**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Heippa täältäkin! :wave:

Meinaa päivät olla melkolailla kiireisiä, eikä siis kerkiä paljon enää täällä käymään. Ja kun sit on mahdollisuus niin sivut ei aukea. :headwall:

Tytöllä siis masu kränää, cuplatonia olen antanut viikon verran, josta ehkä aavistuksen verran apua on ollut. Ei suoranaisesti itke koko ajan suoraa huutoa vaan aina hereillä ollessaan kitisee ja ähisee. Missään ei ole hyvä olla.

Yöt menee kuitenkin hyvin. Syö 1-3 kertaa. Nyt kun vauvan puolesta sais nukkua yöt suht hyvin niin poika 3 v. on alkanut itkeskellä öisin sekä tulla meidän viereen. Päivisin minun nukkuminen on edelleenkin mahdotonta, sillä yleisesti lapset nukkuu eri aikaan ja mies töissä. |O

Tänään on ollut kova päivä mulla. Mies meni aamu kuuteen töihin, kävi kotona ja lähti lähes samontein työpaikan saunailtaan. Nyt sain molemmat nukkumaan niin karkkipussi auki ja tänne. :)

Tytölle tuli mielettömät hormooninäppylät. Onkos tähän kellään mitään hoitokeinoa? Olen puhdistanut ihon keitetyllä vedellä.

Viljaliina: Mä olen laitan tytön kehtoon syötön jälkeen nukkui tai ei. Tuttia saa käydä toisinaan laittamassa todella usein, mutta loppujen lopuksi nukahtaa. En mitään tassuttele tai keinuttele. Tutti suuhun ja pois huoneesta. Olen kyllä tarkoituksella toisinaan hieman enemmän huudattanutkin, niin saattaa nukahtaa ilman tuttia. Näin tein pojan kanssa aikanaan. Onhan ravaaminen ärsyttävää, mutta ajan kanssa palkitsevaa. Vauva oppii myöhemmin nukahtamaan itsekseen.

Mielenkiinnosta kysyisin teiltä jotka pitävät ristiäiset/nimiäiset vasta myöhemmin, että miten se on mahdollista? Eikös lapselle pidä antaa nimi 2 kk ikään mennessä? Meillähän oli jo ristiäiset tytön ollessa 4 vko.

Taidan mennä katsomaan uusia maajusseja.

Huvikummun vääpeli ja Vilma 6 vko
 
anu en mä ruoasta kieltäydy mutta voin kyllä ottaa omatkin eväät mukaan. Minea on yleensä niin touhu päällä kylässä ja puistossa ettei malta kauheasti syödä. sitten se pöljä nukahtaa kotimatkalla maha tyhjänä ja kaikki tietää mitä siitä tulee... mä aloin nyt syödä kalaa pitkästä aikaa ja käytän myös maitotuotteita sekä kananmunia. nyt ei polla kyllä raksuta yhtään sen sapuskan suhteen, ollut sellanen ranteet auki-ilta että :kieh:
niin ja mulla on ens viikolla keskiviikkona jälkitarkastus ja ukko on torstaina kotona. eli ne päivät ei oikeastaan passaa, mutta eiköhän me joku päivä keksitä. mieluummin aamupäivästä varmaan?

Huvikummun vääpeli eihän lapselle ole mikään pakko edes nimiäisiä/ristiäisiä järjestää. nimi on ilmoitettava väestörekisteriin/kirkon kirjoihin ennenkuin lapsi täyttää 2kk, ne juhlat on sitten asia erikseen jos ne järjestääpi.
 
Viljaliina Minä kanssa neidin varpaankynsiä silloin vastasyntyneenä katselin ja tosiaan näyttivät siltä kuin olisivat sisään kasvaneet. Mutta nyt kun ne on alkaneet kasvaa, niin ei ne oikeesti siellä ihon alla ole, päällä ne kasvaa. Toivottavasti teillä olisi myös noin =)

HippoJopas oli hassusti sun jälkitarkastus hoidettu. Mulla oli eilen ja ihan molemmilla kävin perän jälkeen, siis terkalla ja lekurilla. Löysitkö ristiäisille paikan?

Ja sit saunaan

:D
 
en taaskaanehdi kunnolla lukemaan teidän juttuja, ihan jo alkaa ahdistamaan tämä netittömyys :ashamed: :D

mä olen pri päivää punninnut asiaa: imetys!
ja en vieläkään tiedä miten jatkan tästä eteenpäin.
viime yönä kun tyttöä imetin mietin ettei meidän elämä voi jatkua näin että mä olen imetyskone 24h ja pojat ovat ihan retuperälle jääneet, en ehdi edes halia niitä kunnolla kun vauva jo kitisee tms. :ashamed:
toki mies välillä pitää vauvaa kun kotona on, mutta kun ei maitoa siltä tule niin mä olen se sylittäjä sitten.
varsinkin illat menee melkein 18-22 tyttö sylissä ja tissillä.
mietin lopetanko imetyksen vaan seinään ja annan korviketta?
vai imetänkö ja annan pulloa enemmän päivän aikana?
nyt olen kerran päivässä antanut pulloa ja on paljon tyytyväisempi niin ja nukkuu paremmin. :/
ongelma vaan on siinä että tuo ei osaa kunnolla ottaa pullosta maitoa kun imetän.
olen muutenkin kuin kävelevä aikapommi. :|
mies välillä ihan helisemässä mun kanssa kun ohimennen hänellekin jotain ilkeää sanon väsyneenä ja kun tyttö kokoajan tissillä niin en saa tehtyä mitään kotihommia, hyvä että ehdin ruokani syödä- välillä sekin lennosta :ashamed:

mulle imetyksen lopetus olisi iso pettymys- todellakin.
mutta piku hiljaa alkaa siltä tuntumaan että mulle on tärkein mun oma hyvinvointi, paremmat välit mieheen ja se että saan poikien kanssa olla enemmän+ että vauva tyytyväisempi.
tätä kuin kirjoittaa niin järjen mukaan tuo edellinen tuntuu oikealta, mutta silti jokin laittaa vastaan-
joten olisiko neuvoja kenelläkään?
tai onko täällä ketään joka on oikeasti imetyskoneena lähes kokoajan päivästä??? :attn:

mutta, nyt menen viettämään lasten kanssa laatuaikaa kun vauva nukkuu.
jos vaikka kahvitkin keittäisi. :wave:
 
Kiitos kaikille kannustavista kommenteista. Saattoi/saattaa tosiaan olla että tuolla vaavelilla on menossa se 3vk tiheän imemisen kausi. Miten olinkin sen unohtanut. =) Mutta eilen jo näytti tilanne vähän valoisammalta *kopkop*. Meni nimittäin nukkumaan jo puoli kymmenen aikaan (40min tissittelyllä) ja sen jälkeen nukkui rauhallisesti koko yön seitsemään asti (söi noin 4-5 kertaa, mutta ei ongelma, kun nukkuu tuossa keskellä). En tiedä, oliko tuo sitten vain jotain vieraskoreutta, kun mun iskä on täällä remonttiapuna, ja paukuteltiin keskiyöhän asti (sori naapurit). :LOL:

Ja sitten toinen ilon aihe (PulttiBois: voisitkohan säkin kokeilla tätä), nimittäin eilen onnistui kantoliinan käyttö ensimmäisen kerran. Ja, mikä hienointa, kantoliinassa imettäminenkin onnistui! Eli vaavi nukahti kantoliinaan tissi suussa ja minä sain hommailla omia juttuja samalla. Ainut, mikä nyt huolestuttaa on, että tuleeko vauvalle liian kuuma kantoliinassa. Minä ainakin olin ihan hikinen. Ja toinen juttu, että voiko liina olla jotenkin liian tiukalla että veri esim. jaloissa ei pääse kiertämään. Jotenkin tuntuu hieman hankalalta vielä tuo liinan sitominen., mutta pitää harjoitella lisää. =)

Hauskaa viikonloppua kaikille.

ps: täällä tulevan lastenhuoneen tapetointi meneillään.
 
Pulltibois :hug: musta ainakin tuntuu siltä et tää roikkuu tissillä jatkuvasti tai muuten vaan sylissä.. nytkin nukkuu sylissä, ja jos siirrän johki niin alkaa huuto.. onneks nukkuu muuteman tunnin päikkärit yhtäjaksosesti.. No mullahan ei ole kun tämä vauva joten ei tarvi jakaa aikaa muille (mies päivät töissä )
Kantoliinaa mä en oo onnistunu käyttään.. mul on toi kudottu ja se tuntuu olevan liian pitkä tohon kehtosidontaan.. jää monta metriä liinaa roikkumaan, johon voin sit kompuroida :D

Essi- ja Hörhö 3 vko ja 3 päivää
 
Pulttis oisko tytöllä tiheän imun kausi? sillon saa kyllä olla koko ajan imettämässä. kokeile liinassa imettämistä, siinä saa kädet vapaiksi. tai jos siltä tuntuu niin korvaa osa imetyskerroista korvikkeella? se kyllä voi vähentää omaa maidontuotantoa mutta kyllä se sun jaksaminen on tärkeää. imetys ei ole mikään äitiyden mitta ja sulla on tosiaan siinä kaksi muutakin pientä hoidettavana.

tässä vielä linkki kehtosidonnassa imettämiseen mikä on mun mielestä tosi helppo.
http://s48.photobucket.com/albums/f216/blaireg2/Baby%20carriers%20part%202/?action=view&current=P5200237.flv

tuossa tuo video. mun mielestä tosi selkeä. ja toinen on tietty että vauvaa voi imettää kietaisuristi2-asennossa kun vaan löysää vähän sitä liinaa niin että vauva on tissin kohdalla. ootko Essi käyttänyt tuota kehtosidontaa vai sitä toisen olan yli menevää? se toisen olen yli menevä on mun mielestä jo ihan vaarallinen, ainakaan esikoista en sellaiseen saanut tukevasti sidottua joten mimmi oli aina kietaisuristissä.
ja mulla myös on vaan kudottuja liinoja kun ei selkä kestä kantaa trikoisella.

juuri onko sulla millainen liina? trikoinen vai kudottu? trikoinenhan antaa periksi niin että se ei vauvaa purista - ja kyllä vauva ilmottaa jos on hankala olla vaikka liina ois mistä materiaalista. ja meillä on usein poika ihan vaippasillaan jos sisällä kannan liinassa, samoin ite olen usein ilman paitaa. kyllä ne liinat aika hyvin hengittääkin :)

onko muilla ongelmia pissankarkailun kanssa? vaikka kuinka treenaan niin välillä lirahtaa. kyllä ottaa päähän! kai mä kuljen kesän mustissa housuissa varmuuden vuoksi...

niin ja pakko hehkuttaa, viikko pisteitä takana (pisteitä en edes tarkkaan laske) ja -2,2kg. tosin aina alkuunhan lähtee nesteitä :)
 
Joku kyseli vauvan pesemisestä pesuaineella. Hyvä ja mieto pesuaine on Lacto line. Sitä myydään ainakin meillä S-marketissa ja Prismassa. Sen ph on 4,5 joten sopii hyvin vauvallekin. ollaan käytetty sitä tytöillä vauvasta asti. Itse käytän intiimihygieniaan.
Se on sellaista jota voi laittaa vauvan kylpyveteen.
Eihän vauvaa toki tarvitse aina saippualla pestä, mutta tuo on tosiaan hyvä herkälle iholle.

Hyvä Känkkis, siitä se lähtee =)
Mä en oo laihduttanu, mutta on pudonnu 13kg lähtöpainosta.

Pulttis Teet itse tietysti ratkaisun, mutta mä en ihan näin pian lopettais imetystä. Tuskin vauva aina tulee roikkumaan tissillä. Varmasti tuntuu nyt raskaalta, mutta uskon että helpottaa kunhan vähän tuosta kasvaa.
Voimia sinne :hug:


Pitää vielä vähän purkautua, kun eilinen ilta oli tuskaa. Mies lähti illalla mökille yöksi ja täksi päiväksi "lataamaan akkujansa". No pikkujätkähän huus ku syötävä 5 tuntia putkeen! Mulla pääs itsellänikin parku, kun jouduin kantamaan poikaa koko tuon ajan. Hetkeksi nukahti, mut kun laitoin sänkyyn niin kauhea kiljuminen taas alkoi.
Vaihdoin vaippaa ja tarkistin ettei ole liian tiukalla, koitin hieroa, hyssyttää, keinuttaa, hytkyttää ja tarjosin vähän väliä tissiä eikä kelvannu, poika vaan huutaa ja huutaa.. Lopulta sitten yöllä puoli yksi sammui ja nukkui välillä tankaten aamun asti. Tää oli kyllä viimeinen kerta pitkään aikaan, kun mies saa lähteä yöksi johonkin. Mun pää ei kestä kuunnella tuota huutoa yksin :ashamed:



Faerie ja kiljukaula
 
Känkkäränkkä kiitti videosta, toi näyttää siltä et sen saisin ehkä onnistuun.. ton liinan mukana tuli jotain ohjeita jotka oli tosi outoja.. esim just se et se "kehtosidonta" oli vaan tosiaan toisen olan yli heitettynä joka mustakin vaikutti siltä et siihen en luota..ja tosiaan sit et liinaa jäi monta metriä yli :) kuhan toi Hörhö tuolta herää niin me ruvetaan harjotteleen tuota sidontatapaa :) en nyt viitti mennä retuuttaan kun just sain sen nukahtaan tonne sänkyyn (enkä syliin )
 
Pulttis meillä ollaan painittu ihan saman ongelman kanssa. Ja nyt olenkin sitten ruvennut antamaan pullosta välillä korviketta ja välillä lypsettyä maitoa n.2-3 kertaa päivässä.
Meillä on noita AVENTin tuttipulloja, kokeile niitä! Se tuttiosa on muotoiltu niin, että se muistuttaisi mahdollisimman paljon nänniä.
 
Essi meillä ainakin jätkä tykkää olla kotona tuolleen kehdossa ja tissi suussa tarvittaessa, ulkona sitten kietaisuristissä. itekään en tajunnut miten se kehtosidonta tehdään ennenkuin näin noin selkeän videon.

Faerie kiitos :D ei mulla tässä mikään hätä ole, kuitenkin pitäisi tiputtaa useampi kymmenen kiloa. raskauskilot on jo lähteneet ja hissukseen aattelin näitä entisiä sitten poltella.
ja :hug: , nuo kiljuhetket on kyllä syvältä. varsinkin yksin :kieh:
 
Meillä pidettiin esikoisen ristiäiset niin että oli suunnilleen 2,5 kuukautta. Nimeä ei tarvinnut ilmoitella etukäteen mihinkään, käytiin tarkistamassa asia maistraatissa. Sanoivat vain että jos ei kiire kela-kortin saannilla niin ei tarvitse ilmoitella ennen ristiäisiä.

Meillä on NUK:in tuttipulloja, joissa myös muoltoiltu tuttiosa.

Mutta nyt isompi poika nousi ja mentävä antamaan välipalaa.
 
Heipparallaa!

Mä olin tänään esikoisen kanssa "vauva"uinnissa (voi oli kivaa!) ja mies oli vauvan kans kotona kaksin. Pumppasin maitoa aamulla vaan evääksi mut ei ollu pullo taaskaan oikein kelvannut. Sama eilen ku itse yritin tarjota pullosta. Me kyllä aletaan nyt väliaikaisesti joka päivä treenaamaan pulloa että alkais kelpaamaan. Mut siis vaan ihan siksi että mies saa mun poissaollessa sit syöttää.. Sit ku pullo alkaa kelpaamaan niin ei tarvi joka päivä enää tyrkyttää.

jaahas, vauva heräs joten :wave: hetkeks taas (toivottavasti nukahtaa ku heijaa vähä vaunuissa)
 
Omaan sänkyyn nukahtamisesta en osaa kyllä antaa vinkkejä. Meillä esikoisen kanssa oli aluksi hankalaa, vasta talvella oppi nukahtamaan itsekseen ja oli jo 1,5 vuotta. Meillä pitkään nukutettiin meidän sänkyyn ja siirrettiin sitten vasta omaan nukkumaan. Ja kun alettiin nukuttamaan omaan niin tassuteltiin kyllä turhankin pitkään. Nyt meillä vauva nukkuu meidän sängyssä. Olen viimeisen imetyksen jälkeen vienyt sänkyyn ja jättänyt itsekseen nukahtamaan, jos ei nukahda niin imetän tarvittaessa uudestaan ja uusi yritys. Yleensä nukahtaa itsekseen ja ilman tuttia. Mies on muutaman kerran tarjonnut tuttia jos ääntelee eikä meinaa asettua.

Huomenna olisi pakkailtava ja maanantaina suunnataan heti aamusta pohjois-savoon. Pitää muistaa ottaa kaikki ristiäsiä varten matkaan. Keräilin jo aiemmin niitä yhteen kasaan ettei mitään unohdu. Kukat on käytävä tilaamassa alkuviikosta. Muuten kaikki onkin sitten kunnossa.

Onko teillä juhannussuunnitelmia jo? Me lähdetään silloin taas tuonne pohjoi-savoon ja ollaan vuokrattu mökki niin lomaillaan siellä. Samalla reissulla sukuloidaan ja vietetään meidän esikoisen 2-v. synttäreitä.
 
Kántoliinan sidonta onnistu ja Hörhökin pysyy kyydissä :) tissille tähtäys ei vielä sujunu ja tolla meni hermot kun vääntelin sitä ja nälkä oli joten harjotellaan se sit toiste :whistle:

Juhannussuunnitelmia ei meillä vielä ole, ja tuskin kovin kummosia tuleekaan
 
Pikaisesti vaan..

Käytiin toista kertaa vyöhyketerapiassa tänään. En oo huomannu mitään merkittävää muutosta ilmavaivoissa. Ehkä vähän enemmän tulee pieruja ulos.. tai sit ei. Mut kolmas kerta on vielä ens viikolla joka tapauksessa.

On ollu niin kiireinen päivä ku oon ravannu autolla ties missä. Onneks toi nukkuu niin tyytyväisenä aina turvaistuimessa. Tänään siis nukkunu käytännössä koko päivän. Yöstä tuleekin varmaan mielenkiintoinen..

Ja nimikin on vihdoinkin päätetty, pitää palauttaa toi lappunen maistraattiin :) Meillähän ei erikseen nimiäisiä järjestetä.

Tuima kehui Aventin pulloja, minä myös vannon Aventin nimeen. Meillä on kaikki pullot ja tutit Aventia. Sain tutulta pari Nukin tuttia lahjaksi niin ne on musta ihan omituisen mallisia eikä muistuta ainakaan yhtään nänniä. Nukin tutti kai pitää aina sitä paitsi laittaa "oikeinpäin" suuhun, kun taas Aventin tutti on näppärästi symmetrinen. Tosin se ei kyllä meinaa pysyä vielä ton suussa, en sitten tiedä johtuuko se muodosta?

Kävin muuten vaa'assa aamulla ja enää olisi muka 2kg lähtöpainoon?! Öööö, kun toi vatsa on vieläkin aika iso, että taitaa meitsin kaikki lihakset olla kadonnu, kun läskihän tunnetusti painaa paljon vähemmän.. että kyllä sitä ylipainoa todellisuudessa on ainakin vielä 5kg.. sitten kun pääsee taas treenaamaan, ni ihanaa ku saa vähän lihaksia ton löllön tilalle :) Tää imetys on kyllä sen kannalta yhtä juhlaa, kun paino vaan putoaa ja putoaa..

Mut nyt meen syöpöttelee jotain kun neiti on vielä "päikkäreillä"..

MB ja neiti reilu 5 viikkoa
 
Tänä aamuna meidän poika sitten toimitteli vatsaansa niin että vaippa fuskasi, ja sänkyyn. Ei muuta kuin kaiken keskellä pyykkäämään. Onneksi oli jo tuo kantoliina niin sain vietyä alakertaan kuivamaan petuspatjansuojuksen, saa illalla vuoteeseen.

Minä en osaa sanoa onko tuosta nukin pullosta miten helppo juottaa, kun meillä mies juotti pulloista tarvittaessa. Minä en ole joutunut käyttämään niitä. Nokkamukina meillä on sitten ollut NUK:n pehmänokkaisia mukeja. Mukit on samoja kuin tuttipullot, nokkaosa vain vaihdetaan. Ne oli meillä kyllä esikoisella ihan parhaita, meillä ei osannut jouda venttiilisistä mukeista.
Nukin tuttipullon tutti pitää laittaa oikein päin suuhun, siinä on ilmareikä niin että jos laittaa väärin päin niin juomaa valuu siitä.

Katselin jo omia vaatteita matkaan, siis mitä sopisi päälle. Ristiäisvaatteet onkin sitten valittava kahdesta hameesta ja joku toppi.

Ulos ei tänä aamuna kerettykään kun tuli tuo pyykkäys ja sain onneksi käytyä omat vaatteet läpi. Mies kyllä lupasi ulkoilla lasten kanssa kun tulee töistä niin saan pakata rauhassa. Lenkille kyllä itsekin haluaisin keretä.
 
Huvikummun Vääpeli: tuo olisi varmaan ihan hyvä konsti, mutta en ainakaan vielä raski jättää pikkuista yksin kun alkaa heti itkemään. Jospa muutaman viikon päästä sitten. Eilen nukkui hyvin alkuyön omassa sängyssään kun nukutin ensin syliini makuupussissa ja kannoin sitten lämpimässä pussissa sänkyyn jatkamaan uniaan. Edistystä sekin :)

Joanna: kiva kuulla, että ongelma saattaa ratketa itsestään, toivottavasti meilläkin menee noin.

Jaaha, lapsonen odottaa taas ruokaa - aika uskomattoman pitkiä aikoja saattaa mennä tissillä!
 
No heippa taas täältäkin;-)

Oltiin viikonloppu kahdestaan pojan kanssa mökillä, tai koira toki oli mukana, mies kun oli töissä. Vähän extreme-urheilulta se tuntui, juniori kun halusi olla sylissä kaiken aikaa, itki ja kitisi, ja mökillä kun ei tule vettä muuta kuin kantamalla joesta, eli oli vähän työn ja tuskan takana monikin asia.. No, hengissä selvittiin kotiin, tosin ei kovinkaan rentoutunut olo :LOL:

Sänkyyn nukuttamisesta:
Meillä on vihdoin ja viimein alkanut nukkumaan omaan sänkyynsä. Neuvolasta sai sellaisen pahvisen naurunaaman, laitoin sen tuohon kehtoon siten, että sen kanssa Väinö käy iltakeskustelut ja naureskelee, kerran väännän laittaessani mobilen soimaan ja aina jossain välissä on sinne sitten nukahtanut, mies ei tosin saa häntä sinne nukkumaan, on varmaan juniori huomannut, että ukkoa on helpompi hypyttää :LOL:

Imetyksestä ja rintaraivareista:
Meilläkin noita raivareita on ollut enempi ja vähempi, välillä on hermo oikeinkin huonossa kunnossa.... Johtuu varmaan siitä, että väliin annettiin korviketta enempikin tuon kohtutulehdukseen saamani 18 päivän lääkesession aikana, ja nyt ei sitten tissi enää meinaa kelvata.. Tänään on tosin sen suhteen raivonnut vähempi, saas nähdä miten taas huomenna... Maidon tulokin hiipunut sen verran, että olen väliin antanut lisäksi korvikettakin, ans kahtoo nyt sitten lähteekö tämä tästä enää sujumaan laisinkaan :/ Harmittaa kyllä, ja tulee vähän riittämättömyyden tunnekin, ellei omalle vaavillekaan minun tissimaitoni kelpaa :(

Mutta nyt saunaan, ukolla vaihteeksi pieni vahtivuoro, että saa väliin vähän hengähtää ;)

Dooris ja Väinö, tänään tasan 6 viikkoa vanha
 
Tervehdys


Meidän pienokainen sai kasteessa eilen nimekseen Nella Saretta :heart:

Pidimme kastetilaisuuden ulkona, terassilla kun oli kaunis sää...

Nyt täällä vanhemmat väsyneenä, yöllisestä juhlinnasta ...

Minä ja Nella 6vkoa
 
niin Pulttis, piti vielä sanoa että meillä tuo esikoinen oli mahdoton tissitakiainen ekat 3kk. sitten helpotti kummasti ja olin tosi tyytyväinen että jaksoin siihen asti koska sen jälkeen imetys oli todella nopeaa ja kätevää. toivottavasti teilläkin pian helpottaa!

Dooris ootko kokeillut pumpata, jos se lisäisi maidontuloa? meillä myös pesiminen tepsi hirmu hyvin. ja meillähän poika sai korviketta alkuun muutaman viikon ihan päivittäin ja sitten kun maitoa alkoi herua pumpullekin, sai välillä korviketta, välillä pullosta tissimaitoa ja useimmiten ihan rintamaitoa rinnasta. nyt ei sitten meinaa välillä huolia korviketta mutta pumpattu maito menee...

tänään se sitten tapahtui. esikoinen löi veljeään ihan tahallaan päähän :kieh: 2 minuuttia harmituspenkillä oli rangaistus samantein. sen jälkeen tyttö pyysi nätisti anteeksi ja halasi veljeään sanoen että ei saa lyödä.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Oon täällä ihan ahkerasti käynyt lukemassa, mutta en vaan jotenkin viime aikoina oo saanut aikaiseksi mitään kirjoitella.

Angel neidille onnittelut nimestä, onpa todella kaunis nimi!

Pulttis teet sen imetyksen kanssa ihan niin kuin susta tuntuu. Omaa mielenterveyttään ei sen takia kuitenkaan kannata menettää, vaikka imetys vauvalle hyväksi onkin. :hug:

Meillä on kaikki mennyt hyvin. Vauva on suht rauhallinen tapaus, eikä masuvaivoja ole enää ollut. Yöt menee vaihtelevalla menestyksellä, mutta pääsääntöisesti ihan kivasti. Parina yönä poika on yllättänyt nukkumalla ekan pätkän 6-7 tuntia :D . Tosin välillä on sitten sellaisia öitä, että aamuyöllä herää tunnin välein, joten kyllä väsy välillä painaa. Välillä tuntuu, et olis jotain masennuksen poikasta, kun tuntuu ettei jaksa tehdä mitään. Siivoamisen aloittaminen on tolkuttoman vaikeaa ja välillä tuntuu ettei ulos jaksaisi lähteä ollenkaan. No, kai se tästä...

Ai niin, Doorikselle piti kommenoida noista rintaraivareista. Mulla kävi esikon kanssa niin, että jouduin todella pahan rintatulehduksen takia antamaan tytölle korviketta muutamaan otteeseen. No siitä sitten alkoi kauheat rintaraivarit, ei ois suostunut rinnalle ollenkaan. Kuukauden mä sen kanssa tappelin, kunnes sitten luovutin, kun ei siitä enää mitään tullut. En oikein mitään neuvoa tohon osaa sanoa, ehkä just toi pumppaaminen, mitä Känkkis ehdotti, ettei maito nyt ainakaan vielä loppuis. Toivottavasti imetys lähtee taas sujumaan! :hug:

Neuvolassa kävimme pojun kanssa viime viikon tiistaina (poju silloin päivää vajaa 6 vk). Poitsu oli kasvanut tosi kivasti, pituutta oli jo 59 cm (syntyessä 51cm) ja painoa 5050g (synt. 3660g). Mulla oli samalla jälkitarkastus. Ehkäisyasia jäi vähän auki, kun luulin et oisin kierukan saanut heti, mut lääkäri oli sitä mieltä et vasta kun synnytyksestä on väh. 3kk, mieluiten 6kk, voi laittaa. Minipilleri reseptin kirjoitti, mut en mä taida niitä hakea, ei nappaa yhtään... No täytyy nyt miettiä, mitä tekee. Se lääkäri ei neuvonu mua yhtään täs asiassa, tuntui vaan äkkiä haluavan musta eroon. No mä vien sen muksun sit sille hoidettavaks, jos raskaaks vahingossa tuun :LOL:
Mitäs muut ootte ehkäisyks ajatellu?

Taidan mennä vielä vähän lepäilemään, palaataan!

Lilja + pikku-ukko (keskiviikkona 7vk)
 
juuri joo huggalla ei pysty tuota kehtoa tekemään. multa ois itseasiassa tulossa tosi hyväkuntoinen hug-a-bub myyntiin jos jotakuta kiinnostaa :whistle: tällä hetkellä liina vaan on kaverilla kun se sinne unohtui.
itellä kun on käytössä noita kudottuja pitkiä liinoja niin en trikoista enää tartte. hugga on kyllä hyvä perusliina mutta selkävammaiselle se ei sovi. ite kannoin Mineaa sillä puoleen vuoteen asti suunnilleen, kaveri kantaa vielä parivuotiastaankin.

Lilja mulle on edelleen luvattu ehkäisyrengas jälkitarkastuksessa joka on keskiviikkona. vaikka siis imetän. kierukkaa en halua koska mulla on muutenkin runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja olen aika varma että tässä elämäntilanteessa en muistaisi minipillereitä ottaa joka päivä samaan aikaan. TOSIN ei meillä ole seksiä vieläkään harrastettu :headwall: ei vaan jaksa napata, väsyttää.

millasta tahtia teidän vauvat pitää kakkaamisessa? meilläku jätkä kakkasi ensin joka vaippaan ja nyt on vetänyt mahan tukkoon, kakka tulee noin viiden päivän välein. pierut on ihan karmean hajuisia, ihan kuin poika mätänisi. ei itke kyllä masuaan että eipä kai se haittaa...

niin ja Anu, laitoin jo viestiäkin mutta meillä on tyttö edelleen tosi räkäinen ja karmeassa yskässä. ei ole kuumetta eli ulkoillaan kyllä, mutta en uskalla lähteä teitä tartuttamaan. mites perjantai passaa?
 

Yhteistyössä