**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Heissan

Mulla oli vähän koneen kanssa ongelmia :headwall: Ostettiin läppäri ni en meinannut saaha millään tota virus ohjelmaa pelittämään, mut nyt toimii onnex hermot meinas jo mennä, ku eilisen illan pähkäilin sen kanssa :kieh:
malttamaton Minkä merkkiset fordit teillä on? Mulla on tai siis meidän toinen auto ford focus c-max vm. 04, ja siinä ei ole niitä isofix kiinnikkeitä eikä siihen saa ees niitä, ku siinä on irrotettavat ja kääntyvät takapenkit. Eli ei se ole välttämättä vuosmallista kiinni.
Täällä edelleen räkätaudissa :snotty:
Yöt on ihan :kieh: Viimeyönäkään en nukkunut ku pieniä pätkiä. Ukko kuorsaa vieressä ja koira kaaputtaa korviaan ja sit onkin hirvee läähätys päällä :headwall: Pitää nyt illalla putsata sen korvat koha ukko tulee töistä.
Omaa (.) ei mitään uutta. Ruokavaliodietillä edelleen on kyllä päässyt välillä lipeemään :/ Mut jos se siitä.
vuotaraaputin :hug:

Baby dream ja "Topi" 29+3
 
Onpas ollut huono päivä. Aamusta olin siellä sokerirasituksessa ja se nyt meni siinä, toivottavasti arvot olisivat kunnossa.

Tämä sää masentaa, tuulen kanssa puskee taivaalta noita märkiä rättejä, ei pahemmin hymyilytä. Paukkupakkasia kaipaan!! :xmas:

joskus on tämmöisiä päiviä...vuotaraaputtimella taitaa olla samanlainen päivä tänään kanssa!!

Tämmöisinä päivinä myös on koko ajan nälkä, söisin ihan mitä tahansa ja koko ajan. Mieluusti tietty makeaa...Ja samalla ahdistaa, että nämä herkuttelut kasvattavat heppua niin, että loppuviimeksi joudun punnertamaan ulos 5-kiloisen hepun..... :/

No, liiottelen, tottakai, mutta joskus on näitä päiviä...Ehkä huomenna olis parempi päivä. Sori valitus... :ashamed:
 
kiitos teille :flower: kyllä se tästä. on vaan taas näitä päiviä että kun en olisi noussut ollenkaan ylös. ensin jomotti päätä, sitten oksentelin loppuiltapäivän. tyttö on onneksi ollut tosi nätisti, kattellut vähän videoita ja silitellyt äitiä. kaikki itkettää kun on huono olo ja pitää mennä piiloon vessaan tihrustamaan kun tytölle tulee paha mieli jos näkee mun vollottavan ja alkaa itsekin itkeä.

huomenna on varmasti taas parempi päivä. ja kohta on jo poika sylissäkin.

Marikallekin :hug: koitetaan jaksaa yhdessä :D
 
vuotaraaputin ja marika molemmille iso :hug:
ja toki muillekin ketä on lohdutuksen tarpeessa, se on nimittäin taivaan tosi että oli vaivoja enemmän tai vähemmän niin hormonit jo pelkästään tekee sen, ettei se elämä ruusuilla tanssimista ole näin raskausaikana. niinku se nyt muuten sit olis.. mutta siis kyllä ne isoimmat ailahtelut mulla ainaki on aina raskausaikana ollut.

mä täällä kans poden huonoa omaatuntoa, väsäsin äsken pitsaa itse ja mä voisin syödä kaiken itse! söin jo yli paljo ja taas tekis mieli lisää.. sit ku oli kerhopäivä ni tuli jo siellä herkuteltua kakkua ja keksiä.
 
Jo-hanna ja Marika ette ole ainoita joilla huono päivä/masentaa. Tänäänkin kun olin lähdössä kauppaan, laitoin jalkaan kengät joissa on narut :/ No enpä saanut niitä kiinni ja istuin vaan eteisen penkillä murheellisena. Mies meni ohi ja huomas mut ja alkoi sitten sitoa mun kengännauhoja kyselemättä. Minä sitten pillahdin itkuun :'( Toinen lohdutteli mutta eipä mulla mikään kummempi ollut hätänä. Tuskastutti vaan niin tää raskaus!

Närästyksestä Onko muilla ollut kauheeta? Mulla oli välillä vähäisempää ja nyt on yöt olleet yhtä tuskaa. Tulee kokoajan oksennus suuhun, Renniestä huolimatta. Yritin sitten viime yön nukkua melkein istuultaan, isoon tyynypinoon nojaten mutta eipä siinä paljon tullut torkuttua...

Hyviäkin uutisia: Kävin laskeen verotoimistossa veroprosentin uudelleen kun joku mainitsi että saa pienemmän jos makselee asuntolainaa ja korkoja. Meikäläinen sai sitten 0% äitiyspäivärahaan! Jihuu!

Tilsu 30+6
 
Vuotaraaputin, Tilsu, Marika ja Baby Dream :hug: :hug: :hug:

Ei ole herkkua täälläkään. Tänään piti yrittää jaksaa töissä. Jotenkin oli turkasen vaikeaa ja nyt olen kotona koko illan potenut kauheaa päänsärkyä voi luoja :headwall: ja hyvä että sängystä pääsee ylös, vaikka työni ei kauhean raskasta olekkaan, mutta kaikki kävely sattuu, ja tehtaassa on pitkiä välimatkoja ja rappusia :headwall:
Onneksi huomenna jo on perjantai, maanantain kun jaksaisi töissä niin sitten tiistaina olisi se lääkäri joka tutkailee tuota istukan paikkaa, jospa viimein saisin tietää mitä kautta pikkuinen tulee ulos.

Mulla ollut tänään myös heikko päivä herkkujen suhtee, tekee aivan älyttömästi mieli syödä, ja ihan mitä tahansa, tietysti mieluiten jos olisi makeaa...Join äsken melkein litran jugurttia ja siihen päälle kinuskikastiketta, kun satuin huomaamaan purkin jääkaapissa. Ja nyt tekisi taas mieli suklaata. Hain nimittäin töistä tullessa yhden patukan kaupasta....olen melkoinen ahmatti :x :x
 
Joanna Saa kysyä! Eli ilman tuota olisi tullut prosentiksi 17.5% vaikka on pieni äippäraha, ei kuitenkaan minimi. Sitten kun toimitin mun pankista hakeman arvion koko tänä vuotena maksettavista koroista niin tippui nollaan. Tuossa pankin lapussa arvio on vähän alle 7000e ja virkailija sitten puolitti sen koska laina on mun ja miehen yhteinen eli mun osuus oli n.3500e. Sekin vaikuttaa onko asunto ensiasunto vai toinen. Ensiasuntoon ( meillä ) saa vielä tuntuvamman hyvityksen! Kannatti kyllä käydä! Mutta ei mulla nuo 2006 tulot oo kauheen kovat olleetkaan...
 
tilsu:Kiitos vastauksesta. Meillä kanssa ensiasunto ja korot jotain reilu 5000? tänä vuonna eli sen 2500? olis mun osuus. Pitääkin käydä valmiiks pankissa hakemassa kanssa arvio ja marssia sitten verovirastoon kun kelan päätös äitiysrahasta tulee. Olis se kuitenkin kiva saada sitä prosenttia edes vähän pienemmäksi kuin se 20.
 
Tiltiäinen on ollut tänään ihan yli vilkas.. voiskohan johtua syödyn makean maarästä :LOL: Musta tuntuu ettei se ole ollut paikoillaan hetkeäkään. Potkii niin ylös et tissitkin heiluu :LOL: Toivottavasti rauhoittuu kun menen kohta nukkumaan. Ennen sitä on vaan mentävä kylmään suihkuun. Olen tänään hikoillut kuin pieni sieni ja mun on kokoajan kuuma. Kiertelin jo päivällä pattereita pienemmälle ja mies valittaa et sen on kylmä!!! Pukekoot enemmän vaatetta päälle :D
Eipä mulla muuta... päätin vaan jakaa tämän tiedon kanssanne :LOL:

hyvää yötä =)
 
Joanna meillä sama homma, ensiasunnon korkoja rutkasti vähennettävänä veroista ja olenki viimeiset 2-vuotta toimittanut kelalle muutosverokortin, mutta aina on riittänyt soitto verotoimistoon ja mun suullinen arvio korkojen määrästä tulevalle vuodelle. Nehän näkee kun menee pankin nettisivuilta katsomaan sen takaisinmaksuohjelman. Ja se piti vielä sanoa että Verotoimisto toimittaa sähköisesti uuden muutosverokortin Kelaan joten itse ei tarvi kotoa liikkua minnekään, asia hoituu puhelimitse.
 
Huomenia täältä

Onneks nyt on vähän paremmin nukuttu yö takana =)
Voi ku mullakin olisi noin pieni veoprosentti ku teillä jollain on. Mulla ku se on 22,5%. Epäilin kyl aluks et laskikoha se nainen sen nyt ihan oikein, mut eipähän tule mätkyjä.
Täällä on ihan hirvee lumisade oikein sellasia märkiä rättejä satelee :kieh:
Ajattelin et jos menis viikonloppuna käymään vanhempien luona, ku ukkokin on viikonlopun töissä. Mut saa nyt nähdä jaksanko ku tuo nuhakin on vielä
:snotty: Niin mut jos on tollanen lumisateinen niin sanotusti p...ka keli, ni sit ukko ei mene töihin ku ajaa puuautoa ni se on vähän kelin kannalta inhottavaa :D
Mulla on neuvola vasta 19 päivä tätä kuuta sinnekkin niin pitkä aika.
Mut eipä tässä nyt muuta.
Mukavaa viikonloppua :wave:

Baby dream ja "Topi" 29+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:
Hyviäkin uutisia: Kävin laskeen verotoimistossa veroprosentin uudelleen kun joku mainitsi että saa pienemmän jos makselee asuntolainaa ja korkoja. Meikäläinen sai sitten 0% äitiyspäivärahaan! Jihuu!

Tilsu 30+6
täh????? :attn:

eli voi olla että mäkin saisin vai?
ollaan juuri otettu 200 000e laina ja maksellaan sitä ihan kiitettävästi takaisin.
*nytkö se ratkaisu lyötyi* :wave:
tää on pakko soittaa ja kysyä :attn:

 
Mulle kans tulee varmaan ihan "kiva" veroprosentti.. kun käväsin tos toimistossa sitä kysymässä näin alustavasti.. niin kun nyt tuloille on veroprosentti 19 % ja sit kun katotaan mitä tienannu ja mitä tulee loppuvuodelle veroprosentiks.. kun mulla noi matkakulut pienentää tota työprosenttia aika reilusti ja tältä vuodeltahan ne jää pois.. (melkein)
niiin veikkas et on tuol 23-24 % mitä sit siitä äippärahasta menee..

tympiii olla töissä.. selkä ruvennu kiukutteleen ja harjotussuppareitakin tulee.. joten tarttee nyt kattoo et hakisko vaik saikkua..
 
no joo, soitin heti verotoimistoon. 4,5% on mun loppuvuoden veroprossa! laittavat meneen muutoskortin suoraa kelaan niinku aina ennenkin. hyvä, tämä asia sit hoidossa. oon meinaan aiemmin koittanut soittaa tosta verokortista mutta on ollu niin ruuhkaa linjoilla että oon päässyt kuunteleen vaan palvelemme sinua hetken kuluttua... nyt sen sijaan vastattiin parissa piippauksessa.
 
tosta verokortista vielä teille kenellä asuntolainan korot vähennettävänä-ennen ku soitatte käykää verkkopankissa katsomassa mitä menee korkoja koko tänä vuonna. sit ottakaa esille vanhempainrahapäätös sekä tieto kaikista 2008 tulleista/tulevista tuloista ja siitä paljon niistä on mennyt ennakonpidätystä. nää tiedot ku on valmiina saa sen muutosverokortin muutamassa minuutissa!
 
tietääkö muuten joku että pitääkö verotoimistoon ilmottaa kun jää hoitovapaalta äitiyslomalle? tulothan kuitenkin muuttuu, mutta miehen laskujen mukaan (mulla ei pää piisaa nytten) pysyvät kuitenkin alle sen tulorajan.

tänään voisi olla parempi päivä. mies simahti sohvalle :LOL: nukuttiin sitten tytön kanssa vierekkäin, oli aivan ihanaa. ja molemmat sai nukuttua kunnolla. kaveri ois tulossa lapsineen iltapäivällä, saa tyttö leikkiseuraa.
huomenna tekis mieli lähteä shoppailemaan kun sain synttärirahaa etukäteen (aprillina ois synttärit) mutta kattoo nyt jaksaako... yksin ei niin huvittaisi.

mitähän oli vielä... ainiin! mä tuossa eilen mietin että jos poika ei kauheasti hingu tutin perään niin tuskin opetetaan. Mineaa yritettiin opettaa tutille muttei huolinut - mutta eilen sain repiä nuken tutin tytöltä, eli luultavasti lussuttaisi sitten parivuotiaana vauvaveljensä tuttia :LOL: siihen rumbaan en ala kun ennenkään ei ole tuttia tyttö syönyt.
 
vuotaraaputin mun mielestä aina kannattaa muuttaa tai yrittää edes ku se automaattisesti menevä verokorttihan on palkkatuloille.. äkkiähän se selviää ku soittaa valtakunnalliseen veronumeroon: 020 697 000 että ei siinä ainakaa menetä mitää vaikka yrittäiskin! mitä sitä turhaa "lainaa" valtiolle rahaa ku ei se maksa siitä edes korkoja vaan palauttaa ylimääräiset verot sellaisenaan. asiasta kolmanteen - meillä on näköjään samoihin aikoihin synttärit. muistaakseni olit samana vuonna syntynyt joten mä en ole sua ku 3 pvää vanhempi! voi ku mullekki joku laittais synttärirahaa!

meille on tulossa anoppi ja appiukko ekaa kertaa ikinä yökylään (asuttu trella jo 7 vuotta ja nyt se ihme tapahtuu että ne tulee meille yökylään, pyydetty on miljoona kertaa ihan ton esikoisen takia..). piti täs aamu vähän puunata ja voin sanoa ettei ole roskiskaappikaan ikinä kiiltänyt noin puhtaana.. tai no ehkä sillon ennen ku esikoinen syntyi muttei sen jälkeen.

voi toi anoppi ja appi on rasittavia, ku ne nyt vihdoin meille tulee yöksi niin ne on keksinyt niin paljo tekemistä tänne et saa nähä nähdäänkö me niitä ollenkaan. olis niin kiva ku ne tulis meille meitä katsomaan eikä vaan yöksi. tulevatki illalla vasta 9 jälkeen eli poika on jo nukkumassa ja päivällä anoppi lähtee Pieksämäeltä hakeen miehen veljee.... niin ja appiukko menee päiväksi työhönsä liittyvään koulutukseen. sitä ne ei ole sanonut että jääkö toiseksikin yöksi.
niin ja mainittakoon että ennemmin ku ne on ollu meillä kahvilla niin aina se on ollut joku tyyliin ikea-reissun taukopaikka eikä sillee et ne tulis meille meitä varten. no, kaikkea ei voi saada, onneksi mun vanhemmat on toista maata ja on oikeasti enemmän läsnä meidän elämässä.. vaikka toki heki asuu kaukana et ei päivittäistä apua saa, mutta kun he tulee meille he tulee oikeesti meitä katsomaan ja koko viikonlopuksi kerrallaan.

kiitos, tekipä hyvää purkaa. tää anoppi/appi tilanne saa mut aina hermostumaan..
 
Voi voi, mitenkähän mun käy ton veroprosentin kanssa...mä kun sain maksettua opintolainat pois vuoden lopussa ja asuntolaina on miehen nimissä, joten mulla ei oo lainaa ollenkaan! Mikä tietty on tosi hyvä juttu, mut kuinka se vaikuttaa veroprosenttiin??? |O Ja asuntoa maksetaan kuitenkin puoliksi, vaikka laina onkin miehen nimissä... ;)
Mä joudun oottaan kuun loppuun, ennenkun voin ilmoittaa Kelaan työsuhteen jatkumisesta(vakipaikka) tai sit työttömäksi jäämisestä. odottavan aika on pitkä, huoah!
Musta tuntuu, että vatsa ei oo kasvanut moneen viikkoon ollenkaan, mulla on paljon pienempi kuin parilla tutulla, jotka on mua joku 5 vkoa jäljessä...onkohan siellä kaikki ok? :( Lissu kyllä liikkuu tosi paljon, hyvä niin!

t.vemu76 ja lissu 28+3
 
Joanna:
Eipä mulla muuta... päätin vaan jakaa tämän tiedon kanssanne :LOL:
Ihana kommentti; tuli oikein hyvälle tuulelle, oli niin hauskasti kirjoitettu :hug:

Täällä ei tänään vielä olla saatu mitään aikaiseksi, mitä nyt koiran kanssa kävelyllä käyty. Viikkasin nuo liian isot (68cm ylöspäin) vaatteet vielä hetkeksi laatikkoon, sai jotain järkeä noille työtasoillekin, kun kasat hävisivät silmistä;-) Lisäksi ompelin pari peittoa vaaville, tuo äippäpakkauksen peitto kun oli... järkyttävän iso tuohon meidän kehtoomme ;-) Kohta kun saa ne kuivurista, voisi vielä askarrella jokusen niihin sopivan pussilakanan valmiiksi, sitten olisi tuo sänkyosasto about ojennuksessa =)

Ei kai tässä auta muu kuin käydä ompelukoneen kimppuun, josko joskus saisi nuo kangaskasansakin takaisin paikoilleen, nyt niitä on koko alakerta väärällään :LOL:

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 32+2
 
Vemu76: Mähän valitin viime viikolla ihan samaa, että pariin viikkoon masu ei kasvanut ollenkaan ja olin ihan varma että siellä oli jotain vialla. Sitten yhtenä yönä se taas otti harppauksen eli oikeasti illalla menin nukkumaan ja masu oli pieni, miehen kanssa juts katseltiin ja vertailtiin sitä miettien, että kehtaako soittaa neuvolaan ja kysyä. Sitten aamulla mies tokaisi ensimmäisenä, että jestas sentään, nyt se venähti?! Hyvin omituista ja tällä viikolla neuvolassa SF mitta oli 27 eli normaali ja yläkäyrän välissä!

malttamaton&prinsessa rv 29+2
 
Siis voi että... :headwall: :headwall: Mie oon sitten niin onneton tunari! Hävettää ihan kertoa, rupesin laittamaan tuota pinnasängyn verhokatosta, vaan enhän mie osaa asentaa sitä verhoa oikein siihen tankoon :ashamed: Ihan kuin siitä verhosta puuttuis aukot oikeasta kohtaa! Aivot leikkaa ihan tyhjää... Poistun manailemaan kahvikupposen ja keksin ääreen... Tälläistä tänä aamuna sarjassamme "onneton tapaus".

Jo-hanna ja "Jysky" 30+6
 

Yhteistyössä