Huhtikuiset 2021

Hyvä kun sait ylimääräisen ajan! Mullehan kävi niin aikaisemmin, että raskaus oli mennyt kesken tosi varhaisilla viikoilla, mutta raskausoireet jatkuivat koska istukka jatkoi toimintaansa. Siispä luulen, että raskausoireiden vahvistumisesta/vähenemisestä ei voi päätellä kovin tarkasti, mitä siellä on meneillään. Ja oireethan aaltoilee, joskus on enemmän ja joskus vähemmän. Mulla lakkasi se rintojen nipistely jossain 5 viikon kohdalla kokonaan, mutta nyt alkaa tuntumaan taas sellaista pientä sähköiskumaista pistelyä.
Mulla sama, keskeytynyttä keskenmenoa en osannut itse ollenkaan aavistaa, digitestit näytti hyviä lukemia ja oireitakin oli. Toivotaan että tällä kertaa olisi asiat paremmalla tolalla meillä kaikilla.
 
Ja sanottakoon vielä että täällä yksi motiivi poiketa alkuraskauden ultrassa on se, että mikäli tämäkin menisi kesken, olisi tämä kolmas putkeen jolloin pääsisi testattavaksi enemmänkin - toki eihän toistuville keskenmenoille läheskään aina löydy mitään syytä.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
vierailija
Kyllähän se testi näyttää tänäkin aamuna plussaa, raskaana 1-2 viikkoa ♡. Olen niin onnellinen, mutta pelottaakin. Kun on olleet niin vaikeita nämä raskautumiset tähän saakka ja vuotavaa etisistukkaa jne kaikenlaista vastoinkäymistä. Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menee tällä erää hyvin ♡. Onpa piinaavat viikot edessä odotella varhaisultraan :D.
 
Moikka, voisko joku lisätä mut listalle? LA on 14.4. / 4. lapsi/TYKS
Mulla näytti testi plussaa viikolla 6,,ensin oli hailakka haamu, sitten varmistin asian Clearbluella ja myöhemmin hormonitasot nousi niin että tuli vahva viiva liuskatestiin. Tämä olis tosiaan neljäs lapsi, ja ensimmäinen uuden mieheni kanssa, joten tämä on todella tärkeä raskaus. Meidän olis tarkoitus mennä kohta naimisiin. Uskon että raskaus menee hyvin, koska mulla ei ole koskaan ollut keskenmenoa tms. Ikää mulla on 36 vuotta ja vanhin lapseni on 8v.Nuorin on kohta 3v. Erosin kolmen ensimmäisen lapseni isästä 2 vuotta sitten. Voisko joku lisätä mut listaan, en tiedä miten tekstin saa punaiseksi mutta edellisessä viestissäni on mun tiedot.
 
  • Tykkää
Reactions: Napsunen
Kaiken pitäisi periaatteessa olla hyvin, mutta kyllä mä odotan kiihkeästi ekaa neuvolaa, se ois 4.9.Jos tuon pari viikkoa jaksais vielä odottaa, sitten on viikkoja jo 8+6 ja voi olla että sydänäänet jo kuuluu, kahdessa ekassa raskaudessani ne nimittäin kuuluivat jo viikolla 9+.. Muistatteko milloin teillä on kuuluneet sydänäänet dopplerilla, aiemmissa raskauksissa?
 
vierailija
Täällä on nyt yksi blondi hukassa . En ole aiemmin ollut näillä keskustelu palstoilla, niin osaamistaso nolla... haluaisin tuohon fb ryhmään mukaan, mutta en löydä kohtaa josta pääsen laittamaan yksityisviestiä @saasoo :lle ... eli help
Paina tästä tota -> @saasoo , niin siihen tulee vaihtoehdoks et lähetä yksityisviesti :)

Paitsi siitä en tiiä, et pystyykö vierailijana lähettää yksityisviestiä vai pitääkö kirjautua :unsure:
 
vierailija
Paina tästä tota -> @saasoo , niin siihen tulee vaihtoehdoks et lähetä yksityisviesti

Paitsi siitä en tiiä, et pystyykö vierailijana lähettää yksityisviestiä vai pitääkö kirjautua
Kiitti, kokeilin sitä painella , en päässyt etenemään tein tänne tunnukset, mutta ilmeisesti olenkin siis kirjoitellut vierailijana ja siksi en sitä yksityisviestiäkään onnistunut luomaan... :D apua sentään
 
  • Tykkää
Reactions: saasoo
Kaisa-Anniina/3.4/1.lapsi/PHKS

Vihdoinkin saan aikaiseksi kirjoitella tänne itsekin. :love: Lueskellut oon jo alusta asti teijän juttuja. Täällä tosiaan onnellinen esikoisen odottaja, tärppäsi heti toisesta kierrosta pillereiden poisjättämisen jälkeen. Menkoista laskettuna la 1.4, mutta tiistaina käytiin varhaisultrassa ja sielä tarkentui päiväksi 3.4 ja tällähetkellä mennään siis viikolla 8+0. Ultrassa oli siis kaikki hyvin ja syke löytyi. :love:Ensi viikon perjantaina olisi eka neuvola. Oireiden puolesta hallitsevin on viime viikot ollut väsymys, lievää pahoinvointia silloin tällöin, rinnat olleet kipeät jo siitä asti ennenkuin plussasin. Lisäksi hiukset ja iho rasvoittuu huomattavasti aiempaa enempi. FB ryhmästä voisin myös laitella viestiä:love:
 
Tämä raskausajan logiikka kyllä jaksaa ihmetyttää. Kaikki liha ällöttää, mutta pitakebab on ainoa proteiinipitoinen asia jonka saan alas (kebabhan ei ole lihaa, :D ) . Yritin korvata lihaa kasvi/maitoproteiinilla, kikherneistä tuli maailmanlopun ripuli ja raejuuston koostumus sai kakomaan. Ihmettelin aikaisemmin, että miksi raskaana olevat naiset syövät kaikkea roskaa, mutta enää en ihmettele ollenkaan. Nähtävästi mennään sitten kebabilla. Olisiko kellään ehdottaa muuta, vähän terveellisempää vaihtoehtoa proteiinille? Liha, kala, kananmuna, rahka/raejuustoo yms. ei enää laskeudu hyvällä yritykselläkään. Pähkinöitä, puurohiutaleita ja maitoa saan jokseenkin syötyä, mutta niissä nyt ei nuo protskumäärät kovin suuria ole.
Aikaisemmin olen syönyt aika terveellistä ja monipuolista ruokaa ja ajattelin, että se on hyvä lähtökohta raskauden ajallekin. Enpä tiennyt, että nämä ruokainhotukset tulevat näin vahvoina ja kohdistuvat pääasiassa näihin terveellisiin ruokiin, joita suunnittelin syöväni, jotta saan varmasti kaikki tärkeät ravinteet. No eipä sitä voi kaikkea etukäteen tietää ja näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Santso
vierailija
Tämä raskausajan logiikka kyllä jaksaa ihmetyttää. Kaikki liha ällöttää, mutta pitakebab on ainoa proteiinipitoinen asia jonka saan alas (kebabhan ei ole lihaa, ) . Yritin korvata lihaa kasvi/maitoproteiinilla, kikherneistä tuli maailmanlopun ripuli ja raejuuston koostumus sai kakomaan. Ihmettelin aikaisemmin, että miksi raskaana olevat naiset syövät kaikkea roskaa, mutta enää en ihmettele ollenkaan. Nähtävästi mennään sitten kebabilla. Olisiko kellään ehdottaa muuta, vähän terveellisempää vaihtoehtoa proteiinille? Liha, kala, kananmuna, rahka/raejuustoo yms. ei enää laskeudu hyvällä yritykselläkään. Pähkinöitä, puurohiutaleita ja maitoa saan jokseenkin syötyä, mutta niissä nyt ei nuo protskumäärät kovin suuria ole.
Aikaisemmin olen syönyt aika terveellistä ja monipuolista ruokaa ja ajattelin, että se on hyvä lähtökohta raskauden ajallekin. Enpä tiennyt, että nämä ruokainhotukset tulevat näin vahvoina ja kohdistuvat pääasiassa näihin terveellisiin ruokiin, joita suunnittelin syöväni, jotta saan varmasti kaikki tärkeät ravinteet. No eipä sitä voi kaikkea etukäteen tietää ja näillä mennään.
Tätä oon joka kerta (nyt siis kolmas raskaus menossa) itsekin miettinyt et on se kiva kun pitäisi syödä monipuolisesti ja terveellisesti ja oikeesti ei tekis mieli syödä yhtään mitään. Aiemmilla kerroilla oon elänyt viikot 7-11 lähinnä leivällä, jogurtilla ja hedelmillä (mahdollisimman kylmillä ja raikkailla) ja kaikki lämmin ruoka ällöttää. Ja niin on tälläkin kertaa. Toivon siis et nytkin pahoinvointi helpottaa tän ekan kolmanneksen jälkeen ja sit voin taas syödä normaalisti :)
 
Tätä oon joka kerta (nyt siis kolmas raskaus menossa) itsekin miettinyt et on se kiva kun pitäisi syödä monipuolisesti ja terveellisesti ja oikeesti ei tekis mieli syödä yhtään mitään. Aiemmilla kerroilla oon elänyt viikot 7-11 lähinnä leivällä, jogurtilla ja hedelmillä (mahdollisimman kylmillä ja raikkailla) ja kaikki lämmin ruoka ällöttää. Ja niin on tälläkin kertaa. Toivon siis et nytkin pahoinvointi helpottaa tän ekan kolmanneksen jälkeen ja sit voin taas syödä normaalisti
Siis tämä myös mulla. Leipää, jogurttia ja hedelmiä menee, lämmin ruoka hyvin huonosti.. Ja sama mitä @Tsilla ylempänä laitto, et kebab maistu kyl viime viikonloppuna ja nyt hamppari ravintolassa, mutta en pysty ees kuvittelee tekeväni jotain jauhelihaa tai kanaa ja kananmuna on ollut ihan no-no alusta asti. Jospa sit viimeistään jollain 12 viikolla sais alettua syömään kunnolla ja terveellisesti :D Onneks neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että ihan sama nää muutamat viikot et mitä syö, kunhan saa jotain alas ja energiaa jostain.

Täällä edelleen darraolo 24/7, välillä parempi, välillä huonompi.
 
Täällä myös samaistun näihin ruoan tökkimisiin. Lähinnä suurinosa ruuasta ällöttävä ja tuottaa vilunväristyksiä. Eilen käytiin ravintolassa ja ihan turhaan otin pihviaterian - se maistui ihan kamalalta ja siihen päälle vielä utelut tutuilta, että miksi ihmeessä en ota viiniä (huoh, kiusallisia hetkiä).
Nyt mennään siis lihapullilla, jogurtilla ja mehukeitolla - ne tuntuu maistuvan :D

Välillä on alkanut olemaan huonoa oloa, olen itse etätöissä ja se on tässä tilanteessa ollut tosi positiivista, kun voi hetken levähtää ja syödä näitä outoja ruokia ilman, että työkaverit rupeavat heti ihmettelemään
 

Yhteistyössä