Heips, eilen oli neuvola ja jännitti kovasti että onko paikat pehmenny/auennut, lääkäri otti enste näytteet ettei vaan tulehdusta (mullahan nyt pari viikkoa supistellu enempikin). Samalla siinä kysyi että tuleeko valkovuotoa, sanoin että kyllä, välillä tuntuu ihan että ihan lorahtaa, lähti sitten hakemaan jotain näytteenottojuttua ja kertoi sitten vasta jälkikäteen että hän tutki ettei vaan lapsivettä ole ne loraukset, ei ollut.. Ja paikat oli onneksi ihan ok, eli 3cm ja kiinteä. Ultrallakin kurkkasi että lapsivettä on tarpeeksi ja kun kysyin missä asennossa siellä ollaan, niin poikittainhan pikkukakkonen siellä oli - ilmankos on välillä toinen puoli aivan pinkeänä! Painoa oli tullu 300g /vko, hemppa oli ok mutta verenpaineet on vähän noususuunnassa, ja pissassakin oli aavistus proteiinia. Lääkäri ois kirjoittanut saikkua jos oisin halunnut mutta sanoin että ei kiitos, haluan olla töissä niin pitkään kun mahdollista! Ja unohin sitten kysyä että voinhan jatkaa uimista, mutta kai se on ihan ok kunhan ottaa rauhallisesti... Torstaina voin soittaa ja kysyä tuloksia niistä näytteistä, toivottavasti ei ole mitään tulehduksia. Kun nousin siitä penkistä ja sanoin että huh helpotusta, että oli ok, mulla ihan jännitti, sanoi lääkäri että no niin hälläkin! Mukava asiallinen mieslääkäri.
Hehe, hauska kun kirjottelette noista pitkistä ajomatkoista, me pohjoisessa asuvat kun lähdemme synnytyssairaalaan niin sinnehän tulee mulla matkaa vähän vajaa 300km - esikkoa lähdin ambulanssilla synnyttämään (synnytys käynnistyi supistuksilla ja rv 38+2) ja ihan hyvin onneksi kerittiin, olin sairaalassa klo 14 ja tyttö syntyi 17.30 - sehän kieltämättä jännittää kun aika lähenee että mitenhän se tällä kertaa käynnistyy ja ehditäänkö ajoissa sairaalaan. Juuri joulun alla syntyi täällä yksi lapsi ambulanssiin matkalla...