¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Tervetuloa uudet :flower:

Varhaisultrassa lääkäri katseli mun kohdunnipukkaa ja kysyi, että milloin sulta on viimeksi otettu papa. Sanoin, ettei kai siitä niin kauaa ole. Asia jäi kuitenki vaivaamaan, joten soitin tänään työterveyteen ja kysyin, että näkyykö sieltä koneelta, milloin on viimeksi otettu. Sieltä näkyi, että 2006! Siis apua, multa olikin viimeksi 2008 otettu kaikenlaista muuta, muttei papaa (oli leikkauksen jälkeen tulehdus). Nyt rupes hiukka hirvittään, että jospa siellä onkin jotain häikkää :eek: , kun kerta lääkäri siitä kysyi. Sain maanantaille papa-ajan.

Happis 7+0
 
puhnallelle tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen.

Uusille tervetuloa B)

happihyppy: Hui! :eek: Toivottavasti kaikki on kunnossa. Pitääkin muistaa kysellä tuosta papasta sitten itse kun menee neuvolaan.

Nyt pitäisi vähän pinnistää, järkätä keittiötä, korjailla leluja ja imuroida. Mummo tulee hakemaan tytön hoitoon viikonlopuksi ja siitä alkaakin sitten siunattu vapaus ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

 
Turvottaa.. tuntu että oli jo viikko niin ettei turvottanut ja nyt se alkoi taas.. ja on päivällä myös... ala masu on ehkä pikkasen kasvanut kun tunnustelee mutta ei niin että muut sen huomais.. mutt tän turvotuksen kyllä huomaa kilometrien päähän(jos vähän suurentaa asiaa;P )

Tiitu ja nasu (mies kutsuu papuksi) rv 8+0
 
Osanottoni Puhnalle. :hug:

Täällä elämä etenee, kuten aiemminkin. Oireet ovat pysyneet suunnilleen samana, tosin pikkuisen on ehkä etova olo lisääntynyt. Ja metallinmaku suussa on aika kammottava! Mielialat on myös vaihdelleet melkoisesti ja tulen ärtyisäksi tosi helposti. Esikoisesta olin taas tasaisen tyyni koko raskausajan. Liekö tämä tarkoittaa, että tulossa olisi nyt poika, kun kaikki on jo näin alkuvaiheessa niin erilaista...

Vaikka olenkin tosi väsynyt aamusta iltaan, on mulle iskenyt jokin ihme siivous- ja ruuanlaittovimma. Yksikin päivä keitin jauheliha-, kesä- ja pinaattilinssikeittoa sekä tein makaroonilaatikkoa ja broilerikastiketta kaikkia hirmuiset annokset pakkaseen. Niin ja eilen siivosin vinttiä koko esikoisen päiväuniajan. Ihan ihme hommaa minulta! :eek: :kieh:

Minulla on lisääntynyt valkovuoto tosi paljon, tulee oikein sellaisia inhoja klönttejä. Keskenmenoa pelkään suunnattomasti emmekä ole kertoneet miehen kanssa raskaudesta vielä kenellekään. Ajattelimme pitää asian "salassa" mahdollisimman pitkään (mitä nyt täällä netissä kaikille asiasta kerron :LOL: ).

Piipa rv 5+4 (suunnilleen)
 
Onpa taas olo. Päivä meni ihan suht jees, mutta viimenen tunti tässä on yökitty veskissä. Kohta tulee mun vanhemmat käymään, tosi kivaa kun on niin räjähtänyt olo.

Mulla on kans valkovuoto lisääntynyt tosi paljon. Oikeastaan koko ajan käyttänyt pikkuhousunsuojia, josta johtuen ilmeisesti oon nyt saamassa hiivan. :| Tänään ollut kutinaa siihen malliin että hiiva-ystäväinen se siellä kolkuttelee. Kaapissa ois Canesten-voidetta, onko kellään kokemuksia siitä voiko sitä käyttää raskauden aikana?

Mun maha tuntuu jotenkin jännälle. Ehkä se on jotenkin piukempi. Ruumiinrakenteeltani olen tosi hoikka, joten ei tuota mahaa ole oikein ollut koskaan, nyt siinä on kyllä selvää turvotusta.

Nyt yritän piristyä ja saada tehtyä vadelmapiirakan loppuun asti. Katsotaan kuinka monta kertaa joudun välissä yökkimään. :D

Hapsiainen ja herne 7+2
 
Piipa75, täällä kans siivousvimma! Mulle taitaa jo nyt tulla pesänrakennustarve, esikoiselta se tuli vasta ihan lopussa.. :) Järkyttävästä väsymyksestä huolimatta oon siis siivoillu komeroita ja kaappeja.

Millenia, hyvää ja rentouttavaa vapaata viikonloppua!:)

Happis, hyvä kun sait ajan jo maanantaille niin saat asian pois mielen päältä. Pitääpä itekkin tarkistaa et millon multa on otettu, mut muistaakseni synnytyksen jälkeen eli syksyllä -08.

Eilen tunsin kunnolla sen inhottavan tunteen ku housut rupeaa painaan tuota mahaa.. Farkut on varsinki ärsyttävät. Onneks kaapissa on äitiyshousuja et voi sit heti käyttää ku siltä rupeaa tuntuun..
Maha myös tuntuu erilaiselle kuin ennen, eli jotain siellä kai tapahtuu. Toivottavasti. No, maanantaina se nähdään.
Hyvää viikonloppua kaikille!

syysmama & pikkuinen rv 6+3 :heart:
 
Mulla la 8.4 ja voi mahoton ku ainakin omasta mielestä maha jo pömpöttää huolella!! Kolmas lapsi kyseessä ja muistan kyllä että ensimmäisen kanssa mahan kasvua sai odotella kauan mutta toisen kohdalla turvotus teki äkkiä sen että maha kasvoi. Nyt näkyy olevan sama juttu, tällä menolla kaikki huomaa samantien olevani raskaana! En halua alkaa löysiä paitojakaan käyttämään, mutta kummallistahan tuo on jos samantien paljastuu... :0

Oireita ei mitään! :D Paitsi rinnat isot... Viimeksi tähän aikaan kahvi jo yökötti, jo pelkkä hajukin ja sängyssä piti pahan olon takia olla paljon. Mahtavaa että tähän saakka olen säästynyt ilman niitä oireita.
 
Rouva B onneksi testailijoita on muitakin! :D

Täällä on paino tippunut kaksi kiloa muutamassa päivässä kun on maha sekasin ja joutuu vessassa ravaamaan.
Tissit on niin pirun kipeet :( kun ottaa rintsikat pois niin särkee oikein.. Huonoa oloa ajoittain ja huoh väsymystä..
 
Moi!

Vihdoinkin uskallan ilmottautuu tähän pinoon. Kohta tulee kaksi viikkoa testin tekemisestä ja nyt on vaan pakko sit uskoo et se oli oikeessa. Oireethan on aivan selvät. Raskautuminen kesti muutaman kuukauden.

Väsymys alkaa hieman helpottaa. Kovin helposti hengästyy ku vähänkin tekee jotain tai pyöräilee töihin. Aamupahoinvointia ei oo luvassa, mut iltaisin on etova olo. Ja töissä tuskaa olla puoleen yöhön. Ennen olin yöihminen.

Onko jollain tiedossa mikä helpottais tissikipuun???

Laskettu aika 3.4.2010 (esikoisen 10v. syntymäpäivä)

:D
toinen raskaus ja TYKSiin varmaan mut laittavat
 
Huomenta!

Tervetuloa kaikki uudet. Pahoittelut olenki jo laittanu.

Nyt ehdin jopa vähän tänne kirjottelemaan. Oon sentään pikaseen käyny lukemassa kirjoitukset, mutt puoliakaa ei varmaa oo jääny päähän :LOL: Ollu nyt pientä matalaliitoo viime viikko, ku yritetään saada siihen taloon, mikä ostetaan vähän tapettia seinille ja laminaattia laitettua. Onneks ei oo ku olohuone ja yks makkari laitettavana. Laminaattiki vaan tuohon makkariin. Kahteen muuhunki makkariin pitäs tapetit vaihtaa, mutt annetaan nyt olla. Budjettikaa ei riittäs niihi, ku tarttis öljyäki ostaa etti talvella tartte palella ;)

Ihme ja kumma minä en oo ehtiny tekemään yhtään raskaustestiä lisää. On siis kiireelläki puolensa :LOL: Ja muutenki oli aamu viikko. Nyt on parin viikon loma, ett ehtii vaikka joka päivä testata :p

Okei, ehkä ei tartte. Tänne on meinaa tullu noita oireita vähän. Eli tissit on enempi ja vähempi kipeet tai lähinnä nännit, mutt kuitenki. Etova olo on aaltoilevana. Välillä tuntuu ihan, että oksettaa. En oikein tiedä onko syömättömyys vai syöminrn pahempaa. Välillä meinaa se älkö olo tulee syömisenki jälkeen. Ja tää taitaa kuulua siihen kastiin jolla on ällö olo lähinnä iltaisin. Muutamana aamunaki on ollu. Ihme kyllä, turvotusta ei sillai oo kyllä ollu, mutt kyllä maha pömpöttää jo aika lahjakkaasti....varsinki ku siinä on muutenki tota vararavintoo. Mutt yhet farkut mitä piän melkei jatkuvasti ei ainakaa vielä ahista.

Ärsyttä lenssu edelleen kiusaa minua. Se ei sit millää meinaa iskee kunnolla, vähän ärsyttävää! Tosin tässä on varmaa jotai allergiaaki seassa, mutt ku ei voi noita allergialääkkeitä syödä.

Jee, viikon päästä ultra, joten epätietosuus helpottaa ainaki hetkeks :)

Lisäys: Mulla on kyllä tää olo nyt muutenki iha erilainen kuin tuulimunassa, mutt silti en vielä kyllä elättele mitää toiveita vaan pelkään pahinta. Siks en edelleenkää oo neuvolaan aikaa varannu, vaikka se jääki sit kyllä myöhäseks. Kai tälllä pikkupaikkakunnalla suht hyvin sinneki ajan saa, toivottavasti!

JääKyynel ja Tuittu

 
huomenia kaikille. Täällä kipeän käden vuoksi sairasloma sai viikon jatkoaikaa eli ensiviikko vielä ja sitten töihin. Autokappoja kierreltiin eilinen ja ei oikein noi tila-autot vakuuttaneet, tilaahan niissä oli seittemälle mutta...noista jos ois valittava niin toyotan avensis verso ehdottomasti...mutta me myös törmättiin semmoseen 2006 vuosimallin farmaripassattiin joka tais olla vieläkin enempi molempien mieleen... :LOL: nooh, auto kuitenkin ainakin toistaiseksi jäi liikkeeseen. pitää hieman ensin laskea ja ynnätä onko tommoseen mitenkään laskettuna varaa...lapsia kun löytyy jo se kolme ja elukoitakin on hommattu aikanaan ja kaikki ottaa osansa =) niin ja asuminenkaan ei ole ilmasta, saati ruoka :eek: noh, nytten sitten pohditaan...onk kellä passattia? ja ootteko tykänny? aamulla uteliaisuuttani pomppasin vaakaan, samaa näyttää kun ennen plussaakin..pysyskin tossa mahdollisimman kauan. nyt suihkuun...
 
Onko muilla ollut alussa huimausta/pyörryttävää tunnetta..?! Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää.. ja kun en oikein tiedä että huimaako mua vai mitä tekee.. väsymys ja hieman huonoa oloa.. kyläileen pitäisi lähteä, ei kyllä nappaisi näissä oloissa.. :(

Jastu 5+0
 
Tänne ei kummempaa, melkolailla oireettomaksi itseni lasken edelleen. Toki jos oikein rupeaa miettimään, niin onhan tuota jotain, mutta ei siis mitään arkea isommin häiritsevää: väsyttää, nännit hieman arat, turvottaa, ajoittain repäisykipuja, kyykyssä ei juuri auta olla, koska kun ylös nousee niin huimaus on armotonta. Nämä oireet tuttuja jo tytön odotuksesta ja tuulimunasta, uutena asiana oon huomannut nyt että on ollut ajoittaista etovaa oloa, "pala kurkussa", ja kuuma on lähes taukoamatta, hiki pukkaa ja naama kiiltää, ihan kuin olis vaihdevuodet tai jotain... Lämmöt sahailee, eilen illalla mittasin 37,8 , aamusta 36,5 ja äsken 37,1... Tämmöstä en ainakaan muista aiemmin olleen. Kovasti odotan ens perjantain ultraa, jotenkin en ennen sitä osaa liikoja toivoa...
- Toivotaan 7+2
 
Jastu mulla oli sellaista huippausta tuossa ennen kuin itse tiesin raskaudesta (siis tyyliin rv 4-5). SItten tajusin kohentaa ja säännöllistää syömistäni (kun tahtoi itsellä aina unohtua syödä ), niin se loppui - eli varmaan jotenkin verensokerin heilahteluun liittyvää?

Neila autokaupat ne on meilläkin edessä.. mä en silleen kauheesti ole kiinnostunut millainen auto meillä on, joten mies saa vouhkata sitä puolta :D Mulla ei ole edes ajokorttia, mutta ehkä se joskus täytyy hankkia... Mies mulle eilen esitteli jotain automalleja netistä, mutta en mä muista mitä ne oli :LOL:

Testeistä mulle riitti se yksi testi, kun testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva! :eek:

Turvotuksesta tätä ei ole vielä juurikaan, kolmannessa (menetetyssä ) ja neljännessä raskaudessa oli kovempi turvotus alkuun, jännää. Hieman toki illalla huomaa, mutta valitettavasti se johtuu siitä, että ilmaa kerää ihan kiitettävästi :x :ashamed:

Tekisi mieli kertoa jollekin, mutta toisaalta ei :D Pitää ehkä siskolle paljastaa ja varmaan sitten äitillekin pian, koska saa olla lapsenvahtina neuvoloiden aikaan.

stoppis 6+
 
Tuon takia mäkin olen sitä kertomista pohtinut... Normineuvolaan otan kyllä tytön aina mukaan, mutta nuo ultrakäynnit, niiden ajaksi pitäisi neiti saada hoitoon. Sen ens perjantain mies hoitaa, meen siis ultraan itekseni, näin päätettiin kun ei siellä vielä niin kovasti näkemistä ole, mutta saa itselle mielenrauhan jos/kun kaikki on hyvin. Mutta se Kättärin eka np-ultrakin mulla on jo 11+4 kuukautisista laskettuna, oikeasti siis varmaan jotain 10+6 tms. niin sillon pitäis saada esikoinen hoitoon jonnekin...
 
toivotaan.. mä voin hoitaa teidän erikoista jos ei muuta paikkaa löydy.. Teen siis työkseni lastenhoitoa perheissä ja kai mä nyt syksyks meen seuren kautta.. asun siis kättärin lähellä:) no joo se oli ehdotus vain.. :)

Mua niin äsryttää niiiiiiiiiin niiiin paljon.. ku en saa nukuttua yöllä:/ koko ajan pyörin ja tunnen itseni levottomaks.. :/

tiitu ja nasu rv8+1

masuturvotusta varmaan rv7..
http://www.aijaa.com/v.php?i=4676943.png
 
Täällä on kyllä aivan turha päivä. Aloitin aamun oksentamalla ja tasaiseen tahtiin jatkuu, ei oikein mitään pysty tekemään.
Ainoa mitä haluan syödä on eilen leivottu vadelmapiirakka. :D

Huimausta mulla on ollut viikolta 5 asti. Edelleenkin välillä huimailee, mutta kun muistaa syödä niin se helpottaa.

Ensi viikkoa ajattelen kauhulla, mies lähtee nimittäin sorsastamaan ja ilmeisesti on nyt reissussa lähes koko viikon. :eek:

- Hapsiainen ja herne 7+3
 
Oi, onpa tiitu87lla jo komea masu .
Minulla on turvotusta paljon enemmän iltaisin, aamuisin ei juuri muutosta entiseen huomaa, mutta iltaisin ero entiseen on iso. Rinnat on melko arat, mutt tänään ei ole ollut vielä yhtään pahoinvointia, mikä on aika kummallista. Jospa kaikki olis hyvin, kuitenkin, olen pikkusen epäileväinen aina, jos liian oireettomalta tuntuu. Olen kylläkin ollut kotona koko päivän ja syönyt tasaiseen tahtiin, mitä ei tavallisesti pysty tekemään. Jos tämä syömistahti jatkuu, niin masussa on muutakin massaa kohta runsaasti kuin pelkkä vauvanalku ja turvotusta
:whistle: .
Lyra 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja jastu:
Onko muilla ollut alussa huimausta/pyörryttävää tunnetta..?! Tämä alkaa olla jo todella häiritsevää.. ja kun en oikein tiedä että huimaako mua vai mitä tekee.. väsymys ja hieman huonoa oloa.. kyläileen pitäisi lähteä, ei kyllä nappaisi näissä oloissa.. :(

Jastu 5+0
Mulla on useinkin heikko ja tärisevä olo eikä siihen auta mikään. Ja sit on kans väsymystä ja etovaa oloa etenkin iltaisin.

Syön nykyään 1/4 siitä mitä ennen, ku ei vaan pysty.
 
Millään ei malttais odottaa neuvolaa... Siihen on viel yli kaks viikkoa. Ultraääneen haluisin päästä niin tajuaisin oikeesti olevani raskaana.
Nyt sitä odottaa kovin, ja kohta koko homma on jo ohi.

rv7+4

Miksi neuvola vasta niin myöhään???
 

Yhteistyössä