakaan ole vielä töihin.

Täällä muuten iho kukkii tosi pahasti. Posket on ihan täynnä sellaista pientä ryyhelmää ja joukossa sitten oikein muhkeita isoja ja kipeitä finnejä. Auts.

- Hapsiainen ja herne 8+1
 
:hug: niitä tarvitseville, surullisia asioita tapahtuu vaikkei kenellekkään toivoisi. uusille tervetuloa mukaan. Täällä vointi vaihtelevaa, ajattelin soittaa neuvolaan ja siirtää tota aikaa myöhemmäksi, kun jotenkin tuntuu niin aikauselle koko homma. Eilen kävin henkalla ja maukalla varaamassa kaappiin yhdet mammafarkut ihan sen varalle että ois sitte ees jotain tarvittaessa laittaa päälle kun alkaa olla noide nyk. farkkujen kiinnilaittaminen aikas haasteellista. vaakassa en ole käyny, pelottaa painon nousu sen verta kun on vielä joutunu vähän väliä jotain syömään...koetan noita marjoja, tomaatteja, kurkkuja jne. mahdollisimman paljon sisällyttää ruokavalioon. Huokaus, sairaslomalla tosiaan olen käden takia ja kun se VIIMEINKIN alkaa osoittaa paranemisen merkkejä niin nyt iski kuume ja flunssa... :eek: ihan vaan levätessä päivä menny MUTTA ei nuo kotihommat yksinkään tunnu minnekkään katoavan..mies on sorsalla kavereiden kanssa, sekun alko sitten tänään...Voimia ja tarrasukkia ja MUKAVAA kun joku oli jo massukuvankin laittanu :heart:

kuinkahan anopille kertominen on niin helppoa jättää kokoajan myöhemmäksi ja myöhemmäksi?? samoin mun vanhemmille...

pohtii Neila Rv 7+3
 
Sintsu: :hug: jaksuja koko perheelle

Sain tänäänkin nukuttua päikkärit. Nuorimmainen nukkuu edelleen, harvoin nukkuu näin pitkiä päikkäreitä. Kummallista kun tuo vajaa 4v:kin on tälläviikolla nukkunut parin tunnin päikkärit joka päivä. Silti nukkumaan klo 21.
Huomaa että tarvii unet, mutta kun isosisko on kotona ei vissiin malta nukkua kun on niin paljon muuta tekemistä. Eli viikonloppuisin ei nuku päikkäreitä.
Tämähän sopii mulle varsin hyvin, varsinkin nyt alussa kun pakkaa nukuttamaan niin paljon.

Marjat keittyy mehuksi, eilen 2 satsia ja tänään vielä yksi. Marjoja olisi puskissa vielä ehkä vajaa ämpärillinen.. pitää nyt katsoa mitä niille tehdään vai popsitaanko suoraan suuhun.
Tästä määrästä kuitenkin pitäisi riittää mehut koko talveksi.

Olen lukenut taas Kotipihan synnytystarinat, tiedän ettei pitäisi mutta jotenkin ne taas tuntuu niin hyvältä "viihteeltä" vaikkakaan kaikkien synnytykset ei ole sujunut parhaalla mahdollisella tavalla.
Mutta pitää lukea suodattimet päällä siten ettei tule mitään pelkoja itselle.

Kuinka pitkiä matkoja teillä on synnytyssairaalaan, meillä on vajaa 4km.

 
Mitähän meillä olis matkaa synnärille...Joku 20km? Länsi-Vantaalla asutaan ja Kättärille näillä näkymin mennään. Meillä ei tosiaan ole autoa, joten bussillako sitä sitten mennään synnyttämään? ;)

Nimistä vielä Ollaan ehkä keksitty miehen kanssa nimi tyttölapselle, joka kelpaa molemmille. :heart: Pojalle ei sitten keksitä nimeä millään.
 
Matka synnärille eli Taysiin vajaa 2 kilsaa. Aika lyhyelläkin varoitusajalla pitäis ehtiä.

Nimiä ei vielä olla mietitty eikä varmaan lopullisesti mietitäkkään ennen kuin/jos vauva syntyy. Esikoisellekin nimi varmistui vasta sitten kun tytön näki ihan livenä ja hiukan luonnetakin sai selville.
 
täällä päivä kerrallaan mennään joten pitää kait sitä kärsivällisesti odottaa neuvolaa.

Meillä on synnärille matkaa 2km et viimeksikki autolla hurautettiin sinne et eiköhän tämän kakkosen kans samalla tavalla.

mulla on kans vähä väsymys lisääntynyt en tiedä vaikuttako se asiaan ku oon aamuvuoroissa ollut tms.. mä täs alkuviikosta soitin neuvolatädilleni nii sanoi et ehtii varhaisultraan jne eikä mikään kiire vielä ole jne.. et nyt kuulemma hyvin järjestetty nää jne.
mut en tiedä onko se varattu jo vai ei mut pitänee kait kysyy et onko varhaisultra jo varattu vai varaanko minä itse sen.

nyt ruuan tekoon.

5+3 menossa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja manteli76:
Nimiä ei vielä olla mietitty eikä varmaan lopullisesti mietitäkkään ennen kuin/jos vauva syntyy. Esikoisellekin nimi varmistui vasta sitten kun tytön näki ihan livenä ja hiukan luonnetakin sai selville.
Noinhan se kyllä varmasti on, voipi nimisuunnitelmat muuttua vielä mooonta kertaa. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja manteli76:
Nimiä ei vielä olla mietitty eikä varmaan lopullisesti mietitäkkään ennen kuin/jos vauva syntyy. Esikoisellekin nimi varmistui vasta sitten kun tytön näki ihan livenä ja hiukan luonnetakin sai selville.
Noinhan se kyllä varmasti on, voipi nimisuunnitelmat muuttua vielä mooonta kertaa. :)
Ei täälläkään olla vielä nimiä mietitty, kun vähän huonosti edes tajuaa, että on raskaana taas :LOL: Mutta sitä piti vaan sanomani, että neiti kakkoselle oli nimi mietittynä ja sitten kun hän syntyi, niin salissa vaan katottiin, että ei tää oo yhtään sen näköinen :LOL: Että uusiksi meni se. Kolmannelle (pojalle) oli valmiina nimi (jota olis kokeiltu jo kakkoselle jos olis ollut poika), ja se sitten "sopi" :D
 
Matkaa synnärille meiltä sellaset 40 km. Kyllä ehitään jos yhtään tulee samanlainen synnytys ku esikoiselta, kesti 23 h. :)

Nimestä Ei oo erityisesti mietitty, mulla nyt on muutamia sekä tytön - että pojan nimiä mielessä. En mä osais päättää nimeä ennenku oon vauvan nähny!

Tein äsken mansikkakakun ku rupes tekeen niin mieli, ja oisinpa voinu syödä sen yksin. Ihania nää raskausajan mieliteot. :p
 
oli vähän hankala pietellä pissaa, kun aamupäivällä kävin vielä tos naapurilla kahvittelemassa enkä tietenkään kehannu olla kahvia juomatta, enkä halunnut vielä paljastaa odotusta... Neljä tuntia ilman vessakäyntiä varmisti sen, että neuvolaan mentiin jalat tiiviisti yhdessä! Verenpaine oli ok, mutta laskettua aikaa se täti (vähän semmönen hösöttäjäpersoona) mietti ja pähki, et miten sen nyt pistäis kun ei niitä kuukautisiakaan ole ja mitenhän tuo ultraus onnistuu ja verikokeetki pitäs ottaa, mutta koska jne jne... *huokaus* hermot mulla vielä menee sen kans, ennenko tää lapsi on kunnialla maailmaan saatettu.

Mut nyt ruokaa laittamaan...

Olen huono muistaan nimimerkkejä, mutta pahoitteluni niille, joille ei elämä tällä kertaa hymyillytkään ja onnittelut hänelle, jonka odotus jatkuukin, vaikka toinen sikiöistä ei maailmaan asti jaksanut...

Kantrimaria ja nuppunen
 
Matkaa synnärille 60 kilsaa. Toivottavasti ei synnytetä huoltoaseman parkkipaikalla, niin kuin ystäväni =) Heillä tuli pikkuisen kiire sairaalaan, mutta eivät ihan ehtineet.

Kerrottu ollaan minun vanhemmilleni ja yhdelle työkaverille. Eilen eräs ystävä kysyi, että joko on tärpännyt. Mun oli ihan pakko sanoa, että ei ole tärpännyt, en tiiä onko tärpännyt. Tiedän, että kamalaa valehdella, mutta mutta sen verran iso salaisuus säilytettäväksi, niin en sitten vielä uskaltanut kertoa. Kun voi olla, että tänään ois tiennyt kaikki, jos olisin kertonut.

Täällä 5+5 eikä sen suurempia oireita, rinnat hiukka kipeän. Eka neuvola käynti 3.9. Varhaisultaan en ole aikaa varannut, vielä...
 
Kiitokset kaikille kommenteista, piristi päivää entisestään :)

Meillä on matkaa synnärille 60 kilsaa, hiukan vajaan tunnin ajaa siis.

Nimiä ollaan jo mietitty ja muutama ihan hyvä ehdotuskin tullut mutta varsinainen päätös taitaa tulla vasta kun on pikkuinen nähty ja tietää että mikäs nimi sitten sopis :)

Ja siitä varhaisultran hinnasta niin Turussa kävin ja maksoi 111 e, kelakorvauksen jälkeen reilu 80e. Eli jos teillä jää 30e itse maksettavaksi niin ei oo todellakaan paha mun mielestä. :)
 
Rialle :flower: onnittelut ja Sintsulle :hug: pahoittelut :( .
Täällä pahoinvointi vaivaa aamun ja aamupäivän, että syömättä töissä ja illalla taas voisi syödä määrättömästi, sitten onkin taas paha olo :$ .
Nyt en ehdi kirjoittaakaan, yksi pikkuinen laskee vettä ilmeisesti lattialle tuolla...
t. Lyra 6+4
 
päivää.. halaukset ekanan sitä tarvitseville :hug:

Täällä vaihtuu huomenna viikot... alkaa jo 10viikko.. eli huomenna rv9+0!!!
Pikkasen alkanut taas epäilyttää että onko masussa enään kaikki hyvin kun huono olo on oikeestaan lähtenyt.. mutta rinnat on kyllä viellä kipeet ja väsyttää vietävän paljon..
ens ke on sit seuraava ultra.. jospa pieni vois hyvin<3

Sairaalaan täältä meiltä on 1varmaan tai vähän yli:)

tiitu ja nasu rv8+6
 
:wave:

Onnea hyvistä ultra kuulumisista Annmari-76 ja happihyppy :heart:

Tervetuloa joukkoon tummaan Inkeri- ja Minni82 :flower:

Pahoittelut sintsu78 :hug: :hug:

Niin ja onnittelut Ria88 kuitenki niistä hyvistä uutisista :) :heart:

Poppeliini Mulle suositeltiin Koskikeskusta, että on hyvä paikka. Tosin sen edullisuus on siinä, että yli 100? maksaa siellä käynti. Saman kertausta: Mulle se on edelleen ihan ja sama kunhan saan mielenrauhan, ett onko joku elossa tuolla masussa.

Synnärille matkaa 40-50 kilsaa. Riippuu kumpaan "joutuu" Tampereelle vai Vammalaan. Jos sinne asti päästään tän raskauden kans.

Ai niin, minäki yhdelle ihmiselle valehtelin etten oo raskaana. Olin sillon just saanu tietää ja eikös meillä ollu poppoota illan vietossa. Siinä sit ihmettelivät heti miksen juonu mitään. Oli siis pakko valehdella.

Omaan nappan ei mitään. Aamulla oli pahaolo, kun nousi ylös. Menin samantein sohvalle makaamaan viltin alle ja heti helpotti. Nyt järkevästi söin aamupalan kahvin lisäks. Normaalisti tähän mennessä en oo nii tehny. Tänään on ollu oikeestaan hyvä päivä, ei oo ollu huono olo ja tissikipu hellittäny. Eikä oo vissiin väsyttänykkää nii paljoo. Pitäsköhä tässä nyt alkaa huolestuun. No joo en, voiha nää oireet vaihdella ja jos vanhat merkit paikkansa pitää nii pahaolo tulee viimestään ku menee nukkuun. Pierettää edelleen ja jatkuva nälkä edelleen.


[/quote]
 
Kylläpä on ollut tapahtumia laidasta laitaan!
sintsu :hug: ja Ria onnittelut. Ja uusille tervetuloa!

(.) Oireet ovat vähentyneet, mitä nyt väsyttää ja viluttaa, mutta yökötystä ei ole näkynyt. En kyllä panisi pahakseni jos yök-olot pysyisi kokonaan poissa!

Sairaalaan meiltä ajaa n. tunnin, riippuen muusta liikenteestä. Isännän raskaan kaasujalan vauhdittamana matka taittuu selvästi alle tunnissa jos oikein kiirus tulee...

Nimiä tytöille ja pojille on jossain ylhäällä kun esikoiselle pohdittiin nimeä pitkään ja hartaasti. Ehkäpä siltä listalta löytyy jotain uudelle tulokkaalle sopivaa sitten aikanaan. ;)

Onko joukossa kestovaippailijoita/sellaisiksi aikovia? Esikoisen kanssa koitettiin paria mallia, mutta ei jääty koukkuun. Nyt kuitenkin olen tarttunut puikkoihin ja alkanut väsäämään villavaippahousuja sekä esikoiselle että tulokkaalle. Aikomus olisi päästä mahdollisimman hyvin eroon kertiksistä. Saa nähdä miten käy, pitääkö suunnitelma loppuun asti vai ei! :LOL:

Donu ja Pikkuinen
 

Yhteistyössä