Huhtikuiset 2021

Mulla taas on koko alkuraskauden ollut sellainen olo, että vois syödä pari ponia päivässä... :D Oikeastaan mikään ruoka ei ällöttänyt. Pahoinvointi tuntuu pikkuisen helpottaneen 8+0 jälkeen.

/ Nyt kun oikeen mietin, niin leikkeleet ja makeat herkut on olleet sellaisia, mitä ei ole yhtään tehnyt mieli.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tänään on tuntunut että mikään makea tai maitotuotteet ei mene alas... pitää syödä muutaman tunnin välein jotain että olo pysyy hyvänä. Myös viime raskaudesta tuttu huimaus on palannut, taitaa olla taas matala verenpaine. Tänään 5+3
 
Vuoto jatkuu vaikkakin on limansekaista niin pelottaa kovasti et tää menee kesken.

Onneksi pääsen ultraan tarkistukselle jossakin välissä illalla.
Tosi hyvä kun pääsee noin nopeasti ultraan! Toivottavasti olisi vaan sitä vaaratonta verenvuotoa, mitä aika monilla taitaa tulla. Mä varasin sen varhaisultra-ajan nyt silti, vaikka pelottaa tosi paljon, en tiedä mitä sitten tapahtuu jos siellä ei olekaan kaikki hyvin. Toisaalta ehkä parempi tietää ennemmin kuin myöhemmin. Olot jatkuu samanlaisena, paitsi nyt tullut lisänä tyhjän mahan oksentelua, jos ei ole muistanut syödä tarpeeksi usein. Ja rinnat alkaa muistuttaa jotain ulkoavaruuden olentoa, ja ovat nyt kunnolla kipeätkin, liikkuessa sattuu, pakko alkaa paketoimaan varmaan joihinkin sporttiliiveihin, vaikka pienirintaisena tottunut elämään lähinnä ilman koko liivejä.
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Moikka!

Kävin tänään toisen kerran ultrassa ja siellä sydän edelleen sykki, vahvasi sykkikin! Viikot vähemmän kuin luulin, ultran mukaan nyt 6+3, LA siis 16.4. Kahden viikon päästä ultraa uudestaan, että nähdään onhan toinen jatkanut kasvua. Helpotus että pieni edelleen elossa ja kasvanut. Viime viikon ultran jälkeen ei voittajafiilis ollut.
Ihana kuulla!!! :love:
 
Tänään käyty varhaisultrassa ja siellä kaikki oikein hyvin!❤
Vastasi viikkoja, joilla olen tähän asti mennyt eli 7+5 :)

Oireet hyvin vähäiset ollut koko ajan. Satunnaisia todella väsyneitä päiviä. Ruoka maistuu ihan hyvin ja toistaiseksi ei ole mikään jäänyt syömättä. Eilen mies teki meille simpukoita ja kokkausvaiheessa ne tuoksui mielestäni ihan navetalta, mutta onneksi syödessä kuitenkin maistui
 
Kyllä ei mikään ole jännittänyt niin paljon, kun tämänpäiväinen varhaisultra. Mutta kaikki oli hyvin, valtaisa helpotus tuli kun jotain läpättävää siellä näkyi ja sydänhän se oli <3 pienet käden tyngätkin siellä kuulemma jo on. Ja koko vastasi viikkoja 8 + 0, eli päivälleen mitä pitikin. On tää aika hurjaa.
Voimia teille joilla raskaus ei jatkunutkaan. Itse olin puoli vuotta sitten samassa tilanteessa, enkä jaksanut oikein uskoa uuteen mahdollisuuteen. Mutta se tuli silti ja olen kyllä tosi onnellinen. Tuntuu, että ilman sitä aikaisempää keskenmenoa en osaisi ehkä arvostaa tätä uutta raskautta, en ainakaan samalla tavalla.
 
Kun toukokuisten ryhmää ei vielä oo, niin tuunpa teiltä kysymään, että milloin saitte digiin 3+? Sain maanantaina 4+0 digiin raskaana 2-3 ja mietin, että voiskohan ens maanantaina (5+0) saada sen 3+
Mä en saanut vielä 5+4 ja sit en enää halunnut testata, kun aiheutti vaan turhaa stressiä:( Nyt varhaisultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin❤ Just tolla facebook-ryhmässä oli puhetta ja muutenkin oon lukenut netistä, että se ei välttämättä näytä kaikilla sitä 3+ ees jollain 6-7 viikoilla, vaikka kaikki olis ihan normaalisti :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
Mä en saanut vielä 5+4 ja sit en enää halunnut testata, kun aiheutti vaan turhaa stressiä Nyt varhaisultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin Just tolla facebook-ryhmässä oli puhetta ja muutenkin oon lukenut netistä, että se ei välttämättä näytä kaikilla sitä 3+ ees jollain 6-7 viikoilla, vaikka kaikki olis ihan normaalisti
Okei! Tämäpä on hyvä tietää! Ehkä jätän sen kokonaan testaamatta sitten ja luotan vaan, että kaikki on hyvin <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Santso ja 3milia
Mulla varhaisultrassa koko vastas sillein, että tosiaan vielä viikolla 5+3/5+4 tuli se 2-3. Joillain vaan se hormoni nousee hitaammin ja joillain se tosiaan näyttää jo heti 5+0 eli paljon vaihtelua!
Näin mäki ymmärsin ku lueskelin muiden kokemuksia et näyttää paljonkin myöhemmin vasta sen 3+! Joten tosiaan taidan jättää itseki sen tohon yhteen ja yrittää olla ottamatta siitä lisästressiä :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Näin mäki ymmärsin ku lueskelin muiden kokemuksia et näyttää paljonkin myöhemmin vasta sen 3+! Joten tosiaan taidan jättää itseki sen tohon yhteen ja yrittää olla ottamatta siitä lisästressiä
Mulla ainakin autto se, ettei enää testannut ❤ Olisin vaan mennyt ihan paniikkiin, jos ei myöhemminkään olis näyttänyt sitä 3+..
 
  • Tykkää
Reactions: nieve30
9. viikko toi mukanaan nähtävästi sen kuuluisan raskauskummituksen. Oksu lentää pitkin poikin päivää, onneksi teen vielä etätöitä, niin ei tartte työkavereilta oloja piilotella. Väsyttää, turvottaa ja iljettää koko oma oleminen. Mutta fyysisistä vaivoista huolimatta on tosi hyvä, rauhallinen mieli ja onnellinen olo. Ihana ajatella, että siellä oikeesti on joku tyyppi kasvamassa. Vaikea keskittyä oikein mihinkään muuhun. Tai ihan kun töiden lisäksi muuhun pystyisi enää keskittymäänkään. Miten teillä, onko teille tullut jo aavistuksia sukupuolesta?
 
  • Rakkaus
Reactions: Santso ja Napsunen
Raskaustestiasioihin; mä testasin digillä viikon välein, niin pystyi vähän ennakoimaan mahdollista tulosta testinäytössä. Mut ei se kyllä hermoille tee yhtään hyvää testata, stressilevelit ihan tapissa ennen testitulosta :D
 
Hei, plussasin 22.8. Tein Pregchekin liuskatestin, ja muita testejä en ole tehnytkään. Tosiaan hermojani olen koitellut säästellä ja luottaa että kaikki on hyvin, mutta menemme yksityiselle varhaisultraan lähiviikkoina. En vain osaa päättää mille viikolle ajan varaisin... Mieli tekisi mennä heti kun on 6+0 täynnä!

Meillä on laskettuaika 29.4, ja mielellään liittyisin fb-ryhmään kun ensimmäinen ultra on tehty ja todettu että kaikki on kunnossa. Olen seuraillut ryhmän keskustelua nyt noin viikon. Me on käyty OYS:ssa läpi yksi IVF-hoito, ja meillä oli alkukuusta toinen alkionsiirto. Kolmas lapsi on tuloillaan.

Nyt on siis 5+1. Pahoinvointi alkoi jo viitisen päivää ennen kuin testi tehtiin. En ole oksentanut, toivotaan että jatkuu samalla mallilla. Aikaisemmissakaan odotuksissa ei tarvinut oksentaa, vaikka etova olo jatkui monta viikkoa. Rinnoissa on ollut pieniä tuntemuksia. Ja turvotus alavatsalla on melkoista. Kohta pitänee kaivaa tukisukat jostain, että ei tulisi niin hirveästi suonikohjuja. Onneksi nyt niitä ei tarvitse kesällä pitää. Viimeksikin olivat jalassa joka päivä näiltä viikoilta synnärille vesien menemiseen asti, ja silti taas vaahtoruiskutettiin laajentuneita laskimoita synnytyksen jälkeen. Sukurasite.

Tsemppiä ja sydämmiä kaikille!
 

Yhteistyössä