Kalenteri meillä toi menee appivanhempien kanssa vähän niin päin et he kyllä varsin loistavasti osaa olla pienten kanssa, heillä itsellä nuorimmainen viidestä lapsesta vasta 16-v, (sitä se anoppi lähti meiltä lauantaina hakeen lentisturnauksesta Pieksämäeltä, ajomatkaa 3h suuntaansa), anoppi on entinen pph ja miehen sisko asuu melki heidän naapurissaan joten hänen 5- ja 2,5-vuotiaat pojat melkein asuu mummilla ja vaarilla. On yötäkin mun käsittääkseni kerran viikossa. Eli siis ihan super loistavia lasten kanssa..
MUTTA kun me asutaan näin kaukana (3h ajomatka) nii se tässä on se ongelma. He ei kirveelläkää halua opetella kyläilyä muilla, varsinkaan että yökylään pitäis.. Eli se menee niin et he odottais aina et sais pojan yksin hoitoon ja yökylään. Mut ei me olla vielä poikaa annettu yksin minnekään.. Tosin annettaishan me nyt jo (ku alkaa 2-v olla) yöksi jos olis lähempänä. Poika rakastaa mummia ja vaaria kovasti ku ne on kyllä aina 100-lasissa pojan kanssa sen aikaa ku näkevät.
Tulipas romaania... no, se mun anopista. Siitä riittäis kyllä kirjoitettavaa.
Vuotaraaputin mulla esikoista odottaessa tuli kans kerran sängystä noustessa tommonen kunnon lorahdus, kertaluontoinen. Ei haissut pissalle joten paniikissa soitto neuvolaan.. No, meinas et kun nukkuu/makaa niin emättimeen voi jäädä semmosia taskuja ku maha painaa joihin sit vetinen valkovuoto jää ja ku asento muuttuu niin tulee kunnon hulauksella pois. En sit käynyt ees synnärillä näytillä ku terkka oli niin varma ettei ole lapsivettä.
Ja siitä huomisen kirpputorista. Kai se sopii, uskoisin. Just aamulla kysyin mieheltä et koska se menee sinne Ouluun taas nii vissiin vasta ke-to-pe. Tosin jos menee lentäen niin päästäis autolla kirpparille! Mitä hei jos sovitaan vasta illalla millon mennään niin tiedän paremmin tuon ukon työmatkasuunnitelmista= saanko autoa ja jos ni koska. Mut siis kyllä me bussillaki suhataan sinne et ei se mikää este ole vaikkei autoa saiskaan..
Heilille peukut pystyssä, toivottavasti sulle nyt ei puske tosissaan sitä myrkytystä päälle!
Ja sit meitin viikonlopun kuulumisiin..
En tiä stressasinko jotenki tota ku ne vieraan oli niin hätäisiä, mutta lauantai päivällä alkoi mahakipu johtuen lievästä ummetuksesta ja se helpotti vasta tänään aamulla. Maha kyllä toimi, mutta hitaasti. Oli tuskaa ku särki vatsaa kaksi päivää eikä siihen mitkää poppaskonstit (kuitu, luumu, vesi jne.) saman tien auta. Se oli ihan niin kipeä että heräsin sekä päiväunilta että eilen aamulla yöunilta vatsakipuun.
Sit huomasin et nyt on se keskiraskauden "pirteys" ohi (luulin ettei sitä ollutkaan mut oli kai sittenkin). Oon nukkunut kahtena päivänä päiväunet, eilenki 2h ja silti menin 22 nukkumaan ja heräsin vasta vähä ennen 08. Mies onneksi heräs pojan kanssa jo 06.20 ku ei musta olis ollut nouseen sängystä niin ajoissa ja mies kuitenki herää töihin niin meneehän tuo poika ja sen tarpeet siinä aamutoimien sivussa....
Joo eipä tässä kai sit muuta
Anu ja mauno 31+2