**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

onnea täältäkin Faerie :flower:

kauheasti tullut tekstiä kun oltiin aamupäivä pihalla ja nyt nukuttiin melkein 3h unet :whistle:

Anu, laitatko yyveellä ohjeet miten teille pääsis? voisinhan mä kokeilla liinan ja rattaiden kanssa tulla :)

ja meilläkään ei jätkä tykkää vaunuista. mutta eiköhän niihin pikkuhiljaa totu, muistaakseni esikoisen kanssa oli sama homma. tosin mä pääsen tuolla liinalla NIIN kätevästi liikumaan että sitä käytetään ulkoillessa, mutta ois kiva jo Miska tottuisi nukkumaan partsillakin.

tiiättekö, onko kellään hinkua lähteä vielä bilettämään? kun mulla ois silleen, että ens kuun alussa on Sauna Open Air. siellä ois perjantaina sekä Diablo että Children Of Bodom, mun suosikkibändit joista COB ei pahemmin keikkaile. ja poikahan syö pullosta, eli sinällään voisin lykätä molemmat hoitoon jos vaan hoitajat suostuu. varmaan ois ihan kiva lähteä radalle, MUTTA kun mä tiedän että seuraavan päivän oisin sitten muksujen kanssa, eikä se kyllä kiinnosta krapulassa. kun tiedän jo etukäteen etten mehulinjalla festareilla olisi :LOL: ja kyllähän se lastenhoito krapulassakin varmaan menisi, mutta ei vauvanhoito. eli se varmaan kompensoisi sitten sen hauskan illan kun joko ressaisi sitä lauantain hoitourakkaa väsyneenä tai sitten olisi lauantaina tosiaan niin känkkäränkkä että.
eli kai mä kiltisti odotan ensi vuotta. sillon vaikka imettäisinkin, menen kyllä jos hyvät bändit tulee :D
 
Känkkis, joo mä laitan yv:tä pian..

Ja KYLLÄ mun tekis mieli kans jo viihteelle, esikoisen syntymän jälkeen meni pieni ikuisuus ennen ku teki ees mieli, mut nyt meinasin et jos heinäkuussa (viim. elokuus) menis ku sisko tulee Suomeen kesäksi. Nähty viimeksi jouluna eikä parempaa juhlaseuraa voisi olla. Enkä odota ensi kesään, en.

En nää kyllä syytä mikset voisi mennä jo nyt juhlimaan, sun kannattaa vaan pyytää hoitoapua koko seuraavaksi päiväksikin.. Niin et vaikka oletkin kotona niin sulla on tavallaan lapsenvahti siinä seurana. (mies kenties? vai sen on tietty kans päästävä festareille?)
 
Meillä oli tänään neuvola. Paino: 4110 g, pituus: 54,5 cm, päänympärys: 38 cm. Hyvin kasvaa rintamaidolla ja seuraava neuvola 5 viikon päästä, saadaan soitella aiemmin punnitusaikaa jos tarvetta.
Samalla mittaili esikoisen pituuden ja painon. Ensi kerralla on molemmilla yhteinen lääkärineuvola niin sitten ei esikoista tarvitse mittailla.

Viime yönä meidän poika taisi syödä itsensä ähkyyn, kun nukkui levottomasti syönnin jälkeen. Söi nimittäin kaksi kertaa peräkkäin ja pulautti päälle. Ja sitten vasta rupesi levollisemmin nukkumaan kun isukki tuli töistä ja äiti nousi aamuhommille. Miehellä olisi vielä yksi yövuoro ja sitten olisikin pari päivää kotona.

Mutta nyt mentävä antamaan esikoiselle ruokaa ja syötävä itsekin jotain.

Sanmar ja poika 5 vkoa + 6 pv.

 
Tervehdys meiltäkin!

Meillä vauva-arki pyörii leppoisasti. Lapsella on jo suhteellisen selkeä päivärytmi, joten on helppoa ennakoida mitä neiti mahdollisesti seuraavaksi haluaa. Maha vaivaa aina silloin tällöin mutta ei onneksi öisin. Rela-tipat todennäköisesti auttaneet, joskin ilmaa päästelee välillä aivan tajuttomasti.

Sunnuntaina kenties 5 viikkoispäivänsä kunniaksi meidän tyttö päätti ensimmäistä kertaa vastata äitinsä hymyyn! Olipa mahtava tunne sen jälkeen. Vaikuttaa tämä meidän tyttö olevan sellaista vakavaa pohdiskelija sorttia, joka ei turhasta hymyile...

Meidän edellisellä neuvolareissulla pituutta oli tullut syntymästä 7 cm mutta painoa vain hieman päälle 600g. Terkka oli kuitenkin sitä mieltä, että kasvaa ihan hyvin vaikka käyrät ovatkin miinuksella. Hän on muutenkin erittäin jalat maassa -tyyppi, eli ei vähästä hötkyile.

Täällä kohta heräillään, äitiä taas tarvitaan ihan muualla kuin omissa jutuissa koneella.

KMaria ja tyttö 5 vkoa + 2pvää
 
"Se ei ole mitenkää normaalia että jotakuta hauskuutetaan ja palvellaan jatkuvasti ja se saattaa kostautua sit myöhemmin.. (ei viihdy yksin lattialla, ei opi leikkimään yksin, ei päästä äitiä yksin edes vessaan jne.) "

tää on varmaan ihan totta, tuntuu vaan niin tylyltä jättää se yksinään pällistelemään :/

niin joo ja sit viel miten te ootte pulloo käyttäny ? kun meillä on pelkästään tissiruokinnalla ja aattelin et tarttis ehkä opetella tota pullookin käyttään että voi sit joskus liikkua ilman vauvaakin .. nyt kun syö jatkuvasti niin ei ite voi lähtee rauhassa ees kauppaan :|

Essi- ja Hörhö 2 vkoa ja 6 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Känkkis, joo mä laitan yv:tä pian..

Ja KYLLÄ mun tekis mieli kans jo viihteelle, esikoisen syntymän jälkeen meni pieni ikuisuus ennen ku teki ees mieli, mut nyt meinasin et jos heinäkuussa (viim. elokuus) menis ku sisko tulee Suomeen kesäksi. Nähty viimeksi jouluna eikä parempaa juhlaseuraa voisi olla. Enkä odota ensi kesään, en.

En nää kyllä syytä mikset voisi mennä jo nyt juhlimaan, sun kannattaa vaan pyytää hoitoapua koko seuraavaksi päiväksikin.. Niin et vaikka oletkin kotona niin sulla on tavallaan lapsenvahti siinä seurana. (mies kenties? vai sen on tietty kans päästävä festareille?)
eikun mies on varmaan töissä sen seuraavan päivän :whistle: ja se on siis itse sinne festareille menossa ja mua on kysellyt mukaan. sinälläänhän se kiinnostaisi, mutta se seuraava päivä ei niinkään :snotty:
 
Meillä poika kyllä joutuu olemaan milloin sitterissä ja milloin lattialla jos vain viihtyy, kun on toinenkin lapsi hoidettavana ja tarvitsee huomiota. Sylissä on tietysti paljon, mutta ei hauskuuteta yhtenään. Joutuu kyllä odottamaan välillä vuoroaan jos olen esim. tekemässä esikoisen aamu- tai iltahommia. Ja silloinhan ollaan yleensä ruokaa vailla ja HETI :headwall:

Minulla ei vielä ainakaan ole tullut hinkua viihteelle. On muutenkin ollut viime vuodet aika hiljaista sillä rintamalla. Esikoisen syntymän jälkeen (kohta 2 vuotta) olen käynyt kerran laivalla ja sitten oli tietysti meidän häät. Pikkujoulut tietysti on ollut, mutta olen käynyt vain syömässä, en jatkoilla.

Pulloa meillä ei olla erityisesti tarjoiltu jos itse olen kotona. Jos olen ollut jossain käymässä niin silloin mies on antanut pullosta pumpattua rintamaitoa ja myöhemmin vastiketta (siis esikoiselle). Nyt olen ollut kerran yksin kaupungilla ja silloin poika sai pumpattua maitoa pullosta ja hyvin oli kelvannut.
 
Kiitos sullekin Känkkis :hug:

Ei oo ollu hinkua viihteelle. Oon tosin muutenkin sellainen "kotikissa", etten liiku juuri missään.
Oon käyny vaan pari kertaa baarissa tän pian 6 vuoden aikana.

Pulloa ei oo vielä pojalle tarjottu. Kaipa sen ehtii myöhemminkin.



Faerie
 
Tuosta viihteell lähdöstä... Mulla ei niinkään mitenkään viihteelle kiinnosta, mutta tekis hirveesti mieli päästä aurinkoisena kesäiltana terassille siiderille B) Meillä ei varsinaisesti ole mitään biletyspaikkaa kovin lähellä joten ei sitten tule hirmu usein käytyäkään. Semmareita fanitetaan molemmat ukkokullan kanssa, joten joka vuosi yritetään ainakin kerran päästä keikalle.


Pakko muuten laittaa tähän tuore kuva tältä iltaa. Tein meille kivat kesävaatteet. Itelleni imetyspaidan Valtsulle t-paidan ja Vertille kesähaalarin. Valtsu oli innoissaan seepravaatteista ja isntä totesi että näytetään vankilasta karanneilta... :LOL:



Tässä vielä linkki ku tulee niin pienenä toi kuva:

http://www.aijaa.com/v.php?i=2121634.jpg
 
Essi mä kokeilin ekalla kerralla ihan huvikseen pumpata pulloon pienen määrän maitoa ja neiti söi sen hyvällä ruokahalulla. Nyt olen Disflatyl-tippojen aloittamisen jälkeen pumpannut pienen määrän aamuin illoin syötön yhteydessä ja sekoittanut tipat maitoon ja antanut tissittelyn lopuksi/välissä. Huomasin, että jos annan ne lusikalla erikseen tissittelyn päälle, ei mene niin tasaisesti suolistoon eikä auta niin hyvin. Tai niin tulkitsin ainakin olkoon sitten sattumaa tai ei.

Miten muuten toi tuttien ja muiden sterilointi, kuinka pitkään sitä tarvitsee oikein tehdä? Ei kai tuttia tarvitse aina steriloida jos se esim. putoaa lattialle (tietysti kai riippuu lattiasta..)? En jaksais aina olla steriloimassa..

Mulla kyllä on hinku jo viihteelle, siis sillai käymään vaan, ei mitään kännäys-aamuun-asti-touhua, sitä en ole harrastanut aikoihin muutenkaan. Ajattelin kesäkuun puolessa välissä mennä työpaikan "bileisiin" parille. Kiva nähdä työkavereita ja olla ilta ilman vauvaa :) (kuulostaapa kamalalta sanoa noin ;))
 
Hihhei, tänään oli hyvä iltapäivä ja ilta. Vatsavaivoja ei ollut (meillä ihme!) ja neiti hymyili niin autuaasti ekaa kertaa äidille :) Harvinaista herkkua. Nyt sain juuri nukkumaan ja jo alkoi ähinä ja puhina eli aamuyöhön mennessä varmaan jo vääntää tuttuun tapaan.. toivottavasti ei sentään herää pariin tuntiin, ei jaksaisi alusta aloittaa nukuttamisyrityksiä.

Miten muuten teillä muilla, joudutteko nukuttamaan vauvan vai rauhoittuuko itsekseen? Meillä jos yrittää laittaa nukkumaan ilman heiluttelua tms. (vaikka tutti olisi suussa) niin riehuu niin kauan kunnes simahtaa omaan itkuunsa tai joku nostaa pois boxista. En sitten oo heti syötön jälkeen laittanu itsekseen boxiin tai saan siivota jättipukluja kun hermostuu niin että ei maidotkaan pysy sisässä.

Mut nyt hyvää yötä, ehkä saan nukkua ainakin pari tuntia..I hope |O
 
joanna
mä lopetin relatippojen antamisen 2 päivää sitten. siihen loppui viimeisetkin neidin huudot. cuplatonta olen antanut 3-5 kertaa päivässä- miten olen muistanut :whistle: nyt viikon ajan ja se saa meillä ilmat ulos varren kanssa :LOL:
eli täällä varsin tyytyväinen neiti cuplaton suussa ja sitten tissi :D

kannattaa kokeilla. relassa öljypohja joten voipi tehdä mahanväänteitä :/
 
Heips, MB meillä kans taisteltu nukuttamisten kanssa. Päivällä vaunuihin nukahtaa pienen lykkimisen jälkeen, välillä jopa ilman.. MUTTA yöunille ei sit niin helposti. Tähän saakka olen nukuttanut tissille meidän sänkyyn ja nostanut omaan petiin vasta ku me ite mennään maate. Mut ku ei syö tuttia niin jos on havahtunut niin on pitänyt mennä heti antaan uudestaan tissi suuhun pieneksi hetkeksi ja tätä on saattanut kestää tunnin.. Että minä sit oon saanu juosta. Esikoinen ku söi tuttia niin tei niin et nukutin tissille sänkyyn ja ku lussutti enää vähäsen niin otin tissin suusta ja laitoin tutin tilalle ja makasin vielä hetken vieressä kunnes olin varma et nukkuu.

Eilen sit en jaksanut nukuttaa meidän makkarissa ku halusin kattoo huvila&huussin ja tein niin et tissitin sohvalla ja laitoin sänkyyn ku nukkui.. Heräs aina uudestaan ja sit taas tissiä kunnes laitoin mahalleen sänkyynsä niin sinne se sit nukahti ähkittyään ensin muutaman minuutin.

Mut vielä pitää sanoa että esikoisen kans tein niin et viimeistään 4kk iässä aloin antaan iltatankkauksen olkkarissa ja kannoin nukahtamaan omaan sänkyyn. Tämä on nimittäin tarpeellinen opettaa ajoissa jos meinaa joskus saada vauvan nukkumaan yöunille ilman äitiä ja vielä jopa omaan huoneeseen. Se on meinaan huono jos oppii liiaksi sille et äiti nukuttaa. Tai no, ei siitä haittaa ole jos äiti on valmis oleen joka ilta läsnä siihen saakka ku vauva syö tissiä eli kauan.

Mä itse lukeudun kyllä niihin äiteihin jotka nauttii tiettyyn rajaan saakka imettämisestä, liika on liikaa.. En koe että siinä on mitään hienoa että vain minä saan tissini avulla vauvan untenmaille, päinvastoin. Mua ahdistaa ajatus että jos menen vaikka suihkuun ku vauva on nukahtanut enkä olekaan heti saatavilla jos havahtuu hereille menee koko nukutus plörinäksi.

...no joo, se siitä. Viihteellä käymisestä piti vielä jatkaa. En minäkään paljoa ole päässyt juhlimaan, eikä oikeastaan mikää yökerhoelämä kiinnosta vaan se alottelu ja terassilla käynti. Sit kotiin ajoissa, klo 00-02. Viime vuonna olin 3 kertaa viihteellä, joulun välipäivinä, pääsiäisenä ja kerran heinäkuussa ennen ku tulin raskaaksi. Mut toi tollanen kerran/3kk:ssa on ihan hyvä, ei pääse liikaa mökkiytymään ja näkee kavereita muutenki ku lasten kanssa. Silloin ku ei keskusteluista oikein tule mitää ku aina pitää esikoiselle jotain olla antamassa tai vauvaa hoitaa.

Mä aloitin muuten eilen d-vitamiinit (devitol). Se on kans öljypohjainen niinku Relat joten ajattelin et menee samalla lusikalla. Oon antanut vasta yhtä tippaa päivässä ja ajattelin nostaa annosta viiteen tosi hitaasti. Ainakaan kahden päivän tipat ei ole aiheuttanut mitään ja edelleen olen sitä mieltä et Relat sopii meidän jätkälle ja on auttanut masuvaivoissa.

Anu ja poikavauva 1kk ja reilu viikko

Ps. siitä steriloinnista, vaikka meillä ei tuttia syökään niin tarjoan suuhun päivittäin.. Keitän tutit ehkä kerran viikossa. Huuhtelen kylmällä vedellä välillä vaan. Kylmällä siksi ku siinä on vähemmän bakteeria ku lämpimässä. Eihän sitä kaikkea voi koko aikaa steriloida, kyllähän se vauva on kosketuksissa paljo muuhunki mitä ei ole steriloitu. MUTTA tuttipullot ja rintapumpun steriloin joka käytön jälkeen aina.
 
tuttien ja pullojen pesusta
mä keitän tutit kerran päivässä. eli saa joka päivä uuden puhtaan tutin suuhun.
liika on liikaa, mutta näin tein edellisten kanssa ja jatkan nytkin ;)

pulloa jos olen antanut niin huuhtelen käytön jälkeen kylmällä vedellä, irtoaa maito paremmin. ja sitten pesen ja keitän myös..

viihteelle lähtemisestä mulla ei ole hinkua kyllä. haluaisin ainoastaan saada kunnon 8 tunnin yöunet putkeen nukuttua ja sillein ettei vauva ole kotona :ashamed: tiedän, liikaa pyydetty ja vaadittu. eikä edes toteutuskelpoinen idea :D :kieh:
eli mä haluan nukkua =) en lähteä minnekään.
*haaveilee jo yli 5 tunnin yöunista* :whistle:
 
Se on muuten jännä juttu, tuli mieleen Pulttiksen yli 5 tunnin unitoiveesta.. Että vaikka meillä nukutaan maksimissaan 3 (joskus harvoin 4) tuntia putkeen niin mua ei pahemmin väsytä. Tai joku päivä ehkä kerran viikossa väsyttää mut pääsääntöisesti saan nukuttua yöllä tarpeeksi vaikka heräilenki syöttään monta kertaa ja nyt olen melki aina jaksanut vielä syötön päälle siirtää vauvan takaisin omaan sänkyynsä. Kai mä osin siksi muuten saanki nukuttua hyvin ku ei tarvi pelätä et vauva jää alle. Saa nukkua mahallaan X-asennossa kunnolla sen ajan mitä nukkuu. Kai sitä on esikoisen myötä jo tottunut yöheräilyihin niin ettei ne rassaa. Enkä mä ole moneen viikkoon ees päiväunia saanu nukkua mut pärjään näköjään ilmankin.
Niin ja Känkkis ku kyseli unipussista niin meillä on se ollut nyt käytössä siitä asti ku ostin. Hyvä on, ei ole vauva herännyt enää ku siirrän omaan sänkyyn. (paitsi siinä vaiheessa ku pistän yöunille.. mut se onki asia erikseen.)

Nii ja ku Pulttis mainitsi tosta pullojen huuhtelusta eka kylmällä vedellä niin se on ihan must juttu, ei muuten lähe maito niin hyvin vaikka kuinka tiskaisi ja keittäisi. Eli niin minäkin teen, heti aina huuhtelu kylmällä. Ja jos ei heti pysty tiskaamaan niin likoon pullot niin et pullo täyteen kylmää vettä ja sinne sisälle päin se tuttiosa. Ja sit pullot pesen usein tiskikoneessa, mut tuttiosa aina käsin, se ei puhdistu koneessa kunnolla eikä kai se silikoni oikee tykkää niistä konetiskiaineista.
 
noniin, tänään mamma lähtee ottamaan tatskan ihan kohta. meillähän siis terkkarin ohjeen mukaan annettiin vähän aikaa korviketta pullosta, muuten tuskin ois pulloa tarjottu. mutta on se hyvä, kun nyt sitten voin IHAN YKSIN piipahtaa hetkeksi kaupungille B)

ja meillä poika nukahtaa nukuttuaen sekä ilman nukutusta. yöllä oli tosi hankalana, mahaa taisi vääntää vähäsen. laitoin sitten nukkumaan mun mahan päälle mahalleen ja siihen simahti :D

hienot vaatteet Mussulla :D

ja väsymyksestä, mua kyllä väsyttää vaikka poika yöllä ei herää kuin syömään ja kerran vaipanvaihtoon. mutta kun uni on katkonaista, se pistää väsyttämään.
 
huomenta.

Nyt tuo tyttö on sitten aloittanut sellaisen että nieleskelee jotain kovasti. Ihan kuin maito yrittäis tulla ylöspäin ja parina päivänä on vähän tullutkin. Ei paljoa, ehkä ruokalusikallisen verran. Se nyt puuttuis et sillä olis vielä refluksia :( Eli masuvaivat vaan lisääntyy... voi rähmä!! Mä jo mietin voisko toi johtua siitä disflatylistä? ÄÄRGGGG!!!!! Mä lopetan kohta jokaikisen tippojen antamisen :kieh:

Sairaalasta soittivat ja se huominen lääkärin soittoaika on peruttu koska mennään kuitenkin sitten perjantaina sinne neurologille. Mut se tuttu hoitaja sanoi et eeg on ollut normaali....huh =)

Täällä havaittavissa kanssa väsymystä, varsinkin iltaisin ja varsinkin eilen illalla kun tyttö ei suostunut oikeastaan yhtään nukkumaan puolenpäivän jälkeen, pientä nuokkuilua vaan ja sitten ei millään meinannut edes yö unille nukahtaa. Oli itku kyllä jo lähellä!!! Ja kun me ollaan miehen kanssa molemmat väsyneinä pahantuulisia niin ensimmäinen perheriita on ollut jo tosi lähellä!!!!!

Huomenna on neuvola. Vähän jätskättää kuin tytön paino on noussut. Kotivaakan mukaan paino oli eilen 4,5kg kun se viimeks neuvolassa 3viikkoo sitten oli tasan 4kg. Mut kun lukee teidän juttuja vauvojenne painoista niin tuntuu et toi on tosi pieni vaikka ikää onkin jo huomenna 7vk. Syntymäpaino meillä oli se 3650g ja kahdenviikon iässä 3700g.

Joanna ja Tiltsu melkein 7vk.
 
Heissan vaan täältäkin!

Olikin tullut paljon taas juttua. Muistaakohan taas mihin pitäis vastailla.

Meillä poika nukahtaa vaunuihin jo pukemis vaiheessa =) Eli helppo tapaus sen suhteen. Molemmat aikasemmatkin nukkui jo kun puin vaunuihin täyttä päätä.
Yöllä meillä ollaan nyt nukuttu vauvan kanssa vierekkäin. Itsellä on ollut helpompi et vauva vieressä kun vauva kahden tunnin välein herää syömään. Toiseski mulla on nyt käsi taas vaihteeksi kipeänä joten en jaksa koko ajan etes takaisin nostella sängystä ja takas sänkyyn. En tiedä miksi tuo käsi on taas kipeä. Sehän vaivasi mua silloin raskauden loppulla, ja sitten en kahteen viikkoon vaivannut ollenkaan ja nyt taas uudestaan.
Toivottavasti tää on vaan väliaikasta..

Onko muiden vauvoilla hikkaa paljon?
Meillä saatetaan hikkailla joka syöttökerran jälkeen jos oikein huonosti sattuu. Misäköhän se hikaaminen johtuu?

Muuten täällä on mennyt suht hyvin. Väsymystä tietty jonkun verran esiintyy mutta laput silmillä joudun kulkemaan välillä kun kämpän sotkuisuus alkaa ahdistaa. Kun ei kaikea kerkee ja jaksa niin paree olla tekemättä..
Neuvola meillä on ensi viikolla saa nähdäkuinka pitkä poju jo on. 60 cm vaatteet alkaa jo olemaan niin sopivia ettei kauaa enää sovi. Taitaa tulla pitkä mies :LOL:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille
-Taika ja poju 3 viikkoa-
 
Joo no tollai mäkin oon tehny, et steriloin tutit kerran päivässä. Mut ehkä vois kohta alkaa vaan pesemään niitä. En mä kuitenkaan jaksa kuukausitolkulla niitä steriloida joka päivä..
Ja tuttipullot ja rintapumpun olen kyllä steriloinut joka käyttöä ennen.

Imettää ajattelin ehkä sen 4kk, suositushan olisi kai 6kk, mutta en tiedä jaksanko niin kauan.
Tarkoitus olisi mennä takaisin töihin, kun neiti on 6kk ja mies jatkaisi vanhempainvapaata, mutta saa nyt nähdä pystyykö mies olemaan töistä pois niin pitkään (tammi-helmikuulle). Onko kenenkään muun mies jäämässä vanhempainvapaalle?
 
Joanna, itse jätin Cublaton-tipat pois aikoja sitten juuri sen vuoksi, että pojan puklailu lisääntyi aivan mahdottomaksi (puklailee kyllä muutenkin). Rela-tipatkin aloitin vasta uudelleen, kun näin, että tilanne rauhoittui. Välillä meillä on parempia päiviä, jolloin ei puklutella, mutta välillä taas, kuten eilen, piti kolme bodya vaihtaa kahden tunnin sisällä, kun poika puklutti ne aivan märäksi. Tuota refluksiaa olen minäkin välillä miettinyt, mutta en haitaksi asti. Meilläkin nimittäin näyttää välillä, että pojan suuhun nousisi jotain, mitä sitten nieleksii. Ajattelin kysellä siitä seuraavalla neuvolakäynnillä. Samoin kuin tuosta pukluttamisesta - miten kauan se voi jatkua?

Unipussin ajattelin mennä nyt tilaamaan, sillä nyt on kyllä pakko saada poika nukkumaan omassa kopassa. Viime yönä nukkui alkuyön eka omassa kopassa, kun nukahti mun syliin telkkaria katsottaessa. Sitten loppuyön taas tuhnutti mun viekussa. Nukun kyllä suht hyvin, vaikka poika vieressä nukkuukin, mutta varmasti nukkuisin paremmin yksin.

Jep, kello on jo yksi ja minä olen vasta syönyt aamupuuron! Aika pitkään menee meillä pojan kanssa nukkuessa;) Ihmekö, että olen niin virkeä aina päivisin!

Nyt päivän hommiin!
 
Mä tahdon muuttaa :whistle: selityksenä mun muuttovimmalle ; asutaan mäen päällä joten mihkä päin tahansa lähtee lenkille niin joutuu sit takas päin tarpoon tota mäkee sellaset puol kilsaa.. no kasvaahan kunto :D

Hikasta meillä hikotellaan kans paljon, hikkaili jo masussakin. enkä kyl tiä mistä johtuu..
 
Meidän pikkuneidin vähäiset vatsavaivat on helpottaneet mun oman ruokaremontin myötä. Ihanaa kun ei tarvi katsoa enää kärvistelevää pienokaista. Yöt meillä kuitenkin edelleen valvotaan, rytmi on vähän sekaisin. Lastenneuvolasta soitettiin tänään että tulevat opiskelijan kans ens viikon keskiviikkona käymään. Jotain vinkkejä se antoi tuohon rytminkääntämiseen. Pitäs alkaa päivällä herätellä neitiä noilta sikeiltä unilta, kun saattaa päivällä nukkua viiskin tuntia putkeen. Yöllä lapsen pitäs antaa vaan olla siellä omassa sängyssään yksinään hereillä, jos vaan viihtyy siellä. Pitää yrittää ens yönä..
Käytiin äsken kärryttelemässä, pitkästä aikaa oli lämmin keli. Äitille tuli hiki kärryjä työnnellessä ja neiti nautti kärrykyydistä. Me ollaan tässä varmaan piakkoin muuttamassa. Jätetään tarjous yhdestä paritalosta ja katsotaan saadaanko asunto. Toivottavasti, vuokralla asuminen ei oo niin kivaa, kun rahat menee muille..

Tässä vielä kuva meidän pikku peukunimijästä:


sh07 ja toistaiseksi nimetön tyttövauva
 
Mavi kyseli et miten kauan puklaaminen jatkuu, voi jatkua kauan! Toisilla kiinteät korjaa tilanteen ja sit on semmosia niinku meidän esikoinen, puklas siihe saakka ku oppi käveleen eli noin vuoden. Se vasta kivaa olikin ku oli syönyt jotain missä porkkanaa ja sit puklas jonnekin... Mut ei sillä mikää refluksi ollut, puklas muuten vaan. Tää kakkonen ei onneks juurikaan puklaa, korkeintaan kerran päivässä. Mut esikoinen puklas kyllä jo senki puolesta et kai meillä on kiintiö täynnä! :D

koitan minäkin laittaa kuvaa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2123958.jpg

toivottavasti onnistui kuva, siinä vauva on noin 4-5 viikon ikäinen

MB - jos imetys tökkii niin mikset jatkaisi osittainimetyksellä? Ei se aina ole joko tai, voi sitä maitoa antaa molemmilla tavoilla! Voisi olla ihan hyvä vauvalle että jatkat edes osittain imetystä juuri sen takia että menet töihin, näin sais vauva nauttia äitin ihosta vaikka onki päivät isän kanssa. Mut jos se tuntuu mahdottomalta jatkaa imetystä niin sit lopetat, ei se ole mikää äitiyden mittari se imetys. Äitiys on niin paljo muuta ku vauva-ajan ruokinta.... (itse olen asettanut täysimetystavoitteeksi 4kk jolloin ajattelin aloittaa kiinteät, esikoista imetin 8kk ja korvike otettiin tissin ja kiinteiden rinnalle 6kk iässä - se sopi meille ja voipi olla et kakkosen kans mennään samalla lailla)
Ja kysymykseesi, ei ole mies jäämässä kotiin... Ei mulla ole ees työpaikkaa minne mennä (määräaikainen loppui ku odotin esikoista) ja vaik oliski niin mun tuloilla ei meidän menoja makseta - töissä ollessanikin tienasin varmaan jonku kuudesosan siitä mitä mies.

tuli linkki näköjään vaan.. miten te saatte sen niin et näkyy pikkukuva ja siitä linkki isoon?
 
Mie olen tänään päättänyt lopetta Rela tippojen antamisen.. Viikon päivät ollaan niitä säännöllisesti annettu joka ilta ja heti on mahavaivat lisääntyneet ja sinänsä tulleet takaisin että päivisinkin kärvistellään välillä.. Tänään juuri on tuollainen päivä.. Ei saa ressukka nukuttua kun aina välillä mahaa pitää kärvistellä..

Täällä kans oon miettinyt noiden Disflatyl tippojen ja puklausten yhteyttä, mutta taas Tytsi kyllä jo pukaili sairaalassa.. Välillä tosiaan on päiviä kuten Mavikin sanoi, että saa kolmet vaatteet päivässä vaihtaa kun on aivan märkänä puklusta ja sitten taas välillä on päiviä kun ei puklaile ollenkaan.. Sen oon tosiaan huomannut, että niinä päivinä kun pitää tosi paljon punnailla pieruja ja kakkaa niin puklua tulee enemmän.. Mikäs tuo refluksia oikein on ? En ole kuullutkaan koko jutusta..

Täällä myös hikkaillaan tosi paljon.. Välillä saattaa olla kans kuten Taikallakin, että melkeinpä joka ruokailun jälkeen.. Mahassakin hikkaili tosi paljon jo..

Pitäisi hiukan siivoilla tänään.. Mun sisko tulee poikansa ja miehensä kanssa tänne huomenna.. Tietysti just tänään on Tytsillä kiukku päiväkin joten siivoaminen hiukan vaikeaa.. Tai noh, oishan sitä nytkin aikaa siivota, mutta mie täällä vaan netissä hengaan.. :ashamed:

Ei se siis auta.. Nyt hommiin

Sofku ja Tytsi 3 vko 6 pv
 

Yhteistyössä