¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Tänne tulee niin paljon tekstiä etten pysy mukana. Tervetuloa uusille kuitenkin :flower:

Rv 9 pärähti käyntiin. Nyt peukut pystyyn että pieni pysyy matkassa. Oma olo on sitä vellovaa pahoinvointia.
Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdm.lilypie.com/FgvEp3.png[/img][/url]
 
Tervetuloa kaikki uudet, onpas meitä jo paljon!! Ja niin paljon on tullut tekstiä viikonlopun aikana!! Osanottoni kaikille teille joilla raskaus päättynyt, ja joilla epätietoisuus - paljon voimia ja tsemppiä!! Hapsiainen: toivottavasti kaikki on kunnossa !!!
Mulla on keskiviikkona se varhaisultra... jotenki oon niin epätietoinen, en usko että tuolla on mitään elämää. Mulla ei ole turvotusta, ei juurikaan mitään nippailuja/kipuja ala-vatsalla. Ei pahoinvointia (siis ihan satunnaisesti tulee joskus pieni öllötys, mutta samantien menee ohi). Eikä oo rinnatkaan mitenkään arat. Kyllä välillä tuntuu pientä poltetta mutta en sanoisi aroiksi. Väsymystä sen sijaan on ja kuuma/hiki, minä joka yleensä olen vilukissa , valittelen nyt miten on kuuma. Mutta tosiaan, keskiviikkonahan tuo selviää, silloin 6+6 tai 7+0 ( en tarkkaan muista alkoiko viimeiset menkat 1. vai 2.pvä heinäkuuta, ja toisaalta - mulla ei ollu mitään havaintoa ovulaatiosta).
Sen verran vielä että ekassa onnistuneessa raskaudessa pahoinvointi mulla alkoi juuri näihin aikoihin.
 
Tervetuloa uusille, ja Onnittelut! :flower:

Toivotaan ja Scala - hassua, että olette tekin Vuosaaresta! Kiva,että on sit ikätovereita meidän lapsilla! Sun Risellekin tervetuloa Vuosaareen, tosin ainakaan Aurinkolahdesta et saa halvempaa asuntoa kun Malmilta. Siellä kun ei edes ole vuokra-asuntoja, ja omatkin maksaa semmosen puolen miljoonaa euroa. :kieh:
Sillä minä vähän kyselinkin Vuosaarelais äitejä kun meidän talot on tuolla liki tyhjiä,eivät ole menneet kaupaksi. Ja välillä tuntuu että missään ei oo ketään. :LOL: Minä yksin koko paikassa. :ashamed:

Samalla siis vois vastata tähän asunto galluppiin: Eli asuntolaina on aivan tosi huikea, velkaa siis riittää! Mutta sillä saatiin aivan unelmallinen ihana kolmio - lastenhuone on siis tyhjillään tulokkaalle. Asutaan aivan ihanalla alueella, sillä ikkunoista avautuu näkymä talon edessä virtaavalle kanavalle ja suurelle luonnonsuojelualueelle.
Metsästä löytyy lehmiä, merelle on jokunen kymmenen metriä matkaa. Vastapäisestä talosta löytyy päiväkoti ja vastapäätä talon taakse rakennetaan myös koulu. Silti keskustakin lähellä parinkymmenen metrominuutin päässä, vaikkei sinne ole ollut liki vuoteen edes asiaa kun paremmin kaikki tarvittava löytyy Vuosaaren ostarilta tai Itiksestä (missä minä myös töiss). Viihdytään tosi hyvin!
Perheeseen kuuluu aviomiehen lisäksi kaksi kissaa, joista toinen vasta pentu (hiukan yli 3kk).
Ja autosta - se kuuluu miehen työsuhde-etuihin ja täten sen voi vaihtaa haluamakseen malliksi milloin haluaa. Käytetään autoa silti aika vähän, koska Helsingissä on niin hyvät julkiset.

Mitäs muuta... niin, varhaisultra pe, jolloin 6+5. Jänskättää! Meilläkin siis takan 5 vuoden lapsettomuus ja rankat hoidot, sekä keskenmeno viime kierrossa.

Toivoopi Bee ja tähti 6+1
 
Rouva B Onnea tulevaan ultraan! Eiköhän siellä ole kaikki kunnossa. Olette kyllä joutuneet kokemaan paljon.

Autosta Sun Risen tapaan meiltäkään ei löydy korttia kummaltakaan, eipä siis autoakaan. :whistle: Asutaan ihan hyvien kulkuyhteyksien varrella, joten eiköhän me pärjätä.

Isovanhemmista Miehen porukat asuu vajaan kymmenen kilometrin päässä ja mun vanhemmat yli 500 kilometrin päässä, joten ei tarvii varmaan miettiä, kummat on paremmin apuna. :)

Jos ja kun kaikki menee tällä kertaa hyvin, niin tutuille kerrotaan varmaan vasta ensimmäisen ultran jälkeen. :heart:

Kuvotusta ei kai vielä ole ollut, mutta mulla on vähän outo olo, mä olen niin onnellinen ja innoissani tästä. Välillä palelee, välillä hikoiluttaa. :heart:

Oikein hyvää alkanutta viikkoa teille, huhtikuiset! :flower:
 
Saikulla täällä. Huono olo lähes koko ajan, aamupäivät on pahoja, illat vielä pahempia.Ei vois kuvitellakaan olevansa töissä, kun koko ajan oksettaa, huimaa, pyörryttää. Myös olotilat palelee ja hikoiluttaa, vaihtelee. Ei näytä muuttuvan kummemmaksi, kahden aikaisemman lapsen aikaan myös kovaa pahoinvoinita.Ja mitä vielä on luvassa, koska nyt vasta 6+4. Ultra ens viikolla, samoin eka neuvola. Toisaalta tämä pikkukolmosen odotus menee tässä sivussa, kun kaksi isompaa työllistää kyllä ihan täysipainoisesti.
 
Kiitos haleista.

Kivut helpottivat eilen ennen nukkumaanmenoa. Ehkä ne oli sitten asiaankuuluvia. :eek: Tänä aamuna tosin säikäytti sitten täysi oireettomuus, eli siis ei etonut eikä huimannut. Itkeä tihrustin jo miehelle että nyt se pieni on kuollut kun ei enää ole mitään raskausoireita. Ikinä siis hyvä olla, koskee tai ei koske, aina valittamassa. :LOL:

Nyt kuitenkin huimaus palasi, joten kai mä oon vaan ihan liian herkkä nyt näille oireille tai niiden puuttumiselle. :LOL:

Kai tässä niin kauan on suht turvallista kun ei mitään vuotoa tule.

Nyt yritän olla ajattelematta asiaa ja tehdä jotain ihan muuta. Tartunpa vaikka ensitöikseni imuriin.

- Hapsiainen 7+5
 
Huomenta =)
Huomenna alkaa koulu vanhimmalla ja nuoremmat kaksi menevät ekaa kertaa päiväkotiin :|
Jotenki kauheeta ja toisaalta aika ihanaa.Mä olen saanut nuo jo noin isoiksi.Eivätkä he ole yhtään hullumpia.Aika ihastuttavia ja rohkeita nuoria miehiä.Ja pikkuinen tuittupää (tuo meidän prinsessa)

Pahoinvointi ei onneksi ainakaan vielä vaivaa.Sen sijaan mulla on hirvee nälkä melkein koko ajan :snotty:
Töitä pitää nyt alkaa oikein kiireellä etsimään.Aika tulee muuten tosi pitkäksi yksin kotona..
 
Täällä rupeaa oireita ilmaantumaan. Ällötysolo parhaillaan päällä, ei okseta, mutta muuten tosi karmee olo. Ja väsymys, voi jösses sentään... Alavatsalla on kipuiluja, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Perjantaiaamuna olis eka neuvola (silloin 7+0) ja ensi viikon tiistaina varhaisultra yksityisellä. Niitä odotellessa...

Asutaan omassa rivarikolmiossa tällä hetkellä ja varmaan siihen jonkin aikaa mahdutaan myös uuden tulokkaan kanssa. Mutta noi makkarit on tosi pienet, joten jossain vaiheessa tarvitaan lisätilaa.

Meillä on nyt farmari Vectra, mutta autokaupoille joudutaan ennen kakkosen syntymää. Tilavampaa farkkua siis etsitään, hyviä ehdotuksia otetaan vatsaan!! Etupenkille kun ei jää tarpeeksi jalkatilaa, kun esikoisen istuin on selkä menosuuntaan pelkääjän paikan takana. Ja kun meidän turvakaukalokin vie aikas paljon tilaa jalustansa kanssa, niin takapenkille istuinten väliin ei mahtuisi kuin toinen pakara. :LOL:
 
Saa nähdä, joutuuko sitä itsekin jossain vaiheessa sairaslomalle. Mun työ on asiakaspalvelutyötä, enimmäkseen istumista. Ja voin sanoa, että en viihdy tässä työssä. :kieh: Tässä paikassa olen ollut vasta nelisen kuukautta. Olen ollut reilun vuoden eräässä toisessakin paikassa, mutta sieltä loppuu meidän firmalta työt kokonaan syyskuun jälkeen, snif. Koko päivän kun istuu perseellään, niin työpäivän jälkeen on aika tukala olo. Mites sitten, kun alkaa turvotus ja kaikki? :snotty:

Oi kun olisi lottovoittaja, niin vois olla vaan kotona. :saint:
 
Empuu: Mulla on just toisin päin: työni on asiakaspalvelua, mutta joudun seisomaan lähes koko ajan :( Esikoista odottaessa jalkojen turvotus ja selkäkivut paheni siinä joulun tienoilla (poika siisi syntyi maaliskuussa). Käytinkin tukisukkia ja sellaista tukivyötä, joka pahimman kivun selästä poisti. Äitiyslomalle jäin n. viikon etuajassa kun en enää millään jaksanut seistä töissä. Nyt olen jo harkinnut tukisukkien ostoa, kun välillä on jalat niiiin tönkköinä työpäivän jälkeen. Lottovoittoa myös toivon... ;)

Onnea kaikille varhaisultraan meneville! Toivon hyviä uutisia :heart: Itse joudun vielä torstaihin asti jännittämään!!

POKS POKS!
Eelis 7+0
 
Onneksi itse en ole nyt töissä enkä aio hakeakaan |O Nyt oon selkeästi sairas kun pahoinvointi, huimaus ja väsymys tekee musta zombien. Mutta en oikein näe itseäni hakemassa open duunia keskellä vuotta (eikä niitä duuneja olekaan) ison mahan kanssa.

Toisaalta, kadehdin teitä joilla on työtä! Onhan se kuitenkin elämän perusasia ja aikakin menee nopeampaan kun on töissä. Tietty jos on oikein huono olla niin kannattaa hakea saikkua reilusti. Joku älypää on sanonut että raskaus ei ole sairaus mutta mä en ainakaan ole koskaan ollut niin kipeä kuin juuri raskaana.
 
Täälläkin pyörähti tänään käyntiin rv 9, jee. Viikonloppuna oli jo vähän parempi olo enkä muutamaan päivään oksentanut, äsken sitten lensi kaaressa taas kaikki ruoat ulos. Mutta ihan mukavaa ettei sitä kamalaa pahaa oloa ole enää ihan jatkuvasti. Mieluummin voin pahoin ajoittain ja vaikka oksentelen, jos sitten helpottaisi. Ehkä se ihan pahin nyt olisi takana ja olisi enää tota ajoittaista oksentelemista, niin sitten jaksaisi taas. Viikon päästä tähän aikaan on jo eka neuvola takana... Kunpa saisi jo sen ajan nt-ultraan niin olisi sitten taas jotain mitä odotella.

Mukavasti tänne kertynyt taas tekstiä, en muista mitä piti kommentoida... Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! :heart:

MayBeibi 8+0
 
täällä pahonvointi iskeny ja tissikipu kanssa...anoppi ihmettelee onko mulla krapula vaikka tietää etten oikein juomista harrasta, ihmeissään saa olla vielä hetken...turvotus edelleen kamala, luulis sen perusteella et ois menossa rv 15 ainaki :LOL: asuntogalluppiin: asutaan maalla ja meillä on tämmänen omakotitalo jossa huoneita taitaa olla 5+kja sauna tietty =) osa huoneista on pienehköjä vaan mahduttava on, tilaa n 145m2 ja onneks kesällä pääsee ulos riehumaan =) kuulostaa ihan luksukselle varmaan mutta tosiasia on että tilanauhats saattaa iskeä jos vielä meinaa lapsia tämän jälkeen :eek: tuleva siis on neljäs..mutta sopu sijan antaa ja katsotaan mitä vuodet tuo tullessaan =) autonvaihto eessä mutta koetan laskea mihin on vara ja mihin ei kun opintolainaakin pitäs alkaa maksaa takasin ja keittiöremppaa oon haavellut...mutta nyt hommiin!

hyviä vointeja Neila rv 7 tasan
 
Stellanella
Mulla kärsi työmotivaatio ihan suunnattomasti kun odotin esikoista. Työni oli silloin hyvin stressaavaa ja oli helpottunut, kun sain selkäkipujen vuoksi sairaslomaa 5 viikkoa ennen äitiysloman alkua. Ehdin palata töihin nyt ennen kesää. Työ on vähän muuttunut, vaikka homma onkin sama, mutta heti kun sain tietää olevani raskaana motivaatio työtä kohtaan lopahti lähes kokonaan. Nyt tuskailen, että miten jaksan helmikuulle....plaah. Jotenkin sitä on niin kaikki ajatukset tässä raskaudessa, että työteko kärsii, kun ei jaksaisi enää ratkoa työelämän ongelmia. Pitää nyt yrittää päivä kerrallaan, ei tässä muuten jaksa.

Tänään tuntuu olevan hieman parempi päivä pahoinvoinnin suhteen, jipii!!

Mulla on ensi viikolla eka neuvola ja varhaisultra....tuskin maltan odottaa!! Mitä teillä tulee kustantamaan tuo varhaisultra?

Stellanella 6+5
 
Hurjasti on tullut tekstiä! Ja monesta aiheesta.

Ensin :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Asumisgallup me asustellaan miehen isän mökissä maalla (korvessa) ja rempataan omaa 40-luvulla rakennettua hirsirunkoista kämppää. Se on ollut tyhjillään useita vuosia ja vaatii perusteellisen rempan. Juurikaan muuta vanhaa ei jää kun runko, joka onkin ikäisekseen hyvin säilynyt. Talossa on tilaa isollekin lapsilaumalle. ;) Nyt täytyy vain jaksaa arkea tiiviisti asuen kunnes uusi koti on kunnossa ja toivoa ettei tule ylimääräisiä yllätyksiä kovin paljoa.

Autona meillä on Volvo V70, jossa on tilaa koiralle, vaunuille, korokkeelle, turvaistuimelle, kaukalokin mahtuu ja kapeatakamuksinen aikuinen kuskin lisäksi. Aiomme poistattaa talven aikana airbagin apukuskin paikalta, niin saamme asentaa kaukalon etupenkille. Minun on sitten mukavampaa yksin ajella lasten kanssa kun ei tarvitse pelätä mitä esikoinen saa takapenkillä päähänsä eli saako vauva olla rauhassa.

Manteli76 ainakin VW Passatissa on meidän Volvoa paremmat tilat takapenkillä. Meillä on toisena autona Passat ja myös sukulaisilla vastaava farkkuna ja on tilava. Tosin turvaistuimen koko vaikuttaa asiaan paljon. Olemme laittaneet esikoisen turvaistuimen etuosan alle korokkeen, joka mahdollistaa istuimen hyvän asennon ilman, että etupenkkiläinen joutuu istumaan polvet suussa. Ilman sitä viritelmäkoroketta ei aikuinen mahtuisi etupenkille kunnolla tuossa Volvossa, Passatissa ei viritelmiä ole tarvittu.

Oireita ei juurikaan ole. Kunhan muistaa syödä säännöllisesti. Ongelmaksi on tullut, etten mahdu vaatteisiini! Housut eivät mene kiinni vaikka paino on pudonnut pari kiloa plussan jälkeen. Eli äitiyshousut olen kaivanut kaapin kätköistä kiltisti ja todennut, että täytynee niihin ruveta siirtymään vähitellen. Kuinkakohan aikaisin se vauvamaha todella tulee esiin tällä kertaa?!? :eek:

Tulokkaasta on kerrottu jo isovanhemille, isoisovanhemmistakin suurin osa tietää jo ja niinhän se tieto on sitten levinnyt... Olemme todenneet, että jos niin kurjasti kävisi, että km meitä kohtaisi, olisi sitä surua vaikea pitää salassa, joten samapa tuo vaikka kaikki aikuiset tietäisivät asiasta jo. Nuoremmalle väelle kerromme kun np-ultrassa on käyty.

Isovanhemmat, joista hoitoavuksi olisi, asuvat yli 100km päässä kaikki, joten aika yksin tässä ollaan siinä mielessä. Miehen isää lukuunottamatta kaikki ovat työelämässä, joten siinäkin mielessä apua on vaikea saada. Minun mummoni on ikäisekseen hyvässä vedossa ja innokas auttaja, mutta harvemmin sitä kuitenkaan 130km päässä asuvaa ikäihmistä haluaa rasittaa ja pyydellä avuiksi. Mielummin kävisi itse kyläilemässä ja ilahduttamassa.
 
Unohdin kommentoida paria juttua. Autosta. Meillä on kanssa sen verran kookas farkku, että jos isompaan pitäis vaihtaa niin se olis sitten jo tila-auto. Onneksi tuossa on siis tilaa uudellekin tulokkaalle. Kertomisesta. Ei olla kerrottu vielä perheelle eikä ystäville. Minä olen muutamalle omalle ystävälleni kertonut, jotka osaavat pitää salaisuuden. Halutaan luonnollisesti kertoa ensin omille lapsille ennen kuin isovanhemmat yms saa tietää. Ja lapsille ei haluta kertoa ennen np-ultraa, kunnes on varmaa että kaikki on hyvin. Joten perhe ja ystävät saanee tietää tästä sitten joskus reilun kuukauden päästä. ;)
 
Neila Mä kans ajattelin laittaa masukuvan vasta sitten, kun tämän pömpön alta jotain oikeasti erottuu. :LOL: En mä viitti edes mitään lähtötilanne-kuvaa laittaa. :snotty: Gyne sanoi keväällä, että mulla on eteenpäinkallistunut kohtu, joten kenties näkyy hyvissä ajoin?

Viime raskaus eteni yhdeksännelle viikolle eikä silloin vielä näkynyt oikein mitään, tuntui vain. :)

Ja vielä perään hieno tämmöinen

 
täällä appivanhemmat asuu "naapurissa" :D että apuja kyllä on saatavilla ja melko lailla päivittäin ainakin hetken verran nähdään, ohimennen ellei muuta ...toisen ukit ja mummit sitten noin 160km päässä...
 

Ruokasuosituksista gallup: Oletteko muuttaneet ruokavaliotanne (tai muita elämäntapoja) raskauden myötä?

Minä lopetin kofeiinin kun kertovat että jo kaksi mukillista aiheuttaa liki 50% ikeskenmenoriskin verrattuna kofeiinittomaan juomavalioon.

Ja NYT kaatu miun maailma kun ei kuulema saa tonnikalaakaan syödä. Syön sitä ihan kamalasti. Tekee tiukkaa vähentää, koska kala on ainoa proteiinin lähteeni (melkein) ja mulla on himo nimenomaan tonnikalaan. Mutta ei sais syödä kun ehkä purkillisen viikossa, koska tonnikala kerää niin paljon raskasmetalleja.

Voi dämn, mutta lopetan syömisen vaikkakokonaan jos niikseen tulee, en meinaa riskeerata tätä raskautta "turhaan".

-Bee 6+1, ositti tänään neuvolaan joka 0n 2.9. Ja pe varhaisultra, jännittää!
 
Mä kyllä syön kuten ennenkin. Juon pepsimaxia jos huvittaa ja syön tonnikalaa jos huvittaa. Syön auraa kylmänä ja mätiäkin jouluna jos tekee mieli. En tiedä miksi mua ei saa vakuuttuneeksi noista suosituksista. Muissa maissa on ihan eri suosituksia ja meidänkin suositukset vaihtuu vuosittain. Nyt on neuvolan papareissa että saa syödä kotimaisten valmistajien sinihomejuustoa kylmänä. Vielä vuosi sitten ei saanut. Mulle on aina ollu selvää että listerian vaara kotimaisessa aurassa on kyllä minimaalinen.
 

Yhteistyössä