¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Minäkin voisin tänne ilmoittautua. :)
Plussasin tuossa viikko sitten ja menossa laskujen mukaa rv 7+1. Neuvolaan menen 3 vk:n päästä. Aikaisemmin kokenu tuulimunaraskauden ja nyt koko aika sitte iha varpaillaan. :/ Silloin kyllä luonto korjas tyhjän pois jo rv 6 joten siihen nähden voiton puolella. :D
Oireita ei ole oikein nimekskää.. Rinnat kipeet, pissalla pitää juosta, turvottaa ja välillä pikkusen paha olo mut ei mitää radikaalia.. :)
 
Porukka sen kun kasvaa vaan. :flower: Itse olen tällä ollut hurjat puoli päivää enkä malta pysyä poissa, koko ajan pitää katsoa, onko tullut uusia viestejä. Ja tuota aamuista testiä pitää vilkuilla kans vähän väliä. :ashamed: :whistle:

Mä odotan vielä innolla pahoinvointia, mutta sitten kun se iskee niin :x :x :x Viime raskaudessakin mietin, että sitäkö se loppuraskaus sitten on, yök sitä oloa. Väsyttänyt on koko päivä, muuten ok.

Onko muuten ollut puhetta siitä, miten asutte? Me muutettiin viime syksynä miehen kanssa ekaan yhteiseen asuntoon, kolmioon uuden tulokkaan takia. Pari päivää muuton jälkeen tuli km, ja sen jälkeen on tuntunut turhalta tuo yksi huone. Mutta jospa me nyt saadaan uusi asukas sinne. :heart: Ihan kerrostalossa asutaan ja vuokralla, nyt on hyvä näin.

Onko täällä muuten vantaalaisia odottajia? :wave:
 
tuntuuko joltain että tää aika menee niin kauheen hitaasti.. itsestäni ainakin tuntuu.. haluisin jo olla vaikka viikolla 15 niin sais huokasta helpotuksesta ja iloita tästä pienestä..
18 päivää niin on np ultra.. sekin tuntuu jo pitkältä ajalta.. kun odottaa jotain.. haluisin jo nyt nauttia tästä.. mutta en uskalla..
 
Taalla myos yksi uusi ilmoittautuu mukaan :wave: Viela ollaan reissussa ulkomailla perheen kanssa, mutta pitihan sita taallakin jo kayda kuikuilemassa B) Lukemassa oon jo kaynyt teidan juttuja aiemmin... Testin siis tein torstaina ja melko selva + sielta tuli, pitaa kylla testata viela Suomessa uudestaan (esikoisesta tein ainakin 6 testia B) ) La on tod nak 23.4.2010 ovulaation mukaan, menkoista laskettuna voi olla jo noin 13.4. Mutta taa tarkentuu varmasti sitten ultrassa ajallaan. Ja Taysiin menen taman toisenkin synnyttamaan jos sinne saakka paastan =)
 
tiitu87 Mä oon niin alussa vasta, että en ole ajankulua vielä ajatellut. Tässä vaiheessa kuitenkin tuntuu, että ei huhtikuuhun nyt niin kamalan pitkä aika ole. Onhan siinä kivoja välietappeja pitkin matkaa, neuvolat ja ultrat mm. =)

Sanokaa nyt, että teilläkin on ollut menkkatuntemuksia välillä. :snotty: Mä tiedän, että kuuluu asiaan, mutta silti panikoin kun äsken mahaa poltteli. Ei noita kipuja ole ollut kuin kerran päivässä jos sitäkään.
 
Mä olen kanssa Vantaalta :D Asutaan rivarissa ja meidän makkarissa on vauvalle paikka varattuna.Sitten kun toinen kasvaa on pakko katsoa asumisjärjestelyt uudelleen.Toivottavsti saadaan siihen mennessä rakennettua oma :heart: Sen suuntaiset on suunnitelmat.
Ja auto pitää vaihtaa.Varmaan ensikesänä ku ei enää mahduta tuohon farkkuun...

Itse odottelen kans jonkinmoisia oireita.Sitten kun ne alkaa niin sitä varmaan toivoo et niitä ei oliskaan...Vielä suht hyvä olo ja flunssakin tuntuu helpottavan.Km on kuitenkin aikalaila vielä mielessä ja vessassa tulee aina katsottua tuleeko punaista paperiin :ashamed:
 
Heippa taas!

Täällä ollaan hieman pelon sekaisin tuntein. :(
Vielä perjantaina kaikki oli normaalisti ja raskausoireet oli sellaiset, kuten olen ne aiemmin kuvaillut (metallinmaku, etova olo, väsymys, vilunväristykset jne). Illalla "harrastimme" mieheni kanssa seksiä ekan kerran plussaamisen jälkeen. Se sattui hieman. Heti session jälkeen emättimestäni tuli hieman verensekaista eritettä. Samoin yöllä ja lauantaina tuli hieman ruskehtavaa eritettä sellaisessa limaisen venyvässä muodossa. Aika samanlaista muutoin kuin nyt oleva runsas valkovuotokin, mutta ruskehtavaa. Laitoin siteen, mutta siteeseen ei kuitenkaan tullut mitään missään vaiheessa.

Olen tietenkin ollut siitä asti nyt täysin huolissani, olenko enää raskaana. Nyt muka kuvittelen, että raskausoireetkin ovat vähentyneet. Tein taas tänään aamusta testin ja se näytti heti 15 sekunnin päästä kahta vahvaa viivaa eli plussaa. Mutta eihän raskaushormonitaso taida heti laskea, vaikka keskenmeno tulisikin..

Tiedän myös, ettei yhdyntä voi aiheuttaa keskenmenoa, mutta silti pelottaa. Mulla kun olisi eka ultrakin vasta vk 9+2 ja nyt siis menossa 5+6..

Ei auta kuin soitella huomenna neuvolaan, mitä mieltä siellä ollaan asiasta. Onko muilla kokemuksia vastaavasta vuodosta? Tänään ei ole enää tullut mitään vuotoa.

Piipa rv 5+6
 
Piipa: Ei varmasti mitään hätää. Jos yhdyntä vähän sattuikin tai tuntui epämukavalta, niin eiköhän se vuoto tule limakalvoilta vaan. :hug: Me uskallettiin tänään vasta harrastaa seksiä plussaamisen jälkeen... Nyt menossa 7+6 / 8+0 tms. Vähän hassulta se tuntui, palaolo vaivaa jne. joten tuskin paljon tulee harrasteltua vielä vähään aikaan...

Viikko neuvolaan ja sitten saa alkaa odottamaan sitä aikaa np-ultraan... Viimeksi se oli vasta rv 13+0, joten toivottavasti nyt tulisi aika vähän aiemmin kun ei mitään ultria ole tuota ennen... Olen kyllä aika varma, että kyllä siellä pieni on ja oikeassa paikassa, oireet on niin selvät ja viikkojakin alkaa nyt olemaan vähän paremmin. Jonkinlainen huokaisu on mulle toi, kun pääsee +9 viikolle ja sitten tietysti kun on se np-ultra takana.

Täällä ollaan myös Vantaalta ja asutaan vuokralla. Asunto on ihan liian pieni, kaksi makuuhuonetta ja kolmas lapsi tulossa... Aikomuksena olisi ostaa oma paritalonpuolikas tai rivitaloasunto tuossa keväällä, viimeistään kesällä. Muutaman kuukauden tässä varmaan pystyy olemaan uuden tulokkaan kanssa, mutta mielellään sitä muuttaisi kyllä jo sitä ennen. Alkaa nimittäin tälläkin kokoonpanolla tuntumaan jo ahtaalta ja säilytystiloja ei ole nimeksikään...

Tänään oli koko aamupäivän ihmeellisen inhimillinen olo, mutta kyllähän ne pahat olot sieltä sitten tuli kuitenkin. Useampaan päivään en ole oksentanut sentään, jotenkin on pystynyt hallitsemaan sitä. Se kauhea kuvotus on kyllä ihan yhtä paha kuin oksentaminen, joten onko tuolla nyt niin väliä... Paria viikkoa ja alkaa varmaan jo helpottamaan, huh!

Tervetuloa kaikille uusille ja oikein ihanaa uutta alkavaa viikkoa! Musta on niin ihanaa, kun on ollut vähän viileämpää ja sateisempaa, miten niin sitä odottaa syksyä kuin kuuta nousevaa. :LOL:
 
ARGGSSSS!!!!menee hermot,pitkat patkat tahan kirjottelin ja tuonne jonnekkin bittiavaruuteen jonkun helkutin errorin myøta katos kaikki tekstit....no,nyt en jaksa sita kaikkea sepustusta uudestaan kirjoittaa,niinpa saatte tyytya lyhennettyyn versioon.
Elikkas liitin pinoon jo tuolla heinakuussa ku plussa parahti testiin,sitten siita samantien lahdimme ulkomaanmatkalle joten palstailut jai tauolle...no,5:n testin jalkeen uskoin etta raskaana ollaan.Rv6 tuli vessassa kaydessa pønttøøn verta ja paperi aivan veressa,no ajattelin etta keskenhan tama(KIN) nyt menee,mutta ei,se oli sit siina se vuotelu.No,siita kuitenkin huolestuneena varasin heti ajan ultraan ja sain ajan heti samalle paivalle kun saavuimme takaisin norjaan.No,siella nakyi pienen pieni ihmisen alku(5.9mm)ja sydankin løi hienosti :heart: :heart:
pahaa oloa iltaisin(ja puhuvat muka jostain aamupahoinvoinnista :LOL: )ja rinnat kipeet.
Kenellekkaan ei olla viela kerrottu tasta ilouutisesta...en tiia millon sita uskaltas edes lahimmille keroa..?mites teilla muilla,joko olette kenellekkaan kertoneet?
Huomena paluu arkeen,loma loppuu,huoh,mitenkahan sita jaksaa ja varsinkin nyt kun pieni kyytilainen matkassa,no,mennaan paiva kerrallaan...
Sori puuttuvat pisteet =)

Hemmi ja papu 7+1
 
Piipa kaikki on varmast ihan ok ja veri tuli limakalvoilta. Eihän tuota edes paljon tullut. Mekin on oltu selibaatissa ton mun tuhruttelun takia, mutta tänä aamuna uskallettiin vähän puuhailla, kun ei oo tuhrutellu nyt pitkään aikaan. Kannattaahan sitä teitty vähän varoa, että jos istukka on vaikka siinä kohdunsuulla. Mutta jos tilanne olis sulla vaarallinen, niin olis sitä verta tullut enemmän.

Tervetuloa kaikki uudet!

Me asutaan omakotitalossa melkein maalla ja pitäis alkaa tekeen tytölle yläkertaan huonetta. Sais beibi sitten tytön huoneen meidän makkarin vierestä. Ollaan joka tapauksessa luvattu tytölle isompi huone yläkerrasta tuli vauva tai ei.
 
Uudet tervetuloa ja onnea! :flower:

Hemmi, hienoa kun ultrassa kaikki oli hyvin. Me ollaan kerrottu raskaudesta vaan mun vanhemmille ja siskoille..:) miehen vanhemmille ym. sit myöhemmin.

Piipa, en usko että on syytä pelätä. Mutta on ymmärrettävää, että tuollainen säikäyttää. :hug:

Empuuu täällä kans menkkatuntemuksia usein, mut ne on ihan normaaleja, myös esikoista odottaessa mulla oli niitä paljon.

Asumisesta, asutaan omakotitalossa, tykätään tosi paljon kyllä, löydettiin pitkän etsimisen jälkeen justiinsa meidän unelmien paikka. Tilaa on tarpeeksi..

Täällä oireet jatkuu samanlaisina. Väsyttää, palelee, oksettaa, pissattaa. Vatsa alkaa jo ihan selkeesti muotoutuun vauvamahaksi, vaikkei varsinaisesti oo kasvanu.
Huomenna on sit se ultra. Saas nähdä mitä siellä näkyy.
Syysmama & pikkuinen rv 6+5 :heart:
 
Tervetuloa uudet ja onnittelut :flower:

Bassets Meillä on siis samana päivänä varhaisultra ja tasan samoilla viikoillaki mennään :)

Saman kertausta. Tää varaa edelleen ajan neuvolaan vasta ultran jälkeen.

Joku ihmetteli tuota varhaisultraa. Mulla oli siis tuulimuna ja mulla ois ollu mahollisuus mennä naistenpolille varhaisultraan, mutt en saanu sieltä soittoaikana ketää kiinni, joten menin ja varasin ajan yksityiselle. Kirpaiseehan se, mutta ennemmin maksan varmuudesta kuin olla epävarma.

Kaikkia juttuja en iha ehtiny asjatuksen kans lukea, joten jää kommentoimattaki osa.

Tästä raskaudesta tietää nyt kaks ihmistä. En nyt viitsi kieltääkään jos kysytään. Saapi nyt nähäd kuinka moni tietää hetken päästä. Nyt varsinki ihmiset kyselee helpommin, kun tietävät että on ainaki yritystä ollu.

Nyt on pakko taas mennä. Ärsyttävää, kun ei ehdi ajatuksen kans lukea kaikkia juttuja, oli nii paljon tullu tapettitalkoiden aikana juttua :)

[/
 
Kyllähän täällä on samoja fiiliksiä kuin tiitulla. Mulla on semmoinen luonne, että ei tahdo riittää kärsivällisyyttä odotteluun missään asiassa. Koko ajan ihan hermostunut ja irrallinen olo on kyse sitten vauvasta, muutosta, koulusta, töistä tai mistä vain. Pitäisi tosiaan päästä kiiruhtamaan sinne 12. viikon ja np-ultran ohitse, että uskaltaisi kaikille kertoa. Ja sitten senkin jälkeen ahdistaa kun ei ole varaa heti ostella kaikkia tarvittavia tavaroita. Olen tosiaan älyttömän levoton aina kun muutto on edessä. Se päälle kuukauden irtisanominen on aivan hirveää tuskaa :D. Ja nyt on sentään taas vähän isommasta asiasta kysymys.

Me asutaan pienehkössä luhtitalokolmiossa, johon muutettiin tänä keväänä. Mukava ja rauhallinen paikka, paljon lapsia täällä myös. Meillä on nyt vaan ollut tämä toinen makuuhuone "työhuoneena", eli meidän tietokoneet on täällä. Nyt ei oikein sitten tiedä, että miten asiat järkkäillään uudelle tulokkaalle. Esikoinen olisi semmoiset vajaat 2,5v la:n aikoihin ja tuonne makkarin puolelle saisi vielä mahdutettua semmoisen lastensängynkin juuri ja juuri, että voitaisiin kaikki siellä nukkua. Mutta onko se sitten hyvä järjestely lapsien näkökulmasta, häiritsevät toistensa unia varmaan? Ja voikohan tuommoiseen 2,5-vuotiaaseen uskoa, että ei käy vähän tökkimässä ja halimassa vauvaa liian rajusti? :/
Oiskohan se parasta tehdä tästä sitten tuo esikoisen huone ja koittaa mahduttaa nämä tietokoneet muualle...

 
Paljon on tullut uusia parin päivän aikana! Tervetuola kaikille!!

Kävin täällä eilen illallla lukemassa parin päivän tauon jälkeen ja kirjoitinkin pitkän pätkän silmät ristissä, mutta kaikki katosi johonkin kaukaisuuteen... Jospa nyt onnistuisi paremmin.

Varasin ensi viikoksi yksityiseltä varhaisultran. Viikkoja silloin on 7+3. En nyt vaan saa mielenrauhaa ennenkuin tiedän että kyytiläinen on masussa. Hintaa sille tulee n. 130?, mutta onneksi miehellä oli juuri tilipäivä :LOL:
Ajattelin sen jälkeen soitella neuvolaan.

Asumismuodosta sen verran, että omakotitalossa asustellaan Turun tietämillä. 2-3:lle lapselle täällä tilaa olisi.

Nyt pitää mennä laittamaan poika nukkumaan. Ja taidanpa mennä itsekin aika pian. Hyvää yötä ja hyviä vointeja!

Eelis 6+6
 
rv 5 alkais huomenna viime menkoista siis. JA tosiaan 10 päivän näyttö alkaa et vähä jännittää et miten seki sujuu :ashamed: jotenki toivon et nuo päivät menis nopeaa et ois alta pois jo! et sais keskittyä sit tähän kakkoseen ja käydä palkallisessa työssä jonku aikaa.

mutta nyt mentävä nukkuun kun aamuvuoroon huomenna mentävä eli 7-14 :|
 
Tervetuloa kaikille uusille ja paljon onnea!
Laittakaahan riviä mulle yv:nä niin lisäilen sitten listalle.

Paripäivää oltiin miehen kanssa reissussa enkä täällä ole käynyt, paljon on tekstiä sinä aikana tullut.

Varhaisultraan ei mennä, kakkosen ja kolmosen kohdalla käytiin mutta nyt en tunne siihen tarvetta.
Kakkosesta päästiin ihan äippäpolille neuvolan lähetteellä kun piti määrittää raskauden kesto. Menkat kun ei ollut kerennyt alkamaan esikoisen syntymän jälkeen.
Kolmosta halusin muuten vaan käydä katsomassa, yksityisellä.

Ensviikolla varmaan soittelen neuvolaankin jonakin aamuna, jos muistan. Meillä soittoaika on klo 8-9 joten ihan helposti tuo menee ohi muistin.

Tänään olen yökkäillyt, näinhän ajattelinkin että viimeistään näillä viikoilla se pahoinvointi alkaa.

No pitää yrittää muistaa syödä säännöllisesti ja mahdollisimmn vähärasvaista niin eiköhän tämä tästä. Niin ja vihoviimeinen yhdistelmä aamulla on tee ja jugurtti.

Mutta nyt nukkumaan, hieman väsyksissä viikonlopun reissun jälkeen joten tämä mami painuu nyt pehkuihin.

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja laittakaahan niitä puuttuvia tietoja yv:nä :wave:

KiiajaVille 7+1
 
Stellanella
No niin, nyt se pahoinvointi saapui tännekin...Muutamana päivänä on ollut etova olo, mutta tänään se sitten alkoi...lähes suoraan ruokapöydästä, kun oltiin mun vanhempien luona....taisivat arvata, en tiedä ;)
Nyt on sitten todella heikko olo ja huomenna pitäisi mennä loman jälkeen töihin...voi venäjä, mitähän siitäkin tulee?!

Me asutaan tällä hetkellä kaksiossa kolmistaan. Myytiin oma asunto pois ja muutettiin väliaikaisesti vuokralle, koska olisi tarkoitus muuttaa takaisin sinne mistä ollaan lähtöisin... Omakotitaloa etsitään, mutta muuton olisi kaiketi tarkoitus tapahtua vasta ensi vuoden puolella. Aika stressaavaa aikaa senkin puolesta!

Stellanella 6+4
 
Täällä tultiin päivystyksestä juuri. Meni niin sietämättömäksi nuo virtsatientulehdusoireet, että lähdettiin käymään päivystyksessä. No pissatestissä ei ollut viitteitä tulehduksesta, mutta lääkäri kirjoitti kuitenkin antibioottikuurin ja viiden päivän päästä antamaan sitten uusi näyte terppakeskukseen.

Nyt sitten kun tultiin kotiin mulla alko aivan järkyttävän voimakkaat alavatsa/alaselkäkivut. Itkua väänsin äsken kun sattu niin vietävästi. Pelottaa niin paljon että pieni tulee kesken sieltä. :eek:

Hapsiainen 7+4
 
iru
Yötä :wave:

Minä ajattelin aamulla soittaa neuvolaan.. plussasin viime maanantaina ja en millään meinannu uskoa todeksi, perjantaina testasin uudelleen ja nyt uskon että oon raskaana :heart: mulla on vaikea menkoista laskea laskettua aikaa ku on ollu vaan kahdet kuukautiset synnytyksen jälkeen, mut luulen että 13.-26.4 on la, tarkentuu varmaan sitte ekka ultrassa.

Asunnoista on ollu puhetta.. meillä on kaksio, joka on nyt myynnissä. Toista lasta siis odotetaan nyt ja perheeseen kuuluu lisäksi kissa :heart: isompi asunto tai oikeastaan omakotitalo on hakusessa. Auto vaihdettiin farmariin kun esikoista alettiin yritteleen. :D

Pahoinvointeja odottelen, sillä sitä riitti esikoista odottaessa. Ei mua tosin haittaa vaikkea sitä pahaa oloa tuliskaan. Muuten on ollut aika oireeton olo, väsyttänyt on tavallista enemmän ja pari kertaa masua vihlonu mut muuten ei mitään.

Mut nyt nukkumaan että jaksaa aamulla pirauttaa neuvolaan :wave:
 
Huomenia.

Tervetuloa taas uudet :flower:

Nyt vähän tarkemmin lueskelin teitin juttuja. Täällä on muute kans yks joka vois sanoo, että odottavan aika on pitkä. Tää viikko ens viikon maanantaihin voi mennä hitaasti, vaikka meillä riittääki ton talon kans puuhaa enemmän ku paljon. Sillo maanantaina ois varhaisultra. Veikkaan, että tässä alussa menee aika nyt paljon nopeampaa, kun käyn tuolla ultrassa, koska nyt ei ole läheskää nii monta viikkoa epätietoisuutta kuin tuulimunassa. Nyt on kuitenkin välietappina toi varhaisultra, sitten voinki soittaa sinne neuvolaan ja varmaanki sen jälkeen on verikokeet yms. Ja kappas np-ultra. Jos kaikki on siis nyt hyvin. Sitä toivon kovasti!

Tosta asumismuodosta ollu puhe. Me ostettiin omakotitalo. Viralliset kaupat tehdään perjantaina ja sitten se on meidän. Tähän talo-asiaan ei ole vaikuttanut tää uus tulokas tms. Ollaan kateltu omakotitaloa ja nyt vähän tuurilla ukkelin työkaveri kauppas taloonsa meille. Siihe ollaan nyt tehty pientä pintaremppaa, enemmänki vois tehä, mutt tehään "pakolliset" nyt nii pääsee muuttamaanki joskus. Nyt asutaan paritalossa vuokralla (tämäkin miehen työkaverin kautta edullisesti). Tää on kolmio jossa pirun vähän säilytystilaa. Jos nyt on ahdasta, nii mitä se ois sit vauvan kans. Ei tulis mitään! Minua vaa ärsyttää suunnattomasti, että seuraava asukas/asukkaat jotka tulee on tehny osotteenmuutoksen tänne elokuun viimesestä päivästä lähtien. Tää on vaa periaatekysymys, mutt minä en ymmärrä miks nii ovat tehneet, koska meillä on sillon vielä täys oikeus asua tässä ja tuskin kaikkia tavaroita on vielä sitten siirretty! Meille tulee meinaa kiire. Veikkaan ett se valopää kuvittelee, ett me ei olla tässä enää sillo maanantaina (on kuun viimenen päivä ), mutt on kyllä täysin väärässä. Ja avainta en kyllä periaatteestakaan anna pois ennen sitä päivää, kun vuokra tästä on maksettu. Mulle se ois ollu sit iha sama jos ois kysyny asiaa, ett sopiiko, mutt ei. Sori tämä vaahtoaminen tällaisesta asiasta, mutt ottaa vaa nii kuuppaan suunnattomasti. Oon meinaa vähän periaatteen ihminen.

Ai nii, meillä on farkkuauto ollu jo muutaman vuoden, joten sitä ei tartte vaihtaa :D

Eipä tälle rintamalle kuulu sen kummempaa.

JääKyynel ja Tuittu 6+5
 
Hapsiainen toivottavasti kivut loppuu, ja selviät pelkällä säikähdyksellä :hug:

taloista ja autoista... mehän ollaan tällanen stadilainen hippipariskunta, joilla ei oo autoa koskaan ollutkaan =) Asumismuoto tällä hetkellä on vuokrattu kaksio, eikä varmaan ihan heti olla ostamassa omaa... Saa nähdä kuin pian se auto täytyy hankkia! Molempien vanhemmat asuu 150 km:n päässä vieläpä. Ja voi se olla aikas hankala liikkua bussilla noita matkoja 2,5 tuntii menee yleensä. En kuitenkaan stressaa vielä, onhan tässä aikaa :p

varhaisultraan en oo menossa, ei oikeestaan oo varaakaan. Eli mulla pitkä odotus edessä, mutta täytyy vain luottaa siihen että kaikki on hyvin.

Hammasta on ruvennut vihlomaan... varmaan ne hampaatkin pitäisi käydä näyttämässä. Onko muut varaillu hammaslääkäriaikoja?

Aurinko ja Säde 5+2
 
huomenet täältä suunnalta!

vkloppu on pitäny niin kiireisenä ettei oo koneelle joutanu!

tervetuloa uudet!! :wave:

onnittelut ultrauutisista niille jotka oli ehtineet jo käydä :heart: ja pahoittelut tippuneille.. :(

mä siis kävin viime to tääl tkssa lääkärillä, otti papan, teki sisätutkimuksen ja ultras.. sanoi että jotain kaikua kohdussa näkyy, mutta heidän laitteillaan ei näillä viikoilla joka tapauksessa sais oikeeta kuvaa mitä siellä on.. laittoi sitten kuitenkin keskustelun päätteeksi lähetteen ODL:n (Oulun Diakonissa Laitos).. sieltä pitäs tulla aika nyt alkuviikosta, saa nähdä mihin asti menee..

pientä oireilua kyllä on: aikaajoin ällötystä, rintojen aristusta ja alamahatuntemuksia.. joten toivonmukaan kaikki hyvin..

uusi viikko taas edessä, huomenna poksuu taas viikot ja lähetään jo 8. raskausviikolle.. kylläpä aika on hurahtanu.. vkloppuki meni aivan liian äkkiä.. :p

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!


 
Hapsiainen :hug: toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, onhan tuo pelottavaa :( :hug:

Onnittelut kaikille uusille plussaajille :flower:

Piipa mä uskon myös, että veri on tullut limakalvolta eikä mitään syytä huoleen (eihän sitä edes paljoa tullut) :wave: :hug:

Asumisesta meillä on ok-talo, jota laajennamme kohta hieman. Sen jälkeen on 4 makkaria, toivottavasti se riittää (toivon mukaan tulevalle) 6-henkiselle perheelle, enempää ei vissiin voi laajentaa kuin mitkä oli alkuperäiset suunnitelmat. Auto on tosiaan vaihdettava, kun ei mahdu 6 henkeä mitenkään päin meidän Focukseen :D

Tänään meinasin soitella neuvolaan. Voipi olla että varhaisultra jää väliin... tai pitää ehkä kysellä vielä hintaa tuosta ainoasta paikallisesta mahdollisesta, mutta jos on kovin kallis, niin en lähde investoimaan.

stoppis 6+5
 
Huomenta!

Huih, nyt jännittää, tänään on se ultra! Toivottavasti kaikki on kunnossa tuolla mahassa. :heart: Vasta vähän ennen iltaseitsemää päästään näkeen. Yksityiselle siis mennään.

kellopeliappelsiini Pistipäs silmään et meillä sama la, molemmilla tyttö ennestään (meillä synt. -08) ja synnytyspaikka OYS. Et siellä nähdään huhtikuussa! :LOL:

Sun Rise Mulle sanottiin, ku ootin esikoista, et pitäis saada hml - aika helpommin. Mut enpä sillon saanu.. Nyt oon käyny yksityisellä juurihoidossa ja pitäis itse asiassa taas varata uusi aika.

Jääkyynel Onnea talokaupoista! Ja höh, tosi tympeetä jos pitää kiirehtiä muuttoa sen takia et toiset on tehny osotteenmuutoksen jo elokuusta lähtien. Pitäkää puolenne!

Nyt aamuhommiin..
 
Huomenta kaikille!
Isäntä ja esikoinen lähti päivä-aherrukselleen ja nuoremmat katsoo pikku kakkosta niin äiteellä on hetki aikaa palstailla.

Meinasin jo soittaa neuvolaankin (muistin siis), mutta pitää malttaa huomiseen. Tänään on pojun kanssa uuden kerhotädin tapaaminen ja samalla selviää tod.näk. ryhmäjaot.
Mielummin sovin siis neuvolan siten että on vain yksi lapsi mukana, tai saisinhan kyllä kodinhoitajankin lapsia siksi ajaksi hoitamaan mutta säästäähän siinä vähän kun toinen on kerhossa.. tai puistossahan tietysti voi olla kans.

Meillä isovanhemmat asuu kans n.200km päässä joten ihan aina ei äkkiseltään hoitajaa lapsille saa. Oma äitini ja miehen äiti on vielä työelämässäkin joten sekin hieman vaikeuttaa asioita.
Isäni on työkyvyttömyyseläkkeellä ja miehen isä saanut siivet selkäänsä ja vilkuttelee tuolla pilven hattaralla lapsenlapsilleen aika-ajoin.

Joten kaupungin lastenkotipalvelun hoitajia ollaan käytetty kohtuullisen usein, kun siihen kerran on mahdollisuus.
Aikoinaan kun kakkosta odotin saatiin tutustua tähän palveluun ekankerran. Supisteli puolestavälistä kipeästi ja äippäpolilla suosittelivat lähes vuodelepoa, sehän onnistuikin todella hyvin kohtalaisen vilkkaan 1v kanssa.
Kyllä oli hyvin vaikeaa "päästää" vieras ihminen meille... ja tämä vieras ihminen kun vielä halusi siivotakin..
Harmittavaa siinä mielessä että näiden vuosien varrella palvelu on supistunut eli nykyään eivät enää siivoa.. hoitavat lapsia sehän on se pääasia kuitenkin.

Kannattaa kysellä omasta kunnasta/kaupungista onko tämmöistä muillakin, ja jos on niin rohkeesti ottaa yhteyttä jos tuntuu siltä että nyt olisi kivaa otaa pieni breikki. Käydä yksin neuvolassa, kampaajalla tai urheilemassa tai muilla virallisilla asioilla mihin ei mielellään lasta/lapsia ota mukaan.

Meidän asumismuoto on omakotitalo. Ollaan asuttu tässä nyt vähän reilu vuosi. Sitä ennen ollaan koettu kerrostaloasumisen ihanuus sekä paritalossa (rivitaloyhtiössä). Kerrostaloon meitä ei saa enää ikinä ja ei kovin paljoa tuo rivitalo/paritaloelämäkään enää kiinnosta.

Auto tosiaan vaihtuu, meillä ei ole edes farmaria vaan ihan tavallinen "perhe"auto kyllä sinnekin 3 turvaistuinta taakse mahtuu, hieman tekee tiukkaa. Pakkaamaankin olen oppinut niin että vain välttämätön on mukana.

Eilen oli kuvotusta, yökkäilyä jne. Tänä aamuna olo on parempi.. pitäis vaan vielä saada ittestään niskasta kiinni ja lähtee ihan kohta puistoon.. vaikka sataa.. mutta tuo poju on saatava pihalle muuten tästä päivästä ei tule yhtään mitään.

Mutta, töhin siis.. tiskikone, pyykkikone.. lapset.. :wave:
 

Yhteistyössä