**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Meille tuli myös tänään nuo lottopotkarit. Ihan retroilta näyttivät :D

Kävin tänään hakemassa minipillerit apteekista ja huomenna ajattelin aloitella. Otin kaikkein pienimmän paketin ettei sit harmita jos eivät toimikaan. Ekäisyrenkaan ajattelin itsekin ottaa heti kun voi, mut mulle tosiaan sanottiin että ei imettäessä, joten sinne asti kärvistellään näillä muilla.

aippa3 mä olen myös antanut pieniä määriä vettä välillä. Meillä on aika paha sammas Vertillä joten vesi toivottavasti vähän huuhtoo suuta. Tänään hain apteekista daktarin geeliä ja sillä nyt sivellään kieltä kolmesti päivässä. Toivottavasti tehoaa. Vichy, puolukka ja sitruuna eivät tepsineet :|

Juuri meillä on myös tuo sama ähkyyn vetäminen välillä ongelmana. Poika hermostuu kun maitoa virtaa vaikka tahtois vain läheisyyttä. Ja sit syö ittensä ihan ylitäyteen, pulauttelee ja kitisee vatsaa... Onneksi on nyt jo vähän vähentynyt.
 
Olipas mukava viikonloppu.. Sisko, sen mies ja niiden 6 vuotias poika oli käymässä meillä.. Onneks oli hyvät ilmat ja pystyttiin ulkoilemaan tosi hyvin niin ei tuo 6 vuotias energiapakkauskaan tylsistynyt.. Aivan ihanisti se halusi koko ajan Tytsiä kahtella, silitellä ja hoitaa.. Hyvähän se vaan on, koska niille on tulossa myös vauva heinäkuussa..

Meillä oli kans yhdessä vaiheessa useastikin noita niska/kainola kakkoja kerran päivässä mutta nykyään ei niitä enää ole tullut.. Kakkaa on kyllä joka vaipassa aina jonkin verran..

Suurimmat mahakivut on ainakin nyt ollut hetken verran poissa. Rela tipat lopetin ja heti helpotti.. Siskokin sanoi, että huomasi eron ja tuossakin välissä mitä olivat Tytsistä.. Nykyään hymyilee vieläkin enemmän ja "juttelee" paljon..

Täällä myös on välillä noita rintaraivareita.. Syyt niihin aina vaihtelee.. Välillä ne johtuu väsymyksen ja nälän yhdistyksestä, välillä juuri tuosta että Tytsi vaan haluaisi nautiskella mutta se ei ole mahdollista kun maitoa vaan tulee.. Myös joskus maitoa tulee liikaa eikä Tytsi pysy mukana sen tulossa ollenkaan.. Onneks niitä ei nyt tule kuin silloin tällöin ja yleensä niihin auttaa se, että hetken päästä tarjoaa tissiä uudelleen eikä sillä hetkellä heti tyrkyttämällä tyrkytä..

Meillä oli neuvola torstaina ja nyt oli painoa 4860g (4120g syntyessään) ja pituutta 54,5 cm (52cm syntyessä).. Hyvin oli neuvolan tädin mukaan kasvanut.. Muutenkin kaikki oli niinkuin pitikin..

Täällä oli eilen tuollainen itku ilta.. Ei suostunut päivällä nukkumaan 45 minuuttia pitempiä päikkäreitä ollenkaan ja sittenhän illalla väsytti niin paljon että itkuksi meni.. Onko muilla myös niin että selvästikin vauvaa väsyttää muttei vaan anna ittensä nukahtaa ja sitä sitten itkee ? Selvästi huomaa, että meillä on tuosta kyse sillä välillä silmät saattaa mennä hetkeksi kiinni ja sitten taas hätkähtää hereillä ja alkaa itkemään.. Noina hetkinä ei tissi eikä tutti eikä mikään asento auta itkun loppuun.. Se vaan on tosi ilkeetä kun ei voi kuin "kahtoa" toisen tuskaa.. Onneksi sitten nukahti ja yö nukuttiinkin tosi sikeästi ja hyvin.. Päikkäreiden nukkuminen on selvästikin hankalempaa kun ollaan vaan sisällä koko päivä.. Vaunuissa tai jos muuten ollaan liikkeellä niin nukkuu helposti 4-5 tuntiin, mutta sisällä tosiaan ei sitten millään.. Nyt on nukuttu jo monena yönä eka pätkä 5-6 tuntia ja sitten 3-5 tuntia.. Ja unen laatu on sekä Tytsillä että meillä vanhemmilla parempi kun ei masua väännä joka välissä.

Mutta eipä tällä kertaa muuta.. Mies tuli just kotia ja lähen auttamaan ruokien purkamisessa..

Sofku ja Tytsi 1 kk ja 1 pv
 
Marika riippuu vähän vedestäkin se keittämisen tarve. Meille tulee lähdevesi ja neuvolassa sanoivat ettei tarvitse keitellä kun ottaa vain kylmänä hanasta ja antaa lämmetä huoneenlämpöön. No olen kyllä aluksi keittänyt, mut nykyään harvemmin, kun on laiskuus iskenyt...
 
Sofku:
Meillä on herralla ihan samaa oiretta, eli nukahtaa, hetken päästä säpsähtää eikä sitten suostu nukahtamaan enää, näyttää kuin väkisin repisi silmiään aina auki..

Minkä verran 6-viikkoinen syö kerralla, noin arvio? Ja minkä verran saatte pumpattua, oletteko testanneet? Äsken koitin enkä saanut pumpulle kuin 40mm, ei ihme, että herra kiukuttelee.. Täytyy alkaa tosiaan panostamaan tuohon imetykseen, eli useammin vain tissiä suuhun, eikä suostu siihen pulloon niin helposti.. Uskallatteko imettää ulkona näin lämpimillä keleillä? Tuo sisällä istuminen on vain sellaista pakkopullaa, kun ulkona paistaa aurinko.. :whistle: Isoin syy tuohon maidon tulon vähenemiseen lienee löytyvän peilistä; liian helposti annan periksi, pitäisi vain sinnikkäämmin yrittää :/

 
Sofku ihan kuin mun kirjoittama juttu toi sun teidän nukahtamisongelmat ym. Tosin sillä erolla, että meillä nuo yöpätkät on lyhyempiä ja neidin masu alkaa herättelemään viimeistään kuuden maissa, jonka jälkeen nukutaan enää max tunnin pätkissä :( Tänään onneksi nukahti uudelleen kahdeksan pintaan ja noustiin sitten molemmat vasta 10:30, joten kyllä mä jonkunlaiset yöunet sain itsekin. Meillähän käydään nukkumaan aina vasta joskus puolenyön jälkeen, kun ei tuota yleensä saa mitenkään ennen sitä nukahtamaan.. En tiedä sitten onko se yliväsymystä vai mitä toi iltahuuto, mutta eilenkin nukkui tosi pitkiä päikkäreitä pari kappaletta ja oli tosi tyytyväinen koko päivän (ei ole aiemmin kertaakaan ollut), mutta silti huusi pari tuntia illalla. Aina kun nukahti, heräsi joko tutin putoamiseen tai johonkin muuhun ja huuto alkoi alusta. Voi olla, että tuo eilinen ihmetila johtui toissapäivän vyöhyketerapiasta. En muutakaan syytä keksi miksi toi yhtäkkiä muuten olisi noin äärettömän tyytyväinen. Tila ei kylläkään ollut pysyvä, koska tänään onkin ollut sitten oikein känkkäpäivä. Tosin söin eilen jäätelöä...ootteko huomannu, että jäätelöstä tulisi enemmän ilmavaivoja vauvalle? Ei tuolla mikään maitoallergia tms. pitäisi olla, koska kokeilin viikon maidotonta ruokavaliota enkä huomannu mitään eroa.
 
Dooris se että pumpulle ei paljoa heru, ei tarkoita sitä etteikö vauva sieltä saisi paremmin herulteltua. imetystuen sivuilla on hyviä pumppausvinkkejä. ja mä imetän ulkona, ei tosiaankaan pysty lähtemään esim hiekkikseltä sen takia sisälle kun pitää tuo esikoinenkin hoitaa.

ja voi kettukerpele. poika huutanut viidestä lähtien pää punaisena. ihanaa hoitaa tällasta YKSIN kun esikoinenkin roikkuu lahkeessa kiljumassa.
 
Dooris ei mullakaan pumpulle heru ku 60 milliä parhaimmillaan.. Pumppailen sit vaan pariin kertaan et saan semmosen desin, vähä yli täyteen. Sen verran tän ikäinen kuulemma juo.. (meidän herran enkka tuttipullosta taitaa olla joku 30 milliä ja seki väkipakolla..)Että eipä tuo maidon riittämisestä mitään kerro miten pumpulle saa.. Ja ku jos stressaa et miten sitä maitoa sinne pumpulla tulee, niin eihän se maito heru sitte alkuunkaan.

Ja mä juon vettä koko ajan, yöksikin otan semmosen ison pillipullon viereen ja aina ku herään imettään niin otan huikkaa mennen tullen. Melki aina aamulla se on lähes tyhjä et yölläki juon semmoset 4 desiä. Ja päivällä mulla on aina vesikannu esillä, hyvä sääntö on et juo aina lasillinen ku kävelet veden ohi.
Ja siitä maidon riittämisestä, muistatko itse syödä hyvin? Seki on tärkeää, kunnon pasta-ateria esimerkiksi on semmonen hyvä imettäjän ateria. Kannattaa mennä imetystukisivuille lukeen kaikkia juttuja, siellä on tosi kannustavia tarinoitakin! :D

Nii joo ja ulkona olen imettänyt päivittäin jo ties kuinka kauan, pakkohan se on, niinku känkkis sanoi että ei sitä paljo lähetä hiekkalaatikon reunalta himaan imettämään ku on kaksivuotias matkassa.
 
MB en ole huomannut et jäätelö tekis mitää mahavaivoja (viikonloppuna söin pariinkin otteeseen), mut toisaalta vauvat tai niitten masut siis, kestää aina paremmin mitä enemmän ikää tulee. Pari viikkoa sit olis voinut olla tilanne toinen. Nyt mä nimittäin jo juon taas kahviakin niinku ennen ja ruisleipää, sipulia yms käytän taas normaalisti.

Ja vielä känkkikselle jaksuhali :hug:
 
Iltaa Pitkästä aikaa.

Meillä oli lauantaina ristiäiset ja pojasta tuli Topi Taisto Tapani. Sai isän toiset nimet.

Keskimmäinen poika sai keuhkokuumeeseen lääkkeet ja tänään palas kouluun. Viime viikon oli koulusta pois. Lääkäri ois kyl passittanut pojan viime maanantaina sairaalaan hoitoon.

Itellä on flunssa varmaankin tulossa, ku jäseniä kolottaa ja nokka on tukossa :snotty:

Täällä kans on vauvalle annettu vettä.

Mut jaksamisia kaikille ja palailen taas ku kerkiän :wave:

baby dream ja Topi 1kk.1vk.1pv.
 
Täällä vielä valvotaan.. :wave:

On se kumma ettei tää neiti taaskaan suostu nukahtamaan, en käsitä. Saa aina illalla yhtäkkiä ihme huutokohtauksia. Pakko olla jotain nukahtamiskapinointia. Ja mä kun en antanu sen nukkua tänään iltapäikkäreitäkään ysiin asti, kun ajattelin et sit saadaan neiti nukkumaan aikaisemmin.. ja paskanmarjat. |O

Hmm...nyt kuuluu makuupussin sisältä raskaampaa hengitystä...jokohan kohta. Oon nukuttanu äitiyspakkauksen makuupussissa ettei herää kun siirtelen.

MB ja kapinallinen kohta 6 vkoa
 
Oon varmaan unohtanut päivittää tuota etusivun listaakin :ashamed: eli laitetaanko nimen saaneet sinne? ei mut baby dreamillähän tais ollakin jo Topi siellä :D Anteeks nyt en muista kenen vauvasta tuli Nella, mut lisäänkö nimen etusivulle?

Kuka haluaa tehdä kesäkuun pinon? Meillä varmistui eilen asuntokaupat, joten saattaa olla kesäkuu ja heinäkuu aika hulinaa sen asunon suhteen. Ihan uusi asunto...ihanaa, meidän ensimmäinen oma asunto :heart: voi että, mä oon niiin onnellinen.
 
Onnea Hysteerinen uudesta asunnosta. Meilläkin varmistui eilen asuntokaupat ja mekin saadaan ensimmäinen oma koti. Muuttamaan päästään kesäkuun puolesta välistä.. Ihana päästä pois tästä vuokra-asunnosta.

Meillä yöt on edelleen vaihtelevia, viime yö meni tosi hyvin. Sain itsekin nukuttua pitkästä aikaa. Nyt on levänny olo. Mun äiti tulee tänne pariksi päivää, kiva kun itselläki on päivisin jotain seuraa. Mä lähden nyt hommaamaan jotain..
 
Huomenta.
Mä en olekaan juuri ehtiny täällä käymään, ite kipeenä niin kaikki mahdolliset hetket levätä käytän hyväks.
Sitähän sanotaan että raskauden jälkeen ei pitäis niin helposti tulla kipeeks, pitääkö paikkansa? Ja sit vauvan lähelle ei pitäis kipeänä mennä (tarkoitan vieraita), mut sit kuitenkaan ei vauvankaan pitäis kipeäks tulla 2-3kk syntymästä?
Vedestä mulle sanottu kans että kaikkea vettä ei tarvi keittää, vaan riippuu mistä vesi tulee.
Joanna joo ristiäispaikka on varattu, ilmaiseks saatiin kirkolta joku tila (huone), meillä oli Riksus samanlaisessa tilassa esikoisen kahvitilaisuus.
Vaihdatteko yöllä vaippaa? Mä ite vaihdan vähän vaihtelevasti, kyllä mä sen kerran yössä joudun yleensä vaihtamaan. Meillä kun on sitä kakkaa joka vaipassa ja yleensä se tehdään vaippaan heti ku vaan puhdas vaihdetaan.

Noh, nyt esikoinen tuolla jo huutelee... :wave:
 
Hippoliina ikinä en ole kuullut ettei äiti tulisi kipeäksi synnytyksen jälkeen, mutta vauvalla on yleensä vastustuskykyä äidin kautta jonkun aikaa. tietenkään ei kannata räkäisiä päästää vauvaa lääppimään ja Käsidesi on kova sana.

voi jeesus mikä ilta oli. söin eilen herneitä epähuomiossa ja tuli todistettua että ne ei todellakaan sovi pojan mahalle. melkein kuusi tuntia hysteeristä huutoa, loppupuolella jätkä jopa nukkui parin minuutin pätkiä ja sitten alkoi taas kiljuminen. ja tietenkin mies töissä. ihme ettei naapurit soittaneet poliiseja, täällä huusi sekä vauva että äiti ja molemmat itkettiin. ainoa joka ei huutanut tai itkenyt oli esikoinen, mutta hälle äiti sitten raivosi kun ei muutakaan keksinyt. toooosi aikuista :ashamed:
ja tietenkin itku loppui heti kun mies tuli kotiin yhdeltätoista. voi että, ei enää tällaisia iltoja.
 
MB yhden 2-vuotiaan lapsen kokemuksella voin sanoa että mitä paremmat päikkärit on nukkunut niin sen paremmin nukkuu yöunille/yöllä. Eli näin pienellä vauvalla se on melki niin et antaa nukkua viimeiset päikyt siinä 17-18 ja alkaa nukuttaa yöunilla 19 jälkeen. Tällä menetelmällä mä sain vauvan eilen nukahtaan klo 20. Kävin pari kertaa antaas tissiä ku havahtui (jos huolis tuttia niin antaisin sitä mut tissi meidän tapauksessa pakko antaa), mutta lopullisesti yöunilla oli klo 21 ja nukkuikin oikein hienosti heräten vain kaksi kertaa tisulle. Eka unipätkä 21 laskettuna oli 4,5 tuntia, siitä 20 laskettuna jopa 5,5 tuntia, joten meillä on siis alettu nukkua pitempää pätkää! Toivottavasti ei ole väliaikaista! Mutta tosiaan olen nyt nukuttanut tissille meidän sänkyyn jo ennen kasia ja olen näinä iltoina saanut olla rauhassa (tarkoitan ettei kertaakaan enää havahdu hereille ennen yösyöttöä ) viimeistään klo 21->.

Onnea Hysteerinen ja sh07 uusista kodeista! Millaiset asunnot ostitte? Mä "ostin" viime viikolla meille tähän rivitalokolmioon uuden keittiön, tai siis tilasin sen. Remontti tehdään heinäkuun lopussa, miehen kesälomalla. Mut uutta kotia mekin haaveillaan, meinataan talo rakentaa. Suurin ongelma on vaan se että minne? Täällä Tampereella ku noi tontit maksaa hunajaa (jopa 100 000e tai vuokra jopa 2800e/vuosi) joten lähikuntiin matka käy.

Hippoliina mun käsittääkseni se on vaan niin ettei vauva sairastu äitin taudista, mutta sisaruksien ja isän taudit voi vauvaan tulla ja on meillä parillakin tutulla ollut 1kk ikäisellä vauvalla räkätauti. Enkä kans ole kuullut ettei äiti muka voisi sairastua. Eiks se oo päinvastoin niin että synnyttäneellä ei ole paras mahdollinen vastustuskyky, jos yleiskunto on repsahtanut?

Mä muuten olen vieläkin "kauhuissani" siitä meidän vauvan painonkehityksestä, yli 2 kiloa 6:ssa viikossa! Terkkaki kysyi että taitaa pitää sinua tuttinaan, no niin joo taitaa pitää. Onko muilla yhtä huimia painonkehityksiä, vai tehdäänkö jonkin sortin ennätystä täällä? Tuo ku ei edes puklaa joten kaikki mikä menee sisään pysyy siellä. Pelkään pahoin että oppii liikaa tissille ja mä olen pian sen kanssa ongelmissa, siis ku tulee enemmän ikää...

Jaahas, vauva herää, johan se onki nukkunut yöunia yli 12 tuntia.

Anu
 
Hippoliina kyseli tuosta yöllisestä vaipanvaihdosta.. minä ainakin vaihdan vaipan yöllä, jos on tarvetta. Pisuvaipat olen vaihtanut ihan sängyssä vaan, ja siihen ei vaavi edes herää. Nyt ei olekaan muutamaan yöhön kunnon kakkavaippoja ollut, joten ei ole tarvinut pesulle tuota kiikuttaa. Pikku pierut saa kätevästi niillä 'kosteuspyyhkeillä' (mitä ne oikein virallisesti onkaan)

anuuu täällä tullut painoa 1,5 kiloa noin neljässä viikossa. :eek: Perjantaina on 1kk nevola ja yritetään siihen mennessä saada 5kg rikki, että on terkalla taas ihmettelemistä. :LOL: tuttina minäkin täällä toimin.
 
Huomenta myös tältä suunnalta. Ikävän sateinen päivä, mälsää :( Esikoinen olis tänään päässyt mun työpaikalle (siis koululle) palaamaan isojen poikien kanssa jalkapalloa, mut nyt en tiedä miten käy kun tuota vettä ripsii vähän väliä. Pitänee soittaa ja kysyä onko sali vapaana niin saavat palata vaikka sählyä. Valtsulle tosi harmi jos ei pääse kun on odottanut sitä niin innolla jo viikon.

Eilen palailin takaisin kestovaippoihin Rotateqin annon jälkeen. Viikon verran käytettiin kertsikoita tarttumiriskin takia. Vertin iho näyttää pysyvän paljon parempana kestoissa, joten tulipahan sekin nyt testattua. Kaksi viikon pätkää on vielä luvassa kun tuo rotateq annetaan kolmessa osassa toisin ku rotarix, jota meidän Valtsu sai. Paketissa oli muuten että voi aiheuttaa vatsavaivoja, niin meidän herralla lopui kaikki vatsakätinät kolmeksi päiväksi kokonaan... Palasi sitten aika lailla samoihin aikoihin ku kakat alkoi muuttua normaaleiksi. Mistähän tuota sais lisää :D
 
huoh, täällä saadaan iltasin ja aamusin raivareita :/ ainoo mikä kelpaa syli ja pieni liike viel samalla, heti kun yritttää johki laittaa ni alkaa huuto... illalla oli selkeesti väsy mut taisteli koko ajan unta vastaan.. ja raivos sit rinnallakin, siihen kun yleensä nukahtaa :whistle:
 
Kiitti Lilja ja Mussu, vesi porisee jo liedellä. Meillä ei todellakaan tule lähdevettä, vaan ihanan "herkullista" ja ihoa kuivattavaa Vantaanjoen vettä.... :eek:

Kun olette yrittäneet "kaikottaa" sammasta, kuinka paljon, tai kuinka monta kertaa tuttia saa kastaa esim puolukkamehuun ja vauvan suuhun? Minä tein sen kolme kertaa, mutta ainakaan se ei riittänyt.

Onnea uusien asuntojen omistajille! Ja kovasti jaksamista muuttopuuhiin!
 
Niinpä meilläkin oli sitten kunnon iltaraivoamista eilen.. Kolmisen tuntia meni itkiessä. Välillä nukahti 5-15 min ja sitten taas säpsähti hereillä ja hetken päästä itku jatkui.. Kun mentiin itekin nukkuun laitoin sen boxiinsa ja siellä se sitten vielä sinnitteli hereillä melkein kahteen asti.. Välillä oli hiljaisempaa mutta sitten tippu tutti suusta ja äkinä alkoi uudestaan.. Mutta asia taitaa tosiaan olla niin kuin Anu tuossa aikaisemmin kirjoitti eli mitä paremmin nukkuu päivällä niin sitä paremmin myös nukahtaa yöllä.. Eilen kun ei nukkunut päivällä kuin vähän reilut kolmen tunnin unet ja sitten vaan pätkiä siihen päälle.. Tänään pitää siis lähteä vielä pitemmälle lenkille ja vaikka kaupungille vaunujen kanssa pyörimään.. Nytkin tuossa sitterissä taistelee unta vastaan... Pikku hiljaa näyttää simahtavan.. Tutti jos tippuu niin aina siihen herää ja sitten alkaa kädet ja jalat heiluun.. Oon yrittänyt tuota tissillä nukkuttamista, mitä täällä moni "kehuu", mutta ei tehoa meillä.. Herää aina kun otan tissin pois suusta.. En siis tiedä millä helpottaa tuota nukkumaan menemistä...

Hippoliina meillä Tytsillä oli tuossa parin viikon ikäisenä nenä ihan tukossa ja aivasteli paljon eli hiukan oli räkätautia.. Mie että isä oltiin silloin itekkin samassa taudissa, joten kyllähän se tartuu vauvaankin.. Ja vaipanvaihdoista, mie en vaihda vaippaa yöllä ollenkaan jollei tilanne oikeasti ole todella paha.. Meillä Tytsi herää aina vaipanvaihtoon joten en ala sitä sitten tahalleen herätteleen yöllä.

Hysteeriselle ja Sh07lle onnittelut talon ostosta.. Mullakin on ollut jo pitkään halu ostaa oma.. En kylläkään halua välttämättä omakoti taloa vaan rivari olisi se mitä nyt haluaisin.. Syksyllähän meillä on muutto edessä, mutta vielä on auki että minne.. Sillä ollaan aateltu muuttoa Ouluun täältä Rovaniemeltä muttei olla ihan varmoja vielä..

Vieläkin Tytsi sinnittelee tuossa.. Tuttia oon laittanut uudestaan suuhun varmaan ainakin kakskyt kertaa.. On se jännä, että pitää "sylkeä" se ulos suusta jos sen siellä haluaa olevan.. Monesti myös käsillä sen ottaa sieltä pois ja sitten heti alkaa itku.. Mitenhän tuota tutin pysymistä suussa vois auttaa ? Siihenhän kun se tippuu myös monesti sitten herää..

Niin ja eilisestä illasta piti vielä sen verran kirjoittaa, että aina sitten kun alkoi ns. hyppyyttämään ja juttelemaan jne.. Tytsin kanssa itku kohtausten keskellä niin hiljeni heti.. Tuosta siis huomaa selvästi sen että nukahtamista vastaan siis taistellaan koska kun touhuttiin Tytsin kanssa ajatus nukahtamisesta väistyi ja mieli parani mutta kun taas yritettiin nukuttaa toista niin alkoi itkukin.. En tiiä ymmärsikö kukaan mitä nyt yritin selittää..

Nyt alkaa Sydämmen asialla, joten sitä siis kahtomaan..

Sofku ja Tytsi 1 kk 3 pv ( eilen olin kirjoittanut päivät väärin sillä olisi pitänyt olla 2pv ei 1pv)



 
Jihuu! Pojat nukkuu yhtä aikaa ja sitä ennen vauva loikoili tyytyväisenä sängyssään mobilea katsomassa tunnin ja mä sain imuroitua ja pestyä lattiat, esikoinen pyöri jaloissa apuna. Mä oon päässyt muuten d-vitamiineissa jo neljään tippaan, aloitin viime maanantaina antamalla yhtä tippaa eka monena päivänä ja sit vasta hiljaa olen nostanut annostusta. Jos huomenna jo siirtyis viiteen..

sofku, ootko kokeillut nukuttaa tissille niin et makaatte sängyssä ja kun otat tissin pois suusta pistät tutin tilalle ja sit vaikka vielä harsosta semmonen rulla tuttia tukemaan niin ei heti tipu? vauvan pitää toki olla kyljellään että sen harsorullan saa tuettua.. niin ja rullalle siksi ettei se ole toisen nenän ja hengityksen tiellä (niin tein esikoisen kans ku se oli ihan pieni) mä aina siirrän vauvan omaan sänkyyn vasta ku menen ite nukkumaan eikä ole ikinä enää siinä vaiheessa herännyt siirtoon. jos yritän heti omaan sänkyyn ei siitä tule mitään.

Marika
onko sulle ihan neuvolassa sanottu että on sammasta? Ku mä muistelen esikoisen ajoilta että kieli voi olla valkoinen vaikka ei sammasta olisikaan...

Ja niin, vettä en ole antanut . Esikoiselle annoin joskus pullosta vesihuikkaa jos oltiin vaikka kaupungilla ja oli kunnon helle. En nää mitään järkeä muuten vaan antaa. Ja imetän sit muuten vaan paljon jos on kuuma.. Mut reissussa se vesipullo on kuumalla kelillä ihan jees ku ei voi toisen antaa jatkuvasti asua tissillä. Mut aika pieniä ne määrät kuinki oli mitä annoin, ihan kulauksia vaan.

Hippoliina taisin eilen just sitä kirjoitellakin että en vaihda yöllä vaippaa. Ja ehkäpä juuri siksi meillä yöt nukutaanki hyvin. Ihan ehkä ekan viikon vaihdoin, mutten enää aikoihin. Ja pian nää on sen ikäisiä että lopettaa yökakkaamiset. Esikoisella loppui 1kk iässä, tää kakkonen saattaa aamuyöllä kakata vielä, mut tyytyväisenä nukkuu aamuun kakat housuissa.

jaahas, vaunuja heijjaamaan :wave:
 

Yhteistyössä