¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Tervetuloa uusilla!

Yritin tänään varata aikaa neuvolaan, mutta kun palaveri oli juuri klo.12-13, samoin neuvolan soittoaika... Yritin 2 min ennen 12 ja 2min klo.13 jälkeen, tietysti tuloksetta. Pääsenkö ikinä neuvolaan, se jo vaivaa... Jospa huomennapääsisin soittamaan.

Paha olo jatkuu, illat vähän parempia.


mirabel 7+5
 
Oi kun tänne tulis pian lisää porukkaa, niin mulla ei olis kaikista pienimmät viikot. B)

Mulla on kans nla:n soittoaika klo12-13. Torstaina olisi vapaapäivä, mutta viikkoja vasta niin vähän, että en varmaan kehtaa soittaa. Kahtena seuraavana viikkona taas ei ole arkivapaita, joten... Saapi nähdä. :)

 
Hmm, yllättävää kyllä, SAIN pidettyä suuni kiinni, eikä raskautumisesta tiedä vielä muut kuin mies. Vanhemmalle pojallekin ehkä kerrotaan vasta myöhemmin... Haluan ainakin sydänäänet kuulla, ennenkuin aletaan hirveesti hihkumaan ympäri kyliä.

Asumisesta: ostettiin kolmisen vuotta sitten rivarikolmio, mihin nyt just ja just vielä hetki mahdutaan, vaikka hermoihin ottaa kyllä rajusti tämä säilytystilojen puute. Edes tavallisia rattaita ei mahdu sisään vetämään, saatikka sitten tuplarattaita, mitkä on melkein pakko hommata keväällä, nuorimmille kuin ei tule kuin n. 1v 5kk ikäeroa. Kovasti on makkariakin mitottu, mahtuuko sinne parisänky, pinnasänky ja jatkettava lasten sänky, vai mennäänkö kahdella pinnarilla alkuun.

Isovanhemmista ja muutenkin tukiverkoista sen verran, että sekä minun, että mieheni vanhemmat asuvat yli 750km päässä, joten sieltä ei ihan heti oo hoitoapua tiedossa. Lähimmätkin perheenjäsenet asuvat yli 500km päässä... Onneksi tästä läheltä olen saanut muutamia tosi hyviä ystäviä, joten jos tarvii esim. neuvolan ajaksi hoitoapua, ni sen saa järjestettyä, kunhan ajoissa ilmottaa, että saavat vapaata järjestettyä.

Joku jo kerkeskin kertomaan, että edellisessä raskaudessa oli paino noussut yli 25 kg, mut mites teillä muilla on mennyt? Mulla nousi esikoiselta paino 30kg, joista melkein 20 kyllä jäikin, olen laiska liikkumaan... Toisesta nousi "vaan" 16kg, mistä 11kg jo kerkesin saamaan poiskin, mutta kun olin 4,5 viikkoa kesälomareissulla poikien kans pohjosessa, niin myös paino kerkes nousta sen saman 4,5kg... :ashamed: ja nyt en ees alotuspainoa tiedä, kun en tiedä millä viikoillakaan mennään! Mies kyllä jo edellistä odottaessa uhkas, et jos taas nousee 30kg ja jää 20kg, ni enempää ei tehdä... =) Ihan jo vaan mun omankin vointini takia. Pitää nyt yrittää kuitenki vähän skarpata ja yrittää jättää herkut väliin ja liikkua vähän enempi, jos ei ihan mahottomia lukemia lyötäs tiskiin tälläkään kertaa.
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta =) .
Asumisesta, meillä on ok-talo, mutta tilaa ei ole koskaan liikaa. Tässä aiotaan kuitenkin asua, ainakaan nyt pariin ensimmäiseen vuoteen ei vielä mitään kiirettä ole.
Kertomisesta, pari kertaa on ollut lähellä lipsahdus, mutta haluan välttää vielä asian julkistamista np-ultran yli. En halua selitellä kaikille voinnin kyselijöille, jos vaikka tulisi keskenmeno.
Etova olo vaivaa pitkin päivää. Muutaman kerran olen oksennellut.
Painonnoususta, edellisistä paino on noussut yli kymmenen kiloa, kilot on lähteneet viimeistään puolen vuoden kuluttua synnytyksestä.
Lyra 6+2
 
Sintsu onpas mystistä :( Toivottavasti testissä vaan oli vika ja kaikki on kunnossa :hug:

Kertomisesta olen nyt kertonut siskolle ja äitille (joka on varmaan kertonut iskälle), siinäpä ne. Kavereita en olekaan ehtinyt vielä nähdä, kun torstaina tämä vasta meillekin valkeni :D Mutta tuskin hirveesti pimitän raskautta, kun kerroin myös menetetystä aikoinaan... eli tiedän että huonojen uutistenkaan kertomiseen muille "ei kuole".

Raskauskiloista mulla on tullut kaikissa 9-11 kg, mikä on ainakin neuvolatätien mukaan ollut tosi ihanteellista B) Mulla vaan menee jännästi se painonnousu: alkuun tulee jo heti jonkun verran, keskipaikkeilla paljon ja lopussa jopa laskee. Oon pienikokoinen, niin ison mahan kanssa tuntuu ettei mahdu syömään!

Nyt olen parina päivänä torkahdellut kun sohvalle olen sattunut istahtamaan... siitä se alkaa... Kyllä vähän jännään milloin esikoinen 8 vee päättelee 1+1 :D

stoppis kait siirtynyt 7+
 
heips, eli neuvolassa käyty ja perjantaina olisi sitten varhaisultra :saint:
meneekö kukaan teistä siihen veriseulaan mikä on tullut nyt vapaaehtoiseksi...

minulle voi lisätä tuohon synnytys-saitaalaan päijät-hämeen keskussairaalan :p

huisi ja nökö 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Oi kun tänne tulis pian lisää porukkaa, niin mulla ei olis kaikista pienimmät viikot. B)

Mulla on kans nla:n soittoaika klo12-13. Torstaina olisi vapaapäivä, mutta viikkoja vasta niin vähän, että en varmaan kehtaa soittaa. Kahtena seuraavana viikkona taas ei ole arkivapaita, joten... Saapi nähdä. :)

No tietenkin voit soittaa ja varata ajan sinne!!
 
Raskauskiloja esikoista odottaessa kertyi 20, joista 6kg on ilmeisesti tullut jäädäkseen. Olin ali-ja normipainon rajalla kun viimeksi aloin odottaa, joten ihan mukavaa kun kaikki kilot eivät lähteneet ja jotain muutakin kuin tuo rakkauspakkaus jäi muistoksi raskausajasta. :D Nyt ei kyllä tarvitse tulla yhtä paljon kiloja. Oli kroppa sen verran kovilla esikoista odottaessa, että nyt olen kyllä pulassa jos sama määrä vaivoja ja supistuksia on tiedossa jo aikaisilta viikoilta ja vilkkaan esikoisen perässäkin pitäisi yrittää pysyä... :whistle: Mielenkiinnolla siis odottelen mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
epäilyksen ääni nostaa taas päätään.. musta tuntuu et kaikki ei oo tälläkään kertaa kunnossa.. :( oireet on viime päivinä vähentyneet, tosin ei niitä mitenkään huimasti oo tähänkään asti ollu, mutta kuitenki.. :/
tän hetken rahatilanneki niin heikko ettei taida olla ennen kuunvaihdetta vara siihen ultraankaan ja 3.päivä on sit jo lähetteellä laitettu aika, joten taitaa jäädä ultrat ennen sitä käymättä.. epätietoisuudessa sitte siis sinne asti.. :(

asumisesta me asutaan 120m2 omakotitalossa (minä, mies, tyttö ja kaksi isoa koiraa), 3mh,oh,k,takkah.ph,s,wc.. hyvin tila riittää seuraavallekin muksulle..
ollaan haaveiltu talosta hieman kauempaa keskustaa, mutta mitään kiirettä talon vaihdolle ei ole..
tällähetkellä asutaan ihan kylällä, vajaa 1km kauppohin..

painonnoususta: mulla tuli esikoisesti +20kg.. :LOL: tosin oli alipainon puolella ennen odotusta.. noista kiloista jäi n.5kg, joka oli ihan ok.. toivottavasti toisesta ei tuu niin paljoo..

kertomisesta: me ei olla kerrottu vielä kenellekään, ollaan sovittu ettei kerrota ennen ku eka kolmannes on ohi.. tosin mä voisin kuvitella etten kertois viel sittekää, ois kiva jättää se tehtävä kasvavalle masulle.. :)

 
kellopeliappelsiini ei mullakaan ole juuri mitään oireita. Kyllähän ne olot muutenkin vaihtelee päivittäin ja viikottain. Kaikki on varmasti hyvin!

Mulla tuli esikoisesta 11 kg painoa lisää ja melkein kaikki jäi laitokselle. Oliskohan vajaa kilo jääny ja se hävis kyllä sitten saman tien kotiin päästyä. Toivottavasti menis samoilla kiloilla tämäkin. Liikuin kyllä edellisen raskauden aikana paljon, kävinpä vielä kaks päivää ennen synnytystä reilun tunnin sauvakävelyllä. Sain kyllä palkkioksi kunnon supparitkin :LOL: . Nyt ei ihan samalla tavalla pääse harrastamaan kun on tuo pikkuneiti ja töissäkin pitää käydä... Mutta hyötyliikuntaa tulee nykyisin enemmän ja ulkoiltua tulee ainakin paljon, kun ollaan tytön kanssa paljon pihalla touhuamassa.

Hauskaa keskiviikkoa kaikille huhtikuisille! Ja voimia pahoinvoinnin kanssa taisteleville!

[/url]
 
kellopeliappelsiini: Älä huoli, ei se oireiden väheneminen ole välttämättä mikään merkki mistään huonosta. Ihan normaalia, että olo vaihtelee! :hug:

Mä oon huomannut, että mulla on selkeästi aamuisin paras olo ja eka pahoinvointiaalto iskee siinä klo.9 ja 11 välillä, riippuu vähän miten syö (ja se tulee kyllä riippumatta siitä syökö vaiko eikö syö tai mitä syö...). Nyt on taas tosi hyvä olo, vedin sämpylän ja mehua aamupalaksi eikä ellota ollenkaan. Mutta taas kun peilistä kattoi, niin huhhuh... Jestas mitkä tissit ja masukumpukin näkyy heti aamusta. Kyllä siellä jotain on pakko kasvaa. :LOL: Eilen oli päivällä ja illan mittaan toosi huono olo, mutta oksentanut en sentään.

Mulle tuli ekassa odotuksessa 20 kiloa, mutta olinkin alipainoinen alkaessani odottaa. Toista odottaessani aloituskiloja oli kaksi enemmän kuin ekaa odottaessa ja paino hiipi taas sinne 70 kilon korville, mutta hienosti lähti taas kaikki poiskin. Ja nyt taas sama aloituspaino, kuin tokassa (53kg) ja eiköhän paino sinne 70-72 kiloon nouse. Mä vaan oon tällanen, että kerään raskausaikana painoa ja yleensä reippaasti heti siihen alkuun (viimeks tais olla tullut jo 10 kiloa heti puolenvälin jälkeen). Ekassa raskaudessa mulle vähän nipotettiin tosta rajusta noususta, vaikka aloituspaino oli niin pieni. Nyt neuvolatäti jo tuntee mut ja on nähnyt, että ihan normikokoisia 3,5 kilon vauvoja olen synnyttänyt ja palautunut omiin mittoihini viimeistään vauvan ollessa puolivuotias. Joten tuskin enää nipottaa painonnoususta, ei nipottanut viimeksikään. Nyt mulle on kotivaa'an mukaan tullut jo 3 kiloa tätä alun turvotusta, yksi kilo on varmaan kesäkiloja ja pari sitten raskaudesta johtuvaa... Mutta nyt en ees mieti kiloja vielä, niin paha olla että syön just mitä voin ja just niin usein kuin täytyy.

Ja lämpimästi tervetuloa kaikille uusille!! Kohtahan tämä meidän klubi on täynnä ja alkaa LA:t siirtyä toukokuun puolelle. ;)

MayBeibi 8+1 tms
 
Huomenta,
Vielä ei ainakaan mitään ole alkanut vuotaan.Huh.

Pahoinvointiakaan ei ole ilmestynyt, tissit ehkä hiukan kasvanut ja maha pömpöttää aina muutenkin :LOL:
Mulla on kans aikaisemissa raskauksissa tullut reippaasti lisää painoa.Viimmeksi tosin oli tusvotusta ihan hirveesti ja raskausmyrkytys :( Mut ne häipyi sitten kans äkkiä :D Yleensä on sitte käyny niin et on menny vähän herkutteluksi ja laiskotteluksi imetysaika ja sillon olen lihonut uudelleen :ashamed: Saa nähä miten nyt käy ku on pakko alkaa heti synnytyksen (jos sinne asti päästään :headwall: tyhmä kun joutuu pelkää koko ajan) jälkeen laihduttamaan et mahtuu hää mekkoon...Ja mullakun ei oo mitenkään hyvä itsekuri ja herkut maistuu...Ajatelin kyllä jo nyt olla tarkka ruuan suhteen et en lihois niin paljoo ja et ei tulis uudelleen sitä raskausmyrkytystä.Voikohan se edes uusii?

Empuuu Soita vaan sinne neuvolaan.Mistä sitä edestietää kuin ruuhkaisaa siellä on.Parempihan se vaan on jos sinne ajoissa soittaa ja ei niiden ole pakko sitä aikaa huomiselle laittaa ;)
 
Huomenet.

Jos nyt vaikka merkkais. Tänään poksuu tasalukemat varhaisultra lähenee. Onneks ei oo rempan takia ehtiny ajattelee kamalasti, vaikka aamupäivisin tällä viikolla ollaan sitä käyty tekemässä ja iltapäivät makaan sohvalla. Oon kesälomalla tän viikon. Tunnen itteni patalaiskaks, ku en saa täällä kotona mitää aikaseks. Pari koneellista pyykkiä sentään eilen pesin ja laitoin jo lakanat ja pyyhkeet jätesäkkeihin, ku niitä ei enää tarvita. Kai sitä muuttokuormaa pikku hiljaa pitää alkaa tekemään. Onneks on lyhyt muuttomatka nii on koko ens viikko aikaa viedä tavarat suoraan paikoileen, ku oon pakkolomalla. Huonekalut sitten kerralla. Ja isoin homma ois akvaario, siihen pitää kaiken kukkuraks vaihdattaa uudet silikonit.

Omaan oloo ei ihmeellistä. Parina iltana on ollu tosi ällö olo nukkumaan mennessä ja sit aamulla herätessä. Tissit ei oo nyt nii kipeet ku aikasemmin, mutt ei minua haittaa. Ilmavaivat vaivaa edelleen,p ierettää iha koko ajan :ashamed: :ashamed: Eipä tänne muute sen kummempia. Ai niin, jatkuva nälkä on :|

JääKyynel

 
heips!
soitin kun soitinkin neuvolaan ajan ja samalla kyselin tuosta kovin kummalisesta kierrostani.
noh, ajan sain 7.9.09 ja lasketuksiajaksi tätsy sanoi 15.4.2010 :heart:
sanoi että voivat sitte ultrassa muuttaa jos muuttavat...kuitenkin mun kierrot 35-38 niin voipi mennä myöhäsemmäksi. :/ noh ihan sama mikä päivä tulee kunhan vaan tulee :D
minut voi siis lisätä listaan...
nasumasunen kolmas la 15.4.2010 KPKS

jääkyynel mulla kans noi ilmavaivat oli alkuun...ihana töissä kyykistellä :LOL:
:whistle:
pomokin kysyi multa jo et ooksä raskaana ku syöt kokoajan...mä vaan totesin et en tietääkseni :whistle: B)
en sillo vielä tienny :)

nyt lähdetään lasten kanssa ulos...kylmä ilma tosin , mut lenkille on päästävä :)
 
Hei!
Mä voisin tulla seuraanne. Eilen tein erittäin positiivisen testin (testiviiva oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva) :)
Vasta varhaisultran jälkeen iloitsen kunnolla, nyt varovasti vain.. Haluan tietää että tuolla ollaan oikeassa paikassa ja elossa. Silloin vasta tiedän LA:nkin, koska kierrot on ollu mitä sattuu..

Greddy toinen la ??.4.2010 KOKS
 
Nyt sitten kuitenkin soitin jo sinne neuvolaan, vaikka ajattelin pari viikkoa vielä odottaa. Neuvolasta saatiinkin viikkoja tänään tasan 6, ja 4.9 on heti aamulla aika, missä ultrataan samalla ja varmistetaan viikot ja onko siellä edes mitään....

Kysyin puhelimessa, että onko hänellä tietoa asiasta, onko todella surempi keskenmenon riski heti kierukan poiston jälkeen, eikä ollut ainakaan kuullut. Sanoi vaan, että toisethan raskautuvat heti keskenmenon jälkeen ja silti kaikki sujuu hyvin, vaikka sitä ei suositella. Sanoin myös oireettomuudestani ja hän sanoi että voihan se olla esimerkiksi tuulimuna (olipa kannustavaa!!!!!), mulla kyllä pahoinvoinnit alkaneet edellisistäkin muistaakseni viikoilla 8-10 vasta.

No paljon selviää sitten 4.9, kädet kyynärpäitä myöten ristissä että kaikki on hyvin.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :wave: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ferrera:
Nyt sitten kuitenkin soitin jo sinne neuvolaan, vaikka ajattelin pari viikkoa vielä odottaa. Neuvolasta saatiinkin viikkoja tänään tasan 6, ja 4.9 on heti aamulla aika, missä ultrataan samalla ja varmistetaan viikot ja onko siellä edes mitään....

Kysyin puhelimessa, että onko hänellä tietoa asiasta, onko todella surempi keskenmenon riski heti kierukan poiston jälkeen, eikä ollut ainakaan kuullut. Sanoi vaan, että toisethan raskautuvat heti keskenmenon jälkeen ja silti kaikki sujuu hyvin, vaikka sitä ei suositella. Sanoin myös oireettomuudestani ja hän sanoi että voihan se olla esimerkiksi tuulimuna (olipa kannustavaa!!!!!), mulla kyllä pahoinvoinnit alkaneet edellisistäkin muistaakseni viikoilla 8-10 vasta.

No paljon selviää sitten 4.9, kädet kyynärpäitä myöten ristissä että kaikki on hyvin.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :wave: .
No olipa kannustava terkkari.... ei pitäis tuommoisia laukoa... Mä soitin tästä oireettomuudestani omalle terkkarilleni ja sanoi että ei välttämättä tarkoita mitään huonoa- että ei aina tuu samalla tavalla oireita. Ja niin kauan kun ei tuu veristä vuotoa voi olla huoleti. Mutta suositteli että menen varhaisultraan, kuten olinkin jo ajan varannut. Ja se on TÄNÄÄN :x !!!
Eli tänään klo 18 selviää onko kaikki kunnossa. Ja mä kans kyynärpäitä myöten kädet ristissä... kyllä jännittää!!! Tuun heti illal kertomaan mikä on tuomio.
 
Annmarin terkka tarkoitti varmaan hyvää mutta ei se verisen vuodon puuttuminenkaan takaa mitään. Niin moni on saanut itseni lailla ns. keskeytyneen keskenmenon eli ei mitään km:n oireita mutta vauva kuollut kohtuun. Ja eihän se vuotokaan tarkoita välttämättä mitään. Huh, tässähän menee ihan pää pyörälle. Mutta voi lohduttautua sillä että kun alkuraskaudesta selviää niin on hyvin pieni todennäköisyys enää saada keskenmenoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Eikö kohdun oon PAKKO antaa rauhoittua yhden kierron ajan?
Mielipide vaihtelee melkein lääkäreittäin. Jos ei ole ollut kaavintaa niin miksi odottaa? Itse asiassa ei me odotettu edes kaavinnan jälkeen mutta en raskautunut siitä.
Mä raskauduin heti kaavinnan jälkeen ja tuolla tuo nukkuu... Ja siis kun joku kyseli, niin kaavinta on leikkaussalissa nukutuksessa suoritettava mekaaninen toimenpide.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
Ajatelin kyllä jo nyt olla tarkka ruuan suhteen et en lihois niin paljoo ja et ei tulis uudelleen sitä raskausmyrkytystä.Voikohan se edes uusii?
Voi käsittääkseni periaatteessa uusia, mutta tavallisesti on ekan raskauden "ongelma", jos on...

Ai niin ja Ferrera, kyllä mulla ainakin oli samat oireet tuulimunassa kuin onnistuneessakin, kyllähän sielläkin on istukka kiinnittyneenä ja normaali istukkahormonituotanto. Ja siis oireet olleet molemmissa kyllä minimaaliset, melkein kyllä voisi sanoa että olemattomat niin kuin nytkin... Tytön raskaus ehkä jopa kaikkein oireettomin.
 
Sapfo: tosiaan se terkkarini valitsi huolella sanansa, nimittäin kuuli varmaan mun äänensävystä että olin tosi huolestunut kuten olen edelleenkin. Muistan ekassa raskaudessa (vuonna 2006), että kuinka yksityisellä se lääkäri halusi vielä luoda toivoa, vaikka 7+ viikoilla mentiin ja alkio ei vastannut kokoa, eikä siis sydänääniä kuulunut. Eli siinä tilanteessa olisin toivonut että olisi jo voinut mainita että peli taitaa olla menetetty. Kuulin eilen ystävältäni, että hänen eka raskautensa alku oli ollut oireeton. Se taas loi hieman uskoa että kaikki olisi minullakin kunnossa. Mutta noh, pian se selviää.

muoks. siis alkion koko ei vastannut viikkoja..
 
Etovaa oloa edelleen.
Huomanna soittelen varmaan neuvolaankin jo ekaa aikaa. Hyvä ystäväni muistutti meinaan yhdestä asiasta.. samallahan se täti varaa ajan np- ja rakenneultraan joten että se kerkeää tulemaan ajoissa niin on hyvä soitella neuvolaankin aikaisessa vaiheessa.

Meillä tosiaan ainakin vielä kuopusta odottaessa kaupunki tarjosi molemmat ultrat, sitä en tiedä onko käytäntö muuttunut vai ei.

nasumasunen: oletko muuten mistä päin keski-pohjanmaata? Itse olen Kokkolasta.
 
Samoin täällä tuulimuna. Ei oireen oiretta, paitsi ihan alussa ja neki sit hävis. Ei vuotoa, ei tputtelua, ei mitään. Eli siinä kävi niin, että vasta lääkkeillä sai pihalle sen alun mitä kohdussa oli. Ja mulla ois pitäny mennä jo 13. viikolla raskaus, ett eiköhä se oo aika yksilöllistä kaikki nää asiat. Oli oireita tai ei, nii ei se välttämättä pahinta tarkota :) Paitsi minun kohalla osottautu siksi, mitä pelkäsinki. Toivottavasti tällä kertaa kaikki on toisin :)

Olenkoha ainut tällä planeetalla jolle tulee huono olo, kun tekee "ruumillista" työtä? Eli tänään oon tulevan kodin vaatekaappeja ollu maalaamassa ja mulla oli koko ajan sellanen äklö olo ja puhtiki loppu. 2,5 tuntia jaksoin pakertaa, sit oli pakko lähtee kotiin, ku oli ihan poikki! Join lasillisen vissyä ja rauhotuin aloilleni, nii oloki helpotti :)

 

Yhteistyössä